Şeriat ve laiklik hakkında ne düşünüyorsunuz?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Murataltug

Dekan
Katılım
15 Ekim 2017
Mesajlar
5,873
Reaksiyon puanı
3,096
Puanları
293
Yaş
39
Konum
Bursa
Evet şeriat kelime anlamı ile Allahın dinidir ve en yüce olan o dur ama bunun tam olarak uygulanması gerekir ne yazıkki eski devirlerde imamı azam şeriat adı ile asılırken osmanlıda genç osman 3.selim şeriat adı ile katledilmiş Abdülhamid han tahttan şeriat adı ile indirilmiştir peki bu gün şeriat tam anlamı uygulanıyor mu kısaca siz şeriat ve laiklik hakkında ne düşünüyorsunuz bana göre en yücesi Allahın kanunudur buna şeriat ismi verilir ama karar veren insanlar olduğu için her şeyi bozan insanlar şeriatı da bozup siyasete oyuncak etmişlerdir
 

Malik von Suomi

Dekan
Cezalı
Katılım
10 Kasım 2020
Mesajlar
7,101
Reaksiyon puanı
6,991
Puanları
293
Yaş
21
Konum
Poitiers
Evet şeriat kelime anlamı ile Allahın dinidir ve en yüce olan o dur ama bunun tam olarak uygulanması gerekir ne yazıkki eski devirlerde imamı azam şeriat adı ile asılırken osmanlıda genç osman 3.selim şeriat adı ile katledilmiş Abdülhamid han tahttan şeriat adı ile indirilmiştir peki bu gün şeriat tam anlamı uygulanıyor mu kısaca siz şeriat ve laiklik hakkında ne düşünüyorsunuz bana göre en yücesi Allahın kanunudur buna şeriat ismi verilir ama karar veren insanlar olduğu için her şeyi bozan insanlar şeriatı da bozup siyasete oyuncak etmişlerdir
Öncelikle şeriaat günümüzde işlemeyecek bir yönetim şeklidir. Uygulanan ülkelerin durumu malum. Kimsede iyiye kullanmaz şeriatı. Bu yüzden de Atatürk kaldırmıştır. İyikide kaldırmış.

Öncelikle Atatürkün ilkelerinden biri laiklikdir ve bu da şeriat gibi kötüye kullanılmakta günümüzde.

Artı olarak Türkiye Laik değil Seküler bir devlettir. (Kendi görüşüm) Eğer laik bir ülke olsaydık Diyanet gibi dini bakanlıklar olmazdı, Ortodoks patrikliği mesela hala açık o kaldırılırdı.
 

Mehmet_Emir

Doçent
Katılım
10 Eylül 2020
Mesajlar
896
Reaksiyon puanı
1,180
Puanları
93
Konum
$PATH
"Kim Allah'ın indirdiğiyle hükmetmezse, işte onlar kafirlerin ta kendileridir." (Maide 5/44) diye ayet var sence? Neyse benim fikrim sadece şeriat ile yönetilmeyi kabul edenlerin şeriat ile yönetilmeli.
 

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,149
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
293
Kimin şeriatı? Hak olan şii'nin mi yine hak olan sunninin mi? Yani hemen hemen her hukuki konuda sürekli farklı görüşler ve farklı uygulamalar var belli bir yasa yok şeriat ilkel ve yetersiz.
 

ömerim55

Profesör
Cezalı
Katılım
19 Kasım 2018
Mesajlar
2,187
Reaksiyon puanı
1,323
Puanları
358
şeriat o dönemki asrı saadet halkında gayet güzel uygulanıyordu. Ama artık hiçbir insan o kadar temiz ve saf değil. İnsanlar kendi istedikleri gibi evirip çevirerek dini kendi üçkağıtlarına alet edeceklerdir.
 

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,149
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
293
"Kadınların Şahitliği. Borç ilişkisiyle ilgili, “Erkeklerinizden iki şahit bulundurun. Eğer iki erkek bulunamazsa rıza göstereceğiniz şahitlerden bir erkekle biri yanılırsa diğerinin ona hatırlatması için iki kadın olsun” meâlindeki âyet (el-Bakara 2/282) ve kadının şahitliğini erkeğin şahitliğinin yarısı şeklinde ifade eden hadis (Buhârî, “Ḥayıż”, 6) başta olmak üzere ilgili naslardan hareketle klasik fıkıhta kadınların şahitliği konusunda iki farklı bakış açısı ortaya çıkmıştır. Daha çok Şâfiî mezhebince sistemleştirilen birinci bakış açısına göre kadınların şahitliği ilke olarak makbul değildir; malî konularda şahitliklerinin kabul edilmesi istisnaî bir durumdur ve zaruret gerekçesine dayanır. Çünkü Kur’an’da ve Sünnet’te kadınların şahitliğinin söz konusu edildiği durumlar özellikle malî konulara dairdir (Şehâbeddin ez-Zencânî, s. 266-267). Daha çok Hanefîler’ce sistemleştirilen diğer bakış açısına göre ise kadınların şahitliğinin kabul edilmesi ilke, bazı konularda kabul edilmemesi istisnadır; çünkü şahitlik ehliyetinin temeli müşahede, anlayıp kavrama ve eda edebilme yeteneği olup bu nitelikler kadınlarda da mevcuttur. Bu bakımdan açıklanması gereken şey, kadının şahitliğinin niçin makbul sayıldığı değil bazı konularda niçin makbul sayılmadığıdır. Hanefîler’e göre kadın şahitlik edebildiği hususlarda (had ve kısas dışındaki konularda) hâkimlik de yapabilir (Şemsüleimme es-Serahsî, II, 284; Burhâneddin el-Mergīnânî, III, 107). Şâfiî mezhebine göre ise hadler yanında evlenme akdinde de kadınların şahitliği kabul edilmez. Şâfiî fakihleri boşama, köle âzadı, vesâyet, velâ, vekâlet ve kısası affetme gibi konuları malî yönü olmadığı gerekçesiyle nikâh akdine ilhak edip bu konularda da kadınların şahitliğini kabul etmemişlerdir. Ayrıntılardaki bazı farklarla birlikte Hanbelî mezhebinin görüşü de böyledir. Alım satım, rehin ve muhayyerlik gibi daha çok borçlar hukuku alanına giren konularda kadınların şahitliği bütün mezheplerce geçerlidir. Ancak burada bir erkek iki kadın nisabına uyulması gerekir. Her ne kadar kapsamına nelerin girdiği hususunda görüş ayrılığı bulunsa da erkeklerin muttali olamayacağı doğum ve bekâret gibi konularda kadınların şahitlik edebileceği ittifakla kabul edilir (Buhârî, “Nikâḥ”, 23). Fakat sayı hakkında görüş ayrılığı bulunmaktadır. Şâfiî mezhebine göre bu konularda kadın şahit sayısının en az dört olması gerekirken Mâlikîler’e göre bu sayı ikidir. Hanefîler’e göre böyle konularda kadınların şahitliği için sayı şartı aranmaz, bir kadının şahitliği de yeterlidir. Hanbelî mezhebinde biri Hanefîler’in, diğeri Mâlikîler’in görüşüne uyan iki rivayet mevcuttur."



Günümüzde her birey eşittir kadını erkeğe oranlamak 4 erkeğe 3 kadın, 1 erkeğe 2 kadın gibi şeyler yoktur mesela şahit şahittir. Böyle ne olduğu belli belirsiz şeylerle günümüzde devlet yönetilmez. Bazı mezheplerde kadına hiç şahitlik bile yok mesela sadece borçlanma ve ticarette var.
 

oguzrx

Profesör
Katılım
4 Aralık 2020
Mesajlar
1,074
Reaksiyon puanı
680
Puanları
293
Konum
Nomad'i bulmaya çalışıyor
Evet şeriat kelime anlamı ile Allahın dinidir ve en yüce olan o dur ama bunun tam olarak uygulanması gerekir ne yazıkki eski devirlerde imamı azam şeriat adı ile asılırken osmanlıda genç osman 3.selim şeriat adı ile katledilmiş Abdülhamid han tahttan şeriat adı ile indirilmiştir peki bu gün şeriat tam anlamı uygulanıyor mu kısaca siz şeriat ve laiklik hakkında ne düşünüyorsunuz bana göre en yücesi Allahın kanunudur buna şeriat ismi verilir ama karar veren insanlar olduğu için her şeyi bozan insanlar şeriatı da bozup siyasete oyuncak etmişlerdir
Şeriati savunan insanlara küfür etmekten başka caremiz yok anlamiyorlar bir devletin dine karışması sıkıntıdır boşuna atatürk kaldırmadı
Laiklik diyince imansiz oluyoruz, Allahın dininde şeriat devlet ol da yazmıyor şeriatı savunan arkadaşlara burdan Allah yardımciniz olsun diyorum
 

ardabast61

Asistan
Katılım
20 Ocak 2020
Mesajlar
147
Reaksiyon puanı
205
Puanları
43
Konum
Trabzon
Evet şeriat kelime anlamı ile Allahın dinidir ve en yüce olan o dur ama bunun tam olarak uygulanması gerekir ne yazıkki eski devirlerde imamı azam şeriat adı ile asılırken osmanlıda genç osman 3.selim şeriat adı ile katledilmiş Abdülhamid han tahttan şeriat adı ile indirilmiştir peki bu gün şeriat tam anlamı uygulanıyor mu kısaca siz şeriat ve laiklik hakkında ne düşünüyorsunuz bana göre en yücesi Allahın kanunudur buna şeriat ismi verilir ama karar veren insanlar olduğu için her şeyi bozan insanlar şeriatı da bozup siyasete oyuncak etmişlerdir
Bence Din kavramı Dünyevi şeylerin yönetiminden daha üstün bir kavram.Ve Din ile Siyasetin ya da Yönetimin asla bir arada olmaması gerekiyor.Din kusursuzdur ama onu uygulayan bizler kusurlu olacağımızdan kaos ortamı oluşabilir.Herkes dinini kendi içinde yaşamalı ama yönetime karıştırmamalı.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ayrıca Laiklik herkesin kendi dinini özgürce yaşamasıdır bir din ya da inanç değildir.Bu nedenle laikliğin ülkemiz açısından çok önemli olduğunu düşünüyorum.
 

damzchevk

Profesör
Katılım
22 Nisan 2020
Mesajlar
1,149
Reaksiyon puanı
1,013
Puanları
293
Mesela normal devlet nikahı kıyılırken eğer nikah memuru dahil nikah ortamında eğer 1 erkek yok herkes kadınsa o nikah dini olarak geçerli değil. Böyle mi yönetileceğiz? :D
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,200
Reaksiyon puanı
10,315
Puanları
293
@Creative
Kıymetli abim, senden rica ediyorum, istirham ediyorum. Ne olur, Allah'ın dinine, insanların inançlarına açık seçik küfürden beter hakaretlerin yağdırıldığı konulara müsaade etmeyin. Kapatın hemen. Kapatın ki bu açık seçik İslam dinine, Allah'ın koyduğu yasalara küfredenler hem bu kadar günah işlemesin, diğer taraftan da gönlü Allah sevgisiyle yoğrulmuş insanlara bu kadar ağır eziyetler edilmesin.

Ben söylediklerinin nereye gittiğini bilmeyen, ya da bilerek inanmış insanları burada ezmek, madara etmek isteyen Allah düşmanlarına kendi dilleri ve üsluplarıyla cevap vermeye kalkarsam bu size eziyet, bana eziyet, onlara eziyet. Bu arkadaşların bu ağır zulmüne bizleri maruz bırakmayın. Bunu Allah'ın hatırı için yalvarıyorum size. Bizi de bu arkadaşları da bu ağır yükten kurtarın lütfen.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Üst