Her Şeyiyle TOGG Ve Yerli Otomobiller

ahmunt

Üyecik
'' Bana bir araba yaptırın''
demenin neresini konuşuyorsunuz anlamıyorum. Parasını ödeyip almakla ne farkı var.
Ortada fol yok yumurta yok. EMEK yok en başta.
Yerli araba bence tam bir fiyasko.
aşşağıdakide YERLİ OTO idi...

2020-01-05_11-28-16.jpg

Yerli UÇAĞı yazmıyorum bile....
 

Fakehero

Profesör
Üretimi italyanlar yaptım tanıtım ve aergi amaçlı

Umarım vazgeçmezler ve ülkemize üretim ve toplama fabriksı kurulup serinüretime geçerler

Bu 5 10 yılı alır
Prototip aracı ülkemizde hiç bir araba fabrikasında üretemezdik çünkü kimse üretim bandını bozupta senin 2 aracını üretmez çünkü bu olay çok çok büyük bir maliyettir o fabrika için, kaldı ki bu araç bir arge yani prototip araç hemen heran bir değişiklik olabilir, bu yüzden bu tip özel araçları( örneğin arap şeyhleri için üretilen standart dışı araçlar) üreten bir yer var italyada adamlar seri üretim harici araçları üretiyorlar sadece işleri bu..
Ülkemiz asla toplama vs.araç üretmeyecek tüm hakları kendimize ait bizim aracımızı üretecek,ve bu olay böyle uzun yılları almayacak inşallah 2022 de üretim bandından aracımız çıkmış olacak.
Elbwtte üretilebilir ama fabrikanın kurulumu o kadar wrken olmaz kolay değil fab kurmak çünkü parça üretim tesisleri ve geri birleştirme bantları kurulacak robotlar çalışacak bunlar sandığımız kadar kolay değil bence

Burda türk çalışan istiyorlarsa insanlara eğitim verilecek her önüne geleni çalıştıramazlar
Yeniden fab yapılacak deniyor ben onu demiştim 3 yıldabyapılabilir mi

5 10 yılı almaz zaten ilk araç 2022de banttan inecek o araçta cumhurbaşkanının olacak. 15 yıl içerisinde sırayla 5 model sürülecek. İlk olarak C SUV 18 ile 24 ay sonra C SEDAN ve geri kalan süreçte ise C HATCHBACK B SUV C MPV çıkacak. C SUV ile C SEDAN arasında 1,5 2 yıl fark olduğunu düşünürsek geri kalan 13 yılda yani 4 senede 1 yeni model çıkacak.

TOGG CEO'su Karakaş'ın açıklamalarından satır başları şu şekilde:

- (Bu bulunduğumuz yer Bilişim Vadisi içinde, lansmanın karşısındaki garajdayız. Biraz otomobiller üzerinden konuşalım. Siz ne hissettiniz?) 30 yıldır otomotiv dünyası içindeyim. Biz tasarımımıza başlamadan önce hedef kitlemizi belirledik. Hedef kitlenin beklentilerini oldukça profesyonel şekilde uyguladık. Hedef kitlemiz yalın ve prestijli otomobil görmek ister. Tasarımcılar bütününe bakmak zorunda. Tasarım yaparken, ölçülerin bütünlüğü oranı birbirini tamamlamalı. Bizim otomobilimiz elektrikli olması sebebiyle aks mesafesi olmalı. Ortada bir tünel engelimiz yok. İçi düz ve geniş. Aks aralığı geniş olunca, otomobil daha uzun görünecek. Biz batı ve doğuyu birleştiriyoruz. Kendi özümüzü tanımlarken bizim farkımız ne dediğimizde içinde bulunduğumuz topraklar ortak bir sinerji yaratmış ve bizim açımızdan çok büyük bir başarı oluşturuyor.

- Aracımızın farları saldırgan olmayan ama keskin bir hatlara sahip. Yandan baktığımızda güçlü bir duruş ister hedef kitlemiz. Dimdik duran bir otomobil görünüyor. Türk baharatı olarak simgelediğimiz bir yer var. Ön kısma baktığımızda laledir. Lalenin ellerini açmış halidir. Otomobilimizin içinde de görmeye devam ediyoruz.

"Marka 2020 sonlarına doğru belirlenecek"
- (Elektrikli otomobillerin farkı nedir?) Hava girişine ihtiyacımız yok. Bu bir tasarım amaçlı kullanılıyor. Çok fazla fütüristik yapmayan bir seçim bu. Benzin ve dizelde bir şekilde soğutmamız gerekiyor. Kırmızı aracın önü daha farklı tasarlanmış. Şu an belirlenmedi. Önümüzdeki yılın ortasına doğru lansmanını düşünüyoruz. Değişen dönüştüren bir kimliğe sahip olması önemli. Tamamını temsil edilecek bir isim olmalı. 150 isim içinden seçeceğiz. Anlam olarak karşılıklarına bakacağız. Özellikle hedef olarak düşündüğümüz ülkeler için. Önümüzdeki senenin ortasında marka lansmanımızı yapmak istiyoruz. Önemli olan tüm kimliği yansıtmak.

"İlk SUV piyasada olacak"
- Sedan'ımız konsept aşamasında. Burada aile olarak belirttiğimiz çizgileri görebiliyor muyuz, önemli. Burada da çizgiler var. O çizgiler olduğundan fazla görüntü hissi verir.

- (Sedan'ın pazara çıkışı hakkında) Biz 2022 sonuna doğru aracımızı çıkarınca 18-24 ay içinde Sedanımızı sonrasında ise diğer araçlarımızı çıkaracağız. Kademeli bir şekilde versiyonlarımız satışa çıkacak. İlk olarak SUV piyasada olacak.

"Fiyat vermek doğru değil"
- (Fiyat vermek mümkün mü?) Fiyat vermek doğru değil, 2 sene sonrası için mümkün de değil. Böyle bir otomobil bugün piyasada kimden pazar payı alır diye bakıp, tanımlamalarımızı ona göre yaparız. Bu ipucu veriyor.

"Avrupa'da ilk olacak"
- (İç tasarım hakkında) Her şeyden önce uçtan uca ekran alanı var. Önünüzde, ortada ve yan tarafında, yolcu tarafında da bir ekran yer alıyor. Ortada kumanda merkezi olarak kullanacağınız bir ekran var. Biz bu 3 bölmeyi planlıyoruz. Ve Avrupa'da ilk olacak.

- Baktığınızda bahsettiğimiz tünel ve önde motor olmadığından iç mekan daha rahat ve geniş. Tasarım çizgileri olarak bizi saran bir hat var. Geniş ancak daha geniş hissi veriyor. Bizi saran ve güven hissini artıran bir tasarım.

"Fikri mülkiyet hakkı yüzde yüz Türkiye'de"
- (Bilgi kirliliği hakkında) Ben şunu görüyorum. Fikri mülkiyet hakkı dediğimiz konu otomobil sektöründe anlatamadık. Türkiye'de yeterince bilinmiyor. Yerli, milli olsun ama fikri mülkiyet hakkı sizdeyse, bunu Türkiye'de komşu ülkede istediğiniz yerde yaptırırsınız. Otomobil dünyaya açık sektörlerden biri. Otomobilin rekabetçi olması lazım. Dönüşen dünyadaki trende Türkiye'deki yan sanayideki insanları hazırlamak. Fikri mülkiyet yanlış anlaşılmasın her türlü mühendisliği biz yapıyoruz.

- (Araca olan olumlu tepkiler hakkında) Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu çok farklı güzel tepkiler geldi, birçok yerden. Hatta siparişler verildi. Doğru, zamanı geldiğinde siparişler olur. Pazartesi ön siparişini çıksam çok güçlü PR olur. 6-8 ay sonra 1 sene sonra olan siparişlerde bizim insanımızda değişiklik oluyor. Fabrikamızın temelini atalım bir şeyler ortaya çıksın, yaklaşalım. O talep bir yere gitmeyecek.

"Prototipleri İtalya'da üretildi"
- Biz bunları Pininfarina ile beraber İtalya'da ürettik. Yeni kurulan bir şirketiz. Böyle bir imkanımız yok. Bundan sonra ihtiyacımız olmayacaktır. Fabrika üretimi ile prototip üretimi hakkında fark var. 2 tonun biraz altında bir ağırlığa sahip. İçindeki fonksiyonlar prototip aşamasında. Belki 150 tane daha araç üreteceğiz. Yaz-kış testleri, çarpışma testleri birçok test olacaktır.

- (Benzerlik iddiası hakkında) Biz bunların hepsini biliyoruz. Tasarım dili bütünsellik olayı. Çizgilerin karakterlerin uyuşması önemli. Biz hedef kitle doğrultusunda kendi arkadaşlarımızla belirledik. Eylül ayında tasarımlarımızı ayrıca tescil ettirdik. Başlarının kullanamaması anlamına geliyor. Fikri mülkiyet hakkı içinde düşünebilirsiniz.

- (5 şirket devam ediyor mu?) Dün İnan Bey rahatsızdı. Herhangi bir değişiklik yok. Biz birlikteliği kurarken eko-sistem olarak tabir ettiğimiz ortaklığımız var. Bizim yapımızda Türkiye'nin kendisi var. Bir araya geldikleri zaman bizim babayiğitlerimiz kendi aralarında oluşturdukları oyun kuralları çerçevesinde uzmanlıklarını belirler, o konuda yorumlarda bulunur. Herkes arkamızda.

- (Honda fabrikasının dönüştürülmesi hakkında) Biz onu mühendis gözüyle değerlendirdik. Hedeflerimiz 10 senede daha büyük bir alana ihtiyaç olduğuydu.

- (Gecikme tedbirleri hakkında) Biz projeye başlamadan önce dünyanın en büyük strateji şirketlerinden biriyle başladık. Ortaklarımızla çalışmalar başlattık. İyi yapan neden iyi yapmış, kötü yapan neden kötü yapmış diye. 15 yıllık geniş kapsamlı plan yaptık. Aylık haftalık bazda arkadaşlarımızın neler yapacağını belirledik. Kasım başında General Motors'ta çalışmış arkadaşı yanımıza aldık. Sergio'muz... Brezilyalı olduğundan kültürümüze de yakın.

- (İhracat pazarı hakkında) İmalata başladıktan sonra 2 sene bekleyelim diyoruz. Organizasyonun da hazır olması gerekiyor.

- Elektrikli otomobilin içten yanmalı otomobillere göre açılan kısmı az olduğundan çok fazla yedek parça problemi olmayacak. Biz şu an yüzlerce şirketle gizlilik anlaşması imzaladık. Ürün geliştirmek için çalışmalara başladık. Bir panoda dün birçok isim vardı. 24 Aralık itibariyle ve her geçen gün artıyor. Türk şirketler var. Ortaklık kuran şirketler var. Yurt dışı şirketlerimiz var.

"En son pil teknolojisini kullanıyoruz"
- (Pil ömrü hakkında) Pil teknolojisi gelişen teknolojiler başında, seri imalata hazır ve en son seride pil teknolojisini kullanıyoruz. Bizimle çalışacak şirketin bizimle bu durumu yönetecek bir şirket olmalı. En sonunda biz kendi mühendislerimizi kullanacağız.

- (Yerlilik oranı hakkında) Gerçekle başlamak önemli Türkiye'de üretilenlerin yerlilik oranı yüzde 19 ile yüzde 63 oranıdır. Biz yüzde 50 sözü verdik ilk model için. Sonrasında ise ikinci, üçüncü modellerde yüzde 68'e çıkaracağız dedik. İmalat başladıktan 3 sene sonra 68.8 oranına geleceğiz.

"Fabrika 18 ay gibi bir sürede bitecek"
- Mühendislik çalışmaları yoğunlukta olarak göreceğiz. Önümüzdeki senenin şubat-martından itibaren olup olmadığına bakıp, simülasyonlarla çalışmaları devam edecek. Önümüzdeki senenin nisan, mayısında temelini atarız. 18 ay kadar sürer. Deneme üretimleri başlar. Biz her şeyi 2022'nin son çeyreğine yetiştirmek istiyoruz.

- 30 bin araç 15 sene içinde satılacak. Yılda 2 bin, 3 bin 500 araç eder. İhracat hedeflerimizi iddialı hedeflemedik. Çok yanlış temele oturtmak istemedik. Yüzde 10 şeklinde öngörümüz var. Fabrika kurulunca artırılacak bir rakam bu.

- Belli noktaya gelince piyasaya çıkıp kesintisiz bir iletişim yapacağız. Twitter'da ilk gün her saniye takipçimiz oldu. Instagram hesabını da dün açtık.
Mesaj otomatik birleştirildi:

'' Bana bir araba yaptırın''
demenin neresini konuşuyorsunuz anlamıyorum. Parasını ödeyip almakla ne farkı var.
Ortada fol yok yumurta yok. EMEK yok en başta.
Yerli araba bence tam bir fiyasko.
aşşağıdakide YERLİ OTO idi...

Ekli dosyayı görüntüle 84554
Yerli UÇAĞı yazmıyorum bile....

Bu araç 40 milyon Euro karşılığında Saab firmasından alındı. Aracın test ürününü Tübitak geliştirdi. Bu modeli kimse elektrikli üretmek istemedi.Çünkü benzinle çalışan bir aracın altyapısını tamamen çevirmenin maliyetli olacağı düşünüldü. Ayrıca zaman geçtikçe demode olmaya başladı. Düşünün 2020 yılında tofaş kasası üretmek gibi bişey. Bana göre yeni araçta Teslanın herkese açık olan patentleri kullanıldı. Elon Musk Türkiyede cumhurbaşkanı ile SpaceX ile uzaya fırlatılacak Türksat uydusunu görüşmeye gelmiş olamaz bence. Ayrıca yerli otomobilin üretimi ile Teslada o yıl içerisinde zaten hali hazırda kurulu olan firması ile Türkiye piyasasına resmi olarak giriş yapacaktır.
 

ahmunt

Üyecik
"
Bu araç 40 milyon Euro karşılığında Saab firmasından alındı. Aracın test ürününü Tübitak geliştirdi. Bu modeli kimse elektrikli üretmek istemedi.Çünkü benzinle çalışan bir aracın altyapısını tamamen çevirmenin maliyetli olacağı düşünüldü. Ayrıca zaman geçtikçe demode olmaya başladı. Düşünün 2020 yılında tofaş kasası üretmek gibi bişey. Bana göre yeni araçta Teslanın herkese açık olan patentleri kullanıldı. Elon Musk Türkiyede cumhurbaşkanı ile SpaceX ile uzaya fırlatılacak Türksat uydusunu görüşmeye gelmiş olamaz bence. Ayrıca yerli otomobilin üretimi ile Teslada o yıl içerisinde zaten hali hazırda kurulu olan firması ile Türkiye piyasasına resmi olarak giriş yapacaktır.

"
sadece gülüyorum.
 

Fakehero

Profesör
"
Bu araç 40 milyon Euro karşılığında Saab firmasından alındı. Aracın test ürününü Tübitak geliştirdi. Bu modeli kimse elektrikli üretmek istemedi.Çünkü benzinle çalışan bir aracın altyapısını tamamen çevirmenin maliyetli olacağı düşünüldü. Ayrıca zaman geçtikçe demode olmaya başladı. Düşünün 2020 yılında tofaş kasası üretmek gibi bişey. Bana göre yeni araçta Teslanın herkese açık olan patentleri kullanıldı. Elon Musk Türkiyede cumhurbaşkanı ile SpaceX ile uzaya fırlatılacak Türksat uydusunu görüşmeye gelmiş olamaz bence. Ayrıca yerli otomobilin üretimi ile Teslada o yıl içerisinde zaten hali hazırda kurulu olan firması ile Türkiye piyasasına resmi olarak giriş yapacaktır.

"
sadece gülüyorum.
Neye gülüyorsun acaba merak ettim?
Şu soruları cevapla o zaman sırayla.
1-Saab firmasından 40 milyon euroya fikri ve mülkiyet hakları alınan SAAB 9-3 modelinin elektrikli olarak dönemin Bakanı Faruk Özlü tarafından yapılan açıklamaya göre 2019 yılında çıkarılacağı söylendi ama araç çıkmadı?
2-O dönemde tanıtılan araçlar iç ve dış dizayn olarak Cadillac BLS modeli ile aynıydı ama öyle değil dendi neden?
3-Tübitak'ın geliştirdiği test modelini haber kanalları gösterdi ama kullandıkları prototipin motor kısmı gösterilmedi neden?
4-Şu anki araçların şasesi Saab 9-3 modelinin şasesi ile hiçbir benzerlik taşımıyor.Madem hakları alındı en azında ufakta olsa benzerlik taşıması gerekmez mi?
5-Araca dair herhangi bir patent başvurusu yok ortada olması gerekmiyor muydu?
6-Dünyada elektrikli araç denilince akla gelen dahi çocuk denen Elon Musk sadece fırlatılacak uydu için Cumhurbaşkanı ile mi görüştü? Daha önceki fırlatılan uyduları taşıyan roket firmalarının sahibi ya da CEO'ları ile neden böyle bir görüşme yapılmadı?
7-2015 yılından beri ilk olarak İstanbul ve sonrasında 9 ayrı noktada kurulması planlanan ama ertelenen supercharger istasyon noktasına dair en güncel harita neden TOGG araçları tanıtıldıktan sonra yayınlandı?
8-2017de 5 babayiğit tanıtıldı.2018de şirket kuruldu.2019da araç tanıtıldı.Bu 5 babayiğit 1 yıl içerisinde bu otomobili üretecek ve patentleri alacak kadar hızlı olabilir mi? Yılların otomobil devleri bile bundan daha fazla vakit harcadı sizce de mantıklı mı?

Şimdi mantıklı düşünelim herhangi bir kötüye kullanım olmadıktan sonra Teslaya ait tüm patentler kullanılıp geliştirilebiliyor çünkü herkesin kullanımına açık. Ar-ge maliyeti az halihazırdaki sistemi kurup makyajlamak bu zaten. Cep telefonu piyasasında android işletim sistemi mantığı ile tamamen aynı.Elon Musk istese patentlerin kullanımını açmazdı ama o zaman elektrikli araca olan talep bu kadar artmazdı. Ne kadar çok oyuncu katılırsa maliyet o kadar çok düşecek ve satışlarda o kadar çok artacak.Yani babasının hayrına patentleri kullanıma açmadı. Ülkemize Tesla firmasını kurdu ama hala aktif durumda değil.Mevcut pazarda satılacak yerli otomobilin pazar payı düşmesin etkilenmesin diye aktif hale gelme durumunu ertelemiş olabilir. Karşılığında ise pazara gireceği zaman vergi muafiyeti gibi teşviklere dair Cumhurbaşkanından söz almış olabilir.Şimdi bunları mantık çerçevesinde düşününce soruyorum gülünecek kadar mantıksız birşey mi söylemişim?
 

ahmunt

Üyecik
Neye gülüyorsun acaba merak ettim?
Şu soruları cevapla o zaman sırayla.
1-Saab firmasından 40 milyon euroya fikri ve mülkiyet hakları alınan SAAB 9-3 modelinin elektrikli olarak dönemin Bakanı Faruk Özlü tarafından yapılan açıklamaya göre 2019 yılında çıkarılacağı söylendi ama araç çıkmadı?
2-O dönemde tanıtılan araçlar iç ve dış dizayn olarak Cadillac BLS modeli ile aynıydı ama öyle değil dendi neden?
3-Tübitak'ın geliştirdiği test modelini haber kanalları gösterdi ama kullandıkları prototipin motor kısmı gösterilmedi neden?
4-Şu anki araçların şasesi Saab 9-3 modelinin şasesi ile hiçbir benzerlik taşımıyor.Madem hakları alındı en azında ufakta olsa benzerlik taşıması gerekmez mi?
5-Araca dair herhangi bir patent başvurusu yok ortada olması gerekmiyor muydu?
6-Dünyada elektrikli araç denilince akla gelen dahi çocuk denen Elon Musk sadece fırlatılacak uydu için Cumhurbaşkanı ile mi görüştü? Daha önceki fırlatılan uyduları taşıyan roket firmalarının sahibi ya da CEO'ları ile neden böyle bir görüşme yapılmadı?
7-2015 yılından beri ilk olarak İstanbul ve sonrasında 9 ayrı noktada kurulması planlanan ama ertelenen supercharger istasyon noktasına dair en güncel harita neden TOGG araçları tanıtıldıktan sonra yayınlandı?
8-2017de 5 babayiğit tanıtıldı.2018de şirket kuruldu.2019da araç tanıtıldı.Bu 5 babayiğit 1 yıl içerisinde bu otomobili üretecek ve patentleri alacak kadar hızlı olabilir mi? Yılların otomobil devleri bile bundan daha fazla vakit harcadı sizce de mantıklı mı?

Şimdi mantıklı düşünelim herhangi bir kötüye kullanım olmadıktan sonra Teslaya ait tüm patentler kullanılıp geliştirilebiliyor çünkü herkesin kullanımına açık. Ar-ge maliyeti az halihazırdaki sistemi kurup makyajlamak bu zaten. Cep telefonu piyasasında android işletim sistemi mantığı ile tamamen aynı.Elon Musk istese patentlerin kullanımını açmazdı ama o zaman elektrikli araca olan talep bu kadar artmazdı. Ne kadar çok oyuncu katılırsa maliyet o kadar çok düşecek ve satışlarda o kadar çok artacak.Yani babasının hayrına patentleri kullanıma açmadı. Ülkemize Tesla firmasını kurdu ama hala aktif durumda değil.Mevcut pazarda satılacak yerli otomobilin pazar payı düşmesin etkilenmesin diye aktif hale gelme durumunu ertelemiş olabilir. Karşılığında ise pazara gireceği zaman vergi muafiyeti gibi teşviklere dair Cumhurbaşkanından söz almış olabilir.Şimdi bunları mantık çerçevesinde düşününce soruyorum gülünecek kadar mantıksız birşey mi söylemişim?
Sorduğun soruların cevabı beni ilgilendirmez. Konumuz Yerli araba.
82566253_131201995025789_1108625758831509504_n.jpg

Mesaj otomatik birleştirildi:

Uçakta vardı onu unuttum sanma.
Uçmayın ayaklarınız yere bassın azıcık.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Haa bu arada hiçbir partiyle yakından uzaktan ilgim yoktur. Ne chp liyim ne de bir başka partili....
 

Usain

Efendiler yarın Cumhuriyet'i ilan edeceğiz
Yönetici
Moderatör
Her şeyi kötülemek zorunda mısınız arkadaş.
Eskiden yapılanlar buna zorluyor tamam ama daha oturup lansmanı izlememmiş, araştırma yapmamış kişiler olmaz biz yapamayız diye yorum yapıyor.
Ortadaki çabayı görmüyormusunuz arkadaş? Bu kadar büyük bir projeye nasıl olmaz diyebiliyorsunuz? Bu yerli otomobilin kişilere faydası olmayacak herkese faydası olacak.

Haa bu arada hükümet ile alakam yoktur. Sırf onun projesi diye desteklemeyenlere söylüyorum.
 

ahmunt

Üyecik
Sorduğum soruları okumamışsın galiba dikkat edersen hepsi yerli araba ile alakalı
Soruların muhatabı ben değilim. Neden diye sorduğun soruları projeyi millete sunup vazgeçenlere soracaksın.
Halkı kandırmak çok kolay. İnanacak insan o kadar çokki. Bana 1 tane örnek versene başka bir ülkeye araba prototipi siparişi verip o arabanın fabrikasını kurup seri üretime geçen. 1 tane örnek yeter.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Yapılırsa bize faydası olur kanal istanbul projesindan bin kat iyi
Yapılırsa... Haklısın.
 

Fakehero

Profesör
Soruların muhatabı ben değilim. Neden diye sorduğun soruları projeyi millete sunup vazgeçenlere soracaksın.
Halkı kandırmak çok kolay. İnanacak insan o kadar çokki. Bana 1 tane örnek versene başka bir ülkeye araba prototipi siparişi verip o arabanın fabrikasını kurup seri üretime geçen. 1 tane örnek yeter.
Soruları ben sana sormadım zaten muhatabı olan kişi de cevap vermedi zaten.Ayrıca sen 1 tane örnek ver demişsin.Ben sana birkaç örnek vereyim.Firmanın tasarım yaptığı otomobil firmaları Ferrari,Fiat,Peugeot,Alfa Romeo,Ford,Mitsubishi,Opel,Citroen,Daewoo,Hyundai,Tata,Lancia,Jaguar,Cadillac,Volvo vs. diye liste uzar gider.İtalyada tasarım ve prototip üretimi üzerine firma var.Türkiye'de bunun üzerine bir prototip üretim bandı yok malesef.Ayrıca ülkemizde araç üretimi olmasına rağmen hiçbir firma birkaç tane üretilecek prototip için bant durduramaz çünkü amaçları kendi modellerinin seri üretimini yapmaktır.Bir parçanın kalıbını üretmek ne kadar maliyetli sen biliyor musun?Ama Türkiye'de insanlar destek olmak yerine araştırmadan hep yorum yapıyorlar.Önce bir destek olunsun sonrasında üretilmezse denilecek çok şey olur zaten.Daha zaman var ve inan elektrikli araç üretimi fosil yakıtlı bir araç üretiminden daha kolay ve daha az karmaşık.Ülkemizin katma değerli üretime geçmesi gerekir fosil yakıtlı araçlar konusunda bunu kaçırdık ama teknoloji temelli bir sistem için geç değil.Kanal İstanbul konusunu bende istemem çünkü oraya harcanacak para katma değerli ürünlerin üretilmesi için fabrika olarak harcanabilir ama ülkeye faydası olacak şeyler varsa eleştirmek yerine destek olmak gerekir.Buradan yerli uçak üretimi hakkında tüm detayları öğrenebilirsin.
 

ahmunt

Üyecik
Soruları ben sana sormadım zaten muhatabı olan kişi de cevap vermedi zaten.Ayrıca sen 1 tane örnek ver demişsin.Ben sana birkaç örnek vereyim.Firmanın tasarım yaptığı otomobil firmaları Ferrari,Fiat,Peugeot,Alfa Romeo,Ford,Mitsubishi,Opel,Citroen,Daewoo,Hyundai,Tata,Lancia,Jaguar,Cadillac,Volvo vs. diye liste uzar gider.İtalyada tasarım ve prototip üretimi üzerine firma var.Türkiye'de bunun üzerine bir prototip üretim bandı yok malesef.Ayrıca ülkemizde araç üretimi olmasına rağmen hiçbir firma birkaç tane üretilecek prototip için bant durduramaz çünkü amaçları kendi modellerinin seri üretimini yapmaktır.Bir parçanın kalıbını üretmek ne kadar maliyetli sen biliyor musun?Ama Türkiye'de insanlar destek olmak yerine araştırmadan hep yorum yapıyorlar.Önce bir destek olunsun sonrasında üretilmezse denilecek çok şey olur zaten.Daha zaman var ve inan elektrikli araç üretimi fosil yakıtlı bir araç üretiminden daha kolay ve daha az karmaşık.Ülkemizin katma değerli üretime geçmesi gerekir fosil yakıtlı araçlar konusunda bunu kaçırdık ama teknoloji temelli bir sistem için geç değil.Kanal İstanbul konusunu bende istemem çünkü oraya harcanacak para katma değerli ürünlerin üretilmesi için fabrika olarak harcanabilir ama ülkeye faydası olacak şeyler varsa eleştirmek yerine destek olmak gerekir.Buradan yerli uçak üretimi hakkında tüm detayları öğrenebilirsin.
O firmalar tasarım yaptırıyor. 1 örnek araba istemiyor. Arabayı kendisi yapıyor. Bilmeden yazmak ne kadar kolay... Birde Yapılmayanı yapılıyormuş gibi gösterip kandırmak.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Video ise tam bir komedi. Yok projeye alınmış ta yok şöyle olmuş böyle olmuş. Bunlarla ancak BAZI KESİMLERİ KANDIRABİLİRSİN. Beni KANDIRAMAZSIN. ben başkalarına benzemem.
 
Son düzenleme:

Fakehero

Profesör
Demişsin ya örnek araba istemiyor tasarım yaptırıyor.Bu firmalar tasarım yaptırdığı bu firmaya prototipte ürettiriyor.Bilmeden yazmıyorum merak etme.
Tanıtımı izlediysen misyon ve vizyon anlatıldı.Üretimin yapılacağı yer fabrikanın inşaatı ve banttan inecek ilk arabaya dair yol haritası verildi.Yıl olur 2022 bu süreye kadar fabrika kurulmaz üretim yapılmazsa haklısın istediğini söylersin zaten.Bu tanıtımı iktidarda Akp değil Hdp hariç bir partide olsa desteklerdim.Şu an o parti bu parti yapmış diye köstek olmamak lazım.Hadi haklısın araç hiç üretilmedi vakti gelince araç üretilirse bu forumda başlık açıp ben zamanında şunları demiştim diyebilecek misin?Ben üretilmezse başlık açıp bunları demiştim diyeceğim çünkü.
Ben kimseyi kandırmıyorum.İnan yada inanma umrumda da değil.Benim istediğim ülkemizde iyi birşey ortaya konulur ve yapılırsa destek olunması köstek olunması değil.Ondan sonra her kafadan farklı ses çıkıyor ülke neden ilerlemiyor neden beyin göçü veriyoruz.Yıllardır taraftarlık psikolojisini o kadar iyi kazımışlar ki Atatürkten sonra herkes bir partinin yaptığı iyi birşey olursa aman yapmasınlar etmesinler diyorlar.Ülke hepimizin ve ülkeye millete geleceğe faydası olacak herşeyi desteklerken zararı olacak şeyleri de eleştirmek lazım.
 

ahmunt

Üyecik
1212.jpeg

Mesaj otomatik birleştirildi:

Demişsin ya örnek araba istemiyor tasarım yaptırıyor.Bu firmalar tasarım yaptırdığı bu firmaya prototipte ürettiriyor.Bilmeden yazmıyorum merak etme.
Tanıtımı izlediysen misyon ve vizyon anlatıldı.Üretimin yapılacağı yer fabrikanın inşaatı ve banttan inecek ilk arabaya dair yol haritası verildi.Yıl olur 2022 bu süreye kadar fabrika kurulmaz üretim yapılmazsa haklısın istediğini söylersin zaten.Bu tanıtımı iktidarda Akp değil Hdp hariç bir partide olsa desteklerdim.Şu an o parti bu parti yapmış diye köstek olmamak lazım.Hadi haklısın araç hiç üretilmedi vakti gelince araç üretilirse bu forumda başlık açıp ben zamanında şunları demiştim diyebilecek misin?Ben üretilmezse başlık açıp bunları demiştim diyeceğim çünkü.
Ben kimseyi kandırmıyorum.İnan yada inanma umrumda da değil.Benim istediğim ülkemizde iyi birşey ortaya konulur ve yapılırsa destek olunması köstek olunması değil.Ondan sonra her kafadan farklı ses çıkıyor ülke neden ilerlemiyor neden beyin göçü veriyoruz.Yıllardır taraftarlık psikolojisini o kadar iyi kazımışlar ki Atatürkten sonra herkes bir partinin yaptığı iyi birşey olursa aman yapmasınlar etmesinler diyorlar.Ülke hepimizin ve ülkeye millete geleceğe faydası olacak herşeyi desteklerken zararı olacak şeyleri de eleştirmek lazım.
Sizler ''KANDIRILDIK'' demeye alışıksınız. Bizler değil.
 

mapavrili

Profesör
Ekli dosyayı görüntüle 86779
Mesaj otomatik birleştirildi:


Sizler ''KANDIRILDIK'' demeye alışıksınız. Bizler değil.
Sizler kandırılmadınız öyle mi, peki o zaman üretime geçmiş uçak fabrikan neden kapandı, devrin araban nerede.. Senin sanayin o zamanlarda bütün bunları üretecek seviyede iken daha sonra neden bir iğne üretemez duruma geldi ve Almanyaya, libyaya işçi diye gittiler acaba, üstelikte aşağılanarak.
 

ahmunt

Üyecik
Sizler kandırılmadınız öyle mi, peki o zaman üretime geçmiş uçak fabrikan neden kapandı, devrin araban nerede.. Senin sanayin o zamanlarda bütün bunları üretecek seviyede iken daha sonra neden bir iğne üretemez duruma geldi ve Almanyaya, libyaya işçi diye gittiler acaba, üstelikte aşağılanarak.
sorduğun sorunun cevabını çok iyi biliyorsun. Kimlerin engel olduğunuda.
'' Garp kafasıyla otomobil yaptık, şark kafasıyla benzin koymayı unuttuk'' :) :) :)
 

Fakehero

Profesör
Tamam biz kandırıldık siz kandırılmadınız. Ticari her şirket maliyeti düşürmek için ya ortaklık yapar ya da halihazırda bir üreticiden temin eder.Bu partnerlerle yapılan anlaşmalar sonucunda know-how sistemi ile bilgi aktarımı olabilir.Mesela şu an piyasada en bilindik marka Tesla pilleri Panasonicten temin ediyor ve kurduğu ortaklıkla birkaç yıldır ortak üretim yapıyor daha düne kadar kendisi üretmiyordu alıyordu mesela.Biz kandırılıyoruz araba üretildiğinde sizde hala kandırılıyoruz diyecekseniz bizde hala kandırılıyoruz deriz yerli olmayan arabayı yerli olarak yutturuluyor diye.
 
Üst