Hakem heyeti lehime karar verdi

Bu konuyu okuyanlar

desteklazimbana

Öğrenci
Katılım
17 Mayıs 2020
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
3
Puanları
3
Yaş
43
Merhaba arkadaşlar,
Mayıs ayında bir telefon üreticisi firmayla yaşadığım sorun sebebiyle hakem heyetine başvuruda bulunmuştum.Geçen hafta gelen kararla hakem heyeti ayıplı ürün tespiti yaptı ve lehime karar verdi.
Kararda , ayıpsız misli yeni bir ürün ile değiştirilmesi uygun görüldü.
Ancak bugün elma yetkilileri tarafından arandım ve bana verilecek yeni ürünün garanti süresinin 3 ay oldugunu ve kutusuz bir cihaz vermeyeceklerini söylediler.Bende bu karara şöyle itiraz ettim.Orada yeni bir ürün ile değiştirilmesi yazıyor.Bana vereceğiniz ürünün tekrardan ayıp olmadığını nereden anlayacağım 3 ay içinde diye sorunca cevapsız kaldılar.Size yeni bir ürün diye kutusuz bir cihaz verilse kabul eder misiniz dedim bu konuda yorum yapamayız maalesef diye geçiştirdiler.Bende bana sattıgınız ürünün ayıplı olduğu tescil edilmiş ve hala bana garantisiz ve kutusuz cihaz veriyorsunuz diye tepki göstererek icraya gideceğimi belirttim.İcrada da haklı bulunursam maddi-manevi tazminat açacağımı belirttim.

Sizce bu şekilde ilerleyerek sonuç alabilir miyim?
 

_emre_emre_

Müdavim
Katılım
6 Nisan 2020
Mesajlar
2,442
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,265
Puanları
113
Yaş
124
eğer olmazsa tazminat açıp iyi para alabilirsin
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Alırsın. Sorun neydi bir anlatır mısın?
 

Dertsizali

Profesör Dr Doçent Dertsizali :)
Katılım
24 Nisan 2020
Mesajlar
2,598
Reaksiyon puanı
2,177
Puanları
113
O kadar para verelim.. kendilerinin yaptığı muameleye bak..
 

ozciceky

Müdavim
Katılım
20 Haziran 2020
Mesajlar
3,161
Reaksiyon puanı
2,743
Puanları
113
Yaş
51
Tabii ki alırsın kutusuz sıfır telefonumu olur be biraz fazla tazminat acta bizde sevinek:D
bunların verdikleri cihaz şöyle. mesela ipad aldın. kullanıcı hatası sebebi ile ekranını kırdın.
garantiye girmiyor. ama cihazın aynısını sana kutusuz veriyor normal ipadin de yarisi gibi bir ücret alıyor senden. Ben böyle bir cihaz almıştım elmadan. Sağolsunlar imei kaydını yaptırmadılar ve kabaca aldıktan 4 ay sonra Bodrumda 4g 3g calışmaz hale döndü. bildiğin wifi cihaz oldu.
Elmayı aradaım BTK'ya dosya açtılar. 1 ay sürebilir dediler. 5 günde hallolmuştu.

Gıcık oluyorum böyle işlere...
 

grbzz

Müdavim
Emektar
Katılım
28 Aralık 2018
Mesajlar
6,856
Reaksiyon puanı
9,769
Puanları
113
Çoğunlukla zaten swap ürün verilir. Keşke kabul etseymişsiniz. Böyle daha çok uzun sürer süreç.

Hangi firma bu arada?
 

Little Cat

Müdavim
Katılım
28 Haziran 2020
Mesajlar
5,154
Reaksiyon puanı
10,454
Puanları
113
Yaş
29
Tabiki bir sonuç alırsınız.
 

Airbus

Müdavim
Katılım
20 Mart 2016
Mesajlar
1,331
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,002
Puanları
113
Pekala. Şimdi size yapmanız gerekenleri tek tek analtıyorum. Size ürünün aynısı ile değişimi söylendiğinden kutu içeriği ve kutu dahil herşeyi teslim ederek yeni 0 ürünü alabilirsiniz. Eğer firma size bu konuda zorluk çıkartırsa kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün bekleyin ve dosyayı icraya koyun. 140₺ civarı bir ücret alacaklar sizden ama sonrasında bu parayı karşı taraftan alabileceksiniz. Size cihazın sorunsuz halini vermek zorundalar. Eğer avukatınız varsa dosyayı avukatınıza vererek de hem garanti kısmını hem de sıfır cihaz olayını daha rahat çözebilirsiniz. Belirttiğim gibi sizinle anlaşmaya yanaşmazlarsa (kutusuz ürün zaten ayrı bir sorundur. Cihazın kullanılıp kullanılmadığını bilemezsiniz) dosyayı icraya koyabilirsiniz.
 
Son düzenleme:

desteklazimbana

Öğrenci
Katılım
17 Mayıs 2020
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
3
Puanları
3
Yaş
43
Alırsın. Sorun neydi bir anlatır mısın?
Cihaz aldığımdan beri elektrik akımı gibi sesler geliyordu.Kamerada donmalar vardı.Aşırı ısınma vardı.4 kez servise götürdüm.Cihaz ayıplıysa değişim talep etmeme rağmen değişim yapmayım birinde ekranı değiştirdileriki kere yazılım yüklediler dördüncü sefer kıdemli danışman aracılığıyla direkt servise sorunu kanıtlı gösterince kendi onarım merkezlerine değişim amaçlı gönderdiler.Bu sürede 4 kez servise gittiği için seçimlik haklarımı kullanmak istedim kullandırtmayıp garanti süremi serviste bitirdiler.Bende bitmeden hakem heyetine başvurdum.Ertesi gün kıdemli danışman aradığında hakem heyetine başvurduğumu belirttim,aynı gün içerisinde cihazda sorun yok deyip tarafıma geri gönderildi.5 ay bekledim daha sonra bilirkişi raporu istendi,bilirkişide sorunları görüp raporu gönderdi ve üretim hatası olduğunu söyledi.
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Cihaz aldığımdan beri elektrik akımı gibi sesler geliyordu.Kamerada donmalar vardı.Aşırı ısınma vardı.4 kez servise götürdüm.Cihaz ayıplıysa değişim talep etmeme rağmen değişim yapmayım birinde ekranı değiştirdileriki kere yazılım yüklediler dördüncü sefer kıdemli danışman aracılığıyla direkt servise sorunu kanıtlı gösterince kendi onarım merkezlerine değişim amaçlı gönderdiler.Bu sürede 4 kez servise gittiği için seçimlik haklarımı kullanmak istedim kullandırtmayıp garanti süremi serviste bitirdiler.Bende bitmeden hakem heyetine başvurdum.Ertesi gün kıdemli danışman aradığında hakem heyetine başvurduğumu belirttim,aynı gün içerisinde cihazda sorun yok deyip tarafıma geri gönderildi.5 ay bekledim daha sonra bilirkişi raporu istendi,bilirkişide sorunları görüp raporu gönderdi ve üretim hatası olduğunu söyledi.
Size sunulan teklifi kabul edin derim.
 

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
Cihaz aldığımdan beri elektrik akımı gibi sesler geliyordu.Kamerada donmalar vardı.Aşırı ısınma vardı.4 kez servise götürdüm.Cihaz ayıplıysa değişim talep etmeme rağmen değişim yapmayım birinde ekranı değiştirdileriki kere yazılım yüklediler dördüncü sefer kıdemli danışman aracılığıyla direkt servise sorunu kanıtlı gösterince kendi onarım merkezlerine değişim amaçlı gönderdiler.Bu sürede 4 kez servise gittiği için seçimlik haklarımı kullanmak istedim kullandırtmayıp garanti süremi serviste bitirdiler.Bende bitmeden hakem heyetine başvurdum.Ertesi gün kıdemli danışman aradığında hakem heyetine başvurduğumu belirttim,aynı gün içerisinde cihazda sorun yok deyip tarafıma geri gönderildi.5 ay bekledim daha sonra bilirkişi raporu istendi,bilirkişide sorunları görüp raporu gönderdi ve üretim hatası olduğunu söyledi.
Tam olarak thh kararında ne yazıyor, ürünün iadesi ücreti karşılığında olmalıdır demiyor mu, yazdığınıza göre bu hakkın da tanımlanmış olması gerekir size...?
 

desteklazimbana

Öğrenci
Katılım
17 Mayıs 2020
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
3
Puanları
3
Yaş
43
Tam olarak thh kararında ne yazıyor, ürünün iadesi ücreti karşılığında olmalıdır demiyor mu, yazdığınıza göre bu hakkın da tanımlanmış olması gerekir size...?
1-Açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulü ile uyuşmazlık için belirtilen fiyat değerindeki ürünün ayıpsız misli yeni bir ürün ile değiştirilmesi
2-Ayıplı ürünün ilgili firmaya iadesine...

karar verilmiştir.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Size sunulan teklifi kabul edin derim.
Ancak tekrar ayıplı ürün olması durumunda ne yapacağım? 3 ay sonra bunun farkına varırsam ne olacak?
 

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
1-Açıklanan nedenlerle tüketici talebinin kabulü ile uyuşmazlık için belirtilen fiyat değerindeki ürünün ayıpsız misli yeni bir ürün ile değiştirilmesi
2-Ayıplı ürünün ilgili firmaya iadesine...

karar verilmiştir.
Anladığım kadarıyla sen thh ye başvuru yaparken ürünün misli ile değişimini istemişsin, eğer ürünün iadesini kesinkes isteseydin iade hakkın kullandırtılırdı. Öyle yapmış olsaydın hiç uğraşmaz para iadesi alır başka sevdiğin bi marka da alabilirdin. Doğru mu?
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ayıplı Mallarda Tüketicinin Hakları Nelerdir?​

Ayıplı Mallarda Tüketiciye 4 adet seçmelik hak sunulmaktadır. Bunlar;(Tüketici hakları kanunu 2019)​

a) Satılanı iade edip bedelini geri istemek

b) Satılanı iade etmeyip ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,(İndirim)

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, (Ücretsiz tamir)

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme (Satılanı aynı modelin yenisi ile değiştirme)

Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

Notlar:

*Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir.

**Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir.

***Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur.

****Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir. (Tüketici hakları kanunu 2019)

 

desteklazimbana

Öğrenci
Katılım
17 Mayıs 2020
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
3
Puanları
3
Yaş
43
Anladığım kadarıyla sen thh ye başvuru yaparken ürünün misli ile değişimini istemişsin, eğer ürünün iadesini kesinkes isteseydin iade hakkın kullandırtılırdı. Öyle yapmış olsaydın hiç uğraşmaz para iadesi alır başka sevdiğin bi marka da alabilirdin. Doğru mu?
THH'de başvuru yaparken maalesef tek bir seçenek hakkı var ancak ben başvurumu yaparken seçimlik haklarımdan birini kullanmak istediğimi söylemiştim.Onlarda değişim olarak kararı verdiler.
Öte yandan o zamanlarda cihazı aldığım fiyat 2000TL civarıydı.Şimdi aynı cihazın fiyatı 4000TL civarı olmuş durumda.Maalesef para iadesi alsaydım yine maddi-manevi zarara uğramış olacaktım.Sizinde malumunuz şuan 2K'ya iyi bir telefon almak zor.
 

Ahmet-

Müdavim
Katılım
24 Ağustos 2020
Mesajlar
1,256
Reaksiyon puanı
1,042
Puanları
113
THH Haklarına başvurdum General cihazım var. resmen rezil garanti şu bu 2 aya rahat oldu 7 ay falan dediler bakalım nolcak.
 

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
THH'de başvuru yaparken maalesef tek bir seçenek hakkı var ancak ben başvurumu yaparken seçimlik haklarımdan birini kullanmak istediğimi söylemiştim.Onlarda değişim olarak kararı verdiler.
Öte yandan o zamanlarda cihazı aldığım fiyat 2000TL civarıydı.Şimdi aynı cihazın fiyatı 4000TL civarı olmuş durumda.Maalesef para iadesi alsaydım yine maddi-manevi zarara uğramış olacaktım.Sizinde malumunuz şuan 2K'ya iyi bir telefon almak zor.
Çok doğru, siz iyi etmişsiniz aksi halde fatura tutarı kadar iade alırdınız.
 

desteklazimbana

Öğrenci
Katılım
17 Mayıs 2020
Mesajlar
10
Reaksiyon puanı
3
Puanları
3
Yaş
43
THH Haklarına başvurdum General cihazım var. resmen rezil garanti şu bu 2 aya rahat oldu 7 ay falan dediler bakalım nolcak.
Bana pandemi koşullarından dolayı 9 ayı bulur demişlerdi ama iş günleri dahil 4 ayda karara bağlandı ancak heyet imzasından dolayı kararın açıklanması 5 ayı buldu.
 
Üst