Sorularla İslamiyet

SmiLey

Profesör
Katılım
28 Ağustos 2009
Mesajlar
2,169
Reaksiyon puanı
55
Puanları
228
Geçenlerde sınıfta arkadaşlarla bir konuda tartışıyorduk ve ben yukarı çıkıyorum bahanesiyle google'a sordum durumu. Karşıma ilk çıkan siteye girdim ve gayet hoş bir görünümü vardı. Sitenin içeriğine pek fazla bakamadım ama aklıma yazmıştım bir kere:) Eve geldiğimde detaylı inceleme fırsatı buldum...

Sitenin Artıları:

1) Soru-Cevap sistemi çok iyi oturmuş ve sorulara en geç 2 gün içerisinde tatmin edici cevaplar veriliyor.

2) İsterseniz sorularınızı gizli olarak sorabilir ve sadece siz ve cevaplayan gözükür. Üçüncü bir kişi inceleyemez.

3) Arama yapmak gibi seçenekler için kayıtlı üye olmaya gerek yok.

4) Soruların yanında makaleler de yazılıyor.

5) Sitenin farklı dillerde de versiyonu bulunuyor.

Sitenin Eksileri:


1) Günlük bir soru hakkınız var. Aslında bunu anlamak gerekir. Çünkü bir soruya ortalama bir sayfa cevap veriliyor.

Aslında daha fazla devam etmek isterdim lakin yarın gireceğim iki sınav ve bir sonraki gün olan ve benim sıfır alacağıma inandığım geometri sınavı var. Sağlıcakla kalın:)

Unutmadan sitenin adresi: Sorularla İslamiyet
 

NikeSteeL

Dekan
Katılım
13 Mart 2009
Mesajlar
8,420
Reaksiyon puanı
131
Puanları
243
Yararlı Bir Site Ama Herkes Din Konusunda Fetva Veremez

Umarım Cevaplar Kaynaklarıyla Veriliyordur
 

theturkish

Asistan
Katılım
3 Şubat 2010
Mesajlar
179
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
güzel bir siteye benziyor ayrıca dedikleri gibi hiç reklam göremedim.. acaba cevaplarını nelere dayandırıyorlar ?
 

FIRTINA_SEM

Asistan
Katılım
18 Şubat 2009
Mesajlar
436
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Bu siteyi uzun zamandır biliyorum. Harika bir site her türlü sorunuzun cevabını muhakkak alabileceğiniz bir site bende tavsiye ederim. ;)
 

SmiLey

Profesör
Katılım
28 Ağustos 2009
Mesajlar
2,169
Reaksiyon puanı
55
Puanları
228
Sitede her cevabın altında mutlaka kaynaklar veriliyor.
 

theturkish

Asistan
Katılım
3 Şubat 2010
Mesajlar
179
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
eğer dediğiniz gibiyse güzel bir site yaymak lazım..
 

cheleby

Profesör
Katılım
8 Mayıs 2009
Mesajlar
2,716
Reaksiyon puanı
227
Puanları
243
Güzel site.Daha önceleri faydalanmıştım.
 

xerox3435

Profesör
Katılım
4 Mart 2010
Mesajlar
1,544
Reaksiyon puanı
47
Puanları
0
Hakkatende her zor sorunuza bile mantıklı verecek bi cevapları var (kaynak göstererek tabi)


Bu site alanında bir numara
 

Carnage

Prime Сasual Dating - Actual Girls
Cezalı
Katılım
19 Ekim 2009
Mesajlar
381
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Yaş
39
Güzel bir site. Sorulara verilen cevapların çoğu tatmin edici. Bence SDN'nin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi bölümü yerine bu siteyi tavsiye ederim.
 

kavrak

Profesör
Katılım
11 Mayıs 2009
Mesajlar
1,315
Reaksiyon puanı
12
Puanları
0
evet güzel bir site. çeşitli kaynaklardan derlenen cevaplar yeterince tatmin edici. arkadaşlara tavsiye ediyorum.
 

talsuv61

Asistan
Katılım
17 Kasım 2009
Mesajlar
194
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
Güzel cevaplar veriyorlar da, cevapları fazla uzun oluyor. Aslında uzun olması iyi ama benim kafamı karıştırıyor.
 

RocKhan

Doçent
Katılım
4 Mayıs 2009
Mesajlar
977
Reaksiyon puanı
15
Puanları
18
Cevapların güzel olması önemli değil, Doğru cevaplar verebilmesi önemli, Sunni inanışına göre doğru olan bazı şeyler diğer 3 büyük mezhebe göre yanlış.

Ayrıca Bir çok cevabın kaynağı Hadisler olarak gözüküyor, Hadisler ise En başta HZ.Muhammed tarafından yasaklanmıştır, ilk hadis HZ.Muhammed hayatta iken yazılmaya kalkılmış fakat Hz.Muhammed Kuran dururken başka yerde ne ararsınız diyerek bunların yazılmasını istememiştir.

İşin ironik yönü ise bu bilgiyi de bir hadisden öğreniyoruz. Fakat islam konusunda sorusu olan varsa açsın Kuranı okusun, öyle 3-5 sorum var kuran okumadan cevabı öğreneyim diyorsanız büyük şey kaybedersiniz.

Yine bir hadise göre Kuran okumamanın günahı Namaz kılmamanın günahından büyüktür, Namaz dinin direği ise Kuran temelidir, doğrudan Allah kelamıdır, bu nedenle Kuran okumak başlı başına ibadetttir.
 

talsuv61

Asistan
Katılım
17 Kasım 2009
Mesajlar
194
Reaksiyon puanı
6
Puanları
18
Önce sana göre sunnilik mezhep mi,mezhep değil mi? Sonra diğer 3 büyük mezhep hangileri bunu da yazsaydın ya.

Haşir Sûresinde Cenâb-ı Allah: “Peygamber size ne emretmişse onu alın, neyi yasaklamışsa ondan kaçının. Allah'tan korkun”

“O kendi keyfine göre konuşmaz. O ancak kendisine vahyolunanı söyler”
Necm Süresi

Nisa Sûresinde Cenâb-ı Allah: “Her kim Allah'a ve Peygambere itaat ederse, işte onlar, Allah'ın kendilerine pek büyük nimetler bağışladığı peygamberler, sıddıklar, şehitler ve salih kimselerle beraberdirler. Onlar ise ne güzel arkadaştırlar” buyuruyor.


Kuranda Peygamberimize uyulması gerektiğine dair onlarca ayet varken senin gibilerinin niyetinden kuşku duymamak elde değil.
Aklıma peygamberimizin veda hutbesi de geldi.Madem öyleydi peygamberimiz veda hutbesini neden yaptı.Ne gerek vardı ki, cemat Kurandan öğrenemez miydi?

Hem hadisleri reddediyorsun hem de en sonda yine hadisten örnek veriyorsun.

Allah bizi içimizdeki fitnecilerden korusun...
 

Nordkapp

Doçent
Katılım
30 Ağustos 2009
Mesajlar
787
Reaksiyon puanı
16
Puanları
18
Site guzel. Her soruya kaynaklari ile birlikte cevap veriyorlar.

Rockhan, guzel kardesim, o dediklerinin kaynagi nedir? Neye dayanarak soyluyorsun?

Sen o zaman Kuran okurken Allahu Teala'nin Peygamber Efendimize(s.a.v.) uymamiz gerektigini emrettigi ayetleri gozden kacirmissin. Yada o ayetlere denk gelmemissin. Bir kac tane yazayim buraya. Dilersen daha fazlasina arastirma yaparak ulasabilirsin.

1- “Kim Peygambere itaat ederse Allah’a itaat etmiş olur.” Nisa, 80

2- “Peygamber size ne verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa ondan da sakının.” Haşr, 7

3- “De ki; “Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok merhametli ve bağışlayıcıdır. De ki; “Allah’a ve peygambere itaat edin! Eğer dönerlerse muhakkak ki Allah kafirleri sevmez.” Al-i İmran, 31-32

4- “…Kim Allah’a ve Rasulüne itaat ederse (Allah) onu altlarından nehirler akan cennetlere koyar; orada ebedi olarak kalıcıdırlar. İşte büyük kurtuluş budur.” Nisa, 64

5- “Kim Allah’a ve Rasul’e itaat ederse işte onlar; Allah’ın kendilerine nimet verdiği peygamberler, sıdıklar, şehidler ve Salih kimselerle beraberdirler. İşte onlar, ne güzel arkadaştırlar.” Nisa, 69

6- “Allah’a itaat edin, peygambere de itaat edin ve (ona muhalefetten) sakının! Buna rağmen yüz çevirirseniz, artık bilin ki, Rasulümüze düşen ancak apaçık bir tebliğdir.” Maide, 92

7- “…Eğer gerçek mü’minler iseniz, Allah’a ve Rasulüne itaat edin!” Enfal, 1

Mesela Kuran'da namaz kilin, oruc tutun, zekat verin, hacca gidin vs... diye emrediliyor. Ama nasil yapilacagi yazmiyor. Bizde bunlari Paygamber Efendimiz'den (s.a.v.) ogreniyoruz. O nasil yapmissa, Allah'u Teala O'na nasil yapilmasini buyurmussa bizde onun gibi yapiyoruz yada yapmaya calisiyoruz. Ve bu bilgilerde Hadis araciligi ile gunumuze kadar ulasmistir. Yani hadisin yasaklanmasi gibi bir sey soz konusu olamaz.

Sana tavsiye guzel kardesim, okuduklarini, duyduklarini arastir. Bu en iyisi ve en dogrusu olacaktir.
Selametle...
 

RocKhan

Doçent
Katılım
4 Mayıs 2009
Mesajlar
977
Reaksiyon puanı
15
Puanları
18
Önce sana göre sunnilik mezhep mi,mezhep değil mi? Sonra diğer 3 büyük mezhep hangileri bunu da yazsaydın ya.

Haşir Sûresinde Cenâb-ı Allah: “Peygamber size ne emretmişse onu alın, neyi yasaklamışsa ondan kaçının. Allah'tan korkun”

“O kendi keyfine göre konuşmaz. O ancak kendisine vahyolunanı söyler”
Necm Süresi

Nisa Sûresinde Cenâb-ı Allah: “Her kim Allah'a ve Peygambere itaat ederse, işte onlar, Allah'ın kendilerine pek büyük nimetler bağışladığı peygamberler, sıddıklar, şehitler ve salih kimselerle beraberdirler. Onlar ise ne güzel arkadaştırlar” buyuruyor.


Kuranda Peygamberimize uyulması gerektiğine dair onlarca ayet varken senin gibilerinin niyetinden kuşku duymamak elde değil.
Aklıma peygamberimizin veda hutbesi de geldi.Madem öyleydi peygamberimiz veda hutbesini neden yaptı.Ne gerek vardı ki, cemat Kurandan öğrenemez miydi?

Hem hadisleri reddediyorsun hem de en sonda yine hadisten örnek veriyorsun.

Allah bizi içimizdeki fitnecilerden korusun...

Aslında benim size cevap olarak vereceğim şeyleri siz zaten yazmışsınız, bu durumda sizinle benim görüşlerim aynı, buna rağmen beni fitnecilikle suçlamanıza üzüldüm.

“O kendi keyfine göre konuşmaz. O ancak kendisine vahyolunanı söyler”
Necm Süresi

Zaten benim demek istediğim bu ayetteki durumdur, sanırım yanlış anlaşıldım. Ben Hz.Muhammed'in sözlerine güven olmaz demedim, demek istediğim aynen ayetteki gibidir, o ne söylediyse kurandandır, kuranla çelişmez.

Benim bahsettiğim Hadisler Hz.Muhammed öldükden 200 yıl sonra yazılmaya başlanan hadislerdir, mantıklı hiç bir insan bunların tamamı doğrudur ya da yanlıştır diyemez, bu durumda bu hadisler kuran ı kerim ile karşılaştırır, çelişen bir durum yoksa bahsi geçen hadislere doğrudur diyebiliriz, kuran ile çelişiyorsa yanlıştır deriz, bunda bir fitnecilik göremiyorum.


Site guzel. Her soruya kaynaklari ile birlikte cevap veriyorlar.

Rockhan, guzel kardesim, o dediklerinin kaynagi nedir? Neye dayanarak soyluyorsun?

Sen o zaman Kuran okurken Allahu Teala'nin Peygamber Efendimize(s.a.v.) uymamiz gerektigini emrettigi ayetleri gozden kacirmissin. Yada o ayetlere denk gelmemissin. Bir kac tane yazayim buraya. Dilersen daha fazlasina arastirma yaparak ulasabilirsin.

1- “Kim Peygambere itaat ederse Allah’a itaat etmiş olur.” Nisa, 80

2- “Peygamber size ne verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa ondan da sakının.” Haşr, 7

3- “De ki; “Eğer Allah’ı seviyorsanız bana uyun ki, Allah da sizi sevsin ve günahlarınızı bağışlasın. Allah çok merhametli ve bağışlayıcıdır. De ki; “Allah’a ve peygambere itaat edin! Eğer dönerlerse muhakkak ki Allah kafirleri sevmez.” Al-i İmran, 31-32

4- “…Kim Allah’a ve Rasulüne itaat ederse (Allah) onu altlarından nehirler akan cennetlere koyar; orada ebedi olarak kalıcıdırlar. İşte büyük kurtuluş budur.” Nisa, 64

5- “Kim Allah’a ve Rasul’e itaat ederse işte onlar; Allah’ın kendilerine nimet verdiği peygamberler, sıdıklar, şehidler ve Salih kimselerle beraberdirler. İşte onlar, ne güzel arkadaştırlar.” Nisa, 69

6- “Allah’a itaat edin, peygambere de itaat edin ve (ona muhalefetten) sakının! Buna rağmen yüz çevirirseniz, artık bilin ki, Rasulümüze düşen ancak apaçık bir tebliğdir.” Maide, 92

7- “…Eğer gerçek mü’minler iseniz, Allah’a ve Rasulüne itaat edin!” Enfal, 1

Mesela Kuran'da namaz kilin, oruc tutun, zekat verin, hacca gidin vs... diye emrediliyor. Ama nasil yapilacagi yazmiyor. Bizde bunlari Paygamber Efendimiz'den (s.a.v.) ogreniyoruz. O nasil yapmissa, Allah'u Teala O'na nasil yapilmasini buyurmussa bizde onun gibi yapiyoruz yada yapmaya calisiyoruz. Ve bu bilgilerde Hadis araciligi ile gunumuze kadar ulasmistir. Yani hadisin yasaklanmasi gibi bir sey soz konusu olamaz.

Sana tavsiye guzel kardesim, okuduklarini, duyduklarini arastir. Bu en iyisi ve en dogrusu olacaktir.
Selametle...

Rockhan, guzel kardesim, o dediklerinin kaynagi nedir? Neye dayanarak soyluyorsun?
Kaynak kesinliği belli olmayan hadislerdir, üstelik bu hadisler reklamı yapılan sitede de var, hem yasaklayan hadisi hem de onaylayan hadisleri görebilirsiniz bunlar tüm islam alemi tarafından bilinir.

Ayrıca, Güzel kardeşim bana örnek diye verdiğiniz ayetlerin hepsini zaten biliyorum ve imanım inancım tam, en ufak tereddütüm dahi yok ama o ayetlerin hepsinin arasına vereceğim örnek şeklinde bir okuma sırası koyarsanız benim demek istediğimi anlarsınız, aslında hepimiz aynı şeyleri söylemişiz, ama yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum.

örnek ise budur.


1- “Kim Peygambere itaat ederse Allah’a itaat etmiş olur.” Nisa, 80
çünkü ''“O kendi keyfine göre konuşmaz. O ancak kendisine vahyolunanı söyler”
Necm Süresi

2- “Peygamber size ne verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa ondan da sakının.” Haşr, 7 Çünkü ''“O kendi keyfine göre konuşmaz. O ancak kendisine vahyolunanı söyler” Necm Süresi

Yalnız ayetleri kurandan ayırıp copy paste yapınca farklı oluyor bir de genel anlamı içinde tüm ayetlerle birlikde diğer ayetlerle çeliştirmeden okursanız o zaman daha anlaşılır olur.

Elbette peygamberin her dediğine inanacağız veda hutbesine de inanacağız, çünkü Hz.Allah c.c bize ne diyor ''O kendi keyfine göre konuşmaz. O ancak kendisine vahyolunanı söyler” Necm Süresi

Hz.Muhammed'in veda hutbesinde Kuran ile yani Allah'ın kuranda bize bildirdikleri ile çelişen hiç bir şey bulamayız, burada söyledikleri kendi sözleri de olsa kuranın ayetleri ile aynı doğrultudadır.

Demişsiniz ki ''Mesela Kuran'da namaz kilin, oruc tutun, zekat verin, hacca gidin vs... diye emrediliyor. Ama nasil yapilacagi yazmiyor. Bizde bunlari Paygamber Efendimiz'den (s.a.v.) ogreniyoruz. O nasil yapmissa, Allah'u Teala O'na nasil yapilmasini buyurmussa bizde onun gibi yapiyoruz yada yapmaya calisiyoruz. Ve bu bilgilerde Hadis araciligi ile gunumuze kadar ulasmistir. Yani hadisin yasaklanmasi gibi bir sey soz konusu olamaz.

Burada yanlışınız var, kuranda namaz kılın diyor demişsiniz nasıl yapılacağı yazmıyor, doğru ama yanlış olan şu, biz bunları hadislerden öğrenmiyoruz, Hz.muhammed namaz kılarken hayatta iken onun nasıl namaz kıldığı binlerce onbinlerce insan tarafından görülmüştür bu sayı herkez birbirine öğretecek şekildede Hz.Muhammed hayatta iken artmıştır.

ilk hadis kitabı ise Hz.Muhammedin ölümünden 200 yıl sonra yazılmıştır, o zaman bu mantığa göre herkez kendi kafasına göre mi namaz kıldı, zekat verdi, hacca gitti. Bu 200 yıl ilk hadis kitabı yazılana kadar kimse namaz kılmadımı, haşa böyle bir durum yoktur, hiç kimse de namaz kılmayı hadis kitaplarından öğrenmedi, zaten bilinen, hemde milyonlarca insanın kılmayı bildiği bir namazı, kimse kitaplardan öğrenmedi. Hadislerde ve dini konularda bilgi veren kitaplardan öğrenenler yokmudur vardır, fakat burada bahsettiğimiz konu farklı, ilk kez namaz kılmak nasıl öğrenildi? Cevap Hadis kitaplarından değil. Kimse derken bu konu dahilinde kimse kitapdan öğrenmedi diyorum.

Böyle bir durum söz konusu değil.

Üstelik Kuranı yok sayarak Kuranda namazın nasıl kılınacağı yazmıyor demek kurana karşı saygısızlıkdır, üstelik namaz Hz.İbrahimden beri kılınıyordu, bunu kurandaki ayetlerden görüyoruz.

Kuranda Hz.İsa'nın annesi Hz.Meryem e dahi Allah namaz kılması gerektiğini söylüyor,
(Ali İmran 43: Ey Meryem, Rabbine divan dur, secdeye kapan ve rükû edenlerle birlikte rükû et. ) bu ayette hem ne yapması gerektiği hem de kimlerle beraber namaz kılacağı yazıyor, demekki Namaz kılmayı bilen başka insanlar da var.

Yani sayın Nordkapp zamanında namaz kılanlar namaz kılmaya Hz.İbrahimle birlikde başladı ki Hz.Meryeme kadar da nasıl namaz kılınacağı biliniyordu, bilindiğini bize KURAN söylüyor Allah söylüyor.

Yusuf Suresi 111: Yemin olsun ki, resullerin hikâyelerinde, aklını ve gönlünü çalıştıranlar için bir ibret vardır. Bu Kur'an, uydurulacak bir hadis değildir; aksine o, önündekini tasdikleyici, her şeyi ayrıntılı kılıcıdır. İnanan bir topluluk için de bir kılavuz ve bir rahmettir.

Arapçada Hadis Söz demektir, Hz.Muhammedin söylemiş olduğu iddia edilen Hadis kitapları o mübarek insanın ölümünden 150-200 yıl sonra yazılmıştır, bir rivayete göre toplam 2,5 milyon kadar hadis vardır, hangisi doğru hangisi yanlış işin içinden çıkmak zordur.

Ben kuranın tamamını okudum ve bu ayetleri bana yazdıklarınızı hepsini biliyorum fakat ben bu ayeti gördükden sonra Hadislere inanmaya korkarım, isteyen istediği gibi yorumlasın ayeti ya da hadisleri ben kuran'a bakarım.

Çünkü bu Ayeti her okuduğumda korkarım ve içim ürperir.
A'raf Suresi 185:A'raf Suresi 185: Göklerin ve yerin melekutuna, Allah'ın yarattığı herhangi birşeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kuran’dan sonra hangi hadise iman ediyorlar?

Tur Suresi 34: Eğer doğru sözlü iseler, onun benzeri bir hadis getirsinler.
Mürselat Suresi 50 Artık bundan sonra hangi hadise iman edecekler?

Hakka suresi:
44. Eğer bazı lafları bizim sözlerimiz diye ortaya sürseydi,
45. Yemin olsun, ondan sağ elini koparırdık.
46. Sonra ondan can damarını mutlaka keserdik.
47. Sizin hiçbiriniz ona siper de olamazdınız.

Bu ayetlerdede açık anlaşılıyor ki Hz.Muhammed ne söylediyse Allah'dandır, Kuran la örtüşür.

Ebu Said El Hudri demiştir ki: "Ben Allah'ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedim. Ama o, benim bu talebimi redderek buna izin vermedi."
(Takyid El İlim)
“Benden Kur´an dışında hiçbir şey yazmayın. Kim benden Kur´an dışında bir şey yazmışsa imha etsin.”
(Müslim, Sahihi Müslim Kitab-ı Zühd, Hanbel, Müsned 3/12, 21, 33)
Darimi’deki hadis ise şöyledir: “Sahabe Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istediler. Ancak onlara izin verilmedi.”
(Darimi, es-Sünen)

Mesela bunlar da hadisdir, fakat kuran ı kerimden ayetlerle karşılaştırıp doğrulamasını yapınca çelişmemektedir. Elbette hadis yazılmasına izin verildiği yönünde de Hz.Muhammed'e atfedilen hadisler vardır fakat bana göre Araf suresi 185 ile çelişir, çelişmemesi için ise ayeti farklı yorumlamak gerekir ki benim bunu yapmaya cesaretim yok, buyursun cesareti olan varsa Allahın sözlerini kendi istediği gibi yorumlasın da görelim. Eğer yanlışım varsa cennetin tüm kapıları bana açılsa dahi sırat köprüsünden kendimi aşağı atarım, yalanım varsa Allah benim şu an şu dakika belamı versin. Amin.

Allah hepimizi fitnecilerden ve iftiracılardan korusun.
 

SmiLey

Profesör
Katılım
28 Ağustos 2009
Mesajlar
2,169
Reaksiyon puanı
55
Puanları
228
Hadisleri kabul etmemek doğru değildir. Tabii hadisler içerisinde de güvenilir ve güvenilir olmayanlar şeklinde bir ayrım vardır. Kur'an'ı herkes okuyabilir ama herkes anlayamaz. İşte burda tefsir ortaya çıkar. Ve yanılmıyorsam ikiniz de aynı şeyleri savunuyorsunuz. Yani tartışmanın gereği olmadığını düşünüyorum. Bilmem siz ne dersiniz? :)
 

Nordkapp

Doçent
Katılım
30 Ağustos 2009
Mesajlar
787
Reaksiyon puanı
16
Puanları
18
Aslında benim size cevap olarak vereceğim şeyleri siz zaten yazmışsınız, bu durumda sizinle benim görüşlerim aynı, buna rağmen beni fitnecilikle suçlamanıza üzüldüm.

“O kendi keyfine göre konuşmaz. O ancak kendisine vahyolunanı söyler”
Necm Süresi

Zaten benim demek istediğim bu ayetteki durumdur, sanırım yanlış anlaşıldım. Ben Hz.Muhammed'in sözlerine güven olmaz demedim, demek istediğim aynen ayetteki gibidir, o ne söylediyse kurandandır, kuranla çelişmez.

Benim bahsettiğim Hadisler Hz.Muhammed öldükden 200 yıl sonra yazılmaya başlanan hadislerdir, mantıklı hiç bir insan bunların tamamı doğrudur ya da yanlıştır diyemez, bu durumda bu hadisler kuran ı kerim ile karşılaştırır, çelişen bir durum yoksa bahsi geçen hadislere doğrudur diyebiliriz, kuran ile çelişiyorsa yanlıştır deriz, bunda bir fitnecilik göremiyorum.




Kaynak kesinliği belli olmayan hadislerdir, üstelik bu hadisler reklamı yapılan sitede de var, hem yasaklayan hadisi hem de onaylayan hadisleri görebilirsiniz bunlar tüm islam alemi tarafından bilinir.

Ayrıca, Güzel kardeşim bana örnek diye verdiğiniz ayetlerin hepsini zaten biliyorum ve imanım inancım tam, en ufak tereddütüm dahi yok ama o ayetlerin hepsinin arasına vereceğim örnek şeklinde bir okuma sırası koyarsanız benim demek istediğimi anlarsınız, aslında hepimiz aynı şeyleri söylemişiz, ama yanlış anlaşıldığımı düşünüyorum.

örnek ise budur.


1- “Kim Peygambere itaat ederse Allah’a itaat etmiş olur.” Nisa, 80
çünkü ''“O kendi keyfine göre konuşmaz. O ancak kendisine vahyolunanı söyler”
Necm Süresi

2- “Peygamber size ne verdiyse onu alın, size neyi yasakladıysa ondan da sakının.” Haşr, 7 Çünkü ''“O kendi keyfine göre konuşmaz. O ancak kendisine vahyolunanı söyler” Necm Süresi

Yalnız ayetleri kurandan ayırıp copy paste yapınca farklı oluyor bir de genel anlamı içinde tüm ayetlerle birlikde diğer ayetlerle çeliştirmeden okursanız o zaman daha anlaşılır olur.

Elbette peygamberin her dediğine inanacağız veda hutbesine de inanacağız, çünkü Hz.Allah c.c bize ne diyor ''O kendi keyfine göre konuşmaz. O ancak kendisine vahyolunanı söyler” Necm Süresi

Hz.Muhammed'in veda hutbesinde Kuran ile yani Allah'ın kuranda bize bildirdikleri ile çelişen hiç bir şey bulamayız, burada söyledikleri kendi sözleri de olsa kuranın ayetleri ile aynı doğrultudadır.

Demişsiniz ki ''Mesela Kuran'da namaz kilin, oruc tutun, zekat verin, hacca gidin vs... diye emrediliyor. Ama nasil yapilacagi yazmiyor. Bizde bunlari Paygamber Efendimiz'den (s.a.v.) ogreniyoruz. O nasil yapmissa, Allah'u Teala O'na nasil yapilmasini buyurmussa bizde onun gibi yapiyoruz yada yapmaya calisiyoruz. Ve bu bilgilerde Hadis araciligi ile gunumuze kadar ulasmistir. Yani hadisin yasaklanmasi gibi bir sey soz konusu olamaz.

Burada yanlışınız var, kuranda namaz kılın diyor demişsiniz nasıl yapılacağı yazmıyor, doğru ama yanlış olan şu, biz bunları hadislerden öğrenmiyoruz, Hz.muhammed namaz kılarken hayatta iken onun nasıl namaz kıldığı binlerce onbinlerce insan tarafından görülmüştür bu sayı herkez birbirine öğretecek şekildede Hz.Muhammed hayatta iken artmıştır.

ilk hadis kitabı ise Hz.Muhammedin ölümünden 200 yıl sonra yazılmıştır, o zaman bu mantığa göre herkez kendi kafasına göre mi namaz kıldı, zekat verdi, hacca gitti. Bu 200 yıl ilk hadis kitabı yazılana kadar kimse namaz kılmadımı, haşa böyle bir durum yoktur, hiç kimse de namaz kılmayı hadis kitaplarından öğrenmedi, zaten bilinen, hemde milyonlarca insanın kılmayı bildiği bir namazı, kimse kitaplardan öğrenmedi. Hadislerde ve dini konularda bilgi veren kitaplardan öğrenenler yokmudur vardır, fakat burada bahsettiğimiz konu farklı, ilk kez namaz kılmak nasıl öğrenildi? Cevap Hadis kitaplarından değil. Kimse derken bu konu dahilinde kimse kitapdan öğrenmedi diyorum.

Böyle bir durum söz konusu değil.

Üstelik Kuranı yok sayarak Kuranda namazın nasıl kılınacağı yazmıyor demek kurana karşı saygısızlıkdır, üstelik namaz Hz.İbrahimden beri kılınıyordu, bunu kurandaki ayetlerden görüyoruz.

Kuranda Hz.İsa'nın annesi Hz.Meryem e dahi Allah namaz kılması gerektiğini söylüyor,
(Ali İmran 43: Ey Meryem, Rabbine divan dur, secdeye kapan ve rükû edenlerle birlikte rükû et. ) bu ayette hem ne yapması gerektiği hem de kimlerle beraber namaz kılacağı yazıyor, demekki Namaz kılmayı bilen başka insanlar da var.

Yani sayın Nordkapp zamanında namaz kılanlar namaz kılmaya Hz.İbrahimle birlikde başladı ki Hz.Meryeme kadar da nasıl namaz kılınacağı biliniyordu, bilindiğini bize KURAN söylüyor Allah söylüyor.

Yusuf Suresi 111: Yemin olsun ki, resullerin hikâyelerinde, aklını ve gönlünü çalıştıranlar için bir ibret vardır. Bu Kur'an, uydurulacak bir hadis değildir; aksine o, önündekini tasdikleyici, her şeyi ayrıntılı kılıcıdır. İnanan bir topluluk için de bir kılavuz ve bir rahmettir.

Arapçada Hadis Söz demektir, Hz.Muhammedin söylemiş olduğu iddia edilen Hadis kitapları o mübarek insanın ölümünden 150-200 yıl sonra yazılmıştır, bir rivayete göre toplam 2,5 milyon kadar hadis vardır, hangisi doğru hangisi yanlış işin içinden çıkmak zordur.

Ben kuranın tamamını okudum ve bu ayetleri bana yazdıklarınızı hepsini biliyorum fakat ben bu ayeti gördükden sonra Hadislere inanmaya korkarım, isteyen istediği gibi yorumlasın ayeti ya da hadisleri ben kuran'a bakarım.

Çünkü bu Ayeti her okuduğumda korkarım ve içim ürperir.
A'raf Suresi 185:A'raf Suresi 185: Göklerin ve yerin melekutuna, Allah'ın yarattığı herhangi birşeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kuran’dan sonra hangi hadise iman ediyorlar?

Tur Suresi 34: Eğer doğru sözlü iseler, onun benzeri bir hadis getirsinler.
Mürselat Suresi 50 Artık bundan sonra hangi hadise iman edecekler?

Hakka suresi:
44. Eğer bazı lafları bizim sözlerimiz diye ortaya sürseydi,
45. Yemin olsun, ondan sağ elini koparırdık.
46. Sonra ondan can damarını mutlaka keserdik.
47. Sizin hiçbiriniz ona siper de olamazdınız.

Bu ayetlerdede açık anlaşılıyor ki Hz.Muhammed ne söylediyse Allah'dandır, Kuran la örtüşür.

Ebu Said El Hudri demiştir ki: "Ben Allah'ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istedim. Ama o, benim bu talebimi redderek buna izin vermedi."
(Takyid El İlim)
“Benden Kur´an dışında hiçbir şey yazmayın. Kim benden Kur´an dışında bir şey yazmışsa imha etsin.”
(Müslim, Sahihi Müslim Kitab-ı Zühd, Hanbel, Müsned 3/12, 21, 33)
Darimi’deki hadis ise şöyledir: “Sahabe Allah’ın elçisinden sözlerini yazmak için izin istediler. Ancak onlara izin verilmedi.”
(Darimi, es-Sünen)

Mesela bunlar da hadisdir, fakat kuran ı kerimden ayetlerle karşılaştırıp doğrulamasını yapınca çelişmemektedir. Elbette hadis yazılmasına izin verildiği yönünde de Hz.Muhammed'e atfedilen hadisler vardır fakat bana göre Araf suresi 185 ile çelişir, çelişmemesi için ise ayeti farklı yorumlamak gerekir ki benim bunu yapmaya cesaretim yok, buyursun cesareti olan varsa Allahın sözlerini kendi istediği gibi yorumlasın da görelim. Eğer yanlışım varsa cennetin tüm kapıları bana açılsa dahi sırat köprüsünden kendimi aşağı atarım, yalanım varsa Allah benim şu an şu dakika belamı versin. Amin.

Allah hepimizi fitnecilerden ve iftiracılardan korusun.

Rockhan kardes sunu kabul et ki ilk mesajin hic aciklayici degil ve tartismaya cok musait. Ayrica ben seni fitnecilikle suclamadim.

Konuyu fazla uzatmiycam cunku hemen hemen ayni seyleri soyluyoruz ama eklemek istegim bazi seyler var.

Simdi Peygamber Efendimizin(s.a.v.) sozlerinin Kuran'la paralel oldugu, Kur'an karsi olmadigi ve Peygamber Efendimiz'in(s.a.v.) Kuran dogrultusunda hareket ettigi konusunda hem fikiriz. Kur'an demekte Allah'in emirleri demektir.

Ibadetlerin yapilisini Peygamber Efendimiz'den(s.a.v.) ogrenmek kismina gelince, simdi biz nasil ondan ogreniyorsak o bilgileri o zamandaki sahabeler ve O'ndan sonraki muslumanlar da ondan ogrendikleri sekilde ibadet ettiler ve yine ondan ogrendiler. O zaman hadis yok diyemezsin. O zamanda vardi ama toplanmis degildi. O zamanlar sozlu olarak yayiliyordu hadisler. Diger ibadetlerde ayni sekilde. Mesela allahu Teala Cibril(a.s.) araciligi ile nasil Hacc yapilacagini Peygamber Efendimiz'e(s.a.v) ogretmistir. Peygamber Efendimiz'de diger muslumanlara ogretmistir. Nasil yapilacagini anlatmistir. Ve bu sekilde sonraki nesillere aktarilmistir.

Sen olayi yanlis yorumlamisin o zamana kadar kimse kafasina gore ibadet etmedi. Tabikide senin dedigin sekilde ibadet etmek ogrenildi. Ama burda bi yanlisin var. Senin dedigin soyle anlasiliyor : "Hadis ilk zamanlar yoktu, Peygamber Efendimiz'den 200 yil sonra ortaya cikti. Daha once yoktu boyle bir sey." Dedigin boyle anlasiliyor. Bende diyorum ki Hadis ilk zamanlarda vardi sonra da. Ilk zamanlarda yazili degildi. Sonradan yazildi. Mesela iki meshur hadis alimi Buhari ve Muslim. Eger bir hadis her ikisi tarafindan da rivayet edilmisse gercekliginde suphe duyulmaz. Bunu ben soylemiyorum, yanlis anlama sakin. Bugun git Arabistan'a durum boyledir.

Bu arada ben nasil ibadet edilecegi Kur'an'da yazmiyor demekle Kuran'a saygisizlik etmiyorum. Yaziyor mu Kur'anda namazin nasil kilinacagi? Mesela Ruku'ya gidin, secde edin, Kur'an okuyun deniyor. Eger diyorsan Kur'an'da ne deniyorsa onu yapsak yeterli bugunku sekli ile Namaza gerek yok diyorsan bilmiyorum oda ayri bir tartisma konusu olabilir. Ama Oyle demek istedigini sanmiyorum.

“Benden Kur´an dışında hiçbir şey yazmayın. Kim benden Kur´an dışında bir şey yazmışsa imha etsin.” Diger verdigin hadislerin sahih olup olmadigini bilmem ama bu hadis her seyi anlatiyor. Bizim dedigimiz de bu zaten.

Son olarak sunu soylemek istiyorum. Peygamber Efendimiz Veda Hutbesinde bize iki seye, Kuran ve Sunnete uymamizi soylemistir. Bahsi gecen yer. "Size iki emânet bırakıyorum. Onlara sımsıkı sarıldıkça yolunuzu hiç şaşırmazsınız. Bu emânetler, Allah'ın kitabı Kur'ân ve O'nun Peygamberinin sünnetidir."

Hadis Sunnet anlayisinin icerisindedir. Once bunda anlasmaya varmak lazim. Hadisi Arabca'da soz anlamina gelir demissin. Tamam dogrudur. Ama boyle yalin bir anlam yuklemek hicte dogru degil. Hadisi dusunurken agizdan cikan soz olarak dusunmeyecegiz. O zaman herkesin dedigi sozu Hadis olarak tanimlamak gerekir Allah korusun. Yani burdaki duz mantigi bi kenara birakalim. Hadis Peygamber Efendimiz'den(s.a.v.) rivayet edilen ve Allah'in emir ve yasaklarina, Kur'an'a aykiri olmayan sozleridir. Benim bildigim en basit anlami ile Hadis budur.

"A'raf Suresi 185:A'raf Suresi 185: Göklerin ve yerin melekutuna, Allah'ın yarattığı herhangi birşeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kuran’dan sonra hangi ze iman ediyorlar?

Tur Suresi 34: Eğer doğru sözlü iseler, onun benzeri bir hadis getirsinler.
Mürselat Suresi 50 Artık bundan sonra hangi
ze iman edecekler?"

Bu ayetleri yazarken "soz" kelimesi yerine "hadis" yazmana gerek yoktu. Turkce meal oldugu icin Turkce Soz yazmak daha yerinde olacaktir. Soz olarak degistirdim, bakalim simdi nasil olacak. Burda "hadis" yazarak Peygamber Efendimiz'den (s.a.v.) rivayet edilen hadisleri kasdetmedigini varsayiyorum. Gerci konu itibari ile onu kasdettigin anlasiliyor ama biz yine de iyi niyetimizi koruyalim. Bu ayetleri okurken onceki ve sonraki ayetlerle birlikte okuman daha yararli olacaktir. Ayetlerde gecen soz kelimesi ile tamamen uzerinde konustugumuz hadisleri kasdediyorsan eger buyuk bir yanlis ve anlam bozukluguna yol acar. Kur'andaki anlam bozuklugu Turkce'ninkine benzemez guzel kardesim...

Mesela Araf suresinden verdigin ayete cesitli meal kitaplarindan baktim. Bi tanesini yazayim. Bir bak bakalim fark var mi?

Bunlar göklerin, yerin ve Allah'ın yarattığı her hangi birşeyin tedbir ve tasarrufu hakkında hiçbir fikir yürütemediler mi? Ve bir de şu ecellerinin yaklaşmış olması ihtimalini hiç düşünmediler mi? O halde buna inanmadıktan sonra hangi söze inanırlar.

Buda Necm suresinden verdigin ayetler. Elini keserdik demiyor mesela...

44, 45. Eğer (Peygamber) bize isnat ederek bazı sözler uydurmuş olsaydı mutlaka onu kudretimizle yakalardık. 46. Sonra da onun şah damarını mutlaka keserdik. 47. Hiçbiriniz de bu cezayı engelleyip ondan savamazdı. Son olarak yanlis anlama hic bir seyi soylerken kirici davranma niyetinde degilim. Yada art niyetle soylemiyorum. Cok iyi niyetli bir kardesimizsin ama manalara sadece duz mantikla bakmamak gerekir.

Bi yanlisimiz bi kusurumuz olmussa affola... Saygilar...
 

RocKhan

Doçent
Katılım
4 Mayıs 2009
Mesajlar
977
Reaksiyon puanı
15
Puanları
18
Ibadetlerin yapilisini Peygamber Efendimiz'den(s.a.v.) ogrenmek kismina gelince, simdi biz nasil ondan ogreniyorsak o bilgileri o zamandaki sahabeler ve O'ndan sonraki muslumanlar da ondan ogrendikleri sekilde ibadet ettiler ve yine ondan ogrendiler. O zaman hadis yok diyemezsin. O zamanda vardi ama toplanmis degildi. O zamanlar sozlu olarak yayiliyordu hadisler. Diger ibadetlerde ayni sekilde. Mesela allahu Teala Cibril(a.s.) araciligi ile nasil Hacc yapilacagini Peygamber Efendimiz'e(s.a.v) ogretmistir. Peygamber Efendimiz'de diger muslumanlara ogretmistir. Nasil yapilacagini anlatmistir. Ve bu sekilde sonraki nesillere aktarilmistir.

Bence bahsettiğiniz olay Hadis kavramının dışında, özellikle o zaman yayılan bilgi hadis değildi, o zaman kuranı kerimin indiği ve inmeye devam edildiği bir çağdı, o zaman yayılan tüm Hadisler(sözler) kuranı yaymak kurandan bahsetmektir, senin benim karşılıklı konuşmamız Hz.Peygamber şöyle emretti dememiz bile hadisdir. HZ.Muhammedin kendisinin insanlara bizzat öğrettiği şeylerle bizim bahsettiğimiz Hadisler aynı şeyler değil, benim bahsettiğim hadisler bugün sayısı 2.5 milyona ulaşmış hangisi %100 yanlış hangisi %100 doğru bulamayacağımız hadis kitaplarında yazılı olan hadislerden bahsediyoruz, kaldı ki bu hadislerde Hz.Muhammedin tuvallete gidince hangi eliyle temizlik yaptığına varana kadar bir terbiyesizlik ve küfür diz boyudur, eğer yeterince hadis okuduysanız Hz.Muhammede küfür boyutuna varan hadisler var.

Şimdi kalkıp o dönemde bizzat Hz:Muhammedi kendi gözleri ile görüp duyan insanların çağından bahsediyorsun bunlar hadis diyorsun, öyle şey olmaz, ortada canlı kanlı bir peygamber var insanlar elbette peygamberden öğrenecek, kimse okuma yazma bilmiyor kuran daha inmeye devam ediyor, bildiğiniz gibi kuran ı kerimin inmesi öyle 1-2 yılda bitmedi, insanlar elbette peygambere soracak, o da cevap verecek, mecburdur aksi düşünülemez, bu bağlamda tüm insanların konuştukları hadisdir, Bugün arabistana gidin Biri size dese ki ''Ben sizin sözlerinize inanmadım'' bunu Hadis kelimesinin çoğulunu kullanarak yapar.

Sen olayi yanlis yorumlamisin o zamana kadar kimse kafasina gore ibadet etmedi. Tabikide senin dedigin sekilde ibadet etmek ogrenildi. Ama burda bi yanlisin var. Senin dedigin soyle anlasiliyor : "Hadis ilk zamanlar yoktu, Peygamber Efendimiz'den 200 yil sonra ortaya cikti. Daha once yoktu boyle bir sey." Dedigin boyle anlasiliyor. Bende diyorum ki Hadis ilk zamanlarda vardi sonra da. Ilk zamanlarda yazili degildi. Sonradan yazildi. Mesela iki meshur hadis alimi Buhari ve Muslim. Eger bir hadis her ikisi tarafindan da rivayet edilmisse gercekliginde suphe duyulmaz. Bunu ben soylemiyorum, yanlis anlama sakin. Bugun git Arabistan'a durum boyledir.

Bu arada ben nasil ibadet edilecegi Kur'an'da yazmiyor demekle Kuran'a saygisizlik etmiyorum. Yaziyor mu Kur'anda namazin nasil kilinacagi? Mesela Ruku'ya gidin, secde edin, Kur'an okuyun deniyor. Eger diyorsan Kur'an'da ne deniyorsa onu yapsak yeterli bugunku sekli ile Namaza gerek yok diyorsan bilmiyorum oda ayri bir tartisma konusu olabilir. Ama Oyle demek istedigini sanmiyorum.

Burada herkez konuyu çarpıttığını görebilir, önce beni üstü kapalı şekilde fitnecilikle suçladın şimdide benim kuranda Namaza gerek yok dediğim lafını uyduruyorsun, arkasından öyle demek istemediğimi de yazıyorsun ama hem söyleyeceğini söylüyorsun sonrada yok ben öyle demedim diyorsun karşında çocuk yok 1 karşında islam tarihini bilen biri var 2 ki islam tarihi demek Hz.Ademle başlayan bir tarih demektir. Ben sana açık açık söylüyorum senin Allahdan korkun yok, birazcık korkun varsa Allahın Kuran dışındaki tüm sözleri yok saydığı ayeti görüp hala şu hadisler iyi yok sayamazsın lafları arkasına sarılmazsın. Önce bu konuda hemfikiriz diyorsun ardından yarısı yalan hangisi doğru belli olmayan hadisleri savunuyorsun, Bugün tüm islam alemi tarafından en büyük bilginlerden biri sayılan İMAM I AZAM' a göre (hiç hayatını ve kitaplarını okudunmu bilmem) ona göre sahih hadislerin sayısı 17'dir ve kendisini müslüman dediğimiz insanlar feci şekilde katlederek öldürmüştür.

Namaz konusuna tekrar dönersek, Allah (c.c) kuranda namazın değişmez şeklini vermiştir, rukü, secde, kıyam, bunların ne şekilde olacağını vermemiştir, sabah namazda rekat sayısı vermemiştir, öğlen namazda da vermemiştir, ilk namaz kılan insan da sevgili peygamberimiz değildir, hz.meryem de namaz kılmıştır, Allah ayetlerinde ona ''namaz kılanlarla beraber namaz kıl '' demiş nasıl kılacağını anlatmamış, Allah'ın kendisi nasıl namaz kılınacağını zaten namaz kılmayı bilenlere tekrar anlatmayı en ince ayrıntısına kadar anlatmamış ya da buna gerek duymamış, çünkü namaz kılmak bilinen bir şey. Hz.Muhammedin etrafındaki insanlar namaz kılmayı nerden öğrendi Hz.Muhammed tarafından öğrendi, ama gibip bir kitapdan öğrenmedi, o devirde bir sürü insan vardı, Kuran ayetleri iner inmez ezberleniyordu, elbette peygamberimiz bizzat namaz kılınma şeklini göstermiştir, ama biz bugün bunu biliyorsak, hadis kitaplarından dolayı bilmiyoruz. Biz namaz kılmayı genel olarak kitaplardan değil, tıpkı Allah'ın kuranda hz.meryem e söylediği gibi öğrendik ''Namaz kılanlarla beraber namaz kıl''

Mesela Şii mezhebi, bizim namaz kıl diye çevirdiğimiz ayetleri dua et diye çevirir ki bu meshebin ana dili bizimkinden daha çok arapçaya yakındır, Farsça kullanırlar. Ki arapça orjinalde de Namaz diye bir kelime yoktur, orjinali Salat'tır. Bunu Şiiler ve Aleviler bir çok yerde Dua diye çevirir, Şiilerin bir kısmı günde 3 defa namaz kılar, Onlara göre Sunnilerin 5 vakit namazı da yanlıştır. Yani bu işin içinden ne sen çıkabilirsin ne ben çıkabilirim, ancak hadislere değil de kuran ı kerimin kendisine bakarsan (orjinal arapçasına bakarsan) Allah sadece 3 vakit namazdan bahseder.

Bana 5 vakit namazı türkçe mealden değil orjinal Arapça dan çıkarabilirsen senin ellerinden öper hocam derim.


“Benden Kur´an dışında hiçbir şey yazmayın. Kim benden Kur´an dışında bir şey yazmışsa imha etsin.” Diger verdigin hadislerin sahih olup olmadigini bilmem ama bu hadis her seyi anlatiyor. Bizim dedigimiz de bu zaten. [/B]
Bu hadis de doğrudur çünkü bu hadis kuran la çelişmez, üstelik sana bir şey söyleyeyim bu hadisi sarı çizmeli mehmet ağa bile söylese bu yine hadisdir yine doğrudur.


Son olarak sunu soylemek istiyorum. Peygamber Efendimiz Veda Hutbesinde bize iki seye, Kuran ve Sunnete uymamizi soylemistir. Bahsi gecen yer. "Size iki emânet bırakıyorum. Onlara sımsıkı sarıldıkça yolunuzu hiç şaşırmazsınız. Bu emânetler, Allah'ın kitabı Kur'ân ve O'nun Peygamberinin sünnetidir."

Hadis Sunnet anlayisinin icerisindedir. Once bunda anlasmaya varmak lazim. Hadisi Arabca'da soz anlamina gelir demissin. Tamam dogrudur. Ama boyle yalin bir anlam yuklemek hicte dogru degil. Hadisi dusunurken agizdan cikan soz olarak dusunmeyecegiz. O zaman herkesin dedigi sozu Hadis olarak tanimlamak gerekir Allah korusun. Yani burdaki duz mantigi bi kenara birakalim. Hadis Peygamber Efendimiz'den(s.a.v.) rivayet edilen ve Allah'in emir ve yasaklarina, Kur'an'a aykiri olmayan sozleridir. Benim bildigim en basit anlami ile Hadis budur.
Hadis bu değildir sana en kısa zamanda arapça bilen bir ilahiyatçı ile sohbet etmeni öneririm ki benim bu tür sohbetlerim çok oldu. Tüm müslümanlık tarihi içinde Hadis demek şu anlama gelir ''Hz.Muhammed (s.a.v) efendimizin hayatta iken islam konusunda söylediği sözlerdir ve bu hadisler kulakdan kulağa gelerek kitap haline getirilmiştir, doğru olduğu bilinen hadisler olduğu gibi yanlış olduğu bilinen 100.000 lerce hadis vardır.
Hadîs Resûlullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın sözüdür(onun söylediği iddia edilen sözlerdir demek kurana göre daha doğrudur); sünnet ise fiilleridir.[/QUOTE]

"A'raf Suresi 185:A'raf Suresi 185: Göklerin ve yerin melekutuna, Allah'ın yarattığı herhangi birşeye bakmadılar mı; ecellerinin gerçekten yaklaşmış olabileceğini düşünmediler mi? Peki, bu Kuran’dan sonra hangi ze iman ediyorlar?

Tur Suresi 34: Eğer doğru sözlü iseler, onun benzeri bir hadis getirsinler.
Mürselat Suresi 50 Artık bundan sonra hangi
ze iman edecekler?"

Bu ayetleri yazarken "soz" kelimesi yerine "hadis" yazmana gerek yoktu. Turkce meal oldugu icin Turkce Soz yazmak daha yerinde olacaktir. Soz olarak degistirdim, bakalim simdi nasil olacak. Burda "hadis" yazarak Peygamber Efendimiz'den (s.a.v.) rivayet edilen hadisleri kasdetmedigini varsayiyorum. Gerci konu itibari ile onu kasdettigin anlasiliyor ama biz yine de iyi niyetimizi koruyalim.
Mesela Araf suresinden verdigin ayete cesitli meal kitaplarindan baktim. Bi tanesini yazayim. Bir bak bakalim fark var mi?

Bunlar göklerin, yerin ve Allah'ın yarattığı her hangi birşeyin tedbir ve tasarrufu hakkında hiçbir fikir yürütemediler mi? Ve bir de şu ecellerinin yaklaşmış olması ihtimalini hiç düşünmediler mi? O halde buna inanmadıktan sonra hangi söze inanırlar.
O örnekleri Hadis kelimesinin orjinalde söz olduğunun anlaşılması için olduğu gibi değiştirmeden koydum, sizin SÖZ diye çevirip koymanız benim hadis diye yazmamdan daha kötü, çünkü kuranı açıp orjinal arapçasını okuyun HADİS yazdığını görürsünüz, elbette ki Hz.Muhammede rivayet edilen Hadislerden bahsedilmiyor. Amacım hadis kelimesinin türkçedeki sözler olduğunu göstermekdi, çünkü zaten ana konumuz bu.

Buda Necm suresinden verdigin ayetler. Elini keserdik demiyor mesela...
Ayetin tercümesini ben yapmadım, ayrıca surenin ismi Necm değil, Hakka suresi.

44, 45. Eğer (Peygamber) bize isnat ederek bazı sözler uydurmuş olsaydı mutlaka onu kudretimizle yakalardık. 46. Sonra da onun şah damarını mutlaka keserdik. 47. Hiçbiriniz de bu cezayı engelleyip ondan savamazdı. Son olarak yanlis anlama hic bir seyi soylerken kirici davranma niyetinde degilim. Yada art niyetle soylemiyorum. Cok iyi niyetli bir kardesimizsin ama manalara sadece duz mantikla bakmamak gerekir.

Bi yanlisimiz bi kusurumuz olmussa affola... Saygilar...
[/QUOTE]

Güzel kardeşim son olarak şunları söylüyorum, aynı dine mensup iki ilahiyat mensubu büyük isim olan din adamı bile TV ye çıkıp farklı fikirlere sahip olabiliyor, kaldı ki bu sınırlı ortamda senin ve benim birbirimizi anlamamız mümkün değil. Yine de ben seni yanlış anladım ya da sen beni yanlış anladın, ya da birbirimiz anlamadan yanlış yorumlarda bulunduysak Allah ikimizide affetsin, kırdıysam üzdüysem özür dilerim, Her şeyin En doğrusunu Allah bilir.
 

Nordkapp

Doçent
Katılım
30 Ağustos 2009
Mesajlar
787
Reaksiyon puanı
16
Puanları
18
Bak kardes konuyu daha fazla uzatmiycam ve uzun uzun cevap vermiycem. Ben seni acik yada kapali fitnecilikle suclamadim. Gayet iyi niyetimle yazdim. Ben "Sen Kuran'da namaz yok demek istiyorsun" lafini uydurmuyorum. iyi oku. Bugunku sekli ile Namaza... Ifadem bu. Ve yazinin devaminda da kendin ifade ettin. Burda beni suclamana gerek yoktu.

Ben ehl-i sunnet vel cemaat mezhebine mensubum. Diger firkalarin itikadlariyla cokta mesgul degilim. Benim iki sey vazgecilmezdir. Kuran ve Sunnet. Hadislerin sayisi milyonlarca diyorsun ve dogrulugu yanlisligi belli degil diyorsun. Ben milyonlarca hadisten ve yalan hadislerden bahsetmiyorum. Zaten belli basli hadis kitaplari var ve ravileri de meshurdur. Ben onlardan bahsediyorum. Ben agizdan cikan her sozu hadis olarak kasdetmiyorum. Her seferinde bunu soylemene gerek. Eger Peygamber Efendimiz(s.a.v.) soyle emretti dedigimizde eger gercekten dogruysa ve oyle emretmisse Hadistir. Yanlissa eger hadis degildir. Bilerek yapilirsa eger yalanciliktan baska bir sey degildir. Ve Peygamber soyledi diyerek yalan soylemek daha buyuk yalanciliktir.

Her duydugumuzu Hadis diye kabul etmiyoruz. Once sorulur kim rivayet etmis diye. Lutfen bana anatirken hadisi agizdan cikan soz olarak anlatma. Neden bahsetttigimizi cok iyi biliyoruz.

Acik acik soyluyorsun, benim Allah'tan korkum yok oyle mi? Sen mi karar veriyorsun buna. Yada kalplerimi okuyorsun, yada olagan ustu guclerin mi var? Su soyledigin soz cok ayip. Lutfen baskalarini birakalim kendi kalbimizdeki Allah korkusuyla ilgilenelim biz. Baskasinin Allah korkusunu kimse bilemez. Elhamdulillah Allah korkum var.



Ben boylece son noktayi koyuyorum tartismayi daha da fazla uzatmak istemiyorum. Senin yazindaki son sozlerini de aynen buraya kopyaliyorum.

ben seni yanlış anladım ya da sen beni yanlış anladın, ya da birbirimiz anlamadan yanlış yorumlarda bulunduysak Allah ikimizide affetsin, kırdıysam üzdüysem özür dilerim, Her şeyin En doğrusunu Allah bilir.
 

RocKhan

Doçent
Katılım
4 Mayıs 2009
Mesajlar
977
Reaksiyon puanı
15
Puanları
18
Bak kardes konuyu daha fazla uzatmiycam ve uzun uzun cevap vermiycem. Ben seni acik yada kapali fitnecilikle suclamadim. Gayet iyi niyetimle yazdim. Ben "Sen Kuran'da namaz yok demek istiyorsun" lafini uydurmuyorum. iyi oku. Bugunku sekli ile Namaza... Ifadem bu. Ve yazinin devaminda da kendin ifade ettin. Burda beni suclamana gerek yoktu.

Ben ehl-i sunnet vel cemaat mezhebine mensubum. Diger firkalarin itikadlariyla cokta mesgul degilim. Benim iki sey vazgecilmezdir. Kuran ve Sunnet. Hadislerin sayisi milyonlarca diyorsun ve dogrulugu yanlisligi belli degil diyorsun. Ben milyonlarca hadisten ve yalan hadislerden bahsetmiyorum. Zaten belli basli hadis kitaplari var ve ravileri de meshurdur. Ben onlardan bahsediyorum. Ben agizdan cikan her sozu hadis olarak kasdetmiyorum. Her seferinde bunu soylemene gerek. Eger Peygamber Efendimiz(s.a.v.) soyle emretti dedigimizde eger gercekten dogruysa ve oyle emretmisse Hadistir. Yanlissa eger hadis degildir. Bilerek yapilirsa eger yalanciliktan baska bir sey degildir. Ve Peygamber soyledi diyerek yalan soylemek daha buyuk yalanciliktir.

Her duydugumuzu Hadis diye kabul etmiyoruz. Once sorulur kim rivayet etmis diye. Lutfen bana anatirken hadisi agizdan cikan soz olarak anlatma. Neden bahsetttigimizi cok iyi biliyoruz.

Acik acik soyluyorsun, benim Allah'tan korkum yok oyle mi? Sen mi karar veriyorsun buna. Yada kalplerimi okuyorsun, yada olagan ustu guclerin mi var? Su soyledigin soz cok ayip. Lutfen baskalarini birakalim kendi kalbimizdeki Allah korkusuyla ilgilenelim biz. Baskasinin Allah korkusunu kimse bilemez. Elhamdulillah Allah korkum var.



Ben boylece son noktayi koyuyorum tartismayi daha da fazla uzatmak istemiyorum. Senin yazindaki son sozlerini de aynen buraya kopyaliyorum.

ben seni yanlış anladım ya da sen beni yanlış anladın, ya da birbirimiz anlamadan yanlış yorumlarda bulunduysak Allah ikimizide affetsin, kırdıysam üzdüysem özür dilerim, Her şeyin En doğrusunu Allah bilir.

Eyvallah kardeşim, Allaha Emanet ol.
 
Üst