Öneri Oyun Önerisi Listesi - 2

Bu konuyu okuyanlar

Penetrator God

Doçent
Katılım
14 Ocak 2020
Mesajlar
868
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
529
Puanları
93
Yaş
26

Digital Extremes tarafından geliştirilen Dark Sector, bir 3. şahıs aksiyon nişancı oyunudur. 23 Mart 2009'da çıkmıştır. Hızlı aksiyon, süper güçler ve ilgi çekici bir hikaye ile dolu karanlık, cesur bir deneyim sunmaktadır. Dark Sector'de ölümcül bir Soğuk Savaş sırrını saklayan, yıkımın eşiğindeki bir Doğu Avrupa şehri olan Lasria'ya tehlikeli bir görev için gönderilen gizli bir ajan olan Hayden Tenno rolünü üstleniyoruz.

Bu görevin ortasında Hayden bilinmeyen bir düşman tarafından saldırıya uğrar ve kurbanlarını akılsız ölüm makinelerine dönüştüren acımasız bir biyolojik silah olan Technocyte Virüsü tarafından enfekte olur. Bu saldırıdan sağ kurtulan Hayden, Technocyte virüsünün kendisine daha önce hiç görmediği kadar güçlü, insan üstü yetenekler kazandırdığını fark eder. Artık yeni güçleriyle birlikte gelişmeli, hayatta kalmalı ve bir kahraman olmalıdır.

Orijinal aksiyon nişancı oyunu Dark Sector, oyunculara heyecan verici yeni bir dünya ve karakterler sunuyor. Oyuncular oyun boyunca Hayden'ın vücudunu ele geçiren Technocyte Virüsüne ve bunun ruhu üzerindeki etkilerine karşı savaşırken olduğundan daha fazlasına dönüşmesine tanık olacaklar. Technocyte tarafından enfekte edildikten sonra Hayden inanılmaz insanüstü güçler kazanır.

Kolundan büyütebildiği ve ölümcül bir isabetle kullanıp fırlatabildiği ölümcül, bıçaklı glaive de dahil. Hayden bu güçler geliştikçe onlarla birlikte büyüyecek ve oyun boyunca daha güçlü hale gelecektir Sinematik ve sürükleyici deneyim. HUD kullanılmaması, sezgisel kontroller ve omuz üzerinden 3. şahıs bakış açısı sayesinde Dark Sector ile ilgili her şey, oyuncuyu her zaman oyunun içinde tutmak, oyun yönetimine değil oyuna odaklanmak amacıyla tasarlanmıştır. Dark Sector ortalama 10 saat bir oynanış sunmaktadır.


Quantum Break, zaman yolculuğu yeteneğiyle ilgili modern bilimsel teorilerden esinlenen ve bilim kurgu gerçekliklerine dayanan bir üçüncü şahıs aksiyon oyunudur. Oyunun geliştirilmesinde Alan Wake gibi popüler oyunlarla tanınan Remedy Entertainment stüdyo sorumluydu. Oyun 5 Nisan 2016'da çıkış yapmıştır.

Amerika Birleşik Devletlerindeki kurgusal Riverpoint Üniversitesi, zamanda yolculuk olasılığı üzerine araştırmalar yürütmektedir. Deneylerden biri sırasında bir kaza meydana gelir ve etrafımızdaki dünya yavaş ve kademeli olarak parçalanmaya başlarken bir dizi açıklanamaz tuhaflığa neden olur. Buna ek olarak, üç bilim insanı: Jack Joyce, Beth Wilder ve Paul Serene, uzay zamanın kontrolünü sağlayan doğaüstü yeteneklerle donatılmıştır. İkisi dünyayı düzeltme olasılığına kuvvetle inanırken, yaklaşan felaketin kaçınılmazlığına ikna olan Serene, hasarlı uzay zamanı ve Jack'in yeteneklerini kendi amaçlarını gerçekleştirmek için kullanmaya çalışır.

Quantum Break'in hikayesi televizyon dizilerine çok benzemektedir. Oyunda tasvir edilen olaylar gerçek oyuncularla çekilen canlı film sahneleriyle de desteklenmiştir. Oyunda Jack ve Beth gibi iyi kahramanların eylemlerini takip ederken, film sahneleri yalnızca oyunun ana kötü karakteri Paul Serene ve onun şirketi Monarch'a odaklanıyor. Bu anlatım şekli sayesinde, oyun sırasında iki farklı bakış açısından gösterilen aynı hikayenin birçok yönünü öğreniyoruz. Ayrıca hem oyunda hem de film sahnelerinde biz oyuncularda oyunun sonraki akışına yansıyacak önemli kararlar vermek zorundayız.

Quantum Break, her şeyden önce, ateş etmenin yanı sıra, önemli olanın sonraki seviyeleri geçmek ve yeteneklerinizi sadece savaşmak için değil, aynı zamanda dünyayı onarmak için kullanmak olduğu dinamik, üçüncü şahıs bir aksiyon oyunudur. Oyunun bu yönü, uzay zamanın hasar görmesinin ardından çevremizin sürekli olarak değişmesi, nesnelerin, yapıların veya binaların gözlerimizin önünde kaybolduğu veya parçalandığı çok sayıda anormallik sayesinde önemli ölçüde çeşitlendirilmiştir. Bu da oyun sırasında sadece önceden belirlenmiş yolu takip etmediğimiz ve bazen hedefe giden alternatif çözümler ve yollar aramak zorunda kalabileceğimiz anlamına geliyor.

Sürekli değişen bir ortamda seyahat etmek ve savaşmak, başarısız bilimsel deneyden kaynaklanan doğaüstü yetenekler sayesinde hızlandırılmıştır. Oyun sırasında, örneğin, zamanın geçişini hızlandırabilir veya yavaşlatabilir ya da Jack'in etrafında özel bir koruyucu kalkan oluşturabiliriz. Söz konusu yeteneklerin her biri çeşitli düşmanlar ve engellerle mücadele sırasında sürekli birlikte kullanılmaları önemli olsa da, başarının anahtarı güçlerinizin yenilenmeleri için belirli bir süreye ihtiyaç duyduklarından, savaşlarda mantıklı bir şekilde kullanmanız gerekir. Tüm süreç sadece büyük bir beceri değil, aynı zamanda hareketinizi taktiksel olarak planlama yeteneğini de gerektiriyor.

Quantum Break'in grafikleri çıktığı dönem için yüksek kalitelidirler. Ayrıca yüz ifadelerinin gerçekçi bir şekilde oluşturulmasını olanak tanıyan Northlight adlı motor kullanılarak geliştirilmiştir. Buna ek olarak, yazarlar oyun sırasında aşırı karmaşık bir arayüzle dikkatimizin dağılmamasına özen göstermişler. Arayüz de sahip olunan güçleri belirten birkaç simgeyle sınırlı ve son derece minimalist bir tasarım söz konusudur. Quantum Break'te sinema dünyasından az ya da çok tanınmış aktörler de var. Oyunun kadrosunda Shawn Ashmore, Aidan Gillen ve Dominic Monaghan gibi kişiler yer almaktadır. Quantum Break 13 saat gibi bir oynanış sunmaktadır.


Prey, Human Head tarafından geliştirilen 2006 yapımı orijinal Prey'in yeniden yapılmış halidir, ancak oyunun orijinali oyunuyla bilim kurgu FPS ile oyuncuların uzaylı güçleri ortadan kaldırmak zorunda olmaları dışında çok fazla ortak noktası da yoktur. Orijinal Prey'in başarısının ardından Human Head Studios devam oyunu Prey 2 üzerinde çalışmaya başlamıştı. id Tech 4 motorunu temel alan proje hiçbir zaman bitirilemedi ve 2014 yılında Bethesda resmi olarak iptal edildiğini duyurdu. İki yıl sonra duyurulan yapımın iptal edilen devam oyunuyla ise neredeyse hiçbir ilgisi yoktu. Serinin karmaşık tarihini bir kenara bırakırsak, önerisini yaptığım oyun 5 Mayıs 2017'de çoklu platformlara çıkışını nihayet yapabilmiştir.

Prey'in geliştirilmesi, Dishonored serisinin yaratıcıları Arkane Studios'a verildi. Dishonored 2'nin çıkışından sonra ortaya çıkan PC optimizasyonuyla ilgili sorunlardan kaçınmak için geliştiriciler, Void motorunu kullanmamaya, bunun yerine CryEngine teknolojisinin mevcut en son sürümünü Prey'de kullanmaya karar verdiler. Oyunun ana kahramanı Morgan Yu oyuncunun seçimine bağlı olarak bir erkek veya bir kadın olabilir ve insan ırkını geliştirmek için çalışan bilimsel bir projenin parçasıdır. Oyunun hikayesi 2032 yılında Morgan'ın, şüpheli koşullar altında düşman bir dünya dışı ırk tarafından istila edilen TransStar şirketine ait uzay istasyonu olan Talos 1'de uyanmasıyla başlıyor. Amacımız, yolumuzda bulduğumuz eşyaları ve silahları kullanarak güçlü düşmanla olan zorlu mücadelede hayatta kalmaktır. Oyuncular belirli görevleri nasıl ve ne zaman tamamlayacakları konusunda biraz serbesttirler.

Ne silahlar ne de mühimmatlar etrafta oyuncunun onları almasını beklememektir. Bunun yerine oyun çeşitli yeteneklerin, fütüristik aletlerin ve çevre unsurlarının kullanılmasına odaklanmaktadır. Oyunun oldukça başlarında oyuncular, beyaz yapışkan madde ile ateş eden bir alet olan GLOO Cannon'u elde ederler. Bu alet sadece düşmanları hareketsiz hale getirerek onlarla savaşmaya değil, aynı zamanda Talos 1'i keşfetmeye de yarıyor. GLOO Cannon'dan çıkan yapışkan madde, merdiven gibi çok çeşitli yapılar oluşturarak oyuncunun başka türlü erişilemeyecek alanlara ulaşmasını sağlayabiliyor.

Bir başka ilginç cihaz da, uygun planlara sahip olunduğu sürece, öğelerin yerlerini temizlemek, parçalamak ve yeni nesneler inşa etmek için kullanılan bir el bombası aletine benzeyen geri dönüşüm şarj cihazıdır. Ek olarak, ana kahraman yolunun üzerinde neuromodlar bulur, bunlar uzaylıların yeteneklerini kopyalamasına izin veren cihazlardır. Örneğin, bunu bir Mimic üzerinde gerçekleştirdikten sonra, kahramanımız herhangi bir nesneye dönüşerek kamufle olabilir. Hemen hemen her nesnenin şeklini alabilen çeşitli uzaylı yaratıklar bulunabilir. Bu, göz açıp kapayıncaya kadar şeklini değiştirerek örneğin bir çöp tenekesi gibi görünebileceği anlamına gelir, bu nedenle oyun süresi boyunca asla kendimizi güvende hissedemeyiz, çünkü tehdit Prey'de kelimenin tam anlamıyla her yerde pusuda beklemektedir.

Ana oyunun çıkışının ardında bir yıl sonra Prey: Mooncrash adlı DLC yayınlanmıştır. Ana oyun gibi DLC'de Arkane tarafından geliştirildi ve Bethesda Softworks tarafından yayınlandı. KASMA şirketi tarafından en büyük rakibi olan TransStar şirketini gözetlemek için görevlendirilen Peter adında bir bilgisayar korsanı olarak oynuyorsunuz. Prey'deki olaylardan kısa bir süre sonra, TransStar'ın ay üssü yayınları durdurur ve kahramanın oraya gidip ne olduğunu keşfetmesi gerekir. Bir sonraki göreviyse oradan canlı çıkmak olacaktır.

Görev ölümcüldür, ancak Peter'ın başka seçeneği yoktur, çünkü KASMA ile yapılan sözleşmeye göre ancak işverenlerinin kendisinden talep ettiği her şeyi sadece yaparsa eve dönebilir. Tıpkı ana oyunda olduğu gibi Mooncrash de FPS oynanışına alışılmadık bir yaklaşım sunuyor. Ateşli silahlar nadirdir ve mühimmat daha da nadirdir. Hayatta kalmak için, çevrenin unsurlarını ve kahramanın becerilerini nasıl doğru şekilde kullanacağınızı öğrenmemiz gerekiyor. Mooncrash, daha geleneksel bir deneyim yerine, zorlukların, tehlikelerin ve ödüllerin her dakika değiştiği rastgele oluşturulmuş bir maceraya sahiptir.

DLC, yeni taktikler öğrenmenize ve daha önce kullanılamayan karakterlerin kilidini açmanıza olanak tanıyarak birçok kez tekrar oynanabilecek şekilde tasarlanmıştır. Her karakterin geliştirilebilen kendi özel becerileri vardır. Peter dışında karakterler arasında mühendis Joan, pompalı tüfekli güvenlik görevlisi Bhatii ve fiziksel olarak zayıf olmasına rağmen güçlü bir psişik güçleri olan Andrius yer alıyor. Prey yan içeriğiyle beraber ortalama 30 saate yakın bir oynanış sunmaktadır.

Çıkış Tarihi: 6 Ekim 2006. Yapımcı Firma: Radical Entertainment. Yayıncı Firma: Sierra Nesilleri aşan destansı film Scarface bir zamanla PC ve oyun konsollarına uyarlanmıştı. Aşırılık ve açgözlülükle dolu karmaşık bir dünyada geçmekte olan bu oyunda oyuncular, filmde tasvir edilen en acımasız gangsterlerden biri olan Tony Montana rolünü üstlenmektedirler. Oyunun kadrosunda ayrıca filmden Manny Ray'i oynayan Steven Bauer, Jay Mohr ve Cheech Marin ve James Woods, Miguel Sandoval, Robert Davi, Michael Rappaport ve Michael York yer alıyor. Oyun yan içeriklerle beraber ortalama 20 saat oynanış süresine sahiptir.

Dead Island 2, 2011'de çıkan zombi kıyameti aksiyon oyununun ikinci oyunudur. Polonyalı Techland stüdyosu tarafından yaratılan ilk oyunun aksine, 2014'te duyurulan ikinci oyun Deep Silver'a aittir. Telif haklarını eski firması kaybettikten sonra, orijinal ekip bunun yerine yeni bir seri ile Dying Light'a odaklandı. Proje yıllar içinde sık sık el değiştirdi. Önce Yager Development aynı zamanda Spec Ops: The Line'ın geliştiricileri tarafından üzerinde çalışıldı, ardından Dumbuster Studios Homefront: The Revolution'ın geliştiricileri tarafından tamamlandığı sırada Sumo Digital tarafından devralındı.

Dead Island 2, serinin ilk bölümünden sonra geçiyor. Çılgınca yayılan zombi virüsü Kaliforniya'ya ulaştı. Ordu, durumun kontrolünü ele geçiremedi ve Los Angeles'tan çekildi. Şehir karantinaya alındı, sakinleri ölüme terk edildi. Bununla birlikte, bazı vatandaşların zombi ısırıklarına karşı bağışık olduğu ortaya çıktı onları zombileştirmek yerine, enfeksiyon onlara doğaüstü yetenekler veriyordu. Bizlerde böyle bir kurtulan olarak oyunu oynuyoruz.

Dead Island 2, birinci şahıs bakış açısını kullanır. Oyuna, her biri kendi kişiliğine, benzersiz diyaloglarına ve becerilerine sahip altı oynanabilir karakterden birini seçerek başlıyoruz. Oyunun açık dünyası, daha küçük konumlara bölünmüş geniş bir şehirdir. Beverly Hills ve Venice Sahili gibi Los Angeles'ta ziyaret edilebilecek pek çok farklı yer var. Oyun boyunca hikaye görevlerini ve çeşitli yan görevleri tamamlıyoruz.

Yolculuk boyunca çeşitli yakın dövüş silahları ve ateşli silahlar kullanarak yaşayan ölü sürülerini katlediyoruz. Zayıf zombilerin yanı sıra çok daha güçlüleriyle karşılaşıyoruz. Oyunda ilerleyerek kahramanlarımızı geliştiriyor, yeni yetenekler kazanıyor ve özel kartlar toplayarak karakterleri yükseltiyoruz. Daha iyi donanımlar alarak savaş yeteneklerini de artırabiliriz. Oyunun sistemi, silahlara ek efektler ekleyerek elektrikli palalar gibi silahlar yaratmamıza izin veriyor.

Dead Island 2, tek oyunculu ve üç oyuncuya kadar çevrimiçi oynanışı desteklemektedir. Dead Island 2, yüksek kaliteli Unreal Engine 4 tarafından desteklenen görsellere sahiptir. Özellikle zombiler ve onları korkunç bir şekilde parçalamamıza izin veren FLESH adlı bir sistemi kullanmaktadır. Oyun ortalama 25 saat bir oynanış sunmaktadır.


NecroVision Polonyalı stüdyo The Farm 51 FPS tarafından geliştirilmiştir. 20 Mayıs 2009'da çıkış yapmıştır. Oyunun geçtiği yıl 1916. Genç bir Amerikalı, hayatının macerasını yaşamak için İngiltere ordusuna katılır ve kısa süre sonra savaşın ardında daha büyük bir kötülüğün saklandığını fark eder. Vampirlerin, iblislerin, şeytani dahi yaratıkların yeraltı dünyasıyla yüzleşmek ve hatta insan ve vampir türünü karanlığın güçlerinden kurtarmak için iblislerden biri olmak zorunda kalacaktır.

NecroVisioN, 1. dünya savaşının savaş alanlarından vampirlerin ve iblislerin çok daha karanlık ve acımasız yeraltı dünyasına kadar çeşitli yerlerde geçen bir Birinci Şahıs Nişancı oyunudur. Haritalar gerçekçilikten rüya gibi olanlara ve düşman birliklerinden fantastik yaratıklara kadar çeşitlilik gösterir. oyunun eski moda görünümü ve tarzı, Lovecraft'ın eserlerindeki dehşeti iyi yansıtmaktadır.

Oyuncu haritalarda güçlü ve şeytani eserleri, vampir teknolojisini ve birinci dünya savaşı dönemi silahlarını kullanarak düşmanlarla savaşacaktır. Oyunun sunduğu içerikleri kısaca özetlemek gerekirse: Yoğun ve patlayıcı savaş, büyük boss savaşları, savaş Sistemi + büyü sistemi, gerçekçi ve fantastik silahların, düşmanların, seviyelerin karışımı, genel oyun deneyimine derinlik katan interaktif unsurlar ve basit bilmecelerdir. Oyun ortalama 13 saat bir oynanış sunmaktadır.


Singularity, Soldier of Fortune serisi, Star Wars Jedi Knight, Quake serisinin dördüncü bölümü ve Wolfenstein ile tanınan geliştirici Raven Software tarafından geliştirilen birinci şahıs aksiyon oyunudur. 1 Temmuz 2010'da çoklu platformlara çıkış yapmıştır. Oyuncu, özel kuvvetlere mensup bir Amerikan askerinin rolünü üstlenir. Kahraman gizemli, Sovyet sonrası bir adada veri toplamak için bir göreve gönderilmiştir. Talihsiz bir inişten sonra, kahraman bu yerin 1960'lara ve daha geriye zamanda yolculuk yapabilen garip güçler tarafından yönetildiğini keşfeder. Oyuncunun amacı, Soğuk Savaşın gidişatı üzerinde büyük bir etkisi olduğu iddia edilen başarısız bir deneyin ardındaki gizemi çözmektir. Ayrıca oyuncu, Element 99'un güçlü özellikleri üzerinde kontrolü ele geçirmeye çalışan düşmanlarla da uğraşmak zorundadır.

Singularity'de başlangıçta oyuncuya verilen ilk şey Zaman Manipülasyon Cihazıdır. Oyuncu bunu kullanarak nesnelerin ve düşmanların yaşını değiştirebilir. Bu inanılmaz teknoloji, paslı bir köprüyü veya bir varili sadece bir saniye içinde eski ihtişamına kavuşturabilir veya örneğin bir düşmanın aniden yaşlanmasını sağlayabilir. Zaman Manipülasyon Cihazı, oyuncunun birçok ilginç bulmacayı çözmesine ve birçok yerde yazılı olarak bırakılan bilgileri araştırmasına olanak tanır. Zamanın geri gitmesini sağlayarak, oyuncu örneğin kasetleri dinler veya hasarlı eski belgeleri okuyabilir.

Bunun dışında, oyuncu görev sırasında birçok kez zaman portallarına rastlar. Bunlar onu 1960'lara geri götürür. Bu nedenle, oyuncu geleceği değiştirmek ve daha fazla geçidin kilidini açmak veya başka bir çözüm bulmak için geçmişte verilen bir görevi birden fazla kez yerine getirmek zorundadır. Adada, kullanıcısının yakınında zamanın geçişini durduran Deadlock gibi birçok başka teknoloji de mevcuttur. Oyuncu, oyunda garip görünümlü yaratıklar ve mutantlarla da karşılaşır. Bunlar uzay zaman anomalilerinin bir sonucu olarak yaratılmışlardır ve genellikle çok tehlikelidirler. Hayaletler ve fantomlar olarak adlandırılan bazıları geçmiş olayların yankılarıdır ve zaman zaman oyuncuya belirli ipuçları verirler. Singularity, Unreal Engine 3 tarafından geliştirilmiştir. Oyun ortalama 10 saat bir oynanış sunmaktadır.


Pentiment, tarihsel bir macera oyunudur. Obsidian Entertainment stüdyosu tarafından geliştirilmiş ve Microsoft tarafından yayınlanmıştır. 15 Kasım 2022'de çıkış yapmıştır. Pentiment bizi isyanlarla sarsılan 16. yüzyıl Almanyasına doğru bir yolculuğa çıkarıyor. Oyunun ana karakteri Andreas Maler, Kiersau manastırında çalışan bir sanatçı çırağıdır ve kahramanımız beklenmedik bir şekilde 25 yıldır devam eden bir dizi cinayete karışır.

Maler gerçeği keşfetmek için köylüler, zanaatkârlar, soylular, keşişler, rahibeler ve hatta yerel hırsızlar gibi kelimenin tam anlamıyla herkesi sorgulamak zorunda kalacaktır. Kahramanın kaderinin nasıl sonuçlanacağı ve soruşturmasının nasıl ilerleyeceği bizim eylemlerimize ve kararlarımıza bağlıdır. Oyunda araştırma yaparak ve diğer karakterlerle konuşarak soruşturmayı ilerletmemizi sağlayan değerli bilgiler ediniriz.

İpuçları çeşitli şekillerde elde edilebilir; sorgulamalar en önemlisi olsa da, bazen ellerinizi kirletmeniz ve bir keşişin mezarını kazmanız veya hatta halk arasında yayılan söylentileri dinlemeniz gerekir. Bu süreçlerde her biri geniş kapsamlı sonuçlar doğurabilecek seçimler yapmak zorundasınızdır.

Pentiment'in grafikleri ve ses tasarımı, ortaçağ sanatından esinlenen karakteristik tarzda yapılmıştır. Oyun ortalama 20 saat bir oynanış sunmaktadır.


The Bureau: XCOM Declassified, oyuncuların uzaylılarla savaşan elit bir takıma komuta ettiği popüler strateji oyunları serisinden biraz farklı olarak üçüncü şahıs taktiksel bir nişancı oyunudur. Oyun, BioShock 2'yi de yaratan 2K Marin Studio tarafından geliştirildi. 23 Ağustos 2013'te çıkış yaptı. Hikaye, orijinal adı The Bureau olan XCOM organizasyonunun kökenlerine bir bakış sunuyor. ABD hükümeti tarafından 1962 yılında, tüm dünyanın nükleer bir savaşın patlak vermesi korkusuyla titrediği bir dönemde kurulmuştur. XCOM prototipinin ana görevi, ABD vatandaşlarını Sovyet'ler Birliği'nden gelen zararlı bilgilerden korumaktı. Dünya dışı bir uygarlık bir numaralı tehdit haline geldiğinde bu amaç değişmışti.

XCOM'un ve tüm insanlığın ana düşmanı Zudjari adı verilen uzaylı bir ırktır. Hayatta kalmak için farklı gezegenlerden beslenirler ve sonunda dikkatlerini Dünya'da çekmiştir. Zudjari yok olmaya yakın olduğundan, insanlarla savaşmak için XCOM: Enemy Unknown'dan bilinen köleleştirilmiş bir uzaylı ırkını kullanırlar, ancak kendileri de savaş alanında elit birimler olarak görünürler. Oyuncu, üç kişilik bir ekiple hareket eden William Carter olarak insanlığı kurtarmaya çalışır. Görevi, düşmanın tespit edildiği yerlere ulaşmak ve güç kullanarak tehditten kurtulmaktır. Oynanış çoğunlukla uzaylıları vurmaktan ibaret olsa da, doğru taktikleri seçmek önemlidir. Bu konuda üçüncü şahıs bakış açısı, komuta sistemi ve çevresel mekanikler yardımcı olur. Ayrıca eski sahiplerine karşı kolayca kullanılabilen gelişmiş uzaylı silahlarına her zaman oyun sırasında dikkat edip kullanmanızı öneririm. Genellikle, bu tür silahların sahip olduğu etkiler insan silahlarından çok farklıdır ve savaşta size paha biçilmez yardım sağlayabilirler.

Bir göreve çıkmadan önce, dört sınıfa ayrılmış karakterler arasından iki ekip üyesi seçebilirsiniz: Recon hasar vermeye odaklanır, Engineer savaş ekipmanlarıyla taretler veya mayınlarla ilgilenir, Support takım arkadaşlarının savunma istatistiklerini geliştirir ve Commando düşmanın dikkatini kendi üzerine çeker. Savaştayken zamanı yavaşlatabilir ve yoldaşlarınıza hareket, saldırı veya özel yeteneklerin kullanımı ile ilgili ayrıntılı emirler verebilirsiniz. Oyundaki yoldaşlarınızın ölümsüz olmadığını unutmamak önemlidir. Yere düştüklerinde, onlara hızlı bir şekilde yardım etmelisiniz, aksi takdirde kalıcı olarak öleceklerdir. Bu önemli bir kayıptır, çünkü ekip üyeleri yeni yeteneklerle birlikte deneyim seviyeleri kazanırlar.

Her görevden sonra XCOM karargâhına geri dönüyorsunuz. Orada personelle konuşabilir ve gitmek istediğiniz görevleri seçebilirsiniz. Operasyonlar hikaye tabanlı, küçük görevler ve ekip üyeleriniz tarafından gerçekleştirilen sevk görevleri olarak ayrılıyor. Ana görevler sırasında Carter'ın birinin kaderine karar vermesi veya başka zor seçimler yapması gereken ayrıca durumlar vardır. The Bureau: XCOM Declassified Unreal Engine 3 motoruyla geliştirilmiştir. Oyun 1960'lı yıllarına özgü pek çok tasarım görülürken, aynı zamanda bilim kurgu öğeleri ile de harmanlanmış tezat ama ilginç bir görselliğe sahiptir. Popüler diğer oyunlarının aksine, The Bureau: XCOM Declassified tamamen tek oyuncu bölümüne odaklanıyor ve herhangi birçok oyunculu desteği bulunmamaktadır. Oyun ortalama 15 saat bir oynanış sunmaktadır.


Road 96, bir macera oyunudur. Oyun, Digixart stüdyosu tarafından geliştirilmiştir: Kaito's Adventure, Valiant Hearts'ın yaratılmasında yer alan geliştiricileri Road 96 geliştirirken pek çok farklı filmden ayrıca esinlenmişlerdir. Hikaye, otoriter bir ülkeden çıkmak isteyen gençlerin uzun bir yolculuğa çıkmasını konu alıyor. Yol 96, 1996 yazında kurgusal otoriter ülke Petria'da başlıyor.

Ülkeyi terk etmek isteyen bir gencin rolünü üstleniyoruz. Seyahatleri sırasında kahramanımız, bazıları ona yardım etmek isteyecek, bazıları ise istemeyecek birçok ilginç insanla tanışır. Karakterinizin ve belki de yaşadığınız ülkenin kaderi yapacağınız seçimlerinize bağlıdır. Öncelik olarak amacımızın etrafımızdaki dünyayı ve tanıştığımız insanları tanımaktır. Oyun, bilinmeyene doğru seyahat atmosferini çok iyi bir şekilde yansıtmaktadır. Oyun yolculuk boyunca oyuncunun seçimlerine ve bunların sonuçlarına odaklanmaktadır.

Yolculuk boyunca ise seçimlerinizden bağımsız olarak pek çok kez sizi şaşırtacak farklı olaylar yaşanmaktadır. Geliştiriciler bu şekilde yaparak her başlanılan yeni oyunun birbirinden neredeyse tamamen farklı olmasını sağlamıştır. Digixanrt, göz alıcı ve pastel renkli bir grafik tasarım oluşturmaya da çok dikkat etmiş. Ek olarak geliştiriciler hikayeye uygun olarak karamsar müzikleri de unutmamışlar. Yolculuk sırasında 1990'lardan birçok hit parçayı dinleyebiliyoruz. Birden fazla sonuyla beraber oyun ortalama 10 saat ve üzeri bir oynanış sunmaktadır.

 
Üst