NeonDemon
Öğrenci
- Katılım
- 11 Kasım 2016
- Mesajlar
- 2
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 1
- Yaş
- 38
Sony Türkiye ve KVK'ya sabrım tükendi.
Bu yaşadığım skandalı ve Sony'nin açığını umarım tüm teknoloji siteleri dikkate alır. Çünkü emsal teşkil edecek bir olaydır.Sony'nin Z5'de ki aliminyum tasarımında yalanı olduğunu yakalamış bulunuyorum ve üzerine de gideceğim.
Yıllardır Xperia kullanıyorum. Geçmişte Xperia'dan Z, Z2, Z5 Premium kullandım ve bunun dışında srs X33 ve srs X55 speakerlar ile beraber mdr XB600 kulaklık, 5.000 Mah Powerbank Cp-V5Ab,64 gb 2 adet hafıza kartı (biri telefonda ötekide Lens'de takılı) ve QX100 model Lens Sony cihazlarım mevcut.
Sony'yi bırakabilirim. Bu bir üstü kapalı tehdit değildir. Belki 1 kullanıcının büyük bir firma için önemi yoktur. Ama bunu yaşadığım olaydan ötürü ciddi olarak düşünüyorum. Sebebi ise Sony değil, servis olarak çalıştığı KVK Kartal şubesi ve ona arka çıkan Sony Türkiye'dir.
Z5 Premium cihazımla ilgili KVK Kartal'a gittim. 1 yıldır kullandığım cihazımdan çok memnunum, arıza yaşamadım. Isınma problemi falan hiç birini hissetmedim.Bizzat gidip Hepsisony bürosundan aldım. Çok nazik ve samimiler, hem ikramda bulundular hemde çok iyi misafir ettiler beni..Z5 Premium'a yine hepsisony.com dan dafoni ön arka koruma camı ve silikon kılıfta aldım. Fatura kayıtlarına kadar hepsi var. Yani tertemiz ve korumalı bir şekilde kullandım. Yanlış kullanım veya kullanıcı hatası gibi ithamları reddediyorum.
O Silikon kılıfını birkaç kez silmek için elbette çıkardım. Silikon kılıfı çıkaramazsınız diyemezler herhalde, ki bu komik olur. Bunun sonucunda Sony'nin bize Alüminyum çerçeve diye sunduğu cihazın orta çerçeve kenarların boyası kalktı. Böylece farklı bir malzeme kullanıldığı ortaya çıktı. KVK'dan sadece bu kenarların düzeltilmesini rica ettim ve henüz daha gişe de cihazımı incelemeden ücret talep ettiler. Ekran değişir diyen bayan da teknisyen değil orada kayıt alan tamir bilgisi olmayan bir çalışandı. Ona görevinin tamir olmadığını söyledim ve teknisyeni çağırmasını rica ettim.
Teknisyen geldiğinde henüz selam bile vermeden ekranda yamulma olduğunu değişim olmak zorunda ücrete tabidir gibi dayatmacı bir tarz kullandı. Kendisine selamı ben verdim ve ekranımın sapasağlam olduğunu, yamuk olmadığını iddia ettim ve kanıtlıyorum. Fotoğraflarda da görebilirsiniz. Ekranım da ne bir kayma,ne bir yamulma ne dokunmatik hata, ne de sararma ya da ölü piksel sorunu var.
Telefonumun her bölgesinin sağlam olduğunu vurgulayarak, tek istediğimin 'middle frame corner' diye geçen kenar noktalar olduğunu söyledim. Bunun yapılamayacağını, öyle bir şeyin imkansız olduğunu hatta o noktaların çerçeve olarak sayılmadığını, Sony Xperia Z5 Premium’un çerçeve olmadığını, 4 ayrı kenarlardan ibaret olduğunu söyledi. Bende bu bilgisiz ve gayri samimi tavırlarına karşı onlara KVK Kartal’daki PVC pencereyi gösterdim ve bu bir çerçeve ise Z5 Premium’u da çevreleyen şeyin çerçeve olduğunu, cihazın kenarlardan ibaret olmadığını söyledim. Youtube.com dan bu cihazın tamir videosunu gösterdim, işlem çok basit ve 10 dk'lık bir işlemdi. Eski noktalar sökülüyor ve yeni kenarlar takılıyor.
Sizde izleyin lütfen
Video linki;
Bunu görünce / söyleyince teknisyen bozuldu ve sesini yükseltti. Bende KVK’nın Türkiye’nin en büyük firmalarından biri iddiasında olduğunu, öncü firmalardan biri diye piyasada PR çevirdğini söyledim. O ise bu cevaplarıma karşı ‘biz mükemmel bir firma değiliz, bu tamiri yapacak kadar kaliteli bir servis değiliz.’ şeklinde diğer tamir bekleyen 30’a yakın kullanıcının duyacağı şekilde amatörce cümleler kurdu.
Ve bana göre Sony gibi bir devi yeteri korkunç bir şekilde yerin dibine soktu. Bu ayıp Sony Türkiye'ye yeter.
Ona rağmen Sony'ye sormaları için cihazımı orada kayıt yaptırarak bıraktım. Özel durum diye not alınarak Sony ile konuşulacağını söylediler. 3 defa Sony Türkiye müşteri hizmetlerini aradım. İlk iki görüşme gayet ben anlattım onlar dinledi tarzı oldu.Bu arada KVK'dan sonuç çıktı. EKRANDA KULLANICI KAYNAKLI EĞİLME VAR EĞİLMEDEN DOLAYI GARANTİ HARİÇİ İŞLEM GÖRECEKTİR 551 TL (Artabilir) şeklinde... Reddettim cihazımı geri almaya gittim. Cihazım geldiğinde arka koruma camının çatladığını gördüm ve isyan ettim. Bunlar olağan şeyler, bunları göze alarak zaten onlara teslim ettiğimizi söylediler.
3. kez Sony TR'yi aradım, bu görüşme de ise karşıdaki Sony Türkiye yetkilisi adeta bir KVK'lı gibi benimle konuştu. Onların raporlarına güvendiğini, inandığını söyledi, KVK ne derse doğrudur dedi. Onlara eğitimi biz veriyoruz gibi yuvarlak ve dolambaçlı cümleler işittim.
Bakın sapasağlam teslim ettiğim cihazımı az kalsın arızalı bir şekilde geri almış oluyordum. Ödediğim taksi paraları ve kaybettiğim vaktin hesabını da verecekler. Bakın ben onlardan yeni bir cihaz istemiyorum, cihazımdan oldukça memnunum. Tamir kararı alındığı takdirde içinin açılmasını da istemiyorum. Çünkü KVK gibi amatör bir firmaya asla güvenmem. Sadece hakkım olan, garanti dahilinde olan bu Sony kaynaklı hatanın telafisini rica ediyorum. Garanti belgesi bu yüzden var diye düşünüyorum.
Aleyhime ve benim suçlandığım bir husus oluştu. Şu andan itibaren sert kayaya çarptıklarını kendilerine son kez hatırlatıyor dilekçemi hazırladığımı kendilerine bir kez daha dikkatlerine arz ediyorum. Tüm haklarımı sonuna kadar tüketici mahkemesi üzerinden hem KVK’ya hem de Sony’ye ayrı ayrı arayacağım.
yarın bir dava dosyası da KVK hakkında hazırlıcam.
Dava devam ederken , yeminli tercüman vasıtasıyla şikayet dosyasımı ingilizceye çevirtip Sony Japan'a elektronik posta/ mektup ile bildireceğim.
KVK'NIN ;
''EKRANDA KULLANICI KAYNAKLI EĞİLME VAR EĞİLMEDEN DOLAYI GARANTİ HARİÇİ İŞLEM GÖRECEKTİR.; 551 TL BEDELİ VAR'' şeklinde rapor ettiği ekranımın videosu..
Bu olayın trajkomik yanları bana göre şöyledir;
-Gişe de kayıt alan bayanın teknisyen gibi teşhis koyup, ücret talep etmesi
-Teknisyen beyin çerçeve köşelerinin çıktığını bilmiyor ve sapasağlam olan ekranı değiştirmek istemesi
-KVK gibi dev sandığımız bir firmanın Tahtakale piyasasındaki tamirciler gibi yalanlar söylemesi
-Z5 Premium’un ‘Middle Frame Corner’ dediğimiz bölgelerinin Aliminyum değil de başka bir malzeme olması
-Hiçbir kullanıcı hatam olmamasına rağmen benden ücret talep edilmesi
-Distribütör’den ucuza almak yerine fazla fiyat ödeyerek Sony Eurasia garantili aldığım cihazıma distribütör garantili firmalarda yapılan muamelenin yapılması
- Teknoloji ve özellikle de akıllı telefon konusunda sürekli global siteler tarayan, bununla beraber çok sayıda çevremde ki kişiyi Sony’ci yapmış olan benim gibi bilinçli bir kullanıcıya cahil vurgusu yapılması
- KVK ‘nın Sony’nin Omni Balance tasarımını 4 ayrı kenarın birleşmesinden ibaret diye bana yutturmaya çalışması, aynı zamanda ekran değişimi diye çelişmesi..
-Sony’nin bu kadar amatör bir firma ile çalışması
-KVK'da ki gişe görevlisi ve kendini teknisyen zanneden bayanın dava açacağımı söylediğimde; 'Gidin istediğinizi yapın eliniz boş dönersiniz' tarzı alaycı cümlesi
-3. kez görüştüğüm Sony TR yetkilisinin; 'Dava açarsanız bu şartlarda kesin olarak siz kaybederseniz' tarzında beni caydırma çabası
Bu yaşadığım skandalı ve Sony'nin açığını umarım tüm teknoloji siteleri dikkate alır. Çünkü emsal teşkil edecek bir olaydır.Sony'nin Z5'de ki aliminyum tasarımında yalanı olduğunu yakalamış bulunuyorum ve üzerine de gideceğim.
Yıllardır Xperia kullanıyorum. Geçmişte Xperia'dan Z, Z2, Z5 Premium kullandım ve bunun dışında srs X33 ve srs X55 speakerlar ile beraber mdr XB600 kulaklık, 5.000 Mah Powerbank Cp-V5Ab,64 gb 2 adet hafıza kartı (biri telefonda ötekide Lens'de takılı) ve QX100 model Lens Sony cihazlarım mevcut.
Sony'yi bırakabilirim. Bu bir üstü kapalı tehdit değildir. Belki 1 kullanıcının büyük bir firma için önemi yoktur. Ama bunu yaşadığım olaydan ötürü ciddi olarak düşünüyorum. Sebebi ise Sony değil, servis olarak çalıştığı KVK Kartal şubesi ve ona arka çıkan Sony Türkiye'dir.
Z5 Premium cihazımla ilgili KVK Kartal'a gittim. 1 yıldır kullandığım cihazımdan çok memnunum, arıza yaşamadım. Isınma problemi falan hiç birini hissetmedim.Bizzat gidip Hepsisony bürosundan aldım. Çok nazik ve samimiler, hem ikramda bulundular hemde çok iyi misafir ettiler beni..Z5 Premium'a yine hepsisony.com dan dafoni ön arka koruma camı ve silikon kılıfta aldım. Fatura kayıtlarına kadar hepsi var. Yani tertemiz ve korumalı bir şekilde kullandım. Yanlış kullanım veya kullanıcı hatası gibi ithamları reddediyorum.
O Silikon kılıfını birkaç kez silmek için elbette çıkardım. Silikon kılıfı çıkaramazsınız diyemezler herhalde, ki bu komik olur. Bunun sonucunda Sony'nin bize Alüminyum çerçeve diye sunduğu cihazın orta çerçeve kenarların boyası kalktı. Böylece farklı bir malzeme kullanıldığı ortaya çıktı. KVK'dan sadece bu kenarların düzeltilmesini rica ettim ve henüz daha gişe de cihazımı incelemeden ücret talep ettiler. Ekran değişir diyen bayan da teknisyen değil orada kayıt alan tamir bilgisi olmayan bir çalışandı. Ona görevinin tamir olmadığını söyledim ve teknisyeni çağırmasını rica ettim.
Teknisyen geldiğinde henüz selam bile vermeden ekranda yamulma olduğunu değişim olmak zorunda ücrete tabidir gibi dayatmacı bir tarz kullandı. Kendisine selamı ben verdim ve ekranımın sapasağlam olduğunu, yamuk olmadığını iddia ettim ve kanıtlıyorum. Fotoğraflarda da görebilirsiniz. Ekranım da ne bir kayma,ne bir yamulma ne dokunmatik hata, ne de sararma ya da ölü piksel sorunu var.
Telefonumun her bölgesinin sağlam olduğunu vurgulayarak, tek istediğimin 'middle frame corner' diye geçen kenar noktalar olduğunu söyledim. Bunun yapılamayacağını, öyle bir şeyin imkansız olduğunu hatta o noktaların çerçeve olarak sayılmadığını, Sony Xperia Z5 Premium’un çerçeve olmadığını, 4 ayrı kenarlardan ibaret olduğunu söyledi. Bende bu bilgisiz ve gayri samimi tavırlarına karşı onlara KVK Kartal’daki PVC pencereyi gösterdim ve bu bir çerçeve ise Z5 Premium’u da çevreleyen şeyin çerçeve olduğunu, cihazın kenarlardan ibaret olmadığını söyledim. Youtube.com dan bu cihazın tamir videosunu gösterdim, işlem çok basit ve 10 dk'lık bir işlemdi. Eski noktalar sökülüyor ve yeni kenarlar takılıyor.
Sizde izleyin lütfen
Video linki;
Bunu görünce / söyleyince teknisyen bozuldu ve sesini yükseltti. Bende KVK’nın Türkiye’nin en büyük firmalarından biri iddiasında olduğunu, öncü firmalardan biri diye piyasada PR çevirdğini söyledim. O ise bu cevaplarıma karşı ‘biz mükemmel bir firma değiliz, bu tamiri yapacak kadar kaliteli bir servis değiliz.’ şeklinde diğer tamir bekleyen 30’a yakın kullanıcının duyacağı şekilde amatörce cümleler kurdu.
Ve bana göre Sony gibi bir devi yeteri korkunç bir şekilde yerin dibine soktu. Bu ayıp Sony Türkiye'ye yeter.
Ona rağmen Sony'ye sormaları için cihazımı orada kayıt yaptırarak bıraktım. Özel durum diye not alınarak Sony ile konuşulacağını söylediler. 3 defa Sony Türkiye müşteri hizmetlerini aradım. İlk iki görüşme gayet ben anlattım onlar dinledi tarzı oldu.Bu arada KVK'dan sonuç çıktı. EKRANDA KULLANICI KAYNAKLI EĞİLME VAR EĞİLMEDEN DOLAYI GARANTİ HARİÇİ İŞLEM GÖRECEKTİR 551 TL (Artabilir) şeklinde... Reddettim cihazımı geri almaya gittim. Cihazım geldiğinde arka koruma camının çatladığını gördüm ve isyan ettim. Bunlar olağan şeyler, bunları göze alarak zaten onlara teslim ettiğimizi söylediler.
3. kez Sony TR'yi aradım, bu görüşme de ise karşıdaki Sony Türkiye yetkilisi adeta bir KVK'lı gibi benimle konuştu. Onların raporlarına güvendiğini, inandığını söyledi, KVK ne derse doğrudur dedi. Onlara eğitimi biz veriyoruz gibi yuvarlak ve dolambaçlı cümleler işittim.
Bakın sapasağlam teslim ettiğim cihazımı az kalsın arızalı bir şekilde geri almış oluyordum. Ödediğim taksi paraları ve kaybettiğim vaktin hesabını da verecekler. Bakın ben onlardan yeni bir cihaz istemiyorum, cihazımdan oldukça memnunum. Tamir kararı alındığı takdirde içinin açılmasını da istemiyorum. Çünkü KVK gibi amatör bir firmaya asla güvenmem. Sadece hakkım olan, garanti dahilinde olan bu Sony kaynaklı hatanın telafisini rica ediyorum. Garanti belgesi bu yüzden var diye düşünüyorum.
Aleyhime ve benim suçlandığım bir husus oluştu. Şu andan itibaren sert kayaya çarptıklarını kendilerine son kez hatırlatıyor dilekçemi hazırladığımı kendilerine bir kez daha dikkatlerine arz ediyorum. Tüm haklarımı sonuna kadar tüketici mahkemesi üzerinden hem KVK’ya hem de Sony’ye ayrı ayrı arayacağım.
yarın bir dava dosyası da KVK hakkında hazırlıcam.
Dava devam ederken , yeminli tercüman vasıtasıyla şikayet dosyasımı ingilizceye çevirtip Sony Japan'a elektronik posta/ mektup ile bildireceğim.
KVK'NIN ;
''EKRANDA KULLANICI KAYNAKLI EĞİLME VAR EĞİLMEDEN DOLAYI GARANTİ HARİÇİ İŞLEM GÖRECEKTİR.; 551 TL BEDELİ VAR'' şeklinde rapor ettiği ekranımın videosu..
Bu olayın trajkomik yanları bana göre şöyledir;
-Gişe de kayıt alan bayanın teknisyen gibi teşhis koyup, ücret talep etmesi
-Teknisyen beyin çerçeve köşelerinin çıktığını bilmiyor ve sapasağlam olan ekranı değiştirmek istemesi
-KVK gibi dev sandığımız bir firmanın Tahtakale piyasasındaki tamirciler gibi yalanlar söylemesi
-Z5 Premium’un ‘Middle Frame Corner’ dediğimiz bölgelerinin Aliminyum değil de başka bir malzeme olması
-Hiçbir kullanıcı hatam olmamasına rağmen benden ücret talep edilmesi
-Distribütör’den ucuza almak yerine fazla fiyat ödeyerek Sony Eurasia garantili aldığım cihazıma distribütör garantili firmalarda yapılan muamelenin yapılması
- Teknoloji ve özellikle de akıllı telefon konusunda sürekli global siteler tarayan, bununla beraber çok sayıda çevremde ki kişiyi Sony’ci yapmış olan benim gibi bilinçli bir kullanıcıya cahil vurgusu yapılması
- KVK ‘nın Sony’nin Omni Balance tasarımını 4 ayrı kenarın birleşmesinden ibaret diye bana yutturmaya çalışması, aynı zamanda ekran değişimi diye çelişmesi..
-Sony’nin bu kadar amatör bir firma ile çalışması
-KVK'da ki gişe görevlisi ve kendini teknisyen zanneden bayanın dava açacağımı söylediğimde; 'Gidin istediğinizi yapın eliniz boş dönersiniz' tarzı alaycı cümlesi
-3. kez görüştüğüm Sony TR yetkilisinin; 'Dava açarsanız bu şartlarda kesin olarak siz kaybederseniz' tarzında beni caydırma çabası