Adı ‘yerli’ ama altyapı yabancı

Bu konuyu okuyanlar

SmokeXD

Dekan
Katılım
4 Eyl 2014
Mesajlar
9,837
Reaksiyon puanı
1,858
Puanları
113
Dünyanın herhangi bir yerinde vidasına kadar %100 yerli bir ürün var mı? Ben bilmiyorum. Herkes birbirinden parça alıp veriyor. İlerleyen yıllarda belli başlı şeyler elbet ülkemizde üretilecektir.
 
Katılım
24 Şub 2020
Mesajlar
6,659
Reaksiyon puanı
6,377
Puanları
113
Dünyanın herhangi bir yerinde vidasına kadar %100 yerli bir ürün var mı? Ben bilmiyorum. Herkes birbirinden parça alıp veriyor. İlerleyen yıllarda belli başlı şeyler elbet ülkemizde üretilecektir.
Hocam zaten amaç aslında milli arabanın milli olmadığını söylemek demek değil. Bu kişinin daha önce açtığı konulardan ve söylediklerinden belli. Konun amacı o değil.
 

_Zaur_

Rektör
Katılım
17 Kas 2017
Mesajlar
10,971
Reaksiyon puanı
19,454
Puanları
113
Yaş
28
Abi durum böyleyse Bizim yerli otomobillerimiz çoktan satışa sunulmuş. 😁
ahanda bu marka NAZ model arayan Lifan 820 - Lifan X60 modellerine baksınlar. Son modeller güzel ama eski modeller hiçte zevkli bişey değil
 

MMTKR

Profesör
Katılım
29 Ağu 2018
Mesajlar
1,085
Reaksiyon puanı
510
Puanları
113
Yaş
21
bu tartışmaya açık bir konu tabiki bize yerli denilip bilgilerin gizli tutulması hoş değil kendimi kandırılmışta hissetmedim ortada yapılmaya çalışılan bir iş var sen 8 ay gibi kısa sürede üretim yapan diğer ülkeler ile kıyaslayamazsın onun alt yapısı- bilgi bankası - kalifiye elamnı bizden kat ve kat üstün. Bir yerden başlamazsan hiç olmayacak eleştirmek nafile hocam çözüm bulacaksan yazmalsın sorunu herkez söylüyor bizim büyük sorunumuz bu
 

OzkanK.

Dekan
Cezalı
Katılım
3 Eyl 2019
Mesajlar
7,614
Reaksiyon puanı
9,686
Puanları
113
bu tartışmaya açık bir konu tabiki bize yerli denilip bilgilerin gizli tutulması hoş değil kendimi kandırılmışta hissetmedim ortada yapılmaya çalışılan bir iş var sen 8 ay gibi kısa sürede üretim yapan diğer ülkeler ile kıyaslayamazsın onun alt yapısı- bilgi bankası - kalifiye elamnı bizden kat ve kat üstün. Bir yerden başlamazsan hiç olmayacak eleştirmek nafile hocam çözüm bulacaksan yazmalsın sorunu herkez söylüyor bizim büyük sorunumuz bu

Aynen öneri tavsiye yardım veya projeye teşvik yok körlemesine eleştiri var bizim ülkemizde. ( Bu ülkede en kolay iş muhalefet olmak. ) Olmaz bu iş tutmaz de dalga geç alay et konuyu kapat.

Şu hikayeyi hep anlatırım Japonlar Toyota'yı ilk piyasaya sürdüklerinde herkes dalga geçmiş. Bu yürüyen kültablası mı bizim Avrupa ve Amerikan arabaları ile yarışacak diye. ( Ama japon halkı öyle bir sahip çıkmış ki milli arabasına. ) Şuan dünyada en çok satan arabalardan Toyota. Üstüne Corolla sınıfında dünyada adet olarak en çok satan arabası ve Amerika kitasında en çok satan araba gene Toyota. Yani bir yerden başlamak lazım bazıları üretim markalaşma deyip üretimi ve markayı eleştirmeye bayılıyor....
 

Szayel

Profesör
Katılım
14 Ağu 2019
Mesajlar
2,035
Reaksiyon puanı
1,150
Puanları
113
Iphone alıyorsun; içinde foxconun ürettiği chipler var, üretimi 2 - 3 ülkede yapılıyor, ekranını kore yapıyor,
Şimdi iphone Çinli mi ? Koreli mi ?
Kullandığın monitörlerin genelinin paneli samsung veya lg çıkması mesela.
Veya dünya genelinde bir silindir kullanacak olsan kralı festo deniyor herkes şartnameye bunu koyuyor.
Gidiyorsun siemens diye alman markalı yazılımla, otomasyon yazıyorsun vs vs vs diye gider bu konu.

Velhasıl kelam tasarımını biri, motorunu biri, tekerini biri yapıyor olabilir ama Türktür bu, herkesin kendi markasında olduğu gibi. Arabalardan önce Türkleştirilmesi gereken onca şey var ama neyse..
 

Görkeem

Profesör
Katılım
22 Ağu 2019
Mesajlar
4,083
Reaksiyon puanı
3,395
Puanları
113
Yerli motor yaptın da takmam takmam diye yerlerde mi tepindik??
Ayrıca sözcünün de adı yerli ama ABD tarafından besleniyor.

İşinize gelmeyen herşeyi '' dıjj güçlerr ya da amerikanın oyunları '' gibi yorumlamanız çok güldürüyor

bu forum da rusya tarafından yönetiliyor bilgin olsun hakkı abi sovyetlere çalışıyor
 

kralloflu61

Öğrenci
Katılım
4 May 2020
Mesajlar
82
Reaksiyon puanı
28
Puanları
18
önemli olan markayı oluşturmak, o kadar Tr de araba üretiliyor hatta Tr de üretilmeyen araç parçası çok az ancak bize getirisi ne kadar oluyor,markayı adam çıkaracak sen ülkende üretecen ihraç edecen kazandığının yarısını adam alacak,bu durumdan kurtulmak için artık kendi markamızı oluşturmalıyız ,parçaları dışardan olabilir zamanla parçaları da yerli olur onlar halledilir yeterki marka tutsun
 
Katılım
8 Eki 2011
Mesajlar
52,405
Reaksiyon puanı
14,855
Puanları
113
HaTiCe'ye değil NeTiCe'ye bakın Made In Turkey yazıyor olucak...
 

Szayel

Profesör
Katılım
14 Ağu 2019
Mesajlar
2,035
Reaksiyon puanı
1,150
Puanları
113
İşinize gelmeyen herşeyi '' dıjj güçlerr ya da amerikanın oyunları '' gibi yorumlamanız çok güldürüyor

bu forum da rusya tarafından yönetiliyor bilgin olsun hakkı abi sovyetlere çalışıyor
Küçük bir tavsiye; öldürülen mühendisleri, kazaya kurban gidenleri aç bir oku. Üzümen gereken yerde gülüyor olman nereden geliyor bilmiyorum. Türklüğün yeni trendi, okumamak, kendini geliştirmemek, hazır kullanmak, bilmeden etmeden her naneye sallamak.

Devlete katma değeriniz olsun.
Kuru siyaseti tvlerden görüyoruz ki herkes yapıyor ve kimseye faydası yok.
 

Fakehero

366. Gün
Yönetici
Moderatör
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
4,601
Reaksiyon puanı
4,529
Puanları
113
Yaş
32
Dostum başlık yerli araç ile ilgili aselpod tanıtımı değil konu açsaydın keşke 👍
Demişsin yerli jet üretimine ağırlık verilmeli. O zaman soruyorum yerli jetin yerli arabayla ne alakası var. Sende gidip yerli jet ile ilgili bir konu aç tanıtımını yap. Ben burada yerli jet ile ilgili geliştirme süreci devam ederken tüm detayların haberlerde anlatılmadığını daha aselpod hakkında haberlerin yapılmadığından bahsediyorum. Ben burada tanıtım değil örnek ve bilgi veriyorum. Sonrasında sen dahil forumdakiler aselpod nedir acaba diye merak ettiklerinde gerekli bilgileri öğrenebilsinler diye.
 
Katılım
27 Eyl 2018
Mesajlar
5,498
Reaksiyon puanı
6,133
Puanları
113
Yaş
19
BMW , Mercedes hangi ülkenin desek Almanya diyeceksin. Evet Alman markası fakat parçaların hepsi Almanyada üretilmiyor. Farklı farklı ülkelerden gelip montajlanıyor. Uçak sektörü de araba sektörü de telefonlar da her sektör böyle. Marka hangi ülkeye ait ise parayı kazanan şirket o. Her şeye laf atmaya pusu kurmak yerine araştırmanı tavsiye ederim.
 

şerifIssı!

Öğrenci
Katılım
8 Tem 2020
Mesajlar
45
Reaksiyon puanı
25
Puanları
8
Yaş
32
Bu aracın Bütün parçalarının Türkiye'de üretilebileceğini düşünen var mı ? % 100 Yerli olsa idi mesela bütün parçaları Türkiye'de üretilse idi fiyat açısından daha uygun olabilirdi. İnsanların tepkisi Yerli ve Milli Olarak lanse edilmesi Umarım zaman ile Ar-ge geliştirilip Parçalarının Çoğunun Yerli olduğu araçları görürüz.
 

Fakehero

366. Gün
Yönetici
Moderatör
Katılım
5 Ara 2019
Mesajlar
4,601
Reaksiyon puanı
4,529
Puanları
113
Yaş
32
% 100 Yerli olsa idi mesela bütün parçaları Türkiye'de üretilse idi fiyat açısından daha uygun olabilirdi.
%100 yerli olması ve tüm parçaların Türkiyede üretilmesi şu anlık mümkün değil. Mümkün olsa bile fiyatı uygun olmazdı.Otomobil firmalarında yerlilik oranı tabiki de ülkeye katkı sağlıyor ve maliyeti düşürüyor ama firmalar yerlilik oranını hiçbir zaman %100 yapmazlar. Çünkü karlılık işçilik maliyetlerinin düşük olduğu üretim fiyatının az olduğu ülkelerden muadil parçaların temini ile artırılır.Yerlilik oranının artması için yapılması gereken Ar-Ge yatırımları var bununda milyarlarca lira ve uzun süre alacağını varsayarsak %51 başlangıçla yerlilik oranı iyi bir oran ve ileride %68 oranı bence yeterli bir orandır. Yurt dışındaki otomobil firmalarına bakarsak hiçbiri %100 o ülkenin yerliliği olan aracı değil.
 

Assad Najjar

Profesör
Katılım
18 Ocak 2019
Mesajlar
1,496
Reaksiyon puanı
2,136
Puanları
113
Yaş
27
Eğer Devrim'in fabrikası kapanmasaydı, şu an kendi Mercedes'imizi üretiyor olurduk. Ülkenin varlıklarını yabancılara peşkeş çekenler ve bunlara oy verenler utansın.

Ama ben böyle desem de gelecek seçimde yine bir paket makarnaya oyunu satacak olan bir kesim var.
 

Constantin87

Profesör
Katılım
1 Ara 2013
Mesajlar
2,917
Reaksiyon puanı
1,583
Puanları
113
Demişsin yerli jet üretimine ağırlık verilmeli. O zaman soruyorum yerli jetin yerli arabayla ne alakası var. Sende gidip yerli jet ile ilgili bir konu aç tanıtımını yap. Ben burada yerli jet ile ilgili geliştirme süreci devam ederken tüm detayların haberlerde anlatılmadığını daha aselpod hakkında haberlerin yapılmadığından bahsediyorum. Ben burada tanıtım değil örnek ve bilgi veriyorum. Sonrasında sen dahil forumdakiler aselpod nedir acaba diye merak ettiklerinde gerekli bilgileri öğrenebilsinler diye.
Dostum ben tek cümle yazdım sonrasında konuyla ilgili düşüncemi yazdım sen ne yazmışsın destan gibi 😂
 

şerifIssı!

Öğrenci
Katılım
8 Tem 2020
Mesajlar
45
Reaksiyon puanı
25
Puanları
8
Yaş
32
%100 yerli olması ve tüm parçaların Türkiyede üretilmesi şu anlık mümkün değil. Mümkün olsa bile fiyatı uygun olmazdı.Otomobil firmalarında yerlilik oranı tabiki de ülkeye katkı sağlıyor ve maliyeti düşürüyor ama firmalar yerlilik oranını hiçbir zaman %100 yapmazlar. Çünkü karlılık işçilik maliyetlerinin düşük olduğu üretim fiyatının az olduğu ülkelerden muadil parçaların temini ile artırılır.Yerlilik oranının artması için yapılması gereken Ar-Ge yatırımları var bununda milyarlarca lira ve uzun süre alacağını varsayarsak %51 başlangıçla yerlilik oranı iyi bir oran ve ileride %68 oranı bence yeterli bir orandır. Yurt dışındaki otomobil firmalarına bakarsak hiçbiri %100 o ülkenin yerliliği olan aracı değil.

Yazdıklarına katılıyorum. Olan bir teknolojiyi kullanmak daha mantıklı zaten Araç üretimini ne kadar yaygınlaştırırsak teknolojisini de aynı ölçü de yükseltiriz. O yüzden destek vermek gerekli.
 

Szayel

Profesör
Katılım
14 Ağu 2019
Mesajlar
2,035
Reaksiyon puanı
1,150
Puanları
113
Yahu %100 her parçasını TR'de yapmak mantıklı mı onu da düşünün. Koskoca araç firmaları, arge yapmak, bütçe ayırmak istemediği projeleri x firmalara paslayabiliyor. Örneğin rotil.

İşçiliği bizde başkasına yaptırabiliriz. Batarya sistemini, motorunu, yazılımını geliştirmek dert olan. Lakin yeni girdiğimiz için bu işe seve seve tasarımı da başkasına yaptırıyorsun, prototipi de. Zamanla kendin önemli parçalarını, kâr edecek olanlarını, sana ait olacak olanlarını üretebilirsin. Tabi yine mühendisler kaza haberlerini duymazsak. Veya devlet kurumu olduğu için millet yatarsa oda sadece zarar getirecektir.
 

Ata Ö.

Asistan
Katılım
27 Nis 2020
Mesajlar
242
Reaksiyon puanı
116
Puanları
43
Iphone ekranlarının en büyük rakibi Samsung'tan alıyor. Bataryalarını Çin'de üretiyor. Genel fabrikası Çin'de ama o bir Amerikan firması.
Ancak telefonun çalışması için olan beyni Amerikanlar yapıyor yani kendi ülkeleri. Telefonun beyni olmadan bir hiç zaten en çok zahmet harcanan kısım başka kısım yok. Ama bizim arabada ne oluyor? Beynini de Almanlar yapıyor! Bu devirde yapay zekası olmayan araba üretilmiyor artık. Biz sadece ne yapıyoruz söyleyeyim mi? Tamponu kaputa bağlıyoruz, koltukları alıp yerine( "biz" takıyoruz burası çok önemli) Tekerleklerini ayarlıyoruz.. falan filan.. Bir de fabrikası Türkiye'de işte olay bu. Bare yurt dışında kursaydık da taşıma ücreti az olurdu;) Bununla övünürüz artık El alemden gelen malları "BİZ takıyoruz, BİZ montalıyoruz! Biz bize yeteriz.."
He bir de Apple olarak örnek verdiğin şirket devletin değil bir kişinin :) Kim bilir devlet yardım etse ne olacak. Hadi biz yaptık diyelim teşvik yok ki. Bi' verdiğimiz vergileri verin de bir işte kullanalım.:tearsofjoy:
 

ByMoToRisT

Asistan
Katılım
15 Ağu 2017
Mesajlar
303
Reaksiyon puanı
175
Puanları
43
Öncelikle; Türkiyede destekleyebileceğim, benim gibi düşünen bir siyasetçi olmadığı için tarafsız olduğumu belirtmek isterim.

Bu tür girişimlerde dışarıdan yardım almak başlangıçta finansal olarak zorda kalmamak adına yapılması gereken bir şeydir. Seri üretim başladığında şirket (genelde) başlarda hemen kar etmez, hatta zarar eder. Zamanla AR-GE çalışmaları ile eksikler tamamlanır ve şirketin dışa bağlılığı azalır. Dışa bağlılık azalınca da kar yapmaya başlar.

%51 yerlilik mükemmel bir oran bence. Tabii ki daha iyi olmasını isterdik ama zamanında hep engelledikleri için böyle...

Fikir, ruhsat vs tamamen yerli (yani ismi yerli) birçok dev araba markaları da aynı durumda. Alman markalarının ürünlerinin tamamı mı Alman üretimi? Hayır tabii ki de. Önemli olan o şirketin, bulunduğu ülkeye istihdam sağlaması, o ülkeye döviz sokması vs. bu liste uzar gider.

Kısaca yerli araba hala yerli.

İyi forumlar dilerim...
 

Szayel

Profesör
Katılım
14 Ağu 2019
Mesajlar
2,035
Reaksiyon puanı
1,150
Puanları
113
Öncelikle; Türkiyede destekleyebileceğim, benim gibi düşünen bir siyasetçi olmadığı için tarafsız olduğumu belirtmek isterim.

Bu tür girişimlerde dışarıdan yardım almak başlangıçta finansal olarak zorda kalmamak adına yapılması gereken bir şeydir. Seri üretim başladığında şirket (genelde) başlarda hemen kar etmez, hatta zarar eder. Zamanla AR-GE çalışmaları ile eksikler tamamlanır ve şirketin dışa bağlılığı azalır. Dışa bağlılık azalınca da kar yapmaya başlar.

%51 yerlilik mükemmel bir oran bence. Tabii ki daha iyi olmasını isterdik ama zamanında hep engelledikleri için böyle...

Fikir, ruhsat vs tamamen yerli (yani ismi yerli) birçok dev araba markaları da aynı durumda. Alman markalarının ürünlerinin tamamı mı Alman üretimi? Hayır tabii ki de. Önemli olan o şirketin, bulunduğu ülkeye istihdam sağlaması, o ülkeye döviz sokması vs. bu liste uzar gider.

Kısaca yerli araba hala yerli.

İyi forumlar dilerim...
Valla uğraşmışsınız, kafanızdakileri çok güzel dile getirmişsiniz. Potansiyel olarak algılayan birileri çıkar umarım :)

Kim bilir devlet yardım etse ne olacak. Hadi biz yaptık diyelim teşvik yok ki.

Bunu söylersen ayıp etmiş olursun. Ya sektörden çok uzaksın, ya da projelerin tam bir proje niteliğinde değil. Projelerini küçümsediğimden değil, teşvik için birinin karşısına çıktığında düzgün temsil edemezsen anlatamazsan o zaten proje değildir. İçerik kadar reklamı da önemli.

Devlet çatır çatır teşvik veriyor. Konu verilmeyen teşvik değil, yapılmayan denetim.
 

Szayel

Profesör
Katılım
14 Ağu 2019
Mesajlar
2,035
Reaksiyon puanı
1,150
Puanları
113
Teşekkür ederim. Maalesef pek çok insanda algılama sorunu var. :(
Hem algılama sorunu, hem siyasi ön yargı hemde eğitimsizlik!!

Büyük firmalar özgün parçalarını üretip, sadece bu parçaları yan malzeme olarak bir ülkeden hedef ülkeye gönderiyor. Bu sayede bütün bir arabanın vergisinin 1000/1'ini ödüyor. Arabayı satacağı yere daha hızlı satış yapmak, daha hızlı yedek parça temini yapmak için başka başka ülkelerde jeopolitik konumu kullanarak üretim fabrikaları kuruyor. Kendi ana fabrikasından yolladığı motoru, bataryayı burada ürettiği diğer parçalarla bir araya getirip satıyor. Adamlar bizim bu aşamayı geçeli asır olmuş, üstüne başka ülkelerin üretim gücüyle yapar olmuş.

Bizde daha katma değeri olmayan insanlar, yerli olmamasından şikayet ediyor. Sen devleti geçtim, kendine ne kattın da konuşuyorsun ? Sıfır. Neyse tekrar düşününce kime laf anlatıyoruz ki ?
 

Son mesajlar

Üst