MSI GTX 1050 Ti OC Ekran Kartı Sorunu / Garanti Süreci

Bu konuyu okuyanlar

Vitalitor

Öğrenci
Katılım
30 Mart 2019
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
32
Merhaba Arkadaşlar, Aralık 2018 'de Vatan Bilgisayar'dan aldığım OEM sistem içinde yer alan MSI GTX 1050 Ti 4GB OC Kartım 4-5 gün önce arızalandı ve hemen Vatan Bilgisayar müşteri hizmetlerine teslim ettim. Vatan bilgisayar sağolsun güncellemediği için 2 gün sonra ServisPoint'i aradığımda Ekran Kartım ellerine ulaşmış, bekletmeden sıraya göre işlem yapılır dendi. Buraya kadar sıkıntı yok.

Garanti Sorusu: Google'da Servispoint ve MSI anahtar kelimeleri ile pek iç açıcı konular bulunmuyor diye kaç gün sürebileceğini, sorunlar çıkıp çıkmayacağını tam olarak kestiremiyorum. Biri geliyor konu açıyor ama gelişmelerden, sonuçtan hiç bahsetmiyor. Konu öyle kalmış. Umarım sağ salim ekran kartımı teslim alırım diye ümit ediyorum. 2019'da pek bir şikayet göremedim. Bir düzelme var sanırım öncesine göre, korkmamı gerektiren birşey var mıdır?

Ekran Kartı Sorunu
Sorun Başlangıcı:
Günlük her zamanki gibi oyun oynarken bir anda görüntü gitti. İlk başta kablodandır dedim, HDMi kabloyu vatan bilgisayara götürüp denedik. Sorunsuz çıktı. Ekran kartı aklıma geldi, daha önce notebookta böyle bilgisayara etki ettiğinde genelde termal macun veya soğutma konusunda kendini belli ediyordu. Çıkarttım kasadan ve termal macunu değiştirdim, fanları kontrol ettim hiçbir sorun yok. Bilgisayar çalışırken fanlarda dönme sorunu da yoktu. Zaten kasanın içi gün boyu derin dondurucu gibi.

Sorunun Öne Çıkması: Ekran kartını çıkarttığımda Monitörden gelen HDMI kabloyu Onboard ekran kartına bağladığımda görüntü vardı, termal macunu yenileyip ekran kartını takıp HDMI'ı tekrar ekran kartına bağlayınca 5-10 dk. görüntü geliyor ama sonrasında yine siyah ekran, ne mouse var ne başka birşey ama uyku modu da değil, bildiğiniz ekran simsiyah. Tekrar anakarttan çıkartıp, kutusuna koyup Vatan Bilgisayar'a götürdüm. Müşteri hizmetlerinden denemek için rica ettim, taktı kendi bilgisayarına görüntü yine geldi, bak dedi görüntü geldi sorun yok gibi görünüyor falan dedi. Bekleyelim dedim, aradan 5-10 dk geçti, yine görüntü gitti. Garantiye yolladım.

Bu sorunun neden olabileceği hakkında bir fikri olan var mı?

Ek Olarak;
Bu konuyu açmamdaki sebeplerden biri de, malumunuz MSI Ekran Kartlarında termal macun değişimi veya sıvı soğutma kurulumu için halihazırda fanlarını sökmek gerek ama bu ekran kartlarında vidalardan birinde Warranty Void diye bir etiket mevcut.

69434


MSI forumunda birçok kullanıcının aynı soruyu sorduğunu gördüm, cevap veren yetkililer, Ekran kartına fiziksel bir zarar verilmediği sürece sorun olmayacağını sadece ne yaptığını bilmeyen kullanıcılar için uyarma amaçlı etiket bulunduğunu, bölgeye göre değişiklik gösterebileceğinden bahsediyorlar ama her termal macun yenilerken teknik servise göndermek de mantıksız geliyor. Ne düşünüyorsunuz?
 

met 35

Mak. Müh.
Katılım
30 Ağustos 2018
Mesajlar
17,164
Çözümler
11
Reaksiyon puanı
9,078
Puanları
113
Yaş
54
Isınmadan kaynaklanan bi sorun görünmüyor. Büyük ihtimal kart sorunlu. Ancak keşke hiç macun olayına girmeseymişsiniz. Servis ,etiketin yırtılmasını garanti dışı da sayabilir. Böyle bi durumun olmasını istemeyiz ,ama bi ihtimal olarak da var, maalesef.
 

Özgür Ç..

Müdavim
Katılım
18 Eylül 2018
Mesajlar
6,136
Reaksiyon puanı
6,465
Puanları
113
İsterlerse açılmış kart demeleri yeterli ondan sonra nereye giderseniz gidin çare bulamazsınız ben en kötü ihtimali söylüyorum tabi ?
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,117
Puanları
113
o vidanın kafası çıkıntı mı? eğer çıkıntı ise biz açardık etiketi bozmazdık...
 

Özgür Ç..

Müdavim
Katılım
18 Eylül 2018
Mesajlar
6,136
Reaksiyon puanı
6,465
Puanları
113
Yok vida içerde oluyor üstünde beyaz kırmızı bir kart oluyor yani kağıdı yırtmadan vidaya ulaşılamıyor.
 

Vitalitor

Öğrenci
Katılım
30 Mart 2019
Mesajlar
4
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
32
o vidanın kafası çıkıntı mı? eğer çıkıntı ise biz açardık etiketi bozmazdık...

nasıl yani çıkıntı mı? Geçti artık zaten de, termal macun sürülmeyecek mi yani? Oldu olacak sıvı soğutma sistemi için de servise götürelim? Çok saçma değil mi?
 

Özgür Ç..

Müdavim
Katılım
18 Eylül 2018
Mesajlar
6,136
Reaksiyon puanı
6,465
Puanları
113
OEM sistemlerde bunlar oluyor genellikle bunlardan mıydı.
69440
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,117
Puanları
113
aslında o vidayı küçük yankeski tutar ve etiketi sökmeden çevirebilirsin ...
 

Özgür Ç..

Müdavim
Katılım
18 Eylül 2018
Mesajlar
6,136
Reaksiyon puanı
6,465
Puanları
113
Şuan oradaki adamın insifiyatına kalmış bir şey isterse hemen garanti dışı bırakabilir ama isterse tabi.
 

ConfickerBelasi

Müdavim
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,117
Puanları
113
biz vidayı yada etiketi değiştirir garantiyi bozmazdık...
 
Üst