Bir Garanti Rezilliği Hikayesi

Bu konuyu okuyanlar

feza08

Asistan
Katılım
1 Eylül 2009
Mesajlar
138
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Önceki konuyu toparlamak ve geniş çaplı bir rehber hazırlamak amacıyla bu konuyu açma gereği duydum. Hemen her başıma geleni olabildiğince anlattım. Şimdi gelelim fasulyenin faydalarına(not, konu SDN de çok ilgi görmedi diye önce technopata yazdım.)

Herkese öncelikle merhaba diyor derin saygı ve sevgilerimi iletiyorum.
Ben Feza. Ankara'nın yaban ellerinde bir garip tıp öğrencisiyim. Bu yazıyı tüketici haklarına detaylı bir kaynak olsun, benim yaşadığım belaları başkaları yaşamasın diye yazıyorum. Birilerine faydalı olabileceksem şimdiden ne mutlu bana. Türkiye'de tüketici haklarının ne kadar geride ve tüketicilerin hakları konusunda ne kadar bilinçsiz olduğu klişesiyle yazıma başlayıp başımdan geçenleri ciddi bir şekilde anlatmaktansa biraz da ironi yaparak başıma gelenleri en ince ayrıntısıyla, bu 2 aylık servis koşuşturmacısında öğrendiklerimi atlamamaya dikkat ederek teker teker sizlere aktaracağım.

Her şey ılık bir Ankara gününde başladı. Ailemden uzakta olduğumdan akıllı telefonların nimetlerinden faydalanmak ve ailemi iyi olduğum konusunda ikna edecek şekilde Nexus 4 telefonuma tango programı yükleyerek görüntülü konuşmak istediğimde daha önceleri pek umursamadığım ön kameradaki tozların görüntülü konuşmayı engelleyecek biçimde ön kameramı kapattığını fark ettim.
"Ön kamera resmen toz dolmuştu ve telefonu alalı yaklaşık 6 ay olmuştu"
Telefonumda CyanogenMod 10.2 yüklü ve doğal olarak bootloader açıktı.
Daha sonra tozun nereden girmiş olabileceğini düşünürken şarj portunu örten plastik çerçevenin bir hayli oynadığını-tabiri caizse yaylandığını- ve bunun kuzenimdeki nexusta olmadığını fark ettim.
Telefon Erzurum Redevco AVM'de alınmıştı ve fatura babamın üstüneydi(e öğrenciyiz doğal olarak). Babamdan telefonu garantiye göndereceğimi, bunun için faturaya ihtiyaç duyduğumu söyledim fakat babam faturayı bulamadı.
Derken Teknosa'nın o üstün hizmet kalitesiyle fatura talebim tarafıma mail atıldı, o faturaya Kızılay AVM TEKNOSA'da ASLI GİBİDİR kaşesi basıldıktan sonra fatura aynen işlem görmeye devam etti. Bu arada Nexus Root Toolkit ile telefonu sıfırlamış, bootloaderı kapatmıştım.
Hazır telefonumu garantiye yollayacakken diğer sorunları tespit edip öyle yollayayım dedim. Ve power tuşunun sertliğini yitirdiğini, resmen yalama olduğunu da şikayetlerime ekleyip Kızılay AVM TEKNOSA aracılığıyla bayramdan hemen evvelki gün garantiye yolladım. Ankara'da oturmama karşın, telefon LG İstanbul Yetkili Servisi Vintek'e yollandı. Ertesi gün telefonun geri geldiği mesajı tarafıma ulaştı. Gittiğimde bir yanlışlık olmuş bu kadar hızlı gelemez telefon dendi, biz size tekrar mesaj atacağız dediler.
15 günlük bir beklemenin ardından telefonun tekrar geldiği mesajını aldım. Gidince ön kameradaki tozların yarım yamalak alındığı, hala tonla toz partikülü olduğu, power tuşunun değiştiğini çerçeveye hiç dokunulmadığını gördüm. Telefona tekrar CM 10.2 yükleyip kullanmaya devam ettim.
1 hafta sonra kamera yine eski haline dönünce yine Kızılay Teknosa aracılığıyla LG Ankara Servisi Fırat Elektronik'e yolladım telefonumu.
İnternetten başladım kayıt takibini izlemeye. Efendiler şarj portunu değişmiş, ön kamerayı temizlemiş sonra telefonda cyanogenmod 10.2 olduğu görülünce telefon garanti dışı bırakılmış ve benden 80 Lira para istenmişti.

İşemri No : 239707

Kayıt Tarihi : 03.11.2013 11:05:00
Cihazın Durumu : ONARIMI TAMAMLANDI
Marka / Model : LG LGE960
Garanti Durumu : GARANTI DIŞI
Ucret : TL
Aciklama :

03.11.2013 11:04:47 İşemri Açıldı
06.11.2013 11:10:42 Malzeme Eklendi Stok Kodu : EBR76103902, FLEX MİC.
06.11.2013 11:33:21 Garanti Durumu Değiştirildi :GARANTI DIŞI Bilgi :
06.11.2013 11:33:34 Malzeme Eklendi Stok Kodu : EBR76103902, FLEX MİC.
06.11.2013 11:34:28 FİYAT ONAYI BEKLİYOR nedeni ile beklemeye alındı.cihazın yazılımına müdahale edilmiş garanti harici işlem yapılır onay bekler
07.11.2013 15:15:12 müşteriye bılgı verıldı ıadesını ıstedı teknosa ıle gorusecek
07.11.2013 17:31:09 80 TL için FEZA BEY Onay Verilmedi - İade istendi
07.11.2013 17:42:53 Cihaz Statusu Değişti: IADE Tamir Kodu: T4-Musteriye aciklama yapildiKapanisSonucu: IADE Not:Cihazın yazılımına müdahale edilmişücretli işlem yapılması kabul edilmedi müşteri isteğiyle cihaza müdahale edilmeden iade.
07.11.2013 18:54:22 Kalite kontrol tamamlandı.

Neyse efendim bu garanti dışı olayını gördükten sonra deliye döndüm. Bootloader ile ön kameranın ne alakası var deyip gittim Fırat Elektronik'e. Osman Bey imiş oranın yöneticisi. Bayağı bir kapıştık adamla. Resmen deliye dönmüştüm. Çünkü yaptıkları çok saçmaydı. Adam bu işlerden anladığımı anlayınca ayak sürümeyi bırakıp unroot edip geri getirin garanti kapsamına alalım dedi. Telefonu ertesi gün yine teknosa aracılığı ile alıp fabrika ayarlarına döndürdükten sonra Fırat Elektronik'e bizzat kendim teknosa aracısız olarak verdim. Ön kamerada toz var, şarj portunun üstündeki çerçeve gevşemiş şikayetlerimi yineledim. Bakalım ne olmuş?

İşemri No : 240055
Kayıt Tarihi : 08.11.2013 15:47:00
Cihazın Durumu : AÇIK
Marka / Model : LG LGE960
Garanti Durumu : GARANTİ DAHİLİ
Ucret :
Aciklama :

08.11.2013 15:46:41 İşemri Açıldı

Evet telefon garanti kapsamına geri alındı. Ancak, sadece ön kameradaki toz temizlenip bana geri verildi. Nedense 80 lira istenince değişen şarj portu, ücretsiz değişim talebiyle karşılaşınca sorun yok denilerek bana geri yollanmış.
Daha sonra İzmir Caddesi Teknosa aracılığıyla telefonu toz aldığı, şarj portunun gevşediğinden toz alma işleminin sürekli gerçekleştiği gerekçesiyle tekrar Fırat Elektronik'e yolladım.Bakalım ne olmuş?
İşemri No:240307
Kayıt Tarihi:14.11.2013 12:18:00
Cihazın Durumu:ONARIMI TAMAMLANDI
Marka / Model:LG LGE960
Garanti Durumu:GARANTİ DAHİLİ
Ucret:
Aciklama:
14.11.2013 12:17:36İşemri Açıldı
26.11.2013 12:28:43Cihaz Statusu Değişti: TAMİR EDİLDİ KAPANDI Tamir Kodu: S4-Yazılım yüklendiKapanisSonucu: TAMİR EDİLDİ KAPANDI Not:ŞARJ EDİLİP TEST EDİLDİ.DİĞER E960 MODEL CİHAZLARLA TEST EDİLDİ.ARIZA GÖRÜLMEDİ.ŞARJ SOKETİ NORMAL.İSTENİRSE ÜCRETLİ DEĞİŞİR.
26.11.2013 13:47:12Kalite kontrol tamamlandı.
80 lira fiyat çekerken sorunu gören efendiler, telefon garantide olunca sorunu görememiş. Telefon gelir gelmez tekrar toz aldığı gerekçesiyle İzmir Caddesi Teknosa aracılığıyla Fırat Elektronik'e yolladım. Ve başladım beklemeye. Bakalım neler olmuş

İşemri No:241016
Kayıt Tarihi:28.11.2013 10:50:00
Cihazın Durumu:ONARIMI TAMAMLANDI
Marka / Model:LG LGE960
Garanti Durumu:GARANTİ DAHİLİ
Ucret:
Aciklama:
28.11.2013 10:49:32İşemri Açıldı
29.11.2013 05:17:50Cihaz Statusu Değişti: TAMİR EDİLDİ KAPANDI Tamir Kodu: T3-Temizlendi/Mekanik Onarım YapıldıKapanisSonucu: TAMİR EDİLDİ KAPANDI Not:MEKANİK TEMİZLİK YAPILDI.CİHAZINIZI TOZLU ORTAMLARDAN KORUYUNUZ.
29.11.2013 05:52:06Kalite kontrol tamamlandı.
evet, tekrar tozu temizleyip yollayacakken vardım gittim tekrar Fırat Elektronik'e dedim böyle böyle Osman Bey. Dedi arka kapağı bir değişelim bakalım. Not aldı tamam dedi. Çıktım evime gittim. Ertesi gün ne göreyim. Teknosa da mesaj atmış gelin alın telefonu diye. Gittim mi yine teknosaya.

30.11.2013 09:25:05Kargodan geçti Kutu no : 035



Gittiğimde tam ürünü teslim alacakken teknik servisin kurye gelmesin mi? Başladım azara. Oyun mu oynuyorsunuz 2 aydır bu telefonun peşindeyim bilmem ne. Adam da sağolsun çok sakin yanıtlıyor işte. Osman Bey bu telefonun geri gelmesi lazım dedi de falan da filan da. Neyse efendim yolladım mı telefonu ben bir kez daha Fırat Elektroniğe? Üstelik bu işlemin SERVİS FİŞİNİ DE ALAMADIM. Neyse yine işlem gördü mü telefon.

04.12.2013 16:40:17Statu Manuel Değişti :İŞLEM GÖRÜYOR - TEKNİSYENDE Bilgi :
04.12.2013 16:41:28Cihaz Statusu Değişti: TAMİR EDİLDİ KAPANDI Tamir Kodu: FS-Mekanik Parça DeğiştirildiKapanisSonucu: TAMİR EDİLDİ KAPANDI Not:ARKA KAPAK DEĞİŞTİ. MEKANİK KİRLİLİK GİDERİLDİ. GENEL KONTROLLERDEN GEÇTİ. AUTO FULL TEST OK



Gittim bugün teknosaya tekrardan mesaj geldi diye. Aldım telefonu. Baktım ön kamerada ufak tefek toz partikülleri var yine. Neyse dedim arka kapak değişmiş düzelmiştir. Baktım şarj portu plastiği yeniden oynuyor. kımıl kımıl cem yılmazın dediği gibi. Telefonun power tuşuna bastım ki o da ne? Rezil olmuş. Göçmüş. Ölmüş. Bitmiş. İçeri girmiş.

Gittim mi ben yine Kızılay AVM Teknosa'ya. Sağolsun Bade Hanım çok ilgilendi bizle. Oradaki Tekno Asist elemanı. Bu Osman Fırat rezilliğinden sonra Vintek'e gitmesini özellikle talep ettim. Gördüğünüz gibi bu 6. garantiye gidişi telefonun.

Peki yasalar ne diyor bu konu hakkında bir de yasalara bakalım
Yasaların dediği:
Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde en az dört defa veya imalatçı-üretici ve/veya ithalatçı tarafından belirlenen garanti süresi içerisinde altı defa arızalanmasının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması halinde, tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranında bedel indirimi talep edebilir.
LG Müşteri Hizmetlerinin Dediği:
Telefonunuzun 1 yıl içinde 4 defa arızalanması ve her arızalandığında mekanik işlem görmüş olması.

Teknosa Müşteri Hizmetlerinin Dediği:
Telefonunuzun 1 yıl içinde AYNI arızadan 4 defa servise gitmiş olması ve "servisin değişim emri çıkarmış olması"

Yasa açık. Aynı, farklı, mekanik, yazılımsal, parça değişimli, değişimsiz, vırtlı, zırtlı 4 kez arızalanan telefonda SEÇİMLİK HAKLARIN DOĞAR.

Peki LG ne yapıyor? Mekanik işlem görmesi gerekir diyor, 5 kez telefonun içi açılıyor, 2 kez parçası değişiyor. Bu 5 mekanik işlem değil mi? Neymiş efendim 4 kez parça değişimi gerekiyormuş. Yok ya? Var mı yasaları öyle kıvırtmak? Yasa açık.
LG müşteri hizmetlerine teknik servis işini yapmıyor diye şikayet ediyorum. Teknik servis telefonu değişim için uygun bulmamıştır diye mail atıyor bana. Bu ne saçmalık ya? Sana zaten teknik servis işini yapmıyor diyorum. Teknik Servisi savunacaksan ne yapayım müşteri hizmetini?

Peki Teknosa ne diyor? İade değişim talebinizi oluşturalım teknik servisi arayalım teknik servis size onay çıkarsın diyor. Arkadaşım teknik servis değişmemek için yırtınıyor anlamıyor musun? "BİZİM DEĞİŞİM GİBİ Bİ YETKİMİZ YOK BEYEFENDİ DİYOR" Müşteri hizmetleri hazretleri bana.

Dönelim tekrar yasalara. LG'den iş çıkmayacağı aşikar. Teknosa da ha keza!

İlgili Kişiler Ne Diyor? Hakem Heyetindeki bir bey ile konuştum dediği şu idi:
Eğer telefon 1100 liranın altındaysa bizim alacağımız karar bağlayıcıdır, elinizde kararla gidip parayı söke söke alırsınız.
Eğer telefon 1100 liranın üstündeyse bizim alacağımız karar tavsiye niteliğindedir, kararımızla mahkemeye gider dava açarsınız.
Amma ve lakin, mahkemeler genelde ilçelerin kaymakamlıklarının aldığı kararı takmıyor, büyük şirketleri mağdur etmemeye oynuyor. Bu suretle gidin ve İL TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ'NDEN RAPORUNUZU ALIN.
Bu işlerinizin kat be kat hızlanmasını sağlayacaktır. Elinizdeki servis fişleri lehinizde karar çıkması için %99 yeterlidir.

Efendim gelelim sadede:
Büyük zincir marketler ve büyük firmalar bize yolunacak kaz gözüyle bakıyor. Hatta yasada yer alan ürünün 10 iş günü içinde tamir edilmemesi nedeniyle muadil ürün verilir kısmı teknosaya ilettiğim talebime karşın servise yönlendirilmemle son buldu. 15 günde yapıldı telefon. Yasa yine çiğnenmiş oldu.
Yasalar belli. Bir tüketicinin karşılaşabileceği aşağı yukarı tüm sorunlarla karşılaştım. Neredeyse her soruyu cevaplayabilecek düzeye eriştim sanırım. 2 aydır sınavdı,komiteydi dinlemeden bu işin peşindeyim. Bu iş artık para meselesi olmaktan çıkıp onur meselesi olmaya başladı. Seve seve almazsanız zorla aldırmasını biliriz arkadaşım. İstediğiniz kadar laga luga yapın. Bugün 6. kez yolladım garantiye. LG müşteri hizmetlerini de Teknosa müşteri hizmetlerini de aradım. Tık yok kendilerinden. Herkes topu birbirine atıyor. Bu işleri bildiğimi söylediğimde müşteri hizmetlerine hemen not alalım beyefendi oluyor. Herkes hırsız herkes.
Ne arayan var beni ne soran.
Mail yolladım LG genel müdürlüğe. 6. Kez aynı hatadan yolladım alıyorsanız alın, almıyorsanız mahkemeye gideceğim diye. Mail gelmesini bekliyorum ama pek umutlu değilim açıkçası. Size her adımı tekrar tekrar üzerine basarak anlatacağım. Bütün gelişmeleri buraya gireceğim. Mahkemeye gidersem tutanakları,kararı onu bunu hepsini yazıp örnek olmaya çalışacağım.
Ha bu arada LG'nin Güney Kore'ye götürdüğü bir satış danışmanı(Ankamall'de Alper Bey) ile bayağı sıkı bir dostluk kurduk. Bugüne kadar gördüğüm en bilgili satış danışmanı anlamadığı şey yok. Buna oradan selamlarımı iletiyorum. Sorun olursa onu bulmanız işe yarayabilir. Ayriyeten Kızılay AVM'deki Bade Hanıma çok özel teşekkürlerimi sunarım garantiye yollarken gerçekten çok yardımcı oldu.

Son olarak bugün Teknosa'da yaşadığım saygısızlığı sizlere aktarmak isterim. Kız arkadaşımla beraber yine kızılay teknosada garantiye yollama işlemleri için beklerken bir adam g2 almak için gelmişti. Bu işlerden anlamadığı belli, iyi telefon almak isteyen bir beyefendiydi. Orada bir bey öve öve bitiremedi telefonu yok şusu çok iyi yok busu çok iyi yok 16 değil 200 lira farkla 32 gb alın falan da filan. Yok format atmayı bilmiyorsanız kampanyamız var 199 lira yerine 149 lirayla kasko masko yapıyoruz bilmem ne içine oyun kuruyoruz uygulama kuruyoruz odur da budur. Belli ki kotayı tutturmak için yırtınıyor. Ben de orada memnuniyetsiz bir şekilde bekliyorum. Anlattı anlattı en son dedi ki herhangi bir sıkıntınız olursa 444 55 99 dan hemen çözüyoruz 1 yıl içinde 10 sıkıntıyı. Dayanamadım, adama yalan şeklindeki kaş işaretini yaptım. Kota tutturmaya giden arkadaş gidince de yalan söylüyor dedim. Kısa bir süre gittiğinden daha fazla devam edemedim. Neyse efendim, kasada kız arkadaşım bana dedi ki artık LG telefon almak gibi bir hataya düşmezsin. Ben de tabi canım dedim. Adam bana döndü kötü mü dedi? Hayatının hatasını yaparsın ağabey ama sen bilirsin dedim. Satıcıların etekleri tutuştu.
Kübra adında bir hanımefendi vardı. Bana döndü bu yaptığınız çok ayıp çok yanlış gibisinden laflar etti. Müşterinin fikrini değiştirmeye çalışmak... dedi
Ben de ben müşteri olarak fikrimi söyledim, en iyi fikri müşteri verir dedim. Sonra başladım anlatmaya. 6. kez yolluyorum garantiye ne telefonda çözen var,ne serviste üstelik iyice rezil etmişler falan diye. O çok enerjik kotacı arkadaş döndü bana, beyefendi dedi siz ne kullanıyorsunuz? Nexus 4 dedim. Nexus 4 ile G2 karşılaştırılır mı dedi? Gülesim geldi o an. Ekranı Gorilla Glass 2 mi 3 mü desen ( ki Corning GG2,LG GG3 olduğunu iddia ediyor ) Gorilla Glass nedir diye soracak bir tip. İşlemcisi AMD mi Intel mi desen tabi ki 4 çekirdekli intel diyecek bir tip. O derece yani. Vay arkadaş bir şey demediğime pişman oldum. Kübra başladı bilmiyorsanız yorum yapmayın falan diye. Ben de dedim ki benim performans anlamında hiçbir sıkıntım yok lakin servise 6. defa gidiyor bu telefon. Yok G2 alanlardan hiçbiri geri getirmemiş de telefonu bilmem neymiş. Orası doğrudur yanlıştır bilemem, ancak yarın öbür gün g2 arızalanınca LG Ankara Servisi cihazın sağlam kısımlarını da bozup yollayacak. Ondan dostane bir uyarıda bulunmak istedim beyefendiye ve yineledim. Siz bilirsiniz ama ben akıllı telefon konusunda çok bilgiliyim, hayatınızın hatasını yaparsınız. Bozulunca muhattap bulamazsınız. Aradım bir güzel de teknosaya şikayet ettim Kübracığımı lakayıt lakayıt bilmeden kaba saba konuşuyor bunları technopatta paylaşacağım, ben sıradan müşteri değilim işlemci kodlarına, mimarisine, her teknolojisine kadar ezbere biliyorum diye. Müşteri hizmetleri de kaydınızı aldık dedi. Dur bakalım bi dahaki gidişimde Lakayıt Kübra orada olacak mı? Telefonu seve seve mi alacaklar, yoksa "sevmeye sevmeye" mi? Bütün bunları göreceğiz. Dediğim gibi, mesele para meselesi değil, gurur,onur hak yememe meselesi. Recep Bey'e ayrıyeten selamlarımı iletiyor ve bir videosunda bu konuya daha fazla eğilmesini diliyorum. Biz 2. sınıf vatandaş değiliz. Alınan ürünün satış sonrası hizmetinin had safhada verilmesini istiyorum

Bana ayırdığınız çok değerli zamanınız için hepinize milyonlarca kez teşekkür ederim. Herkese iyi forumlar, iyi hak yedirmemeler.
Sağlıcakla, devamı gelecek.
 

seyhmus21

Profesör
Katılım
19 Mart 2013
Mesajlar
1,967
Reaksiyon puanı
255
Puanları
83
Teknosadaki elemanların yarısı lg g2'nin arkasındaki tuşun farkında değil tuşsuz zannediyolar.
 

kopolo41

Öğrenci
Katılım
9 Kasım 2013
Mesajlar
24
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Geçmiş olsun bu standart işin trajik tarafi olay Lg ile sınırlı değil samsung,nokia,blackberry 3ünü de kullandım 3 ün de de garanti denen şeyin ne olduğunu anlamadım o yüzden bozmamaya bakın gibi saçma bi laf etmek durumu özetler diye düşünüyorum
 

feza08

Asistan
Katılım
1 Eylül 2009
Mesajlar
138
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Teknosadaki elemanların yarısı lg g2'nin arkasındaki tuşun farkında değil tuşsuz zannediyolar.

kesinlikle doğru. adamlar çok bilgisiz ve yetersiz.

- - - Mesaj Güncellendi - - -

Geçmiş olsun bu standart işin trajik tarafi olay Lg ile sınırlı değil samsung,nokia,blackberry 3ünü de kullandım 3 ün de de garanti denen şeyin ne olduğunu anlamadım o yüzden bozmamaya bakın gibi saçma bi laf etmek durumu özetler diye düşünüyorum
valla babam derdi de inanmazdım. appledan şaşmamak lazım
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
kesinlikle doğru. adamlar çok bilgisiz ve yetersiz.

- - - Mesaj Güncellendi - - -


valla babam derdi de inanmazdım. appledan şaşmamak lazım

sallamayın... en iyi garanti SONY ve eskiden varolan NOKIA'dadır SAMSUNG fena sayılmaz...
 

mucho

Öğrenci
Katılım
28 Mart 2012
Mesajlar
81
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
kesinlikle doğru. adamlar çok bilgisiz ve yetersiz.

- - - Mesaj Güncellendi - - -


valla babam derdi de inanmazdım. appledan şaşmamak lazım


Henüz 2 haftalık bir LG G2 kullanıcısıyım o yüzden garanti olayı vs henüz bir tecrübem yok. Aynı zamanda yaklaşık 1 ay önce de LG'nin üst düzey tvlerinden birini aldık. Garanti olayını umarım hiçbir zaman tecrübe etmeyiz ama olursa da tecrübelerimi ben de aktarırım.

Samsung konusunda epey şey yaşadım, garanti ve müsteri hizmetlerinin felaket derecede kötü olduğuna emin olabilirsiniz. Hem telefon hem beyaz eşya konusunda ayrı ayrı tecrübe ettim çok basit bir mantıkları var ne gelirse gelsin kullanıcı hatası deyip gönderiyorlar.

Gelelim Apple'a... Yaklaşık 3.5 yıllık Mac kullanıcısıyım. İlk çıkan Macbook Prolardan birinin sahibiyim. Bilgisayarı ABD'den getirttim ve aldığım gün de Apple Care Protection edinip cihazımı 4 yıl uluslararası garanti kapsamına aldım. Bu garantiyi yaparken forumlar ve çevremdeki insanlar bunun gerekli olmadığını zaten Türkiyedeki servislerin bunu kabul etmeyeceğini söylediler. Ben yine de yaptırdım. (190 Dolar) Bundan 1 ay önce bilgisayarın sarj kablosu içten kısa devre yaptı ve biranda kablonun adaptörle olan bağlantı kısmı küle dönüştü. Ondan birkaç hafta önce de p ve 0 tuşlarım aynı anda basmaya başlamıştı (p0p0p0 olarak bastıgını düşünün) Bu iki sorun için garantiye verdim. Başıma gelenleri anlatıyorum. servisteki adam bilgisayarın kodunu sisteme yazdı ve 2014 nisana kadar garanti kapsamında olduğumu söyledi. Sadece merak ettiği için bilgisayarı nereden aldığımı sordu, ABD dedim, tamam dedi. Kablonun kullanıcı hatası olup olmadığını öğrenmek için benden bilgi aldılar durumu anlattım. Sonuç: 9 iş günü içinde sarj aleti + Macbook Pronun (Garanti kapsamında olmasaydı yaklaşık maliyet: 750 TL) dış kasası tamamen değişmiş şekilde bilgisayarımı geri aldım. Görünüş itibariyle tamamen yeni bir bilgisayarım oldu. Bundan bağımsız olarak süreç ile alakalı olarak defalarca bilgilendirme aldım. 9 iş gününün aslında uzun bir süre olduğunu fakat dış kasayı yurtdışından getirttikleri için sürecin uzadığını ifade edip bir de üstüne özür dilediler. Bunun yanında daha birçok iyi niyet göstergesi sundular ayrıntılarına girmeyeyim.

LG G2 kullanıyorum ve gayet memnunum lakin maddi durumum iyi olsa hiç düşünmeden seçeceğim tek bir marka var. İster fanboyluk deyin ister gösteriş için alındınğını iddia edin şundan eminim ki Apple "pahalı" diye sattığı her ürünün hakkını veriyor. Telefonun kalitesi sadece donanım ve yazılım özellikleriyle ölçülmez o cihaza verdiğin destek de o malın bir parçasıdır. 3 yıl önce çıkmış iphone4 ios7e geçerken biz hala LG G2'ye android 4.4 ne zaman gelecek diye endişeli gözlerle bekliyorsak arkadaş telefonunu aylarca serviste gezdiriyorsa herkesin tekrar düşünmesi gerekir sanırım.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın. Ben de düşüncelerimi paylaşayım dedim.
 

erso81

Öğrenci
Katılım
14 Şubat 2013
Mesajlar
57
Reaksiyon puanı
1
Puanları
8
biz acayip bi şirketin garantisiyle internetten almıştık telefon 4 kez gitti sonunda para iadesi yapıldı en son olmayınca teknosada illaha hukuki yollar istiyo sanırım
 

feza08

Asistan
Katılım
1 Eylül 2009
Mesajlar
138
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
ben iphonedan androide sırf apple'ın kısıtlayıcı yapısını sevmediğim, aylarca jb beklemek zorunda kaldığım için geçti. bizzat jb yaptığım bir arkadaş telefonunun camını çatlatınca servise yolladı-ki kullanıcı hatası- direkt yenisini yolladılar. fanboy değilim ve apple ı kullanmam ama apple ın müşteri memnuniyeti konusundaki başarısını sağır sultan bile duydu. sanki adamların şirketine ortakmış gibi bir yere kanalize olanlara anlam veremiyorum. hangi firmanın hangi işletim sisteminin hangi özelliği iyi hangi özelliği kötüyse onları söylüyoruz biz. neden fanboy diye yaftalıyorlar anlam verebilmiş değilim. bir konuda apple fanboyu oluyorum, ötekinde android. çok saçma
 

/xo/

Dekan
Katılım
3 Haziran 2013
Mesajlar
6,131
Reaksiyon puanı
221
Puanları
63
Hocam bu teknosa, bimeks, media markt, Saturn, vatan vs tüm firmalar afedersiniz bizi salak, enayi yerine koyuyorlar. Sanki hiç bilmiyormuşuz gibi kendilerince bir takım şeyler uydurup anlatıyorlar. Note 3 ün işlemcisini sorduğumda bir yetkili "Tegra 3" diyebiliyor, kaç mah pilinin olduğunu bilmiyor ise oradan telefon almayacaksın, ben bunu anladım.
 

vaio

Asistan
Katılım
8 Ekim 2009
Mesajlar
388
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Bilgilendirme için çok teşekkürler.
 

Bloother

Rektör
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,953
Reaksiyon puanı
2,304
Puanları
113
Yaş
33
ben iphonedan androide sırf apple'ın kısıtlayıcı yapısını sevmediğim, aylarca jb beklemek zorunda kaldığım için geçti. bizzat jb yaptığım bir arkadaş telefonunun camını çatlatınca servise yolladı-ki kullanıcı hatası- direkt yenisini yolladılar. fanboy değilim ve apple ı kullanmam ama apple ın müşteri memnuniyeti konusundaki başarısını sağır sultan bile duydu. sanki adamların şirketine ortakmış gibi bir yere kanalize olanlara anlam veremiyorum. hangi firmanın hangi işletim sisteminin hangi özelliği iyi hangi özelliği kötüyse onları söylüyoruz biz. neden fanboy diye yaftalıyorlar anlam verebilmiş değilim. bir konuda apple fanboyu oluyorum, ötekinde android. çok saçma

Öylelerine aldırma sen fikrini söyle geç. Fanboyluk yaftası yapıştıranlar, mutlaka kendileri başka bir şeyin fanboyudur. Onlar gibi düşünmüyorsan fanboy oluyorsun. Kısacası hiç tiiye almayacaksın.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
mucho hangi servise götürdün ?servis ismi ve adresini paylaşırmısın?
 

jack bauer

Profesör
Katılım
8 Şubat 2010
Mesajlar
1,120
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Umarım kimsenin yolu servise düşmez apple için bende derdim çok pahalı gerek yok diye ama anladık ki ürünü sadece yetmiyor satmak buna hakkıyla destekte vermek gerek.
 

El Padrino

Dekan
Emektar
Katılım
15 Şubat 2007
Mesajlar
6,046
Reaksiyon puanı
72
Puanları
48
Okurken yaşlandım birader.Merakımdan okudum sonuna kadar.Garanti işleri bence şans işi.Allah'a şükür şu zamana kadar garanti servisleriyle pek işim olmadı, olmasında zaten.Allah düşürmesin :d
 

feza08

Asistan
Katılım
1 Eylül 2009
Mesajlar
138
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
amin kardeşim. yoksa halin yaman
 

laramio

Asistan
Katılım
21 Kasım 2013
Mesajlar
209
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bende çok çektim bu servislerden Allah düşürmesin :(
 

hakanonur

Öğrenci
Katılım
13 Kasım 2013
Mesajlar
28
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
G2 aldım satamadım satılığa koydum 1000 tl fiyat verdiler oysa beğenmemiştim 1300tl ye almıştım 1280 tl ye 1 hafta bekleyerek sattım bu arada 100lerce mesaj geldi 1000 tl ye ver alayım gibilerinden. 2. el piyasası dğşğk en ufak bir düşürmede camı çatlıyor iyiki s4 ümü satmamışım g2 aldım diye. 3-4 defa düşürdüm hiçbirşey olmadığı gibi en ufak bir çizik bile yok s4 ümde.
 

tachyon

Doçent
Katılım
29 Eylül 2008
Mesajlar
598
Reaksiyon puanı
59
Puanları
28
Ya şeytanın kendisi Apple'dır. Araştırın bakın Apple şikayetlerini, sanki sütten çıkmış ak kaşık. Hepsi aynı ..k. Kimse kusura bakmasın. LG konusunda Apple'ı övmekte neyin nesi? ABD'den Mac almış, sonra LG G2 almış, maddi durumum iyi olsa... diye trip yapıyor. 1500 tl'ye G2 alacağına iPhone 5 satıyorlar aynı fiyata niye onu almadın?
 

akrepzeus

Öğrenci
Katılım
18 Şubat 2011
Mesajlar
86
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Sorunum konuyla ilgili olduğu için yeni konu açmak istemedim.32 günlük lg g pro telefonum dün arızalandı.Ekranın üst kısmı (veri-wifi) yazan kısmı soldan -sağa renkli şeritlerle doldu.Bugün teknosaya gittim garanti için değişim talep ettim tabiki olmadı.Ben de değişim isteyerek yolladım.Teknosanın servis fişinde üzerinde kullanıcı hatası kılcal çizikler var yazıyordu.Bu nedir dedim?Telefonu havada dolaştırmıyoruz sonuçta.Her neyse gönderdim.Ama soğudum.Tavsite ve tecrübelerinizi paylaşırsanız yardımcı olacaktır.
vgb80.jpg
[/URL][/IMG]
 

Vikings

Dekan
Katılım
5 Aralık 2013
Mesajlar
9,621
Reaksiyon puanı
90
Puanları
48
Sorunum konuyla ilgili olduğu için yeni konu açmak istemedim.32 günlük lg g pro telefonum dün arızalandı.Ekranın üst kısmı (veri-wifi) yazan kısmı soldan -sağa renkli şeritlerle doldu.Bugün teknosaya gittim garanti için değişim talep ettim tabiki olmadı.Ben de değişim isteyerek yolladım.Teknosanın servis fişinde üzerinde kullanıcı hatası kılcal çizikler var yazıyordu.Bu nedir dedim?Telefonu havada dolaştırmıyoruz sonuçta.Her neyse gönderdim.Ama soğudum.Tavsite ve tecrübelerinizi paylaşırsanız yardımcı olacaktır.
vgb80.jpg
[/URL][/IMG]

Hocam şimdi suç seninde olabilir telefonunda olabilir. Telefon 30 günlük diyorsun 30 gün boyunca bişiyi yoktu şimdi ortaya çıktı demekki telefona bişi yaptın ondan oldu yoksa durup dururken telefonun ekranı bozulmaz mutlaka çarptırdın düşürdün üstüne oturdun bişi olmuştur yani. Ha ufak ihtimal olsada sen yapmamış olsan firmanın hatası olsa onlar orda kontrol edicektir elbet en uygun neyse onu yaparlar canını sıkma, geçmiş olsun.
 

akrepzeus

Öğrenci
Katılım
18 Şubat 2011
Mesajlar
86
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Üzerine balyozla vurdum.Tövbe tövbe.Sadece şunu sordum.Ekran değişip gelsin istemiyorum.Bu nedenle firma yapıldı diye gönderince nasıl değişim talep ederim.Yeni bir cihazın 1 aylıkken servise gitmesi canımı sıkıyor.Benim hatam olsa ne diye servise göndereyim uyanık.
 

mucho

Öğrenci
Katılım
28 Mart 2012
Mesajlar
81
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Ya şeytanın kendisi Apple'dır. Araştırın bakın Apple şikayetlerini, sanki sütten çıkmış ak kaşık. Hepsi aynı ..k. Kimse kusura bakmasın. LG konusunda Apple'ı övmekte neyin nesi? ABD'den Mac almış, sonra LG G2 almış, maddi durumum iyi olsa... diye trip yapıyor. 1500 tl'ye G2 alacağına iPhone 5 satıyorlar aynı fiyata niye onu almadın?


Kusura bakmayin ama tavriniz kustahca. Ben yasadigim durumu anlattim ve gayet objektif oldugumu dusunuyorum. Ben LG kategorisinde Apple'i ovmek icin ozel bir caba sarfetmedim konuyla ilgili olarak bir meramimi dile getirdim. Ayrica LG'yi kotuledigim falan da yok hos kotulesem ne olacak onu da anlamadim da neyse. LG G2 hem gorunus hem kullanim hem de f/p acisindan bana IPhone5e gore daha mantikli geldi ve bunu aldim size niye batti anlamadim. Hem bilgisayarimdan hem televizyonumdan hem de telefonumdan gayet memnunum.
 

Rambo_FT

Doçent
Katılım
25 Ağustos 2008
Mesajlar
720
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Yaş
30
Harbiden rezillikmiş. Benim telefonum Sony Ericsson Xperia Pro. 2012 yılının Haziran ayında almıştım. 3 ay önce fiziksel kamera tuşu çalışmıyor diye garantiye gönderdim, telefonu sıfırıyla değiştirip gönderdiler. Hepsiburada'dan almıştım oraya göndermiştim.

Sizin durum çok trajik olmuş. Demek ki LG almamak lazım.
 

Stizz

Asistan
Katılım
19 Kasım 2008
Mesajlar
387
Reaksiyon puanı
4
Puanları
0
Şimdi madem öyle bende başımdan geçen bir durumu anlatayım;

Öncelikle "Samsung servis rezalet" diyen arkadaşlar emin olun her servis rezalet değil.
Telefonum (S3) 1. yılını doldurmadan kendini yeniden başlatmaya başladı. Bu ilk önce günde 1 kere oluyordu. Daha sonra telefon kitlenmeye, donmaya (kalıcı olarak donuyor, tek çözüm batarya sökmek takmak) başladı ve kendini yeniden başlatma sayısı arttı. Öyle ki telefon artık kullanamayacağım duruma geldi ve Necatibey'de ki Samsung servisine verdim. Geçen 3-4 günün ardından telefonumda sorun bulunmadığını teslim alabileceğimi, kendi yaptıkları testte hiç donmadığını, kitlenmediğini, yeniden başlatmadığını söylediler. Yazılım yenileyip verdiler.
1 gün sonra aynı hatalar tekrar başladı tekrar götürdüm telefonu verdim. 3-4 gün sonra yine aynı şekilde sorun yok yazılım güncellendi gelin alın dediler. Sinirle direk oranın yetkilisinin yanına çıktım ve yarım saat tartıştık. Yetkilinin bana son dediği laf ordan çıkmama yetti. Aynen aktarıyorum "Zaten bu tip androidli cihazların günde 1-2 kere kendini yeniden başlatması doğal."
Samsung'u aradım durumu anlattım o yetkilinin dediklerini de ilettim. Oraya koyduğunuz yetkili sattığınız cihaz hakkında bunu diyorsa ben diyecek birşey bulamıyorum dedim. Kendileri bana Başarı teknik servisine telefonu vermemi, verdikten sonra kendilerini arayıp arıza numarasını bildirmelerini bu sayede detaylı inceleme talebinde bulunacaklarını söylediler. Cihazı götürdüm Başarı teknik servise verdim (Sakarya Cad.) Ortalam 4-5 gün içerisinde cihazın tamir edildiğini gidip alabileceğimi söylediler.

Cihazdaki sorun:
Fabrika hatası olarak üretilen eMMC (sanırım böyle yazılıyordu) chipinin kafayı yemesi :)) Cihazın anakartı garanti dahilinde değiştirildi, Yeni IMEI numarası kaydedildi ve bana teslim edildi.

Kısacası gerçekten servisten servise çok büyük fark var. Umarım bu konu birilerine yardımcı olur :)
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Daha önceden damdan düşen biri olarak valilikteki tüketici heyetine gidin. elinizdeki servis kağıtları ile beraber. lehinize karar çıkarsa eğer daha sizin sonuçtan haberiniz olmadan teknosa sizi arar para mı iade edelim yoksa hediye çekimi verelim diye.(benim ki media markttı ve media markt hiç konuya dahil olmasada, lg-vintek-mintek beni rezil etmişti. media markt karar sonrası paramı vermişti)
 

aceleciburak

Asistan
Katılım
21 Eylül 2008
Mesajlar
404
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
bir zincir markette çalışan satış elemanı olarak kullanıcıların şunu bilmesi lazım zincir marketler servis noktaları değildir zincir marketler kullanıcı ile servis noktası arasında lojistik hizmeti verir müşteri hizmetleri departmanı bunun için var ...

kendi çalıştığım mağazada müşteri hizmeti kabulü yaparken kullanıcıyı birebir servis noktasına yönlendirmeye çalışıyorum kullanıcı hem sorununu birebir iletmiş oluyor hemde onarım teslim ettiği gün içerisinde başlamış oluyor örneğin Samsung Bostancı servis noktasına bir çok kişiyi yönlendirdim çoğusu cihazları için DOA raporunu alıp mağazama dönüş yaptılar yeni cihazlarını rapora istinaden vermiş oldum ...

LG noktasına gelince vakti zamanında LG Optimus VU satmıştık bir müşterimize LG ler zaten servis bakımından kronik sorunludyı LG 1 aylık cihaz değiştirmek yerine Board değişimi yapıyor haliyle müşteri kabul etmiyor tekrar gidiyor aynı cihaz geri geliyor sonra birkez daha gönderiyor bu sefer Nexus 4 ile değişim kararı çıkıyor ama Muadil cihaz mı Nexus 4 bi kere Optimus VU 32 gb nexus 4 16 Gb velhasıl Nexus 4 içinde müşteriyi 1 ay bekletiyorlar sonunda Adam vazgeçiyor LG mi nalet olsun diyor mahkemeye başvurup LG den parasını alıyor ...

kısacası LG den Türkiye standartlarından ürün alınmaz en azından Telefon olarak bu yüzden de çalıştığım yerin LG ile anlaşmasıda yok çünkü çok belaları oldu tecrübe ile söyleyebileceğim bişi var ki Samsung türkiyede en iyi teknik servis hizmeti veren firma S5610K ya değişim verdiğinide gördüm Galaxy S4 e de NOTE II ye de ...

HTC One cihazlarında da son bi kaç aydır cihazın kapanıp bi daha açılmama sorunu var 1 ay içerisinde oluyorsa teleservice değişime kadar gidiyor ...

Nokia nın Lumia hariç cihazları sorunlu uğraşmıyorlar bile değişimde vermiyorlar ama en son Nokia 700 ün Nokia 620 ile değiştine şahit oldum ...

Sony de de Xperia Neo V nin sözde aynı donanım özelliklerine sahip denilerek Xperia Miro ile değiştirldiğini gördüm ...

hem satış hemde müşteri hizmetlerini yapan biri olarak siz siz olun cihazınız sorunlu ise servis noktasına birebir kendiniz götürün ve servisin başına ekşiyin emin olun çabucak sonuçlanacaktır...

NOT: zincir marketlerinin müşteri hizmetlerine verdiğinz ürününüzn servis süresi zincir markete teslim tarihinizden itibaren değil arızalı ürün servis noktasına ulaştıktan sonra başlamaktadır ve 20 iş günü olarak belirlenmiştir bu bilgiyide göz ününde bulundurun
 

Mert Ahmet

Dekan
Katılım
16 Mayıs 2010
Mesajlar
5,707
Reaksiyon puanı
40
Puanları
48
Ben de LG servisi şuan test etmekteyim. Optimus G telefonumun dokunmatiği arızalandı,servise gönderdim, bakalım geldiğinde ne halde olacak. Burada mutlaka paylaşacağım.
 

ismailwsx

Asistan
Katılım
13 Mayıs 2012
Mesajlar
128
Reaksiyon puanı
1
Puanları
18
Kardeş konuyu okudum %95 katılıyorum Her dediğinin

12,12,2013
Edremit teknosa mağazasına gittim içeri girdim bir iki bakındım
Orasının müdürü geldi nasıl yardımcı olabilir Bende dedim ben birtane usb 3.0 flash bellek alıcam dedim
Müdür bana güldü usb 3.0 bilgisayarlarda olur dedi flash belleklerde olmaz dedi :D
Ne desem ne desem dedim kırmakta istemiyorum sonuçta müdür :)
Dedimki eminmisiniz 3.0 usb flash bellek olmadığına dedim
şöle bi bozuldu usb Reonuda kasanın arkasında ben karşıdan gördüm şu kutu olan dedim he varmış dedi verdi :D
Ne yaparsın aga öyle insanı müdür yapıyolarsa ben orda genel müdür olurum o kadar diyorum :D
 
Üst