Düğüne Bekleriz Herkesi Arçeliği Sonunda Evlendiriyoruz

HeLLqu4Rd

Asistan
Katılım
25 Aralık 2011
Mesajlar
224
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
[video=youtube;79QdtGqnw94]http://www.youtube.com/watch?v=79QdtGqnw94[/video]



Çelik bile dünya evine girdi biz daha kız bulupta evlencez olacak seymi bu :D
 

arif44

Öğrenci
Katılım
28 Mayıs 2009
Mesajlar
13
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bizim reklamları pek beğenmiyorum. Avea ve ülker haricinde diğerleri bana çok saçma geliyor
 

muratflash

Rektör
Katılım
9 Kasım 2008
Mesajlar
13,809
Reaksiyon puanı
510
Puanları
293
Abii 2 firma var biri Türkcell biride Arçelik Allah aşkına siz reklam yapmayın yaa bırakın şu reklam işini... Hiç olmazsa reklamdan değilde kaliteden yırtarsınız... Hiç olmazsa millet bu saçma sapan reklamlarınızı görüpte size uyuz olmaz...
 

Mai Nai

Guru
Emektar
Katılım
23 Ağustos 2008
Mesajlar
21,627
Reaksiyon puanı
157
Puanları
243
Abii 2 firma var biri Türkcell biride Arçelik Allah aşkına siz reklam yapmayın yaa bırakın şu reklam işini... Hiç olmazsa reklamdan değilde kaliteden yırtarsınız... Hiç olmazsa millet bu saçma sapan reklamlarınızı görüpte size uyuz olmaz...

Murat hislerime tercüman oldun. Abartsız turkcellin her reklamına sinir oluyorum. Hele yeni bir umut parçası yok mu oradaki çocukları pataklayasım geliyor :D
 

Clicker

Asistan
Katılım
18 Ağustos 2011
Mesajlar
249
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
o değilde ne alaka ben onu çözemedim :)) yani ne ürün tanıtılmış ne kampanya hiç bişey yok ahaha
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
293
Arçelik'in ÇELİK temalı bu reklamları zaten büyüklere göre değil.
Hedef kitlesi çocukların zihninde MARKA İmajı yaratma ve o markayı sevdirmek.

Bu tip reklamların amacı kısa vadede ürün tanıtımı yapıp satışları arttırmak değildir.
Uzun vadede bu günün çocuklarının gelecekte bu markaya karşı sempati duymalarını sağlamaktır.

Bu günün çocukları gelecekte Beyaz Eşya alma ihtiyacı hissettiklerinde ilk akıllarına ARÇELİK gelecektir.
ki farklı marka arasında tereddütte kaldığında nedenini bilmediği bir şekilde kendisini ARÇELİK markasına yakın hissedecek ve o ürünü almaktan yana kullanacaktır tercihini.

Bunu özellikle yabancı ülkelerde büyük firmalar uyguluyorlar bu tarz reklamları.
Ülkemizde ise genelde reklam direk günü kurtarma anlamında direk en çok ürünü alacak kitleye yönelik yapılıyor.
 

topalsolucan

Rektör
Katılım
25 Mart 2010
Mesajlar
15,674
Reaksiyon puanı
555
Puanları
293
ama bu plan tutmazsa gelecekte arçelik diye bir marka olmayacak. gerçi şimdi de olmasaydı bir kayıp olmazdı :p
 

muratflash

Rektör
Katılım
9 Kasım 2008
Mesajlar
13,809
Reaksiyon puanı
510
Puanları
293
Bunu özellikle yabancı ülkelerde büyük firmalar uyguluyorlar bu tarz reklamları.
Ülkemizde ise genelde reklam direk günü kurtarma anlamında direk en çok ürünü alacak kitleye yönelik yapılıyor.
Ama günü kurtaramazsan geleceği nasıl kurtaracaksın.. Anlattığın gibiyse bence yanlış bi strateji..

Konumuzla pek ilgisi olmayacak ama şöyle bişey anlatayım..
Kenan Evren ve K.Evren tipindeki insanlar medya olarak 3-5 gazte ve trt haberi biliyorlardı... İşte bunlarıda kendimize uydurursak halkı kandırırız diye düşünüyorlardı. Ama evdeki hesap çarşıya uymadı...Şimdiki medya özellikle sosyal medyayı akıllarının ucundan bile geçirmiyorlardı en dandik haberi bile burdan bi giriyorsun Dünyanın öbür ucuna anında ulaşıyor..

Yanii günü kurtaramazken geleceğe reklamla yatırım yapmaya çalışmak hiç doğru değil... Geleceğe reklamla değilde kaliteyle yatırım yapılsa inanın çok daha fazla prim yapar...
 

Elbruz46

Rektör
Katılım
22 Şubat 2008
Mesajlar
11,931
Reaksiyon puanı
1,338
Puanları
293
Kalite firmanın işi reklam stratejisi ise firma tanıtım ajansının işi. Her firma kendisini diğerlerinden farklı konumlandırmak zorundadır. Yoksa sıradanlaşır.

Kimisi kalitesini ön plana çıkarır. ( dandik dahi olsa insanlar onun kaliteli olduğuna inanır)
Kimisi ucuzluğunu ön plana çıkarır ( diğerleri ile aynı fiyat dahi olsa insanların algısında onun daha ucuz olduğu inancı vardır)
Kimisi imaj pazarlar ( insanlar onu belli bir sınıfa ait olduğunu göstermek ya da hissetmek için alır)

Bahsettiğim reklam türü ise Günümüzde Ürünün Reklamını yaparken aynı zamanda ürünün hedef kitlesi olmayan geleceğin tüketicilerinin aklına markayı sempatik bir şekilde kazımaktır.

İnsanların algıları ( bir yerde ön yargıları illa olumsuz olacak diye bir şey yok) insanlar için çoğu zaman gerçeklerden daha önemli oluyor ve bunu değiştirmek gerçekten çok zor.

Örneğin ülkemizde Türk Malı algısı var. Geçmiş dönemlerdeki kimi zaman yetersizlik, kimi zaman kolaya kaçma, kimi zaman sahtekarlık nedeniyle Türk Malı ürünlerin kaliteleri ithal ürünlere kıyasla çok düşük oluyordu.

Uzun zaman diliminde insanların akıllarında Türk Malı imajı kalitesiz imajı ile gelişti.

Bu gün firmalarımız dünyanın en kaliteli ürününü dahi yapsa eğer ismi Türkçe bir isim olursa üzerinde Türk Malı yazarsa bir çok kişinin aklında o ürün hakkında şüpheler oluşuyor. Hatta bir çok kimse daha fazla para verip daha kalitesiz olan ithal ürünü tercih ediyor.

Genel bir hakim görüş var İnsanlar bir ürün alırken araştırıyor, fiyat karşılaştırması, kalite karşılaştırması yapıyor ve bu şekilde alacağı ürünü tercih ediyor şeklinde.
Ama gerçek pek de öyle değil. Bir de MARKA'yı SEVME, MARKA'ya GÜVENME, MARKA'ya İNANMA durumu var.

Vatandaş ürün karşılaştırması yapıyor ama bilinçaltında bir marka için olumsuz düşünceler var ise o Marka o insana ürününün kaliteli olduğunu inandıramıyor.
Adam sevdiği Markanın söylediklerine sunduklarına inanıp güvenmek istiyor.

Bu yüzden Marka Algısı yaratmaya çalışan reklamları hafife almayı derim.
 
Üst