- Katılım
- 8 Şubat 2014
- Mesajlar
- 8,637
- Çözümler
- 3
- Reaksiyon puanı
- 3,778
- Puanları
- 1,358
Her çatışmadan bir uzlaşma çııkar. Bekleyelim, sonucu görelim, sonra da biz kararımızı veririz.
Olaya siyasi partizanlık yapmadan bakmakta fayda var.
Ülkede terör ve ekonomi gibi ciddi sorunlar baş göstermişken, sınırımızın dışında savaş halindeyken, en uygunsuz zamanda böyle bir işe girişilmesinin tek sebebi; MHP'nin hepimizin ön görebildiği nedenlerden dolayı bu anayasaya destek vermiş olmasıdır.
Mhp tabanı bu duruma nasıl tepki gösterir ve yorumlar, onu ilerde olası seçimlerde hep beraber göreceğiz.
Maddeleri inceledikçe oldu bittiye getirilmiş olduğu görülen ve akıllarda bir sürü cevapsız sorular oluşturan bu sistemi, bir çok Akp seçmeni RTE için gözü kapalı onaylayacağını düşünelim. Fakat gün gelir devran döner, yıllar sonra o geniş yetkileri % 51'le başka bir partinin alacağını da hesap edip buna göre daha geniş bir perspektiften değerlendirme yapmamız gerekiyor.
Ya da daha yakın tarihli düşünelim mi ?
Diyelim ki referandumdan istenilen sonuç alındı, seçime gidildi ve büyük bir kamuoyu tepkisi oluştu, RTE seçilemedi. Diğer muhalif adaylardan x kişi başkan oldu, yetkilerin hepsi x kişinin eline geçti. Sn. Akp seçmeni bir de bu açıdan tekrar düşünmeli, hala destekliyor olabilirler mi ?
Bütün bunlar bir yana; TBMM'nin saygınlığına gölge düşürürcesine gizli oy kuralını alenen ihlal ederek, fire vermemek adına vekillerinin oylarını kontrol etmesi, Akp'nin daha kendi milletvekillerini bile tam olarak ikna edemediği şüphesi oluştururken, milleti nasıl ikna edecekleri ayrı bir soru işaretidir.
Bu sistem, meclisten zar zor geçse bile referandumdan geçmez diye düşünüyorum, ya da umut ediyorum.
Oyları bana verirseniz olurum yani neden olmasın[emoji23]Milletvekili olma yaşının 18 olmasını kavrayamıyorum. Şu an 22. Hayır zaten 18 yaşında milletvekili olabilecek bir insan 22 yaşına kadar bekleyemez mi ne acele? 22 yaşında olsa bile garipseye bilirim 22'de aslında çok genç. 30-40 olsun demiyorum düşük olsunda kim 18 yaşında vekil olacak?
Aklıma Çekya'yı getirdin adamlar devlete ne isim koyacaklarını bilemediler,hani çocuk bekleyen çiftler olur ya.Tahmin ediyorum, bir çok önergede pazarlık payı bırakmışlardı, ancak cehepe hiç bir katkıda bulunmayıp her şeye temelden savaş açınca, aksak bir başlangıç olabilir. Sonuç olarak ise, bu yasalarda kul yapımı olacaklarından, yine değiştirilebilirler. Hiç bir ülkeninin hukuku mutlak değildir. Benim şimdiye kadar siyasi hayattan gördüklerim, cehepe her zaman ülke yararına olan olaylara karşı çıkar. Bu hep böyleydi. Bu anayasa değişikliğine de bu şiddetle karşı çıkıyor olmaları, benim açımdan mutlaka geçmesi ve desteklenmesi gerektiğini gösterir.
Ülke gerçekten bir tehdit altında olsaydı, cehepe tam destek verirdi.
ülke tehdit altında ama siz göremiyorsunuz yuh... köleliğe doğru hızla gidiyorsunuz...Tahmin ediyorum, bir çok önergede pazarlık payı bırakmışlardı, ancak cehepe hiç bir katkıda bulunmayıp her şeye temelden savaş açınca, aksak bir başlangıç olabilir. Sonuç olarak ise, bu yasalarda kul yapımı olacaklarından, yine değiştirilebilirler. Hiç bir ülkeninin hukuku mutlak değildir. Benim şimdiye kadar siyasi hayattan gördüklerim, cehepe her zaman ülke yararına olan olaylara karşı çıkar. Bu hep böyleydi. Bu anayasa değişikliğine de bu şiddetle karşı çıkıyor olmaları, benim açımdan mutlaka geçmesi ve desteklenmesi gerektiğini gösterir.
Ülke gerçekten bir tehdit altında olsaydı, cehepe tam destek verirdi.
Onların lideri ne derse onlar için şüphesiz doğrudur. Sorgulamaları lazım.ülke tehdit altında ama siz göremiyorsunuz yuh... köleliğe doğru hızla gidiyorsunuz...
CB, direksiyon başında at yarışı(!) oynamış çok mu? Ne riski varmış ki?ülke tehdit altında ama siz göremiyorsunuz yuh... köleliğe doğru hızla gidiyorsunuz...
düşük IQ ve internet kullanımı... yazık...CB, direksiyon başında at yarışı(!) oynamış çok mu? Ne riski varmış ki?
Aynı şeyi senin için düşünüyordum ki, kanıtlamış oldun. Teşekkürler..düşük IQ ve internet kullanımı... yazık...
Tahmin ediyorum, bir çok önergede pazarlık payı bırakmışlardı, ancak cehepe hiç bir katkıda bulunmayıp her şeye temelden savaş açınca, aksak bir başlangıç olabilir. Sonuç olarak ise, bu yasalarda kul yapımı olacaklarından, yine değiştirilebilirler. Hiç bir ülkeninin hukuku mutlak değildir. Benim şimdiye kadar siyasi hayattan gördüklerim, cehepe her zaman ülke yararına olan olaylara karşı çıkar. Bu hep böyleydi. Bu anayasa değişikliğine de bu şiddetle karşı çıkıyor olmaları, benim açımdan mutlaka geçmesi ve desteklenmesi gerektiğini gösterir.
Ülke gerçekten bir tehdit altında olsaydı, cehepe tam destek verirdi.
ne oldu gerçekler rahatsız etti? Tansu Çiller zamanınıda kontrol etmeleri şart oda hiç güven vermiyor...1993 Turgut Özal vefat etti.
2002(3) Akp iktidara geldi.
Tam 10 Yıl...
Buradaki gençlerin bir çoğunun belki de henüz doğmadığı yıllar!
Bakın AKP CHP MHP bırakın bunları...
Şu istatistiği iyi yorumlayın.
İdeolojilerinizden sıyrılın ve iyi yorumlayın.
Başkalarının size düşünmenizi istediği şekilde değil kendi aklınızı kullanarak iyi yorumlayın!
Tansu Çiller 25 Haziran 1993 – 5 Ekim 1995
Tansu Çiller 5 Ekim 1995 – 30 Ekim 1995
Tansu Çiller 30 Ekim 1995 – 6 Mart 1996
Mesut Yılmaz 6 Mart 1996 – 28 Haziran 1996
Necmettin Erbakan 28 Haziran 1996 – 30 Haziran 1997
Mesut Yılmaz 30 Haziran 1997 – 11 Ocak 1999
Bülent Ecevit 11 Ocak 1999 – 28 Mayıs 1999
Bülent Ecevit 28 Mayıs 1999 – 18 Kasım 2002
10 Yıl 8 Hükümet...
Normalde olması gereken 2 Hükümet.
Hükümetlerin ortalama ömrü 1,5 yıl bile değil...
1993-2003 ülkenin sürekli siyasi tartışmalarla geçirdiği, sürekli hükümetlerin değiştiği doğru dürüst taş üstüne taş bile konulmadan geçip giden 10 yıl...
2002(3) Sonrası AKP geliyor.
Bir istikrar sağlanıyor ancak Oy oranları ve Sandalye sayısına bakıldığı zaman yüksek oy oranlarının her zaman bir hükümet kurmak için yeterli olamadığı net olarak görülüyor.
2002'de %34 alan AKP 365 Millet vekiline sahip.
2007'de %47'ye çıkıyor oy. 341'e iniyor millet vekili.
2011'de %49 oluyor oy. Millet vekili sayısı 321'e iniyor ve Anayasa değiştirme sayısının altına iniyor.
2015'de %40 alıyor AKP. Millet vekili sayısı 258 oluyor ve Hükümet kurmak için gerekli sayı 276
Yani %34 ile 365 millet vekili çıkarılabilirken ve Anayasayı tek başına değiştirebilirken %40 ile Hükümet kuramaz hale geliyorsunuz.
2015'de seçimler yenileniyor ve %49 ile bu kez 317 millet vekili çıkarılabiliyor.
Bize ne kardeşim hükümet kuramıyorlarsa Koalisyon kursunlar diyebilirsiniz.
Ancak tekrar geçmişe dönün ve koalisyon hükümetlerinin ömrüne bakın... Türkiye'de koalisyon hükümetleri sürekli iç anlaşmazlıklar nedeniyle kısa dönemde çöküyor.
Başkanlık sistemi burada işte bu sorunun önüne geçmeyi hedefliyor.
%50'yi geçen Cumhurbaşkanı olur ve 5 yıl ülkeyi yönetir.
Bu kadar net.
İçinizde koalisyonları destekleyenler varsa ve koalisyon hükümetleri ile istikrar sağlanır diyen varsa buyursun.
Her ülkenin kendi dinamikleri vardır. Bazı ülkelerde 9 parti yan yana gelir koalisyon ile ülkeyi yönetir bazı ülkelerde ise iki parti iki dakika yan yana kalamaz.
Aynen size katılıyorum.Üretime önem vermeyip dışa bağımlılıktan kurtulmazsak doların TL cinsinden olan değerinin de arttığını görebiliriz.Ve bu da malesef satın alacağımız çoğu şeyin fiyatını arttıracak.Önümüzde umarım güzel günler görürüz her şey bizim elimiz de vatan bizim toprak bizim..İlk yapmamız gerekenler arasında sanayi kurmak olmalı dışa bağımlılığı ne kadar azaltırsak elimizdeki güç o kadar artar
Yol olmayan yerde yapılan üretim nasıl piyasaya ulaşacak? En iyi altyapı İstanbulda olduğundan ötürü, üretimin neredeyse tamamı o bölgede gerçekleşiyor. İnşaat tüm gelişmiş ülkelerin bel kemiği. Amerikada yaklaşık 10 sene önce kişisel ev inşaatlarının finansmanının zor duruma gelmesi, Amerikan ekonomisini çökertmişti. Hâlâ Amerika o krizi tam atlatabilmiş değil.
Bizim ülkemiz bir köprü ülke. Tranzit ülke. Bizim ekonomik gücümüz ve siyasi önemimiz bu gerçeğe dayanıyor.
1993 Turgut Özal vefat etti.
2002(3) Akp iktidara geldi.
Tam 10 Yıl...
Buradaki gençlerin bir çoğunun belki de henüz doğmadığı yıllar!
Bakın AKP CHP MHP bırakın bunları...
Şu istatistiği iyi yorumlayın.
İdeolojilerinizden sıyrılın ve iyi yorumlayın.
Başkalarının size düşünmenizi istediği şekilde değil kendi aklınızı kullanarak iyi yorumlayın!
Tansu Çiller 25 Haziran 1993 – 5 Ekim 1995
Tansu Çiller 5 Ekim 1995 – 30 Ekim 1995
Tansu Çiller 30 Ekim 1995 – 6 Mart 1996
Mesut Yılmaz 6 Mart 1996 – 28 Haziran 1996
Necmettin Erbakan 28 Haziran 1996 – 30 Haziran 1997
Mesut Yılmaz 30 Haziran 1997 – 11 Ocak 1999
Bülent Ecevit 11 Ocak 1999 – 28 Mayıs 1999
Bülent Ecevit 28 Mayıs 1999 – 18 Kasım 2002
10 Yıl 8 Hükümet...
Normalde olması gereken 2 Hükümet.
Hükümetlerin ortalama ömrü 1,5 yıl bile değil...
1993-2003 ülkenin sürekli siyasi tartışmalarla geçirdiği, sürekli hükümetlerin değiştiği doğru dürüst taş üstüne taş bile konulmadan geçip giden 10 yıl...
2002(3) Sonrası AKP geliyor.
Bir istikrar sağlanıyor ancak Oy oranları ve Sandalye sayısına bakıldığı zaman yüksek oy oranlarının her zaman bir hükümet kurmak için yeterli olamadığı net olarak görülüyor.
2002'de %34 alan AKP 365 Millet vekiline sahip.
2007'de %47'ye çıkıyor oy. 341'e iniyor millet vekili.
2011'de %49 oluyor oy. Millet vekili sayısı 321'e iniyor ve Anayasa değiştirme sayısının altına iniyor.
2015'de %40 alıyor AKP. Millet vekili sayısı 258 oluyor ve Hükümet kurmak için gerekli sayı 276
Yani %34 ile 365 millet vekili çıkarılabilirken ve Anayasayı tek başına değiştirebilirken %40 ile Hükümet kuramaz hale geliyorsunuz.
2015'de seçimler yenileniyor ve %49 ile bu kez 317 millet vekili çıkarılabiliyor.
Bize ne kardeşim hükümet kuramıyorlarsa Koalisyon kursunlar diyebilirsiniz.
Ancak tekrar geçmişe dönün ve koalisyon hükümetlerinin ömrüne bakın... Türkiye'de koalisyon hükümetleri sürekli iç anlaşmazlıklar nedeniyle kısa dönemde çöküyor.
Başkanlık sistemi burada işte bu sorunun önüne geçmeyi hedefliyor.
%50'yi geçen Cumhurbaşkanı olur ve 5 yıl ülkeyi yönetir.
Bu kadar net.
İçinizde koalisyonları destekleyenler varsa ve koalisyon hükümetleri ile istikrar sağlanır diyen varsa buyursun.
Her ülkenin kendi dinamikleri vardır. Bazı ülkelerde 9 parti yan yana gelir koalisyon ile ülkeyi yönetir bazı ülkelerde ise iki parti iki dakika yan yana kalamaz.
Söyledikleriniz doğru.
Ama yapılanların bu söylenenlerle alakası yok.
Misal meclisi sebepsiz feshetme yetkisinin bu doğrularla alakası yok.
Basit bir örnek olarak PKK'yı içten içe destekleyen ama bunu dışarı söylemeyen bir lider, başkanlık yetkilerine kavuştuğu anda legal olarak ülkeyi federal sisteme bölüp pyd kadrosunu bölgeye yerleştirip özerklik verebilir. Sonuç olarak iç savaş çıkar, halk kazanırsa bile büyük bedeller ödenmiş olur, halk kaybederse zaten yönetici legal yetkisini kullandığı için bu güzel halk bir de haksız durumuna düşmüş olur.
Ya da bu kadar uç olmasa bile diğer bir örnek olarak, başkan istediği parti seçilene kadar meclisi feshedip erken seçime defalarca sokabilir, kimse de sebep soramaz, yargılayamaz.
Bu sadece çok basit iki örnek, taslağın her bir maddesi üzerinde okunup tartışılırsa bu ülkeye bela olabilecek birçok duruma açık kapı bırakıldığı görülür.
Bu ülkedeki insanlar takım tutar gibi siyaset yapmamalı, yapılırsa o ülkede iyi şeylerden çok kötü şeyler olur.
Başkanlık gelebilir, sorun değil ama bu haliyle gelmemeli.