Öneri RPG Oyun Öneri Listesi - 2

Penetrator God

Doçent
Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
877
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
534
Puanları
93
Yaş
26


Immortal: Unchained souls-like türünü temsil eden bir aksiyon RPG oyunudur yani oyun Dark Souls oyunlarını andırmaktadır. Oyun Toadman Interactive tarafından geliştirilmiştir. 7 Eylül 2018'de çoklu platformlara çıkış yapmıştır. Dark Souls serisine benzeyen bir diğer özellik de oyun içi dünya tasarımıdır. Immortal'ın aksiyonu Stream adı verilen bir ağ ile birbirine bağlanan bir dizi farklı konuma bölünmüş bir fantezi dünyasında geçiyor. Oyun, uzun zaman önce zamanın sonuna kadar kalması gereken ebedi hapishaneye kilitlenen insan benzeri bir yaratık olan canlı bir silahın hikayesini anlatıyor. Ancak dünya, yalnızca ana kahraman tarafından durdurulabilecek olan yaklaşan tufan nedeniyle yıkımın eşiğinde duruyor.

Hikayesi Anne Toole ve Adrian Vernishin tarafından yazılmıştır. Oyuncu, Dark Souls oyunlarında olduğu gibi keşif yaparak ve karşılaştığı karakterlerle etkileşime girerek hikayenin içine giriyor ve ilerliyor. Immortal: Unchained zorlu bir oyundur. Diğer souls benzeri yapımların aksine, oyunda kılıç veya balta gibi yakın dövüş silahları yerine ateşli silahların kullanımına ağırlık verilmiştir. Çatışmalar orta ve kısa mesafeli savaşlar etrafında dönüyor ve başarının anahtarı oyuncunun hareketliliği, karakterini konumlandırması ve mükemmel bir şekilde uygulanan saldırılardan kaçışlarda yatıyor. Oyun reflekslerinizi kanıtlamanızı gerektiriyor.

Dark Souls serisine benzer şekilde, macera sırasında karakteriniz çok sık ölecektir. Toadman Interactive'in geliştiricileri, başarısızlığın sonuçlarını yumuşatmak için From Software tarafından yaratılan oyunlarda yer alan neredeyse aynı olan bir çözüm uyguladılar. En önemlisi her ölümle birlikte oyuncu yeni bir ders öğrenerek belirli rakiplere karşı daha iyi savaşmasını sağlar ve düşmanların hareketlerini, saldırılarını vb. ezberleyerek öğrenebilir. Dahası öldüğünde karakteriniz tüm eşyalarını kaybeder, ancak bir oyuncu karakterinin öldüğü yere ulaştıktan sonra yolda ölmemesi koşuluyla eşyalar tekrar geri alınabilir. Oyun ortalama 20 saat bir oynanış sunmaktadır.


Remnant: From the Ashes, RPG özelliklerine sahip çok oyunculu bir aksiyon oyunudur. Popüler Darksiders serisinin üçüncü oyununun yaratıcıları Gunfire Games tarafından geliştirilmiştir ve Perfect World Entertainment tarafından PC, PS4 ve XONE'da 20 Ağustos 2019'da yayınlanmıştır. Remnant: From the Ashes, oyuncuları dünyanın The Root olarak bilinen yaratıklar tarafından ele geçirildiği kıyamet sonrası bir evrene götürüyor. Hayatta kalanlar her gün yaşamak için savaşmak zorunda kalıyor. Aynı zamanda, işgalcileri geldikleri yere göndermenin bir yolunu arıyorlar.

Remnant: From the Ashes'te aksiyon üçüncü şahıs bakış açısından oynanıyor. Oyunda, her biri benzersiz becerilere ve güçlü ve zayıf yönlere sahip birkaç karakter sınıfı bulunmaktadır. Oyun sırasında, oyuncular farklı dünyalarda seyahat ediyor ve çeşitli düşmanlarla karşılaşıyorlar. Düşmanlar arasında hem gruplar halinde saldıran daha küçük canavarlar hem de patron olan daha büyük yaratıklar var. Oyuncular oyun sırasında deneyim puanları kazanıyor ve yeni becerilerin kilidini açıyor. Bu sayede hayatta kalma şansları artıyor. Karakterlerin savaş potansiyeli, silahları yükselterek veya yeni ekipmanlar elde ederek de artırılabiliyor. Eşyalar tüccarlardan satın alınabilir veya işlenebilir. Remnant: From the Ashes Online modu için geliştirilmiştir. Oyun sırasında oyuncular dört kişiye kadar takımlar oluşturabilir. Remnant: From the Ashes iyi kalitede üç boyutlu grafiklere ve detaylı düşman tasarımlarına sahiptir. Oyun ortalama 20 saat bir oynanış sunmaktadır.

Subject 2923, Remnant from the Ashes'in ücretli genişleme paketidir. Eklentide maceraya kaldığımız yerden devam ediyoruz ve bir kez daha yeni zorlukların tehdidi altındaki Dünya'yı kurtarma göreviyle karşı karşıya kalıyoruz, aynı zamanda açıklanamayan konularda cevaplar alıyoruz. Genişleme Gunfire Games stüdyosu tarafından geliştirildi ve piyasaya sürülmesi 20 Ağustos 2020'de Perfect World Entertainment tarafından yapıldı. Subject 2923'te "The Dreamers" adı verilen yaratıkların oluşumunu öğrenme ve onlarla her şeyi yok eden Kök arasındaki bağı anlama fırsatına sahip olduğumuz ana oyundaki hikayeyi sürdürüyor.

DLC'de zaten bilinen alternatif dünyaların yanı sıra tamamen yeni olanları da ziyaret edeceğiz. Harabeye dönmekte olan Dünya'daki Ward Prime askeri üssünün yanı sıra dağlık Reisum'un buzlu toprakları da bizi bekliyor. Buna ek olarak, oyun dünyası ek canavarlar ve zorlu patronlarla zenginleştirildi ve böylece tamamen yeni silahlar, modifikasyonlar, zırh unsurları ve aksesuarlar elde edilecek. Subject 2923, oyunun tadını çıkarmak için önceki genişleme paketi olan Swamps of Corsus'a ihtiyaç duymaz, ancak ona sahipseniz, Hayatta Kalma Modu ve Macera otomatik olarak yeni konumlar ve öğelerle yükseltilecektir.


GreedFall, 17. yüzyıl Amerikasından ilham alınarak stilize edilmiş orijinal bir evrende geçiyor ve nispeten güçlü sayılabilecek aksiyon sistemine sahip bir RPG'dir. The Technomancer ve Bound by Flame gibi oyunların yapımcısı Spiders stüdyosu tarafından geliştirildi ve Focus Home Interactive tarafından 10 Eylül 2019'da piyasaya sürüldü. 30 Temmuz 2021'de ise Gold Edition sürümüyle geliştirilmiş versiyonu yeni nesil konsollara getirildi.

Oyun bizi fantastik evrene doğru uzun bir yolculuğa çıkarıyor. Aşırı kalabalık ve kirlenmiş Eski Dünya, Malichor gizemli bir veba tarafından yok edilir. Sakinleri Yeni Dünya'da, yani yerli halkının doğayla uyum içinde yaşadığı, hazineler ve diğer sırlarla dolu olduğu iddia edilen Teer Fradee adasına sığınarak kurtulma şansı bulurlar. Fetihçilerimiz oraya giderek keşfetmeye başladıkça, yerli halklar ile aralarındaki ilişki giderek gerginleşir.

Oyun sırasında ana görevi Eski Dünya'yı yok eden bir hastalığa çare bulmak olan kahramanı oynuyoruz. Macera sırasında, ne yerli halkı ne de sömürgecileri çok fazla tehlikeye atmamak için her türlü çabayı göstermeliyiz. Aldığımız kararlar sadece adadaki güç dağılımını değil, aynı zamanda tarihinizin nasıl gelişeceğini de etkiliyor. GreedFall cinsiyet seçimi ve birkaç temel özellik de dahil olmak üzere karakter yaratma süreciyle başlar. Yapımcılar karakteri sınıflara ayrılmayan bir gelişim sistemi eklemişler. Bu da yüzden fazla beceri kilidinin açılabileceği anlamına geliyor ve kahramanın bireysel oyun tarzınıza göre ayarlanmasına izin veriyor.

Hikayenin ana unsuları, çeşitli şekillerde gerçekleştirebileceğimiz görevlerdir. Görevlerde çıkan sorunların güç kullanılarak çözülmesini engelleyecek hiçbir şey olmasa da, gizlilik veya kahramanınızın diplomatik becerilerine güvenmek genellikle görevlerde daha iyi sonuçlar doğurmaktadır. Seçtiğimiz yol ve bu anlaşmazlıkta hangi tarafı desteklediğimiz sadece itibarımızı değil, aynı zamanda yerel jeopolitik durumu da etkiler. Buna ek olarak, yaptığımız seçimler, maceranın potansiyel yoldaşlarından hangisinin bize katılmaya karar vereceği ve kahramana karşı daha sonraki tutumu üzerinde bir etkiye sahiptir. Takipçilerimizle hem romantizme hem de açık düşmanlıklara yol açmak mümkündür.

Düşmanlarla çatışmalar söz konusu olduğunda yolumuzun üzerinde hem insanlar hem de Muhafızlar adı verilen canavarlar duruyor. Savaşta, kapsamlı bir işçilik sistemi kullanarak geliştirebileceğimiz silahlar ve ateşli silahlar kullanıyoruz ve aynı şey zırhlama unsurları için de geçerli. Bunun dışında büyü de işe yarıyor. Oyunun grafiklerine gelirsek ise üç boyutlu GreedFall grafikleri göze hoş geliyor. Yapımın görselliği üzerinde çalışırken, geliştiriciler çalışmalarını barok sanat eserleri üzerinde modellemişler. Greedfall tüm yan içerikleriyle beraber ortalama 40-50 saat arası bir oynanış sunmaktadır. Ek olarak toplam beş farklı sona sahiptir.


The Valiant bizi Orta Çağ’a götüren RPG unsurlarına sahip bir strateji oyunudur. Valiant’ta, güç şehvetiyle boğulmuş bir haçlının eski bir eserin tüm parçalarını geri almasını engellemeye çalışan şövalyelerin kontrolünü ele alıyoruz. Sudden Strike 4 ve SWINE HD Remaster projeleriyle tanınan Kite Games stüdyosu tarafından geliştirildi ve THQ Nordic tarafından yayınlandı.

Oyunun ana kahramanı, on beş yıl önce kılıcını bir kenara bırakan ve bir daha asla eline almayan eski haçlı Theoderich von Akenburg’dur. Ancak kaderin onun için başka planları vardı. Theoderich ve arkadaşı Ulrich von Grevel, son haçlı seferi sırasında Aaron’un asasının bir parçasını, yanlış ellerde tüm dünyayı tehdit edebilecek güçlü bir silahı saklayan eski bir eser buldular. Yaklaşan tehlikeden habersiz Theoderich’in huzurlu hayatı, keşiş Malcom’un onu ziyaret etmesiyle sona erer. Beklenmeyen konuk, Ulrich’in Aaron’un asasının kalan parçalarını bulma takıntısını ona anlatır. Başka seçeneği olmayan, kahramanın bir kez daha kılıcını eline alması ve eski dostunu bulup durdurmak için bir yolculuğa çıkması gerekir . Neyse ki kahraman tek başına gitmeye mahkum değil; Yol boyunca, savaşta şövalye Reinhard von Kempten ve hırslı paralı asker Grimhild Eidottr gibi diğer gözüpek adamlar ona katılır.

Valiant’ta oynanışı yukarıdan aşağıya bir görünümden gözlemliyoruz . Oyunun temeli, bizi ortaçağ dünyasının farklı köşelerine Avrupa’dan Orta Doğu’ya sürükleyen 15 farklı hikaye kampanyasından oluşuyor. Önümüze konan görevleri gerçekleştirerek kahramanlara ve ekiplerine komuta ediyoruz. Her kahramanın, ilerledikçe kilidini açtığımız bireysel bir aktif ve pasif beceri seti vardır. Ayrıca, kahraman ve maiyeti daha güçlü ekipman kazanır ve zamanla savaşta daha etkili hale gelir. Ve savaşmaktan bahsettiğimiz için - savaşlar gerçek zamanlı olarak gerçekleşir ve bunlar sırasında, belirli birimleri doğru bir şekilde yerleştirmek kadar, bireysel kahramanların yeteneklerini kullanmak ve bunları çeşitli kombinasyonlarda birleştirmek kadar önemlidir.

The Valiant, tek kişilik hikaye kampanyasına ek olarak, üç oyuncunun düşman ordularıyla savaşmak için birlikte çalıştığı bir online hayatta kalma modu da sunuyor. Ayrıca oyun, bire bir ve ikiye iki savaşa izin veren bir PvP moduna sahiptir.Valiant’ın çok iyi bir grafik kalitesi var. Birimler özen gösterilerek tasarlanmıştır ve konumları çeşitli ve detaylıdır.


Lost Eidolons , kapsamlı sıra tabanlı strateji unsurlarına sahip karmaşık bir RPG’dir. Oyun, bağımsız stüdyo Ocean Drive tarafından geliştirildi ve ilk projesi. Lost Eidolons bizi fantastik bir dünyaya yolculuğa çıkarıyor. Bir zamanlar egemen krallıklar arasında bölünmüş olan Artemesia kıtası, şimdi yaşlanan İmparator Ludivictus tarafından yönetilen bir feodal imparatorluğa aittir. Bir gün, Lonetta köyünden Eden adlı bir paralı asker veya paralı kadın aristokrat bir komplonun kurbanı olur ve gözden düşer. Başka seçeneği olmadığından, amacı tiran fatihi devirmek ve tüm Artemesia’da ki eski düzeni yeniden kurmak olan isyancılara katılmak zorundadır. Bu türdeki diğer birçok oyunun aksine Lost Eidolons’ta anlatılan hikayenin önceden belirlenmiş bir seyri var. Bu nedenle oyun ahlaki seçimleri içermemesi bir eksi bana göre.

Lost Eidolons’da oyun bir karakter yaratmakla başlar. Oyun, kahramanın cinsiyetine ve görünüşüne karar vermemize ve mesleğini seçmemize izin veriyor. O zaman bize gerçek oyuna başlamaktan başka bir şey kalmıyor. İki ana temele dayanmaktadır. İlk sütun, yukarıdan aşağıya bir görünümden gözlemlediğimiz sıra tabanlı savaşlardır . Zafer, yalnızca iyi gelişmiş askerleri savaşa göndererek değil, aynı zamanda onları arazinin garanti ettiği avantajı kullanabilecekleri şekilde yerleştirerek de elde edilebilir örneğin, uzaktan savaşan birlikler tepelere yerleştirilmelidir. İlerledikçe, onlar için yeni birliklerin ve ekipmanların kilidini açıyoruz. Ayrıca zamanla karakterimizi geliştiriyor ve onun için daha iyi ekipmanlar alıyoruz.

Oyunun ikinci ayağı, kahramanı doğrudan kontrol ettiğimiz, eylemi arkasından izlediğimiz kampa ziyaretlerdir. Burada, çeşitli uzmanlıkları temsil eden savaşçılardan okçulara, büyücülere kadar askerlerin işe alınması ve eğitilmesi, yeni karakterlerle ilişkiler kurulması ve zaten bilinenlerle dostlukların geliştirilmesi, ayrıca ittifaklar ve bunların yürütülmesiyle ilgili diğer faaliyetlerle ilgileniyoruz. En geniş anlamıyla oyun içi siyaseti kontrol ettiğimiz kamp aynı zamanda harita ve yan görevleri ilerleten çeşitli etkileşimlere ulaştığımız bir yer. Lost Eidolons grafikleri çıkış dönemi olan 2022 için yüksek bir kalite sunuyor ama oldukça kasvetli karanlık bir tarzı var. Oynanışa, portföyünde Slay the Spire müzikleri sahibi sanatçı Clark Aboud tarafından bestelenen oyun müzikler eşlik ediyor.


E. Y. E: Divine Cybermancy bir FPS oyun olmasına rağmen RPG oyunlarından bilinen sayısız unsurla zenginleştirilmiş aksiyon oyunu. Ekipmanı yönetmemiz ve bir beceri sistemi ve siber implantlar kullanmamız gerekiyor. NPC'ler ayrıca oyuncunun kapsamlı bir diyalog sistemi kullanarak dönüşüm yapabileceği önemli bir rol oynar.

10 fiziksel ve psişik beceri, 14 sibernetik ve yükseltilebilir implant ve tümü hassas bir senaryoya hizmet eden entegre bir Ar-Ge sistemi sayesinde saatlerce orijinal oyun için karanlık ve gizemli bir evren komplo, korku ve ihanetin hüküm sürdüğü yer.

1998'de Streum On Studio tarafından geliştirilen RPG AVA'ya dayanmaktadır. 2011'de çıkış yapmıştır. Tamamen reaktif AI'ya, inisiyatif duygusuna sahip yaklaşık 20 NPC. Teknik detaylarla kanlı yakın dövüş. Source Engine fiziği sayesinde fiziksel hareket gerçekçiliği.

Birincil ve ikincil görevler, dinamik ortamlar, doğrusal olmayan seviye ilerlemesi ve rastgele NPC görünümü sayesinde tekrar oynanabilirlik. Ölüm oyuncuları cezalandırmaz: Mevcut görevi yeniden başlatmaya gerek yoktur. Oyunun tek kişilik bölümü ortalama 20 saat sürmektedir. Ayrıca yapılan seçimlere göre 4 adet farklı sona sahiptir.


Game of Thrones, Chaos League ve Blood Bowl gibi oyunlarla tanınan French Cyani de Studio'nun 2012'de yayınladığı bir cRPG oyunudur. Popüler bir fantastik bir kitap olan Buz ve Ateşin Şarkısı'na dayanmaktadır. Oyundaki aksiyon, serinin ilk romanındaki olayların yanında yer alıyor. O zamanlar Westeros ülkesinde ejderhalar çoktan gitmişti ve sihir çok nadirdi. Geliştiriciler Martin'in vizyonuna sadık kaldılar, bu yüzden evren çok acımasız ve gerçekçi tasarlandı. Burada ateş topu atan büyücüler bulamazsınız, ancak ahlaki ikilemler yaygındır. Oyunun yaratıcıları kitap karakterleriyle uğraşmaktan kaçınmak istediler, bu yüzden yepyeni bir hikaye sundular ancak bazı tanıdık yüzlerle tanışabilirsiniz.

Harita iki karakterin perspektifinden sunulmaktadır. Her ikisinin de zengin arka plan hikayeleri var ve onları keşfetmek oyunun önemli bir parçası. İlk oynanabilir karakter, Night's Watch'ın bir üyesi olan Mors Westford'dur. Yedi Krallığı soğuk Kuzey'den ayıran devasa Duvar'da nöbet tutan bir organizasyondur. İkinci karakter, Sarwyck'in Alestar'ı. On beş yıllık sürgünden sonra Westers'a R'hllor rahibi olarak geri döner. Babası yakın zamanda öldü, bu yüzden Alester artık onun tek gerçek varisi. Bununla birlikte, yerel soyluları haklarına saygı duymaya ikna etmek kolay olmayacak, özellikle Sarwyck'in kalesini çevreleyen şehirdeki durum dramatik. Kasaba halkı uzun süredir açlıktan ölüyordu ve şimdi isyan çıkarmaya başladılar.

Oyunun başında, karakterleriniz için bir sınıf ve her biri için üç benzersiz kariyerden birini seçmelisiniz. Seferdeki ilerlemeyle birlikte kahramanlar, niteliklerini geliştirmek için harcanabilecek deneyim puanları kazanıyor. Geliştiriciler, gerçek zamanlı savaş sistemi yapmaya özen gösterdiler. Bunun yerine, özellikle zamanın yavaşladığı kilit anlarda, sürekli olarak çeşitli saldırı türlerini seçmeniz gerekiyor. Belirli saldırı eylemleri ölümcül dizilerde birleştirilebilir ve daha sonra oyundaki yoldaşlar dövüşlerde size yardımcı olur. Oyun ortalama 20 saat bir oynanış sunmaktadır. Yapacağın bazı seçimlere göre değişen dört adet farklı sona sahiptir.


Divinity II 2002 ve 2004'te Larian Studios tarafından piyasaya sürülen rol yapma oyunları serisinin bir başka türde oyunuydu. Divinitiy II 2009 yılında piyasaya sürülmüştür. Divine Divinity ve Beyond Divinity'nin aksine, bu oyun tamamen üç boyutlu grafiklere sahiptir ve izometrik değildir. Divinity II Beyond Divinity'de yaşanan olaylardan 50 ila 100 yıl sonra Rivellon krallığında geçen bir hikayeyi anlatıyor. Oyuncu ilk başlarda bir ejderha avcısı rolünü üstlenmektedir ve bir Ejderha Şövalyesi olur ama ardından buna tam zıt olarak bir ejderhaya dönüşme yeteneği kazanır. Ejderha formunda uçabilir ve yeni yetenekler kullanabilir.

Ana kahramanımız goblinler, hayaletler ve uçan cehennem yaratıkları gibi çeşitli canavarlarla dolu sihirli fantezi dünyasının en uzak bölgelerini ziyaret etmeye karar verir. Düşmanlarla savaşlar oyunun en önemli özelliğidir. Oyuncu yakın dövüş silahları kılıçlar, baltalar, yaylar ve büyüler kullanabilir. Ancak, tek özelliği kavgalar değildir. Oyunun büyük bir bölümünde oyuncu karşılaştığı karakterlerle konuşarak şiddete başvurmadan yan görevleri tamamlayabilir.

Bazı görevler örneğin, oyuncu sadakatsiz bir eşten sevgilisine bir mektup teslim etmekle ilgili bir görev alabilir. Mesajı iletip iletmeyeceğine veya yok edip etmeyeceğine karar verebilir. Hatta ihanete uğrayan kocaya bile teslim edebilir. Oyuncunun eylemleri hikayeyi ve diğer karakterlerin onun hakkında ne düşündüğünü etkileyebilir. Bazı karakterlerle örneğin bir demirciyle iyi ilişkiler içinde olmak oyuncunun daha iyi fiyatlarda pazarlık yapmasını ve böylece daha iyi ekipman elde etmesini sağlayarak oyunu bitirmeye yardımcı olabilir. Oyunun müzikleri önceki Larian Studios oyunlarının müziklerinin yaratıcısı Kirill Pokrovsky tarafından bestelenmiştir.

Divinity II destanının orijinal macerası olan Ego Draconis'in tamamen yeniden düzenlenmiş ve geliştirilmiş versiyonu çıkmıştır birkaç yıl sonra. 2012'de çıkan bu yeni versiyonun içeriği ve grafik motoru, daha güzel ve daha zengin bir oyun deneyimi sağlamak için hem çok iyileştirildi hem de elden geçirildi. Divinity II – The Dragon Knight Saga ayrıca, orijinal hikayeye onlarca saatlik oynanış süresi ekleyen ve bir sürü yeni görev, yaratık ve eşyanın yanı sıra bu harika destanın muhteşem bir finalini içeren yepyeni macera Flames of Vengeance'ı da içermektedir. Flames of Vengeance genişlemesi ana oyunun finalinde itibaren devam etmektedir. Yan içerikleriyle beraber ortalama 50 saat süren bir oynanış sunmaktadır.


Vampyr, yirminci yüzyılın başlarında İngiltere'de geçen karanlık, açık dünya aksiyon RPG oyunudur. Oyun remember me ve Life is Strange gibi oyunlarla tanınan fransız geliştirme stüdyosu dontnod entertainment tarafından oluşturuldu. Oyunun PC versiyonu focus Home ınteractive şirketi tarafından yayınlandı. 5 Haziran 2018'de çıkış yapmıştır.

Hikaye bizi ispanyol gribi olarak adlandırılan 1918'deki kötü şöhretli grip salgınının Avrupa'yı kasıp kavurduğu ve londra sokaklarının şiddetle ve korkuyla dolu olduğu zamanlara götürüyor. Birinci dünya savaşının ön saflarından, hastalıktan etkilenen insanlara yardım etmek ve ölümcül salgını durdurmanın bir yolunu bulmak için kişisel bir misyonla dönen saygın bir askeri cerrah olan Jonathan E. Reid adlı bir adamın rolünü üstleniyoruz. Ancak eve dönüş yolculuğu sırasında kahramanımız beklenmedik bir şekilde bir vampir tarafından ısırılır. O zamandan sonra sadece salgınla değil, aynı zamanda yeni doğası ve artan kana şehvetiyle de baş etmesi gerekmeye başlar ve bu da onu hikayenin gidişatını önemli ölçüde etkileyebilecek birçok zor ahlaki seçim yapmaya yönlendirmektedir.

Oyun mekaniği açısından oldukça tipik bir aksiyon RPG olduğunu söyleyebiliriz. Oyun sırasında Londra'nın karanlık sokaklarında dolaşıyoruz, birçok ana ve yan görevi tamamlıyoruz ve karşılaştığımız NPC'ler ile konuşuyoruz. Bununla birlikte, çoğu zaman, farklı vampir türleri veya diğer mutantlar ve ayrıca daha çeşitli silahlar ve hatta tuzaklar kullanabilen avcıları olduğu kanıtlanabilecek ölümlü düşmanlarla karşılaşacağız. Savaş gerçek zamanlı olarak gerçekleşir ve hikaye boyunca geliştirdiğimiz tipik “vampir” becerilerinin yanı sıra hem fiziksel gücü hem de ateşli silahları kullanabiliriz.

Elbette, kan emicilerle ilgili bir oyuna yakışır şekilde, kurbanlarımızın kanını içerek azalan gücümüzü geri kazanmanın da önemli bir gerekliliği vardır. İster kavga sırasında isterse keşif sırasında olsun, herkes avımız olabilir. Oyun boyunca, hangi NPC'nin bir sonraki kurbanımız olacağına dair genellikle zor kararlar vermek zorunda kalırız, çünkü bir kez öldürülen bir karakter oyun dünyasından tamamen kaybolur ve onun yokluğu belirli görevleri tamamlamamızı engelleyebilir.

Ayrıca, ikinci doğamız hakkında sivil halk üzerinde şüphe uyandırmamak için son derece dikkatli olmalıyız, yani ilk karşılaştığımız kişiyi sadece ısırmak yeterli değildir. Çoğu zaman, potansiyel kurbanımız, alışkanlıkları ve diğer karakterlerle ilişkileri hakkında zaman alıcı araştırmalar yapmak zorunda kalabiliyoruz. Grafikler söz konusu olduğunda, Vampyr, yüksek kaliteli görselleri garanti eden Unreal Engine 4 motorunu kullanmaktadır. Dontnod stüdyosundan geliştiriciler, tipik aksiyon RPG mekaniklerini, bir İspanyol Gribi pande misinin karanlık zamanlarının ayırt edici karakteri ve klasik vampir filmlerinin eşsiz atmosferiyle birleştirmeyi başarmışlar.

Oyun ortalama 30-40 saat arası bir oynanışa sahiptir. Ayrıca yapılan seçimlere göre değişen dört adet farklı sonu vardır.


The Dwarves taktiksel bir RPG'dir. Oyun, The Book of Unwrite Tales adlı macera oyunları serisi de dahil olmak üzere yaklaşık 40 projenin yaratıcısı olan Alman stüdyo KING Art Games tarafından geliştirildi. Bu oyun, aynı zamanda bir danışman olarak oyunun geliştirilmesine de yardımcı olan Markus Heitz tarafından yazılan fantezi romanları Cüceler destanındaki ilk kitabına dayanmaktadır. Oyuncu, fantastik bir maceraya katılan cüce Tungdil rolünü üstlendiği Girdlegard dünyasına götürülür. Geliştiriciler, kitaptan bilinen olay örgülerini ve karakterleri sağlamanın yanı sıra, oyuncuların yeni etkinliklere katılmasına ve yeni insanlarla tanışabildiği yeni etkileşimlerle oyunu çeşitlendirmiştir.

The Dwarves dünyası, oyuncunun asıl görevinin orklarla savaşmak olduğu daha küçük bölgelere ayrılmıştır. Her dövüşten önce kullanıcı dört karakterden oluşan bir takım seçer. Aralarından seçim yapabileceğiniz on iki kahraman var ve her birinin benzersiz hikaye geçmişi ve yetenekleri vardır Düşmanlarla yapılan dövüşler, 100 karaktere kadar dövüşe katılabileceği Crowd-Combat sistemini kullanmaktadır. Fizik önemlidir ve savaşın sonucunu etkileyebilir. Örneğin, güçlü bir çekiç saldırısı, müttefiklerinin üzerine düşecek olan düşmanları geri püskürtebilir ve eğer savaş bir köprü üzerinde gerçekleşirse, bazılarının düşme olasılığı çok yüksektir.

Oyun 1 Aralık 2016'da çıkış yapmıştır. Ortalama 8-10 saatlik bir oynanış sunmaktadır. Ayrıca resmi Türkçe dil desteğine sahiptir. Oyunun aslında üçleme olması planlanıyordu. Fakat beklenenin altında satış yaptığı için devam oyunları fikri rafa kaldırılmıştır. Sanırım asla bir serisi gelmeyecek bir oyun ama en azından indirimlerde denenebilir.


Mortal Shell, Cold Symmetry stüdyosunun ilk projesidir. Dark Souls tarzına benzer aksiyon tabanlı bir RPG'dir. Oyun, geliştirilmeye 2018'de başlandı ve 18 Ağustos 2020'de ise çoklu platformlara çıkışını yaptı. Mortal Shell'in fantastik evreni renkli elfler veya cüceler ülkesinde değil, insan uygarlığından geriye yalnızca kalıntıların ve kırılgan anıların kaldığı, korkuyla dolu karanlık bir dünyadır.

Mortal Shell, klasik Dark Souls benzeri sistemi kullanır. Oynanış üçüncü şahıs bakış açısına sahiptir. Her düşman bizim için bir tehdittir ve çoğu zaman aynı anda birden fazla rakiple yüzleşmek zorunda kalırız. Bu mücadelelerden galip çıkmak için refleksler yetmez. Mücadelelerde dikkatli olmak gerekir. Mortal Shell'i diğer oyunlardan farklı kılan, alışılmadık bir gelişim sistemidir. Yönettiğimiz karakterin bedeni yoktur ve bunun yerine karşılaştığımız ölü savaşçıların kontrolünü ele geçiririz. Her beden ele geçirdikten sonra kullanabileceğimiz yetenekleri ve uzmanlıkları bakımından benzersizdir.

Kahraman belirli bir beden üzerinde ilerledikçe daha fazla yetenek ve yükseltmenin kilidi açılır, bu da onu savaşta daha da tehlikeli hale getirir. Hem büyük bir silah cephaneliği hem de çok sayıda saldırı büyüsüne sahibizdir. Mortal Shell, tek oyunculu macera için tasarlanmıştır. Çok oyunculu desteği yoktur. Hikaye doğrusal değildir ve bize bir sonraki hedefimizi seçme özgürlüğü verir. Mortal Shell grafikleri, diğer Dark Souls benzeri oyunlara benzemektedir. Grafik tasarımı oyun dünyasının kasvetli ve korkutucu karakterini vurgulayarak koyu bir tonda tutulmuştur. Dövüşlere çeşitli saldırı ve büyü görsel efektler oldukça detaylıdır. Ortalama 10-13 saat arası bir oynanışa sahiptir.


Tales of Arise, 1995 yılında SNES adlı konsolda piyasaya sürülen Tales of Phantasia tarafından başlatılan popüler bir Japon RPG serisinin bir sonraki oyunudur. Oyun, Bandai Namco Entertainment'in yan bir stüdyosu tarafından geliştirildi Aksiyon, fantezi ve bilim kurgu unsurlarını birleştiren bir evrende geçmektedir Oyunun konusu iki gezegen etrafında dönüyor, Dahna ve Rena. İkincisinin sakinleri, son birkaç yüz yıldır ilk gezenin değerli kaynaklarını yağmalamaktadır.

Oyun bu iki çatışmanın farklı taraflarından bir grup kahramanın hikayesini anlatıyor. Tales of Arise, önceki oyunların fikirlerinin devamı niteliğindedir. Oyun, dünyası özgürce keşfedilebilir ve çok sayıda görevi yerine getirebilir. Dünya kısmen açık bir yapıya sahiptir ve tamamen üç boyutludur. Oyun mekaniği son derece arcade savaş üzerine kuruludur. Oyuncular çok çeşitli saldırılara ve özel tekniklere erişebilir ve kendi refleksleri, savaşların sonucuyla kahramanlarının yeteneklerinden geliştirebilirler.

Bu süreçte karakter istatistiklerini geliştirme ve daha iyi ekipman toplama sistemi de önemli bir rol oynar. Tales of Arise, son derece karikatür benzeri bir tarzda tasarlanmış üç boyutlu görseller sunar. Oyun Unreal Engine 4 ile geliştirilmiştir. Ünlü anime stüdyosu Ufotable tarafından geliştirilen animasyonlu ara sahnelerle zenginleştirilmiştir. Oyun içerik olarak 50-100 saat arası değişebilen bir büyüklüğe sahiptir.


GrapeOcean Technologies stüdyosu, Black Geyser: Couriers of Darkness'ın yaratılmasından sorumlu ekiptir. Baldur's Gate 2, Planescape: Torment veya Pillars of Eternity gibi oyunlardan esinlenen bir fantezi, eski tarz, izometrik RPG'dir. Bu oyunun aksiyonu karanlık, savaşların yaşandığı bir fantezi dünyasında geçiyor. Oyun GrapeOcean Technologies tarafından Kickstarter'daki başarılı bir kitle fonlaması kampanyası sayesinde geliştirilmeye başlandı. Isilmerald krallığı kaos ve umutsuzluk tarafından yönetiliyor. Oyunun kahramanı ya açgözlülüğe yenik düşerek sonunda krallığı kaosa sürükleyecek ya da herkesin kurtulmasına yardım ederek krallığı kurtaracak.


Dragon's Dogma Dark Arisen, üçüncü şahıs fantezi aksiyon RPG'sidir ve ilk olarak 2012'de Xbox 360 ve PlayStation 3 için özel olarak piyasaya çıkan Dragon's Dogma'nın 2016'da çıkmış geliştirilmiş bir versiyonudur. Daha önce Devil May Cry 4, Resident Evil 4 veya Dino Crisis gibi oyunlar üzerinde çalışmış, Hideaki Itsuna ve Hiroyuki Kobayashi liderliğindeki Capcom ekibi tarafından geliştirildi.

Oyunun aksiyonu ejderhalar, grifonlar, hidralar ve harpiler gibi çeşitli efsanevi yaratıklarla dolu açık bir fantezi dünyasında gerçekleşir. Ana hikaye, kahramanın yaşadığı kasabaya güçlü bir ejderhanın saldırısıyla başlar. Söz konusu canavarın “seçilmiş kişi” olarak adlandırdığı kahramanın köyüne saldırının nedeni olduğu ortaya çıkıyor. Ejderha ana kahramanın kalbini söker, ancak seçilmiş kişi hayata bir şekilde geri döner ve kimliği hakkındaki gerçeği ortaya çıkarmak ve ejderhayı öldürmek onun yeni görevi haline gelir.

Orijinal oyunda yer alan ana kampanya dışında, Dragon's Dogma: Dark Arisen, tamamen yeni bir yerde, lanetli Bitterblack adasında ek bir dizi macera sunuyor. 25 yeni tür düşmanın yaşadığı engin yeraltı dünyasını gezmemize izin veriyor. Bir dizi orijinal görevin yanı sıra, oyun aynı zamanda üçüncü bir karakter becerisiyle beraber sayısız yeni ekipman ve envanter geliştirme yöntemini de ekliyor.

Mekanik söz konusu olduğunda, Dragon's Dogma muhteşem büyü ile inanılmaz derecede karmaşık bir arcade savaş sistemi sunan dinamik bir aksiyon RPG'sidir. Karakteristik özelliklerinden biri, büyük düşmanlarımızın sırtına tırmanma ve vücut parçalarını hedef alma yeteneğidir. Başlangıç olarak, cinsiyeti ve oyun tarzımızı büyük ölçüde belirleyecek mevcut sınıflardan birini seçerek kendi kahramanımızı yaratabiliriz. Oyunda, bazı hikaye görevlerinde değerli bilgiler sağlayan, oyuncular tarafından yaratılan diğer yan karakterler bize eşlik ediyor.

2012'nin versiyonuyla karşılaştırıldığında, Dragon's Dogma: Dark Arisen, oynanışta bir dizi küçük değişiklik getiriyor. Geliştiriciler, kullanıcı arayüzü ve hızlı seyahat sistemi dahil olmak üzere genel olarak oyunun mekaniklerini geliştirdiler ve genel oyun deneyimini etkileyen sayısız iyileştirme eklediler. Önemli olan, bunlar hem yeni macera hem de orijinal hikaye kampanyası için geçerlidir. Dragon's Dogma: Dark Arisen, tek oyuncu düşünülerek geliştirilmiş bir oyundur ve çok oyunculu mod sunmuyor. Ancak, oyuncular özel çevrimiçi maceralara katılabilirler.

Dragon's Dogma: Dark Arisen PC, PS4 vb. için daha önce Lost Planet 2, Marvel vs. Capcom 3 ve Resident Evil 6 gibi yapımlarda kullanılan MT Framework V2 motoru tarafından desteklenmektedir. Oyunun konsol versiyonu, platformların yeteneklerini maksimum düzeyde kullanarak görseller ortaya çıkarıyor. Bununla birlikte, oyun tüm potansiyelini yalnızca daha yüksek kaliteli dokular sunduğu, daha yüksek ekran çözünürlüklerini desteklediği ve performans düşüşlerini önlemek için konsol sürümlerinde FPS sınırlamaları PC'de kaldırılmıştır. Oyun yan içeriklerle beraber ortalama 50-100 saat sürebilen bir oynanışa sahiptir.


Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning'in evreninin ünlü yazarı R. A. Salvatore'dur. Aynı zamanda Unutulmuş Diyarlar dünyasının hayranları tarafından bilinen kara elf Drizzet Do' Urden'in yaratıcısıdır. 2012'de orijinal oyun Electronic Arts çatısı altında iki stüdyonun iş birliği ile geliştirildi. Bunlar 38 Studios ve Big Huge Games stüdyolarıdır. Kurucu ortaklar arasında ayrıca Ken Rolston yer almaktadır.

The Elder Scrolls III: Morrowind ve The Elder Scrolls IV: Oblivion'dan bilinen baş tasarımcısıydı. Geliştirici kadrosunda Todd McFarlane esas olarak Spawn çizgi roman yaratıcısı olarak bilinen ünlü isimlerde yer aldı. THQ Nordic, Eylül 2018'de markanın haklarını devraldıktan sonra, Kingdoms of Amalur: Reckoning'in yenilenmiş bir sürümünün geliştirilmesi için Kaiko Games adlı küçük bir stüdyoyu görevlendirdi.

Oyunun hikayesi klasik fantastik bir dünyada geçmektedir. Amalur, birkaç bölgeye ayrılmıştır. Hikaye ana karakterin ölümüyle başlar, ardından Well of Souls ile yeniden dirilir. Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning'de sıfırdan bir kahraman yaratıyor ve onunla birlikte dünyayı kötülükten kurtarıyoruz. Mass Effect serisine benzer diyaloglarda karar verme olasılığına rağmen, oyunda sunulan hikaye esas olarak fazlasıyla çizgiseldir ve çok fazla söz sahibi olamayız.

Maceraya, mevcut dört ırktan Almain, Dokkalfar, Ljosalfar ve Varani'den birini seçmenize ve ayrıca görüntüsünü değiştirmenize izin veren kapsamlı bir karakter yaratma ekranıyla başlıyoruz. Oyunun başında bir sınıf seçmiyoruz, ancak oyun ilerledikçe karakterinizi üç beceri ağacında geliştirebilirsiniz. Bunlar savaşçı, haydut ve büyücüdür. Mevcut yetenekler arasında, toplamda 60'ın üzerinde, hem menzilli hem de yakın dövüş beceri vardır. Yetenek ağacında bunlara ek olarak zanaat ve sosyal beceriler, örneğin simya, demircilik veya ikna gibi dallarda da karakterinizi geliştirebilirisiniz.

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, oyuncuları Evrenin yaratıcısı olan R. A.'nın kafasında yaratılan çeşitli hikayelerle dolu oldukça açık ve geniş bir dünyanın kollarına bırakıyor. Salvatore ana hikayeye ek olarak oyunda, The Elder Scrolls serisinde olduğu gibi çeşitli Amalur bölgelerine dağılmış loncalar da dahil olmak üzere çok sayıda yan görev hikayesi yazmıştır. Görevleri tamamlayarak deneyim puanları alıyoruz ve çeşitli gruplar arasında dilersek itibar kazanıyoruz.

Ancak Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning'in ana odak noktasında, oyunu genellikle hack and slash türüne daha yakın yapan Quick Time Events ile oldukça arcade olan bir dövüş yer almaktadır. Bu nedenle savaşları kazanmak, yalnızca karakterin gelişimiyle kazanılan becerilerle değil, aynı zamanda oyuncunun yeteneği ve öğelerin örneğin bombalar veya büyülerin uygun kullanımıyla belirlenmektedir.

Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning tek oyunculu bir oyundur. Ayrıca yeni hikaye tabanlı DLC paketleri içermektedir: The Legend of Dead Kel, Teeth of Naros ve Fatesworn. Geliştirilmiş versiyon Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning, grafik stili Fable serisini, Divinity II: Ego Draconis'i ve Forgotten Realms evrenindeki oyunları biraz anımsatan orijinalin grafik tasarımını biraz iyileştiriyor. Çözünürlük ve doku kalitesi arttırılmış ve yedinci nesil konsollar PlayStation 3 ve Xbox 360'ta +60 FPS çalışarak daha fazla akıcılık sağlanmıştır.

Oyun tüm yan içerikleriyle beraber tek kişilik hikaye bölümü 100 saatin üzerinde bir oynanış sunmaktadır.

 
Üst