Samsung'un Rezilliği!

Bloother

Rektör
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,949
Reaksiyon puanı
2,327
Puanları
293
Yaş
35
Merhaba arkadaşlar, burada sizlere Samsung firmasının, kendisini müşteri karşısında nasıl küçük düşürdüğünü anlatacağım..

Öncelikle, ilk çıktığında 2300₺ civarında bir fiyata aldığımız Note 4 cihazını, 14 Ekim'de(garantisinin bitimine 2 hafta kala), ekranda renk sararması ve şebeke sorunlarından dolayı garantiye götürdüm. Sadece cihazı aldılar, kutuyu ve faturayı almadılar, faturanın sadece fotoğrafını çekip geri verdiler. Aradan 1 hafta geçtikten sonra mesaj geldi ve cihazın tamiri için gerekli parçaları temin edemediklerini ve değişim için onaya gönderileceğini, değişime gönderilmesi için de kutusuyla birlikte aksesuarlarının da olması gerektiğini belirtmişlerdi. Teknik servise telefon edip bu aksesuarların hangilerini istediklerini sordum, eksiksiz olarak hepsini istediler. Ben de, kalemin yedek uçları da dahil olmak üzere eksiksiz olarak 2 yıllık tüm aksesuarları doldurdum içerisine ve gittim.
Samsung'un 1. rezilliği burada başlıyor..
Teslim ederken, neden bu aksesuarların tamamını istediklerini tekrar sordum. Öyle ya, 2 yıl olmuş, sararmış, kullanılmış, kir içindeki kulaklık ve şarj aletini ne yapacaklardı? Bunun, Samsung'un talimatı olduğunu ve eğer bunları teslim etmezsek yeni gönderilen sıfır cihazın jelatini açılarak kutu içeriğinden, teslim edilmeyen aksesuarların alınacağını söylediler. Evet, yanlış duymadınız! Samsung, 2 yıllık, kirli, kullanılmış aksesuarlara tenezzül edecek kadar düşmüştü.. Prosedür falan demeyin, diğer markalarda böyle rezillikler yaşanmıyor. Mesela Apple, LG gibi firmalarda bu yok..
Neyse, kutu içeriğini tamamen teslim ettim, kontrol edip aldılar onayladılar ve servisten çıktım..

Yaklaşık 2 hafta sonra bugün beni aradılar.. Ve 2. rezillik:

Vermiş olduğum cihazın değişiminin Samsung tarafından onaylandığını, ancak stoklarında Note 4 kalmadığını, üretimin durdurulduğunu, bundan dolayı Note 4 veremediklerini söylediler. Ve Doğubank'ta bile duymayacağınız teklifi yaptılar..
1. Teklif: Ya Note 4'ün MUADİLİ(!) olan Galaxy A7 2016 verelim,
2. Teklif: Ya da üzerine 300₺ ek ücretle Note 5 verelim dediler..
Şimdi bu tekliflerin yenilir, yutulur bir yanı var mı? Önce size sorayım.. Sen KOSKOCA(!) Samsung, benim telefonumun yenisini veremiyorsun, beni mağdur ediyorsun, bir üst modeli için ekstra para teklif ediyorsun, onu kabul etmezsem diye 2. teklif olarak ORTA SEGMENT A7 2016'yı bana Note 4 MUADİLİ diye kakalamaya çalışıyorsun.. Bu nasıl bir küçülmedir, nasıl bir rezilliktir?! Böyle bir firma, müşterisine bu teklifi nasıl yapar? Hani şu, dünyada telefon üreticisi LİDERİ olan firma..
Arayan kişi ile girdiğim polemikleri duysanız bir de..

10 dakikalık konuşmanın ardından, tekliflerini kabul etmediğimi, 300₺ vermem karşılığında sadece Galaxy S7 kabul edebileceğimi, Note 5'i ancak kafa kafaya kabul edeceğimi, A7 2016'yı ise asla kabul etmediğimi, gerekli birimlere tekliflerimi iletmelerini ve bana ondan sonra dönüş yapmalarını söyleyerek telefonu kapattım..

Durum bundan ibarettir arkadaşlar, ince detayları da konu içerisindeki yorumlarda sohbet şeklinde anlatabilirim..

Samsung'u sevmezdim, bir kez daha nefret ettim..
 

MR.Anonymous

Dekan
Katılım
7 Aralık 2014
Mesajlar
5,140
Reaksiyon puanı
498
Puanları
263
S7' yi inşallah kabul ederlerde mağdur olmazsın. Açıkcası Note 4'ün hiç olmaması düşündürücü.
 

berklann

Asistan
Katılım
23 Temmuz 2012
Mesajlar
179
Reaksiyon puanı
3
Puanları
18
Sanırım prosedür Appleda ki gibi işlemiyor. Samsung sıfır kutusundaki satıştaki ürünü değişim olarak veriyor ancak Apple genellikle işlem görmüş sıfırlanmış cihazı sunuyor. Benim değişimden gelen İphone 6 telefonum ekranı bir kısmı izli-lekeliydi. Teslim alırken servise gösterince tekrar servis kaydı açmalıyız gerekirse ekran değişir gibisinden dediler. Ayrıca Samsung servisinde staj yaptığım sürede hiçbir cihaz için yedek parçası yok diye bir şey yaşamadık. Tekrar geçmiş olsun.
 

Bloother

Rektör
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,949
Reaksiyon puanı
2,327
Puanları
293
Yaş
35
LG de, değişim yapıyor sıfır jelatinli kutu ile ancak değişim için full aksesuar istemiyor. Sadece telefonu ve kutuyu götürmek yeterli.. Üstelik ekstra ücret talep etmeden direkt bir üst modelini veriyorlar. Böyle arayıp teklif bile sunmuyorlar..
 

barney

Asistan
Katılım
17 Ekim 2012
Mesajlar
290
Reaksiyon puanı
93
Puanları
28
İnsallah teklifini kabul ederler dostum. Nasil bir donus yoacaklarini bende cok merak ettim. Sonucu buraya da yazarsın
 

Bloother

Rektör
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,949
Reaksiyon puanı
2,327
Puanları
293
Yaş
35
Mecbur benim teklifimi kabul edecekler. Onlar orada müşteriyi memnun etmek için oturuyorlar. Teklifimi kabul etmiyorlarsa gidip Note 4 üretsinler 1 tane daha, orası beni ilgilendirmez.

Elbette tüm gelişmeleri buradan aktaracağım..
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
243
en güzeli paralel ithalat. en azından alırken ucuza alıyorsun ve ne aldığını biliyorsun.
türkiyedeki hizmet kalitesi her üründe düşük.
 

Bloother

Rektör
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,949
Reaksiyon puanı
2,327
Puanları
293
Yaş
35
en güzeli paralel ithalat. en azından alırken ucuza alıyorsun ve ne aldığını biliyorsun.
türkiyedeki hizmet kalitesi her üründe düşük.
O da bazen sıkıntılı.. Abd'den iPhone 6s aldırdım, hem Samsung işlemcili çıktı, hem de TR garantisi olmayan modeli vermişler. Ekranda da sorun oluştu. Anlayacağın telefon elimizde kaldı..
 

!/|Believer|\!

Doçent
Katılım
16 Ekim 2016
Mesajlar
646
Reaksiyon puanı
214
Puanları
43
Bende g3 sıkıntı yaptı. yerine g4 verdiler ama. kutudan benim vermediğim aksesuarları aldılar. bide vermeleri 40 gün sürdü. yani servisleri birbirinden beter
 

Bloother

Rektör
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,949
Reaksiyon puanı
2,327
Puanları
293
Yaş
35
Arkadaşlar, tüketici haklarına göre izleyebileceğim yollar nelerdir? Bilgisi olanlar, maddeleriyle ya da link ile yönlendirerek anlatabilirse sevinirim.
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,206
Reaksiyon puanı
10,327
Puanları
293
Ya Bloother sen her zaman Huawei methi yapan, tavsiye eden birisin... De sen niye Samsung kullanıyorsun be abicim? Ve değiştiklerinde yine de Samsung kullanmağa devam edeceksin.

Note4 var olsaydı bile fiyatı takriben 1500 bandında olan bir telefon, S7 ise hele de bu son dolar patlaması akabinde muhtemelen 3000 lira barajına dayanmış olabilir. O yüzden S7 vereceklerine ihtimal vermiyorum. Note5 ile arasında ise yaklaşık 500 lira var, kabul edip verirlerse ne alâ, 300 lira talep etmelerini çok anormal bulmadım açıkçası, umarım mağdur etmeden bir çözüm bulurlar.
 

Bloother

Rektör
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,949
Reaksiyon puanı
2,327
Puanları
293
Yaş
35
Ya Bloother sen her zaman Huawei methi yapan, tavsiye eden birisin... De sen niye Samsung kullanıyorsun be abicim? Ve değiştiklerinde yine de Samsung kullanmağa devam edeceksin.

Note4 var olsaydı bile fiyatı takriben 1500 bandında olan bir telefon, S7 ise hele de bu son dolar patlaması akabinde muhtemelen 3000 lira barajına dayanmış olabilir. O yüzden S7 vereceklerine ihtimal vermiyorum. Note5 ile arasında ise yaklaşık 500 lira var, kabul edip verirlerse ne alâ, 300 lira talep etmelerini çok anormal bulmadım açıkçası, umarım mağdur etmeden bir çözüm bulurlar.

Hocam, zaten Huawei P9 kullanıyorum(öyle sürekli methedip önüme gelen yerde de önermiyorum), Note 4'ü ben kullanmıyorum, ailemde kullanıyorlar. Ayrıca ben sevmesem de kullanan kullanıyor, yapacak bir şey yok..

Note 4, şu an Vatan Bilgisayar'da 1999₺, Note 5 ise 2399₺ olarak satıştalar.. Aralarındaki 400₺'lik farkı bir kenara bırakalım, ben telefonu Vatan Bilgisayar'dan 2299₺'ye (o zamanın kuruyla 1022$'a) satın aldım. Dolar bazında bakarsak, aldığım fiyat şu anda 3218₺'ye karşılık geliyor.. Onları da geçtim, Samsung'un ya benim ürünümün aynısını veya veremiyorsa bir üst modelini herhangi bir ücret talep etmeden vermesi gerekiyor.. Şu an ücret talebinde bulunsam, bana fatura tutarı olan 2299₺'yi geri iade edecekler.. Note 5 ise 2399₺.. En fazla kabul edebileceğim üzerine 100₺ ödeyerek Note 5 almaktır ancak bana teklif ettikleri fiyat 300₺.. Bunu da bugünkü satış fiyatına göre hesap ediyorlar ancak ücret iadesinde fatura tutarı iade edilir.. Yani işlerine gelen fiyattan hesap ettikleri ortadadır.. Hadi aksesuar olayını geçtim, zaten eskimişti, çöpe atılma zamanı gelmişti, benim yerime onlar çöpe atacaklar da, bu son teklifleri yabana atılamaz..

Hocam, bu olayda bile Samsung'u savunmaya çalışmanıza şaşırmadım açıkçası.. Bir zamanlar Samsung'a sövmeniz, şu anda Samsung yandaşlığı yaptığınız gerçeğini değiştirmez.. Olabilir, bir zamanlar sevmeyip, şimdi sevebilirsiniz. Ya da tam tersi de olabilir. Mesela benim LG'yi artık sevmiyor olmam gibi.. Yorumlarınızı uzun süredir takip ediyorum, Samsung taraflı yorumlarınız gözümden kaçmıyor.. Bari bu olayda savunmayınız..

Bu arada Samsung'un ayrı bir ayıbı da, ellerinde olmayan bir cihaz için değişim kararı alıp, "değişim kararı aldık, o yüzden ücret iadesi yapamayız" demesidir!.. Konuda bahsetmedim ama telefon görüşmesinde geçen bir detaydır..
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,206
Reaksiyon puanı
10,327
Puanları
293
Bloother, belli ki çok kızgınsın! :)
Samsung'u savunuyor gibi mi duruyorum?
Yazdıklarımı şimdi değil de, mesela kızgınlığın iyicene geçtikten sonra okumuş olaydın eminim aynı hükme varmazdın.
Ben seni haksız bulmadım, ama Türkiye şartlarını, zihniyetini bildiğim için olabilecekleri anlatmak istedim. Lakin yine de senin kadar bu konuda teknik bilgim olmadığı için hata etmiş olabilirim.
 

Bloother

Rektör
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,949
Reaksiyon puanı
2,327
Puanları
293
Yaş
35
Bloother, belli ki çok kızgınsın! :)
Samsung'u savunuyor gibi mi duruyorum?
Yazdıklarımı şimdi değil de, mesela kızgınlığın iyicene geçtikten sonra okumuş olaydın eminim aynı hükme varmazdın.
Ben seni haksız bulmadım, ama Türkiye şartlarını, zihniyetini bildiğim için olabilecekleri anlatmak istedim. Lakin yine de senin kadar bu konuda teknik bilgim olmadığı için hata etmiş olabilirim.
Olabilir hocam, hata ettimse affola.. Ama Samsung'a bayağı sempati duyduğunuzu da inkar etmeyin bence. :)
 
Katılım
12 Mart 2011
Mesajlar
35,206
Reaksiyon puanı
10,327
Puanları
293
Olabilir hocam, hata ettimse affola.. Ama Samsung'a bayağı sempati duyduğunuzu da inkar etmeyin bence. :)

Bloother senin Huawei'e olan sempatinden daha fazla değil ama! :)
Bunun sebebi ne biliyor musun? Biz Türk milletinin genlerinde var olan bir -hastalık demiyim de- özelliktir diyelim. Farkında mısın bu sitede sadece sen ya da ben değil, kahir ekseriyet kullandığı marka neyse ona karşı gizli bir sempati duygusuyla yazar, yorum yaparız genellikle... :)
 

Bloother

Rektör
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,949
Reaksiyon puanı
2,327
Puanları
293
Yaş
35
Bloother senin Huawei'e olan sempatinden daha fazla değil ama! :)
Bunun sebebi ne biliyor musun? Biz Türk milletinin genlerinde var olan bir -hastalık demiyim de- özelliktir diyelim. Farkında mısın bu sitede sadece sen ya da ben değil, kahir ekseriyet kullandığı marka neyse ona karşı gizli bir sempati duygusuyla yazar, yorum yaparız genellikle... :)
Orası inkar edilemez ancak, benim sevecek başka markam kalmadığı için böyleyim. Hepsinden tiksindim, elimde bir tek Huawei kaldı, tabi Xiaomi de var ama o beni fazla cezbedemedi.. Huawei'nin kalitesi, Xiaomi'de yok.. Hem çok da Huawei yorumu yapmıyorum, sadece kullanıcı kulübü açtım o kadar, orada da başka marka konuşacak değiliz ya.. :)
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
243
O da bazen sıkıntılı.. Abd'den iPhone 6s aldırdım, hem Samsung işlemcili çıktı, hem de TR garantisi olmayan modeli vermişler. Ekranda da sorun oluştu. Anlayacağın telefon elimizde kaldı..
ama ucuza alıyorsun sonuçta. tabi modele göre de değişir. ama tamiri kolay olan modelleri paralel ithalat almakta bence bir sakınca yok.
sonuçta ucuza alıyorsun. olası bir sorunda çıkacak tamir parası kadar ucuza aldıysan yeter zaten
 

murat8550

Asistan
Katılım
8 Ağustos 2013
Mesajlar
174
Reaksiyon puanı
10
Puanları
18
üste para istemek ne ya! koca samsungun düştüğü duruma bak direk note 5 vermelilerdi bence...
 

okinkurt

Profesör
Katılım
30 Eylül 2013
Mesajlar
3,813
Reaksiyon puanı
1,233
Puanları
293
Yaş
32
Hdd ve monitörde yaşadığım sorunlar nedeni ile nefret ettiğim ve birdaha tercih etmiyeceğim marka :)
 

Bloother

Rektör
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,949
Reaksiyon puanı
2,327
Puanları
293
Yaş
35
ama ucuza alıyorsun sonuçta. tabi modele göre de değişir. ama tamiri kolay olan modelleri paralel ithalat almakta bence bir sakınca yok.
sonuçta ucuza alıyorsun. olası bir sorunda çıkacak tamir parası kadar ucuza aldıysan yeter zaten
Apple, garanti vermediği modellerine parayla bile teknik destek vermiyor yalnız. Telefoncularda da 6S'i tamir ettirmektense çöpe atmak daha iyidir.
 

yucesezar

Profesör
Cezalı
Katılım
28 Haziran 2015
Mesajlar
3,403
Reaksiyon puanı
557
Puanları
293
Yaş
26
Hepsini okumadım ama +300= note5 iyi teklif...
 

Bloother

Rektör
Katılım
29 Ekim 2013
Mesajlar
10,949
Reaksiyon puanı
2,327
Puanları
293
Yaş
35
Hepsini okumadım ama +300= note5 iyi teklif...
Vermek zorunda mıyım peki? Zaten bu teklifi de büyük ihtimalle A7 2016'yı kabul edeyim diye yaptılar.. Normalde böyle bir hakları yok bence..
 

orcnd

Dekan
Katılım
13 Ekim 2008
Mesajlar
6,394
Reaksiyon puanı
255
Puanları
243
Apple, garanti vermediği modellerine parayla bile teknik destek vermiyor yalnız. Telefoncularda da 6S'i tamir ettirmektense çöpe atmak daha iyidir.
apple da durum öyle olabilir diğer telefonlarda farklı. bazı android telefonlar oldukça basit tamir ediliyor.
bu yüzden cihaz almadan önce eğer uzun vadeli düşünülüyorsa ifixit i de kontrol etmekte fayda var.

tabi bütçe meselesi parası olan gidip türkiye garantili iphone alsın keyfine baksın. ancak taksitsiz bu dönemde muhtemelen bozulmayacak telefonu ithalatçı farkıya ucuza kapatmak bence mantıklı bir olay.
 

SONG JOONG KI

Dekan
Emektar
Katılım
16 Eylül 2016
Mesajlar
8,217
Reaksiyon puanı
3,025
Puanları
293
Yaş
21
Samsung un tek sorunu şu servisler. servis ne olursa olsun sizi suçlar.
 
Üst