Sony Türkiye, KVK ile çalışmaya devam ederse Sony Eurasia garantili cihaz alır mısınız?

  • Evet alırım

    Kullanılan: 1 33.3%
  • Hayır, KVK bizi kandırıyor asla almam. Sony kendi servisini kurmalı

    Kullanılan: 2 66.7%

  • Kullanılan toplam oy
    3

Bu konuyu okuyanlar

NeonDemon

Öğrenci
Katılım
11 Kasım 2016
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
38
Sony Türkiye ve KVK'ya sabrım tükendi.

Bu yaşadığım skandalı ve Sony'nin açığını umarım tüm teknoloji siteleri dikkate alır. Çünkü emsal teşkil edecek bir olaydır.Sony'nin Z5'de ki aliminyum tasarımında yalanı olduğunu yakalamış bulunuyorum ve üzerine de gideceğim.

Yıllardır Xperia kullanıyorum. Geçmişte Xperia'dan Z, Z2, Z5 Premium kullandım ve bunun dışında srs X33 ve srs X55 speakerlar ile beraber mdr XB600 kulaklık, 5.000 Mah Powerbank Cp-V5Ab,64 gb 2 adet hafıza kartı (biri telefonda ötekide Lens'de takılı) ve QX100 model Lens Sony cihazlarım mevcut.

c7364a7db0cab7d28534022e512cb93e.jpg

Sony'yi bırakabilirim. Bu bir üstü kapalı tehdit değildir. Belki 1 kullanıcının büyük bir firma için önemi yoktur. Ama bunu yaşadığım olaydan ötürü ciddi olarak düşünüyorum. Sebebi ise Sony değil, servis olarak çalıştığı KVK Kartal şubesi ve ona arka çıkan Sony Türkiye'dir.

Z5 Premium cihazımla ilgili KVK Kartal'a gittim. 1 yıldır kullandığım cihazımdan çok memnunum, arıza yaşamadım. Isınma problemi falan hiç birini hissetmedim.Bizzat gidip Hepsisony bürosundan aldım. Çok nazik ve samimiler, hem ikramda bulundular hemde çok iyi misafir ettiler beni..Z5 Premium'a yine hepsisony.com dan dafoni ön arka koruma camı ve silikon kılıfta aldım. Fatura kayıtlarına kadar hepsi var. Yani tertemiz ve korumalı bir şekilde kullandım. Yanlış kullanım veya kullanıcı hatası gibi ithamları reddediyorum.

aafab1220b5cc2837c45d87746376554.jpg


69dfdb103f5fd3b19e796dbd5f95992e.jpg


O Silikon kılıfını birkaç kez silmek için elbette çıkardım. Silikon kılıfı çıkaramazsınız diyemezler herhalde, ki bu komik olur. Bunun sonucunda Sony'nin bize Alüminyum çerçeve diye sunduğu cihazın orta çerçeve kenarların boyası kalktı. Böylece farklı bir malzeme kullanıldığı ortaya çıktı. KVK'dan sadece bu kenarların düzeltilmesini rica ettim ve henüz daha gişe de cihazımı incelemeden ücret talep ettiler. Ekran değişir diyen bayan da teknisyen değil orada kayıt alan tamir bilgisi olmayan bir çalışandı. Ona görevinin tamir olmadığını söyledim ve teknisyeni çağırmasını rica ettim.

1b940b16478c8da6c350906881818fc4.JPG

Teknisyen geldiğinde henüz selam bile vermeden ekranda yamulma olduğunu değişim olmak zorunda ücrete tabidir gibi dayatmacı bir tarz kullandı. Kendisine selamı ben verdim ve ekranımın sapasağlam olduğunu, yamuk olmadığını iddia ettim ve kanıtlıyorum. Fotoğraflarda da görebilirsiniz. Ekranım da ne bir kayma,ne bir yamulma ne dokunmatik hata, ne de sararma ya da ölü piksel sorunu var.

8e8d0ea9a9032029e32886e2faf6c5fd.png

Telefonumun her bölgesinin sağlam olduğunu vurgulayarak, tek istediğimin 'middle frame corner' diye geçen kenar noktalar olduğunu söyledim. Bunun yapılamayacağını, öyle bir şeyin imkansız olduğunu hatta o noktaların çerçeve olarak sayılmadığını, Sony Xperia Z5 Premium’un çerçeve olmadığını, 4 ayrı kenarlardan ibaret olduğunu söyledi. Bende bu bilgisiz ve gayri samimi tavırlarına karşı onlara KVK Kartal’daki PVC pencereyi gösterdim ve bu bir çerçeve ise Z5 Premium’u da çevreleyen şeyin çerçeve olduğunu, cihazın kenarlardan ibaret olmadığını söyledim. Youtube.com dan bu cihazın tamir videosunu gösterdim, işlem çok basit ve 10 dk'lık bir işlemdi. Eski noktalar sökülüyor ve yeni kenarlar takılıyor.

Sizde izleyin lütfen

Video linki;

Bunu görünce / söyleyince teknisyen bozuldu ve sesini yükseltti. Bende KVK’nın Türkiye’nin en büyük firmalarından biri iddiasında olduğunu, öncü firmalardan biri diye piyasada PR çevirdğini söyledim. O ise bu cevaplarıma karşı ‘biz mükemmel bir firma değiliz, bu tamiri yapacak kadar kaliteli bir servis değiliz.’ şeklinde diğer tamir bekleyen 30’a yakın kullanıcının duyacağı şekilde amatörce cümleler kurdu.

c9cfeb2c07f3afd7d790ab2c88c3b66c.jpg


Ve bana göre Sony gibi bir devi yeteri korkunç bir şekilde yerin dibine soktu. Bu ayıp Sony Türkiye'ye yeter.

Ona rağmen Sony'ye sormaları için cihazımı orada kayıt yaptırarak bıraktım. Özel durum diye not alınarak Sony ile konuşulacağını söylediler. 3 defa Sony Türkiye müşteri hizmetlerini aradım. İlk iki görüşme gayet ben anlattım onlar dinledi tarzı oldu.Bu arada KVK'dan sonuç çıktı. EKRANDA KULLANICI KAYNAKLI EĞİLME VAR EĞİLMEDEN DOLAYI GARANTİ HARİÇİ İŞLEM GÖRECEKTİR 551 TL (Artabilir) şeklinde... Reddettim cihazımı geri almaya gittim. Cihazım geldiğinde arka koruma camının çatladığını gördüm ve isyan ettim. Bunlar olağan şeyler, bunları göze alarak zaten onlara teslim ettiğimizi söylediler.

83d95a31d2ad29b1761de026c17c277a.jpg

9f43212d0f3d3a8b081a9020b10ea7d2.JPG

9551b814-9d29-4019-89b4-6ac535cef6ed.JPG


3. kez Sony TR'yi aradım, bu görüşme de ise karşıdaki Sony Türkiye yetkilisi adeta bir KVK'lı gibi benimle konuştu. Onların raporlarına güvendiğini, inandığını söyledi, KVK ne derse doğrudur dedi. Onlara eğitimi biz veriyoruz gibi yuvarlak ve dolambaçlı cümleler işittim.

Bakın sapasağlam teslim ettiğim cihazımı az kalsın arızalı bir şekilde geri almış oluyordum. Ödediğim taksi paraları ve kaybettiğim vaktin hesabını da verecekler. Bakın ben onlardan yeni bir cihaz istemiyorum, cihazımdan oldukça memnunum. Tamir kararı alındığı takdirde içinin açılmasını da istemiyorum. Çünkü KVK gibi amatör bir firmaya asla güvenmem. Sadece hakkım olan, garanti dahilinde olan bu Sony kaynaklı hatanın telafisini rica ediyorum. Garanti belgesi bu yüzden var diye düşünüyorum.

Aleyhime ve benim suçlandığım bir husus oluştu. Şu andan itibaren sert kayaya çarptıklarını kendilerine son kez hatırlatıyor dilekçemi hazırladığımı kendilerine bir kez daha dikkatlerine arz ediyorum. Tüm haklarımı sonuna kadar tüketici mahkemesi üzerinden hem KVK’ya hem de Sony’ye ayrı ayrı arayacağım.

39a97f8bf3475fdc3ff550bfba80871d.jpg


yarın bir dava dosyası da KVK hakkında hazırlıcam.

Dava devam ederken , yeminli tercüman vasıtasıyla şikayet dosyasımı ingilizceye çevirtip Sony Japan'a elektronik posta/ mektup ile bildireceğim.

KVK'NIN ;
''EKRANDA KULLANICI KAYNAKLI EĞİLME VAR EĞİLMEDEN DOLAYI GARANTİ HARİÇİ İŞLEM GÖRECEKTİR.; 551 TL BEDELİ VAR'' şeklinde rapor ettiği ekranımın videosu..


Bu olayın trajkomik yanları bana göre şöyledir;

-Gişe de kayıt alan bayanın teknisyen gibi teşhis koyup, ücret talep etmesi

-Teknisyen beyin çerçeve köşelerinin çıktığını bilmiyor ve sapasağlam olan ekranı değiştirmek istemesi

-KVK gibi dev sandığımız bir firmanın Tahtakale piyasasındaki tamirciler gibi yalanlar söylemesi

-Z5 Premium’un ‘Middle Frame Corner’ dediğimiz bölgelerinin Aliminyum değil de başka bir malzeme olması

-Hiçbir kullanıcı hatam olmamasına rağmen benden ücret talep edilmesi

-Distribütör’den ucuza almak yerine fazla fiyat ödeyerek Sony Eurasia garantili aldığım cihazıma distribütör garantili firmalarda yapılan muamelenin yapılması

- Teknoloji ve özellikle de akıllı telefon konusunda sürekli global siteler tarayan, bununla beraber çok sayıda çevremde ki kişiyi Sony’ci yapmış olan benim gibi bilinçli bir kullanıcıya cahil vurgusu yapılması

- KVK ‘nın Sony’nin Omni Balance tasarımını 4 ayrı kenarın birleşmesinden ibaret diye bana yutturmaya çalışması, aynı zamanda ekran değişimi diye çelişmesi..

-Sony’nin bu kadar amatör bir firma ile çalışması

-KVK'da ki gişe görevlisi ve kendini teknisyen zanneden bayanın dava açacağımı söylediğimde; 'Gidin istediğinizi yapın eliniz boş dönersiniz' tarzı alaycı cümlesi

-3. kez görüştüğüm Sony TR yetkilisinin; 'Dava açarsanız bu şartlarda kesin olarak siz kaybederseniz' tarzında beni caydırma çabası
 

NeonDemon

Öğrenci
Katılım
11 Kasım 2016
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
38
Imei şu an davalık. Çalmak isteyen varsa hemen çalsın, ateşe çıplak ayakla basmış olur :)
 

kadir575757

Öğrenci
Katılım
5 Aralık 2016
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
27
KARDEŞ geçmiş olsun..Bende SONY XPERİA M4 Aqua var.Telefonu 8 ay kullandım ve sonra telefonumun sağ üst köşesinde bir morluk vardı istanbul/bakırköy servisine getirdim.Görevliye sadece bu ekrandaki

sorundan bahsettim.Daha önce telefonu

düşürmüştüm ve bu düşürmeden dolayı telefonun kasasının her yerinde küçük küçük eziklikler vardı(ekrandaki sorun bu düşürmeden kaynaklı değil)ben bu ezikliklerden hiç bahsetmedim neyse telefon 1 gün sonra mesaj geldi.Almaya
gittim.Telefonu ekranı yapılmış ve yeni kasa takılmıştı.Hiç ücret alınmadı.Sonra 1 2 hafta geçti ben telefonun arka kapağına baktığımda biraz kalkıktı benle alakası yok.Servis tam yapıştıramamıştı.3 ay sonra telefonum ufak bir işlemde fazla ısınıyordu ve kendi kendine donup kendini yeniden başlatıyordu.Ben kalktım yine istanbul/bakırköy kvk şubesine gittim.Cuma günü yani 3 gün önce (02/12/2016).Ordaki elemana telefonumun ufak bir işlemde
fazla ısındığını ve kendi kendine açılıp kapandığını bide arka kapağının servisten kaynaklı kalkık olduğunu söyledim.Neyse cumartesi günü saat 13:00 da mesaj geldi telefonunuz tamir edilmiştir gelin alın diye.Ben bugün (05/12/2016)almayı tercih ettim.Telefonun sıfırını verdiler hiç bir ücret talep etmediler.
WP_20161205_001.jpg
.Sana neden böyle zorluk çıkarmışlar anlamadım.Ben kvk dan son derece memnunum.
 

_FAUST_

Dekan
Katılım
17 Haziran 2016
Mesajlar
6,422
Reaksiyon puanı
1,612
Puanları
113
Yaş
29
Benim genelde yorumlarda okuduğum telleri güzel ama servisi berbat.:(
 

Son mesajlar

Üst