Dell Garanti Rezaleti

gizemli56

Asistan
Katılım
17 Nisan 2012
Mesajlar
179
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Özet: Garanti bilgisayarın fabrika çıkışlı bozuk olduğunu kabul ettiği halde DOA raporu vermiyor.
Merhaba arkadaşlar ilginç bir olay geldi başıma. Şunu da bilmenizi isterim sonuna kadar hakkımı arayacağım. Ocak ayının 17'sinde bir firmadan Dell 7577 bilgisayar aldım. Önceden bir kaç arkadaşın bataryadan şikayet ettiğini bildiğim için test etmek istedim. Birkaç test sonucu bir sorun olmadığına karar verdim. Ve kullanmaya başladım. Fakat birkaç gün sonra gözüme bir şey çarptı. Bilgisayar bataryanın dolduğunu söylediğinde fişten çektim. Bir baktım prizde yüzde yüz görünen batarya fişten çekince %95 görünüyor. Bir şeylerin yanlış gittiğini anladım. Bilgisayar pil yıpranma yüzdesine bakmak için birkaç program indirdim. Pil yıpranma yüzdesine baktığımda %14 görünüyordu. Hafta sonu olduğu için Amerika Dellcare ile iletişime geçtim.
Bana bu sorunun programla alakalı olabileceğini söylediler. Ben de BIOS ve Dell'in kendi programlarından baktım. Yüzde 86 pilden yararlanabiliyordum. Bunu kendileri ile paylaştım. Bana bilgisayarı çok zorladığınız için pil yıpranmış dediler. Ben de hata acaba bende mi diye eski bilgisayarımı kontrol ettim. 5 yıllık bilgisayarımın pil yıpranma oranı %29. Baktım ki onlardan hayır yok ben de bekledim pazartesi gününü. Pazartesi günü Dell müşteri hizmetlerini aradım. Bana pil yıpranma olayının yüksek olduğunu ama sorun yaratmıyorsa garantiye göndermek yerine dparca'dan pil garantisini uzatmamı söylediler. (Dikkat edin buraya bana 1 yıl pil garantisini olduğunu söylediler. Hatta bir müşteri hizmetleri de 2 yıl dedi. Daha sonra buraya değineceğim.)
Sonrasında bana Koç sistem numarasını verdiler. Aradım gerekli bilgileri aldılar ve güzelce paketleyip kargoya teslim ettim. Ayrıca cihazın tamiri değil değişimini veya para iadesini istedim. 3 gün geçti bugün mesaj geldi Koç sistemden. Ben de müşteri hizmetlerini aradım ve bilgisayar durumunu öğrenmek istediğimi söyledim. Bana daha yeni teknisyenlerimiz bakıyor bir şey olursa sizinle iletişime geçilecek denildi. Tam 10-15 dakika sonra aradılar ve DOA değişimi için benden imzalı ve kaşeli belge istediler. Gerekli belgeleri mail ile gönderdim. Aradım bir sorun var mı yok mu diye teyit aldım. Herhangi bir sorun olmadığını söylediler.
Yarım saat sonra tekrar aradılar ve DOA raporu veremeyeceklerinin müşteri memnuniyeti yüzünden bataryayı değiştireceklerini bataryanın garanti dışı olduğunu söylediler. ( Bakınız yukarıda Dell resmi müşteri hizmetleri garantisi olduğunu söylüyordu.) Ben de bilgisayarımı inceleyen teknisyenle konuşmak istediğimi söyledim. Kendisi bilgisayarın fabrika çıkışlı bir hatadan dolayı pilin böyle olduğunu söyledi. Kendileri bilgisayarın değişimi gerektiğini söylediklerini ama Dell veya Koç sistem değişimi reddettiklerini söylediler. (Dell de Koç sistemi arayın diyor, Koç sistem de haberimiz yok diyor.) Pazartesi tüketici mahkemesine başvuracağım. Buradan yaşadığım şeyleri zaman zaman güncelleyeceğim.
 

EnesS16

Asistan
Katılım
26 Aralık 2017
Mesajlar
223
Reaksiyon puanı
96
Puanları
28
Hakkınızı kesinlikle arayın fabrika çıkışlı bir hata ise kesinlikle sorunun düzeltilmesi gerekir...
 

Görkem Say

Guru
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
25,740
Çözümler
8
Reaksiyon puanı
24,998
Puanları
113
Merhabalar;

Ben 7567 modelini kullanıyorum prizden çektiğim zaman benimde %95 kalıyor ama bu durum batarya ile alakalı değil tamamen pili korumaya yönelik.Kendi batarya programından Öncelikli AC Kullanımı modu seçildiğinde böyle yapıyor bilgisayar daha sonra bataryayı devreden çıkarıp direkt prizden çekmeye başlıyor.Pil yıpranma yüzdem ise %3 7 aydır kullanmama rağmen sizinki orada bir sıkıntı çıkarmış.Geçmiş olsun diyelim umarım sorunsuz değişim veya iade alırsınız.Bu arada maalesef pil ve adaptör için 1 yıl garanti sunuluyor.
 

gizemli56

Asistan
Katılım
17 Nisan 2012
Mesajlar
179
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Hakkınızı kesinlikle arayın fabrika çıkışlı bir hata ise kesinlikle sorunun düzeltilmesi gerekir...
Merhabalar;

Ben 7567 modelini kullanıyorum prizden çektiğim zaman benimde %95 kalıyor ama bu durum batarya ile alakalı değil tamamen pili korumaya yönelik.Kendi batarya programından Öncelikli AC Kullanımı modu seçildiğinde böyle yapıyor bilgisayar daha sonra bataryayı devreden çıkarıp direkt prizden çekmeye başlıyor.Pil yıpranma yüzdem ise %3 7 aydır kullanmama rağmen sizinki orada bir sıkıntı çıkarmış.Geçmiş olsun diyelim umarım sorunsuz değişim veya iade alırsınız.Bu arada maalesef pil ve adaptör için 1 yıl garanti sunuluyor.

Teşekkür ederim arkadaşlar. Umarım değişim yada iade ederler.
 
Katılım
8 Ekim 2011
Mesajlar
53,871
Çözümler
1
Reaksiyon puanı
16,118
Puanları
113
daha rezalet olmamış ki rezalet servis için casper servisine bakın.
 

derivative

Asistan
Katılım
14 Ekim 2017
Mesajlar
227
Reaksiyon puanı
41
Puanları
28
Yaş
24
e normal senin gidip marketten aldığın pilinde sağlık seviyesi %100 değil ki o batarya dediğin şeyin içinde birbirine seri veya paralel bağlanmış bildiğimiz kalem piller var fabrika çıkışı olarak zaten tam sağlığında çıkmaz bunu telefon bataryası ile karıştırmayın
ikinci olarak 7567 kullanıyorum şu random kapanma sorunu kafayı yedirtecek servise mail attım cevap vermiyor
 

gizemli56

Asistan
Katılım
17 Nisan 2012
Mesajlar
179
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
e normal senin gidip marketten aldığın pilinde sağlık seviyesi %100 değil ki o batarya dediğin şeyin içinde birbirine seri veya paralel bağlanmış bildiğimiz kalem piller var fabrika çıkışı olarak zaten tam sağlığında çıkmaz bunu telefon bataryası ile karıştırmayın
ikinci olarak 7567 kullanıyorum şu random kapanma sorunu kafayı yedirtecek servise mail attım cevap vermiyor

Elbette yüzde yüz olmak zorunda değil. Fakat yıpranma payı yüzde 3 - 5 arası olsa dert etmem ama yüzde 19 çok büyük bir rakam. Ayrıca hafta içi Dell teknik servisi arayın ama onlarda koç sisteme yönlendirecekler eminim.
 

derivative

Asistan
Katılım
14 Ekim 2017
Mesajlar
227
Reaksiyon puanı
41
Puanları
28
Yaş
24
Elbette yüzde yüz olmak zorunda değil. Fakat yıpranma payı yüzde 3 - 5 arası olsa dert etmem ama yüzde 19 çok büyük bir rakam. Ayrıca hafta içi Dell teknik servisi arayın ama onlarda koç sisteme yönlendirecekler eminim.
hangi programla baktınız bu yıpranmaya ben de bakayım
 

gizemli56

Asistan
Katılım
17 Nisan 2012
Mesajlar
179
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
hangi programla baktınız bu yıpranmaya ben de bakayım

hwmonitor adlı uygulamadan bakabilirsiniz. Yada BIOS'a girerek de bakabilirsiniz. Ya da sanırım F2 tuşuna basarak pil ve bilgisayarın genel durumunu öğrenebilirsiniz.
 

derivative

Asistan
Katılım
14 Ekim 2017
Mesajlar
227
Reaksiyon puanı
41
Puanları
28
Yaş
24
tasarlanan 73397mwh benim pilim 67693 mwh bu hesapta benimkide %92 sağlığında oluyor yani takılmamalısın böyle bir şeye
 

Görkem Say

Guru
Emektar
Katılım
22 Nisan 2017
Mesajlar
25,740
Çözümler
8
Reaksiyon puanı
24,998
Puanları
113
tasarlanan 73397mwh benim pilim 67693 mwh bu hesapta benimkide %92 sağlığında oluyor yani takılmamalısın böyle bir şeye
Zaten bunlar Lityum-İyon piller olduğu için birde üstüne Laptoplardaki kapasite daha fazla olduğu için pil yeni olsa bile %3-4 başlangıçta kayıp oluyor.Aynı 32 GB flaş belleğin 27 GB alan sunması gibi.
 

gizemli56

Asistan
Katılım
17 Nisan 2012
Mesajlar
179
Reaksiyon puanı
4
Puanları
18
Güncelleme 1: Dell Amerika Twitter üstünden gerekli bilgileri istedi. Ve Türkiye'de ki teknik desteğin adresini istediler. Gerekli bilgileri verdim ve yasal haklarımdan bahsettim. Bana en geç pazartesi veya salı günü döneceğini söylediler.

Güncelleme 2: Hafta sonu dell ve koç sisteme mail gönderdim. Ayrıca Twitter üstünden mesaj yazdım. Sabah Dell konuyla ilgileneceğini ve benden bir iletişim numarası vermemi istediler. Bu gün pazartesi sabahı tüketici haklarını aradım olayı anlattım. Bana eğer batarya aksesuar eşyası olarak geçiyorsa para iadesi alamazsınız dediler. Ama değilse size ürünün hatalı olduğuna dair rapor yazsınlar ürünle birlikte göndersinler sizde tüketici haklarına başvurursunuz dediler. Bende ardından Dell Türkiye müşteri hizmetlerini aradım. Ürünün bataryasının aksesuar olup olmadığını söylediğimde hayır değil dediler. Ve 3 - 4 defa teyit amaçlı sordum. Ayrıca adaptör ve batarya 1 yıl garantili olduğunu söylediler. Ardından koç sistemi aradım. Ürüne bir değişim yapmamalarını ve rapor verip göndermelerini istedim. Bana cuma günü zaten bir bilgilendirme formu oluşturulmuş onu bekleyelim eğer oradan bir şey çıkmazsa ürününüzü gönderelim dediler. Tamam diyip kapattıktan sonra bilgisayarımı inceleyen şirketi aradım. ( Şirket diyorum çünkü farklı bir isim adı altında bakıyorlar ) Kendilerine herhangi bir onarım yapmamalarına eğer bu gün akşama kadar haber gelmezse yarın sabah arızayı anlatan bir rapor ile ürünümü kargoya vermelerini rica ettim. ( Bu arada telefonda ki hanımefendi arkadaşa çok teşekkür ederim yardımı dokundu ) Elbette diyip kapattılar ve beklemeye koyuldum. Yaklaşık 20 dakika sonra telefon çaldı ve değişim için tekrardan fatura istediklerini söylediler. Artık bekliyorum değişim için rapor çıkarsa gönderim yapacaklarını söylediler. Fakat koç sistemi aradığımda ise bizde öyle bir şey görünmüyor dediler. Bakalım daha ne olacak.

Güncelleme 3: Günün sonuna geldik. Koç sistemin değişim ile haberi yok. Teknik serviste'ki hanımefendi bize mail geldi siz bizden haber bekleyin dediler. Koç sistemin benim adıma açmış oluğu 3 adet bilgilendirme desteği mevcut. 24 saat içinde döneriz dediler. Bir tanesi 24 saati geçti dönmediler. Diğer ikisi ise bu gün açıldı yarın dönmeleri gerekiyor. Mesaileri bitmeye yakın bir kere daha aradım. Ve bana mail attıklarını söylediler. Ama bana herhangi bir mail gelmedi. Onun içinde bir bilgilendirme desteği açtılar ve bana geri dönüş yapılacağı söylendi. Böylece bir günü bitirdik. Bakalım yarın sabah neler olacak.

Güncelleme 4: Buraya yazıyı yazdıktan 10 dakika sonra mail geldi. DOA raporunuz onaylanmıştır diye. Eski bilgisayarım yarın kargoya verilecek. Bende geldiği gibi aldığım yere göndereceğim. Paramı hesabımda görene kadar konuyu güncelleyeceğim. Tekrardan teşekkür ederim arkadaşlar.
 

Son mesajlar

Üst