- Katılım
- 13 Haziran 2008
- Mesajlar
- 17,955
- Reaksiyon puanı
- 351
- Puanları
- 3,263
eSpor izleyici sayısı son 2 yılda yüzde 100 artış gösterdi
ABD özelinde yapılan bir araştırmaya göre, ülkedeki eSpor müsabakalarının izlenme oranı son 2 yıl içerisinde yüzde 100 artış gösterdi.
Pazar araştırma şirketi Frank N. Magid Associates tarafından yapılan araştırmaya göre, League of Legends, Dota 2 ve CS: GO gibi rekabetin ve oyuncu sayısının yüksek olduğu oyunlara ilgi büyük. Kitlesini koruyan Call of Duty ve Halo gibi oyunlar da mevcut ve bu oyunlarının maçlarının diğer oyuncular tarafından izlenme oranları adeta çığ gibi büyüyor.
Araştırma sonuçlarına göre 8 ile 64 yaş arasındaki Amerikalıların yüzde 70’i video oyun oynadığını söylüyor. Bu yüzde 70‘lik oranın içinden yüzde 18‘lik bir kısmı ise, eSpor maçlarını online olarak ya da bir etkinliğe katılarak izlediğini ifade ediyor. Geçen yıl bu rakam yüzde 12 iken, 2013’de ise yüzde 9‘du, kısacası rakam son 2 yılda ikiye katlandı.
Oyun maçlarının videolarını izlemek için en çok kullanılan mecra ise YouTube olarak belirlenmiş ve bildiğiniz gibi şirketin YouTube Gaming adlı bir projesi var. Sadece eSpor maçlarını yayınlamaya yönelik Twitch ise kendine üst sıralarda yer bulamamış. Fakat bu araştırmanın derinine indiğimizde, Twitch.tv kullanıcılarının sadakati göze çarpıyor. Araştırmada Twitch‘le ilgili görüş veren katılımcıların yüzde 38‘i günlük olarak, yüzde 39‘u ise haftada en az 1 defa platformu ziyaret ettiğini belirtiyor. Bununla birlikte izleyicilerinin neredeyse yarısı Twitch‘in verdiği hizmet kalitesine 5 üzerinden 5 puan vererek, hizmeti mükemmmel bulduğunu söylüyor.
Araştırma ABD özelinde olsa da, eSpor işi tüm dünyada hızla büyüyor. Sadece geleneksel yayıncılar ve yeni dijital girişimler değil, Activision Blizzard gibi oyun firmaları da yaptığı eSpor organizasyonu satın almalarıyla eSpor’un büyümesine katkıda bulunuyor. Bu da her zaman daha çok izleyici anlamına geliyor.
eSporun çıkış noktası aslında Asya pazarında, özellikle Starcraft ve Counter-Strike gibi oyunlarla popülerleşen “oyun izleme”, bugün geldiğimiz noktada işin ehli sunucular ve anlatımcılar aracılığıyla yüz binlerce kişinin izlediği canlı yayınlarla aktarılıyor. eSpor ülkemizde de benzer şekilde hızla büyüyor, her ne kadar adını sık duymuyor olsak da uluslararası müsabakalara katılan takımlarımız mevcut. Bununla birlikte yerel oyun fuarları, turnuvalar ve online oyunlara gösterilen yoğun ilgi, Türkiye pazarının da genişlediğini hissettiriyor.
Webrazzi
eSpor yayınlarını takip ediyor musunuz?