3dbm
Öğrenci
- Katılım
- 20 Eylül 2022
- Mesajlar
- 25
- Reaksiyon puanı
- 20
- Puanları
- 3
- Yaş
- 24
Türkiye'de oyun sektörü üzerine sürekli geliştirme içerisinde olan şirketler ve stüdyolar mevcut. Ama bu şirketlerin geneli Mobil sektör üzerinde iş yapıyorlar. Çünkü PC sektörü daha zorlu yapım aşamalarına sahiptir. PC sektörü daha fazla bilgi, yetenek, ekip, ekipman ve bütçe ister.
Ve PC oyun yapımında yönetim çok önemlidir. Ortaya çıkarılacak oyunun içeriği ve durumu veya özgünlüğü çok önemlidir. Çünkü mobil sektörün de yaş kitlesi düşük yani yapılan oyunları düşük-orta-yüksek kalite veya hatalı-hatasız demeden genel olarak oynarlar ama PC sektörü öyle değil.
Bunlar AAA, AA veya Indie gibi oyun yapım aşamasına göre zorluğu değişir. PC sektöründe oyun yapımları başlangıçta genelde Indie yani bağımsız olarak finansal destek olmadan küçük bir ekip kurularak başlanır.
Sonrasında bu sponsorluk/yatırım/finans desteğine ve ekip boyutuna göre AA veya AAA aşamalarına geçilir.
Tabi bağımsız olarak kurulan ekip büyükse ortaya AA veya AAA kalitesinde oyunda çıkarabilirler yani bu imkansız bir şey değil. Sadece imkanları zorlamak gerekiyor :d.
Genelde Türkiye'de PC sektöründe az sayıda oyun yapılması üzerine çok soru soruluyor. Evet Türkiye'de bu sektör de başarı yakalayabilen yada istenilen oyun kalitesini yakalayabilen/karşılayan şirket/stüdyo sayısı çok az.
Türkiye de PC sektöründe oyun yapan/geliştiren şirket ve stüdyolar;
Öncelikle PC sektöründe Türkiye'de yapım ve geliştirme açısından en güçlü şirket TaleWorlds şirketidir. Warband ve Bannerlord oyunun yapımcısıdır.
Yine Türkiye içerisinde bütçe açısından güçlü olan MMOFPS oyunu geliştiren şirkette MadByte şirketidir. Zulanın yapımcısıdır.
Hes Games MMOFPS oyunu geliştiren şirket. Önce MMOFPS geliştirmeye Tactic Force adı ile başladılar ve sonra isim değiştirerek Sabotaj isimli oyunu piyasaya sürmüşlerdir. Lakin oyun başlıca teknik ve oynanış hataları dolayısıyla istenilen başarıya ulaşamamıştır. Ve Türkiye'de serverları kapatılmıştır.
Uzun yıllar sonra Türkiye'de MMORPG üzerine oyun çıkarmayı başarabilen RokoGame Studios. Rise Online oyunun yapımcısı.
Türkiye'nin ilk MMORPG oyununu yapan Sobee Studios. 2013-2014 yılında şirketi, 2017 yılında departmanı kapatıldı. İstanbul Kıyamet Vakti(2007) ve I Can Football(2008) oyunlarının yapımcısı.
Son Işık Oyun Stüdyosu yeni adıyla Motion Blur. PC sektöründe en son 2006 yılında Kabus22 oyunun çıkardılar. Sonrası için PC sektöründe geliştirdikleri her hangi bir oyun hakkında bilgi yok.
Zoetrope Interactive şirketi. Darkness Within(2007-2009) ve Conarium(2017) oyunlarının yapımcısıdır.
Wily pumpkin stüdyosu. Pontentia(2021) oyunun yapımcısıdır.
Proximity Games stüdyosu. Erzurum(2021) oyununun yapımcısıdır.
Son 3 yıl içerisinde 2 tane MMORPG üzerine stüdyo kuruldu ama birisi telif haklarına takıldı. Diğeri ise proje değişikliğine gitti. Bu yıl içerisinde yine MMORPG geliştirmek için 1 stüdyo kurulacak onda tam netlik yok. Ama 1 stüdyo kuruldu.
Kurulan da Vawreak Stüdyodur. Yapım aşamasında olan The Quinfall oyunun geliştiricisidir.
NOT: Bir oyun kapatılsa dahi oyunun telif hakları korunur. Telif haklarını sadece şirketin kendisi düşürebilir yada izin verebilir. Veyahut para karşılığında satabilir. Telif hakkı içeren bir oyunun modelini ve tasarlanan mekanı/bölgesi izinsiz kullanılırsa oyun telif yer. Hatta oyun şirketinin avukatları tarafından mahkemelik olabilirsiniz.
Bu şirketler haricinde internette çokça Türk oyunları başlıkları altında adı geçen Crysis, Ryse, Hunt ve Far Cry oyunlarını yapan şirketin sahibi Türk'tür. Ama Crytek şirketinin merkezi Almanya'dadır. Yani bu oyunları Türkiye değil Almanya merkezli şirket çıkarmaktadır.
Ve PC oyun yapımında yönetim çok önemlidir. Ortaya çıkarılacak oyunun içeriği ve durumu veya özgünlüğü çok önemlidir. Çünkü mobil sektörün de yaş kitlesi düşük yani yapılan oyunları düşük-orta-yüksek kalite veya hatalı-hatasız demeden genel olarak oynarlar ama PC sektörü öyle değil.
Bunlar AAA, AA veya Indie gibi oyun yapım aşamasına göre zorluğu değişir. PC sektöründe oyun yapımları başlangıçta genelde Indie yani bağımsız olarak finansal destek olmadan küçük bir ekip kurularak başlanır.
Sonrasında bu sponsorluk/yatırım/finans desteğine ve ekip boyutuna göre AA veya AAA aşamalarına geçilir.
Tabi bağımsız olarak kurulan ekip büyükse ortaya AA veya AAA kalitesinde oyunda çıkarabilirler yani bu imkansız bir şey değil. Sadece imkanları zorlamak gerekiyor :d.
Genelde Türkiye'de PC sektöründe az sayıda oyun yapılması üzerine çok soru soruluyor. Evet Türkiye'de bu sektör de başarı yakalayabilen yada istenilen oyun kalitesini yakalayabilen/karşılayan şirket/stüdyo sayısı çok az.
Türkiye de PC sektöründe oyun yapan/geliştiren şirket ve stüdyolar;
Öncelikle PC sektöründe Türkiye'de yapım ve geliştirme açısından en güçlü şirket TaleWorlds şirketidir. Warband ve Bannerlord oyunun yapımcısıdır.
Yine Türkiye içerisinde bütçe açısından güçlü olan MMOFPS oyunu geliştiren şirkette MadByte şirketidir. Zulanın yapımcısıdır.
Hes Games MMOFPS oyunu geliştiren şirket. Önce MMOFPS geliştirmeye Tactic Force adı ile başladılar ve sonra isim değiştirerek Sabotaj isimli oyunu piyasaya sürmüşlerdir. Lakin oyun başlıca teknik ve oynanış hataları dolayısıyla istenilen başarıya ulaşamamıştır. Ve Türkiye'de serverları kapatılmıştır.
Uzun yıllar sonra Türkiye'de MMORPG üzerine oyun çıkarmayı başarabilen RokoGame Studios. Rise Online oyunun yapımcısı.
Türkiye'nin ilk MMORPG oyununu yapan Sobee Studios. 2013-2014 yılında şirketi, 2017 yılında departmanı kapatıldı. İstanbul Kıyamet Vakti(2007) ve I Can Football(2008) oyunlarının yapımcısı.
Son Işık Oyun Stüdyosu yeni adıyla Motion Blur. PC sektöründe en son 2006 yılında Kabus22 oyunun çıkardılar. Sonrası için PC sektöründe geliştirdikleri her hangi bir oyun hakkında bilgi yok.
Zoetrope Interactive şirketi. Darkness Within(2007-2009) ve Conarium(2017) oyunlarının yapımcısıdır.
Wily pumpkin stüdyosu. Pontentia(2021) oyunun yapımcısıdır.
Proximity Games stüdyosu. Erzurum(2021) oyununun yapımcısıdır.
Son 3 yıl içerisinde 2 tane MMORPG üzerine stüdyo kuruldu ama birisi telif haklarına takıldı. Diğeri ise proje değişikliğine gitti. Bu yıl içerisinde yine MMORPG geliştirmek için 1 stüdyo kurulacak onda tam netlik yok. Ama 1 stüdyo kuruldu.
Kurulan da Vawreak Stüdyodur. Yapım aşamasında olan The Quinfall oyunun geliştiricisidir.
NOT: Bir oyun kapatılsa dahi oyunun telif hakları korunur. Telif haklarını sadece şirketin kendisi düşürebilir yada izin verebilir. Veyahut para karşılığında satabilir. Telif hakkı içeren bir oyunun modelini ve tasarlanan mekanı/bölgesi izinsiz kullanılırsa oyun telif yer. Hatta oyun şirketinin avukatları tarafından mahkemelik olabilirsiniz.
Bu şirketler haricinde internette çokça Türk oyunları başlıkları altında adı geçen Crysis, Ryse, Hunt ve Far Cry oyunlarını yapan şirketin sahibi Türk'tür. Ama Crytek şirketinin merkezi Almanya'dadır. Yani bu oyunları Türkiye değil Almanya merkezli şirket çıkarmaktadır.