S
SDN Anonim 608469
SDN Okuru
İçenin kendine zararı.
O yüzden haram olan bir eylemi '' Kızlar umarım biralarını gerçekten saklamamışlardır o zaman üzülürüm.'' diyerek normalleştiriyor.aslında tanımazsan büyük kayıp olur kalbinin nuru yüzüne vurmuş diyebilceğin değerli insan o.
Sokakta içemez. Sarhoş gelip yanına seni sokakta birisi rahatsız etse çantanı kafasına geçirirsin ama bu durumda absürt durum yok he haklısın bunu da zekana bıraktım.İçebilir bunda absürt bir durum göremiyorum.
sana ne içerler .Tamam içsinler sigara da içki de araba sürsünler kaza yapsınlar.Çok iyi güzel bir şey zaten onlar.
Bir bana söyler misiniz şu saçma şeylerin kime yararı olduğunu.Satın alıp içene değil sadece satana yarar.
Parayı alır ölen ölür hasta olan olur umurunda olmaz satan kişilerin.
Devam et HAKLISIN...sanane be nehat hoce sanane ıcerler yobaz
Sanırım küfürlü ya da hakaret içeren bir şey yazmışsınız.Moderatör tarafından düzenlendi yazıyor.sana ne içerler .
bırsey demedım.Sanırım küfürlü ya da hakaret içeren bir şey yazmışsınız.Moderatör tarafından düzenlendi yazıyor.
Bir de benim için küfürlü ya da hakaret içerikli konuşanların hiç bir önemi yoktur.
Yani derim ki, sizinle tartışarak zamanımı harcayamam bir dingil gibi.
Ancak güler geçerim.Ciddiye almam.Dedikleriniz bana latife gibi gelir.
Moderatör tarafından düzenlendi yazınca öyle zannettim.bırsey demedım.
anladım kufur etmedım .Moderatör tarafından düzenlendi yazınca öyle zannettim.
Sağ ol kızgın emojisi için.Bende 8 tane vardı şimdi 9 oldu. ?bırsey demedım.
10 oldiSağ ol kızgın emojisi için.Bende 8 tane vardı şimdi 9 oldu. ?
PkiSokakta içemez. Sarhoş gelip yanına seni sokakta birisi rahatsız etse çantanı kafasına geçirirsin ama bu durumda absürt durum yok he haklısın bunu da zekana bıraktım.
Günahı normal görmek daha büyük günah değil küfürdür.Fakat günahı normal görmek, daha büyük bir günah
Olmamış bir şeyi olmuş gibi anlatıp ordan bir yargıya varıp milletin zekasına bırakmak da super zeki bir yaklaşım :sSokakta içemez. Sarhoş gelip yanına seni sokakta birisi rahatsız etse çantanı kafasına geçirirsin ama bu durumda absürt durum yok he haklısın bunu da zekana bıraktım.
Düşünecek de bir zekanın olmaması zor bırakmasaydım daha iyiymiş. Hayvanlardan farkı olmalıydı insanın. Başkasının yaptıkları çevresindekilerce de ilgilidir. Helak olan kavimleri araştıtırsan biraz belki bir ihtimal anlarsın. Ya da sen ona da bakmaz hemen yargılarsın zoruna gidenleri diyenlere ben bırakıyorum belki anlarsınız. Okumayı bildiğini varsayıyorum.Olmamış bir şeyi olmuş gibi anlatıp ordan bir yargıya varıp milletin zekasına bırakmak da super zeki bir yaklaşım :s
Mesaj otomatik birleştirildi:
Milletin diniyle ilişkisini sorgulamayı bırakıp kendi işinize baksanız daha iyi. Memleketin en büyük sorunlarından biri sen içmiyorsan ne mutlu sana başkası içiyorsa sanane bundan. Bizim ülkede herkes kendi hariç herkesle herkesin yaptığıyla ilgili... Herkes dönüp kendiyle ilgilensin başkalarıyla değil
Mesaj otomatik birleştirildi:
Bu adamın da bu konuşması çok normal adam din adamı her meseleye tabi ki dini olarak bakacak, aşağılamamış kötü konuşmamış misyonuna göre hareket etmiş. O adamın bir nevi sorumluluğu bu kimsenin zoruna gitmesin. Gereksiz..
Özetle, bu açıklamalardan da anlaşılıyor ki, Allah’ın bir topluluğu helak etmesi durumunda, orada bulunan masumlar da o musibetten payını alırlar. Zalimler ile mazlumların aynı musibetten pay almaları imtihan sırrının gereğidir.“Üçüncü Sual: Bazı eşhasın hatasından gelen bu musibet (o dönemde olan bir deprem kastediliyor) bir derece memlekette umumî şekle girmesinin sebebi nedir?
Elcevab: Umumî musibet, ekseriyetin hatasından ileri gelmesi cihetiyle; ekser nâsın o zalim eşhasın harekâtına fiilen veya iltizamen veya iltihaken taraftar olmasıyla manen iştirak eder, musibet-i âmmeye sebebiyet verir.
Dördüncü Sual: Madem bu zelzele musibeti, hataların neticesi ve keffaret-üz zünubdur. Masumların ve hatasızların o musibet içinde yanması nedendir? Adaletullah nasıl müsaade eder?
Yine manevî canibden elcevab: Bu mesele sırr-ı kadere taalluk ettiği için, Risale-i Kader'e havale edip yalnız burada bu kadar denildi:
وَاتَّقُوا فِتْنَةً لاَ تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً Yani: "Bir bela, bir musibetten çekininiz ki, geldiği vakit yalnız zalimlere mahsus kalmayıp masumları da yakar."
Şu ayetin sırrı şudur ki: Bu dünya bir meydan-ı tecrübe ve imtihandır ve dâr-ı teklif ve mücahededir. İmtihan ve teklif iktiza ederler ki, hakikatlar perdeli kalıp, tâ müsabaka ve mücahede ile Ebubekirler a'lâ-yı illiyyîne çıksınlar ve Ebucehiller esfel-i safilîne girsinler.
Eğer masumlar böyle musibetlerde sağlam kalsaydılar, Ebucehiller aynen Ebubekirler gibi teslim olup, mücahede ile manevî terakki kapısı kapanacaktı ve sırr-ı teklif bozulacaktı.
Madem mazlum, zalim ile beraber musibete düşmek, hikmet-i İlahîce lâzım geliyor. Acaba o bîçare mazlumların rahmet ve adaletten hisseleri nedir?
Bu suale karşı cevaben denildi ki:
O musibetteki gazab ve hiddet içinde onlara bir rahmet cilvesi var. Çünki o masumların fâni malları, onların hakkında sadaka olup, bâki bir mal hükmüne geçtiği gibi, fâni hayatları dahi bir bâki hayatı kazandıracak derecede bir nevi şehadet hükmünde olarak, nisbeten az ve muvakkat bir meşakkat ve azabdan büyük ve daimî bir kazancı kazandıran bu zelzele, onlar hakkında ayn-ı gazab içinde bir rahmettir.” (bk. Sözler, s. 172-173)
ahlakı alkolle ölçüyorsanız vay halinizeO kızlar saygılı terbiyeli davranmis, üzüldüğüne göre sen terbiyesizsin. Kendi ahlakını düzelt millete yorum yapmadan. Senin konu ve yorumların ekseri inanç düşmanı, siyasi, ayrıca bir o kadar yobaz...
Alkol ve türlü diğer türevi içkiler "aklı" devre dışı bıraktıklarından her türlü ahlaksızlığa davetiye çıkarırlar ve hatta hatta çok savunduğunuz değerler olan kadına şiddet ve hayvan haklarına tecavüz de bundan en çok olumsuz etkilenen konudur.ahlakı alkolle ölçüyorsanız vay halinize
ben müslümanım, tabiki ahlakı alkol ile ölçeceğim. benim inancım bana bunu söylüyor.ahlakı alkolle ölçüyorsanız vay halinize
Tecavüz ve şiddetin nedeni alkol değildir alkol yoluyla ortaya çıkan kişinin iğrenç kişiliğidir.Alkol ve türlü diğer türevi içkiler "aklı" devre dışı bıraktıklarından her türlü ahlaksızlığa davetiye çıkarırlar ve hatta hatta çok savunduğunuz değerler olan kadına şiddet ve hayvan haklarına tecavüz de bundan en çok olumsuz etkilenen konudur.
Çok yanlış biliyorsunuz, çok çok mulayim, iyi bir insan bileiçse o zıkkımı aklını ve iradesini kaybedeceği için zıvanadan çıkar, ne yaptığını, yapacağını bilemez... Kendine ve sevdiklerine zarar verir.Tecavüz ve şiddetin nedeni alkol değildir alkol yoluyla ortaya çıkan kişinin iğrenç kişiliğidir.
Herkesin ahlaka bakış açısı farklı demekki. Benim için alkol alan kişi değil; yalancı, hırsız, tacizci, saygısız kişiler ahlaksız.Çok yanlış biliyorsunuz, çok çok mulayim, iyi bir insan bileiçse o zıkkımı aklını ve iradesini kaybedeceği için zıvanadan çıkar, ne yaptığını, yapacağını bilemez... Kendine ve sevdiklerine zarar verir.
Benim bu yazdığım hem ilim hem bilim adamlarınca her türlü kaynakta yazılı bir tespittir peki ya sizin savunduğunuz bu düşüncenin aslı astarı var mıdır, kaynağınız nedir?!
Tecavüz ve şiddetin nedeni alkol değildir alkol yoluyla ortaya çıkan kişinin iğrenç kişiliğidir.
Kişi iğrençse ve alkol bu ahlaksızlığını ortaya çıkarmasına sebep oluyorsa din yönünden haram olması mantıksız değildir. Ayrıca toplum düzeni yönünden alkol tüketip bu ahlaksızlıkları yapmayınca cezasının olmaması kişinin tamamen ahlaklı bir birey olduğunun göstergesi sayılmaz.Kişi alkol alarak bu tür eylemleri yapmasını kolaylaştırıyorsa bu sebepten dolayı ahlaksız denilebilir. Hırsız,tacizci,tecavüzcü gibi ahlaksız olarak itham edilebilir.Tecavüz ve şiddetin nedeni alkol değildir alkol yoluyla ortaya çıkan kişinin iğrenç kişiliğidir.