Kime dava açılması gerekiyor? Marka mı satıcı mı?

Bu konuyu okuyanlar

turgutsalgin

Asistan
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
232
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
Satın almış olduğum HP Pavilion laptobu aldıktan 1 ay sonra 3 kez garantiye gönderdim ve malesef sorun çözülmedi. Başta değişim hakkım olduğunu bilmiyordum ve o yüzden ücretsiz onarıma gönderdim. Ben şimdi değişim talep etmek istiyorum fakat satıcı bana değişim için HP ile görüşmem gerektiğini ,iade için oraya göndereceğimi ve eğer onlar iade kararı verirse anca öyle değişebileceğimi, satıcıyla hiç bir ilgisi olmadığını söylüyor. Fakat dediğim gibi 3 kez gönderdim ve sonuç alamadım. Bu durumda Tüketici Hakları'na başvururken davayı kime açmam gerekiyor? HP mi yoksa satıcı mı?
 

ghost_of_sparta

Profesör
Cezalı
Katılım
18 Haziran 2020
Mesajlar
2,245
Reaksiyon puanı
2,808
Puanları
113
Satın almış olduğum HP Pavilion laptobu aldıktan 1 ay sonra 3 kez garantiye gönderdim ve malesef sorun çözülmedi. Başta değişim hakkım olduğunu bilmiyordum ve o yüzden ücretsiz onarıma gönderdim. Ben şimdi değişim talep etmek istiyorum fakat satıcı bana değişim için HP ile görüşmem gerektiğini ,iade için oraya göndereceğimi ve eğer onlar iade kararı verirse anca öyle değişebileceğimi, satıcıyla hiç bir ilgisi olmadığını söylüyor. Fakat dediğim gibi 3 kez gönderdim ve sonuç alamadım. Bu durumda Tüketici Hakları'na başvururken davayı kime açmam gerekiyor? HP mi yoksa satıcı mı?
Burada suçlu olan -İthalatçı garantili değilse- HP'dir. Çünkü sonuçta garanti için satıcıya değil HP servisine gönderiyorsun.
 

突厥汗國

Profesör
Katılım
15 Kasım 2010
Mesajlar
1,472
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,236
Puanları
113
Ürün Sorunlu Oldugunu Bilip satıyorsa Satıcı Lakin Ürün Fabrikadan cıkıp Satıcıya Ulastı ıse Tabıkı Sorunlu Ürün oldugu ortaya cıkar burda Markadir..
Hıc Ugrasmayın..
3 kez Gonderim Yapmıs + bu da 4 oluyor yanlıs anlamadı ısem Direk THH ye basvurun Urun Degısım talebınde Raporlarınızla gerısı buyuk olasılık değişim saglanır.

Kısa ve Öz Servıs Sızı Tatmın edemedı Ayrıca onaramadıda İTHALATCIYI Verın Gazı Gıtsın zaten onlardan Sırkete degısım ıcın gıdecekler..
 

turgutsalgin

Asistan
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
232
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
Ürün Sorunlu Oldugunu Bilip satıyorsa Satıcı Lakin Ürün Fabrikadan cıkıp Satıcıya Ulastı ıse Tabıkı Sorunlu Ürün oldugu ortaya cıkar burda Markadir..
Hıc Ugrasmayın..
3 kez Gonderim Yapmıs + bu da 4 oluyor yanlıs anlamadı ısem Direk THH ye basvurun Urun Degısım talebınde Raporlarınızla gerısı buyuk olasılık değişim saglanır.
Muhtemelen aldığımda Ghost Screen sorunu vardı fakat ben bunu yaklaşık 1 ay sonra farkettim ve onarıma gönderdim. İlk seferinde yapmadılar ve 2.kere gönderdim ekran değişimi yaptılar. Laptop bana ulaştığında ise artık nasıl taktılarsa ekran panelini aşırı derecede ışık sızıyor. Bu yüzden 3.kere gönderdim. Ve raporda ise bu bir sorun değil demişler ve geri gönderdiler. O yüzden kime karşı dava açacağımı bilemedim.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Muhtemelen aldığımda Ghost Screen sorunu vardı fakat ben bunu yaklaşık 1 ay sonra farkettim ve onarıma gönderdim. İlk seferinde yapmadılar ve 2.kere gönderdim ekran değişimi yaptılar. Laptop bana ulaştığında ise artık nasıl taktılarsa ekran panelini aşırı derecede ışık sızıyor. Bu yüzden 3.kere gönderdim. Ve raporda ise bu bir sorun değil demişler ve geri gönderdiler. O yüzden kime karşı dava açacağımı bilemedim.
 

Ekli dosyalar

  • 7c30db5c-4c96-4443-8ca1-b902a50a69bc.jpg
    7c30db5c-4c96-4443-8ca1-b902a50a69bc.jpg
    59.4 KB · Görüntüleme: 162

JawBone

Doçent
Katılım
17 Kasım 2020
Mesajlar
928
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
612
Puanları
93
İade etmek istiyosan satıcı sorumludur. İadeyi satın aldığın yere yaparsın.
Çözülmeyen sorundan servis sorumludur. Tamir yapılmadığından şikayetçiysen HP sorumlu.
 

turgutsalgin

Asistan
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
232
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
İade etmek istiyosan satıcı sorumludur. İadeyi satın aldığın yere yaparsın.
Çözülmeyen sorundan servis sorumludur. Tamir yapılmadığından şikayetçiysen HP sorumlu.
3 kez tamire gönderdim ve artık tamirle uğraşmak istemiyorum. 1 aydan fazladır bekliyorum. Satıcı değişim yapmıyor. Dava açarsam haklı çıkar mıyım acaba? Bana şöyle bişe deme şansları var mı: Sen tamire göndermişsin sorumlu onlar ve ben değişim yapmam.
 

JawBone

Doçent
Katılım
17 Kasım 2020
Mesajlar
928
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
612
Puanları
93
3 kez tamire gönderdim ve artık tamirle uğraşmak istemiyorum. 1 aydan fazladır bekliyorum. Satıcı değişim yapmıyor. Dava açarsam haklı çıkar mıyım acaba? Bana şöyle bişe deme şansları var mı: Sen tamire göndermişsin sorumlu onlar ve ben değişim yapmam.
Sattığı ürün başka bir markanın ürünü. Servis kayıtları markada duruyodur. Senin faturanda satın aldığın yer neresi yazıyorsa iadeyi oraya yaparsın. O adam sana paranı geri verir. Ondan sonrası satıcının kendine kalmış. İster markaya iade eder ister tamir ettirip tekrar satışa koyar.
Hukuki süreç nasıl işliyor bilmiyorum ama mantık yolu bu şekilde. Tüketici haklarına başvur bence.
 

turgutsalgin

Asistan
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
232
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
Sattığı ürün başka bir markanın ürünü. Servis kayıtları markada duruyodur. Senin faturanda satın aldığın yer neresi yazıyorsa iadeyi oraya yaparsın. O adam sana paranı geri verir. Ondan sonrası satıcının kendine kalmış. İster markaya iade eder ister tamir ettirip tekrar satışa koyar.
Hukuki süreç nasıl işliyor bilmiyorum ama mantık yolu bu şekilde. Tüketici haklarına başvur bence.
Peki teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için.
 

_emre_emre_

Profesör
Katılım
6 Nisan 2020
Mesajlar
2,442
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
2,265
Puanları
113
Yaş
124
3 kez tamire gönderdim ve artık tamirle uğraşmak istemiyorum. 1 aydan fazladır bekliyorum. Satıcı değişim yapmıyor. Dava açarsam haklı çıkar mıyım acaba? Bana şöyle bişe deme şansları var mı: Sen tamire göndermişsin sorumlu onlar ve ben değişim yapmam.
sen haklı çıkacaksın. ama kime açmalısın konusunda birşey diyemem. en iyisi sen bi tüketici haklarını filan ara. onlar seni yönlendirir şöyle şöyle yapacaksın diye
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
ışık sızması arıza değil ips panelde normal ışığı kıs o zaman...
 

turgutsalgin

Asistan
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
232
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
sen haklı çıkacaksın. ama kime açmalısın konusunda birşey diyemem. en iyisi sen bi tüketici haklarını filan ara. onlar seni yönlendirir şöyle şöyle yapacaksın diye
Peki Tüketici Hakları bu ışık sızması durumunu teknik servis gibi normal deyip geçiştirme durumu var mıdır? Çünkü bu ışık sızması durumu teknik servis ekran değişimi yaptıktan sonra ortaya çıkan bir durum ve aşırı derecede sızıyor.
Mesaj otomatik birleştirildi:

ışık sızması arıza değil ips panelde normal ışığı kıs o zaman...
Normal bir durum değil. Evdeki monitörümde nokta ışık sızması yok. 2 yıla yakın kullanıyorum.
 

Ekli dosyalar

  • 7c30db5c-4c96-4443-8ca1-b902a50a69bc.jpg
    7c30db5c-4c96-4443-8ca1-b902a50a69bc.jpg
    59.4 KB · Görüntüleme: 152
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
kameralar olmasada varmış gibi görüyor ışığı kısınca nasıl?
WhatsApp Image 2020-12-10 at 15.39.16.jpeg
 

turgutsalgin

Asistan
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
232
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
kameralar olmasada varmış gibi görüyor ışığı kısınca nasıl?Ekli dosyayı görüntüle 128155
Ben ışığı kısıpta kullanmak zorunda değilim. Daha yeni almış olduğum bir cihazı neden böyle bir sorunla kullanmak isteyeyim ki? Gerekeni yapıp Tüketici Hakları'na başvurumu yapacağım. (NOT: Bu sorun serviste ekran değşiminden sonra ortaya çıktı, daha önce yoktu)
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
ışık kısıkken de varsa sorunlu olduğunu gözlerine sokarsın hemde ışığının çok açık kullanımı zararlı.
 

turgutsalgin

Asistan
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
232
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
ışık kısıkken de varsa sorunlu olduğunu gözlerine sokarsın hemde ışığının çok açık kullanımı zararlı.
Haklısınız fakat ortama göre ışığın bazen yüksek olması gerekiyor. Ve sadece en yüksek parlaklıkta belli olan bir sorun değil. Orta seviyede olduğunda bile ışık sızması karanlık ekranda çok rahat görülebiliyor.
 

lordare

Moderatör
Moderatör
Katılım
4 Eylül 2012
Mesajlar
3,058
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,781
Puanları
113
Satın almış olduğum HP Pavilion laptobu aldıktan 1 ay sonra 3 kez garantiye gönderdim ve malesef sorun çözülmedi. Başta değişim hakkım olduğunu bilmiyordum ve o yüzden ücretsiz onarıma gönderdim. Ben şimdi değişim talep etmek istiyorum fakat satıcı bana değişim için HP ile görüşmem gerektiğini ,iade için oraya göndereceğimi ve eğer onlar iade kararı verirse anca öyle değişebileceğimi, satıcıyla hiç bir ilgisi olmadığını söylüyor. Fakat dediğim gibi 3 kez gönderdim ve sonuç alamadım. Bu durumda Tüketici Hakları'na başvururken davayı kime açmam gerekiyor? HP mi yoksa satıcı mı?
Satıcı firmayı dava edebilirsin. Hatta satın aldığın siteyi bile dava edip olumlu sonuç alınabiliyor
 

turgutsalgin

Asistan
Katılım
7 Aralık 2020
Mesajlar
232
Reaksiyon puanı
119
Puanları
43
Satıcı firmayı dava edebilirsin. Hatta satın aldığın siteyi bile dava edip olumlu sonuç alınabiliyor
Evet satıcıyı dava etmem gerek sanırım. Merak ettiğim konu ışık sızmasını bir problem saymıyorlar, haksız çıkma durumum var mıdır? Yukarıda da dediğim gibi Ghost Screen sorunu için servis ekranı değiştirdikten sonra başladı.
 

lordare

Moderatör
Moderatör
Katılım
4 Eylül 2012
Mesajlar
3,058
Çözümler
2
Reaksiyon puanı
1,781
Puanları
113
Tüketici hakem heyetine başvurduğun sürece %90 sizi haklı buluyorlar. Ama üç dört ay sonra sonuçlanabilir o ayrı mesele
 

FFrozéNN

Öğrenci
Katılım
10 Aralık 2020
Mesajlar
49
Reaksiyon puanı
30
Puanları
18
Satıcıyı dava etmen gerekiyor, eğerki farklı bir akış izlenecekse davanın yönü değişecektir zaten.
 

Batu Kaya

Asistan
Katılım
6 Aralık 2020
Mesajlar
193
Reaksiyon puanı
108
Puanları
43
Yaş
23
Satın almış olduğum HP Pavilion laptobu aldıktan 1 ay sonra 3 kez garantiye gönderdim ve malesef sorun çözülmedi. Başta değişim hakkım olduğunu bilmiyordum ve o yüzden ücretsiz onarıma gönderdim. Ben şimdi değişim talep etmek istiyorum fakat satıcı bana değişim için HP ile görüşmem gerektiğini ,iade için oraya göndereceğimi ve eğer onlar iade kararı verirse anca öyle değişebileceğimi, satıcıyla hiç bir ilgisi olmadığını söylüyor. Fakat dediğim gibi 3 kez gönderdim ve sonuç alamadım. Bu durumda Tüketici Hakları'na başvururken davayı kime açmam gerekiyor? HP mi yoksa satıcı mı?
Satıcıya açman gerekiyor
 
Üst