Türk Telekom'dan 20 Megabit'lik İnternet Geliyor

Bu konuyu okuyanlar

Hakkı Alkan

Administrator
Yönetici
Admin
İnternet erişim altyapısını yenileyen Türk Telekom, IP DSLAM adı verilen yeni nesil internet erişim cihazları sayesinde 20 megabitin hızla internet bağlantısının veriyor.

Türk Telekom, yaklaşık 110 milyon avroluk yatırımla internet erişim altyapısını yeniledi ve 2 milyon IP DSLAM port ilavesi yaptı. Söz konusu yatırımda Alcatel- Lucent, Huawei, Meteksan Sistem ve ZTE Corporation ile işbirliği yaptı. Geçtiğimiz günlerde düzenlenen imza töreniyle erişim altyapısı yenileme çalışmalarına start verildi.
Veri, Ses, Görüntü Tek Kanalda


Yeni nesil internet erişim cihazları olarak bilinen IP DSLAM ile erişim IP üstüne yoğunlaşacak. Üçlü oyun olarak tanımlanan bir sistem kapsamında ses, veri ve görüntü biraraya gelerek tek bir kanaldan iletilmeye başlanacak. Mültimedya içeriği ile zengileşen iletişim imkanları kişiye özel iletişim ile de farklılaşıyor.

Dünyanın En Yenileri


Ses, veri ve görüntünün üçlü oyun (Triple Play) adı altında birleşmesiyle; internet üstünden TV yayınlarının mümkün olması (IPTV), istenen anda istenen video içeriğine internet üstünden ulaşılması (Video on Demand), internet üstünden telefon konuşmalarının yapılması (VoIP) sağlanacak.

Hizmet kalitesini garanti edemeyen geleneksel IP yapısıyla karşılaştırıldığında bu yeni IP teknolojileri; yeni nesil ağlar (NGN), üçüncü kuşak mobil haberleşme hizmetleri ve IPTV taşıyıcı ağı için sağlam bir temel sağlamış, geleneksel DSL teknolojilerinin kısıtlarını ortadan kaldırmıştır.

Yüksek Hızda İnternet Müjdesi


Türk Telekom Genel Müdür Yardımcısı Celalettin Dinçer, IP DSLAM teknolojileri sayesinde ADSL2+ ve VDSL2 gibi saniyede 20 megabitin üstünde genişbant internet teknolojilerinin kullanıcılar tarafından kullanılmaya başlanacağını kaydetti. Dinçer, "Kullanıcı tarafında büyük bir çoğunlukla yatırım yapmayı gerektirmeyen bu sistemler sayesinde farklı hizmetler sunulabilecek" dedi.

Bu hızlı artış konusunda hazırlıklarını tamamlayan Türk Telekom, 2007 yılının sonunda 7.5 milyon port ile internete girmek isteyen kimseyi bağlantısız bırakmayacak.

:: 20 Megabit interneti bu başlıkta tartışalım.

Bilgi için: Türk Telekom
SDN – Hakkı Alkan
 

totmeti

Öğrenci
slmlar..valla çok süper olur telekom eğer bunu yaparsa..japonyaya yetişecez nerdeyse..

öte yandan , tamam bu kadar hızlı bağlantı olacak ama bunun alt yapısını da beraber yürütsünler..dimi yani..mesela ben 4 mbite otomatik gecmiştim..ama 2 haftadan beri sürekli bağlantı gidince 2 mbite düşürmek zorunda kaldım..santral den bayağı uzağım bu fiber optik kablolar mıdır nedir onlar döşenecek miş heralde ...yani demek istediim hızla beraber alt yapıda yürütülürse çok daha iyi olur...
 

MakeMeBad

Asistan
Bu gerçekten iyi bir haber işte
ama ben hala yurt dışı çıkışlarında sorun yaşıyorum
http://www.speedtest.net/ bu siteden herkes farklı ülkeler ile aralarındaki geçikmeyi (ping/lag/latency/delay) ve ulaştıkları son hızı görebilir
yurt içi ile kıyaslayınca ortaya büyük bir fark çıkıyor
 

gokhans19

Profesör
Bizim için bişey farketmezki.Sonuçta 1mbit/4gb kotalılar üvey evlat oldukları için külkedisi kadar değerleri yok.Onlar sınırsızları 20mbit yaparlar biz 1mbitle 4gb kotayla bağlanırız yine..
 

elektr10

Profesör
Troy dedi ki:
Bu hızlı artış konusunda hazırlıklarını tamamlayan Türk Telekom, 2007 yılının sonunda 7.5 milyon port ile internete girmek isteyen kimseyi bağlantısız bırakmayacak.
Birkaç ay içinde gerçekleşecek mi yani :I

gokhans19 dedi ki:
Bizim için bişey farketmezki.Sonuçta 1mbit/4gb kotalılar üvey evlat oldukları için külkedisi kadar değerleri yok.Onlar sınırsızları 20mbit yaparlar biz 1mbitle 4gb kotayla bağlanırız yine..
Buna da bir düzenleme yaparlar diye düşünüyorum.
Bir yanda 4gb 1Mbit, diğer yanda sınırsız 20Mbit...Savaş çıkar :D
 

8600GTS

Öğrenci
Dereyi görmeden paçayı sıvamayın.2007 nin sonuna kadar diyor.9.aydayız 3 aydamı olacak hepsi.Hoho güldürmesin beni türk telekom
 

lucifer

Profesör
Ulan sana neremle güleyim be telekom !!! BİZ ÜVEY EVLAT MIYIZ ULAN,YARDIM EDİN 4GB KOTALILARA !!!

Yok öyle yan komşu 20 mb kullanacak,ben 4gb (Farem download butonuna tıklamayı unuttu bu arada :D)

 

Kriptograf

Profesör
kota gerçekten çok saçma fakat olmassa toptan çökeceğimiz bir şey :)
Bütün herkes kotasıza geçerse kilitlenir kalırız o zaman hiç kullanamayız tabiki bende istemem kota ama şuan şarlarda olmak zorunda alt yapı ne zaman bitti o zaman salıverin gitsin kotayı :) 20mbit hız gözümde çok büyüyor :)
 

AtakaN

Doçent
gokhans19 dedi ki:
Bizim için bişey farketmezki.Sonuçta 1mbit/4gb kotalılar üvey evlat oldukları için külkedisi kadar değerleri yok.Onlar sınırsızları 20mbit yaparlar biz 1mbitle 4gb kotayla bağlanırız yine..

süper yaa üvey evlat :D
 

semiramis

Öğrenci
işte asıl mesele kotaları 4gb ve 6gb ta bırakıcaklar böylece farkında olmadan iki günde kota aşımı aaaaa türk telekomda bize ....... başka bu yatırımı nereden finanse edecekler
 

muratcanberber

Profesör
Herhalde 1 mbit - 2 mbit - 4 mbit - 20 mbit gibi bir tablo oluşmayacktır.

6mbit 8 mbit 10 mbit .... 18mbit -20 mbit de oluşacaktır/ oluşmalıdır diye düşünüyorum.

Kotalıların fiyatları düşürülüp limiti ve hızı yükseltilmeli. Çünkü bizim gibi download , torrent Peer 2 peer yapan canavarlar yok :D . İnterneti sadece e-mail ini kontrol için kullanan insanlar için kotalı hala var olmalıdır .

ama bizim gibi 24/7 torrent yapanlar için bu hızlar çok düşük. 20 mbit in fiyatının
150 ytl yi geçmemesi gerektiğini düşünüyorum. Bizde 10 mbite 60-70 ytl ye bağlanırız. Fiyatlar düşsün hızlar artsın. Güel gidiyor böyle.

telekom yıllardır yapılan eleştirilerden dolayı yavaş yavaş yolunu buluyor. umarım 20 mbite 300 -400 ytl deyip kaos yaratmazlar
 

buraqq

Profesör
bu iş güme gider...

artık o kadar parayı da büyük şirketler verir. 10 bilgisayara paylaştırırlar
:D
 

croft

Doçent
ya bırakın allah aşkına adamlar 8mbts geceli kaç gün oldu arıyosun hattınız desteklemiyo cevabından başka ne duydunuz merak ediyorum
daha 8 e hazıır olmayan ttnet nerde kaldı 20
başka yerimle gülücem ayıp olucak :)
atasehirde bebekte oturan belki faydalanr ama benim gibi üsküdarın orta yerinde oturan nedense faydalanamaz düpedüz serefsiz bunlar
madem okadar yatırım yapmışlar alt yapılarını yenilemişler lan gelde sövme ozaman neden 8mbts karşılamıyo adammı kekliyolar anlamadımki
4gb kotalı yerlerde sürünücek herzamanki gibi bırakın yw inanmıyorum artık bunlara
bunlara analarının fiyatını sorsan 24 saat download etsen aylık 200 derler
download etmeye adil kullanım diye 512 ye düşürürler :D:Dbu arada jojoba günümüze gel 2009 dayız ne 2008 i
laan eski konuymuş bu bide yazdık okadar tüüüh kim hortlattı bunu lan
sinirden bakmadan yazmışım bunu hortlatanından ttnetten farkı yok
 

respector

Asistan
Ben de sevindim 20mbit geliyor diye meğer 2007'nin haberiymiş! :)
Türk Tekelom verdiği hangi sözü tutmuş ki bunu tutabilsin!
 

Neanderthal

Profesör
Ttnet'in bunu başaracağına zerre kadar inanmıyorum fakat inanan arkadaşlarımıza ben tarife fiyatlarını bir tahmin edeyim...

20 Mbit 4 Gb kotalı =65 TL
20 Mbit 6 Gb kotalı =85 TL
20 Mbit Sınırsız = 150 TL

Benden bu kadarlık ...
 

PRoMeTuS

Profesör
Bu gerçekten iyi bir haber işte
ama ben hala yurt dışı çıkışlarında sorun yaşıyorum
Speedtest.net - The Global Broadband Speed Test bu siteden herkes farklı ülkeler ile aralarındaki geçikmeyi (ping/lag/latency/delay) ve ulaştıkları son hızı görebilir
yurt içi ile kıyaslayınca ortaya büyük bir fark çıkıyor

Valla kardeş sıramız şimdilik 72 umarm yukarlara çıkarız.. :D bu siteden ülkelerin listesine ulaşabilirsiniz Speedtest.net - World Results

ayrıca telekomun 20 sine en iyi cevap bu olur heralde:
 

SDN Son Haberler

Son mesajlar

Üst