Şifrelenmiş Sınav Soruları

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan ByEGT
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

osC++CoDeR

Asistan
Katılım
21 Ekim 2007
Mesajlar
377
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Konudan ders çıkarmak isteyen varsa "Star Trek" filmini izlesin lütfen.
 
Katılım
31 Aralık 2007
Mesajlar
17,486
Reaksiyon puanı
189
Puanları
243
Aslında hoca amacına ulaşamamış. Tam tersine amacına ulaşamadığı için yakınmış. :)Yani uygulama başarısız olmuş..
Ayrıca yine belirtmek istiyorum; yaratıcılığı geliştirmek ile kapana sıkıştırmak farklı şeylerdir. İşte o yüzden yöntem doğru fakat uygulama yanlış.

Herkesin öğrenme şekli farklıdır :) Kimi insan kapana kısıldığında öğrenir. Örnek ben :)
 

aSpaWa

Öğrenci
Katılım
26 Eylül 2011
Mesajlar
9
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
AES algoritması yanlış hatırlamıyorsam FBI 2 yıl boyunca uğraşmış ve çözememişti.
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=275820


Asıl çözülemeyecek olan AES algoritmasıdır.
Ya hoca sizinle dalga geçmiş ya da herşeyi hafife alan ama hiçbirşey şey yapamayan tipik Türk üniversite hocası.
Bu cümleyi yazıyorsa bu şifreyi hocanızın kırabilmesi lazım ama o da kıramaz.
Kendi şifresini kendi kıramıyorsa şu cümleyi yazmak bile bariz hıyarlık örneğidir.

İlk olarak tipik Türk üniversitesi hocalarından farklı bir hocamız olduğunu söylemeliyim .
Size çözülemeyecek bir şeyi sormayacağımdan dolayı RSA algoritmasını ilk başta elemeniz gerekiyordu.

Cümlesinden bizim anlamamız gereken "Ben size keyleri vermeden RSA algoritmasının çözülemeyeceğini öğretmiştim ve ben bu soruda size keyleri vermediğime göre RSA yı ilk başta elemeniz gerekiyor." anlamını çıkarmaktı.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
AES çözülemeyen bir algoritma değildir. aes 128 bitlik bir anahtar uzunluğu kullanır. Buda demekki 2^128 farklı deneme yapılarak şifre çözülebilir. Ayrıca çeşitli analistler diferansiyel kriptanaliz veya linear kriptanaliz yöntemler kullanarak bunun daha az deneme ile çözülebileceğini göstermiş. Yani aslında hoca çözülemeyecek birşeyi sormamış
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Cyber-Warrior'da da bu şifreyi görmüştüm. Bazı arkadaşlar üzerinde çalışıyor ama 4-5 günde çıkacak bir sonuç değil. 10-15 yıl lazım en azından :)
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
O sizin görüşünüz, ayrıca bunu tartışmak istiyorsanız doğru kişi hoca sanırım ben değil.

Hocam, benim değil, hocanın kendi görüşü. :) Hocanın mesajını okudunuz mu? Beklediği sonucu alamamış.

Herkesin öğrenme şekli farklıdır Kimi insan kapana kısıldığında öğrenir. Örnek ben

Evet çok güzel söyledin; ben de oraya varmak istiyorum. :) Senin de dediğin gibi herkesin bu yöntemle öğrenmesi imkansız. Hatta kapana kısıldığını hisseden öğrencilerin %90'dan fazlası öğrenmek yerine tam tersine daha fazla strese girerek öğrendiğini de unutuyor ve önemli bir kısmının öğrenme hevesi, isteği de kaçıyor. Eğitimcinin bunları hesap etmesi gerekir. Sırf bir tekil şahsı uygun olduğu için bir yöntem bütün herkese uygulanamaz.

Örnek vereyim; mesela benim gittiğim diş hekimliği fakültesinde yapılan bir ankette 36 öğrencinin 32 tanesi aşırı strese girdiği için sınavda başarısız olduğunu açıkladı. Bunların tamamı sınavların önemli bir kısmında başarısız oldu ve bir tanesi (kendi gözümle gördüğüm), stresten parmaklarına kramp girdiği için sınavı yarım bırakmak zorunda kaldı. Bununla birlikte sınavları yapan hocanın açıklaması şu yöndeydi; "biz öğrencileri özellikle zorluyoruz zorlu koşulları öğrenmeleri için". Fakat sizin de anlamış olduğunuz üzere, yöntemin yanlış uygulanması kötü sonuçlar doğurmuştu.

Son olarak şunu da söyleyeyim; üzeri kapalı açıklamaya çalıştım ama işe yaramamış. Yöntemin doğru olduğu konusunda hemfikiriz. Fakat uygulama yanlış. Bir öğrenciyi araştırmaya sevk etmek ve öğrenmeye heveslendirmek ile onu çözümü olmayan bir yola sokarak stres etmek çok başka şeylerdir. Çünkü birinde öğrenci heveslenir çözüm bulur ve bir şeyler yaptıkça öğrenme isteği ve yeteneği artar. Fakat diğerinde ise çözemedikçe strese girer ve vazgeçmeye başlar. O yüzden o dengeyi tutturamazsanız, öğrencilerin yeteneğini geliştirmek şöyle dursun; mevcut yetenekleri bile köreltebilirsiniz.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Hocam, benim değil, hocanın kendi görüşü. :) Hocanın mesajını okudunuz mu? Beklediği sonucu alamamış.



Evet çok güzel söyledin; ben de oraya varmak istiyorum. :) Senin de dediğin gibi herkesin bu yöntemle öğrenmesi imkansız. Hatta kapana kısıldığını hisseden öğrencilerin %90'dan fazlası öğrenmek yerine tam tersine daha fazla strese girerek öğrendiğini de unutuyor ve önemli bir kısmının öğrenme hevesi, isteği de kaçıyor. Eğitimcinin bunları hesap etmesi gerekir. Sırf bir tekil şahsı uygun olduğu için bir yöntem bütün herkese uygulanamaz.

Örnek vereyim; mesela benim gittiğim diş hekimliği fakültesinde yapılan bir ankette 36 öğrencinin 32 tanesi aşırı strese girdiği için sınavda başarısız olduğunu açıkladı. Bunların tamamı sınavların önemli bir kısmında başarısız oldu ve bir tanesi (kendi gözümle gördüğüm), stresten parmaklarına kramp girdiği için sınavı yarım bırakmak zorunda kaldı. Bununla birlikte sınavları yapan hocanın açıklaması şu yöndeydi; "biz öğrencileri özellikle zorluyoruz zorlu koşulları öğrenmeleri için". Fakat sizin de anlamış olduğunuz üzere, yöntemin yanlış uygulanması kötü sonuçlar doğurmuştu.

Son olarak şunu da söyleyeyim; üzeri kapalı açıklamaya çalıştım ama işe yaramamış. Yöntemin doğru olduğu konusunda hemfikiriz. Fakat uygulama yanlış. Bir öğrenciyi araştırmaya sevk etmek ve öğrenmeye heveslendirmek ile onu çözümü olmayan bir yola sokarak stres etmek çok başka şeylerdir. Çünkü birinde öğrenci heveslenir çözüm bulur ve bir şeyler yaptıkça öğrenme isteği ve yeteneği artar. Fakat diğerinde ise çözemedikçe strese girer ve vazgeçmeye başlar. O yüzden o dengeyi tutturamazsanız, öğrencilerin yeteneğini geliştirmek şöyle dursun; mevcut yetenekleri bile köreltebilirsiniz.



buradaki durum ile verdiğiniz örneği birbirinden ayırmanız gerekiyor. dersin hocasının sorduğu sınav soruları çözülemeyecek veya öğrencilerin parmaklarını stresten kastıracak tipte zor sorular değil (blog sayfasındaki son yayında ders konularının basit matematiksel konularının bilgisayar bilimlerindeki uygulamaları olarak belirtmiş de bu dersi bende almıştım ordan biliyorum). Ama sınav saatinden önce soruların öğrencilerin elinde olması çok büyük bir ödül eğer zeki bir öğrenci aes algoritmasını tersten uygulayarak şifreyi açabilir ise sınav sorularını elde ederek zaten ödülünü almış olacak.

Hem burada bir zorlama yok isteyen bir kişi (gönüllülük esas yani) şifreye çözmeye çalışır isteyen sınav konularına çalışır.

ayrıca iyi bir analizci AES algoritmasını yanlış hatılamıyor isem 2^55 deneme ile çözebilir. kaldı ki birçok ip ucu var eğer hoca sınav kağıdını şifrelemiş ise açık metin olarak kullanılabilecek birçok veri bulunur. örnek soru1, soru2 buda saldırının başarısını artıran faktörlerdir. Yani ortada çözülemeyecek bir problemde yok.

Son olarak eğitimcilerin çok çok daha dikkatli olmaları gerektiği konusunda size katıldığımıda belirtmek isterim. Eğitim kurumlarında yapılan her uygulama paydaşlar ile birlikte en uygun kararlar belirlenerek hayata geçirilmedir.
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Sayın SDN Okuru, "sınav saatinden önce sınav sorularını ele geçirmek" bir ödül değildir. Zaten "zeka" tek başına bir eğitim ölçüm birimi veya aracı da değildir. Buradan ne kadar büyük handikaplar çıkabildiğini görmüyorsak eğer; eğitim sisteminin diğer yanlarından bahsetmek yersiz olacaktır.

Bu arada şireyi çözen (ki hocanın mersajından bunun mümkün olmayacağı anlaşılıyor) çok çok az kimsenin karşısında diğer bütün sınıf mevcudunun psikolojisi de gayet büyük, daş gibi bir parametre.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Sayın SDN Okuru, "sınav saatinden önce sınav sorularını ele geçirmek" bir ödül değildir. Zaten "zeka" tek başına bir eğitim ölçüm birimi veya aracı da değildir. Buradan ne kadar büyük handikaplar çıkabildiğini görmüyorsak eğer; eğitim sisteminin diğer yanlarından bahsetmek yersiz olacaktır.

Bu arada şireyi çözen (ki hocanın mersajından bunun mümkün olmayacağı anlaşılıyor) çok çok az kimsenin karşısında diğer bütün sınıf mevcudunun psikolojisi de gayet büyük, daş gibi bir parametre.

eleştirilerinizde haklılık payı olmasına rağmen şunu belirtmek isterim ki zeka insanların bildiklerini kullanım biçimiyle alakalıdır. kar uyarıları yapılmasına rağmen toplu taşıma araçlarını kullanmak yerine özel araçları ile trafiğe çıkan insanlar nasıl onlara öğretilen (hatta defalarca günler öncesinden hatırlatılan) bilgiyi kullanmayıp saatlerce trafikte bekledilerse

bu dersi alan öğrencilerin kendilerine öğretilen bilgileri kullanması buna benzemektedir. bir bilgisayar mühendisine verilen eğitimde ilk olarak algoritma mantığı öğretilir. Eğer bir problemi algoritmik olarak ifade edebiliyorsanız ve elinizde yeterli kaynak (işlemci gibi) varsa o problemi çözebilirsiniz.

Şifreleme problemini de olası bütün anahtarları deneyerek bulabilirsiniz ki bu yöntem kaba kuvvet saldırısı olarak geçer. bir for döngüsü yazmanız yeterli olur. AES 128 bit uzunluğunda anahtara sahip olduğu için algoritmanın pseudo kodu aşağıdaki gibi olur.

bool kontrol=true;
for(i=0; i<2^128 && kontrol ;i++)
{
i anahtarı için AES algoritmasının işlemlerini tersten uygula
if(eşleşme var mı)
kontrol =false
}

burada anahtar uzayı çok geniş bunu çalıştırmak yıllar sürer derseniz. dersi alan öğrenci sayısının ortalama 50 olduğunu kabul edersek böl ve yönet mantığına göre her öğrenci anahtar uzayının bir kısmını deneyerek problemin çözülme süresini azaltır.

Yani gördüğünüz gibi zekaya değil bildiklerimizi uygulamaya ihtiyacımız var
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
eleştirilerinizde haklılık payı olmasına rağmen şunu belirtmek isterim ki zeka insanların bildiklerini kullanım biçimiyle alakalıdır. kar uyarıları yapılmasına rağmen toplu taşıma araçlarını kullanmak yerine özel araçları ile trafiğe çıkan insanlar nasıl onlara öğretilen (hatta defalarca günler öncesinden hatırlatılan) bilgiyi kullanmayıp saatlerce trafikte bekledilerse

bu dersi alan öğrencilerin kendilerine öğretilen bilgileri kullanması buna benzemektedir. bir bilgisayar mühendisine verilen eğitimde ilk olarak algoritma mantığı öğretilir. Eğer bir problemi algoritmik olarak ifade edebiliyorsanız ve elinizde yeterli kaynak (işlemci gibi) varsa o problemi çözebilirsiniz.

Şifreleme problemini de olası bütün anahtarları deneyerek bulabilirsiniz ki bu yöntem kaba kuvvet saldırısı olarak geçer. bir for döngüsü yazmanız yeterli olur. AES 128 bit uzunluğunda anahtara sahip olduğu için algoritmanın pseudo kodu aşağıdaki gibi olur.

bool kontrol=true;
for(i=0; i<2^128 && kontrol ;i++)
{
i anahtarı için AES algoritmasının işlemlerini tersten uygula
if(eşleşme var mı)
kontrol =false
}

burada anahtar uzayı çok geniş bunu çalıştırmak yıllar sürer derseniz. dersi alan öğrenci sayısının ortalama 50 olduğunu kabul edersek böl ve yönet mantığına göre her öğrenci anahtar uzayının bir kısmını deneyerek problemin çözülme süresini azaltır.

Yani gördüğünüz gibi zekaya değil bildiklerimizi uygulamaya ihtiyacımız var

basit bir for döngüsü vermişsin kendince ama;
eşleşme var mı demişsin de ne ile eşleşme olacak ki? Bu kısım çok saçma
2. olarak anahtar uzayını nasıl kısaltmayı düşünüyorsun ki? 2üzeri 128 sayısı için 1 bilgisayar ile 100 bilgisayar ne kadar fark eder sence?
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Abi yıllar sürecek bir uygulamayı 50'ye bölsen ne olur ki? :) Üstelik ihtimaller sadece bununla da sınırlı değilken..

Ayrıca hep beraber çalışacaklarsa bizim ödül ne olacak? Yani herkes ortak çalışacaksa sınav sorularını hep beraber ele geçirmiş olmak bir ayrıcalık olmayacak. :) Yani tutarsız.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
tutarsız dediğiniz basit for döngüsünü içeren kod bloğunun çalıştırılması sonucu sınav sorularının açılmış halini elde ettim işte size birinci soru


1. Aşağıda verilen ifadelerin doğru olup olmadığını belirleyiniz.


diğer soruları emek hırsızlığı olmasın diye açıklamıyorum
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
tutarsız dediğiniz basit for döngüsünü içeren kod bloğunun çalıştırılması sonucu sınav sorularının açılmış halini elde ettim işte size birinci soru


1. Aşağıda verilen ifadelerin doğru olup olmadığını belirleyiniz.


diğer soruları emek hırsızlığı olmasın diye açıklamıyorum

Bende 2. Soruyu veriyorum o zaman;

2. Aşağıda verilen ifadelerden hangilerinin yanlış olup olmadığını belirleyiniz.
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Demek ki yıllar süreceğini kendiniz söylediğiniz bir sonuca dakikalar içerisinde ulaşmış olarak bir tebriği hak ediyorsunuz.
 

oslun

Dekan
Katılım
2 Aralık 2008
Mesajlar
7,659
Reaksiyon puanı
33
Puanları
228
Vay be şifreyi çözen çıktı demek :)
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
inanmayanlar için son sorunun başlangıcı

6. 6 çalışanı bulunan küçük bir yazılım geliştirme şirketinde.........
 

ByEGT

Profesör
Katılım
26 Kasım 2009
Mesajlar
3,025
Reaksiyon puanı
15
Puanları
218
Kağıtta bulunan tüm verileri vereceksen e-posta adresimi yazayım. Aksi taktirde sadece salladığını düşüneceğiz. Hesap açmadan bir şeyler yazıyorsun. Kafa karıştırmaktan başka bir şey değil yaptığın. Yarın yapabilirsem kağıdın resmini çekip buraya koyacağım. Salladığın ortaya çıktığında ne olduğun ortaya çıkacak, ama bir kimliğin olmayacak.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
3. Aşağıda ki işlemleri güvercin yuvası teoremine göre yapınız.
 

ByEGT

Profesör
Katılım
26 Kasım 2009
Mesajlar
3,025
Reaksiyon puanı
15
Puanları
218
Böyle soru mu olur :)
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
taklitlerimden sakının sınavda aşağıdaki gibi bir soru yok. Daha hiçbir soruyu açıklamayacağım. Bilginize

3. Aşağıda ki işlemleri güvercin yuvası teoremine göre yapınız.[
 

BeyaZayeB

Profesör
Katılım
11 Kasım 2008
Mesajlar
2,184
Reaksiyon puanı
19
Puanları
218
Bunu çözse çözse [MENTION=48615]ReDo[/MENTION] çözer :D
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
[MENTION=87948]ByEGT[/MENTION], hocan olmasın bu? :)
 

BLacK+

Profesör
Katılım
25 Mayıs 2011
Mesajlar
2,213
Reaksiyon puanı
18
Puanları
218
bende merak ettim şimdi :) hoca değildir, soruları yazmazdı, yada iletişime geçmezdi.. kişi gerçekten bir dehamı yoksa 1 gün boyunca gizemli kalmayı düşleyen bir ergenmi yarın görücez :) [MENTION=87948]ByEGT[/MENTION] haberdar edersin soruları :)
 

ByEGT

Profesör
Katılım
26 Kasım 2009
Mesajlar
3,025
Reaksiyon puanı
15
Puanları
218
Bütünlemeler bittiğinde uğraşacağım bu şifreyle. Artık bir önemi kalmaz çözmenin ama bir şeyler öğrenmiş olurum. ;) Bu saatten sonra yetişmez zaten. Bu akşam 19:00'da bir sınav var. Ertesi gün 13:00'de Ayrık Yapılar. Süper bir program :)
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Şifreyi ben de çözdüm. İlk başta ad soyad, numara falan yazıyor. Karşılarında boşluk var. Sanırım adınızı soyadınızı falan soruyor.
 

erasier

Öğrenci
Katılım
9 Ocak 2013
Mesajlar
35
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Şifreyi ben de çözdüm. İlk başta ad soyad, numara falan yazıyor. Karşılarında boşluk var. Sanırım adınızı soyadınızı falan soruyor.

yok artık sakın sınav sorularının bulundugu kagıt olmasın söylediklerin bana öyle birşey anımsattı da :D
 
Üst