Öneri RPG Oyun Serisi Öneri Listesi

Bu konuyu okuyanlar

Penetrator God

Doçent
Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
863
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
527
Puanları
93
Yaş
26

Dragon Age: Origins 2009 yılında Baldurs gate, Neverwinter nights ve Mass Effect gibi ikonik RPG'lerin yaratıcısı olan ünlü Kanada'lı Bioware stüdyosu tarafından geliştirilerek piyasaya sürülmüş klasik bir Crpg'dir. Oyun, birkaç insan olmayan ırkın yaşadığı tipik bir fantastik bir evrende geçmektedir. Dragon age Origins'in bizi oldukça sağlam bir arka plan loresi olan Thedas kıtasında bulunan Ferelden krallığının diyarına götürür. İnsanların, elflerin ve cücelerin ve diğer ırkların yaşadığı bu bölge, güçlü bir ejderha olan baş iblisin komutasındaki her türden canavardan oluşan bir vebalı karanlık neslin istilasına maruz kalır. Fereldenl halkını kötülükten korumak için, baş iblisle savaşmaya yemin eden her ırktan insanın katıldığı bir düzen olan gri muhafızlar, toprakları savunmaya yardım etmek için kral tarafından çağırılır.

Oyunda, karakterimizle, kötülüğe karşı savaşabilmek için bu gruba katılma şansı sunuluyor. Gri Muhafızlar ile tanışma süreciniz oyunun başında ana karakteriniz için belirleyeceğiniz "Origin" seçimlerinize göre farklılıklar göstermektedir. Tek oyunculu mod yaklaşık 60 saatlik oyun sunar ve ayrıca DLC genişlemeleriyle beraber bu süre çok daha fazla uzayabiliyor. Türünün öncülerinden biri hale gelen Dragon Age Origins'in en ilginç özelliklerinden biri, seçim yapma ve bunun sonuçlarıyla yaşama ilişkisidir. Hemen hemen her görevde bize birçok farklı çözümler sunar ve alınan kararlar sadece ana karakterin kişiliğini şekillendirmekle kalmaz, aynı zamanda oyun dünyasının kaderini etkiler.

Dragon Age 2 büyük beğeni toplayan serinin ilk oyunu olan Dragon Age Origins'in devamı niteliğinde üçüncü şahıs perspektifli 2011'de çıkmış olan RPG oyundur. BioWare stüdyosu tarafından geliştirilmiştir. Dragon Age 2 bizi elflerin ve cücelerin yaşadığı yeni sorunlarla boğuşan karanlık fantastik Thedas dünyasına geri götürüyor.

Bu sefer ilk oyunun aksine gerçekten seslendirilmiş ve bir kimliği olan oyun dünyasının geleceğinde kilit bir rol oynayacak ve daha sonra Kirkwall şampiyonu olarak bilinecek bir efsaneye dönüşen beş parasız bir mülteci Hawke'n isimli bir karakterin rolünü üstleniyoruz. Ana hikaye boyunca Hawke'ın ve ailesinin ölümcül mütetfikler ve düşmanlar kazandığı ve hem ün hem de zenginlik topladığı aşk ve savaş dolu hayatının on yıllık bölümüne eşlik ediyoruz.

Dragon Age: Inquisition, BioWare tarafından geliştirilen rol yapma oyunu serisinin üçüncü oyunudur. Dragon Age II'den memnun olmayan hayranların baskısıyla geliştirici firma, oyunu üçlemenin en çok sevilen ilk oyununa daha çok benzetmeye çalıştı. Fakat aynı zamanda, ikinci oyundan işe yarayan bazı mekanikleri de koruyarak üzerine bir avuç yenilik getirip harmanladılar. Oyun 18 Kasım 2014'te çıkış yapmıştır.

Dragon Age: Inquisition, oyuncuyu bir kez daha önceki iki oyunda yaşanan olaylardan sonra kaosa sürüklenen Thedas dünyasına götürüyor. Hikaye ilk oyunun finalinden 10 yıl sonra başlıyor. Ferelden Krallığı, DA: Origins'in ana teması olan Darkspawn'ın büyük ölçekli istilası beşinci Blight'tan sonra tam gücünü geri kazanmayı başaramadı ve Orlais bir iç savaşa karıştı. Bu arada büyücüler ve Tapınakçılar kıtanın dört bir yanında savaşıyor. Bu karmaşanın ortasında ölümlüler diyarı ile Fade arasındaki sınırda bir yırtık oluşur ve bir iblis istilasına yol açar. Bu yeni tehdit, siyasi olarak bağımsız Engizisyon tarafından kontrol altına alınmaya çalışılacaktır.

Oyuncu olarak biz bu örgütün lideri rolünü üstleniyoruz ve görevimiz iblisleri yaşayanların dünyasına getirmekten sorumlu kişinin kimliğini keşfetmek ve istilayı durdurmak için yeterli gücü toplamaktır. Karakter yaratıcısı ekranı kahramanımızın sınıfını savaşçı, haydut, büyücü olmak üzere ardından cinsiyetini, görünüşünü ve ismiyle beraber aynı zamanda ırkını da insan, elf, cüce ve qunari seçenekleri arasından belirleme imkanı sunar. İkinci oyunda olduğu gibi de ana kahraman tamamen seslendirilmiştir.

Ana karaktere, bazıları serinin önceki oyunlarından Varric gibi ortaya çıkan yoldaşlar eşlik ediyor. Sadece savaş sırasında paha biçilmez yardım sağlamakla kalmazlar, aynı zamanda hikayenin de önemli bir parçasıdırlar. Oyuncu onlarla konuşarak geçmişlerini, amaçlarını ve hedeflerini öğrenebilir. Dahası, oyuncunun eylemleri yoldaşların onu nasıl algıladığını etkiler. Dragon Age serisinin ayırt edici bir özelliği olan romantizm de kahramanın yoldaşlarla olan ilişkisinin çok önemli bir parçasıdır.

Oyuncu genellikle iyi ve kötü arasındaki geleneksel ayrımın işe yaramadığı ahlaki kararlarla karşı karşıya kalır. Bunlardan bazıları olay örgüsü için önemlidir ve sonuçları her zaman hemen görülemez. Kayıtlı oyunları içe aktarma imkanı, Dragon Age serinin önceki bölümünden aldıkları bazı kararları aktarmalarına olanak tanır. Buna karşılık, seriyle ilgili herhangi bir deneyimi olmayan, ancak dünya ve sakinleri hakkında kendi geçmişlerini öğrenmek isteyen kişiler, Dragon Age: Inquisition'ın oyuncuların içe aktarmak için özelleştirilmiş bir savegame oluşturmasına olanak tanıyan Dragon Age Keep web sitesinden yararlanabilir.

Ana olay örgüsünün yanı sıra, oyuncu yan görevleri tamamlar ve Thedas'ta meydana gelen çok sayıda küçük çatışmaya katılır. Inquisitor olarak, tüm organizasyon adına kararlar verir ve böylece diğer gruplara karşı itibarını ve politikalarını şekillendirir. Oyundaki ilerleme sadece karakter gelişimine değil, aynı zamanda oyuna adını veren Engizisyon'un öneminin artmasına da yol açıyor. Dahası, daha yüksek mevkiler somut faydalar sağlar; örneğin, önemli bilgileri saklayan zaptedilemez bir kaleyi fethetmek için gönderilebilecek bir ordu. Bölge üzerinde nüfuz ve kontrol kazanmak için özel öneme sahip bölgelerde, genellikle kale şeklinde köprübaşları kurmak çok önemli bir şeydir. Dahası, hiçbir şey oyuncuyu mevcut insan kaynaklarını yöneterek kalelerini genişletmekten ve faaliyetlerini örneğin yapılan araştırmaları yönlendirmekten alıkoyamaz.

Dragon Age: Inquisition'daki olayların kapsamı nedeniyle, oyuncu Thedas kıtasının her yerine seyahat edecek. Dünya kelimenin tam anlamıyla açık olmasa da, mekanlar önceki oyunlara göre çok daha büyük ve çeşitlidir. Mekânlar arasında geçiş dünya haritası kullanılarak yapılıyor ve karakter bir yere ulaştığında o bölgeyi yürüyerek ya da at sırtında özgürce keşfedebiliyor. Önemli olay örgüsü alanlarına erişim kazanmak için, oyuncunun liderliğindeki Engizisyon'un önce yeterince yüksek bir itibara ulaşması gerekir. Bu amaçla, oyuncu yan görevleri yerine getirmeli, diplomasi yoluyla farklı grupların saygısını kazanmalı, büyülü eserler toplamalı ve tehlikeli canavarları yenmelidir.

Savaş sistemi söz konusu olduğunda, oyuncu, aktif duraklama modundayken parti üyelerine emirler verebilir veya bir karaktere odaklanmak ve doğrudan onun hareketini ve saldırılarını kontrol ederek savaşa girmek için üzerlerindeki kontrolü yapay zekaya devredebilir. Ana komutlar klavye kısayollarına atanmıştır. Düşmanlar tipik olarak organize ve çeşitli gruplar halinde bulunur. Geliştirilmiş yapay zeka ile birbirlerini destekleyebilir ve savaş alanındaki duruma tepki verebilirler. Tüm bunlar oyuncunun dikkatli olmasını ve uygun bir taktik kullanmasını gerektirir.

Dragon Age: Inquisition, Battlefield 4'te kullanılan Frostbite 3 motoruyla geliştirilmiştir. Bu teknoloji, geniş açık alanlar ve karmaşık çevre etkileşimleri yaratmaya izin veriyor. Özellikle savaş sırasında çevrenin belirli unsurlarını yok etmek mümkün olmakla kalmıyor, aynı zamanda örneğin daha önce erişilemeyen yerlere erişim sağlamak için bunları yeniden inşa etmek de mümkün. Oyunda gece ve gündüz döngüsü sistemi ve oynanışı etkileyebilecek değişken hava koşulları bulunmaktadır. Oyun DLC'lerle beraber 100 saate yakın bir içerik sunmaktadır.


Divinity: Original Sin, Larian stüdyosunun 2002'de başlattığı seriyle aynı evrende geçmektedir. Original Sin'de savaş sıra tabanlı ve izometrik bir görünüme sahiptir. 30 Haziran 2014'te sadece PC platformuna çıkış yapmıştır. Oyunun hikayesi stüdyonun serinin ilk oyunu olan Divine Divinity olaylarından öncesinde geçiyor ve oyuncuların oyunun evreninin hikayesini daha iyi anlamalarına ve hayranlar tarafından ilk oyunlardan sevilen sihirbaz Arhu gibi sevimli bir kediye dönüşebilen birçok eski tanıdık karakter ile tekrar buluşmalarına da izin veriyor.

Original Sin ayrıca, önceki oyunlara kıyasla evrenin temasını oldukça genişletiyor. Oyunda yasak büyünün sırlarını keşfetmesi ve etkilerine karşı koyması gereken iki genç avcının rolünü üstleniyoruz. İkisi de çok geçmeden, onları istisnai ve daha büyük açıklanamaz bir kaderin beklediğini keşfederek maceraya atılırlar. Tek oyunculu modunda, yarattığımız iki ana karaktere ek olarak toplam dört kişiye kadar bir ekibi yönetebilirsiniz. Ayrıca çoklu oyunculu modu da bulunmaktadır. Oyunda parti üyeleri arasında özel bir grup konuşma sistemine sahiptir. Yalnız oynadığımızda bile karakterimiz Baldur's Gate serisi oyunlarını anımsatan ilginç diyaloglarla oyunu çeşitlendiriyor.

Buna karşılık, oyuncuların iki kahramanı kontrol ettiği ve birbirleriyle tamamen aynı fikirde olmasalar bile grubun kaderini eşit olarak belirleyebildikleri seçimler yapabiliyorlar. Her iki karakterinde diyaloglarda farklı olarak söz hakları vardır. Savaşta takım oyunu önemlidir, çünkü birçok beceri özellikle büyülü, bir dövüşü kazanmayı çok daha kolay hale getiren güçlü kombinasyonlarla birleştirilebilir. Savaşta örneğin takımın bir alana yağmur yağdırabilirsiniz ve ardından yeni ıslanmış rakipleri dondurabilirsiniz veya şok edebilirsiniz.

Bu şekilde farklı takım saldırı kombinasyonları yaparak oynamak bireysel oynamaktan çok daha eğlencelidir. Savaş sırasında ayrıca çevrenin unsurlarını kullanabiliriz. Nesnelerle kapsamlı etkileşim vardır ve yalnızca savaş amacıyla değil, aynı zamanda bulmacaları çözmek ve yeni nesneler oluşturmak için de kullanılır. Oyunun çıkışından bir buçuk yıl sonra 27 Ekim 2015 tarihinde klasik oyun üzerine geliştirilmiş bir sürüm yayınlandı. Yeni sürüm orijinal oyun üzerinde çalışan aynı ekip olan Larian Studios tarafından geliştirilmiştir. Yeni sürümle beraber oyuna konsol desteği getirildi. Ayrıca geliştirilmiş sürümde birkaç önemli değişiklik daha vardı.

Her şeyden önce, hikaye değiştirildi ve detaylandırıldı. Birçok yeni görev ile bu görevler ile bağlantılı karşılaşılacak karakterler ve benzersiz bir son eklendi. Oyunun arayüzü ayrıca Gamepad'e özel olarak uyarlandı. Oyun mekaniklerinde değişiklikler yapıldı, yeni bir mod eklendi ve görsel olarak da geliştirildi. PC sürümünde orijinal oyuna sahip olan herkes geliştirilmiş sürüm ücretsiz olarak sunuldu, sadece orijinal oyuna ait kayıtlar geliştirilmiş sürüme aktarılamadı. Divinity: Original Sin Enhanced Edition orijinal oyun ile karşılaştırıldığında, daha güzel grafiklere ve daha iyi ses efektlerine sahiptir, geliştirilmiş sürümde tüm karakterler yeniden seslendirilmiştir. Oyunun motoruna DirectX 11 desteği eklenmiştir. Oyun yeni sürüm ile beraber oynanışı ortalama 100 saat süren bir içeriğe ulaşmıştır...

Divinity: Orijinal Sin II ise 14 Eylül 2017'de piyasaya sürülmüştü. 31 Ağutos 2018'de ise geliştirilmiş sürümü olan Definitive Edition çıkmıştır. Yüksek zorluk seviyesi ve sıra tabanlı bir dövüş sistemi sunan oyun, Divinity serisinin beşinci oyunudur. Serinin ilk oyununa benzer şekilde, ikinci oyun Belçikalı geliştirme stüdyosu olan Larian tarafından tekrar geliştiridli. Ayrıca, geliştirme sürecinin Kickstarter'da ki bir kitle fonlaması kampanyasıyla kısmen finanse edildiğini de belirtmekte fayda var. O dönem 2 milyon doların üzerinde bağış toplanmıştı.

Hikaye, Beyond Divinity'den hemen sonra anlatılan olaylardan yaklaşık bin yıl sonra geçse de, oyuncu tekrar Rivellon olarak bilinen bir fantezi dünyasına götürülür. Ancak bu sefer oyuncu, Kaynak'ın gücünü kullanan bir karakterin rolünü üstlenir. Önceki oyun, oyuncuyu bu yasak sihrin ustalarının peşinde olan iki avcının kontrolüne vermişti. Bu İki grup arasındaki çatışma hala devam ediyor ve oyuncu tarafından kontrol edilen karakter, onları takip etmeye çalışan Düzenin temsilcilerinden kaçıyor. Aynı zamanda, kahraman, Void'den canavarların istilasının neden olduğu krize bir son vermek için mücadele eder bu, İlahi'nin ölümünden kaynaklanmıştır. Bu düzenin tamamı, burada gözle görülür şekilde daha ağır ve daha ciddi olduğu için, ilk Original Sin'in sunduğundan farklı bir atmosfer de getiriyor.

Bu sefer oyuncu, mevcut birkaç ırktan birini temsil eden bir karakter yaratmaya başlar. Karakter yaratma sürecindeki bir diğer önemli yenilik ise oyuncu karakterinin resmine bir arka planı ekleyebilmesidir. Kahramanın geçmişine bağlı olarak ayrıca erkek veya kadın olabilirler, oyun dünyasının sakinleri onların varlığına çeşitli şekillerde tepki verir ve hatta onlara farklı görevler verebilir. Sonuç olarak, oyunun rol yapma katmanı önceki oyuna göre daha derindir ve kahramanın önüne konan problemler daha fazla şekilde çözülebilir.

İkinci oyun, önceki oyunlardaki mekaniği daha fazla geliştiriyor. En büyük değişiklikler, platformlara veya kulelere tırmanma yeteneği eklendiğinden ve yüksekliklerin karakterlerin dövüş yetenekleri üzerindeki etkisi dikkate alınarak savaş sistemi genişletilmiş. Eylem puanları burada biraz basitleştirilmiş bir şekilde hesaplanır ve çoğu eylemi gerçekleştirmek 1 ila 3 puan arasına mal olmaktadır. Ayrıca, geliştiriciler yeni beceriler ve öge kombinasyonları eklediler. Bunların iyi bir şekilde kullanılması, dengeyi oyuncunun savaştaki zaferi lehine değiştirebilir. Kaynağın güçleri bahsedilmesi gereken bir başka yeniliktir. Oyuncunun bu güçleri kullanmak için özel kaynak noktalarını bulup yeniden doldurması gerekmesine rağmen, buna ayıracağınız zaman son derece güçlü ve tehlikeli yeteneklere erişim sağlamanıza neden olduğu için değecektir.

Daha önceki oyunda olduğu gibi, macera dört oyuncuya kadar deneyimlenebilir. Oyuncu grupları arasında ilişki kolayca bireysel rekabetlere de dönüşebilir. Bunun dışında, Larian Studios, yaratıcılıkla tasarlanmış arenalarda dört oyuncudan oluşan grupları birbirine yerleştiren ayrı bir online modu içeriyor. Katılımcılar, önceden belirlenmiş karakterlerin rollerini üstlenirler ve bayrağı yakala veya tepenin kralı gibi isimlendirilmiş klasik modların farklı varyasyonlarında birbirleriyle rekabet ederler.

İkinci oyun, ilk oyunun yapımında kullanılan motorun geliştirilmiş bir sürümünü kullanmaktadır, yani Divinity Engine 3.0'ı kullanıyor. Bu teknoloji, daha gelişmiş fizik ve DirectX 12 desteği dışında, önceki Divinity oyunundan önemli ölçüde daha iyi grafikler sağlar. Oyun tüm yan içerikleriyle beraber 100 saatin üzerinde bir oynanış sunmaktadır. Ayrıca oyuncu tarafından yapılan seçimlere göre farklı sonlarla bitirilebildiğinden hepsini görmek için tekrar oynama ihtimaliniz çok yüksektir.


2000 yılının ortalarında, aksiyon RPG öğelerini ve karanlık siberpunk gerçekliğini ustaca bir araya getiren serinin ilk bölümü olan Deus Ex, PC'ye çıkış yaptı. Üç yıl sonra devamı olan Deus Ex: Invisible War gelen oyun Warren Spector liderliğindeki stüdyo Ion Storm tarafından geliştirildi. Stüdyonun 2005'te kapanmasından sonra serinin üçüncü oyunu olan Deus Ex: Human Revolution'ı geliştiren Eidos Montreal sayesinde seri 2011 yılında büyük bir çıkış yaparak yeniden gündemde yer bulmaya başladı. Human Revolution bir dizi modern gizlilik mekanikleriyle beraber önceki oyunlara kıyasla zenginleştirilmiş pek çok yeni özellikler sunuyordu.

Deus Ex: Human Revolution'da hikaye, Deus Ex serisinin önceki oyunlarının senaristi olan Sheldon Pacotti ile iş birliği içinde yazılmış olmasına rağmen, Ion Storm firması tarafından değil, Eidos Montreal tarafından geliştirilmiştir. Yapımda, orijinal Deus Ex'in geliştiricileri Harvey Smith ve Warren Spector'da yer aldı. Oyun 23 Ağustos 2011'de çıkış yaptı. 25 Ekim 2013'te ise Director's Cut adlı sürümü yayınlandı.

Oyunun çıkışının ardından birkaç ay sonra yayınlanan The Missing Link paketiyle oyunun hikayesi daha da derinleştirildi. Human Revolution'da Adam Jensen gerçeği ararken gizemli bir şekilde üç gün boyunca ortadan kayboluyordu. Adam neredeydi? Ne öğrendi? Bu ek paket işte oyunun ana hikayesindeki bazı eksik kalan kısımları tamamlayıp her şeyi açıklıyordu. Belltower ajanları tarafından işkence gördükten ve güçlendirmeleri devre dışı bırakıldıktan sonra Adam Jensen, bilinmeyen bir yere giden bir yük gemisinden kaçmak için yalnızca temel yeteneklerine güvenmek zorundadır. Gemide hayatta kalmak için savaşırken, komplonun hiç şüphelenmeyeceği başka bir bölümünü ortaya çıkarır.

Oyunun ana hikayesi 2027 yılında Detroit şehrinde başlıyor. Biyomekanik güçlendirmeleri araştıran bir şirket olan Sarif Industries'de çalışan güvenlik şefi Adam Jensen rolünü üstleniyoruz. Gelecekte, bu geliştirmeler, Deus Ex serisinin önceki oyunlarından bilinen nano geliştirmelerinin yaratılmasına yol açacaktır. Bir gün, bir paralı asker grubu birimi Sarif Industries karargahına gizlice girip saldırı düzenlediğinde kahramanın hayatı sonsuza dek değişir. Jensen saldırıda ağır yaralanır ve komaya girer. Uyandığında, vücudundaki sayısız operasyon ve biyomekanik modifikasyon sayesinde kurtulduğunu keşfeder. Giriş ve oyunu öğrendiğimiz bölümde tamamen aktif olarak yer alırız. Jensen'ın iyileşmesinden sonra, çözmemizi bekleyen karmaşık bir sürü entrika vardır.

Geliştiriciler, önceki oyunlarda Deus Ex hayranları tarafından şikayet edilen şeyleri düzeltmeye dikkat etmişler. Örneğin tüm silahlar için tek bir mühimmat türü artık kaldırılmış. Aynı zamanda serinin oyunlarının dört ayırt edici özelliği olan gizlice girme, hackleme, insanlarla etkileşim kurma ve dövüşme mekanikleri korunmuştur. Bu, hemen hemen her duruma oyuncu tarafından çeşitli şekillerde yaklaşılabileceği anlamına gelir; örneğin, seçkin bir gece kulübüne girmek için, rüşvet verebilir, fedaiyi öldürebilir veya bayıltabilir, içeri gizlice girebilir veya arka kapıyı hackleyebiliriz. Elbette yeteneklerimiz sahip olduğumuz güçlendirmelere bağlı, bu nedenle bir karakter tüm alanlarda uzmanlaşamaz ve oyuncunun yetenek ağacında hangi bölümlerine ağırlık verilmesi için bir seçim yapması gerekir.

Gizlice saklanırken, bakış açısı üçüncü şahısa çevrili ve engellerin arkasına saklanabilir, optik kamuflaj kullanılarak düşmanlardan tamamen görünmez olunabilir ve rakipleri yere serebilir ve hatta vücutlarını saklamak için sürükleyebiliriz. Panelleri ve bilgisayarları hacklemek, basit arcade mantığında mini oyunlar şeklinde sunulur. NPC'ler ile yapılan konuşmalar Mass Effect'te benzer bize kahramanın yüz ifadesini gösteren bir dizi diyalog seçeneği verilir. Ayıca savaşta, kolayca geliştirilebilecek çeşitli silahlardan yararlanıyoruz. Önemli eklemelerden biri, gücü artıran geliştirmelerin artık Jensen'in duvarları yıkarak aşmasına ve arkalarında duran rakipleri bayıltmasına izin vermesidir. Oyun 30 saat ve üzeri bir oynanış sunmaktadır...

Serinin dördüncü oyunu olan Mankind Divided, Eidos Montreal tarafından PC ve 8. nesil konsollar düşünülerek geliştirildi ve 2016'da çıkışını yaptı. İçerik söz konusu olduğunda, her platform tamamen aynı şeyi sunmaktadır. Ancak PC sürümü, DirectX 12 desteği sayesinde görsel olarak konsol sürümlerinden daha üstündür. Ayrıca PC oyuncuları oyunun görsel ayarlarını makinelerinin güçlerine göre daha detaylı ayarlamalar yapabilmektedirler. Çıkışının ardından 23 Eylül 20216 ve 23 Şubat 2017 tarihleri arasında iki tane hikayeli genişleme paketi olan System Rift ile A Criminal Past yayınlandı.

System Rift'te, tamamen yeni görevleri yerine getirmemiz gereken Prag'a götürülüyoruz. Adam Jensen, iyilik borcu olduğu eski ortağı Frank Pritchard tarafından kendisine verilen bir görevi üstleniyor. Anlaşıldığı üzere, bu görev yerel bir veri bankasına sızmayı içeriyor. Oyuncu oyunu oynarken, ShadowChild adlı bir hacker da dahil olmak üzere yeni karakterleri daha yakından tanıyor. Hikâyenin kendisi olay örgüsü açısından zengindir. DLC, oyun mekaniğine herhangi bir yenilik getirmiyor ve her hedefe farklı yollarla ulaşılabiliyor. Sorunları zorla çözebiliriz ancak gizli bir yaklaşım ve düşmanları gizlice geçmek de aynı derecede iyidir. Bir kez daha, mevcut konumlarda çok sayıda gizli sır olduğu için dikkatli bir çevre keşfi ek içeriklerle ödüllendirilir.

A Criminal Past, oyundaki olaylardan önce geçen bir hikaye anlatır. DLC, Adam Jensen'ın Interpol özel operasyon anti-terör birimi Task Force 29 için üstlendiği ilk görevlerden birini gösteriyor. Jensen, tehlikeli güçlendirilmiş suçlular için özel bir hapishanede bir mahkum olarak gizli çalışmak zorundadır. Görevi, bölgede faaliyet gösteren ve yakın zamanda tüm irtibatın kesildiği bir Task Force 29 ajanına ne olduğunu öğrenmektir. A Criminal Past, Deus Ex: Mankind Divided'ın mekaniklerine büyük bir değişiklik getirmiyor Oyuncu, oyunu oynarken kahramanın yeteneklerini güçlendirmelerle geliştirebilir. DLC'de ayrıca System Rift'te de olduğu gibi etrafta birçok değerli sır saklı olduğu için keşif yapmak yine önemlidir.

Mankind Divided'ın ana hikayesine gelirsek ise önceki oyun Human Revolution'da yaşanan olaylardan iki yıl sonra, 2029'da başlıyor. Geliştirilmiş insanların herkese saldırmasına neden olan biyo çiplerle ilgili yaşanan felaketten sonra, toplumlar geliştirilmiş insan taraftarları ve karşıtları olarak ikiye ayrıldı. Eski gruplar, suçların arttığı ve polisin yetkilerini kötüye kullanmaya alıştığı gettolarda toplanmaya başladı. Toplumsal huzursuzluğun yaygın olduğu atmosferde, güçlendirilmiş insanlar için eşit haklar için mücadele ettiğini iddia eden terör örgütleri de ortaya çıkmaya başlamıştı.

Oyunda yine Adam Jensen rolünü üstleniyoruz. Ağır şekilde güçlendirilmiş kahraman, terörle mücadele için kurulan Task Force 29 adlı grubun bir parçası olarak Interpol için çalışıyor ve aynı zamanda Juggernaut Collective adlı bir grup hacker ile iş birliği yapıyor. Jensen'in nihai hedefi, uğursuz İlluminati'nin gizemini çözmektir. Sonraki görevlerde, iki müttefikin genellikle birbiriyle çelişen hedefleri vardır ve bu da oyuncuyu tüm insanlığın kaderinin etkileyecek tehlikeli kararlar alacağı bir oyun oynamaya zorlar. Serideki önceki oyunlara benzer şekilde, Mankind Divided oynanışı çizgisel olmayan ve çeşitli yaklaşımlar sunuyor.

Geliştiriciler, oyuncuların iki ana temel şekilde oynamasına izin veriyor: Biri aksiyona ve açık dövüşe odaklanırken, diğeri gizlice girme, sızma ve düşmanlarımızın sessizce ortadan kaldırılmasıdır. Gelişmiş yapay zeka ve grup halinde çalışma yeteneği sayesinde düşmanlar artık çok daha tehlikeli. Muhafızların kendi başlarına oldukları bir durumla nadiren karşılaşırız. Jensen'e karşı çiftler halinde hareket ederler, hatta kuytu köşelerde devriye gezerken bile. Üstelik geliştiriciler, rakiplerimizin önemli ölçüde daha çeşitli olmasını sağladı ve bu nedenle, mekaniklerin yanı sıra güçlendirme ve dış iskelet kullanan rakiplerle karşı karşıya kalacağız. Güçlü düşmanlara karşı dövüş bölümlerini geliştirmeye çok dikkat edilmiş. Savaşlar sırasında artık gizli sürpriz saldırılar, tam önden saldırılar veya her ikisinin bir kombinasyonu dahil olmak üzere çeşitli şekillerde gerçekleşebilir.

Adam Jensen aynı zamanda bir dizi tamamen yeni beceri kazanmış. Mankind Divided'da ki yükseltmeler, Human Revolution'a kıyasla yaklaşık iki kat fazladır. Kahraman artık taretleri, robotları ve kameraları uzaktan hackleyebilir ve ayrıca kısa mesafelerde neredeyse anında metrelerce yukarıya sıçramalar yapabilir. Ön kolundaki bıçak, doğrudan yakın dövüş saldırıları için veya daha küçük mermiler atmak için kullanılabilir. Bir de düşmanlarımızı elektrikle etkisiz hale getiren bir güçlendirme var. İlerledikçe, savaş, gizlice girme veya her ikisi sırasında kullanılabilecek yeni becerilere erişimin kilidini açılmaktadır. Ancak bunları kullanmak enerji rezervlerimizi tüketir. Jensen geliştirmelerini kullanmadığında kendilerini kısmen yenilemelerine rağmen, tam yenilenmeleri özel biyo hücreler gerektirir.

Seçimlerimize bağlı olarak, oyunun hikayesinde uzun vadede beklenmedik değişimler olabiliyor. Örneğin: Başlangıçta bazı suçlularla karşılaşırız ve onları öldürmeyi seçersek daha sonra intikamlarına maruz kalabilirsiniz. Yine de her şey bununla sınırlı değildir. Mankind Divided'ın olayları, diğer karakterlerle yaptığımız konuşmalardan da etkileniyor, bu da bazı anlaşmazlıkları yalnızca diplomasi ile çözmemizi sağlıyor. Konuşma sırasında karşımızdaki NPC'nin psikolojik durumunu analiz eden implant CASIE adlı perk alındığında ise oynanışınızın bu bölümü daha detaylı bir hale gelmektedir.

8. nesil platformlar için geliştirilmiş Mankind Divided, Dawn Engine adlı tamamen yeni bir grafik motoruyla destekleniyor. PlayStation 4 ve Xbox One'ın yanı sıra üst düzey PC'lerin potansiyelini tam olarak kullanmak için Eidos Montreal tarafından AMD ile iş birliği içinde geliştirilmiştir. Oyun ayrıca, diğer şeylerin yanı sıra, saç fiziğinin ve görünümünün gerçekçi bir şekilde yeniden oluşturulmasından sorumlu olan TressFX 3.0 teknolojisini kullanır. Oyunun grafikleri günümüz için bile çok iyi görünmektedir. Özellikle Ultra'ya alındığında görsel şölen sunar. Optimizasyon olarak ayrıca iyi bir iş çıkardıklarını söyleyebilirim.

Her ne kadar Human Revolution kıyasla büyük gelişmelere sahip olsa bile Mankind Divided ona kıyasla oyuncular tarafından çok daha az beğenilmiş ve daha fazla eleştirilmiştir. Oyun oynanış olarak çok zevkli bulunsa da final olarak aşırı zayıf kaldığını kabul etmek gerekiyor. Oyun tüm yan içeriklerle beraber ortalama 25 saat oynanış sunmaktadır ve yan etkileşimleri yapmadığınız taktirde çok kısa sürecektir. Mankind Dived tek başına oyun olabilecek teknik altyapıya sahiptir.

Fakat aynı zamanda ana hikaye olarak daha çok bir oyunun ilk bölümü gibi oldukça aniden biten ve sönük bir finale de sahiptir. Olumsuz yorumlar almasının en büyük sebeplerinden biri de buydu. Çünkü bir çok kişiye göre Adam Jensen'ın hikayesi zaten bir önceki oyunda tamamlanmıştı. 2. oyun sadece daha çok cevaplanmamış soru bırakarak bir yere bağlanamadan bitmişti. Her şeye rağmen şahsen oynadığım en iyi serilerden biriydi ve ilerleyen yıllarda Eidos Montreal'ın Adam Jensen abimizin yarım kalmış hikayesini tatmin edici bir final ile tamamlamasını dört gözle bekliyorum.


Mass Effect: Legendary Edition, Mass Effect adlı kült aksiyon RPG serisinin ilk üç bölümünün yeniden düzenlenmiş versiyonlarından oluşan bir pakettir. Markanın haklarına sahip olan Electronic Arts şirketidir ve geliştirici ise BioWare'dir. Mass Effect, Mass Effect 2 ve Mass Effect 3'ün yanı sıra oyunlar için yayınlanan tüm DLC'leri ve ekstra silah ve zırh paketlerini içeren bir sürümdür. Mass Effect oyunları 22. yüzyılda geçiyor. Soyu tükenmiş Protean ırkının geliştirdiği eski teknolojinin keşfi, insanlığın yıldızlararası uçuş hayalini gerçekleştirmesini ve bunun sonucunda siyaset, ticaret ve ticaret merkezi olarak hizmet veren dev bir uzay istasyonu olan Citadel'de yerini bulmasını sağlamıştır.

Serinin ana karakteri Komutan Shepard'dır. Barışın savunucusu olan kahramanın ayrıca görüntüsünü, cinsiyetini ve arka plan hikayesini seçebiliriz. Oyuncuya bağlı olarak ana karakterimiz kötü biri de olabiliyor. İlk oyundan itibaren Samanyolu'nda yaşayan ırklar için gerçek ölümcül tehlikenin, galaksiyi organik yaşamdan döngüsel olarak hasat eden eski bir makine ırkı olan olduğu ortaya çıkıyor. Oyunun ikinci bölümünde, Shepard, Samanyolu'nun eteklerinde tüm insan kolonilerinin ortadan kaybolmasının gizemini çözmek için Cerberus ile bir ittifaka girer ve yaklaşan istilayı hızlandırmaya çalışan bir Koleksiyoncu ırkının izini sürmeya başlar. Serinin üçüncü bölümünde ise istilayı gözlemleyebiliriz, son savaşta kazanmak veya en azından denemek için Shepard'ın mümkün olduğu kadar çok müttefik toplaması gerekmektedir.

Mass Effect Legendary Edition sürümünde yer alan oyunlarda aksiyon üçüncü şahıs bakış açısıyla oynanmaktadır. Bu oyunların arkasındaki itici güç, çok sayıda yan görevin eşlik ettiği arsayı ileriye taşıyan kapsamlı görevlerdir. Yolda, Komutan Shepard'a zamanla dostluklar ve romantizm kurabileceği diğer yol arkadaşları da katılır. Komuta merkezimiz ise galaksi haritasından hedef seçerek seyahat etmek için kullandığımız son teknoloji bir uzay gemisi olan Normandiya'dır. Buna ek olarak, bir tür mobil üs olup, görevleri yerine getirirken molalar sırasında serbestçe hareket edebiliriz. Serinin ikinci ve üçüncü bölümlerinde sadece yürüyerek hareket etmemize rağmen, 1. oyunda ayrıca dört tekerlekli bir araç M35 Mako'yu da kullanabiliyoruz.

Serinin önemli bir özelliği elbette savaştır. Savaşlar gerçek zamanlı olarak gerçekleşir ve bunlar sırasında sadece isabetli atışlar yapmakla kalmayıp aynı zamanda çeşitli dövüş becerileri telekinezi benzeri biyotik kullanabiliyoruz ve yoldaşlarımıza emirler verebiliyoruz. Düşmanları ortadan kaldırarak ve görevleri tamamlayarak deneyim puanları alıyoruz ve sonraki seviyelere ilerliyoruz, yavaş yavaş kahramanı ve beraberindeki karakterleri geliştiriyoruz. Ek olarak birçok görevin şiddetle değil, konuşarak çözebilirsiniz. Üstelik burada sadece hikayenin gidişatını değil, aynı zamanda kahramanımızın karakterini ve ekiple olan ilişkisini de etkileyen seçimler yapıyoruz.

Geliştirilmiş sürümdeki tüm oyunlar 60 FPS'de 4K çözünürlüğü destekliyor. Karakter modelleri, animasyonlar, dokular, gölgelendiriciler ve daha fazlası yenilendi ve geliştirildi. Çok sayıda oyun öğesi de geliştirildi, geliştiricilerin amacı, ilk Mass Effect'in biraz eski formülünü modernize etmek ve mekaniği üçleme boyunca birleştirmekti. Çekim ve envanter yönetimi iyileştirildi, deneyim puanlarının dengesi yeniden dengelendi ve karakter yaratma ekranı değiştirildi. Üç oyununda birleştirildiği sürüm 60 ile 120 saat arası bir oynanış süresine sahiptir. Ayrıca yapılan seçimlere göre değişen sonlar ile tekrar oynanılabilirliği çok yüksektir.

Mass Effect Andromeda, BioWare tarafından geliştirilmiş aksiyon RPG serisininin dördüncü oyunudur. Oyun, oyuncuları geniş galaksiyi gezebilecekleri ve düzinelerce farklı uzaylı ırkıyla tanışabilecekleri bilinen bir evrene geri götürüyor. İlgi çekici temalar ve ani değişimlerle dolu karmaşık bir olay örgüsü Andromeda'nın bir parçasıdır. Mass Effect serisinin dördüncü oyunu sadece yeni bir hikaye değil, aynı zamanda daha iyi bir motor sunuyordu. Oyunda DICE tarafından geliştirilen Frostbite motoru kullanıldı. Frostbite daha öncesinde de Battlefield 3 veya Medal of Honor gibi oyunlarda kullanılmıştı. Oyun 20 Mart 2017'de çıkış yapmıştır.

Mass Effect: Andromeda, büyük gemilerle seyahat ederek Andromeda galaksisine yerleşmek gibi bir hedefe doğru yola çıktığınız 2185 yılında başlıyor. İnsan, asari, turian, salarian ve krogan gibi Samanyolu ırklarından oluşan bir koalisyon 600 yıl sürecek bu yolculuğa katılır ve yolculuk sırasında yaşlanmamalarını sağlamak için derin uyku makinelerine yerleştirilirler. Yolculuk öncesinde Andromeda'nın Heleus Kümesinde yerleşime son derece elverişli olduğu düşünülen dünyalar belirlemişti. Her gemi, yerleşim başlamadan önce bu dünyaları ve diğer potansiyel yerleri keşfetmek ve güvenli olduklarından emin olmakla görevli bir yol bulucu tarafından yönetilen ekipten oluşur.

İlk seçiminize bağlı olarak oyun, Scott veya Sara Ryder adlı Ryder ikizlerinden biriyle başlanabilir ardından babaları yol bulucu Alec Ryder'ı çabalarında yardımcı olmaya çalışırak takip edersiniz. Alec ve çocukları, çoğunlukla insan yolcuların bulunduğu gemilerden biri olan Hyperion'da seyahat etmektedir. Önceki oyunlardan bilinen Shepard'ın aksine, Ryder kardeşler geçmişte saygın bir statüleri bulunmuyor, bunun yerine kahramanın karakteri ve itibarı hikaye boyunca ilerledikçe artıyor. Andromeda'daki olaylar gelecekte geçtiğinden, orijinal üçlemedeki karakterler mevcut değildir ve geçmiş bölümlerde alınan kararların bu oyundaki olaylar sırasında herhangi bir etkisi yoktur. Bu, oyunun yeni oyuncular için anlaşılabilir olmasını sağlamak için yapılmıştır. Ancak, keşif ve çeşitli kişilerle etkileşim sırasında orijinal üçlemenin oyunlarından bazı karakterlerine eski oyuncular için referanslar da bulunabilir.

Önceki oyunlardaki Paragon ve Renegade seçimlerinin ahlak sistemi değiştirildi. Bunun yerine konuşma tonu seçimleri kullanılıyor. Ton seçimleri artık önceki oyunlarda olduğu gibi oynanışı tam olarak etkilemiyor, bu nedenle Ryder oynanışı etkilemeden istediği sertlikte konuşma yapmakta özgürdür. Orijinal üçlemede olduğu gibi, uzayda gezinmek için bir Galaksi Haritası var ancak öncekilerden farklı. Harita dümende bulunur ve uzayın gerçek görünümünün üzerinde bir kaplamasını kullanır. Önceki oyunlarda olan Gezegenlerdeki değerli madenlerin taraması hala vardır. Bu kez kaynak taraması gezegen yüzeylerinde ND1 Nomad kullanılarak yapılıyor. Ana yıldız gemisi Tempest, uzayda gezerken Normandy SR-2'nin aksine yakıt ikmali gerektirmiyor.

Oyunda Witcher serisindekilere benzer yan görevler bulunmaktadır. Yapımcı Mike Gamble Andromeda'nın bir açık dünya oyunu olmadığını, daha ziyade keşif tabanlı bir oyun olduğunu vurgulamıştı. Her iki şekilde de çizgisel değildir. Ryder herhangi bir beceriyi öğrenebilir ve tek bir ilerleme ağacına kilitli değildir. Belirli bir oyunda, Ryder savaş, teknoloji ve biyotik yeteneklere sahip olabilirken, Önceki oyunların kahramanı olan Shepard en fazla iki yetenek kategorisiyle sınırlıydı. Bununla birlikte, Ryder'ın takım arkadaşları bu kadar esnekliğe sahip değildir ve daha çok tipik sınıfları takip ederler. Ryder'ın yetenekleri, durumun gerektirdiği şekilde düzenli olarak isteğe bağlı sıfırlanabilir.

Ryder, beceri puanlarını belirli şekillerde yatırarak profillerin kilidini açabilir. Örneğin, savaş ve biyotik güçlere odaklanan oyuncular Vanguard profilinin kilidini açabilir. Her profil, oyuncunun tarzına göre uyarlanmış bonuslarla birlikte geliyor. Profillerden altısı mevcut Mass Effect sınıflarına karşılık geliyor. Yedinci profil Kaşif olarak adlandırılır ve savaş, biyotik ve teknoloji güçlerine beceri puanları yatırarak elde edilir. Savaş önceki oyunlara göre daha hızlıdır. Güç tekerleği duraklatma ve nişan alma kaldırılmıştır. Oyun hala duraklatılabilir, ancak artık stratejilerin bir parçası değildir. Karakterler bir nesneye doğru gittiklerinde otomatik olarak siper alır ve aynı hızla terk ederler.

Oyun sırasında oyuncu tarafından iki tür canlılık kazanılır. İlk tür AVP simgesidir. Bu puanlar sadece oyunu oynayarak kazanılır. Görevleri tamamlamak, ekiple etkileşime geçmek, keşfetmek ve Ryder'ın yaptığı hemen hemen her şey potansiyel olarak puan kazandırabilir. Bu puanlar Nexus rütbesini artırır ve hala Cryo uykusunda olan keşif üyelerinden daha fazla kişiyi uyandırma imkanı sağlar. İkinci puan türü canlılık olarak bilinir ve doğrudan belirli gezegenlerde kazanılır, bu da o gezegende daha fazla etkinliğin kilidini açar. Mass Effect: Andromeda, Ryder'ın sefer boyunca zırh ve silahlar için planlar edinebileceği bir işçilik sistemi de sunar. Silahlara özel isimler verilebilir ve artık yakın dövüş silahları olarak bilinen yeni bir silah sınıfı için ayrılmış bir yuva da vardır. Oyun sırasında seçilebilir altı takım arkadaşı mevcuttur. Mass Effect Andromeda 60 saatin üzerinde bir oynanış sunmaktadır.


Pillars of Eternity, Obsidian Entertainment'ın tamamen bağımsız ilk yapımıdır. Geliştiriciler, Black Isle Studios günlerinde edindikleri tüm deneyimlerini kullanmaya ve Baldur's Gate, Icewind Dale, Planescape ve Fallout gibi klasiklerin en iyi unsurlarını bir araya getiren bir RPG yaratmaya karar vererek yola çıktılar. Geliştirme ekibinde Tim Cain, Josh Sawyer, Scott Everts, Brian Menze gibi oyunlarıyla bilinen ünlü isimler yer aldı. Oyun 26 Mart 2015'te çıkış yapmıştır.

Pillars of Eternity'nin hikayesi, çeşitli ırk ve inançlardan insanların yaşadığı geniş bir fantastik dünyada geçiyor. Oyun orta çağ temasına yakın olsa da hem oyuncunun partisi hem de düşmanları tarafından sıklıkla kullanılan ateşli silahlara da yer verilmiş. Pillars of Eternity dünyası, ormanlar, zindanlar ve tehlikeler ve kötü sürprizlerle dolu antik kalıntılar da dahil olmak üzere birkaç düzine farklı yerden oluşuyor. Ayrıca şehirleri ziyaret etmek için önemli miktarda oyun içi zaman harcıyoruz, örneğin: birkaç büyük bölgeden oluşan Defiance Bay şehri.

Seyahatlerimiz sırasında, bize gerçekleştirmemiz için görevler veren ve hatta bazı durumlarda partiye katılan birçok NPC ile tanışıyoruz. Oyun, oyunculara büyük bir seçim özgürlüğü sunuyor. Müzakere etmeye, muhafızları gizlice geçmeye veya savaşarak ilerlemeye karar vermek sadece bize bağlıdır. Pillars of Eternity'nin ayırt edici özelliği senaryolu etkileşimler olarak adlandırılan sistemdir. Kahramanın veya partinin savaş veya diyalog gibi standart seçenekler dışında bir eylem gerçekleştirmesi gerektiğinde, durumu açıklayan ve bize olası seçenekler sunan ayrı bir ekran gösterilir.

Oynanış, türün klasiklerine dayanmaktadır. Geliştiriciler, oyuncuların parti üyelerine komutlar vermek için zamanı durdurmalarına olanak tanıyan aktif duraklatma özelliğine sahip gerçek zamanlı bir savaş sistemi kullandılar. Karakter gelişimi, maceralarımız sırasında kazandığımız deneyime dayanıyor ve oyun, satın alınabilecek veya bulunabilecek büyük bir silah, zırh ve eşya cephaneliği sunuyor.

Pillars of Eternity'nin bir diğer özelliği, ana hikayenin birkaç saatinde edindiğiniz kendi kalenizi yönetme fırsatıdır. Her şeyden önce, prestijini yeniden kazanabilmesi için kalenin yeniden inşa edilmesi gerekiyor, böylece savunması bozulmamış oluyor. Kaleyi geliştirdikçe yeni görevlere ve tüccarlara erişim kazanıyoruz. Ayrıca, kale bir dizi ek etkinlik ve işlev sunuyor. Yakalanan düşmanları hapsedebilir, elçiler kabul edebilir veya askerlerimizi ayak işlerine gönderebiliriz.

Pillars of Eternity'nin görselleri klasik cRPG'leri andırıyor. Ekrandaki olaylar, örneğin 90'ların sonu ve 2000'lerin başı RPG'lerinin karakteristik özelliği olan izometrik görünümde sunuluyor. Ancak Baldur's Gate ve Icewind Dale serisi gibi eski oyunlara kıyasla grafikler biraz daha iyi görünüyor. Oyun ortalama 60 saat bir oynanış sunmaktadır.

Pillars of Eternity II, 2015 yılında yayınlanan Pillars of Eternity'nin devam oyunudur. Oyun, rol yapma oyunları konusunda uzmanlaşmış en ünlü oyun geliştirme stüdyolarından biri olan Obsidian Entertainment tarafından geliştirilmiştir. 2003 yılında kurulan şirket, başlangıçta çoğunlukla eski Black Isle Studios çalışanlarını işe aldı. O zamandan beri Obsidian, Star Wars: Knights of the Old Republic II The Sith Lords, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas ve South Park The Stick of Truth gibi oyunlara imza attı. Pillars of Eternity II: Deadfire, geliştiricilerin hayranlardan 1,1 milyon dolar topladığı Fig kitlesel fonlama kampanyası aracılığıyla finanse edimiştir. Pillars of Eternity II 8 Mayıs 2018'de yayınlanmıştır.

Öldüğü düşünülen ışık tanrısı Eothas dünyaya geri dönüyor ve oyunun başkahramanına ait Caed Nua kalesinin altına gömülmüş devasa bir heykel şeklini alıyor. Tanrı yeraltından çıktıktan sonra kahramanın kalesini yok eder. Neyse ki, kahramanımız bu felaketten sağ kurtulur. Ruhunu kurtarmak için, tanrı ve ölümlülerin dünyasına kaos getirebilecek soruların cevaplarını bulmak ve elbette Eothas'ı avlamak zorundadır. Hikaye uzak doğudaki kendi adını taşıyan Deadfire takımadalarında geçer. Bölge birçok küçük adadan oluştuğu için, oyuncu hem kara hem de deniz yoluyla seyahat etmek zorundadır. Oyun içi mekanlar birçok sır ve mücadele barındırır. Eothas'ı bulmadan önce yapmanız gereken şeylerden bazıları, adaların sakinleri arasındaki çatışmayı çözmek ve ticaret şirketlerinin ile korsanların entrikalarıyla uğraşmaktır. Oyunun dünyası birden fazla keşfedilecek yer ve çeşitli görevler sunuyor.

NPC'ler çeşitli aktiviteler gerçekleştiriyor ve günlük rutinlerini takip ediyor. Bazılarıyla yalnızca belirli bir zamanda belirli bir yerde etkileşim kurulabiliyor. Elbette Pillars of Eternity II: Deadfire'da Edér, Aloth veya Pallegina gibi iyi ve eski dostların yanı sıra yepyeni karakterler ve yaratıklarla da tanışabiliriz. Kullanıcı Arayüzü ve diyalog sisteminde bazı değişiklikler yapıldı. Ancak sonuç olarak, oyun orijinalinin belirlediği kurallara sadık kalıyor. İlk oyunda yapılan seçimlerin Pillars of Eternity II: Deadfire'da sonuçları vardır ve kayıt dosyalarının yeni oyuna aktarılmasını sağlar. Pillars of Eternity II bazı teknik değişiklikler aldı. Örneğin, Obsidian Entertainmnt geliştiricileri dinamik hava durumu sistemini geliştirdi. Ayrıca aydınlatma iyileştirildi ve bazı büyülere yeni özel efektler eklendi. Pillars of Eternity II Deadfire 60 saat ve üzeri bir oynanış sunmaktadır.


İlk oyunumuz 1270 yılında Rivialı Geralt’ın arkadaşları tarafından hafızasını kaybetmiş ve baygın bir şekilde bulunmasıyla başlıyor. Zamanla her yerde dost ve düşmanınız olduğunu yavaş yavaş öğreniyoruz. Oyuncunun oyun içerisinde yapacağı eylemler, insanlarla ilişkilerinizi yeniden tanımlamanıza ve etrafınızı çevreleyen siyası entrikalar içinde yolunuzu seçmenizi sağlayacak. Dövüş sistemi otomatik olduğu için düşmana sadece fare ile bir kere tıklamanız Geralt’ın saldırması için yeterlidir ama buna devam edebilmesi için sürekli ve doğru zamanda tıklamanız gerekiyor. Böylece kombo da yapabiliyorsunuz. Ayrıca blok sistemi otomatiktir. Toplamda üç adet dövüş stili var, bunlar; güçlü, hızlı ve grup atak olarak adlandırılıyor. Bunları düşman cinslerine göre en uygununu seçerek kullanıyoruz. Ve ilerledikçe açılan her birinin işlevi farklı olan beş tane Witcher işaretimizde mevcut. Silahları ve zırhları çevreden ya da tüccarlardan satın alabiliyorsunuz.

Karakterimizin yetenek ağacı var. Level aldığımızda meditasyon yapmamız gerekiyor. Bunun için bir kamp ateşine ihtiyacımız oluyor ya da bir hancıya üç beş kuruş sıkıştırabilir veya misafirperver bazı ev sahipleriyle konuşarak evlerinde uyuyabilirsiniz. Böylece puanları dağıtabiliyoruz. Geralt’ın en az kılıçta olduğu kadar usta bir simyacı olduğunu belirtmeliyim. Meditasyon yaparak çeşitli iksirlerde oluşturabiliyorsunuz. İksirlerin tesiri sürelidir. Malzemelerini çevreden ya da uğraşmak istemiyorsanız bir simyagerden de parayla temin edebiliyorsunuz. Oyunda çok farklı türlerde yaratık çeşitleri var bunun içinde Geralt’ı hazırlamamız gerekiyor. Her dövüş öncesi iksir içmek hayatta kalmamıza yardımcı oluyor. Özellikle üst zorlukta oynuyorsak.

Oyunda gece ve gündüz döngüsü vardır. Ayrıca hava şartları da oldukça değişken. Bazen sağanak yağmur bastırıyor, bazen de kavurucu bir güneş çıkıyor. Fakat oyunda maalesef açık dünya ve serbestlik yok. 7 adet bölüm var ve bu bölümler boyunca devasa bir haritası olmasına rağmen kullanma gereği duyulmayarak Geralt sadece yapımcılar tarafından belirlenmiş ana görevlerin geçtiği alanların içine hapsedilmiş. Ve açıkçası bu yerler oldukça dar ve özgürlükten yoksun. Üstüne üstlük çok fazla yükleme ekranı ile karşılaşıyoruz oyunda ve bu zamanla can sıkıcı bir hal alıyor. Oyundaki karakter sayısı bir hayli fazla. Onlarla etkileşime sahibiz. Ana karakterlerle diyaloglar çeşitliyken, NPC’lerle ise basit konuşmalar var. Bazı zamanlarda diyologlarda yaptığımız seçime göre görevde ve hikayede anlık ya da sonuçları daha ileride karşımıza çıkan değişiklikler yaratıyor.

Yapay zekanın çok iyi olduğunu söyleyemem. NPC’lerin kendi kendine konuştuğu, evlerinin önünü süpürdükleri, yağmurdan çatı altlarına kaçtıkları gibi vs. basit şeyler olsa da bunlar kendini sürekli tekrar edince ve bunu sürekli görüp duyunca gıcık edebiliyor oyuncuyu. Ve bazen de çevrelerindeki yaşanan olaylara karşı kayıtsız kalabiliyorlar. Örnek Vizima’da sadece geceleri tehlikelidir. Yaratık ve haydut gibi şeyler ortaya çıkar o saatlerde. Bir yerde birileri öldürülüp yenirken bunu görüp hiçbir şey olmuyormuş gibi davranan npclerde görebilirsiniz. Ayrıca bunların ve diğer her şeyin kayıt alındığı bir günlüğümüz var. İçinde eğitim yazıları karakterler hakkında bilgiler, yaratıklar, iksirler, haritalarla ve yapılarla ilgili daha pek çok şey var. Oyunda oyuncunun isteğine göre çok çeşitli kamera açıları da mevcut. Ara yüzü çok basit. Üç adet zorluk seviyemiz ve yapabileceğimiz 100’ü aşkın görev var. Oynanış süresinin uzunluğu oldukça yeterli bence.

Takipçi sisteminin laf olsun diye eklenmiş oluşu ve bazen görevlerin hiç hazırlığınızın olmadığı bir durumla sizi karşılaştırması zorluyor oyuncuları. Ayrıca bazı görevler birbirinden çok uzak noktalarda oluyor ve sürekli seyahat etmeniz ve koşuşturmanız gerekiyor. Görevler kademe kademedir. Bir görevi yapmanız onu bitirdiğiniz anlamına gelmiyor. Bazen bir yan görev bitince arkasından başka bir alt görevi devamı çıkıyor ya da farklı bir görev oluyor bu. Özellikle şahsi olarak benim rahatsız olduğum görev serisi var ki panolardan aldığımız kontratlardır. Bu görevlerde gerçekten mantık hatası var çünkü kontratı aldığımızda örnek olarak bizden 10 adet kurt kürkü getirmemizi isteyen bir avcı var. Başka RPG olsa gidip basitçe kurtları öldürüp alırız kürkleri ama Witcher da işler öyle değil.

Öncelikle o kurtları bulman gerekecek. Nerede nadir yaratık varsa kontratlarda o görevler çıkıyor. Zaten bazı yaratıkların bulunduğu yerlere erişimler kontratı aldığımız sırada kapalı bile oluyor ki bu apayrı bir saçmalık. Bu durum diğer yan görevler içinde geçerli. Aldığınız bazı yan görevleri bitirebilmeniz için ana görevde ilerleyip yeni yerler açmanız gerekiyor. Neyse kurtları zar zor buldun kestin bir bakmışsın o da ne? İçinden kürk çıkmadı? Ama neden? Diye sorgulamaya başlamayın hiç çünkü görev açıklamasında başta belirtiyor öncelikle kurtlarla ilgili bir kitap okumanız gerektiğini. O hayvan ya da yaratık hakkında bilgi edindikten sonra kontrattaki istenen şey düşebiliyor üstünden. Bu da en nefret ettiğim şey çünkü bu kitaplar ha deyince bulunmuyor ve çok pahalı oluyor. Kontrat ödülü 50 orenken kitap masrafı 100 oren olunca yavaştan çıldırmaya başlıyorsunuz. Para kazanmak için zarara girmenin mantığını ben çözemedim. Oyunda ilerledikçe bu uçurum giderek daha çok genişliyor. Ne kadar uğraşırsanız uğraşın belirli bir süre kenara para atamıyorsunuz giderler yüzünden.

Oynanış süresini uzatmak için yapılmış bir şey gibi bu ama akıcılığı azaltan bir etken. Bunları sürekli tekrarladığınızda da gerçekten bunalabiliyorsunuz. Zaten daha önceden bahsettiğim yükleme ekranı fazlalığı ve serbestliğin olmaması gibi olumsuzluklarda üstüne binince sabrı az olan oyuncuların iyice sıkılmasına neden olabilir Witcher 1. oyunda ana görev ve yan görev dışında ufak oyunlarda oynayabiliyoruz. Biri zarla oynanıyor diğeri tavernalarda yapılan yumruk dövüşleri oluyor. Grafikler yapım yılına göre gerçekten güzel. Geralt ve diğer karakter modellemeleri, ayrıntıları, ışıklandırmalar iyi tasarlanmış.

Ancak ana karakterler kadar diğer NPC’lere aynı özen gösterilmemiş. Aynı NPC’ler farklı kıyafetler ve saçlarla farklı alanlarda kullanılmış. Bu gözünüze çarpmaya başladığı zamanda biraz rahatsız olabilirsiniz. Ses efektleri kaliteli. Seslendirmelerde ise özellikle ana karakterlerin harika. Oyun içi müzikler ve atmosfer sesleri de çok iyi. Fazla uzatmak istemiyorum. Oyun zaten açık bir kitap gibi. Kendini size fazlasıyla anlatıp öğretiyor. Kısacası şudur ki kesinlikle orijinal alınmalı ve oynanmalı. Emin olamayanlar korsan bir süre deneyebilir ama sonra eğer durumunuz varsa alın değecektir her kuruşa. Oyun ortalama 50 saate yakın bir içerik sunmaktadır.

İkinci oyun ilk oyundan bir yıl sonrasında 1271 yılında geçmektedir. Kral foltest kendisini suikastçıdan kurtaran rivialı Geralt’ı kişisel koruması olarak görevlendirmiştir. Ayrıca kral metresi mary louisa la valette ile savaş halindedir. RPG türünde yeni olan arkadaşların öncelikle oyunun sunmuş olduğu tutorial bölümünü dikkatlice okumalarını tavsiye ediyorum. Tutorial kısmı size mekanik ve oynanış sistemiyle ilgili ipuçları verecektir. Yeniyseniz bunu atlamanızı önermiyorum. Ayrıca oyunun “arena” adlı ana hikaye dışında oynanılabilir bir bölümü daha var. Burada çeşitli canavarlar ve haydutlarlarla birlikte Geralt’ı geliştirip yanınıza takipçiler alarak zorlu dövüş turnuvalarına çıkabiliyorsunuz.

Önceki oyunu oynayanlar Witcher 2’de biraz karmaşık bir yapıyla karşılaşabilir. Çünkü dövüş mekaniği, fazlasıyla detaylı hazırlanmış bu sefer. Her şey çok daha zorlaştırılmış örnek verirsem yakın dövüş, iksir, işaret, bomba, tuzak gibi şeyleri rakiplerinize karşı verimli bir şekilde kullanabilmek için yetenekli olmanız gerekiyor artık. Oynanıştaki değişiklikler ise güçlü ve zayıf vuruş kombinasyonları, dövüş esnasında iksir kullanmanın kaldırılması, kamp ateşine ihtiyacımız olmadan meditasyon yapabilmemiz ve büyüler ile tuzaklar için hızlı seçim tuşu koyulması gibi şeyler. Oyunda bu alana erişebilmeniz için CTRL’ye basmanız yeterli ve joystick desteği de bulunuyor oyunun.

Grafiklere gelirsek karakter modellemeleri, çevre ve manzara tasarımları oyunun çıktığı dönem için kusursuza yakın. Günümüz için bile hala güzel görünüyorlar diyebilirim. Ancak bu deneyimi tam manasıyla yaşayabilmek için güçlü bir sisteme ihtiyacınız olacak. Bazı deneysel grafik ayarları için önerilen sistem gereksiniminin üstünde bir sisteminizin olması gerekiyor. Şayet önceki oyuna dair bitmiş bir kaydınız varsa Witcher 2’ye de aktarabildiğinizi unutmayın. Bununla beraber ilk oyunda yaptığınız bazı seçimlerle karşılaşabilir ve bazı eski itemleriniz envanterinizde çıkabilir. Witcher 2 ilk oyuna kıyasla görsel kalitesiyle, yeni entirikalarıyla, yeni sürprizleriyle, daha sürükleyici bir hikaye ve oynanış mekanikleriyle sizi sınayan çok daha iyi aksiyon rol yapma oyunudur. Kesinlikle alınıp oynanması gerekiyor. Oyun ortalama 35 saat bir oynanış sunmaktadır.

İkinci oyunda olduğu gibi üçüncü oyundada Save aktarma seçeneğine sahip olduğunuzu unutmayın. Bunu kullanarak oyuna başlarsanız önceki oyunlardaki bazı seçimlerinizin etkileriyle karşılaşabilirsiniz. Oyundaki tamir sistemi çok pahalı. Tüccarlara bulduğunuz bazı eşyaları da satabiliyorsunuz. Ayrıştırma da yapabiliyorsunuz.
Bunun içinde para ödemeniz gerekiyor. Ayrıca yüksek zorluk seviyelerinde artık canınız meditasyon yaparak dolmuyor. Sadece iksirleriniz yenileniyor. Bu yenilenmeyi otomatik sağlayan bazı yeteneklerde var.

Para kazanmak için öncelikle kasabalar ve köylerdeki görev panolarındaki ilanlara göz atmanız gerek. Bunu yaparak haritadaki birçok noktayı aktif hale getirebiliyorsunuz. Yer yer soru işaretleri çıkıyor haritada. Bu bölgeleri temizlemek size katkı sağlıyor. Hem exp hem altın topluyorsunuz böylelikle. Oyundaki açık dünya Skyrim gibi değil. Yani atınıza atlayıp daha ilk bölümden bütün diyarı gezemiyorsunuz. Oyun sizi bölgelerle sınırlıyor. Ayrıca görevlerin kendine has önerilen bir Level’i var. Kafanıza göre istediğiniz her görevi yapamıyorsunuz. Bu yollar arasında yaratıklarla karşılaşmak Geralt’ın kaderi. Yapmanız gereken şey okumak. Bir yaratığı kestiğinizde veya onunla ilgili araştırma yaptığınızda yaratık günceniz güncelleniyor.

Dövüş mekanikleri genel olarak fena değil. Yalnız yetenekleriniz oturana kadar bir süre zorlanabiliyoruz. Adrenalin ve dayanıklılık barlarının kontrolünü sağladığımızda Geralt durdurulamaz bir güç haline geliyor. Yetenek ağacı sizin oynanışınızı direkt etkiliyor. Bir yeteneğe puan vermek tek başına işe yaramıyor. Puan verip açtığınız yetenekleri Geralt’ın başlangıçta 4 bölmeden oluşan ağacına yerleştirmeniz gerekiyor. Oyundaki her yeteneği kullanamıyorsunuz. Sadece seçtikleriniz. Maksimum 12 özellik sığıyor bu alana. 4 çeşit mutajende bu konuda Geralt’a destek oluyor.

Oyunda artık dövüş sırasında meditasyona gerek kalmadan pot kullanabilirsiniz. Eski simya ve üretim sistemi değiştirilmiş. Daha basitleştirilmiş. Eski oyunlarda bunu kullanmak daha çok zaman alıyordu. Grafikler muazzam. Dinamik hava koşulları, aydınlatma ve çevre detayları kusursuz. Fakat çok üstün bir PC gerektiriyor bu deneyim. Sesleri, müzikleride bir o kadar iyi. Sonuç olarak Witcher 3 kesinlikle alınıp oynanması gereken bir oyun.



Pathfinder: Kingmaker 2016 yılında kurulan bir stüdyo olan Owlcat Games tarafından geliştirilen ilk oyundur. 25 Eylül 2018'de sadece PC'ye çıkış yapmıştır. 18 Ağutos 2020'de konsollara sonradan uyarlanmıştır. Owlcat Games, daha önce Etherlords, Heroes Of Might & Magic V, Skyforge ve Silent Storm gibi oyunlarda çalışmış deneyimli geliştiricilerden oluşuyor. Oyun, Planescape: Torment, Neverwinter Nights 2, Fallout 2 ve Star Wars: Knights of the Old Republic II Sith Lords gibi büyük hayran kitleleri olan oyunlarda çalışmış deneyimli bir geliştirici olan Chris Avellone'un desteğiyle beraber geliştirildi.

Pathfinder: Kingmaker, 2009 yılında Paizo Publishing tarafından yaratılan ve yayınlanan Pathfinder masaüstü RPG sistemine dayanmaktadır. Dungeons & Dragons 3.5 sisteminin biraz genişletilmiş ve değiştirilmiş bir versiyonudur. Masaüstü orijinalinin yaratıcıları, sistemin PC uyarlamasının arkasındaki ekiple yakın bir şekilde çalışmışlardır. Oyun bizi klasik bir fantezi dünyasına götürüyor. Cesur kahramanlardan oluşan bir grupla Çalınmış Topraklar diyarını keşfediyoruz. Oyuncular, oyunun ana konusu ile birlikte yoldaşlarının hikayelerini de öğrenme fırsatına sahip olacaklar. Görevimiz bir krallık inşa etmek ve onu vahşi doğada yaşayan düşmanlardan ve fantastik canavarlardan korumak olacaktır.

Orijinal masaüstü Kingmaker hayranları burada kendilerini evlerinde hissedecekler, ancak hikayeyi yeni oyuncuların kesinlikle keyif alacağı ve bir şeyleri gözden kaçırıyormuş gibi hissetmeyeceği bir şekilde de anlatmayı başarmışlar. Kingmaker'da savaş izometrik bir bakış açısıyla sunuluyor. Oynarken, oyunun geniş dünyasını keşfedecek, ana ve yan görevleri yapacak ve karşılaşılan düşmanlarla savaşacağız. Birçok benzer oyunda olduğu gibi, savaşırken tipik fantezi silahlarınızı ve büyülerinizi kullanabiliriz. İlerledikçe, kahramanlarımız yeni güçlere ve yeteneklere erişim kazanıyor.

Krallığımızı yönetmek oyunda çok önemli bir rol oynuyor. Fakat bu hiç kolay bir süreç değil. Sadece kaleler, kasabalar ve yerleşim yerleri inşa etmekle kalmayacak, aynı zamanda karakterimizin doğasını yansıtan çeşitli kararlar da vereceğiz. Adil bir hükümdar ya da acımasız bir tiran olabiliriz. Pathfinder Kingmaker göz alıcı renkli görsellere sahip. Oyunun doğal ve detaylı arka planları, tıpkı güçlü büyüler yaptığımızda ortaya çıkan ışık efektleri gibi oldukça göz alıcılar. Oyun defalarca kez tekrar oynanılabilirliği yanında tek bir oturuşta ortalama 200 saati bulan devasa bir içeriğe sahiptir.

Pathfinder: Wrath of the Righteous, Nival Interactive ve My.com'un eski çalışanları tarafından kurulan bağımsız Rus stüdyosu Owlcat Games'in bir başka oyunudur. Geliştiricilere bir kez daha Planescape Torment ve Knights of the Old Republic II The Sith Lords'un yaratıcısı, Chris Avellone yardımcı olmuştur. 2 Eylül 2021'de oyun çıkış yapmıştır.

Pathfinder: Wrath of the Righteous, Owlcat Games'in ilk projesi olan Kingmaker'ı doğrudan devam ettirmiyor. Bu kez bir grup cesur kahraman olarak Golarion'un yeni, daha karanlık bölgesinde seyahat ediyor, iblis istilasına uğramış vahşi doğayı, kuşatılmış haçlı şehrini ve tehlikeli yerleri ziyaret ediyoruz. Hikaye, insanlar ve melekler ve Lord Deskari'nin şeytani köleleri arasındaki mücadeleye odaklanıyor.

Oynanış Kingmaker'da olduğu gibi izometrik görünümdedir. Yerleri keşfettiğimiz, aktif duraklatmaları kullanarak ve gerçek zamanlı olarak rakiplerle savaştığımız ana hikaye görevini ve yan görevleri tamamlayarak karakter gelişimi için gerekli deneyim puanlarını kazandığımız klasik bir RPG sistemine dayanmaktadır. Oyun aynı zamanda hikayede üzerinde büyük etkisi olan ahlaki seçimlerle doludur. Wrath of the Righteous'ta yeni sınıflar ve ırklar var, ancak bunlara ek olarak yeni karakterler de var.

Yeniliklerden biri, son derece güçlü yeteneklere erişim sağlayan efsanevi ilerleme sistemidir. Karakterleri ve çevrelerindeki ortamı kalıcı olarak değiştirerek olay örgüsünün gidişatı üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Oyunda stratejik unsurlar da var, ancak yeni sistem, önceki oyundaki gibi krallığın yönetiminden farklı olarak, ek derinlik kazandı ve oyuna daha iyi adapte edildi.

Pathfinder: Wrath of the Righteous'ta serinin önceki oyunundan bilinen, büyük ölçüde değiştirilmiş Unity motoru kullanılmıştır. Görseller daha karanlık bir havaya bürünüyor, ancak karakter modelleri, mekan görünümü ve büyü efektleri de dahil olmak üzere grafik kalitesinde de bir iyileşme de var. Oyun DLC'lerle beraber 130 saate yakın bir oynanış sunmaktadır.


Expeditions: Conquistador, Logic Artists tarafından geliştirilen, izometrik perspektife ve sıra tabanlı dövüş sistemine sahip 2013 yapımlı bir RPG oyundur. Oyun, 16. yüzyıla geçmenize ve Yeni Dünya'yı bir İspanyol Fatih'i olarak keşfetmenize izin veriyor. Stratejik kaynak yönetimi ile taktiksel bir rol yapma oyunudur. Conquistador, gizem, politik entrika ve eski moda şiddet ile dolu, tarihin nadiren ziyaret edilen bir bölümünü konu alıyor.

1520 civarında Güney Amerika'da bir İspanyol Conquistador rolünü üstleniyoruz. Seferinizin üyelerini seçerek Hispaniola ve Meksika'nın gerçek topolojik haritalarına dayalı kampanya haritalarını keşfedebiliyoruz. Karmaşık dallara ayrılan diyaloglar sayesinde, bu keşfedilmemiş alanlarda karşılaştığınız karakterler ve durumlarla fazlasıyla meşgul oluyoruz ve savaş mekaniklerine gelirsek oyun derin ve vahşi bir taktik savaş sistemiyle bireysel birliklerinizi kontrol etmenize izin vermektedir.

Savaş sistemi ayrıntılıdır ve başarısızlığın büyük sonuçları vardır. Her keşif üyesinin bir yüzü, geçmişi, bir dizi kişilik özelliği ve elbette bir savaş rolü vardır ek olarak moralleri kararlarınıza bağlı olarak değişecek, seçeneklerinizi değerlendirirken ve savaşta düşerlerse devreye girecekler. Yaralanmaları dünya haritasına taşınacak ve tekrar iyileşene kadar doktorlarınız tarafından tedavi edilmeleri gerekecek. Keşif üyelerinizi tedavi etmezseniz, ölecekler ve sonsuza dek kaybolacaklar.

Seçim ve sonuç, Conquistador'un oyun deneyiminin merkezinde yer alır. Seferin lideri olarak, birliklerinizin ve kaynaklarınızın kullanımı ve vahşi Yeni Dünya'nın hizipleriyle nasıl ilişki kuracağınız konusunda zor kararlarla karşı karşıya kalacaksınız. Tarihe meydan okuyacak ve diplomatik bir barış elçisi mi olacaksınız? Yoksa tüm Aztek İmparatorluğunu ayaklarınızın altına sermeye kararlı acımasız bir Fatih mi olacaksınız? Oyun ortalama 30 saat süren bir oynanışa sahiptir.

Logic Artists stüdyosu tarafından geliştirilen klasik, taktik, sıra tabanlı bir RPG olan tarihi bir ortamda yer almaktadır. Oyun, 2013 yılında Expeditions: Conquistador ile piyasaya sürülen oyun serisinin ikinci bölü müdür? 27 Nisan 2017'de piyasaya sürülmüştür. Oyunun hikayesi 700'lü yılların sonlarında geçiyor. Klan kanunlarına göre babanızın ölümünün ardından küçük bir İskandinav köyünün yeni lideri oluruz. Amacınız konumunuza güç katmak ve arazinizin gelişimini sağlamaktır.

Hedeflere ulaşmak için çok çaba sarf etmeniz ve komşularınız için tetikte olmanız gerekecek onlar sizi ve tüm klanınızı ortadan kaldırmaktan başka bir şey istemiyorlar. İşleri daha da zorlaştırmak için, bazı klan üyeleriniz bile köyü ele geçirmek için size karşı komplo kurabilir. Klan yönetimi dışında diğer bölgelere yapacağınız akınlarda oyunda kilit rol oynuyor. Her saldırıdan önce kaynakları toplayarak ve bir ekip kurarak hazırlanmanız gerekir. Bu nedenle riskleri iyi hesaplamanız gerekir.

Oyun, Expeditions: Conquistador'dan bilinen mekanikler üzerine kuruludur kamera üstten görünüme sahiptir ve sıra tabanlı dövüşler belirli alanlarla bölünmüş savaş alanlarında gerçekleşir. Expeditions: Vikings'de siper sisteminden, tuzaklardan ve yandan saldırılardan yararlanmak çok önemlidir. Oyun, yiyecek aramamız veya kahramanı çevresel etkilerden korumamız gibi hayatta kalma unsurlarını sahiptir. Çoğunlukla, oynanış doğrusal değildir kişisel ve stratejik kararlarınız, diğer fraksiyonların ve karakterlerin size karşı benimsediği tutumu etkiler. Ayrıca, temelde bir ekip olan her üye, savaşlar sırasındaki etkinliklerini etkileyen benzersiz bir kişiliğe ve morale sahiptir. Oyun ayrıca bir diplomasi, ticaret ve rastgele oluşturulmuş olaylar sistemi sunmaktadır. Tek kişilik hikaye modu 40-60 saat arası bir oynanışa sahiptir.

Expeditions: Rome 2013'ten beri geliştirilen serinin üçüncü bölümü olan, güçlü stratejik unsurlara sahip taktiksel bir RPG'dir. Oyun Gaius Julius Caesar'ın Muzaffer olduğu MÖ birinci yüzyılın ilk yarısından itibaren bizi antik Roma'ya bir yolculuğa çıkarıyor. Oyun bize Yunanistan, Kuzey Afrika ve ormanlarla kaplı Galya'da geçen üç kapsamlı hikaye kampanyası sunuyor. Seçkin bir Roma lideri tarafından düzenlenen keşif gezilerine katılarak, karakterin cinsiyetini seçebileceğimiz ana kahramanın kaderini yönetiyoruz. O, siyasi bir düşman tarafından öldürülen bir Romalı ileri gelenin çocuğu olan Legatus'tur. Babasının kaderini paylaşmak istemeyen karakterimiz Ebedi Şehir'den ayrılmak ve orduya katılmak zorunda. Oyun kararlarımıza bağlı olduğu için ana karakter seçimler sonucunda korkulan bir komutan olarak ilerleyebilir ya da saygı duyulan biri olarak anavatanına dönerek kaybettiği mirasını geri kazanabilir.



Neverwinter Nights: Enhanced Edition Bioware'nin klasik RPG oyununun yeniden düzenlenmiş bir versiyonudur. Yeniden düzenleme, Baldur's Gate: Enhanced Edition, Baldur's gate II: Enhanced Edition, Icewind Dale: Enhanced Edition ve Planescape torment: Enhanced Edition dahil olmak üzere birçok benzer yapımı yaratan Beamdog tarafından geliştirilmiştir. Orijinal oyun 18 Haziran 2002'de çıkmıştır. Geliştirilmiş sürüm ise 27 Mart 2018'de piyasaya sürüldü. Günümüzde ise hala güncellemeler ile geliştirilmeye devam ediliyor. Proje Neverwinter nights: Diamond Edition'a dayanıyor bu da ana oyunun yanı sıra Shadows of Undrentide, Hordes of the Underdark ve kingmaker genişleme paketleriyle birlikte geldiği anlamına geliyor.

Oyunun aksiyonunun geçtiği evren dungeons & dragons masaüstü oyununun en popüler ortamı olan forgotten Realms'de gerçekleşir. Neverwinter Nights'ın hikayesi, gizemli bir vebanın kurbanı olan ve bu nedenle karantinaya alınan, aynı adı taşıyan Neverwinter şehri etrafında dönüyor. Oyuncu, veba için bir tedavi bulmak ve nedenini araştırmakla görevli bir kahramanın rolünü üstlenmektedir.

Neverwinter nights: Enhanced Edition, klasik bir PC RPG'sidir. Oynarken haritadaki yerleri keşfediyor, karakterimizi geliştiriyor, görevler yapıyor ve savaşıyoruz. Savaşlar gerçek zamanlı olarak gerçekleşir; savaş sistemi, oyunu durdurmamıza ve sakince emir vermemize izin veren aktif bir duraklatma özelliği sunmaktadır. Oyun sıfırdan kendi karakterimizi yaratmamıza izin veriyor ama aynı zamanda aralarından seçim yapabileceğiniz bir dizi hazır kahraman sunuyor. Neverwinter Nights'ta oyuncu oyuna sadece ana karakterle başlar. Daha sonra, yapay zeka tarafından kontrol edilen bir takipçi işe alabiliriz.

Oyun kapsamlı bir hikaye kampanyası sunuyor. Neverwinter nights tek başına onlarca saatlik oyun deneyimi sunarken, dahil olan genişletme paketleri eğlenceyi daha da uzatıyor. Ayrıca yapım, çok oyunculu moda vurgu yaparak oyuncuların çevrimiçi oyunu özgürce şekillendirmesine izin veriyor. Maceraları kontrol eden ve gerektiğinde onları anında değiştiren dungeon masters da dahil olmak üzere yüz oyuncu bile tek bir sunucuda oynama şansı sunuyor.

Oyun aynı zamanda hem tek oyunculu hem de çok oyunculu içerik oluşturmamıza izin veren güçlü ve kullanıcı dostu mod oluşturma araçlarıyla birlikte gelir. Orijinaline kıyasla en büyük değişiklikler doğal olarak grafiklerde yapılmış. Neverwinter nights: Enhanced Edition, piksel gölgelendirici teknolojisini kullanan ve ek görsel efektler sunan geliştirilmiş bir motora sahiptir. Arayüzde de geliştirmeler yapıldı; tüm oyun 1080p ve 4K ekran çözünürlüklerine uyacak şekilde yenilendi.

Övgüye değer olan şey, bu geliştirmelere rağmen Neverwinter nights: Enhanced Edition tamamen geriye dönük olarak uyumludur. Sadece eski save kayıtlarını değil modları da kullanabiliriz. Ayrıca, geliştiriciler hayranlarla birlikte çalıştı ve geri bildirimlerine dayanarak bir dizi yeni özellik ekledi ve bunlar arasında oyun oynamayı ve modları tasarlamayı daha zevkli hale getirenler de var. Neverwinter nights: Enhanced Edition'ın birden fazla tek kişilik hikaye modu olduğu için hepsinden tek tek bahsetmek zor fakat aşağı yukarı hepsinin toplamının 100 saatin üzerinde bir oynanış süresine sahip olduğunu söylemek mümkündür.

Sistemi düşük olup ya da oynayacak oyun arayanlar için tarihin tozlu raflarına kaldırılmış efsanevi serinin 2. oyunu hala oynanılabilir. Seriye uzak olan kişilerin ilgisini çekebilir ve açıkçası oyundan şahsen çok etkilendiğimi belirtmek istiyorum. Dungeons & Dragons lisansını taşıyan en iyi rol yapma oyunlarından birinin devamı olmasının yanı sıra Baldur's Gate ve Icewind Dale gibi diğer saygın rol yapma oyunlarının arkasındaki bazı yaratıcı yetenekli insanlar tarafından geliştirilmiş bir oyundur.

Neverwinter Nights 2, heyecan verici taktiksel dövüş mekanikleriyle ve çok seveceğiniz ya da nefret edeceğiniz derin karakterlerle dolu büyüleyici fantastik bir hikaye sunmaktadır. Oyunun biraz eskimiş olmasından dolayı zamanında düzeltilmemiş teknik açıdan sıkıntıları fazlasıyla var ancak günümüzde her şeye rağmen hemen hemen herkesin keyif alabileceği harika bir rol yapma macerası olduğunu düşünüyorum.

Etkileyici hikaye, tek oyunculu kampanyayı bitirmek için ek paketleriyle beraber ortalama 100 saat süren doyurucu bir deneyim ile sizi oyuna ve Forgotten Realms evrenine bağımlı tutuyor. Çok oyunculu mod desteği. Tam özellikli oyun araç seti, kendinize özel modlar kolayca oluşturmanıza ve paylaşmanıza olanak tanır. Dungeons & Dragons'un en özgün temsilcilerinden biri. İyi müzikler ve çoğunlukla ilk oyuna nazaran iyi seslendirilmiş karakterler.

Etkileşimli diyalog sistemi, dinamik ve eğlenceli karakter etkileşimleri sağlıyor. Olasılıkların neredeyse sonsuz olduğu karakter build'i oluşturma sistemi. Topluluk tarafından oluşturulmuş onlarca hikaye tabanlı mod desteği ile macera hiç bitmiyor. Sinir bozucu kamera açıları savaştayken sürekli dikkat gerektiriyor. Optimizasyon ve teknik sorunlar. Yapay zeka çok zayıf. Zorluk seviyesi bazen dengesizleşebiliyor.
 
Son düzenleme:

Son mesajlar

Üst