Geçmişten Günümüze Nıssan Skylıne

Bu konuyu okuyanlar

BHA

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2015
Mesajlar
1,808
Reaksiyon puanı
2,135
Puanları
113
Nissan Skyline (Japonca: 日産・スカイライン, Nissan Sukairain), Prince Motor Company tarafından 1957 yılından üretimine başlanan ve daha sonra 1966 yılından itibaren Nissan tarafından üretilen bir orta sınıf otomobil modelidir.

Başlangıçta üçüncü ve dördüncü nesillerde ve 1989 ile 2002 yılları arasında sekizinci, dokuzuncu ve onuncu nesillerinde yüksek performanslı modeli Skyline GT-R üretilmiştir. 2007 yılında yalnızca GT-R olarak satışa sunuldu.

Birinci nesil (ALSI/BLSI; 1957-1964)
440px-Prince_Skyline_ALSI-1_001.jpg

İlk Skyline Nisan 1957 tarihinde Prince markasıyla lüks bir otomobil olarak satışa sunuldu.


İkinci nesil (S50; 1963-1968)
440px-Prince_Skyline_S50_1500_Deluxe_001.jpg

S50 kodlu ikinci nesil Skyline Eylül 1963 tarihinde satışa sunuldu. Önceki nesli gibi yine sedan ve station wagon modelleri ile alınabiliyordu. Araç Japonya'nın en çok talep gören otomobillerden biri olmuştur. Araçta 70 bg (51 kW) güç üreten G-1 motor bulunmaktaydı. Aracın Japonya pazarındaki rakipleri Datsun Bluebird ve Toyota Corona idi.


Üçüncü nesil (C10; 1968-1972)
440px-Nissan_Skyline_C10_001.jpg

C10 serisi Skyline, Nissan ve Prince şirketlerinin birleşmesi sonucunda 1968 yılında Nissan markası ile satışa sunuldu. Araçta S57 modelinin G-15 motoru ile ek olarak 1.8 L G-18 motor seçeneği bulunmaktaydı. Sedan ve station wagon modellerine ek olarak Ekim 1970 tarihinde iki kapılı coupe modelide satışa sunuldu. Sportif modelleri olan 2000GT ve 2000GT-X ise 2.0 L L20 kodlu sıralı altı silindirli motorluydular.


Dördüncü nesil (C110; 1972-1977)
440px-Nissan_Skyline_C111_2000_GTX-E_001.jpg

C110 Skyline 1972-1977 yılları arasında üretildi. Araç yurtdışında Datsun 160K, 180K ve 240K adlarıyla satıldı.


Beşinci nesil (C210; 1977-1981)
440px-Nissan_Skyline_C211_2000_GT-EL_001.jpg

C210 Skyline 1978-1981 yılları arasında üretildi. Araç bazı Avrupa ülkelerinde satılan ilk Skyline modeli olmuştur. GT-R'ın yerini alan GT-EX modelinde turboşarjlı L20ET motoru bulunmakta olup Japonya'nın ilk seri üretim turbo motorlu aracı olmuştur.


Altıncı nesil (R30; 1981-1990)
440px-Nissan_Skyline_R30_2000_RS_Turbo-C_001.JPG

R30 Skyline, C31 serisi Laurel temelli olup 1981-1985 yılları arasında üretildi. Önceki nesillerinin aksine dört ve altı silindirli modelleri aynı uzunluklardaydı. R30'un iki kapılı coupe, dört kapılı sedan, beş kapılı hatchback ve beş kapılı station wagon modelleri bulunmaktaydı. R30 Skyline ayrıca RS, RS-X ve RS-X C adlı yüksek performanslı modelleri de üretilmiştir.


Yedinci nesil (R31; 1985-1990)
440px-Nissan_Skyline_R31_2000_GTS-R_002.jpg

R31 Skyline C32 serisi Laurel temelli olup 1985-1989 yılları arasında üretildi. Aracın tasarımı önceki nesillere kıyasla daha büyük ve köşeli idi ve birçok yeni teknolojiyi ve özelliği barındırıyordu. R31 Nissan'ın yeni RB serisi motorlarının kullandığı ilk Skyline oldu. Sedan, hardtop sedan, coupe ve station wagon modelleri bulunmaktaydı. Avustralya ve Güney Afrika pazarlarına ise özel motorlarla satışa sunulmuştur.


Sekizinci nesil (R32; 1989-1994)
440px-Nissan_Skyline_R32_GT-R_001.jpg

Sekizinci nesil R32 Skyline Mayıs 1989 tarihinde görücüye çıktı. Skyline bu kez yalnızca iki kapılı coupe ve dört kapılı sedan modelleri ile sunulmuş olup geliştirilmiş silindir kafaları ve ECCS (Elektronik Konsantre Kontrol Sistemi) enjeksiyon sistemine sahip RB-serisi sıralı altı silindir motorlar ile donatılmıştır. Bunun dışında 1.8 L dört silindirli GXi modeli de sunulmuştur. Birçok modelde HICAS adı verilen dört tekerlekten yönlendirme sistemi bulunmaktaydı. 2.5 L GTS-25 modeli Japonya'nın ilk beş ileri otomatik şanzımana sahip otomobillerden biri oldu. ABS ve mekanik LSD üst modellerde standart ve diğer modellerde opsiyonel olarak sunulmuştur. GTS-t Type M modelinin dört tekerlekten çekişli modeli ise GTS-4 olarak sunulmuştur.


GT-R R32
440px-R32_Calsonic_Skyline_001.jpg

GT-R son kez üretiminden 16 yıl sonra R32 nesli ile 1989 yılında geri döndü. GT-R önemli ölçüde daha büyük bir intercooler ve frenler ve alüminyum ön tampon korumaları ve kaputa sahipti. Araçta bulunan 2.6 L hacminde çift turboşarjlı RB26DETT motoru 320 bg üretiyordu ancak centilmenlik anlaşmasıgereği 280 bg olarak satışa sunuldu. Üretimi 1994 yılına kadar devam etmiştir.


Dokuzuncu nesil (R33; 1993-1998)
440px-Nissan_Skyline_R33_GT-R_001.jpg

R33 Skyline 1993-1999 yılları arasında üretildi. Önceki nesline kıyasla daha ağır olan araç yine coupe ve sedan gövdelere sahipti. R33 yolcu hava yastığısistemi ve iç çarpışma çubukları sayesinde 5.5 üzerinden 3.8 derece ile öndeki nesillere kıyasla daha güvenli bir araç olmuştur. Bu kez tüm modellerde RB-serisi altı silindirli motor kullanılmakta olup bazı modellerde de daha geliştirilmiş dört tekerlekten yönlendirme sistemi olan Super HICAS sistemi bulunmaktaydı.


GT-R R33
440px-Penzoil_Nismo_GT-R_1998_JGTC_2010_JAF_Grand_Prix.jpg

R33 GT-R 1995 yılında tanıtılmıştır. Araçta önceki nesli ile aynı olan RB26DETT motoru bulunmaktaydı fakat turbo kompresörü, turbo borusu ve intercoolerde yapılan değişiklikler ile torku arttırılmıştı. R33 GT-R ayrıca Brembo frenlere, Super HICAS ve ATTESA-ETS dört tekerlekten çekiş sistemine de sahipti. Skyline'nin 40. yıl dönümü için Autech tarafından sınırlı sayıda sedan olarak da üretildi.


Onuncu nesil (R34; 1998-2002)
440px-Nissan_Skyline_R34_GT-R_Nür_001.jpg

R34 1998-2002 yılları arasında üretildi. Araç daha az yakan çevre dostu NEO motorlar ile donatılmıştır. Yurtdışında yalnızca Yeni Zelanda ve Hong Kong'a GT-T Coupe modeli ile ihraç edilmiştir.


GT-R R34
440px-Nissan_Skyline_-_2_Fast_2_Furious.JPG

1999 yılında çıkan R34 GT-R revize şasi ve diğer güncellemelere sahipti. Aracın en büyük ve önemli özelliği diğer hiçbir Skyline'de bulunmayan ön panel üzerindeki turbo basıncı, yağ sıcaklığı, su sıcaklığı, G-force gibi diğer birçok şeyi ölçen bilgisayarı olmuştur. Aracın o dönemde en büyük rakipleri Toyota Supra ve Honda NSX idi. R34 GT-R Haziran 2002 tarihine kadar üretilmiş olup 2007 yılında yerini Nissan GT-R'a bırakmıştır.


On birinci nesil (V35; 2001-2007)
440px-Nissan_Skyline_Sedan_V35_in_2007.jpg

11. nesil (V35) Skyline Haziran 2001 tarihinde satışa sunuldu. Araç 350Z'de de bulunan FM platformunu kullanmaktaydı ve önceki Skyline geleneğini bozmuştur.


On ikinci nesil (V36; 2006-2014)
440px-NISSAN_SKYLINE.jpg

12. nesil Skyline 11 Kasım 2007 tarihinde satışa sunuldu. Önceki nesli gibi yine sedan ve coupe olarak sunulmuş olup ek olarak beş kapılı SUV (Infiniti EX) ve Infiniti G37'in ABD pazarına özel cabriolet modeli de üretilmiştir.


On üçüncü nesil (HV37; 2014-günümüze)
440px-Nissan_SKYLINE_350GT_HYBRID_%28V37%29_front.JPG

Şubat 2014 tarihinde satışa sunulan yeni Nissan Skyline Infiniti Q50 temelli olup Infiniti logosuna sahiptir. Diğer önemli değişiklikler arasında elektrik-benzinli hibrit motorlar ve turbo modeller olup bu kez yalnızca sedan olarak satılmaktadır.


Sevgili @Drift King 'i düşüncelerini dinlemek için sahneye çağırıyoruz :)
 

EFI Shell

shellx64.efi
Katılım
9 Ağustos 2018
Mesajlar
19,209
Çözümler
33
Reaksiyon puanı
18,895
Puanları
113
Yaş
18
Bence R33 iyi bir GTR. Ancak hiç kimse beğenmedi ve ikonik olmadı R32 ve R34 gibi. Gerçi Supra almak R33 almaktan daha iyiydi. Ya da RX 7.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu arada R35 yok. :D
 

_Zaur_

VİP üye
Katılım
17 Kasım 2017
Mesajlar
13,832
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
22,763
Puanları
113
Yaş
30
Özenle okudum sona kadar.

Ama sonu GT-R e geleceğini beklerken.
İnfiniti görünce başımdan kaynar sular döküldü :(
 

arekamint

Asistan
Katılım
26 Eylül 2013
Mesajlar
340
Reaksiyon puanı
60
Puanları
28
r35 nerede hocam ayrıca günümüze dediğiniz görsel günümüz değil :)

Favorim kesinlikle r33 :)
 

BHA

Müdavim
Emektar
Katılım
16 Aralık 2015
Mesajlar
1,808
Reaksiyon puanı
2,135
Puanları
113
Bence R33 iyi bir GTR. Ancak hiç kimse beğenmedi ve ikonik olmadı R32 ve R34 gibi. Gerçi Supra almak R33 almaktan daha iyiydi. Ya da RX 7.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bu arada R35 yok. :D


r35 nerede hocam ayrıca günümüze dediğiniz görsel günümüz değil :)

Favorim kesinlikle r33 :)
Özenle okudum sona kadar.

Ama sonu GT-R e geleceğini beklerken.
İnfiniti görünce başımdan kaynar sular döküldü :(

Müsait olan biri R35 hakkında incelemeyi benzer şekilde cevap olarak yazsın ben konuyla birleştiririm :) Gözümden kaçmış olmalı :)
 

Creative

Kör Cerrah
Emektar
Katılım
12 Eylül 2009
Mesajlar
13,836
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
17,258
Puanları
113
Yaş
39
Dördüncü nesil çok iyi duruyor..
 
Üst