TTNET Destek Artık ShiftDelete.Net Forumunda !

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Karadeleler

Öğrenci
Katılım
5 Mayıs 2011
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bu santraller nerde oluyo yav hiç rast gelmedim, hep uzak ya da yakın olduğumuzu duyuyoruz ama??
 

aperon

Doçent
Katılım
3 Mart 2009
Mesajlar
705
Reaksiyon puanı
11
Puanları
0
"Santrale uzak olmak" da ilginç bir konu mesela. TTNet'in elemanlarından kullanıcı hızlarını mümkün olduğunca indirmesini istediği bir gerçek heralde artık. Nerden bilebiliriz biz aslen kaç Mbit hız alacağımızı? Mesela "santrale uzaksınız, 3mbitte sabitliyorum" sizi diyor müşteri temsilcisi arkadaş, peki ben hattımdan 3Mbitten daha yüksek hız alamayacağımı öğrenebilir miyim bir şekilde?

petrol gibi internetinde biteceğini düşünüyorlar:p
 

metehan760

Asistan
Katılım
4 Ekim 2008
Mesajlar
446
Reaksiyon puanı
7
Puanları
18
Az kaldı, şu anda tam bizim apartmanın önünü kazıyor Süperonline. 1 haftaya kalmaz ttnet den kurtulurum. 8 Mbit e kadar 70 TL (tel +internet ) veriyordum. SOL kampanya yapmış 20 Mbit ilk 3 ay 9,99 sonra 49 TL. Süper kampanya üstelik upload hızı 5 Mbit. Diğer İSS lere taahhütten doğan borcunuzun 150 TL sini öderiz diyorlar. Daha ne olsun.
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
bıkkınlık geldi;

bu forum yoluyla ilettiğim sorunlar hızlı ve rahat bir şekilde hallediliyordu. ama bu sefer işin içinden çıkamıyorlar,dolayısıyla değişik kişiler telefon ediyor,her telefon edene de yaşadığım sorunu baştan anlatmak sıkmaya başladı.en son telekom un arıza servisinden bir teknik servis elemanı gönderdiler,benim üç gündür anlatmaya çalıştığım sorundan hiç haberide,anlatıyorum çözecek bilgiside yok(normal,çünkü sorun sistem,santral sorunu gibi görülüyor).bana bağlantı sorunu var dediler size yönlendirdiler diyor.

sorun da,beş mayıs itibariyle GDMT olan modülasyon 2PLUS oldu ve üç mb olan hızım ikiye düştü,fazlası kesinlikle mümkün değil. bağlantım 4-6-8 mb olması hiçbirşey değiştirmiyor.hat değerlerim iyi fakat alabildiğim,ulaşabildiğim hız 2 mb kesinlikle geçmiyor. üç gün oldu,hız testi yap,modem aç kapat,kablo tak çıkart daha bunlarla uğraşıyoruz. öyle ya,önce sorunu tespit edecekler ki,çözüme sıra gelsin! bize de ya sabır demek düşüyor.

en son bugün,tekrar kablo takmamı isteyen bir bayanı nazik bir şekilde tersledim,insan sabır taşı olsa çatlar.
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
zırrr zırrrrr alo buyurun,ben ttnet veya telekomdan felan bbir hız testi yapalım. yapıyoruz 2 mb yine değişen birşey yok.ben tekrar size döneceğim,ya dönüyor ya dönmüyor. müşteri rahatsız edilmeden hız probleminin halledilip halledilemediği anaşılamıyor mu? bir deği,iki değil üç değil.müşteri detaylı bilgilendirilmiyor. ttnet müKşteri hizmetleri arızanız giderildi veya şu şu sebeplerle ancak şu kadar zaman sonra giderilebilecek,heyhat kimin umurunda.

TTNET ABONENİN SORUNUNU TELEKOM ÇÖZDÜMÜ DİYE İLGİLENİYOR MU? HAYIR. ARIZA TAKİP SERVİSİ DİYE BİR BİRİM YOK.

AMA BORÇ HATIRLATMA SERVİSİ,SORUNSUZ AKSAMADAN ÇALIŞIYOR.
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
yaklaşık bir aylık sürenin sonunda elde var sıfır.

otuza yakın kadar telefon görüşmesi,her görüşmede hız testi yaptırılması ve her görüşmede de aynı konuşmaların karşılıklı tekrarlanması.

''HAT DEĞERLERİNİZ ÇOK İYİ,SİZİN 8MB HIZI GÖRÜYOR OLMANIZ LAZIM,SİSTEMİMİZDE BİR OLUMSUZLUK GÖRÜNMÜYOR'' bu lafı ttnet te,telekom da tekrarlayıp durdu.

şu işlemi yaptık BİR HIZ TESTİ YAPALIM 2mb geçmiyor,sonra bir arama daha,bu işlemi yaptık BİR HIZ TESTİ YAPALIM yine 2mb yine olmuyor .............. daha kaç kere!

TTNET müşteri hizmetleri arıyor,TELEKOM size gelmiş hatta müdahale yapılmış ( YALAN YALAN YALAN ) sorun giderildi mi!!!!!!!!!!!!!!!

ve yarım saat önce ttnet arıyor;

beni telekom onunla görüşmemizden önce aramışlar imiş (BU YALANLARDAN İNSANA HAFAKANLAR BASIYOR) abone ikna olmuyormuş!!!!!!!!!!!

ASLINDA SANTRAL 2MB HIZI GEÇEMİYORMUŞ!!! SON BİLGİ BU,YUTARSAN,YAPABİLECEKLERİ BİRŞEY YOKMUŞ!!!!!

ısrar ettim,beni bu zamana kadar arayan,devamlı hız testi yaptıran,sizede yalan yanlış bilgiler veren telekomcular arasın dedim bekliyorum.


---------- Post added at 15:09 ---------- Previous post was at 13:28 ----------

yaklaşık bir ay benimle telefonda görüşen telekomcular şimdi tenezzül etmiyorlar!

ttnet müşteri hizmetleri üzerinden bana verdikleri cevap;

sizin bölgenizde bir altyapı çalışması yapıldı,santrale bağlı bulunan abone sayısı ancak bu kadar iyileştirme yapılmasına imkan veriyor,ekonomik nedenlerden.onun için sizin şuan için 2mb hızı geçmenize imkan yok. ne zamanki abone sayınız artar ve telekom altyapıya biraz daha yatırım yapmayı ekonomik açıdan uygun bulur ve yaparsa sizde 8mb hızı o zaman görürsünüz!!!!!!!!!!!!!!!!

(5 mayıstan önce santral NİC ti ve 4 mb bağlantıyla 3 mb hızı çok rahat,hattan düşmeden kullanabiliyordum.şimdi 4,6,8 mb hattan düşme olmuyor ama hız 2 mb kesinlikle geçmiyor)

bu masalı ttnet çalışanı telekomculardan duymuş,ciddi ciddi bana anlatıyor.

ADAMLAR MAHALLE MAHALLE KABLOLARI YENİLİYOR,NİC OLAN SANTRAL ALCATEL YAPILMIŞ,ABONE SAYISI BUNLAR İÇİN YETERLİ EKONOMİK GETİRİYE SAHİP, AMA 2 MB HIZ KOŞULUYLA!

YENİLENEN ALTYAPIDA VERİLEN 2 MB HIZIN 8 MB e ÇIKMASI İÇİN ABONE SAYISININ YÜKSELMESİ ŞART!!!!!!!!!!!!!

lütfen arkadaşlar,bu konuda yorumlarınızı bekliyorum.
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
son görüşmemizde ttnet müşteri temsilcisine benden özür dilenmesini (ttnet veya telekom) ve hızımın 8 mb çıkarılmasını söylemiştim. hala geri dönüş olmadı,isteklerim yerine getirilinceye kadar hergün protesto amacıyla sizlerle bu konuyu paylaşacağım. bu sayfa ttnet in daha iyi hizmet verebilmesi amacıyla şirket adıyla açılmış ,bakalım gerçekten daha iyi hizmet alabilmemize katkısı olacak mı?
 

osmaniyeweb

Öğrenci
Katılım
12 Mayıs 2008
Mesajlar
26
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Siz yine iyisiniz hızınız aldığınız pakete uygun değil benim ise her iki dakikada link ışığım sönüp yanmaya başlıyor ne yaptımsa sorunu çözemediler sanırım adsl ve telefon aboneliğimi iptal ettireceğim. modemin yanmış dediler ama telekoma götürüp kontrol ettirdiğimde ise modemin sağlam olduğunu tespit ettiler
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
arkadaşım çözülemeyecek sorun yoktur.tabiii işi yapmaya niyetli biri ilgilenirse! o da büyük şans gerektiriyor,iş yapar gibi görünen çok ama yapan az,maalesef.
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
2.gün ,bugünde akşam oldu ,ttnet ten veya telekom dan arayan yok.
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
3 ve 4. günde bitti ses yok. moderatör mesajları okumuyor galiba.
 

AgentForce

Asistan
Katılım
17 Haziran 2011
Mesajlar
265
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
TTNET burada da kendini gosterdi. Facebook'ta ve burad ayazdim, yanit alamadim. Sadece normal uyeler yardim etti, onlardan Allah razi olsun.
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
6. gün yine ilgilenen yok.ttnet hizmet kalitesini test ediyorum.ayrıca hergün mail de gönderiyorum bakalım keyifleri ne zaman gelip te ilgilenecekler.
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
nihayet bugün aradı bulunduğum bölgeye bakan telekom müdürlüğünden bir hanımefendi. bu seferde ttnet çiler muhatap olmadan paslamışlar beni. telekom bildiğiniz gibi,sanki sorunumla ilgili, geçtiğimiz bir ayda hiç birşey yapılmamış gibi davranıyor,biraz sesimi yükselttim,ondan sonra bakıyor arıza kayıtları ne zamandan beri devam ediyor diye.

dedim benden özür dilenmesini istiyorum telekomdan,eh o kadar istiyorsanız kurum olarak özür dileriz dedi(sende özür dilenmesine çok meraklısın der gibi).bu saaten sonra teknik ekibi bana yönlendireceklermişte,sorunun nereden kaynaklandığı tespit edilecekmişte!!! ALLAHım aklıma mukayyet ol. bundan önce arayanlar,ilgilenenler sorunu tespit edememişler,bir kayıt düşmemişler mi dedim. sen ne dersen de, söyleyecek mantıklı cevapları olmadığı zaman lafı çeviriyorlar. yarın bir ekip ilgilenecek dedi,bakalım bekliyorum.
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
normal zaman boyutunda yaşayan benim hesabıma göre 72 saat oldu arayan yok. büyük ihtimal kendileri değişik zaman boyutundalar:thumbdown::thumbdown:

benim sigortalar atmış durumda:mad::mad:

bu kadar laubalilik,iş bilmemezlik olmaz.

sayın ttnet temsilcimizden de hiç ses çıkmıyor.zannedersin şirketlerinin tapusunu istiyorum:tt2::tt2:
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
ayın 29 u oldu hala arayan yok.öyle bir meraklanmaya başladım ki,şu benim hattımda halledilemeyecek ne sorun varda,ttnet çiler vebalı muamelesi yapıp yanaşmak istemiyorlar!!!

artık ben sorunu unuttum,maruz kaldığım muamele beni delirtiyor.
 

offoff

Öğrenci
Katılım
1 Mart 2008
Mesajlar
69
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
benim de nettimde sorun yok ama, tivibu beni deli ediyor ... kanallar kimi var kimi yok, ilk açılışta 3-4 dk donmalar, ekran küçülmeler.. ses ve görüntü bazen birbirinden bağımsız hareket ediyor.. kesiliyor vs.vs.vs. seç-izle'de hiçbirşey yok.. illa kirala-izleye takmışlar.. o değil hanımla ayrı, çocukla ayrı kavga ediyoruz.. uyduda olmayanları da görücez diye yutturdum.. ama yemedi!! CartonN çizgi kanalı bile yok.. Ahaber yok.. offoff yoruldum..
 

hagi2834

Öğrenci
Katılım
18 Nisan 2010
Mesajlar
8
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
8642e0.png


Bu modem bilgileri ile, santral ile aramdaki mesafenin yakın olmasına rağmen bana 16 Mbit hız veremiyorlar. böyle hizmet görülmedi arkadaş, forumlarda dolaşıyorum, benim bilgilerimden daha kötü hatlara 16 Mbit bağlanıyor, en kötü 12 - 13 Mbit hizmet veriliyor. nedense sadece bende sorun oluyor. yok neymiş santraliniz izin vermiyormuş, santral numarasını verin, veya nasıl ulaşabilirim diyorum. Telekomu arayın diyorlar, orayı arayorum, TTneti arayın onlar ilgileniyor bu işlemler ile deniyor. tivibu ev alacaktım. hevesimi kursağımda bıraktılar, 6 mbit ile nereye tivibu alıyon. hadi geçtim bari hızımı 8 Mbite sabitlete bilsem. kapı komşum 8 mbit kullanıyor. aynı anda bağlatmıştık. twitter dan yazdım, mail attım hala geri dönüş olmadı.

---------- Post added at 15:40 ---------- Previous post was at 14:16 ----------

Geri dönüş sağlandı teşekkür ederim. TTnet destek ekibine. altyapı çalışmaları yeni tamamlandığı için, bilgiler santral tarafından güncellenmemiş. 14 Mbit sorunsuz hız alabileceğimi, TTnet Destek ekibi söyledi. ordan yapılan işlemlerde bir noktaya kadar gelinebiliyormuş. santral tarafından bilgilerim güncellenmediği için. bundan sonraki işlem Türk Telekom ve Santral arasında olacak. ulaşabilirsem 1 - 2 güne belli olacak, hayırlısıyla.
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
darısı benim başıma.bir muhatap bulamamak gerçekten gerçekten adamın psikolojisini bozuyor.

zannedersem burada temsilcilik görevi verilen ttnet çalışanı,bize telefonla geri dönüş yapan kişi. çünkü en son müşteri hizmetlerinden arayan çalışanla yaptığım telefon konuşmasında biraz sesim yükselmiş,kendisinin bana söylediklerinin çok saçma gerekçeler olduğunu,kesinlikle arıza kaydımı kapatmamasını istemiştim. o satten sonra özel mesaj atıyorum,foruma yazıyorum,ttnet e e-mail gönderiyorum heryer oldu duvar,kimseden ses çıkmıyor.
 

|BeyabaN|

Profesör
Katılım
18 Mayıs 2008
Mesajlar
3,248
Reaksiyon puanı
9
Puanları
0
arkadaşlar ben ttnet 8 mbit kullanıyorum, benim sorunum ping hızım 8.1 mbit civarında olmasına rağmen ping 80-90 larda. geçtiğimiz günlerde hızlarda iyileştirmeye gidildi, iyileştirmeye gidilmeden önce 7 mbit hız alıyordum bu sırada ping 30-40 civarındaydı. bu ping i nasıl düşürebilirim online oyun oynarken biraz sıkıntı oluyor.
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
ttnet desteğin sesi soluğu kesildi.ilk zamanlar çok çalıştı,şimdi de yılllık izne ayrıldı galiba! bir işe yaramayacaksa bizlere neden mesaj yazdırılıyor? sayfa kilitlensin veya tamamen kaldırılsın.

merak ediyorum,en son hangi tarihte herhangi bir arkadaşımızın sorununu halletti? bir ayı geçiyor mesajlarıma cevap alamıyorum.
 

ben_61

Öğrenci
Katılım
25 Temmuz 2009
Mesajlar
87
Reaksiyon puanı
0
Puanları
6
ttnet desteğin sesi soluğu kesildi.ilk zamanlar çok çalıştı,şimdi de yılllık izne ayrıldı galiba! bir işe yaramayacaksa bizlere neden mesaj yazdırılıyor? sayfa kilitlensin veya tamamen kaldırılsın.

merak ediyorum,en son hangi tarihte herhangi bir arkadaşımızın sorununu halletti? bir ayı geçiyor mesajlarıma cevap alamıyorum.
ne yardımı yapacak bunlar reklam kokan hareketler ..............
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
reklam değil de,çok şey! kokan hareketler bunlar.
 

Ali TEMEL

Profesör
Katılım
17 Kasım 2006
Mesajlar
4,654
Reaksiyon puanı
92
Puanları
228
Ttnetdesteke ne kadar tesekker etsem azdir :) hizimi yükseltmeleri için o kadar uğraşmıştim bir türlü yükseltmemişlerdi, sagolsun arayarak en azindan 4 mbite yükselti :)
 

yağmuradam

Asistan
Katılım
24 Eylül 2009
Mesajlar
188
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
yakında ttnet shiftdelete.net i satınalırsa hiç şaşmam bu güzel bişey değil
 

tun@h@n

Doçent
Katılım
16 Haziran 2009
Mesajlar
828
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
Ttnetdesteke ne kadar tesekker etsem azdir :) hizimi yükseltmeleri için o kadar uğraşmıştim bir türlü yükseltmemişlerdi, sagolsun arayarak en azindan 4 mbite yükselti :)

aman aman dillendirmeyin,ben de bir iki teşekkür ettim sağolun dedim nazar değdi,şimdi dönüpte ne sıkıntın var demiyor:(
 

ephesus

Öğrenci
Katılım
28 Eylül 2011
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
merhaba, bugün tarifemi netlimitsiz pakete yükseltmek için ttneti aradım fakat telefonla tarife yükseltemiyoruz online işlemler bölümünden yapın dediler. ben de bu ayki internet faturamı yatırıp evden online olarak tarifemi yükselttim. ekim ayında 55 lira + bu ayki kota aşım ücretini ödeyeceğim değil mi? ve tarife de 1 ekimden itibaren geçerli olacak sanırım
 

fergan

Asistan
Katılım
23 Ağustos 2010
Mesajlar
172
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
ttnet ten uzak durun hiç çekmedim ttnet ten çektiğim kadar.maddi zararımda oldu.
 

Arcade

Öğrenci
Katılım
28 Eylül 2011
Mesajlar
48
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Öncelikle Selamlar...

Başlığı görünce üye olduğumu belirtmek isterim. Bende bu konuda kendi düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. İlk olarak TTNET'ten şikayet edilme noktalarına hep beraber göz atalım:

- Düşük hızda ve yüksek fiyatlarda internet bağlantısı
- Altyapı yetersizliği (Kaçıncı yüzyılda yaşıyorsak, başka ülkelerde adsl diye bir bağlantı tipi bile neredeyse kalmamışken ve fiberoptik teknolojisine geçilmişken biz hala telefon hattı üzerinden internet bağlantısı kullanıyoruz ve bu bağlantının sağlandığı kablolar yerin altında bir güzel fareler tarafından kemirilip bolca kopma ve telefonda cızırdama, sinyal düşüklüğü v.s. yaşıyoruz...)
- Kotasız internetin kotalıya dönüşmesi (Malesef bunun yüksek hızda internet bahanesiyle hatlarını rahatlatma ayrıca da yüksek hızdaki internet fiyatına düşük hızda internet verilmesi bahanesiyle kullanıldığını düşünüyorum...)
- Taahhüt ve Telefon zorunluluğu (İnsanlar istedikleri zaman internetini kapattırabilmeli, internet için telefon hattı zorunlu olmamalı...)
- Verimsiz teknik destek ve her aranıldığında hatta bolca bekletilme, yönlendirilmelerle müşterinin oyalandırılması, hep aynı splitter, kablo, telefon üçlemi (Ben artık buna BERMUDA ŞEYTAN ÜÇGENİ diyorum, ayrıca kopma sorunu yaşayan o kadar çok müşteriniz olmalı ki TTNET destek hattında ayrı bir bölümü bu müşterileriniz için oluşturmuşsunuz, demek ki iş bu üçlemde değil sizin ALTYAPINIZDA...)
- Fiyatlarda olumlu bir yönde gelişme olmaması ve sürekli (Kuruş kuruş da olsa BKZ. MEŞHUR "KURUŞ OSMAN" BURAYA NASIL UYUVERDİ :)) fiyat arttırımına gitmeniz ama bu bağlamda hızlarda hiçbir artış olmaması...
- Sürekli tarife değişikliği ve kampanya diye müşterilerin aranması fakat müşteri memnuniyeti adına hiçbir olumlu gelişmenin olmaması...

Aslında daha da sayabiliriz fakat bu kadarı bile yeterli sanırım. Malesef bunları yazarken bile sabrımın son noktasına geldiğini düşünüyorum. Alternatiflerin olmayışı, TEKEL diye insanların mecburiyetten bu firmayla çalışmak zorunda kalması cidden beni üzüyor. Keşke bende birçok arkadaşımız gibi Kablonet veya Superonline Fiberoptik ile tanışabilsem ama malesef mecburiyetten ötürü bu firmayı tercih ediyorum. Yakın zamanda evimi taşımayı düşünüyorum bunun için gittiğim veya gideceğim bölgede ilk olarak alternatif firmaların varlığını araştıracağım. Bu firma veya bu firma altyapısı ile çalışan hiçbir firmayla çalışmayı da düşünmüyorum. Gerekirse telefon veya da internet kullanmam olur biter...

Son olarak KOTASIZ diye pazarlanıp KOTALI olan bağlantı tiplerine gelirsek... İşte bunlara hayretle bakıyorum. Acaba hangi mantıkla oluşturuyorlar? Zaten amaç kotasız bağlantıda indirmek değil midir? İnsanları indirmemeye mi sevk etmeye çalışıyorsunuz? Günümüzde insanlar büyük boyutlardaki dosyaları paylaşıyorlar dolayısıyla da yüksek hızda bağlantılara ihtiyaç duyuyorlar. Sizin bu durumda yapmanız gereken Kotasız bir bağlantıya KOTA dayatmak değil mevcut fiyatlarla yüksek hızda ve düzgün bir altyapıyla bağlantı sunmaktır ki bu müşteri memnuniyetini sağlar. Aaaa müşteri memnuniyeti mi? O da ne? Doğru ya :)

Bir müşteriniz olarak düşüncesini yazan beni ve bu insanları yargılamamanız ve düzelmeyeceğini bilsem de müşteri memnuniyeti adına firmanız ile iletişime geçip birşeyler yapmanız dileğiyle...

---------- Post added at 20:27 ---------- Previous post was at 20:10 ----------

Son olarak unutmadan yukarıdaki maddeler içine şunu da ekleyeyim:

- Meşhur santral ile ev arasındaki mesafe furyası (Böyle saçma birşey olamaz ama malesef var, işte bu yüzden altyapı sorunlarının çözülmesi lazım...)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst