Özet: Garanti bilgisayarın fabrika çıkışlı bozuk olduğunu kabul ettiği halde DOA raporu vermiyor.
Merhaba arkadaşlar ilginç bir olay geldi başıma. Şunu da bilmenizi isterim sonuna kadar hakkımı arayacağım. Ocak ayının 17'sinde bir firmadan Dell 7577 bilgisayar aldım. Önceden bir kaç arkadaşın bataryadan şikayet ettiğini bildiğim için test etmek istedim. Birkaç test sonucu bir sorun olmadığına karar verdim. Ve kullanmaya başladım. Fakat birkaç gün sonra gözüme bir şey çarptı. Bilgisayar bataryanın dolduğunu söylediğinde fişten çektim. Bir baktım prizde yüzde yüz görünen batarya fişten çekince %95 görünüyor. Bir şeylerin yanlış gittiğini anladım. Bilgisayar pil yıpranma yüzdesine bakmak için birkaç program indirdim. Pil yıpranma yüzdesine baktığımda %14 görünüyordu. Hafta sonu olduğu için Amerika Dellcare ile iletişime geçtim.
Bana bu sorunun programla alakalı olabileceğini söylediler. Ben de BIOS ve Dell'in kendi programlarından baktım. Yüzde 86 pilden yararlanabiliyordum. Bunu kendileri ile paylaştım. Bana bilgisayarı çok zorladığınız için pil yıpranmış dediler. Ben de hata acaba bende mi diye eski bilgisayarımı kontrol ettim. 5 yıllık bilgisayarımın pil yıpranma oranı %29. Baktım ki onlardan hayır yok ben de bekledim pazartesi gününü. Pazartesi günü Dell müşteri hizmetlerini aradım. Bana pil yıpranma olayının yüksek olduğunu ama sorun yaratmıyorsa garantiye göndermek yerine dparca'dan pil garantisini uzatmamı söylediler. (Dikkat edin buraya bana 1 yıl pil garantisini olduğunu söylediler. Hatta bir müşteri hizmetleri de 2 yıl dedi. Daha sonra buraya değineceğim.)
Sonrasında bana Koç sistem numarasını verdiler. Aradım gerekli bilgileri aldılar ve güzelce paketleyip kargoya teslim ettim. Ayrıca cihazın tamiri değil değişimini veya para iadesini istedim. 3 gün geçti bugün mesaj geldi Koç sistemden. Ben de müşteri hizmetlerini aradım ve bilgisayar durumunu öğrenmek istediğimi söyledim. Bana daha yeni teknisyenlerimiz bakıyor bir şey olursa sizinle iletişime geçilecek denildi. Tam 10-15 dakika sonra aradılar ve DOA değişimi için benden imzalı ve kaşeli belge istediler. Gerekli belgeleri mail ile gönderdim. Aradım bir sorun var mı yok mu diye teyit aldım. Herhangi bir sorun olmadığını söylediler.
Yarım saat sonra tekrar aradılar ve DOA raporu veremeyeceklerinin müşteri memnuniyeti yüzünden bataryayı değiştireceklerini bataryanın garanti dışı olduğunu söylediler. ( Bakınız yukarıda Dell resmi müşteri hizmetleri garantisi olduğunu söylüyordu.) Ben de bilgisayarımı inceleyen teknisyenle konuşmak istediğimi söyledim. Kendisi bilgisayarın fabrika çıkışlı bir hatadan dolayı pilin böyle olduğunu söyledi. Kendileri bilgisayarın değişimi gerektiğini söylediklerini ama Dell veya Koç sistem değişimi reddettiklerini söylediler. (Dell de Koç sistemi arayın diyor, Koç sistem de haberimiz yok diyor.) Pazartesi tüketici mahkemesine başvuracağım. Buradan yaşadığım şeyleri zaman zaman güncelleyeceğim.
Merhaba arkadaşlar ilginç bir olay geldi başıma. Şunu da bilmenizi isterim sonuna kadar hakkımı arayacağım. Ocak ayının 17'sinde bir firmadan Dell 7577 bilgisayar aldım. Önceden bir kaç arkadaşın bataryadan şikayet ettiğini bildiğim için test etmek istedim. Birkaç test sonucu bir sorun olmadığına karar verdim. Ve kullanmaya başladım. Fakat birkaç gün sonra gözüme bir şey çarptı. Bilgisayar bataryanın dolduğunu söylediğinde fişten çektim. Bir baktım prizde yüzde yüz görünen batarya fişten çekince %95 görünüyor. Bir şeylerin yanlış gittiğini anladım. Bilgisayar pil yıpranma yüzdesine bakmak için birkaç program indirdim. Pil yıpranma yüzdesine baktığımda %14 görünüyordu. Hafta sonu olduğu için Amerika Dellcare ile iletişime geçtim.
Bana bu sorunun programla alakalı olabileceğini söylediler. Ben de BIOS ve Dell'in kendi programlarından baktım. Yüzde 86 pilden yararlanabiliyordum. Bunu kendileri ile paylaştım. Bana bilgisayarı çok zorladığınız için pil yıpranmış dediler. Ben de hata acaba bende mi diye eski bilgisayarımı kontrol ettim. 5 yıllık bilgisayarımın pil yıpranma oranı %29. Baktım ki onlardan hayır yok ben de bekledim pazartesi gününü. Pazartesi günü Dell müşteri hizmetlerini aradım. Bana pil yıpranma olayının yüksek olduğunu ama sorun yaratmıyorsa garantiye göndermek yerine dparca'dan pil garantisini uzatmamı söylediler. (Dikkat edin buraya bana 1 yıl pil garantisini olduğunu söylediler. Hatta bir müşteri hizmetleri de 2 yıl dedi. Daha sonra buraya değineceğim.)
Sonrasında bana Koç sistem numarasını verdiler. Aradım gerekli bilgileri aldılar ve güzelce paketleyip kargoya teslim ettim. Ayrıca cihazın tamiri değil değişimini veya para iadesini istedim. 3 gün geçti bugün mesaj geldi Koç sistemden. Ben de müşteri hizmetlerini aradım ve bilgisayar durumunu öğrenmek istediğimi söyledim. Bana daha yeni teknisyenlerimiz bakıyor bir şey olursa sizinle iletişime geçilecek denildi. Tam 10-15 dakika sonra aradılar ve DOA değişimi için benden imzalı ve kaşeli belge istediler. Gerekli belgeleri mail ile gönderdim. Aradım bir sorun var mı yok mu diye teyit aldım. Herhangi bir sorun olmadığını söylediler.
Yarım saat sonra tekrar aradılar ve DOA raporu veremeyeceklerinin müşteri memnuniyeti yüzünden bataryayı değiştireceklerini bataryanın garanti dışı olduğunu söylediler. ( Bakınız yukarıda Dell resmi müşteri hizmetleri garantisi olduğunu söylüyordu.) Ben de bilgisayarımı inceleyen teknisyenle konuşmak istediğimi söyledim. Kendisi bilgisayarın fabrika çıkışlı bir hatadan dolayı pilin böyle olduğunu söyledi. Kendileri bilgisayarın değişimi gerektiğini söylediklerini ama Dell veya Koç sistem değişimi reddettiklerini söylediler. (Dell de Koç sistemi arayın diyor, Koç sistem de haberimiz yok diyor.) Pazartesi tüketici mahkemesine başvuracağım. Buradan yaşadığım şeyleri zaman zaman güncelleyeceğim.