NorthLight
Öğrenci
- Katılım
- 23 Eylül 2021
- Mesajlar
- 27
- Reaksiyon puanı
- 10
- Puanları
- 3
Selamlar değerli forum sakinleri bugün size oyun geliştirmede yıllardır konuşulan fakat cevabı tam bulunmayan bir konu ile geldim umarım iyi bir Rehber hazırlamışımdır iyi okumalar...
Oyun motoru nedir ?
Oyun motoru Oyun geliştiricilerin kullanmış olduğu Ücretli/Ücretsiz Programlardır bir oyunun yapım sürecindeki en önemli etkenlerdendir. ve oyun içindeki Level dizaynı Fizik- UI gibi etkenler burada hazırlanır.
Ama herşey oyun motorunda bitmez tabiki 3D Modeli var oyun içi sesler müzikler gibi birçok etken var
Unity mi ? Unreal Engine mi ?
İlk önce ikisinin de bir tanıyalım
Unity
Genellikle yeni başlayıp araştırma yapan oyun geliştiricilerinin ilk karşılaştığı programdan biridir Unity geliştirmede C# Kullanır (JavaScript de vardı fakat çok eskide kaldı artık yok) ve genelde geliştirme yaparken Visual Studio ile birlikte çalışılır yani kodlar Visual Studio da yazılır Unity ile de nesneye aktarılır. ve kendine has bir kütüphanesi vardır C# da yani .NET ile Karıştırılmaması lazım. Ama kodlar tabiki birbirine benzer. Fiyatlandırma olarak Kişisel ve Öğrenci kullanımı ücretsizdir fakat kişisel kullanımda Unity ile 12 ayda 100 Bin dolar kazanç elde etmeniz halinde ücretli plana geçmelisiniz
Unreal Engine
Unreal Engine yeni başlayanlara pek tavsiye edilmese de yinede yeni başlayanlar tarafından sevilir Geliştirmede C++ ve Blueprint kullanır kendi editörü vardır ama Blueprint biraz daha öğrenim dostudur kendisi kod yazmadan oyun yapmayı sağlar ama bunun eksi mi yoksa artı mı olduğu size kalmış... Peki kod yazmadan nasıl oluyor Cevabı Visual scripting yani görsel programlama... ve gelelim lisans ücretine Unreal Engine kullanmak ücretsizdir fakat eğer oyunu çıkarırsanız herhangi bir platforma kazancınızdan %5 telif hakkı kesiyor.
Peki hangisi?
seçim sizin fakat Unity ile başlamak daha doğru olacağını düşünüyorum eğer ikisini de beğenmezseniz alternatif motorlar var örneğin GameMaker Godot Engine gibi
Diğer Alanlar
Oyun geliştirmede tek Developerın işi değildir Oyun yapımında Konsept artist, 2D&3D Artist, SFX, VFX ve animatöründe alanına girer bende kısaca bu diğer alanlarda da en çok kullanılan programları yazdım.
Konsept&2D Art
3D Art-Animasyon-VFX
Diğer alternatifleri de belirtebilirsiniz.
Konumuzun sonuna geldik umarım iyi bir Rehber olmuştur ve aklınızda ufak fikirler oluşmuştur. Eksiklerimi belirtirseniz sevinirim
İyi forumlar...
Oyun motoru nedir ?
Oyun motoru Oyun geliştiricilerin kullanmış olduğu Ücretli/Ücretsiz Programlardır bir oyunun yapım sürecindeki en önemli etkenlerdendir. ve oyun içindeki Level dizaynı Fizik- UI gibi etkenler burada hazırlanır.
Ama herşey oyun motorunda bitmez tabiki 3D Modeli var oyun içi sesler müzikler gibi birçok etken var
Unity mi ? Unreal Engine mi ?
İlk önce ikisinin de bir tanıyalım
Unity
Genellikle yeni başlayıp araştırma yapan oyun geliştiricilerinin ilk karşılaştığı programdan biridir Unity geliştirmede C# Kullanır (JavaScript de vardı fakat çok eskide kaldı artık yok) ve genelde geliştirme yaparken Visual Studio ile birlikte çalışılır yani kodlar Visual Studio da yazılır Unity ile de nesneye aktarılır. ve kendine has bir kütüphanesi vardır C# da yani .NET ile Karıştırılmaması lazım. Ama kodlar tabiki birbirine benzer. Fiyatlandırma olarak Kişisel ve Öğrenci kullanımı ücretsizdir fakat kişisel kullanımda Unity ile 12 ayda 100 Bin dolar kazanç elde etmeniz halinde ücretli plana geçmelisiniz
Unreal Engine
Unreal Engine yeni başlayanlara pek tavsiye edilmese de yinede yeni başlayanlar tarafından sevilir Geliştirmede C++ ve Blueprint kullanır kendi editörü vardır ama Blueprint biraz daha öğrenim dostudur kendisi kod yazmadan oyun yapmayı sağlar ama bunun eksi mi yoksa artı mı olduğu size kalmış... Peki kod yazmadan nasıl oluyor Cevabı Visual scripting yani görsel programlama... ve gelelim lisans ücretine Unreal Engine kullanmak ücretsizdir fakat eğer oyunu çıkarırsanız herhangi bir platforma kazancınızdan %5 telif hakkı kesiyor.
Peki hangisi?
seçim sizin fakat Unity ile başlamak daha doğru olacağını düşünüyorum eğer ikisini de beğenmezseniz alternatif motorlar var örneğin GameMaker Godot Engine gibi
Diğer Alanlar
Oyun geliştirmede tek Developerın işi değildir Oyun yapımında Konsept artist, 2D&3D Artist, SFX, VFX ve animatöründe alanına girer bende kısaca bu diğer alanlarda da en çok kullanılan programları yazdım.
Konsept&2D Art
- Abobe Photoshop
- GIMP
3D Art-Animasyon-VFX
- Blender
- 3ds Max
- Maya
- Cinema 4D
- FL Studio
Diğer alternatifleri de belirtebilirsiniz.
Konumuzun sonuna geldik umarım iyi bir Rehber olmuştur ve aklınızda ufak fikirler oluşmuştur. Eksiklerimi belirtirseniz sevinirim
İyi forumlar...