Her Şeyiyle TOGG Ve Yerli Otomobiller

Usain

Efendiler yarın Cumhuriyet'i ilan edeceğiz
Yönetici
Moderatör
Türkiye'de yerli otomobil üretebilmek için birlikte çalışma kararı alan şirket ve kuruluşlar Kasım 2017'de açıklandı. Bu amaçla Anadolu Grubu (%19), BMC (%19), Kök Grubu (%19), Turkcell (%19), Zorlu Holding (%19) ve TOBB (%5) tarafından 25 Haziran 2018'de Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Sanayi ve Ticaret A.Ş. kuruldu. Eylül 2019'da Kök Grubu'nun projeden çekileceği iddia edildi. Ekim 2019'da şirket merkezi Şişli, İstanbul'dan Gebze, Kocaeli'ne taşındı. Şirketin CEO'su Gürcan Karakaş, tasarımı 2019 yılı içinde tamamlanacak olan otomobilin 2022'de satışa çıkacağını açıkladı. Tanıtılacak otomobilin elektrikli C segment SUV olacağı duyuruldu. TOGG'un ilk araç modelleri 27 Aralık 2019'da yapılan bir basın toplantısında tanıtıldı.
TOGG'un elektrikli otomobil üretimi için Gemlik, Bursa'da ₺22 milyar maliyetle fabrika kuracağı açıklandı. Fabrika yatırımına cumhurbaşkanı kararıyla devlet desteği sağlandı.

TOGG CEO'su Mehmet Gürcan Karakaş 1965 Antalya Akseki doğumlu. 1988 yılında Ortadoğu Üniversitesi Makine Mühendisliği Bölümü’nden mezun olan Karakaş, aynı yıl Aselsan’da çalışmaya başladı. 1990 yılında Bosch Sanayi ve Ticaret A.Ş’de görev alan Karakaş, 1991-1992 yılları arasında Almanya Feuerbach’ta dizel püskürtme sistemleri ürün geliştirme mühendisi olarak çalıştı. 1995 yılında Bursa’da teknik aplikasyon projelerinden sorumlu kısım müdürü oldu ve 1996-1997 yılları arasında Almanya Bühlertal’da enerji ve karoseri sistemleri üzerine Japon ve İskandinav müşterilerden sorumlu proje müdürü olarak görev aldı. Gürcan Karakaş, 2004 yılında Bosch Türkiye’ye Genel Müdür olarak atandı. 2007 yılında Bosch’un Almanya’daki merkezine geçen Karakaş, o tarihten bu yana grubun yenileme pazarlarından sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı olarak görev yapıyor.


Araç, İtalyan tasarım bürosu Pininfarina tarafından tasarlanmıştır. Prototip arçlar İtalya'da üretilmiştir.
Aracın tasarımında 100'den fazla mühendis yer almıştır. Aracın bataryası platforma entegredir. Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldız alacak şekilde tasarlanmıştır. Araçta 7 standart, 2 opsiyonel hava yastığı yer alacaktır.

Başlıksız.png

Üretilecek ilk modelin C sınıfı SUV olması, 2030 yılına dek ise 5 farklı modelin üretime alınması planlanmaktadır. Aracın ön ızgarasında lale motifleri yer almaktadır.
Aracın gösterge paneli tamamen elektronik ekranlardan oluşmaktadır. Panelde üç gösterge ekranı ve 10 inç (25,4 cm) boyutunda multimedya ve navigasyon ekranı bulunmaktadır. Araçta yan ayna bulunmamakta, bunun yerine kameralar yer almaktadır.


Araç gücünü lityum iyon pillerden almaktadır. Tek şarj ile batarya kapasitesine göre 300 km ve 500 km menzile sahip iki farklı güç paketi sunulacaktır. Aracın bataryalarının 30 dakikadan kısa sürede %80 şarj edilebilmesi planlanmaktadır. Araçta yer alacak rejeneratif fren sistemi ile yavaşlamalarda motorların dinamo gibi çalışması ve pili tekrar şarj ederek menzili %20'ye kadar uzatması planlanmaktadır. Ayrıca 8 yıl boyunca pil garantisi de verilmiştir.
Aracın arkadan itişli 200 HP ve dört tekerden çekişli 400 HP olmak üzere iki farklı motor gücünde üretilmesi planlanmaktadır. Son hızı 180 km/sa olacak aracın 400 HP versiyonunda 0–100 km/sa hızlanması 4.8 saniye, 200 HP versiyonunda ise 7.6 saniyedir.
Aracın 4G/5G internet bağlantısı ile fabrikadan güncellemeleri otomatik olarak alabilmesi, arıza durumunda araca uzaktan müdahale edilebilmesi planlanmaktadır. Aracın 3. seviye otonom sürüş özelliklerine sahip olacağı açıklanmıştır.



Araç, 2020'de Gemlik, Bursa'da bulunan Türk Silahlı Kuvvetleri'ne ait bir arazide inşasına başlanması ve 2021'de tamamlanması planlanan bir fabrikada üretilecektir. İlk aracın 2022'de banttan çıkması ve satışa başlanması planlanmaktadır. Proje için 30 Ekim 2019'dan itibaren 13 yılda toplam 22 milyar TL sabit yatırım yapılacağı açıklanmıştır. Üretim tesisinde toplam 4.323 kişinin istihdam edilmesi, 5 modelde yılda 175 bin araç üretilmesi planlanmıştır. Yatırım için gümrük vergisi muafiyeti, KDV istisnası, vergi indirimi, sigorta primi desteği gibi çok sayıda farklı vergi indirimi ve 30 bin araçlık alım için devlet garantisi verilmiştir.

TOGG - TOGG
TOGG Yerli Otomobil - Vikipedi
 

Görkem Say

Ride for Ruin and World's Ending!
Yönetici
Super Moderator
Editor
Her zaman dediğim gibi, partici değil milliyetçiyim. Arabalar harika gözüküyor. Yapılan işi de tebrik etmek gerekiyor. Ülkemize hayırlı olsun. Şu parçası yurt dışından falan muhabbetine girmeyeceğim. Ülkemizin buna ihtiyacı vardı ve ilk adım bence çok önemliydi. Gerisi elbet gelecektir. Şimdi olmasa bile 10 yıl sonra kendi parçalarımızı üretiriz belki. Eksikler giderilir, yatırımlar artarsa, ki böyle olacağını umuyorum, daha da iyileri gelir. Hepimize hayırlı olsun.
 

mapavrili

Profesör
Üretimi italyanlar yaptım tanıtım ve aergi amaçlı

Umarım vazgeçmezler ve ülkemize üretim ve toplama fabriksı kurulup serinüretime geçerler

Bu 5 10 yılı alır
Prototip aracı ülkemizde hiç bir araba fabrikasında üretemezdik çünkü kimse üretim bandını bozupta senin 2 aracını üretmez çünkü bu olay çok çok büyük bir maliyettir o fabrika için, kaldı ki bu araç bir arge yani prototip araç hemen heran bir değişiklik olabilir, bu yüzden bu tip özel araçları( örneğin arap şeyhleri için üretilen standart dışı araçlar) üreten bir yer var italyada adamlar seri üretim harici araçları üretiyorlar sadece işleri bu..
Ülkemiz asla toplama vs.araç üretmeyecek tüm hakları kendimize ait bizim aracımızı üretecek,ve bu olay böyle uzun yılları almayacak inşallah 2022 de üretim bandından aracımız çıkmış olacak.
 

Allah'ın Kulu

Profesör
Her zaman dediğim gibi, partici değil milliyetçiyim. Arabalar harika gözüküyor. Yapılan işi de tebrik etmek gerekiyor. Ülkemize hayırlı olsun. Şu parçası yurt dışından falan muhabbetine girmeyeceğim. Ülkemizin buna ihtiyacı vardı ve ilk adım bence çok önemliydi. Gerisi elbet gelecektir. Şimdi olmasa bile 10 yıl sonra kendi parçalarımızı üretiriz belki. Eksikler giderilir, yatırımlar artarsa, ki böyle olacağını umuyorum, daha da iyileri gelir. Hepimize hayırlı olsun.
Ben de öyleyim tabii ki. :)
 

SwateR

Rektör
Piyasaya tam zamanında girdik diyebiliriz. Önümüzde süreçte çoğu firma yatırımlarını artık elektrikli araçlara yapmakta.
Yaklaşık 400 KM lik akü kapasitesininde çoğu kullanıya yeterli olacağı kanısındayım. Zaten çoğu kişi arabasını işe gidip gelmek için kullanıyor. Uzun yola çıktıklarında ise arada bir saat civarında mola vererek şarj etmesiyle %80 doluluk oranına ulaşıyor.
Elektrikli araçların tek sıkıntısı, şarj istasyonlarının yaygın ve şarj ünitesinin çok olması gerekiyor.
Tekrardan hayırlı olsun. İnşallah başarılı oluruz.
 

DKN NZY

Rektör
Prototip aracı ülkemizde hiç bir araba fabrikasında üretemezdik çünkü kimse üretim bandını bozupta senin 2 aracını üretmez çünkü bu olay çok çok büyük bir maliyettir o fabrika için, kaldı ki bu araç bir arge yani prototip araç hemen heran bir değişiklik olabilir, bu yüzden bu tip özel araçları( örneğin arap şeyhleri için üretilen standart dışı araçlar) üreten bir yer var italyada adamlar seri üretim harici araçları üretiyorlar sadece işleri bu..
Ülkemiz asla toplama vs.araç üretmeyecek tüm hakları kendimize ait bizim aracımızı üretecek,ve bu olay böyle uzun yılları almayacak inşallah 2022 de üretim bandından aracımız çıkmış olacak.
Elbwtte üretilebilir ama fabrikanın kurulumu o kadar wrken olmaz kolay değil fab kurmak çünkü parça üretim tesisleri ve geri birleştirme bantları kurulacak robotlar çalışacak bunlar sandığımız kadar kolay değil bence

Burda türk çalışan istiyorlarsa insanlara eğitim verilecek her önüne geleni çalıştıramazlar
 

kmurat

Dekan
Bursa'da Otomobil konusunda yapılamayan bir şey yok. Avrupa'daki bazı arabaların bir kısım parçaları bile Bursa'dan gidiyor. Hatta çakma Setra otobüsler bile yapılmıştı bir ara.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Fiat Doblo bir tek Türkiyede üretiliyor ve tüm Avrupa'ya pazarlanıyor. Renault Megan Sedan için de aynısı geçerli. Türkiye'yi o kadar küçük görmeyin.
 

Usain

Efendiler yarın Cumhuriyet'i ilan edeceğiz
Yönetici
Moderatör
Elbwtte üretilebilir ama fabrikanın kurulumu o kadar wrken olmaz kolay değil fab kurmak çünkü parça üretim tesisleri ve geri birleştirme bantları kurulacak robotlar çalışacak bunlar sandığımız kadar kolay değil bence

Burda türk çalışan istiyorlarsa insanlara eğitim verilecek her önüne geleni çalıştıramazlar
1929'dan beri Türkiye araba üretiyor zaten. (bkz: Ford Motor Company Tophane Montaj Fabrikası)


Sandığınızdan fazlasını başarabilir Türkiye.
 
Son düzenleyen moderatör:
Parça ve yan sanayi konusunda Türkiye dünyada çok önemli bir yere gelmiş durumdadır. Bizim damat başta Mercedes olmak üzere dünyanın en kaliteli arabalarına parça üreten bir fabrikada çalışıyor. Bu firmalara yüzlerce çeşit parça tedariki yapılıyor. F35 savaş uçaklarının bin adet parçasını yapan yine Türkiyeydi. Belki son derece spesifik bir kaç aparat konusunda batıdan ithal edebiliriz. Mülki ve sınai hakları bizim olduğu sürece mesele olacağını zannetmiyorum, biz o arabayı adamakıllı yapar ve dünya markaları ile başabaş bir seviyeye getirebiliriz. Tasarımını İtalyanların yaptığını söylüyorlar ama her nedense kimse bu İtalyan ekip şefinin bir Türk olduğunu ve daha evvel Mercedes ve benzeri birçok ünlü markanın desinatörlüğünü yaptığını söylemiyor.

"Bizden bir nane olmaz" ezikliğiyle yetişen bir neslin son yirmi yılda sanayiimizin kazandığı ivme ve geldiğimiz son nokta konusundaki inanamamazlık kopleksini de anlamaya çalışıyorum elbette, bu yüzden kimseye de kızmıyorum; Lakin bu arkadaşlarımızın da artık gerçeği kabullenip "Bizden de bir nane olacağını" kabullenmelerini bekliyorum. :)
 
Üst