Öneri Oyun Önerisi Listesi - 3

Penetrator God

Doçent
Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
877
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
535
Puanları
93
Yaş
26

The First Templar, Xbox 360 ve PC için geliştirilmiş aksiyon macera oyunudur. 12 Mayıs 2011'de çıkış yapmıştır. Oyun, bir Fransız Tapınakçı ve yoldaşlarının hikayesini konu alıyor. Bu iki müttefikin kontrolünü ele alan oyuncu, Tapınakçı Tarikatı'nın ardındaki gizemleri ortaya çıkarmalı, büyük bir komploda rol oynamalı ve Kutsal Kase'nin sırrını keşfetmelidir. Kahramanlarımız her fırsatta Sarazen, Fransa Kralı Philip IV ve Engizisyon gibi güçlü rakiplerle karşı savaşıyorlar. The First Templar, Kutsal Kase'nin gizemlerini birlikte çözecek olan Celian ve Marie adlı iki kahramanın hikayesini anlatıyor. Tek başınıza oynarken kahramanlar arasında geçiş yapabilirsiniz ve oyunun yapay zekası ikinci karakterin kontrolünü ele alır. İstediğiniz zaman ikinci bir oyuncu yapay zeka karakterinin komutasını alarak oyuna katılabilir. Her iki karakterin de yeteneklerini ve becerilerini geliştirip alternatif gelişim yolları seçebilirsiniz. The First Templar, hızlı tempolu bir aksiyon sunar. Oyun ortalama 10 saat bir oynanış sunmaktadır.


World War 3 Painkiller: Hell & Damnation, Deadfall Adventures veya Get Even gibi oyunlarla tanınan Polonya'lı bir stüdyo olan The Farm 51 tarafından geliştirilen, oynaması ücretli birinci şahıs nişancı Online oyunudur. Oyun gerçek askeri uzmanların yanı sıra stratejik araştırma ve analiz tesisleri çalışanlarının işbirliğiyle geliştirilmiştir. World War 3'ün oynanışı, simüle edilmiş bir Üçüncü Dünya Savaşında birden fazla oyuncunun çok oyunculu rekabetine odaklanmaktadır. Oyuncular, çatışmanın farklı taraflarını seçer ve PvPvE modunda savaşlar verirler. Aksiyon, kurgusal bir çatışma evreninde geçse de, Paris, Londra veya Berlin gibi gerçek mekanlarda gerçekleşir. World War 3 oyunlarda kullanılan popüler teknolojinin en son sürümü olan Unreal Engine 4 tarafından geliştirilmiştir.


Man of Medan bir korku macera oyunudur. Yapım, Supermassive Games stüdyosu tarafından geliştirildi. Bu şirket normalde sadece PlayStation konsuluna oyunlar geliştiriyordu daha önceden. PC çıkan ilk yapımları Man of Medan'dır. Man of Medan, Supermassive Games tarafından Bandai Namco Entertainment ile iş birliği içinde geliştirilen bir dizi korku oyunu olan The Dark Pictures Anthology başlığıyla piyasaya sürüldü. Her bölüm, antolojinin diğer bölümleriyle ilgisi olmayan, korku atmosferinde bağımsız bir hikaye sunmaktadır. 30 Ağustos 2019'da piyasaya sürüldü.

Hikaye, dalış meraklısı dört Amerikalı'dan oluşan bir grubun, İkinci Dünya savaşından kalma batık bir uçağı keşfetmek için bir keşif gezisine çıkmasıyla başlar. Enkaz incelenirken garip şeyler olmaya başlar ve bu olayların sıklığı ve etkisi sudan çıkarılan her cisimle birlikte daha daha kötüleşmektedir. Daha sonra şiddetli fırtına ve gizemli bir geminin gelişiyle işler sarpa saracaktır. Oynanış açısından oyun, önceki stüdyo oyunlarından fikirler geliştiriyor. Oynarken, basit çeviklik ve mantıksal zorluklar olsa da seçimler yapmakla uğraşıyoruz.

Oyun sırasında beş karaktere liderlik edebiliriz. Kararlarımız kimin hayatta kalacağını, kimin öleceğini ve birçok alternatif sondan hangisini alacağımızı etkiler. Bütün, yazarlar tarafından hazırlanan tüm sahneleri ve zorlukları keşfetmek için oyuncuları oyunu birçok kez oynamaya teşvik etmek için tasarlanmıştır. Man of Medan, etkileyici bir korku iklimi oluşturmaya yardımcı olan geliştirilmiş bir üç boyutlu grafik tasarımları sunmaktadır.

Oyun Dark Pictures serisinin ilk oyunudur. Bu oyundan sonra iki oyun daha çıkmıştır. Otalama 5 saatlik bir oynanış sunar fakat alternatif sonlara ulaşmak için tekrar oynanılabilirliği yüksek olduğundan bu süre biraz daha artabiliyor.


Tom Clancy's ghost Recon: Future soldier, ünlü yazarın adını taşıyan taktik aksiyon oyunları serisinin dördüncü oyunuydu. Oyun, ghost Recon serisinin Advanced warfighter, Advanced warfighter 2 gibi önceki oyunların yanı sıra diğer birçok orijinal prodüksiyonu XIII, rayman 3: Hoodlum Havoc'u yaratan Ubisoft Paris stüdyosu tarafından geliştirildi. Çalışmalarda yer alan diğer stüdyolar ise Ubisoft red storm ve Ubisoft bükreş stüdyoları oldu. 28 Haziran 2012'de çıkışını yapmıştır.

Oyuncu, bir dizi tehlikeli görevle görevlendirilmiş seçkin bir askerin rolünü üstlenir. Future soldier adından da anlaşılacağı gibi en son askeri teknolojilere odaklanmaktadır. Oyuncular, tek kişilik kampanya ve çeşitli çevrimiçi çok oyunculu modlarda test edilebilen prototip silahları kullanabilirler. Savaş alanında kullanabileceğiniz gelişmiş silahlar ve teçhizatlar arasında makineli tüfekler, taretler ve ayrıca gece görüşü gibi araçlar veya nesnelerin arkasındaki düşmanları tespit edebilen küçük bir robot bulunur.

Silahlarla uğraşmayı sevenler için oyun geliştiricileri, onlarca farklı parçadan tüfek ve tabanca oluşturulmasını sağlayan gunsmith sistemini oyuna eklemiştir. Yeni tasarlanan silahların etkinliği bir eğitim haritasında test edilebilir. Görevler, dağıstan ve Zambiya dahil olmak üzere dünyanın farklı yerlerinde geçmektedir. Future soldier sistemi türün klasik oyunlarından ilham almaktadır. Future soldier, grup savaşını şiddetle vurgular, rakipleri işaretleyerek ortadan kaldırmak için senkronize atış sistemini kullanabilirsiniz. Savaş alanındaki bir başka avantaj da, yatarken veya çömelirken karakterinizi görünmez yapan optik kamuflaj özelliğidir.

Tek oyuncu dışında, future soldier ayrıca kapsamlı çok oyunculu oyun sunuyor. Üç karakter sınıfı, yeni deneyim seviyeleriyle birlikte öğeleri açılan güçlü cephanelikler vardır. Oyunu özellikle taktik takım savaşlarının hayranları için çekici kılıyor. Geliştiricilerin söz verdiği gibi, en iyi sonuçlar iyi iletişim ve işbirliğine sahip ekipler tarafından elde edilir. Gerçekçilik söz konusu olduğunda oyun, Call of Duty ve Battlefield serilerine benzemektedir. Tek kişilik hikaye modu 10-13 saat arası sürmektedir.


Days Gone, gizemli bir virüs tarafından harap edilen kıyamet sonrası kuzey Amerika'da geçen bir aksiyon oyunudur. Oyun, 2012 yılında piyasaya sürülen PlayStation vita için Uncharted: Golden Abyss'in yaratıcıları bend Studio tarafından geliştirildi. Days Gone, bend Studio tarafından PlayStation 4 için geliştirilen ilk oyundur. Oyun 26 Nisan 2019'da PS4'te çıkmıştır.

18 Mayıs 2021'de ise PC platformuna getirildi. Days Gone'un hikayesi milyonlarca insanı hayatta kalanlar tarafından "ucubeler" olarak adlandırılan akılsız zombilere dönüştüren küresel bir virüsün patlak vermesinden iki yıl sonra geçiyor. Sam witwer tarafından canlandırılan kahraman, hayatının aşkını ve tanıdığı tüm dünyayı artık kaybettiğini kabullenmeye çalışan bir motosiklet kulübünün eski üyesidir. Yeni kıyamette hayatta kalmaya çalışırken, kahraman kuzey Amerika'nın harap olmuş batı kıyılarını en yakın arkadaşıyla beraber seyahat ediyor ve bir ödül avcısı olarak gruplar adına çalışıyor. Oyun sırasında oyuncular büyük bir haritayı keşfedebilirler, işçilik için kullanılabilecek kaynakları ve öğeleri arayabilirler.

Savaşacak düşmanlar arasında insanlar ve birkaç düzine düşmandan oluşan orduların olduğu çeşitli virüs kurbanları vardır. Kalabalık sürüler ile ise doğrudan bir çatışmada hayatta kalmak mümkün değildir. Bu sebeple oyunda hayatta kalmanın anahtarı büyük zombi sürülerinden uzakta durmak ve savaşmak durumunda kalındığında ise taktiksel hareket ederek imha etmektir. Oyun ortalama 40-50 saat arası bir oynanış süresine sahiptir. Ayrıca 4 adet farklı sona sahiptir.

Spider-Man: Shattered Dimensions, oyuncuları yemyeşil ormanlara ve kumlarla kaplı bölgelere ve fütüristik bir şehre kadar çeşitli yerlere götürmektedir. Beğenilen Marvel çizgi roman yazarı Dan Slott tarafından kaleme alınan oyunun hikayesi, oyuncuları paramparça şekilde paralel evrenlere dağılmış olan Tablet of Order and Chaos'un büyülü enerjisini geri getirme görevine götürüyor. Oyuncular, gerçekliğin dokusunu düzeltme arayışında, ölümcül Kraven ve Hammerhead'in gibi daha önce oyunlarda hiç görülmemiş hayranların çizgi romanlardan favorileri olan kötü adamlarla savaşlar sunuyor.

Oyunda Örümcek Adamları seslendiren aktörlerin her biri, bir önceki Örümcek Adam animasyon televizyon dizisinde seslendiren sanatçılardan seçilmiştir. Neil Patrick Harris (İnanılmaz Örümcek Adam), 2003'te Spider-Man: The New Animated Series'de seslendirdi; Josh Keaton (Ultimate Spider-Man), 2008-2009 yılları arasında The Spectacular Spider-Man'de Spider-Man'in sesiydi; Dan Gilvezan (Spider-Man 2099) 1981-1983 yılları arasında Spider-Man and His Amazing Friends filminde rol aldı; ve Christopher Daniel Barnes (Spider-Man Noir), 1994 serisi Spider-Man'de ikonik Süper Kahraman(TM)'ı seslendirdi.

Ek olarak, efsanevi Spider-Man ortak yaratıcısı ve çizgi roman ikonu Stan Lee, oyunun anlatıcısı olarak Spider-Man: Shattered Dimensions'ın hikayesi boyunca oyunculara rehberlik ediyor ve oyunun müziklerini ise Emmy Ödüllü besteci Jim Dooley tarafından bestelenmiştir.


Grand Theft Auto serisinden sonra Manhunt, Rockstar tarafından yaratılan bir başka ses getirmiş oyun serisiydi. Manhunt 2003'te çıkışını yaptı ve yalnızca yetişkinlere uygun aksiyon ve gizlilik temelli bir oyundu. Bu oyundaki şiddet seviyesi, GTA oyunlarında veya daha önce o güne kadar gördüğünüz her oyunun seviyesini aşıyordu. Oyunun hikayesi ABD'de gizlice düzenlenen yasa dışı insan avları etrafında dönmektedir.

Oyuncular, ölümcül zehirli enjeksiyonla ölüme mahkum edilmiş bir suçlu olan James Earl Cash'in rolünü üstleniyorlar. İlginç bir şekilde, ceza uygulandı ancak ana kahraman ölmeyerek kameralarla dolu bir oda da ardından uyandı. Bu noktada, Starkweather adlı zengin ve anonim müşteriler için vahşet ve şiddet içeren porno videolarının eski direktörüdür ve ana karakterimize bir insan avına katılması gerektiği konusunda bilgilendirir.

Oyunun aksiyonu, yetkililerin Starkweather gibi kişiler tarafından rüşvet aldığı ve yukarıda bahsedilen insan avlarını düzenlemelerine izin verdiği Carcer City'de geçiyor. Bu yozlaşmış şehrin sokaklarında oyuncular, James Earl Cash'in hayatta kalmasına, farklı çetelerle ve "avcılarla" savaşmasına yardım ediyor. Ana kahramanın eylemleri Starkweather'ın gizli kameraları tarafından kaydediliyor. Oyun dönemine göre gerçekçi 3D görseller sunuyor ve şehri ve belirli binaları kasvetli çevresi nedeniyle oyuncuları korkutmak ve onları kapana kısılmış hissettirmekte çok başarılı. Oyunun ses efektleri de atmosfere iyi bir kalite sunuyor.

Oynanış esas olarak düşman konumlarından gizlice geçme, doğrudan yüzleşmeden kaçınma ve sonunda ana kahramanı tehdit eden düşmanları ortadan kaldırma etrafında dönmektedir. Başarılı olmak için, size gerekli gizliliği sağlayan gölgelere ve gelen tehdit konusunda sizi uyarabilecek seslere radarda kırmızı darbeler olarak gösterilirler. Bunlara dikkat etmeniz gerekiyor.

Birini öldürmeye karar verdikten sonra bunu birçok farklı şekilde yapabilirsiniz; boğazını kesmek, plastik torba ile birini boğmak, özel bir kabza ile rakibin boynunu kırmak, bir tuğla ile kafasını kırmak ve yolda bulabileceğiniz bir ateşli silah kullanmak. Bununla birlikte, Manhunt oyunun ilk aşamalarında oyuncular tüm tehditlerle kendi elleriyle, parçalanmış şişeler vb. aletler kullanarak başa çıkmak zorundadırlar. Her cinayette oyuncuya seçebileceği üç seçenekli bir vahşet seviyesi sunulmaktadır.

Manhunt 2 ise ilk oyunun çıkışı ardından 4 yıl sonra 2007 yılında çıkış yaptı. Rockstar Games tarafından piyasaya sürülen en tartışmalı oyununun devamı niteliğindedir. Psikopat bir katilin öğrencisi olan Daniel Lamb adlı bir bilim adamının rolünü oynuyoruz. Gizli bir araştırma tesisinde yapılan bir deney feci şekilde yanlış gitti. Daniel Lamb ve Leo Kasper hayatta kalan tek denekler. Pickman Projesi onları avlamak ve gerçeğin ortaya çıkmasını engellemek için elinden gelen her şeyi yapacaktır.

Son altı yıldır sizi kafese kapatan rutubetli akıl hastanesinde çılgın çığlıklar yankılanıyor. Gözlerinizi açıyorsunuz. Bir vücut, titreyen ellerin arasından yere yığılıyor. Kolunuzdan kanlı bir şırınga kayıyor. Kafa karışıklığı ve paranoya dalgaları üzerinize çöküyor. Kim olduğunuz ve buraya nasıl geldiğiniz hakkında hiçbir fikriniz yok. Hücrenizin kapısı açıktır. Bir seçim yapmalısınız. Bu ilk ve son şansınız. Hayatınızı elinizden aldılar. Şimdi onu geri alma zamanıdır. İkinci oyunun şu an dijital olarak satan bir site bulunmamaktadır. 1. oyunu ise Steam'dan ulaşabilirsiniz. İlk oyun için konuşursam ortalama 14 saat bir oynanışa sahiptir.

Farklı dünyalar, savaşın hem yerin üstünde hem de altında sürdürüldüğü fantezi RTS oyunu olan Armies of Exigo’da çarpışıyor. Oyun bizlere elfler, canavarlar, şövalyeler ve karanlığın yaratıklarıyla hayatta kalmak için destansı strateji tabanlı bir savaş sunuyor. Yıllardır barış ve refahın hüküm sürdüğü Exigo dünyasında, insan ve canavar imparatorlukları şimdiye kadarki en büyük tehditle karşı karşıyalar, artık düşmüş olarak bilinen uğursuz bir güç, bu dünyanın sakinlerinin en az beklediği yerden yeraltından saldırmak için tekrar uyanmıştır.

Oyuncular devasa orduların kontrol ederek yüzeydeki ormanlarda ve nehir vadilerinde imparatorluk fetihi savaşları yürütebilirler ve ardından karanlık kötülükle yüzleşmek için yeraltı dünyasının mağaralarına, yeraltı mezarlarına inebilirler. Evrenin her tarafındaki ordular, düşmanlar tarafından görünmeden seyahat etmek için yeraltının derinliklerine inme veya düşmanlara pusu kurarak güçlü saldırılar yapmak için yüzeye kadar çıkabilme yeteneğine sahiplerdir. Exigo dünyasını, dünyayı karanlığa sürüklemekle tehdit eden kötülükten kurtarın. Saldırılar her yönden gelebileceğinden, oyuncunun savaş ve savunma için dikkatli stratejiler uygulaması gerekiyor.

Ogre, trol ve diğer fantastik yaratıkların önde gelen kabileleri olan göçebe canavarlar ile ovaları yağmalayabiliyorsunuz. Karanlık elflerin, savaşçılarını sürü halindeki böceklerin ve karanlığın diğer korkunç yaratıklarınızla ışığın dünyasını tüketmek için derinlerden ortaya çıkabiliyorsunuz. Armies of Exigo üç bölümden oluşan tek oyunculu sefer bölümüne ek olarak sekiz oyuncuya kadar devasa çok oyunculu çatışmalar için çevrimiçi oynanış bölümü de vardır. Oyunda başarı ancak askeri güç ve stratejik ittifaklar dengesi ile elde edilebilir.

Oyun Özellikleri:

1.Üç farklı ırktan oluşan ordudan herhangi birini kontrol edebiliyorsunuz. İmparatorluk şövalyeleri, büyücüler, elfler, canavar devler, troller, kertenkeleler ve kara elfler ve derinlerin yaratıkları.

2 Çift katmanlı harita sistemi ile aynı anda iki cephede yüzeyin üstünde ve altında savaşabiliyorsunuz.

3.Çıkış dönemine göre çarpıcı 3D görseller, karakterlere ve çevre tasarımları.

4.Etkileşimli bir dünyaya sahip. Köprüleri havaya uçurulabilir, düşmanlarınızı yok etmek için çığlar oluşturulabilir, yer altı lav akıntılarının yer üstünde patlatılabilir ve yüzeyden aşağıdaki mağaralara tüneller kazılabilir.

5.Gerçek zamanlı savaşlar ile 200 askeri birime kadar ordular kontrol edilebiliyor.

6.Madenciler gibi birimleri konuşlandırarak ve deprem ve volkan gibi büyüler yaparak hem yüzeyin hem de yeraltı dünyası değiştirilebilir.

7.Üç adet farklı hikaye modu ortalama 20 saat oynanışa sahiptir.

8.Çevrimiçi oynanış modu.


Milyonlarca çocuk okullarında, gece geç saatlerde aile bilgisayarının tarayıcılarında veya yağmurlu bir Cumartesi sabahı yatak odalarında S&S oynayarak büyüdü.

Bu oyunlar 2000'li yılların başlarından itibaren dünyada 1 milyar kez oynandı ve bunun iyi bir nedeni vardı. Swords and Sandals bir nesil için nostaljidir, Sword and Sandals o çocuklar için hayattı. Dünyanın en sevilen gladyatör oyun serisi, Steam'de uzun zamandır indirilebilir durumdaydı.

Swords and Sandals Classic Koleksiyonu, şimdiye kadar yapılmış en iyi beş S&S oyunu ve iki bonus oyun içeriyor ve serinin uzun ve şanlı geçmişinden sahne arkası görüntüleri içeren üç sanat galerisi ile birlikte geliyor. Tabii dilerseniz bu oyunları hala tarayıcı üzerinden ücretsiz olarak oynayabilirsiniz.

Spec Ops: The Line Yager Development tarafından oluşturulan fütüristik bir kıyamet sonrası dünyada geçen dinamik bir TPP aksiyon oyunudur. 29 Haziran 2012'de PC, PS3 ve X360 platformlarına çıkış yapmıştır. Oyun, 1998 yılında Zombie Studios tarafından başlatılan Spec Ops serisinin devamı niteliğindedir.

Hikaye, ana kahramanımız Mart'in Walker'ın kontrolünü üstlendiğimiz dünyanın en zengin yerlerinden biri olan Dubai'ye de başlar. Şehir 6 ay önce şiddetli kum fırtınaları tarafından harap edilmiştir. Doğal bir felaketle karşı karşıya kalan Albay John Konrad liderliğindeki bir grup Amerikan askeri, kaçamayan şehir sakinlerini korumak için şehirde kalırlar. Ancak ekiple iletişim kesilir ve ordu bir alarm sinyali aldıktan sonra bir kurtarma ekibi gönderir.

Mart'in Walker ve Delta Force ekibi eşliğinde oyuncu kumla kaplı Dubai şehrini keşfetmeye başlarlar. John Konrad ve sadık askerleri kurtarılmak istemedikleri için bunun sıradan bir kurtarma görevi olmadığı çok geçmeden ortaya çıkar. Görev sırasında, oyuncunun ahlak duygusu bir kereden fazla test edilir ve birçok kişinin hayatını etkileyen zor seçimler yapması gerekir.

Oyuncu, üç yetenekli askerden oluşan bir ekibe liderlik ederken yeni yerler keşfeder ve düşmanlarla savaşır. Kum, oyunun önemli bir unsurudur dinamik hava koşulları tarafından oluşturulur. Oyuncunun birden fazla müttefiki veya düşmanı olur. Oyuncu, hem kumla kaplı caddeleri hem de çok katlı binaların iç mekanlarını keşfedebilir.

Spec Ops: The Line çıkış dönemine göre muhteşem görselleri ve kendine özgü, kumlu renkleriyle öne çıkıyor. Oyuncu, çoğunlukla kum tepeleriyle çevrili gökdelenlerden oluşan tuhaf görünümlü manzaraları gözlemler. Tek oyunculu kampanyanın yanı sıra oyun, çok oyunculu bir moda da sahiptir.

Oyun tüm yan içerikleriyle beraber tek kişilik bölümü ortalama 10 saat bir oynanış sunmaktadır. Ek olarak oyunun oyuncu tarafından yapılan seçimlere göre değişen dört adet farklı sona sahiptir.


Activision Blizzard'ın bir parçası olan Neversoft Entertainment adlı şirket normalde geliştirdikleri kaykay ve paten oyunlarıyla bilinen bir şirketti. Fakat onlardan beklenmedik şekilde 2000 yılların ortalarına doğru farklı bir oyun türüne dikkatlerini vererek geliştirmeye başladılar. Bu oyunun ismi GUN'dı. Oyuna ilham kaynağı olan seriler arasında Grand Theft Auto ve Red Dead Revolver adlı oyundan esintiler olduğu çok belliydi. GUN batılı üçüncü şahıs açısıyla oynanan bir oyundu.

Oyun bizleri 19. yüzyılın ikinci yarısında Amerika sınırına götürüyor. Ana karakter babasının ölümünün ardından intikam arayan genç bir kovboy olan Colton White'dır. Oyunun geçtiği dünyayı özetlemek gerekirse, demiryolları, kızıl derili köyleri, altın madenleri, posta arabaları ve ayrıca kasaba da salonlar, bankalar gibi kısaca haydutlar tarafından yoğun çatışmalara maruz kalmış tozlu şehirlerden oluşmaktadır. Yapımcılar vahşi batı gerçekliğini ellerinden geldiği kadarıyla aslına uygun olarak yeniden yaratmaya çalışmıştır.

Oyunun kadrosunda yönettiğimiz Colton White karakteri haricinde Wyatt Earp ve Billy the Kid gibi oyuna uyarlanmış versiyonları da dahil olmak üzere pek çok çeşitli yan karakter vardır. Karakterlerin çoğu genelde sinematik ara sahneler aracılığıyla sunulan hikaye boyunca örneğin bir görevi alırken tanıtılırlar. Diğer oyun özelliklerinin yanı sıra, Neversoft Entertainment geliştiricileri oyunlarında bize çeşitli tabanca türlerini ve Gatling Gun veya farklı pompalı tüfekler gibi daha güçlü silahları içeren geniş bir silah cephaneliği sunmaktadır.

Oyunun haritasında çoğunlukla atlar kullanılarak seyahat edilir Görsellik söz konusu olduğunda, oyun, özellikle ata binme veya ölüm animasyonları sırasındaki ayrıntı düzeyi ve akıcı animasyonları için 2005 yılı dönemine göre hiç fena değildir. Oyunun teması gereği karakter diyaloglarında büyük miktarda kaba dil ve küfür kullanılmıştır ve bu da GUN'ın yalnızca yetişkinlere yönelik geliştirilmiş bir oyun olduğunu göstermektedir. Ortalama 8-10 saat bir oynanışa sahiptir.


Detroit: Become Human, Fahrenheit: Indigo Prophecy, Beyond: Two Souls ve çok satan Heavy Rain gibi oyunların yaratıcısı olan Fransız Quantic Dreams stüdyosu geliştiricileri tarafından yaratılan, bilim kurgu dünyasında geçen bir aksiyon ve macera oyunudur. 25 Mayıs 2018'de PS4'e ve 12 Aralık 2019 ise PC çıkışını yapmıştır. Oyunun geliştirme temelleri ise 2012 yılında YouTube'da yayınlanan Kara adlı teknolojik demosunda atılmıştır.

Hikaye, Detroit: Become Human'ın dayanak noktasıdır ve bu nedenle spoiler vermemek için ondan bahsetmeyeceğim. Oyun kısaca gelecekte, 2038 yılında Detroit şehrinde geçiyor. Oyunun evreninde, insan gibi görünen ve hareket eden robotlar artık dünyanın bir parçası haline gelmiştir. Ancak artık robotlar duygularını ve bilinçlerini keşfetmeye başlamışlardır. Bu nedenle bazı robotlar kendileri hakkındaki gerçeği öğrenmek ve hatta belki de kaderlerini değiştirmek için insanlar tarafından belirlenmiş programlarına aykırı davranmaya başlamıştır.

Dünyaca ünlü bir ressamın yardımcılığını yapan Markus, polisle çalışan dedektif Connor'da dahil olmak üzere diğer oynanabilir karakter arasına ev işlerinde yardımcı olması amaçlanarak tasarlanmış Kara adlı robot eşlik ediyor. Bazı robotların artık neden delirdiği ve programlanmış makineler gibi davranmayı bırakıp suç işlemeye ve hatta intihar etmeye neden başladıklarının sorusuna bir cevap bulmak için maceraya atılırlar ve oyunun sonlarına doğru ise tüm karakterlerin hikayeleri birbirleriyle kesişmektedir.

Detroit: Become Human aynı firmanın geliştirdiği Heavy Rain'e benzemektedir. Oyun oyuncuya çoğunlukla çevreyi keşfettiği etkileşimli bir hikaye sunar. Kahramanlar Android olduğu için, oyuncuların alacakları kararlar arasında birçok yeni olasılık vardır. Örneğin Connor olarak oynarken, çeşitli verileri hızlıca analiz etmek mümkündür. Ayrıca ipuçlarına dayalı olarak bazı olayları yeniden yapılandırabilir bu, Batman: Arkham Origins'te kullanılan suç mahallini yeniden canlandırma mekaniğine benzemektedir.

Buna ek olarak, oyun gelişmiş bir diyalog sistemi sunuyor. Kanıt bulmak, kilit durumlarda kullanılan mevcut diyalog seçeneklerinin sayısı bir hayli fazladır. Oyuncu soruşturmayı yürütmeye odaklanmazsa, ilerleyen önemli bir konuşma sırasında seçenekleri sınırlı olabilir. Diyalogların ve seçimlerin oynanış üzerinde çok güçlü bir etkisi olduğu ve çeşitli karmaşık sonuçlara yol açabileceği için önemlidir.

Quantic Dream, yüksek kaliteli grafikli oyunlarıyla tanınır. Detroit: Become Human'da Sony konsolunda mevcut olan gücü tam olarak kullanarak geliştirilmiştir. Bu sayede karakter modelleri harika ve çevre ayrıntılar açısından zengin bir oyundur. PC optimizasyonu ise başarılıdır. Tekrar oynanılabilirliği çok yüksek olan oyun ortalama 12-15 saat arası bir oynanış sunmaktadır.


 
Üst