Elektrikli otomobiller Paris'te görücüye çıktı!

Bu konuyu okuyanlar

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,457
Reaksiyon puanı
529
Puanları
0
112. yılını kutlayan Paris Otomobil Fuarı, basına kapılarını açtı. 2 Ekim'den itibaren otomobil meraklılarının gezebileceği fuarda 80'e yakın modelin ilk tanıtımı yapılacak. Bu yıl yine çevrecilik ve sıfır emisyon kapsamında yeni elektrikli ve hibrit araçlar ön planda. Rekor katılımın yaşandığı organizasyonda sergilenen modellerin çoğu yakında Türkiye'de yollara çıkacak.

otomobil.jpg


Yıl sonunda yüzde 5-10 küçülme beklenen Avrupa otomobil pazarını tetikleyecek en önemli fuarlardan biri olan Paris Motor Show, kapılarını ziyaretçilere açtı. 112'ncisi düzenlenen fuar, rekor model katılımıyla pazardaki rekabeti salonlara taşıdı. 20'si konsept olmak üzere 140 yeni model ilk kez podyuma çıkarken çevreye duyarlı hibrit ya da elektrikli otomobillerin her stantta ön plana çıktığı gözlendi. Fuarda ilk kez sergilenecek modellerin pek çoğu kısa süre içinde Türkiye yollarına çıkacak.

İki yılda bir Frankfurt Otomobil Fuarı'yla dönüşümlü olarak düzenlenen Paris Motor Show'da 28'i Avrupa olmak üzere 92 otomobilin ilk gösterimi yapılıyor. Fuarda sergilenen yeni modeller, küçülen Avrupa otomotiv pazarına taze kan olacak. Fuarın en azından 2011 yılı satışlarını canlandırması hedefleniyor. Türkiye'de ise ilk 8 ayda geçen yıla göre yüzde 18,8 artarak 401 bin adedi aşan satışlar, yeni modellerin gelmesiyle daha da ivme kazanacak. Paris'te ilk kez gösterilecek modellerin pek çoğu 29 Ekim'de başlayacak Uluslararası İstanbul Autoshow'a getirilecek. 'Gelecek, şimdi' sloganıyla açılan fuar, bir yönüyle pek çok hibrit ve elektrikli otomobilin Avrupa'da yola çıkmaya başlamasına da vurgu yapıyor. Zira, Mitsubishi i-miev, Citroen C Zero, Peugeot iOn, Fisker Karma, Volvo C30 drivE gibi satışa sunulan modellerin yanı sıra kısa süre içinde yollarda olacak Toyota Plug-in hibrit, Nissan Leaf, Ford Transit Connect, Skoda Octavia Green gibi elektrikli otomobiller, ziyaretçilerin ilgisini çekiyor.

Türkiye, daralan Avrupa'da parlayan yıldızımız oldu

Toyota Motor Avrupa Başkanı Didier Leroy, Türkiye pazarının Toyota'nın Avrupa'daki "parlayan yıldızı" olduğunu söyledi. Bu yıl Toyota markasının Avrupa'da satışlarını en fazla artırdığı pazarlar arasında Türkiye'nin başı çektiğini, 2011'de ise Toyota'nın Türkiye ve Rusya pazarında büyüme beklediğini kaydeden Leroy, "Önümüzdeki yıl Avrupa'da stabil bir pazar öngörüyoruz. Ancak Türkiye ve Rusya, 2011'de yine bizim parlayan yıldızlarımız olacak." şeklinde konuştu. ALJ Grubu'nun Türkiye'de satışlarını daha da artırmak için Adapazarı'ndaki tesislerde Corolla sedan ve hafif ticari araç üretimi talep ettiklerini dile getiren Leroy, "Adapazarı'na yeni model vermek için araştırmalarımız sürüyor." dedi.

Paris Motor Show'da Türk gazetecilerle bir araya gelen Toyota Avrupa Başkanı Leroy, Türkiye'de yaklaşık 1 yıl önce Sabancı Grubu'ndan distribütörlüğünü devralan ALJ Grubu'nun satışlarından memnun olduklarını ifade ederek şunları kaydetti: "Hem Toyota hem de ALJ Grubu kazan kazan prensibiyle Türkiye pazarından oldukça memnun. Bu yıl Toyota olarak Avrupa'daki pazarın yüzde 3-4 gerilemesini beklerken Türkiye'deki satışlarımız oldukça iyi gidiyor. Yeni distribütörümüz satışlarını 25 binlerden 38 binlere çıkaracak. Gelecek yıl ise 50 bin adetlik satış öngörüyor." Türkiye'deki satışlardan hem ALJ Grubu'nun hem de Toyota'nın memnun olduğunu kaydeden Leroy, "Adapazarı Toyota'nın dünyadaki en kaliteli üretim tesislerinden biri. Geçmişte bir süre o tesis bana bağlıydı. Kapasitesini ve kalitesini iyi biliyorum." diye konuştu. ALJ Grubu'nun Adapazarı'nda üretmek için kendilerinden yeni modeller talep ettiğini, ürün çalışmalarının devam ettiğini kaydeden Leroy, "Çalışmalar sürüyor. Önümüzdeki dönemde Adapazarı'na daha nasıl bir model vereceğimizin kararını açıklayacağız." dedi.

50 binlik satışa odaklandık, yeni istihdam sağlayacağız

Toyota Otomotiv Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt, 2011'de 50 bin adetlik satış seviyelerine ulaşacaklarını, bunun için tüm satış, yedek parça ve satış sonrası altyapılarını yeniden düzenleyeceklerini söyledi. Türkiye genelindeki 61 bayisinin teknisyen, satış elemanı ve diğer eleman ihtiyaçlarını tespit edeceklerini ve yeni istihdam oluşturacaklarını dile getiren Bozkurt, bu yıl sonuna kadar satışlarını 38 bin adetlere çıkaracaklarını ifade etti. Geçen aylarda devreye aldıkları Toyota Finans sistemini kullanan müşteri oranının yüzde 70'e ulaştığını anlatan Bozkurt, 2011'de satacakları 50 bin aracın 35 bininin bu kredi sistemiyle pazarlanacağını kaydetti.

Fuarda dünya tanıtımı yapılan küçük MPV modeli Verso S'in gelecek yıl temmuz ayında pazara sunulacağını duyuran Bozkurt, henüz fiyat çalışması yapılmadığını ancak aracın Yaris ve Auris arasında bir yere konumlandırılacağını söyledi. 1.3 benzinli ve 1.4 dizel motor seçenekleri bulunan Verso S, 100 km'de 4,3 litrelik yakıt tüketimiyle dikkat çekiyor.

Fuarda öne çıkanlar

Citroen, Lacoste için konsept üretti

Citroen, ünlü giyim markası Fransız Lacoste ile birlikte sürpriz bir çalışma yaptı. 4 kişilik Citroen Lacoste konsepti, özellikle hobi tutkunları için tasarlandı. Ön kapısı ve tavanı olmayan havadar konsept, sörf, kayak ve golf sporuyla uğraşanlar için düşünülmüş. 3,45 metre uzunluğunda, 1,52 metre yüksekliğindeki araçta, çevre dostu 3 silindirli motor kullanıldı. Konseptte dikkat çeken bir başka özellik de Lacoste'un yeşil ve beyaz renklerinin ağırlıkta olması.

Bu Ferrari'yi Türkler kullanamayacak

İtalyan lüks spor otomobil üreticisi Ferrari'nin fuardaki yeniliği, 599 GTB Fiorano temel alınarak geliştirilen ve SA Aperta ismini alan modeldi. Ferrari'nin sadece 80 adet üreteceği bu aracın sahipleri daha şimdiden belli oldu. Ve Türk tüketiciler maalesef sınırlı sayıdaki bu kotalardan yararlanamadı. Ferrari ile Pininfarina'nın 80 yıllık işbirliğinin meyvesi olan Ferrari SA Aperta'da 670 beygir güç üreten motor bulunuyor.

Karbon fiberli Lamborghini geliyor

Spor otomobil tutkunlarının gözdesi Lamborghini, fuarda öne çıkanlar arasında. İtalyan marka standının gözdesi, Murchielago modelinin yerini alacak Sesto Elemento oldu. Araç, daha fazla performans gösterebilmesi için tamamen karbon fiberden üretildi. Lamborghini CEO'su Stephan Winkelmann, karbon fiber kaporta sayesinde Sesto Elemento'nun daha az karbondioksit salgılayacağını söyledi. Önümüzdeki günlerde seri üretimine başlanacak araç, sınırlı sayıda üretilecek.

Yılın ticari aracı da fuarda

Fiat, Paris Otomobil Fuarı'nda geçen hafta Av-rupa'da "Yılın Ticari Aracı" seçilen Bursalı Doblo'yu sergiledi. Fiat standında yer alan aracın binek versiyonu Dualogic Eco, 100 km'de ortalama 5 litre olan yakıt tüketimiyle dikkat çekti. Fiat, Doblo'nun yanı sıra Bursa'da üretilen Fiorino'nun Cubo Trekking versiyonunu da ziyaretçilerle buluşturdu.

ZAMAN
 
Üst