İnternet Kopuyor! (Uzak Sunucudan Yanıt Yok Sorunu)

Umut Çelik

Profesör
Konu güncellendi:
Bugün teknik eleman gelip baktı. Ek kablo var onu çıkarttım direkt sizin kabloya bağladım dedi. Sorun çözüldü evdeki kablolarda da sorun yok dedi. Modem için de bu modem kaliteli sizi üzmez dedi.
Gitti ve aradan 1 saat geçmeden internet kesildi. Destek kaydına yeniden mesaj attım ve sorunun çözülmediğini yazdım. Onlar da teknik ekibi yönlendirdik gelince çözülecek yazdılar. Ben yine yazdım geldiler diye, ama kesinti sorunu çözülmedi yazdım. Bakalım ne olacak.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Konu güncellendi:
Bugün teknik eleman gelip baktı. Ek kablo var onu çıkarttım direkt sizin kabloya bağladım dedi. Sorun çözüldü evdeki kablolarda da sorun yok dedi. Modem için de bu modem kaliteli sizi üzmez dedi.
Gitti ve aradan 1 saat geçmeden internet kesildi. Destek kaydına yeniden mesaj attım ve sorunun çözülmediğini yazdım. Onlar da teknik ekibi yönlendirdik gelince çözülecek yazdılar. Ben yine yazdım geldiler diye, ama kesinti sorunu çözülmedi yazdım. Bakalım ne olacak.
 

Yasiin

Profesör
Konu güncellendi:
Bugün teknik eleman gelip baktı. Ek kablo var onu çıkarttım direkt sizin kabloya bağladım dedi. Sorun çözüldü evdeki kablolarda da sorun yok dedi. Modem için de bu modem kaliteli sizi üzmez dedi.
Gitti ve aradan 1 saat geçmeden internet kesildi. Destek kaydına yeniden mesaj attım ve sorunun çözülmediğini yazdım. Onlar da teknik ekibi yönlendirdik gelince çözülecek yazdılar. Ben yine yazdım geldiler diye, ama kesinti sorunu çözülmedi yazdım. Bakalım ne olacak.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Konu güncellendi:
Bugün teknik eleman gelip baktı. Ek kablo var onu çıkarttım direkt sizin kabloya bağladım dedi. Sorun çözüldü evdeki kablolarda da sorun yok dedi. Modem için de bu modem kaliteli sizi üzmez dedi.
Gitti ve aradan 1 saat geçmeden internet kesildi. Destek kaydına yeniden mesaj attım ve sorunun çözülmediğini yazdım. Onlar da teknik ekibi yönlendirdik gelince çözülecek yazdılar. Ben yine yazdım geldiler diye, ama kesinti sorunu çözülmedi yazdım. Bakalım ne olacak.
İnternet ankastreden modeme direk mi geliyor? Arada ek yaptığınız kablo vs varmı?
 

Yasiin

Profesör
Hiç ek kalmadı artık. Bir tane vardı onu da gelen eleman kaldırdı. Kesilme sorunu düzeldi mi: Hayır.
Ankastreye bağlı kabloları kontrol ettiniz mi? Benim oradaki kablolar ayrılmıştı birbirinden temassızlık yapmış internet bağlantısı kesilmişti düzeltince geri geldi.
 

darkstar

Profesör
İnternetin kopma nedeni modeminizle alakalı değil maalesef TT altyapısından kaynaklanıyor.
Eskiden saha dolapları ve DSL santralleri donanım tabanlıydı şimdikiler herşeyi yazılımla ayarlıyor.
Ve sinyal kalitesi bu nedenle inanılmaz kötü veya bilinçli olarak kullanıcıların sinyal gücü kısılıyor ki dsl bağlantısı yavaş olsun.
1-2 ay önce benzer problemleri bende yaşadım hat sürekli kopuyordu ve oldukça da rahatsız ediciydi.
Sonra hatta modemin önüne splitter taktım şu an sorun yaşamıyorum kopmalar durdu.
Splitter mı işe yaradı yoksa telekom mu düzeltti bilmiyorum çok da umrumda değil ama çok şükür kopmuyor artık.

Eğer denemek isterseniz adsl2 + protokolü yerine ADSLM ile bağlanmayı deneyin kopmalar azalacaktır, tabii bir miktar hız kaybı da olabilir.
 

Uchiha Sasuke

Profesör
Bu değere TP-Link Archer VR1200'de nasıl bakılıyor?
O modemi kullanmadım ancak SNR (Signal to noise ratio) değeri, Sinyal gürültü oranı , Gürültü Seviyesi gibi isimlerle adlandırılmış olabilir.
Birimi desibel (dB)

İlk fotoğraftaki Zte, ikinci fotoğraf tplink modemlerime ait değerler.
Zte de Ağ arayüzü- ADSL kısmında gözlemlenirken.
Tp link modemde Durum-Cihaz bilgisi kısmında listeleniyor.
Biraz kurcalayarak bulabileceğinizi düşünüyorum.

NOT: Snr margin aralığı benimkinden çok farklı olabilir. Eski bir Adsl altyapısının canı cehenneme 😂

as1.png
as2.jpeg





EDİT: Dakika 07.45 de snr margin değeri gözüküyor. Arayüze alışık olmadığımdan pek anlayamadım ancak Gelişmiş - Durum kısmında Dsl başlığı altında direk gözüküyor gibi.
 
Son düzenleme:

Umut Çelik

Profesör
Ankastreye bağlı kabloları kontrol ettiniz mi? Benim oradaki kablolar ayrılmıştı birbirinden temassızlık yapmış internet bağlantısı kesilmişti düzeltince geri geldi.
Ama o zaman da internet olmazdı değil mi? Gelen adam zaten ankastredeki kablolara bakmış düzeltmiş.
İnternetin kopma nedeni modeminizle alakalı değil maalesef TT altyapısından kaynaklanıyor.
Eskiden saha dolapları ve DSL santralleri donanım tabanlıydı şimdikiler herşeyi yazılımla ayarlıyor.
Ve sinyal kalitesi bu nedenle inanılmaz kötü veya bilinçli olarak kullanıcıların sinyal gücü kısılıyor ki dsl bağlantısı yavaş olsun.
1-2 ay önce benzer problemleri bende yaşadım hat sürekli kopuyordu ve oldukça da rahatsız ediciydi.
Sonra hatta modemin önüne splitter taktım şu an sorun yaşamıyorum kopmalar durdu.
Splitter mı işe yaradı yoksa telekom mu düzeltti bilmiyorum çok da umrumda değil ama çok şükür kopmuyor artık.

Eğer denemek isterseniz adsl2 + protokolü yerine ADSLM ile bağlanmayı deneyin kopmalar azalacaktır, tabii bir miktar hız kaybı da olabilir.
Bence de altyapıdan. Zaten gelen adam da dedi ki: Sizin sorununuz devam ederse altyapıdaki kablolarınız değişecek.
Destek kaydına her gün mesaj bırakıyorum ki ilgilensinler.
ADSL'ye geçmeyi ben de düşündüm ama Türknet adsl'den vdsl'ye geçirmez bir daha.
O modemi kullanmadım ancak SNR (Signal to noise ratio) değeri, Sinyal gürültü oranı , Gürültü Seviyesi gibi isimlerle adlandırılmış olabilir.
Birimi desibel (dB)

İlk fotoğraftaki Zte, ikinci fotoğraf tplink modemlerime ait değerler.
Zte de Ağ arayüzü- ADSL kısmında gözlemlenirken.
Tp link modemde Durum-Cihaz bilgisi kısmında listeleniyor.
Biraz kurcalayarak bulabileceğinizi düşünüyorum.

NOT: Snr margin aralığı benimkinden çok farklı olabilir. Eski bir Adsl altyapısının canı cehenneme 😂

Ekli dosyayı görüntüle 117930
Ekli dosyayı görüntüle 117931




EDİT: Dakika 07.45 de snr margin değeri gözüküyor. Arayüze alışık olmadığımdan pek anlayamadım ancak Gelişmiş - Durum kısmında Dsl başlığı altında direk gözüküyor gibi.
SNR değerlerini mi istediniz? Ben biliyorum nereden atacağımı zaten.
 

Umut Çelik

Profesör
DSL ayarından kararlılık ayarlarını 18 db yaptım. Yarın bir daha kesilirse kararımı verdim: Kablonet'e direkt başvuruyorum.
 

Ecomanya

Profesör
Türknet pişmanlıktır. 12 gün internetsiz bıraktılar beni, bende türknete o zamanlar yeni abone olmuştum kuruluma önce türk telekom ekibi geldi kablo bıraktı ardından türknet geldi ADSL ışıgı yanmıyor alt yapınızdan türk telekomun sinyal vermesi gerekiyor dedi. Tam tamına 12 gün bekledim 540TL telefon faturası geldi internet paketimi aşmışım. Meğersem alt yapıdan sinyal verilmesi için Türk telekoma hiç haber verilmemiş boş boşuna beklemişim. Daha 1KB internet kullanamadan evime net gelmeden hemen iptal ettirdim. Türk telekoma başvurdum hemen geldiler bağladılar tamamen öyle gittiler. Türknetten uzak durun aman.
 

Umut Çelik

Profesör
Türknet pişmanlıktır. 12 gün internetsiz bıraktılar beni, bende türknete o zamanlar yeni abone olmuştum kuruluma önce türk telekom ekibi geldi kablo bıraktı ardından türknet geldi ADSL ışıgı yanmıyor alt yapınızdan türk telekomun sinyal vermesi gerekiyor dedi. Tam tamına 12 gün bekledim 540TL telefon faturası geldi internet paketimi aşmışım. Meğersem alt yapıdan sinyal verilmesi için Türk telekoma hiç haber verilmemiş boş boşuna beklemişim. Daha 1KB internet kullanamadan evime net gelmeden hemen iptal ettirdim. Türk telekoma başvurdum hemen geldiler bağladılar tamamen öyle gittiler. Türknetten uzak durun aman.
Son şans verdim. Eve eleman bile gönderdiler 100 tl karşılığında. Sorun yok çözdüm dedi. Gitti hala çözülmedi sorun. Bir de utanmadan destek kaydına 100tl ye teknik ekip gönderelim mi diyorlar. Halbuki yukarıyı okusalar ekip gelmiş gitmiş. Dakikada bir destek kaydını kapatıyorlar 10 saat kesintisiz kullandım diye. Diyecektim demek ki 10 saat boyunca kesmediniz interneti. Son şans yarın kesin başvuruyorum. 85 TL verip çile çekeceğime 10 tl fazla verip sinema paketlerinden ve 100 mpbs hızından faydalanırım daha iyi.
 

Ecomanya

Profesör
Elbetteki hiçbir firmayı kötülemek istemem. Ben türknetten memnun olmasamda kaliteli bir hizmet alamamış olsamda, bugün haberlere tekrardan yeni ekip 81 ilde şubeleriyle çıksalar gider tekrardan şans veririm. Fakat gerçekten amatör olduklarını düşünüyorum. Hatta bir yerde şöyle birşey okumuştum. Alt yapı türk telekoma ait oldugu için bunlar sadece satış yapıyor gerisini Türk telekom hallediyor. Türk telekomda türknetlilere gelmiyormuş yani kasıtlı olarak, kalitesiz hizmet sonucunda alt yapı türk telekoma ait türk telekomdan alayım deyip gelsinler diye. Tamda benim geçişim böyle oldu. Türknetten kurtulduguma şükrediyorum. Bende sizin gibi 2 gün son şans diye diye şans verdim ama sonuç hüsran hergün çağrı merkezlerini aradım. Bu cümlemi kimse yanlış anlamasın kimseyi ismine ve sesine göre yargılamıyorum ama, türkneti her arayışımda Dilan, Rojda Renin, Ronan gibi isimlerle bayanlar çıkıyor. İroni mi bu ne? isimlere bak firmaya bak. garipsedim.
 

Umut Çelik

Profesör
Elbetteki hiçbir firmayı kötülemek istemem. Ben türknetten memnun olmasamda kaliteli bir hizmet alamamış olsamda, bugün haberlere tekrardan yeni ekip 81 ilde şubeleriyle çıksalar gider tekrardan şans veririm. Fakat gerçekten amatör olduklarını düşünüyorum. Hatta bir yerde şöyle birşey okumuştum. Alt yapı türk telekoma ait oldugu için bunlar sadece satış yapıyor gerisini Türk telekom hallediyor. Türk telekomda türknetlilere gelmiyormuş yani kasıtlı olarak, kalitesiz hizmet sonucunda alt yapı türk telekoma ait türk telekomdan alayım deyip gelsinler diye. Tamda benim geçişim böyle oldu. Türknetten kurtulduguma şükrediyorum. Bende sizin gibi 2 gün son şans diye diye şans verdim ama sonuç hüsran hergün çağrı merkezlerini aradım. Bu cümlemi kimse yanlış anlamasın kimseyi ismine ve sesine göre yargılamıyorum ama, türkneti her arayışımda Dilan, Rojda Renin, Ronan gibi isimlerle bayanlar çıkıyor. İroni mi bu ne? isimlere bak firmaya bak. garipsedim.
Ben arayamıyorum bile, müşteri hizmetleri yok. Ben yarın kesin hallediyorum bu işi. Her şekilde Kablonet'e geçeceğim.
 
Üst