Düşük SNR Margin(dB) kaynaklı bağlantı kopma sorunu

Bu konuyu okuyanlar

Can Ömer

Öğrenci
Katılım
18 Temmuz 2011
Mesajlar
16
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Merhabalar,


Bir haftadan uzun bir süredir internet bağlantımda kopma yaşıyorum. Kopma zamanı ve süresi rastgele değişiyor, belli bir düzende değil. TTNET'i defalarca kez aradım yaklaşık 10 kez arıza kaydı yaptılar. 2 kez santralden eve görevli geldi. Durumu en baştan sırasıyla anlatayım.


Modem: ASUS DSL-N10E (yedek Airties RT102)
Arıza: Belirsiz zamanlarda ADSL ışığının yanıp sönmeye başlaması neticesinde internet kopması
Tarife: TTNET NET limitsiz 16mbit (3-4 yıldır kullanıyorum)


Kopma sorunu başladıktan bir süre sonra, yani yaklaşık bir hafta önce TTNET'i arayarak arıza kaydı yaptırdım. Kesilme olduğunda modemin ADSL ışığı yanıp sönmeye başlıyor ve dolayısıyla internet kesiliyordu. 444 0 375'li numaradan aradığım için seçeneklerden ADSL ışığının yanıp sönmesi ile alakalı seçeneği seçmiştim. Meğerse bu kopma değil kesilmeymiş, sonradan anlayacaktım. İki gün boyunca hiçbirşey yapmadılar, bu sırada defalarca kez telefon ettim ancak değişen birşey olmadı. Sonunda bir görevli geldi. Elindeki cihazla hattı kontrol etti ve sorun yok deyip gitti. Giderken modemde arıza olabileceğini söyledi. O gün tekrar TTNET'i aradım, arıza kaydım silinmiş ve halen devam etmekte olan sorun giderilmiş görünüyordu. Aramadan önce eski modemimi kutudan çıkarıp denediğimde aynı sonuçla karşılaşıyordum; ADSL ışığı yine yanıp sönüyordu. TTNET'i aradığımda bu durumu izah ettim ve sorunun internet kesilmesi değil kopma olabileceğini söyleyerek yeni bir arıza kaydı yaptılar. Böylece beni önce yanlış yönlendirip 2 gün sonra doğru teşhis koymuş oldular. Ertesi sabah (Bu arada gelen ekip her seferinde sabah saat 8:30 gibi oldukça erken bir saatte geldi.) iki kişi geldi. Daha birkaç ay evvel iyice araştırarak satın aldığım ödüllü Asus DSL-N10E modemim için "ala ala bunu mu aldın" gibi laflar ederek kontrolleri yapmaya başladılar. Kullandıkları cihazda dB değerinin yeterince yüksek olduğunu ancak benim modemimde bu değerin düştüğünü söylediler. Bunun üzerine beğenmedikleri ASUS modemimi çıkarıp TTNET'in verdiği eski Airties'i taktım. Bu modemde de aynı şey oldu. Kendi cihazları büyük ve pahalı bir ölçüm aletine benziyordu ve normal bir modem getirmemişlerdi. İki modemimin birden aynı şekilde arızalanacağına ihtimal vermiyorum. Ancak onlara göre iki modem de bozuktu ve gittiler. Santrali arayarak hızımın 14'ten 8mbit'e düşürülmesini istedim. Ayrıca iki modemin de aynı anda arızalanmış olamayacağını düşündüğümü ifade ettim. Telefondaki kişi bana katıldığını söyleyerek 1 saat sonra başka bir ekip göndereceğini söyledi ancak gelen olmadı. O günden sonra santrali 4 kez aradım ancak cevap veren olmadı.


Modemim ASUS DSL-N10E, birkaç ay evvel internette kopma sorunu yaşadığım için aldım. Sebebi ise önceki modemimin bozuk olduğunu söylemeleriydi. Şimdi yine aynı şeyle karşı karşıyayım. Sorunu kolay kolay çözemeyeceklerini anladım ve çözümü kendim aramaya başladım.


Santralden telefonu açan olmadığından dün akşam TTNET'i son kez arayarak hızımı düşürmelerini istedim. Hızı ancak tarife değişikliği ile düşürebileceklerini söylediler, oysa daha evvel 16'dan 14mbit'e düşürmüşlerdi, kopmalar nedeniyle. Kampanya nedeniyle de daha düşük bir tarifeye geçemeyeceğimi söylediler. Kampanya tarihinin 2011'de bittiğini söyleyince kontrol edip doğru olduğunu gördüler. Sonuçta hızımı düşürmeyip tekrar bir arıza kaydı oluşturdular.


Modemimle ilgili bilgileri gösteren resimleri ekledim:
systemstatus.png



DiagnosticADSL.png



adslsettings.png



Kabloları değiştirmeyi, ev içinde farklı telefon prizlerini kullanmayı da denedim.


Bağlantı kopmasının nedeni sizce ne olabilir?
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
Hattın gürültü oranı düşük bundan kaynaklı bir sorun var sosyal medya aracılığı ile ttnet le temasa geç ordan daha ilgili davranıyorlar ilk aşamadan belki ilgilenmicekler ama yılma 3-4 arızadan sonra ilgilenirler yada broadcom chipsetli bir modem varsa (airtieslerda yaygın olarak kullanılır) googleda araştır snr yükseltme programı modeme uygun olanı bul.Şimdiden geçmiş olsun işin zor (bil fiil 2 ay TTNET ile bir sorun için görüşen kişiyim:clap:)
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
diğer arkadaşın dediği gibi sosyal medyadan yaz. şikayet vara yada forumlarda ttnetdestek yaz işinin ehli adamlarla muhattap oluyorsun.
snr değerini ttnet istediği gibi değiştiriyor. benimde senin durumun vardı. sonra bırakmadım işin peşini şuan 8mb hız var. snr 12 civarı.
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
aynı şekilde bende 2 gün evvel aldım n10E asus kablolu kullandığımda hiç bir sıkıntı yok fakat modem kablosuz da sıkıntı veriyor bağlantı kesiliyor pc modemin dibinde diş çekiceğine 4 diş çekiyor ayrıca çekim kalitesi çok düşük bi modem tam çözemedim neden dir bilmiyorum ama windows 8 kullanıyorum uyum sorunu olabilir diyede düşünyorum yada bu modemler ayıplı arkadaş
 

dovmee

Super Сasual Dating - Genuine Damsels
Katılım
4 Ocak 2010
Mesajlar
114
Reaksiyon puanı
2
Puanları
18
Yaş
49
hızın 16 mbite kadar tarifesinde gorunuyor ama altyapı destegı yok.12 ile cıkıs yapmıssın
sen ara 4440375i ben netlimitsiz tarifesine gecmek istiyorum de.
8mbite kadar)
Sorunun düzelir.
Umarım taahhüdün yokdur
 
S

SDN Okuru

SDN Okuru
beyler sorunu çözüdüm ben artık kesilmiyor arayüze girin ağ yönetimde kanal numarasını auto yerine 1 yada herhangi bir numara yapın sorun kalmayacaktır allah izniyle :D bi an bende modemi ayıplı zannettim ayıplı deyil :D
 
Üst