• 13 dakikada Apple etkinliği özeti!

    Apple dün gerçekleştirdiği etkinlikte AirPods 3, M1 Pro ve M1 Max işlemcileri ile 14 ve 16 inç MacBook Pro tanıttı, biz de özetledik.

Hakem heyeti lehime karar verdi

Bu konuyu okuyanlar

desteklazimbana

Öğrenci
Katılım
17 May 2020
Mesajlar
11
Reaksiyon puanı
4
Puanları
3
Yaş
41
Merhaba arkadaşlar,
Mayıs ayında bir telefon üreticisi firmayla yaşadığım sorun sebebiyle hakem heyetine başvuruda bulunmuştum.Geçen hafta gelen kararla hakem heyeti ayıplı ürün tespiti yaptı ve lehime karar verdi.
Kararda , ayıpsız misli yeni bir ürün ile değiştirilmesi uygun görüldü.
Ancak bugün elma yetkilileri tarafından arandım ve bana verilecek yeni ürünün garanti süresinin 3 ay oldugunu ve kutusuz bir cihaz vermeyeceklerini söylediler.Bende bu karara şöyle itiraz ettim.Orada yeni bir ürün ile değiştirilmesi yazıyor.Bana vereceğiniz ürünün tekrardan ayıp olmadığını nereden anlayacağım 3 ay içinde diye sorunca cevapsız kaldılar.Size yeni bir ürün diye kutusuz bir cihaz verilse kabul eder misiniz dedim bu konuda yorum yapamayız maalesef diye geçiştirdiler.Bende bana sattıgınız ürünün ayıplı olduğu tescil edilmiş ve hala bana garantisiz ve kutusuz cihaz veriyorsunuz diye tepki göstererek icraya gideceğimi belirttim.İcrada da haklı bulunursam maddi-manevi tazminat açacağımı belirttim.

Sizce bu şekilde ilerleyerek sonuç alabilir miyim?
 

Emre Nas

Profesör
Katılım
6 Nis 2020
Mesajlar
2,380
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,266
Puanları
113
Yaş
121
eğer olmazsa tazminat açıp iyi para alabilirsin
 

Laufeyson

Rektör
Katılım
19 Tem 2020
Mesajlar
10,993
Reaksiyon puanı
13,143
Puanları
113
Alırsın. Sorun neydi bir anlatır mısın?
 

Deli Gölge

Profesör
Katılım
24 Nis 2020
Mesajlar
2,285
Reaksiyon puanı
2,027
Puanları
113
O kadar para verelim.. kendilerinin yaptığı muameleye bak..
 

ozciceky

Profesör
Katılım
20 Haz 2020
Mesajlar
2,609
Reaksiyon puanı
2,372
Puanları
113
Yaş
48
Tabii ki alırsın kutusuz sıfır telefonumu olur be biraz fazla tazminat acta bizde sevinek:D
bunların verdikleri cihaz şöyle. mesela ipad aldın. kullanıcı hatası sebebi ile ekranını kırdın.
garantiye girmiyor. ama cihazın aynısını sana kutusuz veriyor normal ipadin de yarisi gibi bir ücret alıyor senden. Ben böyle bir cihaz almıştım elmadan. Sağolsunlar imei kaydını yaptırmadılar ve kabaca aldıktan 4 ay sonra Bodrumda 4g 3g calışmaz hale döndü. bildiğin wifi cihaz oldu.
Elmayı aradaım BTK'ya dosya açtılar. 1 ay sürebilir dediler. 5 günde hallolmuştu.

Gıcık oluyorum böyle işlere...
 

grbzz

Dekan
Emektar
Katılım
28 Ara 2018
Mesajlar
6,806
Reaksiyon puanı
9,658
Puanları
113
Çoğunlukla zaten swap ürün verilir. Keşke kabul etseymişsiniz. Böyle daha çok uzun sürer süreç.

Hangi firma bu arada?
 

Little Cat

Profesör
Katılım
28 Haz 2020
Mesajlar
4,902
Reaksiyon puanı
10,332
Puanları
113
Yaş
27
Tabiki bir sonuç alırsınız.
 

Airbus

Doçent
Katılım
20 Mar 2016
Mesajlar
767
Reaksiyon puanı
660
Puanları
93
Pekala. Şimdi size yapmanız gerekenleri tek tek analtıyorum. Size ürünün aynısı ile değişimi söylendiğinden kutu içeriği ve kutu dahil herşeyi teslim ederek yeni 0 ürünü alabilirsiniz. Eğer firma size bu konuda zorluk çıkartırsa kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün bekleyin ve dosyayı icraya koyun. 140₺ civarı bir ücret alacaklar sizden ama sonrasında bu parayı karşı taraftan alabileceksiniz. Size cihazın sorunsuz halini vermek zorundalar. Eğer avukatınız varsa dosyayı avukatınıza vererek de hem garanti kısmını hem de sıfır cihaz olayını daha rahat çözebilirsiniz. Belirttiğim gibi sizinle anlaşmaya yanaşmazlarsa (kutusuz ürün zaten ayrı bir sorundur. Cihazın kullanılıp kullanılmadığını bilemezsiniz) dosyayı icraya koyabilirsiniz.
 
Son düzenleme:

desteklazimbana

Öğrenci
Katılım
17 May 2020
Mesajlar
11
Reaksiyon puanı
4
Puanları
3
Yaş
41
Alırsın. Sorun neydi bir anlatır mısın?
Cihaz aldığımdan beri elektrik akımı gibi sesler geliyordu.Kamerada donmalar vardı.Aşırı ısınma vardı.4 kez servise götürdüm.Cihaz ayıplıysa değişim talep etmeme rağmen değişim yapmayım birinde ekranı değiştirdileriki kere yazılım yüklediler dördüncü sefer kıdemli danışman aracılığıyla direkt servise sorunu kanıtlı gösterince kendi onarım merkezlerine değişim amaçlı gönderdiler.Bu sürede 4 kez servise gittiği için seçimlik haklarımı kullanmak istedim kullandırtmayıp garanti süremi serviste bitirdiler.Bende bitmeden hakem heyetine başvurdum.Ertesi gün kıdemli danışman aradığında hakem heyetine başvurduğumu belirttim,aynı gün içerisinde cihazda sorun yok deyip tarafıma geri gönderildi.5 ay bekledim daha sonra bilirkişi raporu istendi,bilirkişide sorunları görüp raporu gönderdi ve üretim hatası olduğunu söyledi.
 

Laufeyson

Rektör
Katılım
19 Tem 2020
Mesajlar
10,993
Reaksiyon puanı
13,143
Puanları
113
Cihaz aldığımdan beri elektrik akımı gibi sesler geliyordu.Kamerada donmalar vardı.Aşırı ısınma vardı.4 kez servise götürdüm.Cihaz ayıplıysa değişim talep etmeme rağmen değişim yapmayım birinde ekranı değiştirdileriki kere yazılım yüklediler dördüncü sefer kıdemli danışman aracılığıyla direkt servise sorunu kanıtlı gösterince kendi onarım merkezlerine değişim amaçlı gönderdiler.Bu sürede 4 kez servise gittiği için seçimlik haklarımı kullanmak istedim kullandırtmayıp garanti süremi serviste bitirdiler.Bende bitmeden hakem heyetine başvurdum.Ertesi gün kıdemli danışman aradığında hakem heyetine başvurduğumu belirttim,aynı gün içerisinde cihazda sorun yok deyip tarafıma geri gönderildi.5 ay bekledim daha sonra bilirkişi raporu istendi,bilirkişide sorunları görüp raporu gönderdi ve üretim hatası olduğunu söyledi.
Size sunulan teklifi kabul edin derim.
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
10,127
Reaksiyon puanı
6,594
Puanları
113
Cihaz aldığımdan beri elektrik akımı gibi sesler geliyordu.Kamerada donmalar vardı.Aşırı ısınma vardı.4 kez servise götürdüm.Cihaz ayıplıysa değişim talep etmeme rağmen değişim yapmayım birinde ekranı değiştirdileriki kere yazılım yüklediler dördüncü sefer kıdemli danışman aracılığıyla direkt servise sorunu kanıtlı gösterince kendi onarım merkezlerine değişim amaçlı gönderdiler.Bu sürede 4 kez servise gittiği için seçimlik haklarımı kullanmak istedim kullandırtmayıp garanti süremi serviste bitirdiler.Bende bitmeden hakem heyetine başvurdum.Ertesi gün kıdemli danışman aradığında hakem heyetine başvurduğumu belirttim,aynı gün içerisinde cihazda sorun yok deyip tarafıma geri gönderildi.5 ay bekledim daha sonra bilirkişi raporu istendi,bilirkişide sorunları görüp raporu gönderdi ve üretim hatası olduğunu söyledi.
Tam olarak thh kararında ne yazıyor, ürünün iadesi ücreti karşılığında olmalıdır demiyor mu, yazdığınıza göre bu hakkın da tanımlanmış olması gerekir size...?
 

desteklazimbana

Öğrenci
Katılım
17 May 2020
Mesajlar
11
Reaksiyon puanı
4
Puanları
3
Yaş
41
Tam olarak thh kararında ne yazıyor, ürünün iadesi ücreti karşılığında olmalıdır demiyor mu, yazdığınıza göre bu hakkın da tanımlanmış olması gerekir size...?
1-Açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulü ile uyuşmazlık için belirtilen fiyat değerindeki ürünün ayıpsız misli yeni bir ürün ile değiştirilmesi
2-Ayıplı ürünün ilgili firmaya iadesine...

karar verilmiştir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Size sunulan teklifi kabul edin derim.
Ancak tekrar ayıplı ürün olması durumunda ne yapacağım? 3 ay sonra bunun farkına varırsam ne olacak?
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
10,127
Reaksiyon puanı
6,594
Puanları
113
1-Açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulü ile uyuşmazlık için belirtilen fiyat değerindeki ürünün ayıpsız misli yeni bir ürün ile değiştirilmesi
2-Ayıplı ürünün ilgili firmaya iadesine...

karar verilmiştir.
Anladığım kadarıyla sen thh ye başvuru yaparken ürünün misli ile değişimini istemişsin, eğer ürünün iadesini kesinkes isteseydin iade hakkın kullandırtılırdı. Öyle yapmış olsaydın hiç uğraşmaz para iadesi alır başka sevdiğin bi marka da alabilirdin. Doğru mu?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ayıplı Mallarda Tüketicinin Hakları Nelerdir?​

Ayıplı Mallarda Tüketiciye 4 adet seçmelik hak sunulmaktadır. Bunlar;(Tüketici hakları kanunu 2019)​

a) Satılanı iade edip bedelini geri istemek

b) Satılanı iade etmeyip ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,(İndirim)

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, (Ücretsiz tamir)

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme (Satılanı aynı modelin yenisi ile değiştirme)

Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

Notlar:

*Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir.

**Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir.

***Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur.

****Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir. (Tüketici hakları kanunu 2019)

 

desteklazimbana

Öğrenci
Katılım
17 May 2020
Mesajlar
11
Reaksiyon puanı
4
Puanları
3
Yaş
41
Anladığım kadarıyla sen thh ye başvuru yaparken ürünün misli ile değişimini istemişsin, eğer ürünün iadesini kesinkes isteseydin iade hakkın kullandırtılırdı. Öyle yapmış olsaydın hiç uğraşmaz para iadesi alır başka sevdiğin bi marka da alabilirdin. Doğru mu?
THH'de başvuru yaparken maalesef tek bir seçenek hakkı var ancak ben başvurumu yaparken seçimlik haklarımdan birini kullanmak istediğimi söylemiştim.Onlarda değişim olarak kararı verdiler.
Öte yandan o zamanlarda cihazı aldığım fiyat 2000TL civarıydı.Şimdi aynı cihazın fiyatı 4000TL civarı olmuş durumda.Maalesef para iadesi alsaydım yine maddi-manevi zarara uğramış olacaktım.Sizinde malumunuz şuan 2K'ya iyi bir telefon almak zor.
 

Ahmet-

Profesör
Katılım
24 Ağu 2020
Mesajlar
1,257
Reaksiyon puanı
1,044
Puanları
113
THH Haklarına başvurdum General cihazım var. resmen rezil garanti şu bu 2 aya rahat oldu 7 ay falan dediler bakalım nolcak.
 

HÜDHÜD

Rektör
Katılım
5 May 2017
Mesajlar
10,127
Reaksiyon puanı
6,594
Puanları
113
THH'de başvuru yaparken maalesef tek bir seçenek hakkı var ancak ben başvurumu yaparken seçimlik haklarımdan birini kullanmak istediğimi söylemiştim.Onlarda değişim olarak kararı verdiler.
Öte yandan o zamanlarda cihazı aldığım fiyat 2000TL civarıydı.Şimdi aynı cihazın fiyatı 4000TL civarı olmuş durumda.Maalesef para iadesi alsaydım yine maddi-manevi zarara uğramış olacaktım.Sizinde malumunuz şuan 2K'ya iyi bir telefon almak zor.
Çok doğru, siz iyi etmişsiniz aksi halde fatura tutarı kadar iade alırdınız.
 

desteklazimbana

Öğrenci
Katılım
17 May 2020
Mesajlar
11
Reaksiyon puanı
4
Puanları
3
Yaş
41
THH Haklarına başvurdum General cihazım var. resmen rezil garanti şu bu 2 aya rahat oldu 7 ay falan dediler bakalım nolcak.
Bana pandemi koşullarından dolayı 9 ayı bulur demişlerdi ama iş günleri dahil 4 ayda karara bağlandı ancak heyet imzasından dolayı kararın açıklanması 5 ayı buldu.
 

Son mesajlar

Üst