Vitalitor
Öğrenci
- Katılım
- 30 Mart 2019
- Mesajlar
- 4
- Reaksiyon puanı
- 0
- Puanları
- 1
- Yaş
- 33
Merhaba Arkadaşlar, Aralık 2018 'de Vatan Bilgisayar'dan aldığım OEM sistem içinde yer alan MSI GTX 1050 Ti 4GB OC Kartım 4-5 gün önce arızalandı ve hemen Vatan Bilgisayar müşteri hizmetlerine teslim ettim. Vatan bilgisayar sağolsun güncellemediği için 2 gün sonra ServisPoint'i aradığımda Ekran Kartım ellerine ulaşmış, bekletmeden sıraya göre işlem yapılır dendi. Buraya kadar sıkıntı yok.
Garanti Sorusu: Google'da Servispoint ve MSI anahtar kelimeleri ile pek iç açıcı konular bulunmuyor diye kaç gün sürebileceğini, sorunlar çıkıp çıkmayacağını tam olarak kestiremiyorum. Biri geliyor konu açıyor ama gelişmelerden, sonuçtan hiç bahsetmiyor. Konu öyle kalmış. Umarım sağ salim ekran kartımı teslim alırım diye ümit ediyorum. 2019'da pek bir şikayet göremedim. Bir düzelme var sanırım öncesine göre, korkmamı gerektiren birşey var mıdır?
Ekran Kartı Sorunu
Sorun Başlangıcı: Günlük her zamanki gibi oyun oynarken bir anda görüntü gitti. İlk başta kablodandır dedim, HDMi kabloyu vatan bilgisayara götürüp denedik. Sorunsuz çıktı. Ekran kartı aklıma geldi, daha önce notebookta böyle bilgisayara etki ettiğinde genelde termal macun veya soğutma konusunda kendini belli ediyordu. Çıkarttım kasadan ve termal macunu değiştirdim, fanları kontrol ettim hiçbir sorun yok. Bilgisayar çalışırken fanlarda dönme sorunu da yoktu. Zaten kasanın içi gün boyu derin dondurucu gibi.
Sorunun Öne Çıkması: Ekran kartını çıkarttığımda Monitörden gelen HDMI kabloyu Onboard ekran kartına bağladığımda görüntü vardı, termal macunu yenileyip ekran kartını takıp HDMI'ı tekrar ekran kartına bağlayınca 5-10 dk. görüntü geliyor ama sonrasında yine siyah ekran, ne mouse var ne başka birşey ama uyku modu da değil, bildiğiniz ekran simsiyah. Tekrar anakarttan çıkartıp, kutusuna koyup Vatan Bilgisayar'a götürdüm. Müşteri hizmetlerinden denemek için rica ettim, taktı kendi bilgisayarına görüntü yine geldi, bak dedi görüntü geldi sorun yok gibi görünüyor falan dedi. Bekleyelim dedim, aradan 5-10 dk geçti, yine görüntü gitti. Garantiye yolladım.
Bu sorunun neden olabileceği hakkında bir fikri olan var mı?
Ek Olarak; Bu konuyu açmamdaki sebeplerden biri de, malumunuz MSI Ekran Kartlarında termal macun değişimi veya sıvı soğutma kurulumu için halihazırda fanlarını sökmek gerek ama bu ekran kartlarında vidalardan birinde Warranty Void diye bir etiket mevcut.
MSI forumunda birçok kullanıcının aynı soruyu sorduğunu gördüm, cevap veren yetkililer, Ekran kartına fiziksel bir zarar verilmediği sürece sorun olmayacağını sadece ne yaptığını bilmeyen kullanıcılar için uyarma amaçlı etiket bulunduğunu, bölgeye göre değişiklik gösterebileceğinden bahsediyorlar ama her termal macun yenilerken teknik servise göndermek de mantıksız geliyor. Ne düşünüyorsunuz?
Garanti Sorusu: Google'da Servispoint ve MSI anahtar kelimeleri ile pek iç açıcı konular bulunmuyor diye kaç gün sürebileceğini, sorunlar çıkıp çıkmayacağını tam olarak kestiremiyorum. Biri geliyor konu açıyor ama gelişmelerden, sonuçtan hiç bahsetmiyor. Konu öyle kalmış. Umarım sağ salim ekran kartımı teslim alırım diye ümit ediyorum. 2019'da pek bir şikayet göremedim. Bir düzelme var sanırım öncesine göre, korkmamı gerektiren birşey var mıdır?
Ekran Kartı Sorunu
Sorun Başlangıcı: Günlük her zamanki gibi oyun oynarken bir anda görüntü gitti. İlk başta kablodandır dedim, HDMi kabloyu vatan bilgisayara götürüp denedik. Sorunsuz çıktı. Ekran kartı aklıma geldi, daha önce notebookta böyle bilgisayara etki ettiğinde genelde termal macun veya soğutma konusunda kendini belli ediyordu. Çıkarttım kasadan ve termal macunu değiştirdim, fanları kontrol ettim hiçbir sorun yok. Bilgisayar çalışırken fanlarda dönme sorunu da yoktu. Zaten kasanın içi gün boyu derin dondurucu gibi.
Sorunun Öne Çıkması: Ekran kartını çıkarttığımda Monitörden gelen HDMI kabloyu Onboard ekran kartına bağladığımda görüntü vardı, termal macunu yenileyip ekran kartını takıp HDMI'ı tekrar ekran kartına bağlayınca 5-10 dk. görüntü geliyor ama sonrasında yine siyah ekran, ne mouse var ne başka birşey ama uyku modu da değil, bildiğiniz ekran simsiyah. Tekrar anakarttan çıkartıp, kutusuna koyup Vatan Bilgisayar'a götürdüm. Müşteri hizmetlerinden denemek için rica ettim, taktı kendi bilgisayarına görüntü yine geldi, bak dedi görüntü geldi sorun yok gibi görünüyor falan dedi. Bekleyelim dedim, aradan 5-10 dk geçti, yine görüntü gitti. Garantiye yolladım.
Bu sorunun neden olabileceği hakkında bir fikri olan var mı?
Ek Olarak; Bu konuyu açmamdaki sebeplerden biri de, malumunuz MSI Ekran Kartlarında termal macun değişimi veya sıvı soğutma kurulumu için halihazırda fanlarını sökmek gerek ama bu ekran kartlarında vidalardan birinde Warranty Void diye bir etiket mevcut.
MSI forumunda birçok kullanıcının aynı soruyu sorduğunu gördüm, cevap veren yetkililer, Ekran kartına fiziksel bir zarar verilmediği sürece sorun olmayacağını sadece ne yaptığını bilmeyen kullanıcılar için uyarma amaçlı etiket bulunduğunu, bölgeye göre değişiklik gösterebileceğinden bahsediyorlar ama her termal macun yenilerken teknik servise göndermek de mantıksız geliyor. Ne düşünüyorsunuz?