Nihat Hatipoğlu: Sokaktan hayretler içinde geçtim. Dört genç kızımız bira içiyorlardı

Bu konuyu okuyanlar

clauss

Öğrenci
Katılım
29 Ekim 2020
Mesajlar
29
Reaksiyon puanı
36
Puanları
18
Yaş
28
Cidden yorumları okudum bazen içimden sövdüm bazen takdir ettim ancak sokakta 4 genç kızın bira içtiğini söylemiş yani dinimiz açısından sakıncalı içerse içer bizene sizene demeyin bir yakınınızı alkollüyken (adam,kadın,kız,genç) her neyse zarar verse öldürse ne olacak sizin akrabalarınız dışarı çıkmıyor mu? bu kadar mı umursamazsınız adam alıp evinde içenlere karışmamış (ki yaşadığı yerdeki insanlar rahatsız olabilir ses vs. oda var) aslında neyse asıl konuya devam edelim kimse de karışamaz zaten sokakta içmişler ve o şahısların yaşları 18'den küçükse bu bir suçtur ki orası ayrı kısacası bunu sokakta içtiği için istediği gibi eleştirebilir çünkü o gençlerin içtiği alkol aklını kaybetmesine ve üstte de yazdığım gibi herhangi birine ciddi hasar,darp vs. neden olabilir
 

?????????

Müdavim
Cezalı
Katılım
11 Mayıs 2020
Mesajlar
2,486
Reaksiyon puanı
2,016
Puanları
113
Tamam içsinler sigara da içki de araba sürsünler kaza yapsınlar.Çok iyi güzel bir şey zaten onlar.
Bir bana söyler misiniz şu saçma şeylerin kime yararı olduğunu.Satın alıp içene değil sadece satana yarar.
Parayı alır ölen ölür hasta olan olur umurunda olmaz satan kişilerin.
sana ne içerler .
 
Son düzenleyen moderatör:

404 Error

Dekan
Katılım
22 Şubat 2019
Mesajlar
6,368
Reaksiyon puanı
12,510
Puanları
113
Yaş
23
sana ne içerler .
Sanırım küfürlü ya da hakaret içeren bir şey yazmışsınız.Moderatör tarafından düzenlendi yazıyor.
Bir de benim için küfürlü ya da hakaret içerikli konuşanların hiç bir önemi yoktur.
Yani derim ki, sizinle tartışarak zamanımı harcayamam bir dingil gibi.
Ancak güler geçerim.Ciddiye almam.Dedikleriniz bana latife gibi gelir.
 

?????????

Müdavim
Cezalı
Katılım
11 Mayıs 2020
Mesajlar
2,486
Reaksiyon puanı
2,016
Puanları
113
Sanırım küfürlü ya da hakaret içeren bir şey yazmışsınız.Moderatör tarafından düzenlendi yazıyor.
Bir de benim için küfürlü ya da hakaret içerikli konuşanların hiç bir önemi yoktur.
Yani derim ki, sizinle tartışarak zamanımı harcayamam bir dingil gibi.
Ancak güler geçerim.Ciddiye almam.Dedikleriniz bana latife gibi gelir.
bırsey demedım.
 
M

Murat Burç

SDN Okuru
Fakat günahı normal görmek, daha büyük bir günah
Günahı normal görmek daha büyük günah değil küfürdür.

Müslüman arkadaşlara söylüyorum. Onlar üzerine alınsın. İsterseniz bidon bidon bira, şarap, rakı için. Günahkar olursunuz.

1 damla içmeyip de ne olacak yhaa, aman yhaa tarzı hafife alma, meşru görme gibi şeylere kalkışırsanız dinden çıkarsınız. Olay bu kadar basit. Alkol haramdır. Hafife almak bile dinden çıkarabilir. Mübah hatta helal görmek zaten facia.
 

aimnil

Müdavim
Katılım
12 Ocak 2015
Mesajlar
2,064
Reaksiyon puanı
961
Puanları
113
Sokakta içemez. Sarhoş gelip yanına seni sokakta birisi rahatsız etse çantanı kafasına geçirirsin ama bu durumda absürt durum yok he haklısın bunu da zekana bıraktım.
Olmamış bir şeyi olmuş gibi anlatıp ordan bir yargıya varıp milletin zekasına bırakmak da super zeki bir yaklaşım :s
Mesaj otomatik birleştirildi:

Milletin diniyle ilişkisini sorgulamayı bırakıp kendi işinize baksanız daha iyi. Memleketin en büyük sorunlarından biri sen içmiyorsan ne mutlu sana başkası içiyorsa sanane bundan. Bizim ülkede herkes kendi hariç herkesle herkesin yaptığıyla ilgili... Herkes dönüp kendiyle ilgilensin başkalarıyla değil
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu adamın da bu konuşması çok normal adam din adamı her meseleye tabi ki dini olarak bakacak, aşağılamamış kötü konuşmamış misyonuna göre hareket etmiş. O adamın bir nevi sorumluluğu bu kimsenin zoruna gitmesin. Gereksiz..
 
Son düzenleme:

OzkanK.

Müdavim
Katılım
3 Eylül 2019
Mesajlar
10,692
Reaksiyon puanı
13,060
Puanları
113
Nihat Hatipoğlu bir açıklama yapmış bu gün sözleri çok güzel çarpıtıldı diyor...
1604147561180.png

 

MatCodex

Öğrenci
Katılım
20 Mart 2020
Mesajlar
74
Reaksiyon puanı
17
Puanları
8
Olmamış bir şeyi olmuş gibi anlatıp ordan bir yargıya varıp milletin zekasına bırakmak da super zeki bir yaklaşım :s
Mesaj otomatik birleştirildi:

Milletin diniyle ilişkisini sorgulamayı bırakıp kendi işinize baksanız daha iyi. Memleketin en büyük sorunlarından biri sen içmiyorsan ne mutlu sana başkası içiyorsa sanane bundan. Bizim ülkede herkes kendi hariç herkesle herkesin yaptığıyla ilgili... Herkes dönüp kendiyle ilgilensin başkalarıyla değil
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu adamın da bu konuşması çok normal adam din adamı her meseleye tabi ki dini olarak bakacak, aşağılamamış kötü konuşmamış misyonuna göre hareket etmiş. O adamın bir nevi sorumluluğu bu kimsenin zoruna gitmesin. Gereksiz..
Düşünecek de bir zekanın olmaması zor bırakmasaydım daha iyiymiş. Hayvanlardan farkı olmalıydı insanın. Başkasının yaptıkları çevresindekilerce de ilgilidir. Helak olan kavimleri araştıtırsan biraz belki bir ihtimal anlarsın. Ya da sen ona da bakmaz hemen yargılarsın zoruna gidenleri diyenlere ben bırakıyorum belki anlarsınız. Okumayı bildiğini varsayıyorum.

Soru Detayı
- Tufanlarda helak olan kavimlerde çocukların ve hayvanatın da helak olmasını açıklar mısınız?
- Bilindiği üzere aşırı giden toplulukların helak edildikleri, Kuranda sık sık geçmektedir. Aklıma takılan şey şu ki; o ceza mahiyetindeki tufanların helak ettiği toplulukta masum çocuklar ve hayvanlar da bulunmaktadır. Onların da bu tufanlarda helak olmaları kurunun yanında yaş da yanar sözündeki gibi mi ele alınmalıdır?

Cevap
Değerli kardeşimiz,
Bu sorunun cevabına, Bediüzzaman Hazretlerinin benzer sorulara verdiği cevaplar penceresinden bakılabilir:
“Üçüncü Sual: Bazı eşhasın hatasından gelen bu musibet (o dönemde olan bir deprem kastediliyor) bir derece memlekette umumî şekle girmesinin sebebi nedir?
Elcevab: Umumî musibet, ekseriyetin hatasından ileri gelmesi cihetiyle; ekser nâsın o zalim eşhasın harekâtına fiilen veya iltizamen veya iltihaken taraftar olmasıyla manen iştirak eder, musibet-i âmmeye sebebiyet verir.
Dördüncü Sual: Madem bu zelzele musibeti, hataların neticesi ve keffaret-üz zünubdur. Masumların ve hatasızların o musibet içinde yanması nedendir? Adaletullah nasıl müsaade eder?
Yine manevî canibden elcevab:
Bu mesele sırr-ı kadere taalluk ettiği için, Risale-i Kader'e havale edip yalnız burada bu kadar denildi:
وَاتَّقُوا فِتْنَةً لاَ تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْكُمْ خَاصَّةً Yani: "Bir bela, bir musibetten çekininiz ki, geldiği vakit yalnız zalimlere mahsus kalmayıp masumları da yakar."
Şu ayetin sırrı şudur ki:
Bu dünya bir meydan-ı tecrübe ve imtihandır ve dâr-ı teklif ve mücahededir. İmtihan ve teklif iktiza ederler ki, hakikatlar perdeli kalıp, tâ müsabaka ve mücahede ile Ebubekirler a'lâ-yı illiyyîne çıksınlar ve Ebucehiller esfel-i safilîne girsinler.
Eğer masumlar böyle musibetlerde sağlam kalsaydılar, Ebucehiller aynen Ebubekirler gibi teslim olup, mücahede ile manevî terakki kapısı kapanacaktı ve sırr-ı teklif bozulacaktı.
Madem mazlum, zalim ile beraber musibete düşmek, hikmet-i İlahîce lâzım geliyor. Acaba o bîçare mazlumların rahmet ve adaletten hisseleri nedir?
Bu suale karşı cevaben denildi ki:
O musibetteki gazab ve hiddet içinde onlara bir rahmet cilvesi var. Çünki o masumların fâni malları, onların hakkında sadaka olup, bâki bir mal hükmüne geçtiği gibi, fâni hayatları dahi bir bâki hayatı kazandıracak derecede bir nevi şehadet hükmünde olarak, nisbeten az ve muvakkat bir meşakkat ve azabdan büyük ve daimî bir kazancı kazandıran bu zelzele, onlar hakkında ayn-ı gazab içinde bir rahmettir.” (bk. Sözler, s. 172-173)
Özetle, bu açıklamalardan da anlaşılıyor ki, Allah’ın bir topluluğu helak etmesi durumunda, orada bulunan masumlar da o musibetten payını alırlar. Zalimler ile mazlumların aynı musibetten pay almaları imtihan sırrının gereğidir.
Eğer bir depremde veya bir helak olayında, kafir, zalim olanlar helak olurken, komşusu olan mümin ve masum insanlar kurtulmuş olsalar, bu takdirde imtihan sırrı bozulacak, iyi insanlarla kötü insanlar birlikte iman edip itaat edeceklerdir.
Halbuki, imtihandan maksat, aklını, kalbini, nefsine kurban eden kendini beğenmişlerle, Allah’tan gelen hak ve hakikat uğruna nefsini, heva ve hevesini feda eden mütevazı kimseleri ayrıştırmaktır. Bunun için gelen musibetlerde zalim ile mazlum beraber ölür. Fakat ikinci hayatta zalim cehenneme mazlum ise cennete gider, böylece ilahi adalet yerini bulur.
Bu musibetlerde masumlara Cenab-ı Hakk’ın Rahmetinin büyük mükâfatları söz konusudur. Çünkü o masum insanların fani malları onlar hakkında sadaka olup bâki bir mal olmakta ve sona eren hayatları ise ebedi bir hayatı kazandıracak şekilde, bir nevi şehitlik mertebesi onlara kazandırmaktadır.
Elbette bu dünyadaki az ve geçici bir zahmete karşılık, büyük ve ebedi bir saadeti, mükâfatı kazanmak az bir mükâfat değildir. Zulmedenler veya bu musibetlerin gelmesine neden olanlar, bu yaptıklarının cezasını bu dünyada olmasa bile ebedi alemde hakkıyla çekeceklerdir. Bu bakımdan adalet yerini bulacaktır.
Bu zalimler yüzünden zarar görenler
ise, hem zalimlerden haklarını alacaklar, hem de suçsuz ve günahsız olduğu halde bu musibete maruz kalmalarından dolayı da Allah'ın lütfuna ve rahmetine mazhar olarak ebedi alemde sonsuz nimetlere gark olacaklardır. Hatta günahsız olarak böyle musibetlere maruz kalanlara ahirette durumları ve sorulacak olsa, "Çok az zahmetle çok büyük mükafat aldık ve zulmedenlerin cezalarını hakkıyla aldıklarını da gördük, çok memnunuz." diyeceklerdir.
Hayvanların ruhları, ebedi olarak cennette kalacaktır, çektikleri sıkıntılardan dolayı, kendilerine göre sonsuz rahmetten alacakları mükafatlar olacaktır.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Siz hala daha da zannediyorsunuz ki şahnızınla alakalı yazdıklarım. Bir önceki cevabım böyle giderse bu normalleştirmeler ilerlerse, artık insanlar da yakılıp, kesiliyor nereye gittiğimiz az da olsa anlaşılsın, demek istediğim bu sağdan soldan aynı eylemleri yapıp üstüne alınarak cephe oluşturan kişilerin yaptıkları nereye gidiyor, bunları düşünmemeleri en büyük sorunlardan biri. Bir alkış tutar veya bir ortamda gülsenizdahi sizinle alakalı alakasız aynı eylemi düşünmeden yapacak çok olur. Bu etkiyi düşünmeden birşeyler yapmanın zararımıza olduğunu görmek zorunuza gidiyorsa...
 
Son düzenleme:

Dilara Kaya

Müdavim
Katılım
12 Mart 2020
Mesajlar
2,920
Reaksiyon puanı
3,756
Puanları
113
Yaş
24
O kızlar saygılı terbiyeli davranmis, üzüldüğüne göre sen terbiyesizsin. Kendi ahlakını düzelt millete yorum yapmadan. Senin konu ve yorumların ekseri inanç düşmanı, siyasi, ayrıca bir o kadar yobaz...
ahlakı alkolle ölçüyorsanız vay halinize :(
 

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
ahlakı alkolle ölçüyorsanız vay halinize :(
Alkol ve türlü diğer türevi içkiler "aklı" devre dışı bıraktıklarından her türlü ahlaksızlığa davetiye çıkarırlar ve hatta hatta çok savunduğunuz değerler olan kadına şiddet ve hayvan haklarına tecavüz de bundan en çok olumsuz etkilenen konudur.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,378
Puanları
113
Yaş
35
Ahlak sadece alkolle ölçülmez ama alkol tüketiminden kaynaklanan kötü olaylar ahlakın ölçülmesinin sebeplerinden biridir sadece.
 

Dilara Kaya

Müdavim
Katılım
12 Mart 2020
Mesajlar
2,920
Reaksiyon puanı
3,756
Puanları
113
Yaş
24
Alkol ve türlü diğer türevi içkiler "aklı" devre dışı bıraktıklarından her türlü ahlaksızlığa davetiye çıkarırlar ve hatta hatta çok savunduğunuz değerler olan kadına şiddet ve hayvan haklarına tecavüz de bundan en çok olumsuz etkilenen konudur.
Tecavüz ve şiddetin nedeni alkol değildir alkol yoluyla ortaya çıkan kişinin iğrenç kişiliğidir.
 

HÜDHÜD

Müdavim
Katılım
5 Mayıs 2017
Mesajlar
10,093
Reaksiyon puanı
6,555
Puanları
113
Tecavüz ve şiddetin nedeni alkol değildir alkol yoluyla ortaya çıkan kişinin iğrenç kişiliğidir.
Çok yanlış biliyorsunuz, çok çok mulayim, iyi bir insan bileiçse o zıkkımı aklını ve iradesini kaybedeceği için zıvanadan çıkar, ne yaptığını, yapacağını bilemez... Kendine ve sevdiklerine zarar verir.

Benim bu yazdığım hem ilim hem bilim adamlarınca her türlü kaynakta yazılı bir tespittir peki ya sizin savunduğunuz bu düşüncenin aslı astarı var mıdır, kaynağınız nedir?!
 

Dilara Kaya

Müdavim
Katılım
12 Mart 2020
Mesajlar
2,920
Reaksiyon puanı
3,756
Puanları
113
Yaş
24
Çok yanlış biliyorsunuz, çok çok mulayim, iyi bir insan bileiçse o zıkkımı aklını ve iradesini kaybedeceği için zıvanadan çıkar, ne yaptığını, yapacağını bilemez... Kendine ve sevdiklerine zarar verir.

Benim bu yazdığım hem ilim hem bilim adamlarınca her türlü kaynakta yazılı bir tespittir peki ya sizin savunduğunuz bu düşüncenin aslı astarı var mıdır, kaynağınız nedir?!
Herkesin ahlaka bakış açısı farklı demekki. Benim için alkol alan kişi değil; yalancı, hırsız, tacizci, saygısız kişiler ahlaksız.
 

Livia sas Junius

Zuckerschnute
Katılım
24 Ocak 2020
Mesajlar
1,547
Reaksiyon puanı
1,557
Puanları
113
Yaş
37
Tecavüz ve şiddetin nedeni alkol değildir alkol yoluyla ortaya çıkan kişinin iğrenç kişiliğidir.

Boşa kürek çekme, tavsiyem. Diyaloğa girmeye çalıştıklarını tanıyacak kadar bir süredir takılıyorsun forumda. Depremi içilen biralara bağlayan tipler var yukarıda. Sadece kendi akıl sağlığına zarar veriyorsun, sonuçsuz ve çıkmaz bir diyalog çabası.
 

Fakehero

366. Gün
Katılım
5 Aralık 2019
Mesajlar
5,336
Reaksiyon puanı
5,378
Puanları
113
Yaş
35
Tecavüz ve şiddetin nedeni alkol değildir alkol yoluyla ortaya çıkan kişinin iğrenç kişiliğidir.
Kişi iğrençse ve alkol bu ahlaksızlığını ortaya çıkarmasına sebep oluyorsa din yönünden haram olması mantıksız değildir. Ayrıca toplum düzeni yönünden alkol tüketip bu ahlaksızlıkları yapmayınca cezasının olmaması kişinin tamamen ahlaklı bir birey olduğunun göstergesi sayılmaz.Kişi alkol alarak bu tür eylemleri yapmasını kolaylaştırıyorsa bu sebepten dolayı ahlaksız denilebilir. Hırsız,tacizci,tecavüzcü gibi ahlaksız olarak itham edilebilir.
Kısacası ahlak irade sahibi olmaktır ve sonucu negatif bir konuda iradesiz isen ahlaksızsındır.
 
Üst