Dava devam ediyor fakat HP ile anlaşma sağlandı. Ne yapmalıyım?

turgutsalgin

Asistan
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
232
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
Daha önce de benzer bi konu açmıştım fakat merak ettiğim farklı bir konu daha var. Yeni aldığım laptobu 3 hafta sonra 3 kez hayalet ekran sorunundan garantiye göndermiştim. Bunlar sonucu teknik serviste ekran değişmişti,bezel değişmişti ve sonucunda daha önce olmayan ölü piksel ve abartı bir ışık sızması ile bana gelmişti. Artık 4.kez uğraşmak istemediğimden değişim talep ettim. Kendi hataları olmasına rağmen ölü piksel ve ışık sızmasının bir sorun olmadığını söyleyip reddettiler. Bu arada ben Tüketici Hakları'na daha önce başvurmuştum ve "Savunma İstendi" aşamasındaydı. Daha sonra hayalet ekran sorununun yine oluştuğunu gördüm ve arayarak değişim talebimin tekrar değerlendirilmesini istedim. Ve sonunda değişim kabul edildi ve bana yeni ürün onay formu gönderip imzalamamı söylediler. Ürün yurtdışından sipariş edilecekmiş ve bu süreçte ayıplı olan ürün bende kalacakmış. Yaklaşık 1 ay sürer dediler. Benim merak ettiğim bu değişim kararını hayalet ekranın tekrar oluşmasından dolayı mı verdiler yoksa Tüketici Hakları onlardan savunma istedi ve uğraşmamak için mi verdiler? Ve şimdi benim ne yapmam gerekiyor. HP ile değişim anlaşmasına vardık fakat satıcıya karşı dava hala devam ediyor. Davayı şimdi iptal mi etmeliyim yoksa ürünün bana ulaşmasını mı beklemeliyim? Değişim kararından vazgeçme riskleri var mı? Davayı iptal etmezsem anlaştığımız için bir sıkıntı olur mu?
 

ömerim55

Müdavim
Müdavim
Cezalı
Katılım
19 Kasım 2018
Mesajlar
2,189
Reaksiyon puanı
1,328
Puanları
358
Ürün sana ulaşsın hp servis dosyası kapansın sonra davayi geri çek.
 

emin:)

Müdavim
Müdavim
Katılım
4 Ocak 2021
Mesajlar
1,753
Reaksiyon puanı
1,124
Puanları
293
Yaş
24
Daha önce de benzer bi konu açmıştım fakat merak ettiğim farklı bir konu daha var. Yeni aldığım laptobu 3 hafta sonra 3 kez hayalet ekran sorunundan garantiye göndermiştim. Bunlar sonucu teknik serviste ekran değişmişti,bezel değişmişti ve sonucunda daha önce olmayan ölü piksel ve abartı bir ışık sızması ile bana gelmişti. Artık 4.kez uğraşmak istemediğimden değişim talep ettim. Kendi hataları olmasına rağmen ölü piksel ve ışık sızmasının bir sorun olmadığını söyleyip reddettiler. Bu arada ben Tüketici Hakları'na daha önce başvurmuştum ve "Savunma İstendi" aşamasındaydı. Daha sonra hayalet ekran sorununun yine oluştuğunu gördüm ve arayarak değişim talebimin tekrar değerlendirilmesini istedim. Ve sonunda değişim kabul edildi ve bana yeni ürün onay formu gönderip imzalamamı söylediler. Ürün yurtdışından sipariş edilecekmiş ve bu süreçte ayıplı olan ürün bende kalacakmış. Yaklaşık 1 ay sürer dediler. Benim merak ettiğim bu değişim kararını hayalet ekranın tekrar oluşmasından dolayı mı verdiler yoksa Tüketici Hakları onlardan savunma istedi ve uğraşmamak için mi verdiler? Ve şimdi benim ne yapmam gerekiyor. HP ile değişim anlaşmasına vardık fakat satıcıya karşı dava hala devam ediyor. Davayı şimdi iptal mi etmeliyim yoksa ürünün bana ulaşmasını mı beklemeliyim? Değişim kararından vazgeçme riskleri var mı? Davayı iptal etmezsem anlaştığımız için bir sıkıntı olur mu?
Ürün sana gelince davayı geri çek.
 

turgutsalgin

Asistan
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
232
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43

JawBone

Doçent
Katılım
17 Kasım 2020
Mesajlar
928
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
612
Puanları
93
Yeni gelen üründe sıkıntılı çıkarsa ne yapabilirim o zaman bir üst modelini istesem hakkım var mıdır? Çünkü ondada sıkıntı varsa modelde kronik sorun var demektir.
Bir üst model isteme durumu olmaz. O firmaya kalmış. Para iadesi alabilirsin en fazla.
 

madSlowly

Müdavim
Müdavim
Katılım
6 Eylül 2020
Mesajlar
2,793
Reaksiyon puanı
1,759
Puanları
293
Yeni gelen üründe sıkıntılı çıkarsa ne yapabilirim o zaman bir üst modelini istesem hakkım var mıdır? Çünkü ondada sıkıntı varsa modelde kronik sorun var demektir.
Hakkındır tabikide 2 kere bozuk gönderiyorlar
Mesaj otomatik birleştirildi:

Bir üst model isteme durumu olmaz. O firmaya kalmış. Para iadesi alabilirsin en fazla.
bence net hakkıdır mağdur kalıyor bu durumda
 

JawBone

Doçent
Katılım
17 Kasım 2020
Mesajlar
928
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
612
Puanları
93
bence net hakkıdır mağdur kalıyor bu durumda
Yasa olarak böyle bir şeyin olacağını düşünmüyorum. Mesela Logitech, Microsoft böyle şeyler yapmış birkaç kez duydum. Ama müşteri memnuniyeti için yapılmış bir şey bu. 2-3 kere garantiye giden cihaz için müşteri memnuniyeti beklemiyorum ben açıkçası o yüzden dava sonucu para iadesi ya da değişim olur. Marka da değişim yolunu seçmiş zaten dava sonuçlanmadan.
 
Üst