Adı ‘yerli’ ama altyapı yabancı

Bu konuyu okuyanlar

Görkeem

Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2019
Mesajlar
4,066
Reaksiyon puanı
3,392
Puanları
113
“Yapılır” veya “Yapılamaz” diye Türkiye’de iki cephenin oluşmasına yol açan ve geçen hafta üretilecek fabrikasının temeli atılan “yerli otomobil” projesini hayata geçirecek Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun (TOGG) CEO’su Gürcan Karakaş, hata yapma lüksleri olmadığı için dünya devleri ile çalıştıklarını belirterek, “Dışarıdan destek alıyoruz ama direksiyonda biz varız” yorumunu yapmıştı.


06-yerlioto_16_9_1595452567-880x495.jpg



“Çalıştığımız iş ortakları dünyanın en büyük üreticilerine de çalışıyor. Biz 2022'de ilk üretimde yerlilik oranını yüzde 51 olarak açıkladık. Yerlileşme oranını 2024 yılında yüzde 68'e çıkarmak istiyoruz. Yani hızla Türkiye'de üretimi devreye alacağız” dedi.




KİM, NERESİNİ YAPIYOR?

– Aracın elektrikli motoru için Bosch ile çalışılıyor.

– Batarya için Çin ağırlıklı dünyanın en büyük 6 firması ile gizlilik sözleşmesi imzalandı. Geçen hafta Gürcan Karakaş, üretime kadar bataryayı yerlileştirmek istediklerini söyledi. Batarya hücresini alıp, batarya paketini TOGG hazırlayacak.

– Araç entegrasyonu (aktarma organları) konusunda teknoloji partneri olarak Alman mühendislik firması EDAG seçildi. Onlar yerli otomobilin elektrik altyapısını (platform) hazırlıyor. EDAG bu doğrultuda Gebze'de Türkiye ofisini açtı.

– Myra, İngiltere'nin kabul gördüğü, özellikle mekanik akşamlarda, şasi sistemleri konusunda yerli otomobilin ortaklarından birisi. Şasiyi TOGG'un kontrolünde geliştiriyorlar.

– Tasarım ve prototipler için bildiğiniz gibi İtalyan Pininfarina ile anlaşıldı. Tasarım tescili ise TOGG'a ait. Yani TOGG'un isteği doğrultusunda geliştirme yapıyorlar. Ayrıca dünyanın en önemli tasarımcılarından biri olan Murat Günak'tan da danışmanlık alıyorlar.


06-gurcankarakas.jpg


TOGG CEO'SU GÜRCAN KARAKAŞ YERLİ OTOMOBİLDE YABANCI VARLIĞINI BÖYLE ÖZETLEMİŞTİ

– Elektrikli motor: Alman Bosch
– Batarya: Çin
– Araç entegrasyonu: Alman EDAG
– Şasi sistemleri: İngiliz Myra
– Tasarım: İtalyan Pininfarina



 

BHA

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2015
Mesajlar
1,808
Reaksiyon puanı
2,135
Puanları
113
Küba motor firması gibi, her şey Çin'de üretip getiriliyor ve burada Gaziantep'te birleştiriliyor. Ama sorsan Küba Türk malı deniyor.

 

Görkeem

Müdavim
Katılım
22 Ağustos 2019
Mesajlar
4,066
Reaksiyon puanı
3,392
Puanları
113
Küba motor firması gibi, her şey Çin'de üretip getiriliyor ve burada Gaziantep'te birleştiriliyor. Ama sorsan Küba Türk malı deniyor.



Valla ben kendimi bildim bileli kübayı her zaman çin olarak biliyorum :tearsofjoy:
 

defacerGLD

Müdavim
Katılım
16 Ocak 2020
Mesajlar
3,329
Reaksiyon puanı
3,068
Puanları
113
Küba motor firması gibi, her şey Çin'de üretip getiriliyor ve burada Gaziantep'te birleştiriliyor. Ama sorsan Küba Türk malı deniyor.

gidip Intel buraya fabrika açıp burda birlestirse türk malı mı diyecen
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,378
Puanları
113
Yaş
35
Türkiyede olmayan altyapıya milyarlarca Ar-Ge harcamak mı mantıklı yoksa zaten bunu yapan firmalarla çalışıp bunun üzerinden alınan know-how yöntemiyle kendi altyapımızı mı geliştirmek mi? Ona bakarsak diğer otomobil markalaranında kendi ülkelerindeki yerliliği tartışılır. Önemli olan katma değerli üretimi arttırmak.
 

Hakantoris

Müdavim
Katılım
8 Mayıs 2020
Mesajlar
1,700
Reaksiyon puanı
1,242
Puanları
113
Çoğu markanın araçlarının motorunda Bosch parçası var ama TOGG'da motorun kendisi Bosch.
Tabiri caizse fason üretim.
 

Usain

Müdavim
Cezalı
Emektar
Katılım
17 Mayıs 2018
Mesajlar
9,209
Reaksiyon puanı
15,012
Puanları
113
Yaş
21
Daha adını 8 ay önce duyduğumuz bir grup bu.
Sıfırdan bir arabanın her şeyinin yerli olmasını beklemeyin. Yıl geçtikçe yerlilik oranı artacak, şu an düşük. Bunu TOGG kendisi söylüyor. Yeni bir haber bulmuş gibi davranmayalım.

Şu an kendi araba motorunu üreten markalar çok uzun yıllardır bu işi yapıyor. İlk yıldan kendi motorumuzu beklemek saçma olur. Ve kararlı çalışan bu işi bilenlerden almak şimdisi için en mantıklı seçim.

Biz destekleyelim ki büyüsün. Biz destekleyelim ki gelişsin.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,378
Puanları
113
Yaş
35
Özgür Demirtaşın bir konuşması var bundan trap yapılmış herşeyi özetliyor adam.

 

SinHa

Doçent
Katılım
31 Ekim 2013
Mesajlar
720
Reaksiyon puanı
767
Puanları
93
Daha adını 8 ay önce duyduğumuz bir grup bu.
Sıfırdan bir arabanın her şeyinin yerli olmasını beklemeyin. Yıl geçtikçe yerlilik oranı artacak, şu an düşük. Bunu TOGG kendisi söylüyor. Yeni bir haber bulmuş gibi davranmayalım.

Şu an kendi araba motorunu üreten markalar çok uzun yıllardır bu işi yapıyor. İlk yıldan kendi motorumuzu beklemek saçma olur. Ve kararlı çalışan bu işi bilenlerden almak şimdisi için en mantıklı seçim.

Biz destekleyelim ki büyüsün. Biz destekleyelim ki gelişsin.

Olmaz hocam yerli denildi mi hemen bir kerede hepsini yapmamız lazım yoksa olmaz. Adamlar uçak yapıyor bilmem kaç ülke ortak çalışıyor biz bu şekilde denediğimizde hani yerli olacaktı oluyor. Birilerin bu millete her şeyin zamanla olacağını idrak ettirmesi gerek. Ciddi idrak problemi yaşıyoruz
 

bilexsamet

Müdavim
Katılım
18 Aralık 2013
Mesajlar
3,144
Reaksiyon puanı
2,419
Puanları
113
Bu araç için "yerli otomobil" yerine "yerli otomobil markası" sloganı kullanılmalıydı.

Yerli otomobil deyince insan parçaların yerli olmasını bekliyor ama bakıyorsun öyle değil.
 

OzkanK.

Müdavim
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
10,692
Reaksiyon puanı
13,060
Puanları
113
Hımm konu çok güzel gene. Demek ki yerli olmayan parçaları varsa TOGG'u kötülemeye sövmeye saymaya devam edebiliriz. ( Ülkede Muhalif zihniyet çok kötü ve yanlış yolda :( )

Iphone ekranlarının en büyük rakibi Samsung'tan alıyor. Bataryalarını Çin'de üretiyor. Genel fabrikası Çin'de ama o bir Amerikan firması.

Döndürüp döndürüp yok şu parça Çin'den gelmişte şu para Almanya'dan gelmiş. Arkadaşım şunu neden inatla anlamak istemiyorsunuz fabrika Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde ve sermayeyi koyanlar TÜRK ortakların hepsi TÜRK. Orada Türk insanlar çalışacak. Yan sanayisi alt sanayi dalları gelişecek bu fabrika sayesinde. İsterse başta yüzde 90 yabancı parçalar olsun ne fark eder. Zamanla oturacak bazı şeyler. Akıl var mantık var ömründe hiç elektirik motor üretmeyen şirket bir günde motor üretsin ve o çok verimli ucuz hatta performanslı olsun istiyorsunuz hemde sorunsuz olsun dersiniz akıl alrı bir şey mi bu.
 

TheTruthHurts

Müdavim
Katılım
5 Kasım 2018
Mesajlar
4,312
Reaksiyon puanı
3,139
Puanları
113
En azından onyıllar sonra bir arabamız oldu. Yerli olup olmaması tartışması umrumda değil.

Misvak gibi hükümet yalakaları bile uzun süre araba yapamadığımız için alay ediyordu.
 
Son düzenleme:

KaTaRaN

Müdavim
Katılım
20 Aralık 2019
Mesajlar
2,850
Reaksiyon puanı
2,517
Puanları
113
Yaş
28
Alınsın kardeşim ne olacak. Bugün kopyalama yaparsın yarın üretim bkz.çinli firmalar
Herkes her şeyi kolay sanıyor. Hepsi türk malıdır. Şimdi bilgisayar üretsek işlemcisi intel diye türk malı saymayan olacak. Nvdia çin olması gerek, intel abd, asus japonya eee hepsinin çalıştığı bilgisayar mesela Samsung ama kimse gidip Samsung toplama demiyo Samsung güney kore malı diyor. Bu zihniyetten çıkmak gerekiyor. Her konuda lider olamazsın olursan zaten yolunda olmayan bir şey vardır.
 

The Judge

.bmbozbey
Emektar
Katılım
22 Şubat 2015
Mesajlar
4,183
Reaksiyon puanı
5,194
Puanları
113
Yerli mal deyince insanımız da oluşan bazı algılar yanlış.
Bende uzun yıllar öncesine kadar aynı algıyla hareket eden biriydim.

Yerli deyince A'sından Z'sine her noktasını inşa etmek gibi bir durum söz konusu. Fakat böyle değil.
Dünya devlerinin kaçta kaçı ürettikleri malın tamamında söz sahibi?
Oyuncak araba imal etmiyoruz ki bozulunca vazgeçelim ya da yenisini alalım.
Alanında uzmanlaşmış ve kendini kanıtlamış firmalarla yapılacak tabi ki de.

Gönül isterdi ki A'sından Z'sine üretimi bizim elimizden olan bir araç piyasaya sürelim. Fakat maalesef bu pek de mümkün değil. Sadece bizim açımızdan değil dünya genelinde kabul görmüş bir durumdur bu.
Üretimde esasın kârlar üzerine kurulduğu bir düzende nefes almakla meşgulüz.
 

beleşadam

Müdavim
Katılım
5 Ocak 2017
Mesajlar
2,046
Reaksiyon puanı
907
Puanları
113
Daha yeni başlıyoruz bu daha çok yeni hemen eleştirmeyin be ya ya ülkede yapsalar altyapıyı çok pahalı olcak hiçkimse almicak adamlar mantık yürütüyor
 

Kaansenn34

Doçent
Katılım
1 Temmuz 2019
Mesajlar
990
Reaksiyon puanı
680
Puanları
113
Yaş
24
Yerli mal deyince insanımız da oluşan bazı algılar yanlış.
Bende uzun yıllar öncesine kadar aynı algıyla hareket eden biriydim.

Yerli deyince A'sından Z'sine her noktasını inşa etmek gibi bir durum söz konusu. Fakat böyle değil.
Dünya devlerinin kaçta kaçı ürettikleri malın tamamında söz sahibi?
Oyuncak araba imal etmiyoruz ki bozulunca vazgeçelim ya da yenisini alalım.
Alanında uzmanlaşmış ve kendini kanıtlamış firmalarla yapılacak tabi ki de.

Gönül isterdi ki A'sından Z'sine üretimi bizim elimizden olan bir araç piyasaya sürelim. Fakat maalesef bu pek de mümkün değil. Sadece bizim açımızdan değil dünya genelinde kabul görmüş bir durumdur bu.
Üretimde esasın kârlar üzerine kurulduğu bir düzende nefes almakla meşgulüz.
Katılıyorum.Düşüncem ilk model yeter ki çıksın da artık zaman geçtikçe yerlilik de yeni modellerle zamanla artar ama yeter ki çıksın artık kaç senedir çıkacak diye bekliyoruz.
 

OzkanK.

Müdavim
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
10,692
Reaksiyon puanı
13,060
Puanları
113
Katılıyorum.İlk model yeter ki çıksın da artık zaman geçtikçe yerlilik de yeni modellerle zamanla artar ama yeter ki çıksın artık kaç senedir çıkacak diye bekliyoruz.

Bu muhalif zihniyetin araba çıkınca yapacaklarını yazayım. Kazara bozulan veya yolda kalan araba olursa yanından CANLI YAYIN yaparlar evet bu araba bozuldu diye. Vatandaş yerli araba almasın diye sabah akşam karalama kampanyası yaparlar. Özel listeler çıkarırlar TOGG alacağınıza alternatif şu araba var sakın almayın gibisinden.

Daha araba duyuruldu haftalarca çamur atma karaleme dalga geçme. Üstüne daha yeni temel atıldı gene sabah akşam karalama ve dalga geçme. Bakalım ilk araba banttan çıkınca ilk araba satılınca ilk araba trafiğe çıkınca ne haberelr görecez...
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
öyle bir dünya yok hiç bişey üretmeden sallamak kolay üretim herşeyi üretmek değil peynirci sütü kendinden sağıyor? tabiki birilerinden alıcak bu araba işide öyle mercedes a serisinin motor bloğunu renault'an alıyor mesela sen tasarlar,tasarlatır parçaların ortak olması yedek parçada kolaylık sağlar sipariş edersin ve birleştirirsin alt yapıların ortak olması zaruret olmuş...
 

Constantin87

Müdavim
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,415
Reaksiyon puanı
1,930
Puanları
113
“Yapılır” veya “Yapılamaz” diye Türkiye’de iki cephenin oluşmasına yol açan ve geçen hafta üretilecek fabrikasının temeli atılan “yerli otomobil” projesini hayata geçirecek Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu’nun (TOGG) CEO’su Gürcan Karakaş, hata yapma lüksleri olmadığı için dünya devleri ile çalıştıklarını belirterek, “Dışarıdan destek alıyoruz ama direksiyonda biz varız” yorumunu yapmıştı.


06-yerlioto_16_9_1595452567-880x495.jpg



“Çalıştığımız iş ortakları dünyanın en büyük üreticilerine de çalışıyor. Biz 2022'de ilk üretimde yerlilik oranını yüzde 51 olarak açıkladık. Yerlileşme oranını 2024 yılında yüzde 68'e çıkarmak istiyoruz. Yani hızla Türkiye'de üretimi devreye alacağız” dedi.




KİM, NERESİNİ YAPIYOR?

– Aracın elektrikli motoru için Bosch ile çalışılıyor.

– Batarya için Çin ağırlıklı dünyanın en büyük 6 firması ile gizlilik sözleşmesi imzalandı. Geçen hafta Gürcan Karakaş, üretime kadar bataryayı yerlileştirmek istediklerini söyledi. Batarya hücresini alıp, batarya paketini TOGG hazırlayacak.

– Araç entegrasyonu (aktarma organları) konusunda teknoloji partneri olarak Alman mühendislik firması EDAG seçildi. Onlar yerli otomobilin elektrik altyapısını (platform) hazırlıyor. EDAG bu doğrultuda Gebze'de Türkiye ofisini açtı.

– Myra, İngiltere'nin kabul gördüğü, özellikle mekanik akşamlarda, şasi sistemleri konusunda yerli otomobilin ortaklarından birisi. Şasiyi TOGG'un kontrolünde geliştiriyorlar.

– Tasarım ve prototipler için bildiğiniz gibi İtalyan Pininfarina ile anlaşıldı. Tasarım tescili ise TOGG'a ait. Yani TOGG'un isteği doğrultusunda geliştirme yapıyorlar. Ayrıca dünyanın en önemli tasarımcılarından biri olan Murat Günak'tan da danışmanlık alıyorlar.


06-gurcankarakas.jpg


TOGG CEO'SU GÜRCAN KARAKAŞ YERLİ OTOMOBİLDE YABANCI VARLIĞINI BÖYLE ÖZETLEMİŞTİ

– Elektrikli motor: Alman Bosch
– Batarya: Çin
– Araç entegrasyonu: Alman EDAG
– Şasi sistemleri: İngiliz Myra
– Tasarım: İtalyan Pininfarina



Zamanla yerlilik oranı artacaktır elbette önemli olan bir yerinden başlamaktı. Ancak ben böyle maceraya başlanılmasını istemezdim. Uçak projesine tüm ağırlık verilmeliydi. Devlet zaten bir araçtan aracın kendi değeri hatta bazı modellerinde daha fazlası vergi alıyor. Yani devletimizin bu şekilde büyük bir geliri var. Şimdi bu yerli araç ile nasıl bir ücretlendirme yapılacak dünyaya ihraç edilecekse aynı şekilde ücreti ne olacak. Elin adamının bizim aracı satın alması için çok çok iyi bir fiyat ile çıkmalıyız sonuçta zarar etmemek için bu araçların üzerinde bir kar marjı olmalı. O zaman adam 100 yıllık araç üreticisinden mi aracı olacak bizden mi burada çeşitli parametreler devreye girecek yani satış sonrası hizmet, kalite ve sağlamlık algısı gibi yani işimiz var. Umarım her şey yolunda gider kazançlı çıkarız.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
fabrika Türkiye'de yerli oluyor demek 40 yıldır böyle parçaları sipariş edersin ve monte edersen üretmiş olursun bunun neyini anlamıyorsunuz ?
 

Dertsizali

Profesör Dr Doçent Dertsizali :)
Katılım
24 Nisan 2020
Mesajlar
2,598
Reaksiyon puanı
2,177
Puanları
113
Daha adını 8 ay önce duyduğumuz bir grup bu.
Sıfırdan bir arabanın her şeyinin yerli olmasını beklemeyin. Yıl geçtikçe yerlilik oranı artacak, şu an düşük. Bunu TOGG kendisi söylüyor. Yeni bir haber bulmuş gibi davranmayalım.

Şu an kendi araba motorunu üreten markalar çok uzun yıllardır bu işi yapıyor. İlk yıldan kendi motorumuzu beklemek saçma olur. Ve kararlı çalışan bu işi bilenlerden almak şimdisi için en mantıklı seçim.

Biz destekleyelim ki büyüsün. Biz destekleyelim ki gelişsin.
Adminin yazısına katılıyorum altınada imzamı atarım
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,870
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,121
Puanları
113
HaTiCe'ye değil NeTiCe'ye bakın Türkiye'de Türk şirket tarafından üretilmiş yüzde yüz Türk malı oluyor...
o zaman macar salamı da yemeyin Türkiye'de üretiliyor macar salamı diye satılıyor...
 
Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
6,632
Reaksiyon puanı
6,381
Puanları
113
Sırf laf atmak için yerli otomobile de "Alt yapısı yabancı" demek de... Yani "yuh" artık. Yerli otomobile de yerli deyin artık. Şu yaptığınız insanlık dışı. Yapılan şey çok güzel bir şey yerli bir araba ama laf atmak için ona da "Alt yapısı yabancı" demeyin bari
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,378
Puanları
113
Yaş
35
Uçak projesine tüm ağırlık verilmeliydi.

Uçak projesi devam ediyor zaten. Her askeri araç ve silah tanıtılacak diye bir şart yok. Mesela Aselsanın ürettiği Aselpodu biliyormuydun? İHA ve F16lara takılıarak uzaktan gözlem yapılabilen bir keşif ve hedefleme cihazı.ABD bunu üreten şirketler milyonlarca dolara üretim yapıyor. Ama artık ülkemizde bunu daha uygun maliyetli olarak yerli üretim oranı da arttırılıyor. Hiç bunu haberlerde söylediklerini duydun mu? Ve unutma bu cihazı sınırlı sayıda ülke üretebiliyor.

ASELPOD'da kızılötesi kamera ve gündüz kamerası bulunuyor. Bunlarla pilot çok uzak mesafelerden hedeflerini tespit edebiliyor. Saldırı gerçekleştirilecekse lazer işaretleme birimi kullanılarak lazer güdümlü mühimmatlar hedefe yönlendirilebiliyor. ASELPOD, hareketli ya da sabit hedeflere kilitlenilmesini sağlıyor. Çoklu hedef takibi yapabilen ASELPOD'un lazer aydınlatma birimiyle hedef veya hedef bölgesi, diğer pilot ya da unsurlara gösterilebiliyor.
 
Katılım
24 Şubat 2020
Mesajlar
6,632
Reaksiyon puanı
6,381
Puanları
113
Madem sadece laf atmak için yabancı diyorsunuz, o zaman paranızı emeğinizi siz verin, bu ve buna benzer milli projelerde olduğu için öldürülen siz olun da tamamen yerli olsun araba. Bence mantıklı.
 

Constantin87

Müdavim
Katılım
1 Aralık 2013
Mesajlar
3,415
Reaksiyon puanı
1,930
Puanları
113
Uçak projesi devam ediyor zaten. Her askeri araç ve silah tanıtılacak diye bir şart yok. Mesela Aselsanın ürettiği Aselpodu biliyormuydun? İHA ve F16lara takılıarak uzaktan gözlem yapılabilen bir keşif ve hedefleme cihazı.ABD bunu üreten şirketler milyonlarca dolara üretim yapıyor. Ama artık ülkemizde bunu daha uygun maliyetli olarak yerli üretim oranı da arttırılıyor. Hiç bunu haberlerde söylediklerini duydun mu? Ve unutma bu cihazı sınırlı sayıda ülke üretebiliyor.

ASELPOD'da kızılötesi kamera ve gündüz kamerası bulunuyor. Bunlarla pilot çok uzak mesafelerden hedeflerini tespit edebiliyor. Saldırı gerçekleştirilecekse lazer işaretleme birimi kullanılarak lazer güdümlü mühimmatlar hedefe yönlendirilebiliyor. ASELPOD, hareketli ya da sabit hedeflere kilitlenilmesini sağlıyor. Çoklu hedef takibi yapabilen ASELPOD'un lazer aydınlatma birimiyle hedef veya hedef bölgesi, diğer pilot ya da unsurlara gösterilebiliyor.
Dostum başlık yerli araç ile ilgili aselpod tanıtımı değil konu açsaydın keşke ?
 
Üst