TBM
Dekan
- Katılım
- 28 Ekim 2008
- Mesajlar
- 6,587
- Reaksiyon puanı
- 358
- Puanları
- 83
intihar etmeyi Allah belirlemiyor, kişi şeytan denilen varlığa uyuyor. Aslında burada şeytanı dinliyorsunuz.
Ör/ İbrahim tatlısesNeticede kafasına sıkıp ölmeme ihtimali de var kafasına sayısız kurşun yiyip ölmeyen kişiler var piyasada
merak ettim 3 farklı son nedirİnsanın seçimleri kaderin yolunu belirler. Seçimlerine göre sonu değişen oyunlara benzetebilirsin bunu.
Mesaj otomatik birleştirildi:
GTA 5 mesela, 3 farklı sonu var
gerçek ten adamın kafatası parçalanmış hala yaşıyor GALİBA allah belirler bazı durumlar hariç olabilirÖr/ İbrahim tatlıses
Ölüm anına ve şekline Allah mı karar verir? Allah herşeyi bilir ama burada şekline ve anına karar verip vermediğini soruyorum.
@|Ⓢєччαh|
5DK daha geç ölmek için Painkiller komutu yazarsak olur mu ?İnsanın seçimleri kaderin yolunu belirler. Seçimlerine göre sonu değişen oyunlara benzetebilirsin bunu.
Mesaj otomatik birleştirildi:
GTA 5 mesela, 3 farklı sonu var
İbo Tatlıses ?Neticede kafasına sıkıp ölmeme ihtimali de var kafasına sayısız kurşun yiyip ölmeyen kişiler var piyasada
O mümkün değil işte5DK daha geç ölmek için Painkiller komutu yazarsak olur mu ?
Oyunda 3 ana karakter var, Trevor, Michael ve Franklin. 3 farklı sondan Birinde Trevor ölüyor, Birinde Michael ölüyor, diğerinde ise hiçbiri ölmeden kurtuluyor.merak ettim 3 farklı son nedir
Mesaj otomatik birleştirildi:
gerçek ten adamın kafatası parçalanmış hala yaşıyor GALİBA allah belirler bazı durumlar hariç olabilir
Oyunlar ile gerçek hayatı kıyaslamak doğru olmaz.O mümkün değil işte
Mesaj otomatik birleştirildi:
Oyunda 3 ana karakter var, Trevor, Michael ve Franklin. 3 farklı sondan Birinde Trevor ölüyor, Birinde Michael ölüyor, diğerinde ise hiçbiri ölmeden kurtuluyor.
Kıyaslama doğru olmaz tabi, kolay anlaması için benzetme yaptım, seçimlerimiz geleceğimizi değiştirir çünkü, ama sonumuz yine Allah'a kalmış birşey, yukarıda da denildiği gibi kafasına sıkıp ölmeyenler var mesela.Oyunlar ile gerçek hayatı kıyaslamak doğru olmaz.
Adam cevap vermiş..Ölüm, her olay gibi, Allah'ın dilemesiyle hayır ve hikmetle gerçekleşir. Bir insanın doğum tarihi nasıl belliyse, aynı şekilde ölüm tarihi de daha o doğmamışken, dakikasına, saniyesine kadar bellidir. İnsan da kendisine verilen süreyi her saniye biraz daha tüketerek, o son ana doğru hızla yaklaşır. Herkesin ölümünün yeri, zamanı ve şekli kaderinde belirlenmiştir.
Buna rağmen insanların bir kısmı ölümün, Allah'ın ona sebep olarak yarattığı olaylar zincirinin bir sonucu olduğunu sanırlar. Her gün gazetelerde ölüm haberlerini okur, ardından da, "Eğer bir tedbir alınsaydı sonuç bu şekilde olmazdı; şöyle yapılsaydı ölmezdi" gibi cahilce mantıklar yürütürler. Halbuki her insan kendisine tanınmış süreden ne bir saniye eksik ne de bir saniye fazla yaşayamaz. Ancak, imanın verdiği bilinçten uzak olan insanlar, her olaya olduğu gibi ölüme de tesadüfler zincirinin bir parçası olarak bakarlar. Allah Kuran'da, tamamen inkarcılara özgü olan böyle çarpık bir zihniyetten müminleri sakındırır:
Ey iman edenler, inkar edenler ile yeryüzünde gezip dolaşırken veya savaşta bulundukları sırada (ölen) kardeşleri için: "Yanımızda olsalardı, ölmezlerdi, öldürülmezlerdi" diyenler gibi olmayın. Allah, bunu onların kalplerinde onulmaz bir hasret olarak kıldı. Dirilten ve öldüren Allah'tır. Allah, yaptıklarınızı görendir. (Al-i İmran Suresi, 156)
İnkar edenler, yakınlarını ve sevdiklerini kaybettiklerinde bu büyük azabı yaşarlar. Ölenin aslında bir kurtulma ihtimali olduğunu, fakat aksilik, tedbirsizlik gibi durumlar yüzünden zamansız öldüğünü düşünürler. Bu düşünce de onların üzüntü, pişmanlık ve acılarının katlanarak artmasına neden olur. Çektikleri bu sıkıntı ve acı, gerçekte inançsızlıklarının azabından başka bir şey değildir.
Oysa olayın çok önemli bir sırrı vardır; ölümün sebebi, ne bir kaza, ne bir hastalık, ne de başka bir şeydir. Bütün bu sebepleri yaratan Allah'tır. Kaderimizde belirtilen süre dolduğu zaman, yukarıda sayılan sebeplerden herhangi bir tanesi nedeni ile hayatımız sona erer. Ve insan, elindeki tüm maddi imkanını seferber etse dahi, kendisi için belirlenmiş olan ölüm zamanından bir an bile fazla yaşayamaz. Kuran'da bu İlahi kanun şöyle haber verilir:
Allah'ın izni olmaksızın hiçbir nefis için ölmek yoktur. O, süresi belirtilmiş bir yazıdır... (Al-i İmran Suresi, 145)
Rabbim sizden de razı olsun kardeşim.Allah razı olsun.
Olumu Yüce Allah belirliyor ve biz kaderimiz ve aklımız yön veriyorÖlüm anına ve şekline Allah mı karar verir? Allah herşeyi bilir ama burada şekline ve anına karar verip vermediğini soruyorum.
@|Ⓢєччαh|
Ölüm, her olay gibi, Allah'ın dilemesiyle hayır ve hikmetle gerçekleşir. Bir insanın doğum tarihi nasıl belliyse, aynı şekilde ölüm tarihi de daha o doğmamışken, dakikasına, saniyesine kadar bellidir. İnsan da kendisine verilen süreyi her saniye biraz daha tüketerek, o son ana doğru hızla yaklaşır. Herkesin ölümünün yeri, zamanı ve şekli kaderinde belirlenmiştir.
Buna rağmen insanların bir kısmı ölümün, Allah'ın ona sebep olarak yarattığı olaylar zincirinin bir sonucu olduğunu sanırlar. Her gün gazetelerde ölüm haberlerini okur, ardından da, "Eğer bir tedbir alınsaydı sonuç bu şekilde olmazdı; şöyle yapılsaydı ölmezdi" gibi cahilce mantıklar yürütürler. Halbuki her insan kendisine tanınmış süreden ne bir saniye eksik ne de bir saniye fazla yaşayamaz. Ancak, imanın verdiği bilinçten uzak olan insanlar, her olaya olduğu gibi ölüme de tesadüfler zincirinin bir parçası olarak bakarlar. Allah Kuran'da, tamamen inkarcılara özgü olan böyle çarpık bir zihniyetten müminleri sakındırır:
Ey iman edenler, inkar edenler ile yeryüzünde gezip dolaşırken veya savaşta bulundukları sırada (ölen) kardeşleri için: "Yanımızda olsalardı, ölmezlerdi, öldürülmezlerdi" diyenler gibi olmayın. Allah, bunu onların kalplerinde onulmaz bir hasret olarak kıldı. Dirilten ve öldüren Allah'tır. Allah, yaptıklarınızı görendir. (Al-i İmran Suresi, 156)
İnkar edenler, yakınlarını ve sevdiklerini kaybettiklerinde bu büyük azabı yaşarlar. Ölenin aslında bir kurtulma ihtimali olduğunu, fakat aksilik, tedbirsizlik gibi durumlar yüzünden zamansız öldüğünü düşünürler. Bu düşünce de onların üzüntü, pişmanlık ve acılarının katlanarak artmasına neden olur. Çektikleri bu sıkıntı ve acı, gerçekte inançsızlıklarının azabından başka bir şey değildir.
Oysa olayın çok önemli bir sırrı vardır; ölümün sebebi, ne bir kaza, ne bir hastalık, ne de başka bir şeydir. Bütün bu sebepleri yaratan Allah'tır. Kaderimizde belirtilen süre dolduğu zaman, yukarıda sayılan sebeplerden herhangi bir tanesi nedeni ile hayatımız sona erer. Ve insan, elindeki tüm maddi imkanını seferber etse dahi, kendisi için belirlenmiş olan ölüm zamanından bir an bile fazla yaşayamaz. Kuran'da bu İlahi kanun şöyle haber verilir:
Allah'ın izni olmaksızın hiçbir nefis için ölmek yoktur. O, süresi belirtilmiş bir yazıdır... (Al-i İmran Suresi, 145)
Her hüküm rabbimizin katında karara bağlanır.Sen iradenle ya intihar edersin ya da farklı şekilde ölürsün ama hükmün kaynağı daima tektir.Yani iradenle intihar etmeyi seçsen dahi o intihar girişimini yapabilmen veyahut bunun sonucu ölmen dahi rabbimizin yaratmasıyla ,izniyle,karar vermesiyle gerçekleşir; istesen de intihar edemeyebilir ,istesende ölmeyebilir veyahut rabbimizin kanunları gereği ölmene sebep olacak şeyi yaptığın için ölebilirsin bu yine rabbimizin karar vermesiyle gerçekleşir.Kader bir çok yönü olan ilahi bir denklemdir ,irade de vardır kader de bu ikisi çelişmez.
BenYani ölümün zamanı ve şekli tamamen Allahın iradesiyle belirlenmiştir değil mi?
Mesaj otomatik birleştirildi:
Kavramlar karışıyor. Şimdi Allah herşeyi bilir zaten bunu belirmteye gerek yok mesele bilmesi değil belirlemesi. Şuan ben buraya cuzzi irademle kendi irademle Allahın belirlemesi dışında yazı yazıyorum. Allah benim buraya yazı yazmamı belirlemiyor ama ben daha hiç yokken o zaten bunu yapacağımı biliyordu ama bunu yapmama karar veren Allah değil benim. Peki ölümün zamanı ve şeklinde benim kendi irademin payı var mı yoksa tamamen Allahın benim iradem dışında belirlediği bir şey mi soru bu.
İrade de vardır kader de.Ben her fiiilin,varlık sahasına çıkan her olayın ve oluşun Allah(azze ve celle)'ın yaratması ve izniyle gerçekleştiği yönüne değindim.Allah karar verir dedim ama iradeyi inkar etmedim çünkü "irade edebilmene" karar veren de Rabbimiz.Plan ve üstplan / irade ve Nihai İrade .Yani ölümün zamanı ve şekli tamamen Allahın iradesiyle belirlenmiştir değil mi?
Mesaj otomatik birleştirildi:
Kavramlar karışıyor. Şimdi Allah herşeyi bilir zaten bunu belirmteye gerek yok mesele bilmesi değil belirlemesi. Şuan ben buraya cuzzi irademle kendi irademle Allahın belirlemesi dışında yazı yazıyorum. Allah benim buraya yazı yazmamı belirlemiyor ama ben daha hiç yokken o zaten bunu yapacağımı biliyordu ama bunu yapmama karar veren Allah değil benim. Peki ölümün zamanı ve şeklinde benim kendi irademin payı var mı yoksa tamamen Allahın benim iradem dışında belirlediği bir şey mi soru bu.
Ya da kafana sıkma iradeni kullanabilmene izin veren irade, kafana sıkarak ölmene de izin veriyor.Küçük resimde sen irade ediyorsun ,nüyük resimde Allah irade ediyor.Bunun manası seçim özgürlüğünün olmadığı değil,seçim özgürlüğünün olmasına dahi karar vetenin Rabbimiz oluşu.Kafamıza sıktığımızda kendimiz belirlemiş oluyoruz.
Tam tersi ecel mutlak son demektir.İnsanın eceliyle ölüşünden kaçısı yoktur.Bu intihar etse de böyledir.Dinle baya ilgilenen bir arkadaşıma sormuştum bu soruyu. Söylediği kelimeyi unuttum ama anlamı şuydu;
Birisinin eceliyle mi yoksa kendi yüzünden mi öldüğünü bilemeyiz.
Mesela birisine kaldırımda yürürken araba çarptı. Bunu Allah mı ölüm vakti geldiği için yaptı yoksa sürücü yüzünden öldü bilemeyiz. Sürücü yüzünden öldüyse diğer tarafta ölen adamdan helallik alması gerekir. Eceliyle öldüyse helallik gerekmez. (Bunu anlatırken aklıma takıldı şimdi sürücü hapse atılırsa onun helalliğini kimin alması lazım ?)
Ben
İrade de vardır kader de.Ben her fiiilin,varlık sahasına çıkan her olayın ve oluşun Allah(azze ve celle)'ın yaratması ve izniyle gerçekleştiği yönüne değindim.Allah karar verir dedim ama iradeyi inkar etmedim çünkü "irade edebilmene" karar veren de Rabbimiz.Plan ve üstplan / irade ve Nihai İrade .
Mesaj otomatik birleştirildi:
Ya da kafana sıkma iradeni kullanabilmene izin veren irade, kafana sıkarak ölmene de izin veriyor.Küçük resimde sen irade ediyorsun ,nüyük resimde Allah irade ediyor.Bunun manası seçim özgürlüğünün olmadığı değil,seçim özgürlüğünün olmasına dahi karar vetenin Rabbimiz oluşu.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Tam tersi ecel mutlak son demektir.İnsanın eceliyle ölüşünden kaçısı yoktur.Bu intihar etse de böyledir.
Ehli sünnet itikadı böyledir.Yanlış bir inanış var toplumda hastalanıp yatakta ölen eceliyle ölmüş,öldürülen "bari eceliyle" ölseydi deniyor .Kader çok bilinmeyenli denklemdir.
"İnsan intihar ettiğinde ölüm şeklinin intihar olmasına karar veren irade insanın iradesi mi Allahın iradesi mi?"İnsan intihar ettiğinde ölüm şeklinin intihar olmasına karar veren irade insanın iradesi mi Allahın iradesi mi? Şimdi insanın kendi iradesi olursa insana bu iradeyi verende Allah olduğundan aslında Allahın iradesidir diyorsun ama benim araştırdığım kısım o değil sonuçta insanı insan yapan Allahın insana özgür irade vermesi ben bu Allahın verdiği özgür iradenin ölüme olan payını araştırıyorum İslam inanışında.
...
Mesaj otomatik birleştirildi:
"İnsan intihar ettiğinde ölüm şeklinin intihar olmasına karar veren irade insanın iradesi mi Allahın iradesi mi?"
Seçim hakkının ve iradenin imtihan sebebiyle sana verilmesi yönüyle karar sana ait.Ama ölüp ,ölmeyeceğin,intihar edip edemeyeceğin, ve "Her şeyin Allah katında karara bağlanması" yönüyle Allah'ın kararı.Şöyle de bir boyut düşün intihar seçimini yapmana rağmen iyi bir insansan Allah(c.c) bir engel çıkarabilir(Silah tutukluk yapar,ayağın kayar atlayamazsın,biri vazgeçirir.) ya da kötü bir insansan sonunun intihar olmasına "izin verilebilir'.İyi bir insanken haketmen sebebiyle sapabilir(kendi suçun olarak,Allah zalimleri saptırır) sonun yine intihar olabilir.
İnsan iradesiyle seçim yapar,bu seçim Allah(c.c) dilerse gerçekleşir.Ama Allah(c.c) imtihan sebebiyle de izin verir.Bazen yine kendi hikmetine,merhametine göre izin vermeyebilir.Allah zalimleri saptırır,ve sapan da intihar edebilir.Hidayet Allah'tandır intihara giden dönebilir.
Yani senin iradenin var olması üst planda Allah'ın iradesinin var olması sebebiyledir ve burda çelişki yoktur.İkisi de var ama var edenin var etmesiyle var.
"Nasıl yaşarsanız öyle ölürsünüz" :
-Son anı hakediş boyutu
-Son anı haketmene rağmen dönme ihtimalin
-Son anının güzel olmasını hakederken zalim biri olup kötü ölmen(ve belki de Allah'ın ,zalim biri olman,haketmen sebebiyle sapmana ve intihar etmen/e izin verilmesi. -iraden devre dışı olmaksızın-)
Kader inanıp bırakmak gerçekten en hayırlısı,çünkü daldığı deryada ekipmanı olmayan,alt yapısı olmayan çok kişi vurgun yer.Hikmet araştırılır,merak giderilir ama fazlası...
İnsan bu denklemin bir parçası ve bu denklemdeki tüm işleyişlere vakıf olamaz.
Her şey Allah'ın izin vermesiyle (yaratmasıyla)var oluş sahasına çıkar.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Bu konular bu düzeyde bu ortamda bizim gibi avamlar tarafından konuşulacak şey değil.Ben yazadıklarımı silmeyi bile düşünüyorum(silineniliyor mu?) tartabilecek var tartamayacak var bu konuları.Mümkünse sende konuyu sil(eğer yapabiliyorsan)
Mesaj otomatik birleştirildi:
...
Ben
İrade de vardır kader de.Ben her fiiilin,varlık sahasına çıkan her olayın ve oluşun Allah(azze ve celle)'ın yaratması ve izniyle gerçekleştiği yönüne değindim.Allah karar verir dedim ama iradeyi inkar etmedim çünkü "irade edebilmene" karar veren de Rabbimiz.Plan ve üstplan / irade ve Nihai İrade .
Mesaj otomatik birleştirildi:
.....
Mesaj otomatik birleştirildi:
Tam tersi ecel mutlak son demektir.İnsanın eceliyle ölüşünden kaçısı yoktur.Bu intihar etse de böyledir.
Ehli sünnet itikadı böyledir.Yanlış bir inanış var toplumda hastalanıp yatakta ölen eceliyle ölmüş,öldürülen "bari eceliyle" ölseydi deniyor .Kader çok bilinmeyenli denklemdir.
...
Mesaj otomatik birleştirildi:
"İnsan intihar ettiğinde ölüm şeklinin intihar olmasına karar veren irade insanın iradesi mi Allahın iradesi mi?"
Seçim hakkının ve iradenin imtihan sebebiyle sana verilmesi yönüyle karar sana ait.Ama ölüp ,ölmeyeceğin,intihar edip edemeyeceğin, ve "Her şeyin Allah katında karara bağlanması" yönüyle Allah'ın kararı.Şöyle de bir boyut düşün intihar seçimini yapmana rağmen iyi bir insansan Allah(c.c) bir engel çıkarabilir(Silah tutukluk yapar,ayağın kayar atlayamazsın,biri vazgeçirir.) ya da kötü bir insansan sonunun intihar olmasına "izin verilebilir'.İyi bir insanken haketmen sebebiyle sapabilir(kendi suçun olarak,Allah zalimleri saptırır) sonun yine intihar olabilir.
İnsan iradesiyle seçim yapar,bu seçim Allah(c.c) dilerse gerçekleşir.Ama Allah(c.c) imtihan sebebiyle de izin verir.Bazen yine kendi hikmetine,merhametine göre izin vermeyebilir.Allah zalimleri saptırır,ve sapan da intihar edebilir.Hidayet Allah'tandır intihara giden dönebilir.
Yani senin iradenin var olması üst planda Allah'ın iradesinin var olması sebebiyledir ve burda çelişki yoktur.İkisi de var ama var edenin var etmesiyle var.
"Nasıl yaşarsanız öyle ölürsünüz" :
-Son anı hakediş boyutu
-Son anı haketmene rağmen dönme ihtimalin
-Son anının güzel olmasını hakederken zalim biri olup kötü ölmen(ve belki de Allah'ın ,zalim biri olman,haketmen sebebiyle sapmana ve intihar etmen/e izin verilmesi. -iraden devre dışı olmaksızın-)
Kader inanıp bırakmak gerçekten en hayırlısı,çünkü daldığı deryada ekipmanı olmayan,alt yapısı olmayan çok kişi vurgun yer.Hikmet araştırılır,merak giderilir ama fazlası...
İnsan bu denklemin bir parçası ve bu denklemdeki tüm işleyişlere vakıf olamaz.
Her şey Allah'ın izin vermesiyle (yaratmasıyla)var oluş sahasına çıkar.
Mesaj otomatik birleştirildi:
Bu konular bu düzeyde bu ortamda bizim gibi avamlar tarafından konuşulacak şey değil.Ben yazadıklarımı silmeyi bile düşünüyorum(silineniliyor mu?) tartabilecek var tartamayacak var bu konuları.Mümkünse sende konuyu sil(eğer yapabiliyorsan)
Mesaj otomatik birleştirildi:
...
Mesaj otomatik birleştirildi:
Mesaj otomatik birleştirildi:
Yazılarımı nasıl silerim ?
Eğer insan geleceğini değiştirebiliyorsa allah geleceği bilmiyor demek gibi oluyor
Tabii ki Allah ya da Allah'ın yarattığı düzen belirler..
Şunu demek mümkün müdür ? Allah esasında benim trafik kazasında öleceğime hükmetmişti ama
ama ben uçaktan paraşütsüz atlayarak öldüm ve Allah'ın benim için belirlediği ölüm şeklini bu sayede manipüle ettim.
Bence hayır
ve nasıl olacağını daVeya Allah tamamen senin iradene bırakmıştır ve paraşüt kazasında öleceğini senin için belirlememiş sadece bunu yapacağını bilmiş olur. Genel kanı şuan ölümü ve zamanını tamamen Allahın belirlediği yönünde.
O zaman allah insanın direk cennete mi cehenememi gideceğini bilir. Neden direk cennet ceehenneme koymuyoTam olarak öyle değil. Seçimlerin gerçek iradesi insan olduğu zaman sen hayatını tamamen kendi iradenle kurarsın. Allah senin gelecekte ne seçeçeğine karar verip senin yerine seçmez sadece senin kendi yaptığın seçimlerin ne olacağını bilir ama seçimler ve irade sana ait olur.