Yardım HP'nin teknik serviste 20 iş günü servis süresinin aşması

Tolga2777

Öğrenci
Katılım
4 Mart 2021
Mesajlar
74
Reaksiyon puanı
13
Puanları
8
Yaş
23
Herkese merhaba. 8 ay önce satın almış olduğum laptopu, 15 Nisan 2024 tarihinde Vatan Bilgisayar aracılığıyla, şarj problemi sebebiyle HP servisine kargolattım.

22 Nisan'da Vatan servis takip formu kısmından güncelleme geçilerek servise ulaştı olarak güncellendi. Lakin Vatan, mesaj veya mail olarak herhangi bir bildirimde bulunmadı. Aynı şekilde servis de, ne mail ve mesaj attı ne de telefon etti. Uzun uğraşlar sonucu HP müşteri hizmetleri ile konuştum. Laptopumun durumunu sorduğumda parça beklediklerini ve parçanın 3 Haziran'da geleceğini söylediler. Ben de, "20 iş gününde yapılması gerekmiyor mu?" diye sorduğumda sistemimde öyle görünüyor dedi.

23 Nisan'da kendilerine ulaştığını söylediler. Ben de 22 Nisan'da ulaşmış olması gerekiyor dediğimde, evet deyip onayladı ve 13 iş günü olduğunu söyledi. Değişim veya iade yapabileceğimi sorduğumda 20 iş günü sonrası olur dedi.

Aklımdaki sorulara gelecek olursam:
1- Laptopun teknik servise hangi gün ulaştığını kanıtlamam gerekirse nasıl kanıtlayabilirim?

2- Para iadesi istemiyorum, ürünün aynısı veya misliyle değişmesini istiyorum, kabul etmeme gibi bir durum oluşabilir mi?

3- Değişim iade süreci yasal olarak kaç gün sürer? (Üniversite öğrencisiyim laptop çok lazım oluyor)

4- Değişim kararı çıkınca, gidip Vatan'dan mı alacağım yoksa teknik servis mi gönderim yapacak?

5- Ne vatan ne HP servisi bana takip kodu vermedi, bu sebeple ürün ile ilgili yazılı bilgi ve kanıt alamıyorum, bu bir probleme neden olur mu?

Kusura bakmayın uzun bir yazı oldu. Yardımcı olur musunuz? Çok teşekkür ederim.
 

lordare

Profesör
Emektar
Müdavim
Katılım
4 Eylül 2012
Mesajlar
3,189
Çözümler
3
Reaksiyon puanı
1,935
Puanları
358
Parça bulunmaması halinde süre uzuyor diye biliyorum ama ne kadar uzadığına dair bilgim yok.
PC'nin seri numarası elinizde mevcut ise bir sorun olacağını sanmıyorum.
Vatan bilgisayar üzerinden gönderim sağladıysanız muhatabınız Vatan'dır. HP ile garanti konusunda iletişimi Vatan sağlamak zorundadır. Oluşabilecek sorunlarda da parayı Vatan ödeyecektir.
Yalnızca gelen bilgisayarda en ufak bir çatlak olmamasına teslim aldığınıza dair imzayı atmadan önce dikkat ediniz. Zira çatlak varsa komple kasa değişimi isteyip ek para talep edebilirler, kasa ücretini ödemediğin takdirde garanti geçersiz gibi şeyler söyleyip tüketici haklarına başvurmak zorunda bırakabilirler
 
Üst