İşte helikopter kazasının ön raporu!

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan AliA
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,455
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
Ulaştırma Bakanlığı, BBP lideri Muhsin Yazıcıoğlu ve beraberindeki 5 kişinin ölümüyle sonuçlanan kazayla ilgili ön raporunu açıkladı.

Ulaştırma Bakanlığı, BBP Genel Başkanı Muhsin Yazıcoğlu ve beraberindeki 5 kişinin hayatını kaybettiği helikopter kazasıyla ilgili yapılan incelemelerde, kaza bölgesi hava koşullarının görerek uçuşa elverişli olmadığının ve orijinal bağlantı yerinde olduğu belirlenen ELT cihazının antenin çarpmanın tesiriyle kırılarak koptuğunun tespit edildiğini bildirdi.

Ulaştırma Bakanlığından yapılan yazılı açıklamada, helikopterin 25 Mart'ta Kahramanmaraş'ın Kızılöz köyü yakınlarında düşmesinin ardından üç kişilik Kaza Araştırma İnceleme Kurulu'nun olay mahalline intikal ettiği ve enkaz yerinin tespitinden sonra çalışmalara başlandığı belirtildi.

Açıklamada, Esas Hava Taşımacılık ve Turizm A.Ş'ye ait, TC-HEK tescilli, Bell 206-L4 tipi helikopterin, Kahramanmaraş ili Çağlayancerit ilçesinden 25 Mart saat 14.35'te, pilot Mustafa Kaya İstektepe yönetiminde, beş yolcuyla Kayseri/Erkilet Hava Meydanından yakıt alarak Yozgat'ın Yerköy ilçesine gitmek üzere havalandığı hatırlatıldı.

Kahramanmaraş meydan otoritesinin verdiği uçuş planına göre 2 saat 20 dakika havada kalabilecek yakıtı olduğu tespit edilen helikopterin Kayseri/Erkilet uçuş süresinin uçuş planında 1 saat 20 dakika olduğu bildirildi.

Helikopterin, kalkışından yaklaşık 25 dakika sonra, 65 kilometre uzaklıktaki Kızılöz Köyü yakınlarındaki Kara Yakup Tepesi'nin kuzey yamacına çarparak düştüğü vurgulandı.

Yapılan tespitte, hava aracının gidiş yönüne göre, rotası üzerinde ilerlerken pervanesinin sola doğru 60 derece meyille karla kaplı dağlık alana çarptığı ve kazanın alt kızaklar ve gövde burun istikametinde yere çarparak oluştuğu anlatıldı.

''HAVA KOŞULLARI GÖREREK UÇUŞA ELVERİŞLİ DEĞİL''

Helikopter enkazının yaklaşık 100 metre karelik alana dağıldığı ve alanın karla kaplı olması nedeniyle 2 metrelik alanda elde edilen parçalar üzerinde inceleme yapıldığı, küçük parçaların dağılım mesafesinin ise tam olarak tespit edilemediği bilgisine yer verilen açıklamada şunlar kaydedildi:

''Yapılan incelemelerde kaza bölgesi hava koşullarının görerek uçuşa elverişli olmadığı, görüş mesafesinin 2 kilometrenin altında (350–400 metre) bulunduğu, bulut alt tavanının 450 metreden düşük olduğu, havanın 8/7 oranında yoğun bulut tabakasıyla kaplı olduğu tespit edilmiştir. Pilotun yalnızca Kahramanmaraş meydanına ait meteoroloji bilgilerini aldığı ses kayıtlarından tespit edilmiştir. Ancak uçuş rotasına ait ayrıntılı meteoroloji raporlarını aldığına dair herhangi bir kayda rastlanmamıştır.

Enkaz alanında yapılan incelemede helikopter enkazı üzerinde ELT cihazı görülmüş; cihazın orijinal bağlantı yerinde olduğu, gövde üzerindeki antenin bağlantı yerinden çarpmanın tesiriyle kırılarak koptuğu tespit edilmiştir. Cihaz enkazdan alınarak Kahramanmaraş Cumhuriyet Başsavcılığına tutanakla teslim edilmiştir. Akabinde ek bir tutanakla incelenmek üzere Kurul tarafından Savcılıktan alınmıştır. Cihazın neden sinyal göndermediği ile ilgili kesin hükümler yapılacak testlerden sonra kamuoyuyla paylaşılacaktır.

Helikopterin gövde ve diğer parçaları enkaz alanından taşınarak teknik incelemeye tabi tutulacak, alınan sonuçlar nihai kaza raporuna işlenecektir. Teknik İnceleme, test ve müteakip çalışmalar; Uluslararası Sivil Havacılık Örgütünün 'Ek–13 Dokumanı' çerçevesinde ABD/NTSB, Kanada/TSB ve Almanya/BFU teşkilatlarıyla birlikte yapılacaktır.''

KAYNAK

 

eray045

Rektör
Katılım
12 Nisan 2008
Mesajlar
12,600
Reaksiyon puanı
250
Puanları
243
ELT cihazı anteni kırıldığında cihaz sinyal gönderemiyorsa kazalarda yer göstermesi ne alaka..
helikopter düşünce zaten sarsıntı alması gayet normal mantıken de anten her türlü kırılabilir..

bu ELT cihazlarından anlayan varsa
bizi aydınlatırsa çok iyi olucak...
 

ExCeLLeNT

Dekan
Katılım
20 Şubat 2009
Mesajlar
5,774
Reaksiyon puanı
17
Puanları
218
Biliyorum haberlerde söyledi bir kaza oldu.5

Bir kaza oldu 50 tane sonuç çıkarttılar:D
 

AliA

Ordinaryüs
Emektar
Katılım
29 Haziran 2007
Mesajlar
64,455
Reaksiyon puanı
530
Puanları
0
ELT CİHAZI NEDİR?

Havacılık kazalarında enkazın yerinin bulunması amacıyla uçak veya helikopterde ELT olarak adlandırılan Acil Yer Bulma Vericisi (Emergency Locator Transmitter) sistemi bulunuyor.

Çarpma, çok sert iniş gibi durumlarda devreye giren ELT, uyduya sinyal yollamaya başlıyor. Bu sistem sadece hava araçlarında değil, denizcilik alanında da kullanılıyor. Sinyalin alınmasından sonra belirlenen koordinatlara arama-kurtarma ekipleri gönderiliyor.

Geçen yıl yapılan kural değişikliği ile ELT’lerde yeni nesil 406 MHz’den yayın yapan sisteme geçildi. İşte ELT 406 MHz’nin özellikleri:

* Sistem eski nesil 121,5 MHz sisteme göre çok daha kuvvetli ve dijital sinyal yolluyor. Enkazın yere daha çabuk ve kesin belirlenebiliyor.

* ELT 406 MHz’nin büyüklüğü, özelliklerine bağlı olarak sigara paketinden 30 santimetre arasında değişiyor. Ağırlığı ise 2-5 kilogram arasında.

* Sistem, eksi 40 santigrat derece ile artı 40 derece arasında 24 ila 48 saat arasında sinyal verebiliyor. Su altında çalışabiliyor.

* Uçaklarda kullanılan ELT 406 MHz’nin fiyatı 2 bin ila 3 bin 250 dolar arasında değişiyor.

* Yeni nesil ELT’nin takıldığı uçağın tescil işaret bilgisi de bu sisteme yüklenebiliyor. Bu kazada olduğu gibi helikopter düştüğünde helikopterin tescil işareti uydu üzerinden gidiyor. Böylece karışıklığın önüne geçiliyor.
ELT cihazı anteni kırıldığında cihaz sinyal gönderemiyorsa kazalarda yer göstermesi ne alaka..
helikopter düşünce zaten sarsıntı alması gayet normal mantıken de anten her türlü kırılabilir..

bu ELT cihazlarından anlayan varsa
bizi aydınlatırsa çok iyi olucak...

Sert inişte ya da çarpma anında otomatik devreye giriyormuş.

Uçak, bir yere çarptığında ya da sert inişle çakıldığında bu cihaz otomatik olarak devreye giriyor ve uydu üzerinden sinyal gönderiyor.
 
Üst