Garanti, Tamir Süresi, Tüketici Hakları, İnternetten ve Mağazadan Alışveriş, THH, Ayıplı Mal, İade, Değişim, Tamir [ Sıkıntılarınızı Yazınız ]

Thh başvurunuz olumlu mu olumsuz mu sonuçlandı?

  • Hayır, olumsuz sonuçlandı; gerekçeli kararı aşağıya yazıyorum.

    Kullanılan: 0 0.0%

  • Kullanılan toplam oy
    4

Bu konuyu okuyanlar

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
Günlük hayatımızın vazgeçilmezlerinden olan cep telefonları, elektronik aletler, gözlükler, arabalar ve aklınıza gelemeyecek sayıda birçok kullanım eşyası garanti belgesi ile satılmaktadır. Garantili olarak aldığımız bu ürünlerin bozulması durumunda ne yapmalıyız, yenisi ile değiştirilmesini isteyebilir miyiz, bedel iadesi isteyebilir miyiz, tüketici olarak haklarımız nelerdir, tamir edilen üründe garanti süresi ne zaman başlar benzeri sorulara cevap arayacağımız hukuki bir rehber niteliğinde bir yazı, konu olsun...

Aldığımız ürünleri güvenilir, resmi satıcılardan almalı ve mutlaka fiş, fatura ve garanti belgesi ile almış olmamız gerekir.


PEKİ ANILAN ÜRÜNLERDEN BİRİSİNİ GARANTİLİ OLARAK ALDIK VE GARANTİ SÜRESİ İÇERİSİNDE BOZULDU, HAKLARIMIZ NELERDİR?
CEVAP:

1-)Ücretsiz Onarım İsteme Hakkı: İlk olarak satıcı, üretici veya ithalatçıdan ücretsiz onarım isteme hakkını kullanabiliriz. Bu hakkın kullanımında satıcı, üretici veya ithalatçı müteselsil yani ortak sorumludur. Herhangi birisine başvurabiliriz. Garanti Belgesi yönetmeliğinin 8 maddesine göre satıcı hiçbir ücret talep etmeden malın onarımını yapmakla veya yaptırmakla yükümlüdür;

Teknik Servisler kendilerine verilen malın tamirini azami tamir sürelerince tamamlanmak zorundadırlar. Bu süre çoğunluklar 20 İŞ GÜNÜ olarak belirlenmiştir.

Ücretsiz Onarım İsteme Hakkı:
(1) Tüketicinin, Kanunun 11 inci maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür. (2) Tüketici, ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı, tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilen sorumludur


PEKİ YETKİLİ SERVİSE TESLİM ETTİĞİMİZ MAL;
a-)
azami süreler içerisinde tamir edilmedi,

b-)tamir edildikten sonra garanti süresi içerisinde tekrar bozuldu

c-) tamir edilmesinin mümkün olmadığını servis tarafından bize bildirdi,

BU DURUMLAR KARŞISINDA NE YAPABİLİRİZ?
CEVAP: BU DURUM KARŞISINDAKİ HAKLARIMIZ SEÇİMLİK HAKLARDIR.
a-)
tüketici malın bedel iadesini, (Malın parasının tamamını isteyebiliriz)

b-) ayıp oranında bedel indirimini(Bozuk kısım kadar malın fiyatından indirim isteyebiliriz)

c-) imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini(Malın aynısının yenisini veya üst modelini isteyebiliriz)

Satıcılar bu taleplerimizden herhangi birisini yerine getirmek zorundadırlar, üretici ve ithalatçıda bu durumda müteselsilen sorumludur.

Ancak Malın yenisi ile değiştirilmesi satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması halinde tüketicinin diğer iki haktan birisini seçmemiz gerekmektedir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır. Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, satıcı, malın bedelinin tümünü veya bedelden yapılan indirim tutarını derhal tüketiciye iade etmek zorundadır.

Peki malın yenisi ile değiştirmesini seçtik satıcıda kabul etti, işte bu durumda 30 gün içerisinde bizlere malın yenisini teslim etmek zorundadır.

Örneğin bir cep telefonunu teknik servise tamir için verdik ve 20 iş günü içerisinde tamir edemedi, 20 iş gününün bitiminde malın yenisini veya üst modelini istiyoruz, satıcıda bize 30 gün içerisinde yenisi veya üst modelini vermek zorundadır.

DEĞİŞTİRİLEN MALIN GARANTİ SÜRESİ NE ZAMAN BAŞLAR?
Yukarıdaki süreler dahilinde satıcı malı yenisi ile değiştirdiğinde garanti süresi ilk satılan maldan kalan garanti süresidir. Sıfırdan BAŞLAMAZ. Kalan süre içerisinde tekrar bozulur ise yukarıdaki haklarımızı tekrar isteyebilmekteyiz.

KULLANIM HATASI HALLERİNDE NE YAPMALIYIZ?
Tüketicinin malı tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı olarak kullanmasından kaynaklanan arızalar hakkında ücretsiz onarım, bedel isteme, yenisi ile değiştirme gibi haklardan hiçbirisini kullanamaz. Arızalarda kullanım hatasının bulunup bulunmadığının, yetkili servis istasyonları, yetkili servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırasıyla; malın satıcısı, ithalatçısı veya üreticisinden birisi tarafından mala ilişkin azami tamir süresi içerisinde düzenlenen raporla belirlenmesi ve bu raporun bir nüshasının tüketiciye verilmesi zorunludur. Tüketiciler, ikinci fıkrada belirtilen rapora ilişkin olarak bilirkişi tarafından tespit yapılması talebiyle uyuşmazlığın parasal değerini dikkate alarak tüketici hakem heyetine veya tüketici mahkemesine başvurabilir.


Yazımızda ayıplı (kusurlu) malların hukuki boyutunu, bu mallar karşısında tüketicinin yapması gerekenleri ve tüketicilerin haklarını, ayıplı mallara ilişkin örnek Yargıtay kararlarını, iade değişim ve tamir konuları hakkında detaylı bilgileri paylaşacağız.



AYIPLI MAL NEDİR?
Ayıplı mal taşıması gereken özellikleri taşımayan, taraflarca kararlaştırılmış örneğe uymayan, özetle sözleşmeye aykırı olan mallardır.

Yine kanuna göre “Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.”

AYIPLI MALLARDA İSPAT?
Malın teslim tarihinden itibaren (6) ALTI AY içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir.

Defolu ürünlerde mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur.

AYIPLI MALLARDA TÜKETİCİNİN HAKLARI NELERDİR?
AYIPLI MALLARDA TÜKETİCİYE 4 ADET SEÇMELİK HAK SUNULMAKTADIR. BUNLAR;(TÜKETİCİ HAKLARI KANUNU 2019)
a) Satılanı iade edip bedelini geri istemek

b) Satılanı iade etmeyip ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,(İndirim)

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, (Ücretsiz tamir)

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme (Satılanı aynı modelin yenisi ile değiştirme)

Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

Notlar:

*Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir.

**Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir.

***Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur.

****Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir. (Tüketici hakları kanunu 2019)


AYIPLI MALLARDA ZAMANAŞIMI KAÇ GÜNDÜR?
Ayıplı mallarda sorumluluk teslim tarihinden itibaren 2 yıldır

İkinci el mallarda ise 1 yıldan az olamaz.


Mesaj otomatik birleştirildi:

Örneğin almış olduğunuz bir mal, ürün veya hizmet ile ilgili sıkıntı yaşıyorsunuz ve firmaya ulaşmaya çalışıyorsunuz fakat kapı duvar, firmaya ulaşamıyorsunuz... Bu durumda iadeli taahütlü bir mektup ile sıkıntınızı tam anlatır bir biçimde, ürün fatura, fiş (fotokopileri olsun çünkü asılları size lazım olacak) ve garanti belgesi fotokopisi de ekte olsun yazılı bir biçimde firmaya durumu bildiririz. Bunu çok büyük ve ciddi işlerde noter yoluyla da yapabiliriz ihtarname çekerek. Tüm süreç boyunca yaşadığınız sıkıntıların fotoğraflarını, belgelerini tutup, saklamanızda fayda var ayrıca...
Mesaj otomatik birleştirildi:

Mesaj otomatik birleştirildi:

İnternetten ürün, hizmet alırken de kargo teslimatı sırasında eğer satıcıya güvenemiyorsanız (güvenilir olsa dahi bunu yapmanızı tavsiye ederim) imzaladığınız belgeleri mutlaka iyi okuyun, hatta fotoğraflarını çekin imzalamadan önce ve teslimat ve kutu açılışını da videoya alabilirsiniz. Elinizde kanıt olur.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Outlet veya kusurlu, hasarlı, yenilenmiş, tamir görmüş, vitrin sergi ürünü bir malı bilerek aldı iseniz burada ilgili haklarınızı kullanamayabilirsiniz. Çünkü hatayı, kusuru bile bile almış olursunuz, kabullenmiş olursunuz. Bu durumda ürünü almadan önce tüm kusurlarını, hatalarını, eksiklerini yazılı içerir bir belge almalısınız, ya da satış etiketindeki, reklamındaki bilgilerin fotoğrafını çekmelisiniz.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Garantisi bitmiş bir ürünün yetkili servisinde mutlaka tamir ettirin çünkü tamir süresi içinde gerçek garanti kapsamındadır, bu kapsam 6 ay - 1 yıl gibi sürelerde olabilir AYRICA EĞER ÜRÜN TAMİR EDİLEMEZ İSE PARA İADESİ DAHİ ALIRSINIZ ! Demedi demeyin çünkü ben bu yolla iade paramı aldım. Her yerde yazmaz bu bilgi, hayrına dua edesiniz diye yazdım ?
 
Son düzenleme:

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
Bir cep telefonunda örnek olarak yetkili servise tamir için verirken bataryanın orjinal olmasına ve telefonun daha önce vidalarından açılmamış olmasına dikkat etmek gerekir, aksi halde sırf bunun için bile aşırı bir ücret ekleniyor tamir fiyatına, 100-150 TL iken 250-500 TL diyiveriyolar ve ayrıca kusuru da baştan kabul etmiş olursunuz. Yetkili servis dışında daha önceden tamir görmemiş olması da gerek.

Yani garanti belgesindeki kılavuzda yazan şartlara uyulması gereklidir.
 

shulatzotr

Öğrenci
Katılım
2 Kasım 2018
Mesajlar
45
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Yaş
25
Nano Katalog firmasından 24.11.2018 satın aldığım Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming model ankartı ilk elime ulaştığında arızalı olduğunu fark ettiğimde en kısa süre tekrar firmaya gönderdim. 1 ay kadar bir süre içerisinde ürün tekrar elime ulaştı ve ürünün sıfır olduğunu söylediler. Ürünü yaklaşık 11 ay kullandım ve tekrar aynı arızayı yaptı. 13.01.2020 tarihinde kargoyla firmaya gönderdim. Firmaya telefon veya mail ile ulaşmak neredeyse imkansız. Sürekli telefon etmemden sonra ulaştım ve kargoya vereceğimin haberini verdim. Ürün ellerine geldiğinde benimle iletişime geçileceğini söylediler. Kargo firması ürünün 14.01.2020 tarihinde firmada olacağı bilgisini verdi. Firmanın bana ulaşması gerekirken ben onlara ulaşmayı deniyorum fakat ekteki resimlerde görüldüğü gibi aramalarıma yanıt alamıyorum. Sesli yanıt sistemine bağlandığımda satış bölümünü seçtiğimde hat direk düşüyor. Teknik servis bölümünü seçtiğimde ise sadece çalıyor. Firma için bu ilk şikayetim değil. ben 24 kasım 2018 tarihinde toplu olarak sipariş verdiğim tüm bilgisayar bileşenlerinin bana ulaşması ve bilgisayar kurulumunu sorunsuz bir şekilde yapıp çalıştırdığım tarih 04.04.2019. Mağduriyetimin en kısa zamanda çözüme kavuşturulmasını, gereğinin yapılmasını tarafınıza arz ederim.
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 14.01.37.jpeg
    WhatsApp Image 2020-01-15 at 14.01.37.jpeg
    56.3 KB · Görüntüleme: 550
  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 14.02.16 (1).jpeg
    WhatsApp Image 2020-01-15 at 14.02.16 (1).jpeg
    96.2 KB · Görüntüleme: 587
  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 14.00.30.jpeg
    WhatsApp Image 2020-01-15 at 14.00.30.jpeg
    34.4 KB · Görüntüleme: 269
  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 14.00.31.jpeg
    WhatsApp Image 2020-01-15 at 14.00.31.jpeg
    30.3 KB · Görüntüleme: 250
  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 14.00.31 (2).jpeg
    WhatsApp Image 2020-01-15 at 14.00.31 (2).jpeg
    29.8 KB · Görüntüleme: 236
  • WhatsApp Image 2020-01-15 at 14.02.16.jpeg
    WhatsApp Image 2020-01-15 at 14.02.16.jpeg
    71.8 KB · Görüntüleme: 276
Son düzenleyen moderatör:

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
1579710307865.png



Bu resmi adreslerindeki bilgiler ve seni bağlayan bilgiler bunlar, yok taşınmışmış yok iflas etmiş, tırı vırı, seni bağlamaz :)

Sen şimdi telefonla iletişim kuramıyorum diyorsun, doğrudur çoğu firma bu şekilde hizmet vermiyor (!) ...

Şimdi sen yanlış ve yumuşak bir dil kullanıyorsun, hakkını haklı olduğun kadar sert ama ölçülü bir şekilde arayacan, isteyecen.

Yukarıdaki e-posta adresine sıkıntının hikayesini yaz şöyle ayrıntılı ve gerekli belgeleri de fotokopi olarak tarat ya da resimlerini çek öyle EK olarak ekle e postaya sonra da de ki; "Ben aynı sorunu ikinci defa yaşıyorum, bir defa servise verdim şu tarihte şu belge ile (belgeyi de e postaya ekle) ve sorun çözüldü diye yazmasına rağmen sorun tekrar etti ve ürün ya da anakart işte tamir raporunda eğer ücretsiz değişim yapılmış ise yine aynı sorunun tekrar ettiğini ve ARTIK "PARA İADESİ" istediğini açıkça belirtmelisin.

Artık e-posta işlemleri ile ihtarname çekebilirsin, iadeli taahütlü mektup göndermene gerek yok... Tüm belgelerinin aslını sakla, tüm işlemlerinin kaydını kuytunu tut, çünkü THH'ye başvurunca hepsi işimizi kolaylaştıracak. E postada iletişim bilgilerini de ekleyip yolla bakalım bir hafta bekleriz, haber alamaz isek THH yolu kullanılır. Ama sıkı bir posta yazıp yollarsan iki iş gününde cevap gelir diye düşünüyorum.

'KARGO FİRMALARI AYIPTAN SORUMLU'
İnternet üzerinden alışverişlerde satıcı kadar ürünün teslimini yapan kargo firmalarının da sorumlu olduğuna dikkat çeken Tekin, ''Bu ürünlerin, bir yerden bir yere nakil vasıta araçlarıyla aktarılması sağlanıyor. Bunu da kargo firmaları yapıyor. Bu kargo firmalarının da tabi ki bu ürünlerle ilgili ayıplarında sorumluluğu var. 'Tüketici Kanunu'na göre, bir ürünü sağlayan, aktaran, dağıtımını sağlayan bütün firmalar birbirine müteselsil, birbirlerine kefiller ve dolayısıyla kargo firmaları da bu ürünlerle ilgili ayıptan sorumludurlar'' diye konuştu.
İnternetten alışveriş yapan tüketicilere, ürünlerini kargo görevlisine ambalajını açtırıp, kontrol ettirerek, almaları konusunda uyarıda bulunan Tekin, ''Kargo firması, bundan imtina ediyorsa ve bizim de bu ürüne ihtiyacımız varsa 'teslim aldım bölümü'ne 'ürün kontrol edilmeden alınmıştır' diye ibare düşüp, imzalayabilir. Bu şekilde, ürünü kontrol dışında teslim aldığını ispatlayabilir'' dedi.



CAYMA HAKKI
Tüketicinin, ürünün ayıplı olması, verilen sipariş yerine farklı ürün gelmesi veya ürün ayıplı olmasa bile koşulsuz cayma hakkını kullanmak istemesi durumunda, 14 gün içinde cayma hakkından yararlanabileceğini kaydeden Tekin, şöyle konuştu:
''Bu cayma bildiriminin, iadeli taahhütlü olarak firmaya bildirilmesi daha uygun olur. Dolayısıyla burada önemli olan, cayma bildiriminin yapılacağı adresin, firmanın gerçek adresi olup, olmadığıdır. 'Ticaret Kanunu'nda internetten de dahi olsa firmaların adresleri, künyeleri yazılması gerekiyor; ama kötü niyetli firmalar, web sayfalarında bu bilgileri yazmıyor veya olmayan adresi yazıyorlar. Bu durumda, muhatap bulamazlarsa taleplerini kargo firmasından yapabilirler; çünkü kargo şirketleri, bu firmayla ticari ilişki içindedir. Para alacak, fatura kesecektir. O nedenle mutlaka adresi vardır. Kargo şirketi, firmanın gerçek adresini vermekten imtina ediyor veya gizliyorsa. O takdirde tüketici, bütün haklarını kargo şirketinden talep etmek için hukuki yollara başvurabilir.''
Tüketicinin cayma bildirimini 14 günlük sürenin son gününde yapabilme hakkının olduğunu da hatırlatan Tekin, ''Cayma bildirimiyle ilgili firmanın web sayfasında bulunması gereken bilgilerde eksiklik varsa bu durum, ayıbın, hileyle gizlenmesini ortaya koyar ve burada zaman aşımı yoktur. 14 günlük süreye tüketicimiz bağlı değildir; çünkü firma, kötü niyetlidir. 14 günlük süre, iyi niyetli firmalar içindir. Bu 14 günlük süre ise ürünün teslim alındığı günden itibaren başlar'' dedi.



Ayhan Tekin, alınan ürünün fiyatı, 4 bin 570 liraya kadarsa kaymakamlıklardaki tüketici hakem heyetine, 4 bin 570 ile 6 bin 860 lira arasındaysa bilim, sanayi ve teknoloji il müdürlüklerindeki il tüketici hakem heyetine, bu rakamın da üzerindeyse tüketici mahkemelerine o da yoksa asliye hukuk mahkemelerine başvurulacağını söyledi.

Mesaj otomatik birleştirildi:

İHTARNAME Örneği





İHTARNAME
İhtar Edilen
(Muhatap) : ...........................................................................................
Adresi : ………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………...............
İhtar Eden
(Keşideci) : ………………………………………………………………………………………..
Adresi : ………………………………………………………………………………………..
………………………………………………………………………………………….
İhtar Tarihi : …../…./201..
İhtar Konusu : Firmanızdan aldığım mal/hizmet ayıplıdır. 4077 Sayılı Kanundan doğan seçimlik hakkımı kullanmak istiyorum.
Açıklamalar : 1-)Firmanızdan …../…./201… tarihinde ……… adet ……………………. Marka/Model ………………………………………………..’nı ………………… .-TL’ye satın aldım. Bu satışa ait fatura/kasa fişi ve garanti belgesi mevcuttur.
2-)Satın aldığım mal/hizmet ayıplıdır. Şöyle ki; …………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………
3-)4077 Sayılı TKH Kanunun ilgili maddeleri hükmünce tarafınızı yasal süresi içinde ihtar ediyorum. Bu ihtar mucibince;
Ürünün Bedel İadesini ( ) Ayıpsız Yenisiyle Değişimini ( )



Ayıp Oranında Bedel İndirimi ( ) Ücretsiz Onarımını ( )


( + ) işaretli olan seçimlik hakkımı talep ediyorum. İşbu yazılı İhtar’ın tarafınıza tebliğ olunduğu tarih itibariyle 7 (Yedi) gün içinde yerine getirilmesini; Aksi takdirde ilgili mahkemeye müracaatla Aleyhinize davalar ikame olunacağını ve icra takibatı yapılacağını, bu uğurda sarf olunmuş ve olunacak mahkeme ve icra masrafları ile tutulacak avukat için takdir ve tespit olunacak ücreti vekâletinde keza şahsınıza ait olacağını ihbar ve ihtar ederim.
İhtar Eden (Keşideci)
(Ad, Soyad ve İmza)
ihtarname örneği:
1579711805729.png


İşimi sağlama alayım dersen iadeli taahütlü olarak da böyle bir ihtarname çekmende hiç bir sakınca yok ama ben bildiğim kadarı ile artık e posta (kep adresli resmi e posta hesapları arasında) yolu da işe yarıyor ve geçerli yine de burası şikayet edecek kişinin seçimi...
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu arada ilgili notu mu yazayım:
Bu arada;
kayıtlı e-posta (kep) ile gönderilen e-postalar, hukuki olarak noterden gönderilmiş gibi delildir.
Bunun için gönderenin de alıcının da kep adresi olması gerekir.
E POSTA OLARAK HEM ŞİKAYETÇİ HEM DE SATICININ KEP ADRESLİ E POSTA HESAPLARI OLURSA RESMİ OLARAK İHTARNAME SAYILIYORMUŞ.
Onun için iadeli tahhütlü bir mektup veya en sağlamı noterden gönderim şeklinde olacaktır. ayrıca:

Hukuken haklı olduğunuz herhangi bir konuda ihtar çektiğiniz vakit, Noterde ödemiş olduğunuz masrafı da karşı taraftan almaya hakkınız var. Ancak İhtar metninde, Noter nezdinde yapmış olduğunuz masrafını da ayrıca talep ettiğinizi gösteren ibare/cümle olması gerekir.

İhtar metnine noterden yapmış olduğunuz ihtarnamenin masrafını istediğinize dair cümle iliştirmeyi unutmayın ve masrafın fişinin fotokopisini de eklersiniz.
 
Son düzenleme:
Üst