Bu konuyu okuyanlar

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Günah, haramı işlemek ile kazanılan şeydir. Yani haram ile aynı iş.
Haram olmayan bir şeyden günah kazanılmaz.
Haram işlemekle günaha giriyorsunuz diye her günaha girileceği düşünülen işe haramdır denemez. Namaz kılmamak Allah'ın emrini/farzı terk etmek olduğundan günahtır ama siz hiçbir kaynakta "namaz kılmamak haramdır" dendiğini gördünüz mü? Başından beri terminoloji deyip duruyorum siz hâlâ kafanıza göre izah yapma peşindesiniz.
 

|Ⓢєччαh|

Müdavim
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,323
Puanları
113
Kıymetli arkadaşlar, işin bizi ilgilendiren tarafı bir şeyin iyi-kötü ya da mahzurlu olup olmadığı değil midir? E bu konuda Peygamber efendimizin "Birinci bakış senindir (hakkındır), ama ikinci bakış senin değildir (aleyhinedir)" (Ebü Dâvud, nikâh 43; Dârimi, edep 28) hadisi yetmiyor mu bir müslüman olarak?

Ya adı ne olursa olsun, caiz değil, haram!
İman sahibiysen, Allah korkun varsa bakmayacaksın, bu kadar basit.

Mekruh mu denmiştir, sağlam bir iman sahibiysen yine de uzak durursun, gözünle beraber kalbini de temiz tutmuş olursun.

Ama haram mı helal mi diye derdi olmayan için zaten bu kavramların hiçbir önemi yoktur. Allahdan ona hidayet dileriz sadece.
 

bilexsamet

Müdavim
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,144
Reaksiyon puanı
2,419
Puanları
113
Kıymetli arkadaşlar, işin bizi ilgilendiren tarafı bir şeyin iyi-kötü ya da mahzurlu olup olmadığı değil midir? E bu konuda Peygamber efendimizin "Birinci bakış senindir (hakkındır), ama ikinci bakış senin değildir (aleyhinedir)" (Ebü Dâvud, nikâh 43; Dârimi, edep 28) hadisi yetmiyor mu bir müslüman olarak?

Ya adı ne olursa olsun, caiz değil, haram!
İman sahibiysen, Allah korkun varsa bakmayacaksın, bu kadar basit.

Mekruh mu denmiştir, sağlam bir iman sahibiysen yine de uzak durursun, gözünle beraber kalbini de temiz tutmuş olursun.

Ama haram mı helal mi diye derdi olmayan için zaten bu kavramların hiçbir önemi yoktur. Allahdan ona hidayet dileriz sadece.
Kendine çıkış yolu arayanlar harama, günaha, caiz değile takıyor işte. Ne yapalım?
O yüzden konu bu kadar uzadı.
 

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Kıymetli arkadaşlar, işin bizi ilgilendiren tarafı bir şeyin iyi-kötü ya da mahzurlu olup olmadığı değil midir? E bu konuda Peygamber efendimizin "Birinci bakış senindir (hakkındır), ama ikinci bakış senin değildir (aleyhinedir)" (Ebü Dâvud, nikâh 43; Dârimi, edep 28) hadisi yetmiyor mu bir müslüman olarak?

Ya adı ne olursa olsun, caiz değil, haram!
İman sahibiysen, Allah korkun varsa bakmayacaksın, bu kadar basit.

Mekruh mu denmiştir, sağlam bir iman sahibiysen yine de uzak durursun, gözünle beraber kalbini de temiz tutmuş olursun.

Ama haram mı helal mi diye derdi olmayan için zaten bu kavramların hiçbir önemi yoktur. Allahdan ona hidayet dileriz sadece.
Şimdi bahsettiğiniz hadis rivayeti Kur'an'daki Nur suresi 30-31. ayetler gibi canlı olarak karşımızda duran kadınla alakalıdır.

Kaylûbî'nin, İbn Hacer Heytemi'nin, İbn Abidin'in açıklamaları aynadaki görüntünün veya tasvirin canlı kadın görüntüsünden farklı olduğunu ortaya koyuyor,

Bunlarla fotoğraf ve film kıyaslanarak buna bakmanın caiz olup olmadığı tartışılmış ve şehvetsiz bakmanın caiz olduğunu söyleyenler zaten var.

Şehvetle bakmanın haram olduğunu söyleyen Dinimiz İslam gibi siteleri hazırlayanlar Kur'an'da ve hadislerde "haram" olarak geçmeyen bir şeye "haram" demiş oluyor. Belirli bir İslâmî eğitimi olanlar öyle kafasına göre "haram" dememektedir. Sakıncalı gördükleri, günaha girme ihtimalinin bulunduğunu düşündükleri konularda "caiz değil" demektedir.

Zaten takva sahibi insanlar mekruh, caiz değil gibi açıklamaları dikkate alabiliyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Kendine çıkış yolu arayanlar harama, günaha, caiz değile takıyor işte. Ne yapalım?
O yüzden konu bu kadar uzadı.
Benim burada bir tane iletimi gösterin. Hangi iletimde çıplak fotoğrafa bakmak günah değildir demişim? Hangi iletimde caizdir demişim? Sizin Allah'ın ve Peygamber Efendimiz'in "haram" olduğunu açıklamadığı bir şeye "haram" demenize takıldım. O kadar tartıştık, acaba hiç araştırma yaptınız mı? Günah nedir, haram nedir, caiz nedir, caiz değildir nedir? Kafadan yazmaya devam ediyorsunuz.
 

bilexsamet

Müdavim
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,144
Reaksiyon puanı
2,419
Puanları
113
Haram işlemekle günaha giriyorsunuz diye her günaha girileceği düşünülen işe haramdır denemez. Namaz kılmamak Allah'ın emrini/farzı terk etmek olduğundan günahtır ama siz hiçbir kaynakta "namaz kılmamak haramdır" dendiğini gördünüz mü? Başından beri terminoloji deyip duruyorum siz hâlâ kafanıza göre izah yapma peşindesiniz.
Günah tanımına, "dini bakımdan suç sayılanları yapmak", çoğaltırsak "farz olanı yapmamak" vs. işini de ekleyiver bir zahmet. Konuyu çarpıtma.

Bu kadar kelimelere takan, lafla iş yürütmeye çalışan görmedim. Konunun özü ile alakayı bıraktın artık.
 

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Günah tanımına, "dini bakımdan suç sayılanları yapmak", çoğaltırsak "farz olanı yapmamak" vs. işini de ekleyiver bir zahmet. Konuyu çarpıtma.

Bu kadar kelimelere takan, lafla iş yürütmeye çalışan görmedim. Konunun özü ile alakayı bıraktın artık.
Ben zaten farzı terk etmenin günah olduğunu yazmışım. Bunun üzerine "ekleyiver bir zahmet" demenizi anlayamıyorum. Ayrıca herhalde kelimelere takacağız. Bir şeyi doğru ifade edebilmek genel olarak önemli iken din gibi bir konuda yanlış ifadeler insanı küfre dahi düşürebileceğinden daha seçici davranmak durumundayız.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Nahl Sûresi ﴾116﴿
Ağzınıza geldiği gibi yalan yanlış konuşarak, "Bu helâldir, bu haramdır" demeyin; çünkü Allah hakkında asılsız şey söylemiş olursunuz; Allah hakkında asılsız şey söyleyenler de kesinlikle iflah olmazlar.
 
Son düzenleme:

bilexsamet

Müdavim
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,144
Reaksiyon puanı
2,419
Puanları
113
Ben zaten farzı terk etmenin günah olduğunu yazmışım. Bunun üzerine "ekleyiver bir zahmet" demenizi anlayamıyorum. Ayrıca herhalde kelimelere takacağız. Bir şeyi doğru ifade edebilmek genel olarak önemli iken din gibi bir konuda yanlış ifadelerin insanı küfre dahi düşürebileceğinden daha seçici davranmak durumundayız.
Konunun anafikrinden uzaklaştın. Kelimelerle uğraşıyorsun. Bazı eksik yerleri beyin tamamlar zaten özellikle senin tamamlanana gerek yok. Bunda bir kasıt da yok, mantıksızlık da.
Ben, Günah'a "haram karşılığında kazanılan" demişim ama namaz kılmamak haram mıyıymış, halbuki namaz kılmamak da günahmış ama haram değilmiş. Ben bunu hiç düşünememiştim zaten (!)

Kelimeyle uğraşmayı bırak. Zaten mezheplerden önce haramla, mekruhla, günahla yani kelimelerle uğraşmamışlar. Kur'an-ı Kerime bakmışlar, bir de Peygamber Efendimizin sünnetine ve ashabına. Herkes kendi fetvasını vermiş.
 

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Konunun anafikrinden uzaklaştın. Kelimelerle uğraşıyorsun. Bazı eksik yerleri beyin tamamlar zaten özellikle senin tamamlanana gerek yok. Bunda bir kasıt da yok, mantıksızlık da.
Ben, Günah'a "haram karşılığında kazanılan" demişim ama namaz kılmamak haram mıyıymış, halbuki namaz kılmamak da günahmış ama haram değilmiş. Ben bunu hiç düşünememiştim zaten (!)

Kelimeyle uğraşmayı bırak. Zaten mezheplerden önce haramla, mekruhla, günahla yani kelimelerle uğraşmamışlar. Kur'an-ı Kerime bakmışlar, bir de Peygamber Efendimizin sünnetine ve ashabına. Herkes kendi fetvasını vermiş.
Ben bu konuyu bir bilgi paylaşımı yapmak için açmıştım. Kaylûbî'ye ait olduğu söylenen ifadeye kendi kafama göre doğrudur/yanlıştır gibi bir yorumda bulunmadım. Gördüğüm kadarıyla haram ve caiz değil arasındaki farkı bilmeyenler olduğu için bazı izahlarda bulunmaya çalıştım. Hatalı olduğunuzu kabul etmeyip aradaki farkı anlamamakta direndiğiniz için konu bu şekilde tartışmaya dönüştü. "Ben bunu hiç düşünememiştim zaten" şeklinde kinaye yapıyorsuuz. Kaylûbî, İbn Hacer Heytemi ve İbn Abidin de sizin söylediklerinizi hiç düşünememiş miydi?
 

bilexsamet

Müdavim
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,144
Reaksiyon puanı
2,419
Puanları
113
Ben bu konuyu bir bilgi paylaşımı yapmak için açmıştım. Kaylûbî'ye ait olduğu söylenen ifadeye kendi kafama göre doğrudur/yanlıştır gibi bir yorumda bulunmadım. Gördüğüm kadarıyla haram ve caiz değil arasındaki farkı bilmeyenler olduğu için bazı izahlarda bulunmaya çalıştım. Hatalı olduğunuzu kabul etmeyip aradaki farkı anlamamakta direndiğiniz için konu bu şekilde tartışmaya dönüştü. "Ben bunu hiç düşünememiştim zaten" şeklinde kinaye yapıyorsuuz. Kaylûbî, İbn Hacer Heytemi ve İbn Abidin de sizin söylediklerinizi hiç düşünememiş miydi?
Günah tanımında yaptığınız düzeltmeye söyledim onu. Eklemeyi unuttuysak ekle otomatik. Bu mantıksızlığı ben hiç düşünmemiştim zaten derken eksiği otomatik tamamlayacaksın manasındaydı.

Kafamdan da bir şeyi haram ilan etmiyorum. Zaten zina, göz zinası ile ilgili yasaklar ayetler ile sabit. Hadisler ile de.

Burada aynı fiilin resimle, fotoğrafla, videoyla, aynayla, su yansımasıyla işlenmesi halinde haramlığı kaldıran fetvasını ben vermiyorum.
 

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Günah tanımında yaptığınız düzeltmeye söyledim onu. Eklemeyi unuttuysak ekle otomatik. Bu mantıksızlığı ben hiç düşünmemiştim zaten derken eksiği otomatik tamamlayacaksın manasındaydı.

Kafamdan da bir şeyi haram ilan etmiyorum. Zaten zina, göz zinası ile ilgili yasaklar ayetler ile sabit. Hadisler ile de.

Burada aynı fiilin resimle, fotoğrafla, videoyla, aynayla, su yansımasıyla işlenmesi halinde haramlığı kaldıran fetvasını ben vermiyorum.
O iş öyle sizin dediğiniz gibi olsaydı en başından âlimler bu konuya açıklama getirmeye çalışmazdı. Demek ki Kur'an'daki ayetin canlı bir kadına bakmayla ilgili olduğu düşünülmüş ki aynadaki görüntüye bakmanın farklı olduğu söylenmiş. Âlim olduğu belirtilen zatların görüşlerine karşı siz kendi görüşünüzü söylüyorsunuz. Sizin bu yapmaya çalıştığınız kıyası fukaha yapmış mı? Fukahadan "haram" diyen olmuş mu? Siz böyle devam etsek belki sabaha kadar kendi söylediğinizin doğru olduğunu iddia edeceksiniz. Bulabiliyorsanız "haram" diyenler varsa neden öyle dediklerini kaynak göstererek yazın. "Caiz değil" diyenleri zaten görebiliyoruz.
 

bilexsamet

Müdavim
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,144
Reaksiyon puanı
2,419
Puanları
113
Neye istiyorsanız ona inanın.
Allah'ın ayetlerine kılıf uyduran ben değilim. Ayetler ve hadisler ile haram olduğu net olan bir şeyin sırf resim, fotoğraf, video gibi aracılardan gelmesiyle hükmünü ben değiştirmiyorum.
 

|Ⓢєччαh|

Müdavim
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,323
Puanları
113
@ssenari müellifi ve @bilexsamet yazdıklarınızdan anlıyorum ki her ikinizde aslında aynı frekansta düşünen kişilersiniz. Lakin şu kavramlar üzerinde bir kez anlaşmazlığa düştünüz ya, sanırım geri de dönemiyorsunuz. Sanırım tartışmanız öz üzerine değil, kabuk üzerinden gidiyor.

Bence tarih boyu içinden bir türlü çıkamadığımız şu kabuk tartışmaları yapmanın çok bir yararı yok. O öyle dedi, bu böyle dedinin pek bir önemi yok. Önemli olan en büyük fetva makamı olan imanımızdan beslenen temiz vicdanlarımızdır.

Şu ışıkçılar mevzuuna gelince, adamlar bir ara sünnet namazlar mevzuuna takmışlardı. Kaza borcu olanın sünnet kılamayacaklarını iddia ederlerdi. Yani şafii mezhebinin görüşünü hanefilerde de uygulanmasını diretip durdular. Yemedi lakin. Aslında bunları çok fazla da kaale almak gerekmez diye düşünürüm. Sadece bunlardan uzak durmak daha evladır.
 

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Şu ışıkçılar mevzuuna gelince, adamlar bir ara sünnet namazlar mevzuuna takmışlardı. Kaza borcu olanın sünnet kılamayacaklarını iddia ederlerdi. Yani şafii mezhebinin görüşünü hanefilerde de uygulanmasını diretip durdular. Yemedi lakin. Aslında bunları çok fazla da kaale almak gerekmez diye düşünürüm. Sadece bunlardan uzak durmak daha evladır.
Konu dağılmasın diye bazı iletilere cevap yazmamıştım. Müzik haramdır konusuna girenler olmuştu mesela. Işıkçıların sitesine ve kitaplarına bakarsanız sadece haram olduğu şeklinde bir görüşe yer verdiklerini görebilirsiniz. Halbuki bakın diyanet nasıl açıklama yapmış:
İslam dini müzik konusunda ayrıntılı ve özel hüküm koymak yerine genel ilke ve amaçları belirlemekle yetinmiştir. Buna göre İslam’ın ilke ve esaslarına aykırı, günaha sevk eden, haramı teşvik eden müzikleri yapmak ve dinlemek günahtır. Dinimizin temel inanç, amel ve ahlak ilkelerine aykırı olmayan, haramların işlenmesine sebep olmayan müzik türlerini dinlemekte ise dinen bir sakınca yoktur.
Kur’an ve sünnette müzikle meşgul olmanın, müzik dinlemenin mutlak anlamda günah olduğunu gösteren deliller bulunmamaktadır. Aksine, Resûlullah’ın (s.a.s.), ilke olarak müziğin caiz olduğuna işaret sayılabilecek nitelikte ifadelerinin bulunduğu bilinmektedir. Nitekim o, nikâhın duyurulması için def çalınmasını öğütlemiştir (Tirmizî, Nikâh, 6). Yine bir bayram günü Hz. Âişe’nin yanında def çalıp türkü söyleyen iki cariyeye çıkışmak isteyenlere “Bırakın bu gün bayramdır” diye uyarıda bulunmuştur (Müslim, Îydeyn, 17).
Müzik yapmanın ve dinlemenin hükmünün ne olduğu konusu İslam bilginleri tarafından çokça tartışılmış, lehte ve aleyhte çok şey söylenmiştir. Tarafların ileri sürülen görüşleri, gerekçeleri ile birlikte değerlendirildiğinde müziğin mutlak anlamda yasaklanmadığı, aksine ilke olarak mubah kılındığı sonucuna ulaşılır (Bkz. Zeylaî, Tebyin, IV, 222).
Işıkçılar hem müzik haramdır diyor hem kendi TV kanallarında seçim zamanları Uğur Işılak'ın şarkılarını çalıyor. Gülben Ergen'e, Seda Sayan'a, Hülya Avşar'a program yaptıran da kendileriydi. Onlar program yaparken onlara şehvetle bakanlar olmuyor muydu acaba?

Bazı Vahhabîler de fotoğrafın ve videonun haram olduğunu hatta dini içerikli bilgi verici videoların bile haram olduğunu söylüyorlar ama adamların internette kendi fotoğrafları ve videoları bulunabiliyor.
 

bilexsamet

Müdavim
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,144
Reaksiyon puanı
2,419
Puanları
113
Şu ışıkçılar mevzuuna gelince, adamlar bir ara sünnet namazlar mevzuuna takmışlardı. Kaza borcu olanın sünnet kılamayacaklarını iddia ederlerdi. Yani şafii mezhebinin görüşünü hanefilerde de uygulanmasını diretip durdular. Yemedi lakin. Aslında bunları çok fazla da kaale almak gerekmez diye düşünürüm. Sadece bunlardan uzak durmak daha evladır.
Yanlış anlaşılmasın. Dini/itikadi olarak itibar ettiğim yok Işıkçılar'a. Konu onların sitesinden alıntı ile başlayınca konu buraya geldi.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Konu dağılmasın diye bazı iletilere cevap yazmamıştım. Müzik haramdır konusuna girenler olmuştu mesela. Işıkçıların sitesine ve kitaplarına bakarsanız sadece haram olduğu şeklinde bir görüşe yer verdiklerini görebilirsiniz. Halbuki bakın diyanet nasıl açıklama yapmış:

Işıkçılar hem müzik haramdır diyor hem kendi TV kanallarında seçim zamanları Uğur Işılak'ın şarkılarını çalıyor. Gülben Ergen'e, Seda Sayan'a, Hülya Avşar'a program yaptıran da kendileriydi. Onlar program yaparken onlara şehvetle bakanlar olmuyor muydu acaba.
Zaten söyledikleri ile yaptıkları arasında aleni bir çelişki var.
Ama TV ve radyo programlarının bir kısmında müzik olması zorunluluğu ile ilgili bir mevzuat da olabilir. Tam olarak bilmiyorum. Çünkü bu aleni bir çelişki.
 
Son düzenleme:

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Zaten söyledikleri ile yaptıkları arasında aleni bir çelişki var.
Ama TV ve radyo programlarının bir kısmında müzik olması zorunluluğu ile ilgili bir mevzuat da olabilir. Tam olarak bilmiyorum. Çünkü bu aleni bir çelişki.
Uludağ sözlükte birisi Osman Ünlü başlığında şöyle yazmış: bir gün tgrt fm'de yaptığı programda her çeşit müziğin ve çalgı sesinin haram olduğunu,özellikle tasavvuf musikisi ile uğraşanların imanının tehlikede olduğunu söylemiş, programa telefonla bağlanan bir dinleyicinin ''müziğe haram diyorsunuz ama sizin programınızda da aralarda fon müziği olarak ney sesi geliyor,bu nasıl iş?'' sorusuna ise ''ama biz yayıncıyız'' diyerek müthiş bir kıvırtma örneği sergilemişti.
 
Son düzenleme:

PropHeTe

Müdavim
Katılım
21 Mart 2009
Mesajlar
4,155
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,398
Puanları
113
Ben şöyle bir çözüm önerebilirim her kim şevhetle veya haram olduğunu düşünerek sonraki vakit namazında veya tevbe için kılın ve namazda secde de iken yaptığınız şey için bağışlanma dileyin ve aklınızda olsun şevhet gıybet haram zarar vesvese şeyler aklınızı kurcaladığı anda hemen Rabbimize sığının ve güvenin, bu her şeye yetmez mi?
Ahmet şunu dedi Mehmet bunu yaptı geçin bunları kulun kula ettiği zülmü hiç bir canlı varlık birbirine yapmıyor.
 

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Gördünüz mü, ışıkçılar nasıl da bizi bir noktada birleştirdi!
Sesli sohbet programlarından birinde hristiyanlarla Müslümanların tartıştığı sohbet odaları oluyordu. Tartışmalar bazen şiddetli bir şekilde devam ederken birisi tartışılan konuyla çok alakasız bir şey söyleyip "bunu nasıl söylersin?" gibi birtakım tepkiler gelince "I am an atheist" dediğinde her iki taraf onunla tartışmaya başlıyordu.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ben şöyle bir çözüm önerebilirim her kim şevhetle veya haram olduğunu düşünerek sonraki vakit namazında veya tevbe için kılın ve namazda secde de iken yaptığınız şey için bağışlanma dileyin ve aklınızda olsun şevhet gıybet haram zarar vesvese şeyler aklınızı kurcaladığı anda hemen Rabbimize sığının ve güvenin, bu her şeye yetmez mi?
Ahmet şunu dedi Mehmet bunu yaptı geçin bunları kulun kula ettiği zülmü hiç bir canlı varlık birbirine yapmıyor.
Bu konuları tartışırken bazıları öyle biliyor ki biz porno seyretmek için kılıf arıyoruz. Halbuki bu meselenin çok yönü var. Bir veb sitesi hazırlarken bir fotoğraf kullanacağız diyelim. Fotoğrafta kız ve erkek öğrenciler varsa bu fotoğrafı oraya koymakla günaha girer miyiz? O fotoğrafa bakan şehvet hisseder mi, hissetmez mi? Benim bakarken şehvet hissetmediğim fotoğrafa başkası şehvetle bakarsa onu oraya koyduğum için bana da günahı olur mu?
 
Son düzenleme:

PropHeTe

Müdavim
Katılım
21 Mart 2009
Mesajlar
4,155
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,398
Puanları
113
Bu konuları tartışırken bazıları öyle biliyor ki biz porno seyretmek için kılıf arıyoruz. Halbuki bu meselenin çok yönü var. Bir veb sitesi hazırlarken bir fotoğraf kullanacağız diyelim. Fotoğrafta kız ve erkek öğrenciler varsa bu fotoğrafı oraya koymakla günaha girer miyiz? O fotoğrafa bakan şehvet hisseder mi, hissetmez mi?
Koyacağın resme baktığında sen ne hissediyorsun? Şevhet mi yoksa alalade bir resim mi? Kişinin içinde karaktersizlik var ise ona resim bile gerekmez. (=
 

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Bu konuyu araştırmaya devam ettim.

Kaylûbî ehl-i sünnet bir fakihtir ancak onu kaynak olarak gösteren İsmail Güllük FETÖ'cüymüş. Bu durumda Kaylûbî'nin böyle bir görüşü bulunup bulunmadığı şüphelidir.

Konuyu İngilizce kaynaklarda aratınca da şöyle bir şeyle karşılaştım:
jamaaat_alahbaash_the_habashis   IslamKotob   Google Kitaplar.png


Burada they "onlar" şeklinde bahsedilenler Lübnan'daki Jamaat al Ahbash'tır ve onlarla ilgili olarak da İngilizce Vikipedide şöyle bir ifade bulunuyor: It has been compared to the Turkish Gülen movement. (dipnot: Mukerrem, Miftah. "Turkey and Ethiopia at Crossroads: Ahbashism and Gulenism". Insamer.)
 

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Dipnotta verilen Kalyûbî'nin kitabını PDF olarak buldum. Arapçam çok iyi değil ama sanıyorum işaretlediğim yer konuyla ilgili kısım.
حاشيتا قليوبي وعميرة   ج 3   الإقرار   الطلاق   13284494061.pdf.png


Bu kısmı Google'da aratınca çeşitli Arapça fetva siteleri çıktı. Aynadan ve sudan yansıyan görüntüye şehvetle bakmanın haram olmadığını söyleyen başka Şafii fakihler de varmış:
حكم النظر إلى العورة غير الحقيقية   الحي العربي.png
 

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Aşağıdaki açıklamalar hürmet-i musâhara konusuyla ilgilidir ama aynadaki görüntünün mahiyeti konusunda da bilgiler ihtiva etmektedir:
Aynada bir kadının fercini görmekle hürmet-i musâhere sabit olmaz. Görünen bizzat kendisini değil benzeridir. [Bunun gibi, birisinin yüzüne bakmayacağım diye yemin eden, aynadaki görüntüsüne baksa yemini bozulmuş olmaz, çünkü bu görüntü, kendisi değildir, benzeridir. (İbni Âbidin)

Kişi, ecnebi bir kadına aynada veya suda bakarsa, bunun hakkındaki hükmün ne olduğunu görmedim. Fakihler sarâhaten musâharat haramlığı konusunda “Musâharat haramlığı, kadının tenasül uzvunu aynada veya suda görmekle sâbit olmaz. Çünkü görünen aynısı değildir, misaldir” demişlerdir. Eğer kişi camdan veya kadının içinde bulunduğu bir sudan bakarsa burada hüküm değişiktir. Çünkü göz, su ve camı geçer, onların içindekini görür. Bu kaidenin ifâde ettiği mânâ şudur:

Ecnebî bir kadına ayna veya sudan bakmak haram değildir. Ancak farklı olarak nazar ve benzeri şeylerle nikâh haramlığı meydana gelebilmesi için şartlarında şiddet gözetilmiştir. Çünkü orada aslolan helâlliktir. (İbn-i Âbidîn, Terc. Mazhar Taşkesenlioğlu, Şamil Y., c. 15, s. 403)

Sinemadaki görüntü ile ilgili de şöyle bir açıklama bulunuyor:
Aynadaki hayâl, insana tam benzediği hâlde ve insanın irâdesi ile hareket ettiği hâlde, insanın kendisi değildir. Yabancı kadının, ellerinden ve yüzünden başka yerlerine bakmak harâm olduğu hâlde, aynadaki görüntüsüne şehvetsiz bakmak harâm değildir. İbni Âbidîn “rahime-hullahü teâlâ” beşinci cildde (Nazar ve lems) faslının sonundaki tenbîhlerin ikincisinde diyor ki, (Bir insanın aynadaki, sudaki görüntüsü, kendisi değildir, benzeridir. Cam arkasındaki ve su içindeki insanın ise, kendisi görülmektedir. Bunun için, yabancı kadının aynadaki, sudaki görüntüsüne şehvetsiz bakmak harâm değildir.) Şâm’daki Ehl-i sünnet âlimlerinden, Suriye baş kâdısı, Ahmed Mehdî Hıdır, 1382 [m. 1962] baskılı (Fihrist-i İbni Âbidîn) kitâbının 127 ve 284. cü sahîfelerinde, (Kadınların sinema perdelerinde görünen hayâllerine bakmanın hükmünü, İbni Âbidîn’in bu yazısında bulmaktayız) demektedir.
 

Metin_Aslantürk

Müdavim
Katılım
18 Aralık 2019
Mesajlar
1,009
Reaksiyon puanı
660
Puanları
113
Günah günah....haram...Ay çarpılıcam...ayyyy....ayyyy....bana afakanlar bastiiiiiii.......ayyyyy.....yapmayın vpn kullanmayın yasak sitelere girmeyin...birbirininize öpücük emoji göndermeyin.....ayyyy...sonra erkek erkeğe maazallah.....çok günah...müstehcen fotoğraf Namahrem yapmayın gariiiiii.......çok günah....Hayırrrr.... ? ????????????
 

|Ⓢєччαh|

Müdavim
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,210
Reaksiyon puanı
10,323
Puanları
113
Kadınlar şort giyiyor...iman tahtaları açık namahrem survivor da neymiş....acuna para mı kazandıralım...günah...günah....haram...mekruh...tövbe de töbe de töbe de...bre Gafil.... ? :weary: ? :weary: ? :weary:
Bak arkadaşım, dini konularda dalga geçmek, alay etmek, gırgıra almak sana hayır getirmez. Allah tarafından meşru kabul edilmeyen bir şeyi helal gibi takdim etmek kişiyi dinden çıkarır. Gerçi senin gibi düşünenler için dinde olmak, dinden çıkmak gibi kavramların hiçbir kıymeti harbiyesi yoktur, bilirim ama yine de sana hayır getirmeyeceğini hatırlatmak istedim. En azından dini inancı olan kişilere saygılı davranmış olursun.
 

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Saudi Gazette adlı sitedeki What makes TV ‘halal’ and cinema ‘haram’? başlıklı yazıdan bir bölüm:
saudi gazette.png


Suudilerin televizyon konusundaki fikirleri değişmekle birlikte sinema konusundaki fikirlerinin değişmemiş olması ilginç.

Türkiye'de de bazı tarikatlerin başlangıçta televizyona karşı çıktıkları ve sonradan kendilerinin televizyon kanalları kurdukları söyleniyordu.

1990'larda televizyon açık olan eve girmem deyip televizyonu kapattıranların olduğunu duyuyorduk. Acaba günümüzde böyle yapanlar kaldı mı?
 

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Buyrun bir kaynak daha:
Resim haline getirilmiş avret yerlere bakmanın mahzuru hususunda bir şey bulamadım; araştırıla..." [Reddü'I-Muhtâr, VI, 373]
Sorularla İslamiyet sitesinde bu şekilde geçiyordu, bir başka kaynakta şu şekilde geçiyor: "Dikkat edilsin; acaba şehvetle nakşedilen bir resme, bir surete bakmak harâm mıdır? İşte burada tereddüt yeridir. Yani bu tereddüdler olan bir meseledir. Bunun hükmünü görmedim. Tetkik edilsin." (İbn Abidin, Reddü'l Muhtar, Bakma ve Dokunma Faslı)

Eğer orijinali bu şekildeyse Sorularla İslamiyet sitesinde veya onların kullandığı kaynakta ifadeden "şehvetle" kısmı çıkarılmış.



Mesaj otomatik birleştirildi:

Kur'an'daki harama bakmaktan sakınma konusunun müstehcen fotoğrafları da kapsadığını söyleyenler oluyor. Cariyelerle ilgili anlatılanlara bakın: "Fakat satın almak istediği câriyeye istek (şehvet) duysa da, yine bakabilir; hatta İmam Ebû Hanife'ye (rh.) göre (şehvetle) dokunabilir de." Burada söz konusu olan "aynısı değil misal" olduğu söylenen fotoğraf veya video değil, yine insan:
Câriye ve câriyenin avreti.png
 
Son düzenleme:

nagaracuga

Doçent
Katılım
4 Ocak 2008
Mesajlar
692
Reaksiyon puanı
494
Puanları
63
Yrd. Doç. Dr. Ahmet Dalkıran'ın "On Yedinci Yüzyıl Osmanlı Minyatürlerinde Sıra Dışı Bir Eğilim: Müstehcenlik" adlı makalesinden:
Osmanlı minyatürlerinde müstehcenlik.png
 
Üst