İnternet Kopuyor! (Uzak Sunucudan Yanıt Yok Sorunu)

Bu konuyu okuyanlar

Hidro Dinamik

Müdavim
Katılım
1 Mayıs 2017
Mesajlar
5,996
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
10,560
Puanları
113
Modem ısınmasın diye altına 2 tane defter koydum ve sıcaklık deftere gelmiş çoğunlukla. Akşam 12'ye kadar kesinti olmadı. Başka bir modem getirdim eve. Ama ADSL2+ destekliyor sadece. Onu bağlayacağım bir daha koparsa. Peki ADSL 2+ destekleyen modeme VDSL verirsem ne olur?
Denemedimde internete baglanmaz diye dusunuyorum. Modemi kontrol ettinmi vdsl desteklemedigine emin misin ?
Hem adsl hem vdsl destekleyen modemler varda
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Bulduğum modem çok eski. ADSL2+ yazıyor altında. TTNET'in modemi.
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haziran 2020
Mesajlar
5,167
Reaksiyon puanı
3,968
Puanları
113
Bulduğum modem çok eski. ADSL2+ yazıyor altında. TTNET'in modemi.
Modemi takarsan internet gelmez. İnternet bağlantını adsl yapman lazım onuda müşteri hizmetleri ile iletişime geçeceksin. Adsl çekersen max 16 megabit hız alırsın.
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Modemi takarsan internet gelmez. İnternet bağlantını adsl yapman lazım onuda müşteri hizmetleri ile iletişime geçeceksin. Adsl çekersen max 16 megabit hız alırsın.
O zaman boşvereyim.
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Garantisi varsa garantiye yollayın o zaman modem almayın ben nerden bileyim garantisi olduğunu.
En başta yazmıştım. Konuda şöyle bahsetmiştim okuduysanız: Önce başka bir modemle deneyeceğim sorun olursa modemden olmazsa kablolardan kaynaklıdır demiştim.
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haziran 2020
Mesajlar
5,167
Reaksiyon puanı
3,968
Puanları
113
En başta yazmıştım. Konuda şöyle bahsetmiştim okuduysanız: Önce başka bir modemle deneyeceğim sorun olursa modemden olmazsa kablolardan kaynaklıdır demiştim.
Konuyu bir kaç gün önce açtığınız için sürekli konu başlığına bakıp ezberimde tutmuyorum malesef.
 

Jarvisit

Tech is my home
Admin
SDN
Katılım
20 Mayıs 2016
Mesajlar
1,912
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
2,840
Puanları
113
Bu değere TP-Link Archer VR1200'de nasıl bakılıyor?
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Konu güncellendi:
Bugün teknik eleman gelip baktı. Ek kablo var onu çıkarttım direkt sizin kabloya bağladım dedi. Sorun çözüldü evdeki kablolarda da sorun yok dedi. Modem için de bu modem kaliteli sizi üzmez dedi.
Gitti ve aradan 1 saat geçmeden internet kesildi. Destek kaydına yeniden mesaj attım ve sorunun çözülmediğini yazdım. Onlar da teknik ekibi yönlendirdik gelince çözülecek yazdılar. Ben yine yazdım geldiler diye, ama kesinti sorunu çözülmedi yazdım. Bakalım ne olacak.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Konu güncellendi:
Bugün teknik eleman gelip baktı. Ek kablo var onu çıkarttım direkt sizin kabloya bağladım dedi. Sorun çözüldü evdeki kablolarda da sorun yok dedi. Modem için de bu modem kaliteli sizi üzmez dedi.
Gitti ve aradan 1 saat geçmeden internet kesildi. Destek kaydına yeniden mesaj attım ve sorunun çözülmediğini yazdım. Onlar da teknik ekibi yönlendirdik gelince çözülecek yazdılar. Ben yine yazdım geldiler diye, ama kesinti sorunu çözülmedi yazdım. Bakalım ne olacak.
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haziran 2020
Mesajlar
5,167
Reaksiyon puanı
3,968
Puanları
113
Konu güncellendi:
Bugün teknik eleman gelip baktı. Ek kablo var onu çıkarttım direkt sizin kabloya bağladım dedi. Sorun çözüldü evdeki kablolarda da sorun yok dedi. Modem için de bu modem kaliteli sizi üzmez dedi.
Gitti ve aradan 1 saat geçmeden internet kesildi. Destek kaydına yeniden mesaj attım ve sorunun çözülmediğini yazdım. Onlar da teknik ekibi yönlendirdik gelince çözülecek yazdılar. Ben yine yazdım geldiler diye, ama kesinti sorunu çözülmedi yazdım. Bakalım ne olacak.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Konu güncellendi:
Bugün teknik eleman gelip baktı. Ek kablo var onu çıkarttım direkt sizin kabloya bağladım dedi. Sorun çözüldü evdeki kablolarda da sorun yok dedi. Modem için de bu modem kaliteli sizi üzmez dedi.
Gitti ve aradan 1 saat geçmeden internet kesildi. Destek kaydına yeniden mesaj attım ve sorunun çözülmediğini yazdım. Onlar da teknik ekibi yönlendirdik gelince çözülecek yazdılar. Ben yine yazdım geldiler diye, ama kesinti sorunu çözülmedi yazdım. Bakalım ne olacak.
İnternet ankastreden modeme direk mi geliyor? Arada ek yaptığınız kablo vs varmı?
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
İnternet ankastreden modeme direk mi geliyor? Arada ek yaptığınız kablo vs varmı?
Hiç ek kalmadı artık. Bir tane vardı onu da gelen eleman kaldırdı. Kesilme sorunu düzeldi mi: Hayır.
 

Yasiin

Dekan
Katılım
23 Haziran 2020
Mesajlar
5,167
Reaksiyon puanı
3,968
Puanları
113
Hiç ek kalmadı artık. Bir tane vardı onu da gelen eleman kaldırdı. Kesilme sorunu düzeldi mi: Hayır.
Ankastreye bağlı kabloları kontrol ettiniz mi? Benim oradaki kablolar ayrılmıştı birbirinden temassızlık yapmış internet bağlantısı kesilmişti düzeltince geri geldi.
 

darkstar

Müdavim
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,638
Reaksiyon puanı
1,481
Puanları
113
İnternetin kopma nedeni modeminizle alakalı değil maalesef TT altyapısından kaynaklanıyor.
Eskiden saha dolapları ve DSL santralleri donanım tabanlıydı şimdikiler herşeyi yazılımla ayarlıyor.
Ve sinyal kalitesi bu nedenle inanılmaz kötü veya bilinçli olarak kullanıcıların sinyal gücü kısılıyor ki dsl bağlantısı yavaş olsun.
1-2 ay önce benzer problemleri bende yaşadım hat sürekli kopuyordu ve oldukça da rahatsız ediciydi.
Sonra hatta modemin önüne splitter taktım şu an sorun yaşamıyorum kopmalar durdu.
Splitter mı işe yaradı yoksa telekom mu düzeltti bilmiyorum çok da umrumda değil ama çok şükür kopmuyor artık.

Eğer denemek isterseniz adsl2 + protokolü yerine ADSLM ile bağlanmayı deneyin kopmalar azalacaktır, tabii bir miktar hız kaybı da olabilir.
 

Hidro Dinamik

Müdavim
Katılım
1 Mayıs 2017
Mesajlar
5,996
Çözümler
4
Reaksiyon puanı
10,560
Puanları
113
Bu değere TP-Link Archer VR1200'de nasıl bakılıyor?
O modemi kullanmadım ancak SNR (Signal to noise ratio) değeri, Sinyal gürültü oranı , Gürültü Seviyesi gibi isimlerle adlandırılmış olabilir.
Birimi desibel (dB)

İlk fotoğraftaki Zte, ikinci fotoğraf tplink modemlerime ait değerler.
Zte de Ağ arayüzü- ADSL kısmında gözlemlenirken.
Tp link modemde Durum-Cihaz bilgisi kısmında listeleniyor.
Biraz kurcalayarak bulabileceğinizi düşünüyorum.

NOT: Snr margin aralığı benimkinden çok farklı olabilir. Eski bir Adsl altyapısının canı cehenneme ?

as1.png
as2.jpeg





EDİT: Dakika 07.45 de snr margin değeri gözüküyor. Arayüze alışık olmadığımdan pek anlayamadım ancak Gelişmiş - Durum kısmında Dsl başlığı altında direk gözüküyor gibi.
 
Son düzenleme:

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Ankastreye bağlı kabloları kontrol ettiniz mi? Benim oradaki kablolar ayrılmıştı birbirinden temassızlık yapmış internet bağlantısı kesilmişti düzeltince geri geldi.
Ama o zaman da internet olmazdı değil mi? Gelen adam zaten ankastredeki kablolara bakmış düzeltmiş.
İnternetin kopma nedeni modeminizle alakalı değil maalesef TT altyapısından kaynaklanıyor.
Eskiden saha dolapları ve DSL santralleri donanım tabanlıydı şimdikiler herşeyi yazılımla ayarlıyor.
Ve sinyal kalitesi bu nedenle inanılmaz kötü veya bilinçli olarak kullanıcıların sinyal gücü kısılıyor ki dsl bağlantısı yavaş olsun.
1-2 ay önce benzer problemleri bende yaşadım hat sürekli kopuyordu ve oldukça da rahatsız ediciydi.
Sonra hatta modemin önüne splitter taktım şu an sorun yaşamıyorum kopmalar durdu.
Splitter mı işe yaradı yoksa telekom mu düzeltti bilmiyorum çok da umrumda değil ama çok şükür kopmuyor artık.

Eğer denemek isterseniz adsl2 + protokolü yerine ADSLM ile bağlanmayı deneyin kopmalar azalacaktır, tabii bir miktar hız kaybı da olabilir.
Bence de altyapıdan. Zaten gelen adam da dedi ki: Sizin sorununuz devam ederse altyapıdaki kablolarınız değişecek.
Destek kaydına her gün mesaj bırakıyorum ki ilgilensinler.
ADSL'ye geçmeyi ben de düşündüm ama Türknet adsl'den vdsl'ye geçirmez bir daha.
O modemi kullanmadım ancak SNR (Signal to noise ratio) değeri, Sinyal gürültü oranı , Gürültü Seviyesi gibi isimlerle adlandırılmış olabilir.
Birimi desibel (dB)

İlk fotoğraftaki Zte, ikinci fotoğraf tplink modemlerime ait değerler.
Zte de Ağ arayüzü- ADSL kısmında gözlemlenirken.
Tp link modemde Durum-Cihaz bilgisi kısmında listeleniyor.
Biraz kurcalayarak bulabileceğinizi düşünüyorum.

NOT: Snr margin aralığı benimkinden çok farklı olabilir. Eski bir Adsl altyapısının canı cehenneme ?

Ekli dosyayı görüntüle 117930
Ekli dosyayı görüntüle 117931




EDİT: Dakika 07.45 de snr margin değeri gözüküyor. Arayüze alışık olmadığımdan pek anlayamadım ancak Gelişmiş - Durum kısmında Dsl başlığı altında direk gözüküyor gibi.
SNR değerlerini mi istediniz? Ben biliyorum nereden atacağımı zaten.
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
DSL ayarından kararlılık ayarlarını 18 db yaptım. Yarın bir daha kesilirse kararımı verdim: Kablonet'e direkt başvuruyorum.
 

Ecomanya

Müdavim
Katılım
5 Ekim 2020
Mesajlar
1,103
Reaksiyon puanı
658
Puanları
113
Yaş
27
Türknet pişmanlıktır. 12 gün internetsiz bıraktılar beni, bende türknete o zamanlar yeni abone olmuştum kuruluma önce türk telekom ekibi geldi kablo bıraktı ardından türknet geldi ADSL ışıgı yanmıyor alt yapınızdan türk telekomun sinyal vermesi gerekiyor dedi. Tam tamına 12 gün bekledim 540TL telefon faturası geldi internet paketimi aşmışım. Meğersem alt yapıdan sinyal verilmesi için Türk telekoma hiç haber verilmemiş boş boşuna beklemişim. Daha 1KB internet kullanamadan evime net gelmeden hemen iptal ettirdim. Türk telekoma başvurdum hemen geldiler bağladılar tamamen öyle gittiler. Türknetten uzak durun aman.
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Türknet pişmanlıktır. 12 gün internetsiz bıraktılar beni, bende türknete o zamanlar yeni abone olmuştum kuruluma önce türk telekom ekibi geldi kablo bıraktı ardından türknet geldi ADSL ışıgı yanmıyor alt yapınızdan türk telekomun sinyal vermesi gerekiyor dedi. Tam tamına 12 gün bekledim 540TL telefon faturası geldi internet paketimi aşmışım. Meğersem alt yapıdan sinyal verilmesi için Türk telekoma hiç haber verilmemiş boş boşuna beklemişim. Daha 1KB internet kullanamadan evime net gelmeden hemen iptal ettirdim. Türk telekoma başvurdum hemen geldiler bağladılar tamamen öyle gittiler. Türknetten uzak durun aman.
Son şans verdim. Eve eleman bile gönderdiler 100 tl karşılığında. Sorun yok çözdüm dedi. Gitti hala çözülmedi sorun. Bir de utanmadan destek kaydına 100tl ye teknik ekip gönderelim mi diyorlar. Halbuki yukarıyı okusalar ekip gelmiş gitmiş. Dakikada bir destek kaydını kapatıyorlar 10 saat kesintisiz kullandım diye. Diyecektim demek ki 10 saat boyunca kesmediniz interneti. Son şans yarın kesin başvuruyorum. 85 TL verip çile çekeceğime 10 tl fazla verip sinema paketlerinden ve 100 mpbs hızından faydalanırım daha iyi.
 

Ecomanya

Müdavim
Katılım
5 Ekim 2020
Mesajlar
1,103
Reaksiyon puanı
658
Puanları
113
Yaş
27
Elbetteki hiçbir firmayı kötülemek istemem. Ben türknetten memnun olmasamda kaliteli bir hizmet alamamış olsamda, bugün haberlere tekrardan yeni ekip 81 ilde şubeleriyle çıksalar gider tekrardan şans veririm. Fakat gerçekten amatör olduklarını düşünüyorum. Hatta bir yerde şöyle birşey okumuştum. Alt yapı türk telekoma ait oldugu için bunlar sadece satış yapıyor gerisini Türk telekom hallediyor. Türk telekomda türknetlilere gelmiyormuş yani kasıtlı olarak, kalitesiz hizmet sonucunda alt yapı türk telekoma ait türk telekomdan alayım deyip gelsinler diye. Tamda benim geçişim böyle oldu. Türknetten kurtulduguma şükrediyorum. Bende sizin gibi 2 gün son şans diye diye şans verdim ama sonuç hüsran hergün çağrı merkezlerini aradım. Bu cümlemi kimse yanlış anlamasın kimseyi ismine ve sesine göre yargılamıyorum ama, türkneti her arayışımda Dilan, Rojda Renin, Ronan gibi isimlerle bayanlar çıkıyor. İroni mi bu ne? isimlere bak firmaya bak. garipsedim.
 

Laufeyson

Müdavim
Katılım
19 Temmuz 2020
Mesajlar
10,870
Reaksiyon puanı
13,075
Puanları
113
Elbetteki hiçbir firmayı kötülemek istemem. Ben türknetten memnun olmasamda kaliteli bir hizmet alamamış olsamda, bugün haberlere tekrardan yeni ekip 81 ilde şubeleriyle çıksalar gider tekrardan şans veririm. Fakat gerçekten amatör olduklarını düşünüyorum. Hatta bir yerde şöyle birşey okumuştum. Alt yapı türk telekoma ait oldugu için bunlar sadece satış yapıyor gerisini Türk telekom hallediyor. Türk telekomda türknetlilere gelmiyormuş yani kasıtlı olarak, kalitesiz hizmet sonucunda alt yapı türk telekoma ait türk telekomdan alayım deyip gelsinler diye. Tamda benim geçişim böyle oldu. Türknetten kurtulduguma şükrediyorum. Bende sizin gibi 2 gün son şans diye diye şans verdim ama sonuç hüsran hergün çağrı merkezlerini aradım. Bu cümlemi kimse yanlış anlamasın kimseyi ismine ve sesine göre yargılamıyorum ama, türkneti her arayışımda Dilan, Rojda Renin, Ronan gibi isimlerle bayanlar çıkıyor. İroni mi bu ne? isimlere bak firmaya bak. garipsedim.
Ben arayamıyorum bile, müşteri hizmetleri yok. Ben yarın kesin hallediyorum bu işi. Her şekilde Kablonet'e geçeceğim.
 

Ecomanya

Müdavim
Katılım
5 Ekim 2020
Mesajlar
1,103
Reaksiyon puanı
658
Puanları
113
Yaş
27
Kablonet'in kendine ait alt yapısı yok mu zaten? Neden Türknet'i tercih ettiniz ki?
 
Üst