Ayıplı Ürünün İadesi Hakkında Detaylı Bilgi Bilen Arkadaşlar Bakabilir mi?

Melikesayarla

Öğrenci
Katılım
6 Haziran 2017
Mesajlar
33
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Yaş
23
Merhaba arkadaşlar. Ben tam olarak 6 ay önce bir ürün satın aldım ve bu ürün 1-2 ay içerisinde kendi belli etmeye başladı. Kitlenme, donma, siyah ekran, mavi ekran, ekran kartını güncelleyememe, RAM'den ve Ekran kartından kesme gibi bir takım sorunlar yaşadım ve garantiye gönderdim. Bana hiçbir şeyinin olmadığını ama Power Supply'ini değiştirdiklerini söylediler. Sonra ürünü tekrar elime aldım ve tekrar aynı sorunlar devam ediyordu bu sefer 2. garantiye gönderdiğimde RAM belleklerini ve kasa iskeletini değiştirdiler. Böylelikle değişmeyen tek şey işlemci ve diskler kaldı. 2. garantiden sonra sorunlar hala devam ediyordu ve 3.'yü iade talebinde bulunarak geri gönderdik ve bize "Elektrik prizlerinizde sorun vardır. Kasanın bulunduğu mekanda kapalı. 4 gün kesintisiz test ettik ve soruna rastlamadık. Bu yüzden iadeniz reddedildi." dediler. Biz nasıl olur ya? Ben bunu eve götürücem bu tekrar kitlenecek dedim. Eve gittim ve bilgisayarı taktım. Açtıktan 10 dakika sonra yine kitlendi. Biz bu sefer Pazartesi günü kurum ve kuruluşlara başvurmak üzere yolumuzu alacağız. Beni bu konuda bilgilendirmek ve bilgi vermek isteyen arkadaşlar varsa lütfen yardımcı olsunlar. Çok büyük bir daniskanın içerisindeyiz. Ben özellikle Türk firmasından aldım ki bu bilgisayarı kolaylık olur sorun olduğunda diye. Halbuki alakası yokmuş. Daha zorlandık ve oyalandık. Yorumlarınızı bekliyorum..

Kanıtlar;


(NOT: Elimde 2. garantiden sonra yalan söylediklerinden dolayı hatalarını çekmiş olduğum 32 belge bulunmaktadır. Bunların içerisinde maalesef ki ekran kartının güncellenememesi ve bilgisayarın kendini kapatması gibi bir takım sorunlar dahil değil çünkü bu sorunları 2. garantiden önce yaşadım ve aklıma hiç video çekmek gelmedi.
Yaklaşık şuana kadar yaşamış olduğum sorun +70 üzerindedir. Değerli bilgilendirmelerinizi bekliyorum.
)
 

_X_

Profesör
Katılım
22 Ağustos 2013
Mesajlar
3,017
Reaksiyon puanı
1,544
Puanları
113
Resmi Gazetenin İlgili Maddesinden Alıntı Aynen Şöyledir.

Ayıplı mal

MADDE 8 – (1) Ayıplı mal, tüketiciye teslimi anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.

(2) Ambalajında, etiketinde, tanıtma ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren mallar da ayıplı olarak kabul edilir.

(3) Sözleşmeye konu olan malın, sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi veya montajının satıcı tarafından veya onun sorumluluğu altında gerçekleştirildiği durumlarda gereği gibi monte edilmemesi sözleşmeye aykırı ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının tüketici tarafından yapılmasının öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya eksiklik nedeniyle montaj hatalı yapılmışsa, sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur.

Ayıplı maldan sorumluluk

MADDE 9 – (1) Satıcı, malı satış sözleşmesine uygun olarak tüketiciye teslim etmekle yükümlüdür.

(2) Satıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan açıklamanın içeriğinin satış sözleşmesinin akdi anında düzeltilmiş olduğunu veya satış sözleşmesi kurulma kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içinde olmadığını ispatladığı takdirde açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz.

İspat yükü

MADDE 10 – (1) Teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıpların, teslim tarihinde var olduğu kabul edilir. Bu durumda malın ayıplı olmadığının ispatı satıcıya aittir. Bu karine, malın veya ayıbın niteliği ile bağdaşmıyor ise uygulanmaz.

(2) Tüketicinin, sözleşmenin kurulduğu tarihte ayıptan haberdar olduğu veya haberdar olmasının kendisinden beklendiği hâllerde, sözleşmeye aykırılık söz konusu olmaz. Bunların dışındaki ayıplara karşı tüketicinin seçimlik hakları saklıdır.

(3) Satışa sunulacak ayıplı mal üzerine ya da ambalajına, üretici, ithalatçı veya satıcı tarafından tüketicinin kolaylıkla okuyabileceği şekilde malın ayıbına ilişkin açıklayıcı bilgiyi içeren bir etiket konulur. Bu etiketin tüketiciye verilmesi veya ayıba ilişkin açıklayıcı bilginin tüketiciye verilen fatura, fiş veya satış belgesi üzerinde açıkça gösterilmesi zorunludur. Teknik düzenlemesine uygun olmayan ürünler ise hiçbir şekilde piyasaya arz edilemez. Bu ürünlere, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

Tüketicinin seçimlik hakları

MADDE 11 – (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;

a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,

b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme,

c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,

ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme,

seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.

(2) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir. Bu fıkradaki hakların yerine getirilmesi konusunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur. Üretici veya ithalatçı, malın kendisi tarafından piyasaya sürülmesinden sonra ayıbın doğduğunu ispat ettiği takdirde sorumlu tutulmaz.

(3) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

(4) Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü, konut ve tatil amaçlı taşınmazlarda ise altmış iş günü içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak, bu Kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi hâlde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.

(5) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.

(6) Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar, tüketicinin seçtiği hakkı yerine getiren tarafça karşılanır. Tüketici bu seçimlik haklarından biri ile birlikte 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.

Zamanaşımı

MADDE 12 – (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı maldan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir. Bu süre konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda taşınmazın teslim tarihinden itibaren beş yıldır.

(2) Bu Kanunun 10 uncu maddesinin üçüncü fıkrası saklı olmak üzere ikinci el satışlarda satıcının ayıplı maldan sorumluluğu bir yıldan, konut veya tatil amaçlı taşınmaz mallarda ise üç yıldan az olamaz.

(3) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz.

İKİNCİ BÖLÜM

Ayıplı Hizmetler

Ayıplı hizmet

MADDE 13 – (1) Ayıplı hizmet, sözleşmede belirlenen süre içinde başlamaması veya taraflarca kararlaştırılmış olan ve objektif olarak sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan hizmettir.

(2) Hizmet sağlayıcısı tarafından bildirilen, internet portalında veya reklam ve ilanlarında yer alan özellikleri taşımayan ya da yararlanma amacı bakımından değerini veya tüketicinin ondan makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik eksiklikler içeren hizmetler ayıplıdır.

Ayıplı hizmetten sorumluluk

MADDE 14 – (1) Sağlayıcı, hizmeti sözleşmeye uygun olarak ifa etmekle yükümlüdür.

(2) Sağlayıcı, kendisinden kaynaklanmayan reklam yoluyla yapılan açıklamalardan haberdar olmadığını ve haberdar olmasının da kendisinden beklenemeyeceğini veya yapılan açıklamanın içeriğinin hizmet sözleşmesinin kurulduğu tarihte düzeltilmiş olduğunu veya hizmet sözleşmesinin kurulması kararının bu açıklama ile nedensellik bağı içermediğini ispatladığı takdirde açıklamanın içeriği ile bağlı olmaz.

Tüketicinin seçimlik hakları

MADDE 15 – (1) Hizmetin ayıplı ifa edildiği durumlarda tüketici, hizmetin yeniden görülmesi, hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarımı, ayıp oranında bedelden indirim veya sözleşmeden dönme haklarından birini sağlayıcıya karşı kullanmakta serbesttir. Sağlayıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür. Seçimlik hakların kullanılması nedeniyle ortaya çıkan tüm masraflar sağlayıcı tarafından karşılanır. Tüketici, bu seçimlik haklarından biri ile birlikte Türk Borçlar Kanunu hükümleri uyarınca tazminat da talep edebilir.

(2) Ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin sağlayıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde tüketici bu hakları kullanamaz. Orantısızlığın tayininde hizmetin ayıpsız değeri, ayıbın önemi ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar dikkate alınır.

(3) Tüketicinin sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden indirim yapılan tutar derhâl tüketiciye iade edilir.

(4) Ücretsiz onarım veya hizmetin yeniden görülmesinin seçildiği hâllerde, hizmetin niteliği ve tüketicinin bu hizmetten yararlanma amacı dikkate alındığında, makul sayılabilecek bir süre içinde ve tüketici için ciddi sorunlar doğurmayacak şekilde bu talep sağlayıcı tarafından yerine getirilir. Her hâlükârda bu süre talebin sağlayıcıya yöneltilmesinden itibaren otuz iş gününü geçemez. Aksi takdirde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.

Zamanaşımı

MADDE 16 – (1) Kanunlarda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre belirlenmediği takdirde, ayıplı hizmetten sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, hizmetin ifası tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.

(2) Ayıp, ağır kusur ya da hile ile gizlenmişse zamanaşımı hükümleri uygulanmaz.
 

_X_

Profesör
Katılım
22 Ağustos 2013
Mesajlar
3,017
Reaksiyon puanı
1,544
Puanları
113
Yani beni ilgilendiren kısım nedir? Ve benim bu yönelgeye göre neyin ne olduğunu anlamam gerekir?

Madde 10'a göre size bu sorunların sizin evinizdeki elektriksel sorundan kaynaklandığını söylemine göre bu durumj ıspatlaması gerekir. Bunun için cihazınızı alıp size birebir sağlam sorunsuz kusursuz olduğunu bir şekilde ıspatlamaya gitmeleri gerekir.

Madde 15'i biraz daha açarsak tarafınıza yansıyan mağduriyet ve 2 defa garantiye yollanma hadisesiyle satılan malın ayıplı olduğu açık olduğundan yaşadığınız mağduriyet ve son olarak garantinin arızanın devamında sorumluluk almaması yine doğal olarak sizin üründen soğumanızla bütününde yaşanan mağduriyet akabinde satıcı her türlü sizin haklarınızı korumakla yükümlü olup seçenekler sunmalıdır. Örneğin cihaz iadesi veya cihazın 1 veya 2 üst modelini talep etmek gibi durumlar ortaya çıkar.

Kısaca gidin bu belgeyi yüzlerine okuyun. Hala ısrar ederlerse, ısrar üstüne ısrarın yaşandığını, bu doğrultuda mağduriyet üstüne mağduriyet yaşanmışlığını, doğal olarak maddi manevi yıpranmışlıkla mahkemeye sunacağınızı, tüm masraflarıda taraflarına yığacağınızı belirterek, hakaret etmeden kırmadan dökmeden ilgili merciilere gidip hakkınızı arayınız.
 

Melikesayarla

Öğrenci
Katılım
6 Haziran 2017
Mesajlar
33
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Yaş
23
Madde 10'a göre size bu sorunların sizin evinizdeki elektriksel sorundan kaynaklandığını söylemine göre bu durumj ıspatlaması gerekir. Bunun için cihazınızı alıp size birebir sağlam sorunsuz kusursuz olduğunu bir şekilde ıspatlamaya gitmeleri gerekir.

Madde 15'i biraz daha açarsak tarafınıza yansıyan mağduriyet ve 2 defa garantiye yollanma hadisesiyle satılan malın ayıplı olduğu açık olduğundan yaşadığınız mağduriyet ve son olarak garantinin arızanın devamında sorumluluk almaması yine doğal olarak sizin üründen soğumanızla bütününde yaşanan mağduriyet akabinde satıcı her türlü sizin haklarınızı korumakla yükümlü olup seçenekler sunmalıdır. Örneğin cihaz iadesi veya cihazın 1 veya 2 üst modelini talep etmek gibi durumlar ortaya çıkar.

Kısaca gidin bu belgeyi yüzlerine okuyun. Hala ısrar ederlerse, ısrar üstüne ısrarın yaşandığını, bu doğrultuda mağduriyet üstüne mağduriyet yaşanmışlığını, doğal olarak maddi manevi yıpranmışlıkla mahkemeye sunacağınızı, tüm masraflarıda taraflarına yığacağınızı belirterek, hakaret etmeden kırmadan dökmeden ilgili merciilere gidip hakkınızı arayınız.
Doğru söylüyorsunuz. Fakat şuan da şöyle bir durum mevcut. Biz bu sorunları 6 ay içerisinde yaşadık ve 6 ay içerisinde iade işlemlerini talep ettik. Fakat firma ve hayat bizi oyaladı şuan da 6. ayının üzerinden 4 gün geçti. Firma önceden bize %80 iade yapabileceğini %20 yapmayacaklarını çünkü keyfi olarak iade etmek istediğimizi belirtti. O günün üzerinden 4 gün geçtikten sonra biz ürünün iadesini konuşmak üzere yetkililere gittik ve bize dedikleri şuydu; "İadenizi almıyoruz." biz dedik "Ama bizi siz çağırdınız?", onlarda bize dediler ki; "O gün başka, bugün başka." şimdi bu durum da hala hakkımız geçerli değil mi? Çünkü bildiğim kadarıyla 6 ay sadece bir süreç, bu iade işlemi garanti kapsamında da dahil.
 

_X_

Profesör
Katılım
22 Ağustos 2013
Mesajlar
3,017
Reaksiyon puanı
1,544
Puanları
113
Taleplerinize olumlu karşılık vermezlerse, yaşananları günü gününe not edip konuşmalarda adı geçen kişilerin adlarını biliyorsanız not ederek ilgili kurumlara yazılı olarak sunarsınız onlarda gereğini yapar.
Yaşanan mağduriyet mutlaka bir şekilde çözülür. Siz yeterki olup biteni dürüst bir şekilde kağıda dökün.
 

Melikesayarla

Öğrenci
Katılım
6 Haziran 2017
Mesajlar
33
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Yaş
23
Taleplerinize olumlu karşılık vermezlerse, yaşananları günü gününe not edip konuşmalarda adı geçen kişilerin adlarını biliyorsanız not ederek ilgili kurumlara yazılı olarak sunarsınız onlarda gereğini yapar.
Yaşanan mağduriyet mutlaka bir şekilde çözülür. Siz yeterki olup biteni dürüst bir şekilde kağıda dökün.
Arkadaşlar ısrarla bizde bu sorunlar yaşanmıyor, sorun sizde diyorlar. Fakat bir videomda 4 gün kesintisiz test edilen ürünün, eve getirip bağladıktan ve ürünü açtıktan tam olarak 10 dakika sonra tekrar kitlendiği gözler önünde. Neden böyle yapıyor olabilirler?
 

_X_

Profesör
Katılım
22 Ağustos 2013
Mesajlar
3,017
Reaksiyon puanı
1,544
Puanları
113
Ispatınız varsa bu sizin için iyi.
Onların sorunlu olduğu kanun 10. Madde ve buna göre ıspat getirmeleri lazım. Sorun yok diyerek olmuyor
Lafla peynir gemisi yürümez sonuçta.

İyi Forumlar ...
 

Melikesayarla

Öğrenci
Katılım
6 Haziran 2017
Mesajlar
33
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Yaş
23
Ispatınız varsa bu sizin için iyi.
Onların sorunlu olduğu kanun 10. Madde ve buna göre ıspat getirmeleri lazım. Sorun yok diyerek olmuyor
Lafla peynir gemisi yürümez sonuçta.

İyi Fırumlar ...
Gaza geldim. Ben bu gazla firmayı bile fethederim. Teşekkürler.
 

_X_

Profesör
Katılım
22 Ağustos 2013
Mesajlar
3,017
Reaksiyon puanı
1,544
Puanları
113
Gaza geldim. Ben bu gazla firmayı bile fethederim. Teşekkürler.

Bişey değil.
Sakın ama sakın hır gür çıkarmayın medeni olun ve onlara karşı kibar sakin konuşarak bilinçli tüketici olduğunuz izlenimi verin ve durumu böylece çözmeye çalışın.
 

eronis

Dekan
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
ALICI; satın aldığı ürünün kendisine veya gösterdiği adresteki kişi/kuruluşa teslim tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içerisinde, SATICI’ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla hiçbir hukuki ve cezai sorumluluk üstlenmeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin malı reddederek sözleşmeden cayma hakkını kullanabilir.
--- Gönderi Güncellendi ---
Eğer bir sıkıntı olursa il tüketici hakları mahkemesine gidebilirsin. Çünkü satıştan dönmenin belli bir yasal süresi vardır ve bu süre içinde ben geri veriyorum dersen bir bahane üretmek zorunda değilsin. Beğenmedim dersin biter. Bu hakkını engellemeye, geciktirmeye ve hakkının düşmesine çalışıyorlar. 14 gündür bu süre. Bu süre sonunda hak düşer ve yasal yollara başvurman gerekir. Adamlar haklarını bilmeyen adamın böyle telefonda uyutuyorlar. Ne olduğunu anlamadan hakkın düşüyor.
 

Melikesayarla

Öğrenci
Katılım
6 Haziran 2017
Mesajlar
33
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Yaş
23
--- Gönderi Güncellendi ---
Eğer bir sıkıntı olursa il tüketici hakları mahkemesine gidebilirsin. Çünkü satıştan dönmenin belli bir yasal süresi vardır ve bu süre içinde ben geri veriyorum dersen bir bahane üretmek zorunda değilsin. Beğenmedim dersin biter. Bu hakkını engellemeye, geciktirmeye ve hakkının düşmesine çalışıyorlar. 14 gündür bu süre.
Şey :D Konuyu okudun mu acaba?
 

Melikesayarla

Öğrenci
Katılım
6 Haziran 2017
Mesajlar
33
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Yaş
23
Yeni bir güncelleme ve sorum var sizlere. Bu firmaya biz 2. gönderişimizde iade/değişim talebinde bulunmuştuk ve bizim kasamızda RAM belleklerinde arıza tespiti yapılmıştı, fakat ürün iade edilmemişti. Yalnız sorun şurda 3. garantiye gönderişimiz de üründe arıza tespiti yapılır ise iadeniz alınacaktır dendi. Ben zaten 2.'de iade talebinde bulunmuştum ve arıza tespiti yapmışlardı. Şimdi sonuç ne olur :D
 

eronis

Dekan
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
Sahipleri Vestel ile kanka olabilir mi ? Mutfağa bir televizyon aldık artık ne mal çalışıyordu ne firma sahip çıkıyordu, babam da çöpe attı televizyonu ait olduğu yer bura deyip :D Bize 5 kere değişme yaptılar. 5 kere bozuk çıktı (yada bozulda) ama hepsi üretim hatası çıktı. Okulda Vestel akıllı tahtamız vardı hayatımda ilk kez bir bilgisayardan duman çıktığını gördüm. Demek dedim bilgisayardan duman çıkması efsane değilmiş :D Sınıf leş gibi plastik yanığı kokmuştu :D
 

Melikesayarla

Öğrenci
Katılım
6 Haziran 2017
Mesajlar
33
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Yaş
23
Sahipleri Vestel ile kanka olabilir mi ? Mutfağa bir televizyon aldık artık ne mal çalışıyordu ne firma sahip çıkıyordu, babam da çöpe attı televizyonu ait olduğu yer bura deyip :D
İnşallah bizde çöpe atmayız :( 2 milyar para verdik. Aileme çok mahçup olurum :oops:
 

eronis

Dekan
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
İnşallah bizde çöpe atmayız :( 2 milyar para verdik. Aileme çok mahçup olurum :oops:
Keşke bize konu açsaydın yada açılmış konulardan bütçene uygun sistem önerilerine baksaydın. Bu kadar mağdur olmazdın.
 

Melikesayarla

Öğrenci
Katılım
6 Haziran 2017
Mesajlar
33
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Yaş
23
Keşke bize konu açsaydın yada açılmış konulardan bütçene uygun sistem önerilerine baksaydın. Bu kadar mağdur olmazdın.
Ben 6 ay önce aşırı derecede cahildim. Bilgisayar toplama vs. alakam yoktu. Hani bu bilgisayar bile toplamaymış ben yeni öğrendim. Ama iyi ki parçalarını biz toplamadık. Firmadan ürün koduyla satın aldık yoksa hiç iade olmayacaktı.
 

eronis

Dekan
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
Bir dakika yazılımsal bir durum da var ortada. Bence donanımdan değil. Servissiz de halledebiliriz bunu sanıyorum. Bununla ilgili bir konu açabilir misin ? Önce bi yedeklerini al. Sonra bi temiz kurulum yapalım birlikte. Bir sürü şey yüklü. Nvidia Physx neden yüklü AMD sisteme ? Sonra FFmpeg (32) neden %30 CPU kullanıyor ? Bu PC'nin kurulumunu kim yaptı ?
 

Melikesayarla

Öğrenci
Katılım
6 Haziran 2017
Mesajlar
33
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Yaş
23
Bir dakika yazılımsal bir durum da var ortada. Bence donanımdan değil. Servissiz de halledebiliriz bunu sanıyorum. Bununla ilgili bir konu açabilir misin ? Önce bi yedeklerini al. Sonra bi temiz kurulum yapalım birlikte. Bir sürü şey yüklü. Nvidia Physx neden yüklü AMD sisteme ? Sonra FFmpeg (32) neden %30 CPU kullanıyor ? Bu PC'nin kurulumunu kim yaptı ?
Çok güzel bir tespit teşekkürler. Şöyle açıklamak gerekirse. Firma bunu 4 gün kesintisiz olarak test etmişti :) Ben şuan da ne yükleme, ne silme yaptım. Firmanın arıza görülmedi dediği şekilde şuan kullanıyorum ve beni uyardınız. Minnettarım. Firma demek ki hiçbir şey yapmamış. Bunu gün yüzüne çıkardınız.
 

eronis

Dekan
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
Windows 10'u Ä°ndirin

Önce buradan bir iso indirip rufus ile USB'ye yaz. Temiz bir kurulum yap bakalım. Antivirüs falan yükleme. Kullanmadığın bir şey yükleme sakın. A oyununa mı gireceksin ? Onu yükle. Başka hiçbirşey yükleme. Sürücü bile yükleme eğer gerekmezse. Bir test edelim. Yedeklerini D'ye at. Sıfırdan kurulumunu yap bakalım bilgisayarın. Takıldığın bir yer olursa burada konu aç.
--- Gönderi Güncellendi ---
Firma demek ki hiçbir şey yapmamış. Bunu gün yüzüne çıkardınız.
Yapıp yapmaması değil ama firmadan alabileceğin destekle burada alacağın destek farklı bir seviyede şimdi :D Ben bu yüzden firma kaç yıl garanti vermiş hiç bakmam. Çünkü zaten onların yapabilecekleri yardım benim yapabileceğimin çeyreği etmeyecek :D
 

Melikesayarla

Öğrenci
Katılım
6 Haziran 2017
Mesajlar
33
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Yaş
23
Windows 10'u Ä°ndirin

Önce buradan bir iso indirip rufus ile USB'ye yaz. Temiz bir kurulum yap bakalım. Antivirüs falan yükleme. Kullanmadığın bir şey yükleme sakın. A oyununa mı gireceksin ? Onu yükle. Başka hiçbirşey yükleme. Sürücü bile yükleme eğer gerekmezse. Bir test edelim. Yedeklerini D'ye at. Sıfırdan kurulumunu yap bakalım bilgisayarın. Takıldığın bir yer olursa burada konu aç.
--- Gönderi Güncellendi ---

Yapıp yapmaması değil ama firmadan alabileceğin destekle burada alacağın destek farklı bir seviyede şimdi :D Ben bu yüzden firma kaç yıl garanti vermiş hiç bakmam. Çünkü zaten onların yapabilecekleri yardım benim yapabileceğimin çeyreği etmeyecek :D
Hayır yani. Ben zaten 10-15 kere format attım bu bilgisayara daha da atmam. Demek istediğim bu ürün garanti tarafından 4 gün kesintisiz olarak test edilmişti ve arıza görülmemişti. Fakat şuan da siz bana burada diyorsunuz ki virüs olabilir. Ee hani bu firma test etmiştide arıza görmemişti? Anladınız mı? Şuan da ürün dün elime geldi ve geldiği gibi kullanıyorum.
 

eronis

Dekan
Emektar
Katılım
25 Mart 2016
Mesajlar
5,389
Reaksiyon puanı
4,382
Puanları
113
Hayır yani. Ben zaten 10-15 kere format attım bu bilgisayara daha da atmam. Demek istediğim bu ürün garanti tarafından 4 gün kesintisiz olarak test edilmişti ve arıza görülmemişti. Fakat şuan da siz bana burada diyorsunuz ki virüs olabilir. Ee hani bu firma test etmiştide arıza görmemişti? Anladınız mı? Şuan da ürün dün elime geldi ve geldiği gibi kullanıyorum.
Tamam onlar zaten yazılım tarafına hiç bakmamışlar o bir garanti. Ama şu var ki misal Nvidia Physx niye yüklü ? Sistemde kaç tane antivirüs var ? Bunların hepsi etkendir. 10-15 kere yanlış atmış olma ihtimaliniz de var şimdi :D Format atar atmaz yaptığımız alışkanlıklarımız var. Belki yaptığınız şeylerin arasında sisteminizi bu hale getiren etmenler vardır ?
 

Melikesayarla

Öğrenci
Katılım
6 Haziran 2017
Mesajlar
33
Reaksiyon puanı
3
Puanları
8
Yaş
23
Tamam onlar zaten yazılım tarafına hiç bakmamışlar o bir garanti. Ama şu var ki misal Nvidia Physx niye yüklü ? Sistemde kaç tane antivirüs var ? Bunların hepsi etkendir. 10-15 kere yanlış atmış olma ihtimaliniz de var şimdi :D Format atar atmaz yaptığımız alışkanlıklarımız var. Belki yaptığınız şeylerin arasında sisteminizi bu hale getiren etmenler vardır ?
Bilgisayarım kardeşim tarafından formatlandı ve o yazılım mühendisliği okuyacak, gerekli tüm bilgiye, birikime sahip bu bir. İkincisi sistemi felan geçin. Bu adamlar kitlenen programlar ile birlikte bize gönderdin dediler, gönderdik. Hiçbir sorun yok dediler. Ayrıca millet bilgisayarına 100-200 tane program, oyun kuruyor ben 10 adet 5'i oyun olmak üzere program kurmuşum ve para ile son derece güvenlikli "BitDefender" virüs korumasını almışım imkansız dedikleriniz tamamen çelişkili yani. Bizim tarafımızdan yazılım ile alakalı bir sorun yok. Tekrar ve tekrar belirtiyorum +3 işinde profesyonel ve deneyimli kişilere uzaktan ve yakından tarattırdık.
--- Gönderi Güncellendi ---
donma mavi ekran anında prizdeki voltajı ölçmek gerek şu gere:
Ac Voltmetre, Ampermetre, Wattmetre Ac80-260v 20a Pzem-021 GittiGidiyor'da 296257680
Priz Tipi Wattmetre Enerji Sarfiyati ölçer Faturali Garantili GittiGidiyor'da 295366289
elektrikçi çağır baksın sigorta panosunda notre gevşek olabilir buatlarda gevşek klemens olabilir...
Az önce sokağa AY/TEDAŞ'ı çağırdık. Hiçbir kaçağın olmadığını, son derece normal olduğunu belirttiler. Şimdi sıra prizde ama prizde sorun yok. Çünkü bu bilgisayar garanti kapsamındayken, ben başka bir bilgisayar kullandım. Hiçbir sorun yaşamadım :)
 
Üst