🔥 Öne Çıkan Konular

Ölüm anını ve şeklini Allahmı belirler yoksa insanın seçimlerinin bir sonucu mudur?

Bu konuyu okuyanlar

EmreAladag32

Profesör
Katılım
26 Mayıs 2019
Mesajlar
1,375
Reaksiyon puanı
1,392
Puanları
113
Yaş
20
İnsanın seçimleri kaderin yolunu belirler. Seçimlerine göre sonu değişen oyunlara benzetebilirsin bunu.
Mesaj otomatik birleştirildi:

GTA 5 mesela, 3 farklı sonu var :)
 

depresif hardal

Öğrenci
Cezalı
Katılım
22 Kasım 2020
Mesajlar
55
Reaksiyon puanı
57
Puanları
18
Ben kendi fikrimi söyleyecek olursam cüzi iradesiyle ölüm anını ve şeklini kısmen insan belirleyebilse de ancak bu Allah'ın (c.c.) izniyle olan bir durumdur ve bu her zaman Allah'ın (c.c) sosuz ilminde vardır.
 

JawBone

Doçent
Katılım
17 Kasım 2020
Mesajlar
876
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
587
Puanları
93
Yaş
19
Dinle baya ilgilenen bir arkadaşıma sormuştum bu soruyu. Söylediği kelimeyi unuttum ama anlamı şuydu;
Birisinin eceliyle mi yoksa kendi yüzünden mi öldüğünü bilemeyiz.
Mesela birisine kaldırımda yürürken araba çarptı. Bunu Allah mı ölüm vakti geldiği için yaptı yoksa sürücü yüzünden öldü bilemeyiz. Sürücü yüzünden öldüyse diğer tarafta ölen adamdan helallik alması gerekir. Eceliyle öldüyse helallik gerekmez. (Bunu anlatırken aklıma takıldı şimdi sürücü hapse atılırsa onun helalliğini kimin alması lazım 🤔)
 

EmreAladag32

Profesör
Katılım
26 Mayıs 2019
Mesajlar
1,375
Reaksiyon puanı
1,392
Puanları
113
Yaş
20
Dinle baya ilgilenen bir arkadaşıma sormuştum bu soruyu. Söylediği kelimeyi unuttum ama anlamı şuydu;
Birisinin eceliyle mi yoksa kendi yüzünden mi öldüğünü bilemeyiz.
Mesela birisine kaldırımda yürürken araba çarptı. Bunu Allah mı ölüm vakti geldiği için yaptı yoksa sürücü yüzünden öldü bilemeyiz. Sürücü yüzünden öldüyse diğer tarafta ölen adamdan helallik alması gerekir. Eceliyle öldüyse helallik gerekmez. (Bunu anlatırken aklıma takıldı şimdi sürücü hapse atılırsa onun helalliğini kimin alması lazım 🤔)
Buralar karışacak şimdi, benim beynim yanmadan kaçayım.
 

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,143
Reaksiyon puanı
996
Puanları
113
Ben kendi fikrimi söyleyecek olursam cüzi iradesiyle ölüm anını ve şeklini kısmen insan belirleyebilse de ancak bu Allah'ın (c.c.) izniyle olan bir durumdur ve bu her zaman Allah'ın (c.c) sosuz ilminde vardır.

Herşey allahın bilgisi ve izni dahilindedir zaten yani problem orada değil. Soru benim öleceğim an ve ölüm şekli benim cuzi irademle belirlediğim bir şeymidir yoksa Allahın belirlediği birşey midir?
 

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,143
Reaksiyon puanı
996
Puanları
113
Nuh suresi 4. Ayet

"Allah'a ibadet edin. O'na karşı gelmekten sakının ve bana itaat edin ki sizin günahlarınızı bağışlasın ve sizi belli bir vakte kadar ertelesin. Şüphesiz, Allah'ın belirlediği vakit gelince ertelenmez. Keşke bilseydiniz."

Allahın belirlediği vakit gelince ertelenemez demesi allahın belirlediği anlamına gelir gibi duruyor ama bilemiyorum.
 

ozciceky

Profesör
Katılım
20 Haziran 2020
Mesajlar
2,956
Reaksiyon puanı
2,571
Puanları
113
Yaş
49
Esasında olaya quantum fiziği ile bakmak lazım. Çok kabaca quantum fiziği atom ve atom altı parçacıklar ile ilgilenir. Bu da pararel evrenler ve sicim teorisine kadar gider. Böyle baktığınızda değişik bizlerden oluşan ve seçimlerimize göre oluşan trilyonlarca alt veya üst veya pararel evren var. Hepsinde değişik sonuçlar ve seçimler ve sonuçlar mevcut.

Pek tabii ki bunların hepsinin bilgisine de vakıf olan Yüce Yaradandır.
 

lordare

Profesör
Katılım
4 Eylül 2012
Mesajlar
2,270
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
1,206
Puanları
113
Öleceğimiz sonsuz seçeneği Allah yaratmıştır. Bu sonsuz ihtimaller belki farklı paralel boyutlarda yaşanmıştır ve yaşanacaktır da. Allah bunların hepsini bilir ama bunu oyun gibi düşünebiliriz. Allah oyunu yapan kişi ve biz de oyundaki karakterleriz
 

depresif hardal

Öğrenci
Cezalı
Katılım
22 Kasım 2020
Mesajlar
55
Reaksiyon puanı
57
Puanları
18
Herşey allahın bilgisi ve izni dahilindedir zaten yani problem orada değil. Soru benim öleceğim an ve ölüm şekli benim cuzi irademle belirlediğim bir şeymidir yoksa Allahın belirlediği birşey midir?
Yanlış yorum yapmaktan korktuğum için cevap veremiyorum ama her şey Allah'ın sonsuz ilmi dahilindedir.
Nuh suresi 4. Ayet

"Allah'a ibadet edin. O'na karşı gelmekten sakının ve bana itaat edin ki sizin günahlarınızı bağışlasın ve sizi belli bir vakte kadar ertelesin. Şüphesiz, Allah'ın belirlediği vakit gelince ertelenmez. Keşke bilseydiniz."

Allahın belirlediği vakit gelince ertelenemez demesi allahın belirlediği anlamına gelir gibi duruyor ama bilemiyorum.
Bu ayete tek bakmak mantıksız olur Nûh Sûresi'ndeki bu vakit onların helak olmasıyla alakalıdır. Hz. Nûh (a.s.) tebliğinden sonraki vakittir.
 

ozciceky

Profesör
Katılım
20 Haziran 2020
Mesajlar
2,956
Reaksiyon puanı
2,571
Puanları
113
Yaş
49
Kafamıza sıktığımızda kendimiz belirlemiş oluyoruz.

Senin kafana sıktığın ve senin kafana başkasının sıktığı veya hiç kimsenin ve senin de kendine sıkmadığın pek çok olay mevcut.

Esasında netflix DARK dizisi güzel bir örnektir.

Ek olarak her türlü seçenek mevcut ve hepsinin de bilgisi yüce Yaradanda.
 

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,143
Reaksiyon puanı
996
Puanları
113
Yanlış yorum yapmaktan korktuğum için cevap veremiyorum ama her şey Allah'ın sonsuz ilmi dahilindedir.

Bu ayete tek bakmak mantıksız olur Nûh Sûresi'ndeki bu vakit onların helak olmasıyla alakalıdır. Hz. Nûh (a.s.) tebliğinden sonraki vakittir.

Peki ali imran 145 ayeti ölümün hangi an olacağına Allahın karar verdiğini mi söylüyor acaba?

'Hiçbir kimse Allah’ın yazılıp bir süreye bağlanmış izni olmadan ölmez. Kim dünya nimetini isterse ondan kendisine veririz; kim âhiret nimetini isterse ona da ondan veririz; ve şükredenleri ödüllendireceğiz.'
 

fortekno

Asistan
Katılım
15 Mayıs 2020
Mesajlar
340
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
189
Puanları
43
Yaş
19
Dinle baya ilgilenen bir arkadaşıma sormuştum bu soruyu. Söylediği kelimeyi unuttum ama anlamı şuydu;
Birisinin eceliyle mi yoksa kendi yüzünden mi öldüğünü bilemeyiz.
Mesela birisine kaldırımda yürürken araba çarptı. Bunu Allah mı ölüm vakti geldiği için yaptı yoksa sürücü yüzünden öldü bilemeyiz. Sürücü yüzünden öldüyse diğer tarafta ölen adamdan helallik alması gerekir. Eceliyle öldüyse helallik gerekmez. (Bunu anlatırken aklıma takıldı şimdi sürücü hapse atılırsa onun helalliğini kimin alması lazım 🤔)
Masum bir insanın eceline sebep olmak o kişinin yaşama hakkını elinden almak demektir.
Allah adildir kimsenin hakkı kimsede kalmaz. Bu durum da bir miktar kul hakkı olabilir.
Şoför, hatası sonucu yayaya çarpmışsa suçludur. Yayanın hakkını elinden almıştır.
Allah'ın verdiği canı yine Allah alır; birinin başkasının canına kastetmesi, buna karşı gelmektir.
 

epsilon06

Profesör
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
2,148
Reaksiyon puanı
2,062
Puanları
113
Yaş
25
Peki ali imran 145 ayeti ölümün hangi an olacağına Allahın karar verdiğini mi söylüyor acaba?

'Hiçbir kimse Allah’ın yazılıp bir süreye bağlanmış izni olmadan ölmez. Kim dünya nimetini isterse ondan kendisine veririz; kim âhiret nimetini isterse ona da ondan veririz; ve şükredenleri ödüllendireceğiz.'
İnsan dua ederek ömrünü değiştirebilir mi onu mu soruyorsunuz acaba? Yani Allah her şeyi bilir görür.Mesela senin ölüm tarihin eğer duan ile değişecekse bu da O'nun bilgisi ve izniyle olur.Yani kısaca insanın ömrü belirlidir.Değişip değişmeyeceğinide Allah bilir.Şehit olmak için dua edip o savaşta şehit olan sahabelerimiz vardır.Allah onun öyle dua edeceğini biliyordur.Ama insanın çabası da etkilidir.Birisi intihar etmek üzereyken onu yaşantısı veya hayatında yaptığı bir şeyler,dualar koruyup ölmeden sağ kalmasını veya o eylemden vazgeçmesini sağlayabilir.Ama bu Allah'ın yazdığının dışında bir şey değildir.Konu kader konusu içinde olduğundan anlamak bitaz zor olabilir.
 

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,143
Reaksiyon puanı
996
Puanları
113
İnsan dua ederek ömrünü değiştirebilir mi onu mu soruyorsunuz acaba? Yani Allah her şeyi bilir görür.Mesela senin ölüm tarihin eğer duan ile değişecekse bu da O'nun bilgisi ve izniyle olur.Yani kısaca insanın ömrü belirlidir.Değişip değişmeyeceğinide Allah bilir.Şehit olmak için dua edip o savaşta şehit olan sahabelerimiz vardır.Allah onun öyle dua edeceğini biliyordur.Ama insanın çabası da etkilidir.Birisi intihar etmek üzereyken onu yaşantısı veya hayatında yaptığı bir şeyler,dualar koruyup ölmeden sağ kalmasını veya o eylemden vazgeçmesini sağlayabilir.Ama bu Allah'ın yazdığının dışında bir şey değildir.Konu kader konusu içinde olduğundan anlamak bitaz zor olabilir.

Şunu soruyorum biz cüzzi irademizle hayatta birçok şeyi kendimiz için şekillendiriyoruz karar veriyoruz peki ya ölüm anımız ve şeklimiz için cuzzi irademizin bir etkisi oluyor mu yoksa ölüm anı ve şekli tamamen ızdirari kadere mi dahildir?

*ızdirari
 
Son düzenleme:

epsilon06

Profesör
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
2,148
Reaksiyon puanı
2,062
Puanları
113
Yaş
25
Zor sorular bunlar Diyanete sorun bence...
Evet katılıyorum.Cevabı yanlış yerde arıyorsunuz.Tartışmayla anlatılcak bir konu değil.

Bu link yardımcı olabilir.İnsanoğlunun ömrünü uzatması mümkün müdür? | Sorularla İslamiyet

﴾11﴿
Allah sizi topraktan, sonra nutfeden yarattı. Sonra da sizi birbirinize eş kıldı. O’nun bilgisi olmadan hiçbir dişi ne gebe kalır ne doğurur. Bir canlının ömrünün uzun olması da kısa tutulması da mutlaka yazgıya uygun olarak gerçekleşir. Kuşkusuz bunlar Allah için kolaydır.
Fatır suresi /11
Mesaj otomatik birleştirildi:

Şunu soruyorum biz cüzzi irademizle hayatta birçok şeyi kendimiz için şekillendiriyoruz karar veriyoruz peki ya ölüm anımız ve vaktimiz için cuzzi irademizin bir etkisi oluyor mu yoksa ölüm anı ve şekli tamamen irtidadi iradeye mi dahildir?
Okuyabilirsiniz.Yeterli bilgiye sahip değil burdaki çoğu kişi.En iyisi doğru kaynaklardan okumak.Aklınızı karıştırmadan cevap bulabilirsinz İnşallah.
 

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,143
Reaksiyon puanı
996
Puanları
113
Evet katılıyorum.Cevabı yanlış yerde arıyorsunuz.Tartışmayla anlatılcak bir konu değil.

Bu link yardımcı olabilir.İnsanoğlunun ömrünü uzatması mümkün müdür? | Sorularla İslamiyet

﴾11﴿
Allah sizi topraktan, sonra nutfeden yarattı. Sonra da sizi birbirinize eş kıldı. O’nun bilgisi olmadan hiçbir dişi ne gebe kalır ne doğurur. Bir canlının ömrünün uzun olması da kısa tutulması da mutlaka yazgıya uygun olarak gerçekleşir. Kuşkusuz bunlar Allah için kolaydır.
Fatır suresi /11
Mesaj otomatik birleştirildi:


Okuyabilirsiniz.Yeterli bilgiye sahip değil burdaki çoğu kişi.En iyisi doğru kaynaklardan okumak.Aklınızı karıştırmadan cevap bulabilirsinz İnşallah.

Seyyah abinin cevabını merak ediyorum açıkçası.
 

epsilon06

Profesör
Katılım
19 Ocak 2016
Mesajlar
2,148
Reaksiyon puanı
2,062
Puanları
113
Yaş
25
Ecel-i müsemmaya ecel-i mübrem denildiği gibi, ecel-i kazaya ecel-i muallak da denilir. Ecel-i Müsemma Allah’ın ilminde, levh-i ezelîde olan, kesin ve değişmez eceldir. Ecel-i kaza ise, Levh-i mahfuzda kesin şeklinde gözüken ve şartlara bağlı olarak değişebilen eceldir (bunun hiç değişmeyen bir şekli de vardır).

Ecel-i müsemma değişmez olduğundan asıldır. Levh-i mahv ve ispatta yazılan Ecel-i Kaza ise ona aykırı olamaz. Dolayısıyla, Ecel-i kazanın gerçekleşmesi, aynı zamanda ecel-i musemmanın gerçekleştiği anlamına gelir.(bk. B. S. Nursi, Lem'alar, s. 104; Barla Lahikası, s. 349).

“O, sizi bir çamurdan yaratan, sonra bir de ecel/bir ömür süresi tayin edendir. Bir de O’nun nezdinde muayyen bir ecel vardır.”(Enam, 6/2)
mealindeki ayette bu iki ecel türüne işaret edilmiştir. Bu konuda tefsircilerin değişik yorumları vardır. Biz bu görüşü tercih ettik.(bk. Alusî, İbn Aşur, ilgili ayetin tefsiri). Ayetin kapsamı bütün o görüşlere işaret etmiş de olabilir.

“Herhangi bir canlının ömrünün uzaması veya kısaltılması mutlaka bir kitapta yazılıdır. Bütün bunlar elbette Allah’a pek kolaydır.”(Fatır, 35/11)
mealindeki ayette de, ömrün-normal tabii seyrinden- daha kısa veya daha uzun olabileceği ifade edilmiştir.

Aşağıda söz konusu ettiğimiz hususları da bu çerçevede değerlendirmek gerekir.

- Allah’ın ilminin ön gördüğü, hikmetinin uygun bulduğu şartlar çerçevesinde “sadaka, anne-babaya saygı, itaat” gibi manevî değerler bazında ömrün uzaması mümkün olduğu gibi, “hayatın biyolojik çalışmasının devamını sağlayan maddî şartların iyileştirilmesi durumunda, ömrün normal standart çıtasını yukarıya çekmek de mümkündür.” Ve tabii ki, bu da Allah’ın ilim ve izni dışında değildir.

Sorularla İslamiyet sitesinden alıntıdır.
 

nixc0r

Profesör
Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
4,410
Reaksiyon puanı
10,288
Puanları
113
Din dersinden öğrendiğime göre kaderimizi Allah biliyor ne yapacağımızı Allah belirlemiyor yani herşey bizim seçimlerimize bağlı Allah seçmiyor ne yaşayacağımızı
Mesaj otomatik birleştirildi:

Zor sorular bunlar Diyanete sorun bence...
Aslında 8. sınıf sorusu zor değil Allah sadece yapacaklarımızı bilir Allah kaderimizi belirlemez her şeyi biz seçeriz
 
Son düzenleme:

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,143
Reaksiyon puanı
996
Puanları
113
Ecel-i müsemmaya ecel-i mübrem denildiği gibi, ecel-i kazaya ecel-i muallak da denilir. Ecel-i Müsemma Allah’ın ilminde, levh-i ezelîde olan, kesin ve değişmez eceldir. Ecel-i kaza ise, Levh-i mahfuzda kesin şeklinde gözüken ve şartlara bağlı olarak değişebilen eceldir (bunun hiç değişmeyen bir şekli de vardır).

Ecel-i müsemma değişmez olduğundan asıldır. Levh-i mahv ve ispatta yazılan Ecel-i Kaza ise ona aykırı olamaz. Dolayısıyla, Ecel-i kazanın gerçekleşmesi, aynı zamanda ecel-i musemmanın gerçekleştiği anlamına gelir.(bk. B. S. Nursi, Lem'alar, s. 104; Barla Lahikası, s. 349).


mealindeki ayette bu iki ecel türüne işaret edilmiştir. Bu konuda tefsircilerin değişik yorumları vardır. Biz bu görüşü tercih ettik.(bk. Alusî, İbn Aşur, ilgili ayetin tefsiri). Ayetin kapsamı bütün o görüşlere işaret etmiş de olabilir.


mealindeki ayette de, ömrün-normal tabii seyrinden- daha kısa veya daha uzun olabileceği ifade edilmiştir.

Aşağıda söz konusu ettiğimiz hususları da bu çerçevede değerlendirmek gerekir.

- Allah’ın ilminin ön gördüğü, hikmetinin uygun bulduğu şartlar çerçevesinde “sadaka, anne-babaya saygı, itaat” gibi manevî değerler bazında ömrün uzaması mümkün olduğu gibi, “hayatın biyolojik çalışmasının devamını sağlayan maddî şartların iyileştirilmesi durumunda, ömrün normal standart çıtasını yukarıya çekmek de mümkündür.” Ve tabii ki, bu da Allah’ın ilim ve izni dışında değildir.

Sorularla İslamiyet sitesinden alıntıdır.


Ecel-i müsemmaya ecel-i mübrem denildiği gibi, ecel-i kazaya ecel-i muallak da denilir. Ecel-i Müsemma Allah’ın ilminde, levh-i ezelîde olan, kesin ve değişmez eceldir. Ecel-i kaza ise, Levh-i mahfuzda kesin şeklinde gözüken ve şartlara bağlı olarak değişebilen eceldir (bunun hiç değişmeyen bir şekli de vardır).

Ecel-i müsemma değişmez olduğundan asıldır. Levh-i mahv ve ispatta yazılan Ecel-i Kaza ise ona aykırı olamaz. Dolayısıyla, Ecel-i kazanın gerçekleşmesi, aynı zamanda ecel-i musemmanın gerçekleştiği anlamına gelir.(bk. B. S. Nursi, Lem'alar, s. 104; Barla Lahikası, s. 349).


mealindeki ayette bu iki ecel türüne işaret edilmiştir. Bu konuda tefsircilerin değişik yorumları vardır. Biz bu görüşü tercih ettik.(bk. Alusî, İbn Aşur, ilgili ayetin tefsiri). Ayetin kapsamı bütün o görüşlere işaret etmiş de olabilir.


mealindeki ayette de, ömrün-normal tabii seyrinden- daha kısa veya daha uzun olabileceği ifade edilmiştir.

Aşağıda söz konusu ettiğimiz hususları da bu çerçevede değerlendirmek gerekir.

- Allah’ın ilminin ön gördüğü, hikmetinin uygun bulduğu şartlar çerçevesinde “sadaka, anne-babaya saygı, itaat” gibi manevî değerler bazında ömrün uzaması mümkün olduğu gibi, “hayatın biyolojik çalışmasının devamını sağlayan maddî şartların iyileştirilmesi durumunda, ömrün normal standart çıtasını yukarıya çekmek de mümkündür.” Ve tabii ki, bu da Allah’ın ilim ve izni dışında değildir.

Sorularla İslamiyet sitesinden alıntıdır.

Yani iki ecel var biri kesin ve değişemez, diğeri ilk ecele çelişmeyecek şekilde değişebilir ecel. Cüzzi irademizle anne babaya iyi davranmak gibi sadaka vermek gibi yaptığımız şeyler ikinci eceli değiştirir ama ilk eceli yani eceli müsemma yı değiştiremez. Ama değişemez olan ecel neyi içerir değişebilen neyi içerir çünkü bizim bildiğimiz ecel bir tane ve nerede ne zaman ne şekilde öleceğimizi içerir. Ben sadaka verip ölüm anımı değiştirebilirim ama hangi şekilde öleceğimi değiştiremem mi örneğin mutlaka araba kazasında mı öleceğim? Bunlar belli olmadığından iki ecel vardır biri değişir biri değişmez açıklaması tam açıklayıcı olur mu tartışılır. Sonuç sizce şuna mı varıyor ölüm zamanımızı hem allahın iradesi hem cüzzi irademiz belirler ama ne şekilde öleceğimizi sadece allah belirler?
Mesaj otomatik birleştirildi:



Bu hoca ecel ızdiraridir yani allah tarafından belirlenmiştir diyor.
 
Son düzenleme:

darkstar

Profesör
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,606
Reaksiyon puanı
1,466
Puanları
113
Din dersinden öğrendiğime göre kaderimizi Allah biliyor ne yapacağımızı Allah belirlemiyor yani herşey bizim seçimlerimize bağlı Allah seçmiyor ne yaşayacağımızı
Mesaj otomatik birleştirildi:


Aslında 8. sınıf sorusu zor değil Allah sadece yapacaklarımızı bilir Allah kaderimizi belirlemez her şeyi biz seçeriz
Kader bizim yaşam tercihlerimize (İrademize) göre şekillenir ve yazılır evet. Birde bizim irademiz dışında olan ama irademizle seçtiklerimizi de etkileyen bütün herkesi ilgilendiren olaylar vardır. İrademiz dışında olan bu olayları belirleyen ise Allahü Tealanın iradesidir, bu iradeye Kulli İrade denir.

Asıl önemli nokta ise Kulli İradenin hükmünün olduğu noktalarda senin benim irademizin (cüzi irademizin) hiçbir hükmünün olmamasıdır. Konunun anlaşılması en zor olan kısmı burasıdır. Külli İradenin Cüzi iradeye etkisi ve Cüzi İradenin Külli İradeye (dua ile) etkisi, bu konu kesinlikle 8. sınıf konusu değildir pek çok din aliminin anlatmakta zorlandığı bir konudur.

Doğum ve ölüm Külli İradenin takdiridir, ne zaman nerede kimden doğacağınıza ve öleceğinize karar veren Allah'ü Teala'nın Külli İradesidir. “Aranızda ölümü biz takdir ettik” (Vakıa, 60)

Siz hangi okulda okunuz çünkü Türkiyede 8. sınıfta hiçbir okulda kader konusu işlenmez.
 

nixc0r

Profesör
Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
4,410
Reaksiyon puanı
10,288
Puanları
113
Kader bizim yaşam tercihlerimize (İrademize) göre şekillenir ve yazılır evet. Birde bizim irademiz dışında olan ama irademizle seçtiklerimizi de etkileyen bütün herkesi ilgilendiren olaylar vardır. İrademiz dışında olan bu olayları belirleyen ise Allahü Tealanın iradesidir, bu iradeye Kulli İrade denir.

Asıl önemli nokta ise Kulli İradenin hükmünün olduğu noktalarda senin benim irademizin (cüzi irademizin) hiçbir hükmünün olmamasıdır. Konunun anlaşılması en zor olan kısmı burasıdır. Külli İradenin Cüzi iradeye etkisi ve Cüzi İradenin Külli İradeye (dua ile) etkisi, bu konu kesinlikle 8. sınıf konusu değildir pek çok din aliminin anlatmakta zorlandığı bir konudur.

Doğum ve ölüm Külli İradenin takdiridir, ne zaman nerede kimden doğacağınıza ve öleceğinize karar veren Allah'ü Teala'nın Külli İradesidir. “Aranızda ölümü biz takdir ettik” (Vakıa, 60)

Siz hangi okulda okunuz çünkü Türkiyede 8. sınıfta hiçbir okulda kader konusu işlenmez.

İlk konumuz kader ve kaza okulda hocamız cüz i irade ve külli iradeyide anlatmıştı
Mesaj otomatik birleştirildi:

ama etkilerini anlatmamıştı evet
 

Son mesajlar

Üst