Daha Önce LGS'YE Girmiş Arkadaşlar Bir Bakar Mısınız?

Bu konuyu okuyanlar

Katılım
26 Haz 2020
Mesajlar
1,617
Reaksiyon puanı
1,336
Puanları
113
Yaş
15
Ben bu sene girdim beklediğimden zordu bursluluğu 5 te kazandım 471 ile sonra özele gittim bu sene 8 de adını vermek istemediğim bir okul d.bakırda bir sınıf vardı. Ben seviye belirleme sınavına giremedim çünkü biraz geç katıldım. Beni b şubesine aldılar yani çalışkan ve orta seviye öğrencileri olduğu sınıf bizim üstümüzde durulmadı mesela A sınıfı korona döneminde yüz yüze deneme sınavlarına girmişler ama bizden saklamış hocalarımız .
Bizde uzaktan denemelere girdik tabi ki ama verimli olmuyordu.
Siz en güzeli bol bol deneme çözün hani 5 erli filan var ya onlardan.
Onları çözün test çözmenize gerek yok.
Beni sorarsanız nereyi kazandın kaç puan aldın filan ben 2 mat ve 1 türkçe sorusunu değiştirdiğim için 398 puan yüzdelik 8.38 aldım değiştirmeseydim 422 puan alıyordum ama şuan gittiğim okul çok iyi.
Denemelerde filan ya da lgs de fen den başlayın sonra mat
sözel bir çok kişi din ingilizce filan yetiştiremedi .
Ama ben inkılaptan başlayıp sonra din sonra ingilizce sonra türkçe çözdüm sonra boş bıraktığım ya da emin olmadıklarıma baktım.
Benim yanlışlarım
Fen 19D 1Y Mat 7D 9Y :( Türkçe 18d 2y İnkılap full din full ing 8d 2y
 

Ecomanya

Profesör
Katılım
5 Eki 2020
Mesajlar
1,106
Reaksiyon puanı
654
Puanları
113
Yaş
25
LGS'ye girmedim ama çalışana gerçekten kolay. Çalışmayana zordur bu tür sınavlar.
 

Kırrık67

Profesör
Katılım
24 Eyl 2020
Mesajlar
1,183
Reaksiyon puanı
969
Puanları
113
Yaş
15
Arkadaşlar Ben Şu An 8. Sınıfım Ve Sene Sonunda LGS'ye Gireceğim.LGS'ye Girmiş Arkadaşlara Sorum Sınav Gerçekten Abartıldığı Kadar Zor Mu?
hiç tereddüt etme ben günde 1 saat telefon ile vakit geçirmeme rağmen 456.8500 aldım.
(hiç tereddüt etmeyeceksen çalışman gerekiyor. günde şu kadar test çöz demiyorum herkesin ki kendine göre test çözmeye başla istediğin kadar çöz ara ver bir daha çöz. her geçen günde test çözesin artacaktır:D
 

fatihege

Doçent
Katılım
27 Nis 2020
Mesajlar
661
Reaksiyon puanı
395
Puanları
63
Meslek lisesinden farkı yok neredeyse.
İmam Hatip'lerinde Fen Liseleri var. Ha Arapça, Kuran-ı Kerim vs. Ekstra din derslerini sevmiyorsanız veya onlara ayrıca çalışmak istemiyorsanız anlarım ama İmam Hatipler ne mühendisler çıkarıyor. Eğer derslerine çalışan biriyse arkadaşımız ve yüksek bir puan alırsa ben tavsiye ederim ama tabii ki de kendi kararı.
 

alfabro

Öğrenci
Katılım
17 Eki 2020
Mesajlar
49
Reaksiyon puanı
22
Puanları
8
Yaş
51
Kardeşim LGS'ye geçen sene girdim.
Ama ne diyeceğimi bilemiyorum.
Ben akıl vs. verebilecek biri değilim.
8.sınıfta da aynı kafadaydım 9'da
aynıyım. BEN KENDİMİ HALA DEĞİŞTİREMEDİM BARİ SEN DEĞİŞTİR kardeş. Belki buradaki yazıları umursamazsın ama ileride anliıyorsun.
Neden çalış çalış çalıl dediklerini.
Ben umursamadım. Ailemin benden beklentisi yüksekti ama onların beklediği gibi olmadı. Ailen senden vazgeçmiyor yapamayınca sadece kızıyorlar bilgin olsun. Hiç düzenli bir çalışmam yoktu doğru düzgün. Online derslerde işi iyice bozdum. Oyuna dayandım. Ders içerisinde oyun oynuyordum ve LGS nin yaklaştığını2 ay kala anladım o zaman çalışmaya başladım videolar izledim az da olsa test çözdüm ama genel olarak video izledim
En çok izlediğim 3 kanal vardı
İmt Hoca (Ortaokul Matematik)
Tonguç Akademi
Partikül Matematik
Bu videoları hazırlayan hocaların hepsi pırlanta gibi insanlar sıkıştığında bu kanallara gidip videolarını izle. İşte benim hikayem bu. Hala aynı mısın diye sorarsan aynıyım değişen bir şey yok.
Herkese sağlıklı, güzel ve iyi günler🤗👍
 

The Cyclist

Dekan
Katılım
7 Ağu 2018
Mesajlar
6,569
Reaksiyon puanı
6,943
Puanları
113
Yaş
17
Arkadaşlar Ben Şu An 8. Sınıfım Ve Sene Sonunda LGS'ye Gireceğim.LGS'ye Girmiş Arkadaşlara Sorum Sınav Gerçekten Abartıldığı Kadar Zor Mu?

İlk LGS'ye girmiş biriyim. Açıkçası bırakın çalışmayanı, çalışanlar için bile zor bir süreç. Eğer sıkı çalışır ve "sakin olursanız" istediğiniz yeri kazanırsınız. Şahsen kendim, zamanında %3'lük dilime girip İzmir'in en iyi okullarından birine yerleştim.

Sıkı çalışma zaten varsayılan bir durum fakat sakin olmak da bir o kadar önemli. Denemelerde çok iyi sonuçlar alıp da LGS'de yaşadığı kaygı yüzünden daha düşük yerlere giden kaç kişi biliyorum.

Branş başına 1-2 kitap çözdükten sonra deneme ağırlıklı bir yol izlemeye bakın. Önceki yılların sınavlarını da çözmeniz çok faydalı olacaktır. Ayrıca zaman yönetimini de iyi yapmalısınız. Sırf fen'i fullemek için 2 matematik sorusu çözebileceğim zamanımı harcamıştım:)
 

Brian O'Conner

Doçent
Cezalı
Katılım
27 Eki 2019
Mesajlar
781
Reaksiyon puanı
719
Puanları
93
Yaş
18
Hocam bence öyle birşey yok zorluk aşağı yukarı aynı ben 2019-2020 kurbanlarındandım siz öyle derseniz yanlış bir izlenim alabilir arkadaşımız basit diye salabilir

ÖNEMLİ NOT!
Sakın dersleri yarın yaparım deyip bırakma öyle yaparsan o yarınlar sınav gününe kadar uzar. Soruların varsa alabilirim bu arada. 😀
Sınava kadar her gün düzenli çalışmalısın. Sakın yarına bırakma sonra kalıyor onlar. Bende ilk kurbanlardanım, düzenli çalışarak %6 ya girmiştim. Sözel 1 yanlış, matematik 3 yanlış 2 boş, fen 10 yanlış hep fenden kaybettim.
Ben yapamam deyip yatarsan dağdaki İmam Hatip Liselerinden birine gidersin.
%6 ile girdiğim imam-hatip lisesi çoğu fen ve anadolu lisesinden iyi, zaten proje okuluyuz. Türkiyede ki en iyi 2. imam-hatipteyim. Ortaokulumuzda var, ortaokulumuz sınavla alıyor.

Ortaokulumuzun bu seneki LGS başarısı:
24223700_LGS_AfiYler_2.jpg


Bu da YKS başarımız:

01131906_PHOTO-2020-08-01-12-43-47.jpg


Yani demek istediğim bu şekilde genellemeler yapman çok yanlış. Her yere imam-hatip açılması bana görede yanlış ama genelleme yaparak tüm imam-hatipleri kötüleyemezsin.
 

Ekli dosyalar

  • 24223656_LGS_AfiYler1.jpg
    24223656_LGS_AfiYler1.jpg
    171.1 KB · Görüntüleme: 39

merta0567

Asistan
Katılım
14 Mar 2020
Mesajlar
143
Reaksiyon puanı
68
Puanları
28
Yaş
25
Arkadaşlar Ben Şu An 8. Sınıfım Ve Sene Sonunda LGS'ye Gireceğim.LGS'ye Girmiş Arkadaşlara Sorum Sınav Gerçekten Abartıldığı Kadar Zor Mu?
Test sınavlarındaki gibi hatalı sorular yok ama cidden zor olan sorular var konuları çok iyi ezberlemelisin
 

fiberlazım

Öğrenci
Katılım
19 Eki 2020
Mesajlar
8
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
17
Ben LGS nin ilk yılında girdim yani şuan 11. sınıfım sözel kolay gelmişti fakat sayısal öyle değildi bana A kitapçığı gelmişti ve ilk sorusu anlaşılmıyordu motivasyonum anında düştü ve zamanı yemiştim sonra fene geçtim ve feni fullediğim için öyle fen lisesine gidebildim sana tavsiyem çok kasma rahat olanlar kazandı turlama taktiği hep işe yarıyor bu arada
başarılar.
 

Brian O'Conner

Doçent
Cezalı
Katılım
27 Eki 2019
Mesajlar
781
Reaksiyon puanı
719
Puanları
93
Yaş
18
Ben LGS nin ilk yılında girdim yani şuan 11. sınıfım sözel kolay gelmişti fakat sayısal öyle değildi bana A kitapçığı gelmişti ve ilk sorusu anlaşılmıyordu motivasyonum anında düştü ve zamanı yemiştim sonra fene geçtim ve feni fullediğim için öyle fen lisesine gidebildim sana tavsiyem çok kasma rahat olanlar kazandı turlama taktiği hep işe yarıyor bu arada
başarılar.
Yüzde kaça girdin?
 

ARX

Asistan
Katılım
27 Eyl 2020
Mesajlar
288
Reaksiyon puanı
264
Puanları
63
Yaş
15
Bu yıl LGS ortaydı
 

Yıldırım E.

Profesör
Katılım
10 May 2020
Mesajlar
2,230
Reaksiyon puanı
1,738
Puanları
113
Sınava kadar her gün düzenli çalışmalısın. Sakın yarına bırakma sonra kalıyor onlar. Bende ilk kurbanlardanım, düzenli çalışarak %6 ya girmiştim. Sözel 1 yanlış, matematik 3 yanlış 2 boş, fen 10 yanlış hep fenden kaybettim.

%6 ile girdiğim imam-hatip lisesi çoğu fen ve anadolu lisesinden iyi, zaten proje okuluyuz. Türkiyede ki en iyi 2. imam-hatipteyim. Ortaokulumuzda var, ortaokulumuz sınavla alıyor.

Ortaokulumuzun bu seneki LGS başarısı:
Ekli dosyayı görüntüle 120291

Bu da YKS başarımız:

Ekli dosyayı görüntüle 120293

Yani demek istediğim bu şekilde genellemeler yapman çok yanlış. Her yere imam-hatip açılması bana görede yanlış ama genelleme yaparak tüm imam-hatipleri kötüleyemezsin.
Hocam imam hatip liselerinin durumı gerçekten berbat dini bir mesleğiniz olsun istemiyorsanız gitmeyeceksiniz hep dersleri kaynatan öğrenciler dolu Anadolu İmam Hatipler bir nebze daha iyi puanla alanlar.
 

Brian O'Conner

Doçent
Cezalı
Katılım
27 Eki 2019
Mesajlar
781
Reaksiyon puanı
719
Puanları
93
Yaş
18
Hocam imam hatip liselerinin durumı gerçekten berbat dini bir mesleğiniz olsun istemiyorsanız gitmeyeceksiniz hep dersleri kaynatan öğrenciler dolu Anadolu İmam Hatipler bir nebze daha iyi puanla alanlar.
Her okulda var öyle kişiler. Bizim okulumuzda Ankara'nın en iyi fizikçisi var mesela. Sadece dini eğitim değil yani. Kitaplarımız bile fen lisesi kitabı bizim.
 

`TheGhost

Profesör
Katılım
19 May 2018
Mesajlar
1,350
Reaksiyon puanı
1,133
Puanları
113
Arkadaşlar Ben Şu An 8. Sınıfım Ve Sene Sonunda LGS'ye Gireceğim.LGS'ye Girmiş Arkadaşlara Sorum Sınav Gerçekten Abartıldığı Kadar Zor Mu?
Şu zor diyenler ilk başta şurdan gitsin Sınav neden zor deniliyor biliyor musun en basit örnek 2x2 diye sormuyorlarda soruyu uzatıyorlar uzatıyolar kafa karıştırmak için aslında daha fazla ayrıntı veriyor genellikle sözel basit oluyor asılman gereken dersler matematik ve fen ama sözelide boşlama ben sözelden full çekmiştim o lanet matematik olmasaydı şuan... neyse benim matematiğim kötüydü zaten
 

Vayce

Öğrenci
Katılım
10 Şub 2020
Mesajlar
60
Reaksiyon puanı
12
Puanları
8
Yaş
21
Ben sözelci olarak sözel kısmında hiç zorlanmadan çatır çatır yaptım fakat işin bir de sayısal kısmı var.Sayısal kısmında ben kağıda baktım kağıt bana :D.Eşit ağırlık olan arkadaşlar sınavı basit bir şekilde tamamlayabilir diye düşünüyorum.
 

FurkanEnesAndac

Öğrenci
Katılım
3 May 2020
Mesajlar
30
Reaksiyon puanı
12
Puanları
8
Arkadaşlar Ben Şu An 8. Sınıfım Ve Sene Sonunda LGS'ye Gireceğim.LGS'ye Girmiş Arkadaşlara Sorum Sınav Gerçekten Abartıldığı Kadar Zor Mu?
Sözel konular uzun ve kolay Sayısal bölümde hem kısa hemde uzun sorular var çok zoru da var ama ilk 5 soru kolay oluyor genellikle geri kalan zor
 
Katılım
20 Tem 2017
Mesajlar
6,894
Reaksiyon puanı
5,109
Puanları
113
Ben sözelci olarak sözel kısmında hiç zorlanmadan çatır çatır yaptım fakat işin bir de sayısal kısmı var.Sayısal kısmında ben kağıda baktım kağıt bana :D.Eşit ağırlık olan arkadaşlar sınavı basit bir şekilde tamamlayabilir diye düşünüyorum.
Üstad biraz uçtun sanki eşit ağırlık falan:D
 

_ByYuSuF06_TR

Doçent
Katılım
15 Eyl 2020
Mesajlar
638
Reaksiyon puanı
829
Puanları
93
Geçen sene girdim Açıklama gibi kolay değildi.Her soruya sure okuyum başladığım için ingilizce yetmedi o anda normal sınavlar dan 360 almama rağmen o anki heyecan ve psikoloji ile 276 aldım ne kadar çalışım hep çoğu denemeden 360 370 hatta 400 almıştım birinden ama lgs bu sene kolay olur derse inanma eleyici sorular çok Ziya selçuk endişelendirmemek için öğrencileri kolay diyor Ama çalış heyecan yaparsan bittin demektir.
 

ARCANDY

Profesör
Katılım
6 May 2020
Mesajlar
2,268
Reaksiyon puanı
2,783
Puanları
113
13 yaşındaki çocuğun geleceğini belirleyen, yeni nesil ile başları şişirten, çocukların psikolojisini bozan, ağlamasına sebep olan, ve en önemlisi çoğu kişinin emeğinin karşılığını alamadığı bir sınavdır.
 

ömerim55

Profesör
Katılım
19 Kas 2018
Mesajlar
2,053
Reaksiyon puanı
1,260
Puanları
113
Bir kere şunu soyleyeyim. Sözel çözerek fen lisesine gitme işi bitti. Ayrica örnek sorularla vakit harcama onlardan çıkmayacak. Seviyeni bilmiyorum ama matematik cozemiyorsan iyi bir okula gitmeyi unut.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Ben çok ders calisamadim. 393 aldım Ladik fen lisesine gidebildim.
 

Yıldırım E.

Profesör
Katılım
10 May 2020
Mesajlar
2,230
Reaksiyon puanı
1,738
Puanları
113
13 yaşındaki çocuğun geleceğini belirleyen, yeni nesil ile başları şişirten, çocukların psikolojisini bozan, ağlamasına sebep olan, ve en önemlisi çoğu kişinin emeğinin karşılığını alamadığı bir sınavdır.
Bence gerekli bir sınav insan ders çıkarıyor sonucunda. Ama Liselerin çoğunun çöp olması ayrı konu.
Bir kere şunu soyleyeyim. Sözel çözerek fen lisesine gitme işi bitti. Ayrica örnek sorularla vakit harcama onlardan çıkmayacak. Seviyeni bilmiyorum ama matematik cozemiyorsan iyi bir okula gitmeyi unut.
Hocam haklısınız ama adrese dayalı çok iyi Anadolu Liseleri de var.
 

ARCANDY

Profesör
Katılım
6 May 2020
Mesajlar
2,268
Reaksiyon puanı
2,783
Puanları
113
Bence gerekli bir sınav insan ders çıkarıyor sonucunda. Ama Liselerin çoğunun çöp olması ayrı konu.

Hocam haklısınız ama adrese dayalı çok iyi Anadolu Liseleri de var.
Sınav notlarına göre yapabilirlerdi.
 

ömerim55

Profesör
Katılım
19 Kas 2018
Mesajlar
2,053
Reaksiyon puanı
1,260
Puanları
113
Anadolu lisesi müfredatı öğrenciyi donatmak üzerine değil. Tamamen az öğretmenle çok sınıf döndürme uzerine.
 

Son mesajlar

Üst