3G lisansı tamam!

Bu konuyu okuyanlar

Hakkı Alkan

Rektör
Admin
Katılım
2 Haziran 2005
Mesajlar
13,887
Reaksiyon puanı
2,155
Puanları
113
3G lisansı için Resmi Gazete'de yayınlanan yetkilendirme planı, cepten hızlı internet kullanmak isteyenlere ilaç gibi gelecek. GSM devlerinin açıklamaları, SDN'de.

Uzun süredir beklenen kablosuz iletişim teknolojisi 3G, lisans engeline takılmıştı ve uzunca bir süredir lisansların dağıtılmaması nedeniyle hem GSM devlerinin hem de kullanıcıların tepkisini çekmişti. Bakanlar Kurulu'nun kararının ardından bugün, Resmi Gazete'de yayınlanan yetkilendirme planı, umutları yeniden canlandırdı. Bu gelişmenin ardından, bir an önce çalışmaya koyularak yeni servisleri sunmak için sabırsızlanan GSM devleri de açıklamalarda bulundular.

Avea Ne Dedi?

cuneyt_turktan.jpg


"Bugün itibari ile 3G Yetkilendirme Planının Resmi Gazete'de yayınlanmış olduğunu öğrenmiş bulunmaktayız. Yeniliğe ve yeni teknolojilere büyük önem veren, pazarda etkin rekabetin sağlanması için çaba sarf eden bir şirket olarak, 3G ihalesinin önümüzdeki 6 ay içerisinde gerçekleşecek olmasını memnuniyetle karşılıyoruz.

Önümüzdeki aylar telekom sektörü için tarihi bir dönem olacak. Hep birlikte Kasım 2008'de, seçme özgürlüğünü numara değiştirme kaygısı olmadan tüketicilere sunacak Numara Taşınabilirliği gibi önemli bir uygulamayı başarıyla hayata geçirdikten sonra 3G teknolojisini ve bunun hayatımıza kattıklarını hep birlikte göreceğiz.

Avea olarak, bu heyecanlı dönem için tüm kaynaklarımızla hazırız ve ülkemizde tüketicilere en kaliteli hizmeti, en yeni teknolojileri, en uygun koşullarla sağlayabilmek için tüm gücümüzle çalışıyoruz. Bilindiği gibi, 2007 yılının ilk aylarında Türkiye'nin ilk akıllı santrallerine yaptığımız büyük yatırımla 3G ve hatta 4G'ye hazır hale getirdiğimiz altyapımız ve sürmekte olan çalışmalarımızla hazırlıklarımız uzun zamandır devam etmekteydi, lisans süreci ile de bu yatırımlarımıza devam edeceğiz.

3G ile Türkiye'de en büyük farkı Mobil Genişbant hizmetlerinde yaşayacağımızı düşünüyoruz. Mobil Genişbant teknolojisinin getireceği çok hızlı veri iletimi ve hızlı internet erişimi olanağı ile Türkiye'deki tüm cep telefonu kullanıcılarının internet üzerinden dünyanın tüm bilgilerine ulaşabilecek olması bilgi üzerine kurulu modern çağda, ülkemizin dijitalleşme konusunda çok önemli bir adım atmasını sağlayacaktır. Elbette ki geniş bant ve hızlı internet ile birlikte yepyeni Katma Değerli Servisler ile tanışacağız, Avea olarak mevcut şebekemizde abonelerimize sunduğumuz, öncülüğünü yaptığımız birçok Katma değerli servisin yanısıra 3G ile de yeniliklerimizi duyurmaya devam edeceğiz. Kısacası, hem başarı ile uygulanan bir Numara Taşınabilirliği, hem de 3G ile birlikte renkli bir dönem ve etkin bir rekabet ortamı görmeyi bekliyoruz; bu süreçte Düzenleyici Kurumlar, işletmeciler ve tüketicilerin üzerlerine düşen sorumluluğu gerektiği biçimde yerine getireceğine de yürekten inanıyoruz.
Saygılarımızla"

Cüneyt Türktan / CE0 / Avea


Turkcell Ne Dedi?

sureyya-ciliv.jpg


"Ülkemizin geleceğe açılan kapısı olarak değerlendirdiğimiz ve bilgi toplumu olma yolunda ilerleyen Türkiye'nin dünyayla rekabeti açısından da çok önemli bulduğumuz 3. Nesil (3G) mobil iletişim için lisans ihalesinin yeniden yapılacak olmasından büyük mutluluk duyuyoruz. Ulaştırma Bakanlığı ve Telekomünikasyon Kurumu başta olmak üzere bu sürece emeği geçen herkese Turkcell ailesi olarak teşekkür ediyoruz.

3G teknolojisine geçişle birlikte mobil internette ulaşılacak yüksek hız, hem bireylerin hem de kurumların her yerde kablosuz internet kullanımının yaygınlaşmasını sağlayacak; ülkemizin sağlık, eğitim gibi alanlar başta olmak üzere önemli ihtiyaçlarını karşılayacak pek çok yenilikçi servisi beraberinde getirecek; yerel bilgi birikimi, teknoloji kullanımı ve nitelikli iş gücüne yapacağı katkıyla Türkiye'nin uluslararası alandaki rekabetini artıracak.

Bunların yanı sıra 3G teknolojisiyle ülkemizde internet penetrasyonunun hızla artacak olmasının, sayısal uçurumun gün geçtikçe kapanması, hızlı mobil internet erişimiyle sosyal, ekonomik ve bölgesel farklılıkların giderilmesi gibi ülkemizin gelişiminin devamı açısından çok olumlu etkileri olacaktır.

Müşterilerimize, hızlı mobil internetle birlikte, daha gelişmiş hizmet ve ürünleri daha hızlı, üstelik diledikleri yerde ve daha uygun fiyata kullanma olanağı getirecek çözümler üzerinde çalışmalarımıza devam ediyoruz.
Kısa bir süre içinde yapılacak 3G lisans ihalesinin takvimini beklerken, uluslararası rekabette Türkiye'yi öne çıkaracak bu teknolojiyi de Turkcell olarak bir an önce müşterilerimize sunmak için sabırsızlanıyoruz.
Saygılarımızla"

Süreyya Ciliv / Genel Müdür / Turkcell

İşte O Karar


Ekli "IMT-2000/UMTS Hizmet ve Altyapılarına İlişkin Yetkilendirme Planı" ile "IMT-2000/UMTS Hizmet ve Altyapılarına İlişkin İmtiyaz Sözleşmelerinin (Lisansların) Asgari Değerlerinin Belirlenmesine İlişkin Karar"ın yürürlüğe konulması; Telekomünikasyon Kurumunun teklifine dayanan Ulaştırma Bakanlığının 29/8/2008 tarihli ve 1399 sayılı yazısı üzerine, 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununun ek 27 nci maddesine göre, Bakanlar Kurulu'nca 1/9/2008 tarihinde kararlaştırılmıştır.

IMT-2000
/UMTS HİZMET VE ALTYAPILARINA İLİŞKİN
YETKİLENDİRME PLANI

Amaç ve kapsam


MADDE 1 -
(1) Bu Yetkilendirme Planı, imtiyaz sözleşmesi akdedilerek yürütülecek olan IMT-2000/UMTS hizmet ve altyapılarına ilişkin usul ve esasların belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır.

Dayanak


MADDE 2 -
(1) Bu Yetkilendirme Planı; 4/2/1924 tarihli ve 406 sayılı Telgraf ve Telefon Kanununun ek 27 nci maddesi ile 26/8/2004 tarihli ve 25565 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Telekomünikasyon Hizmet ve Altyapılarına İlişkin Yetkilendirme Yönetmeliğinin 21 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar ve kısaltmalar


MADDE 3 -
(1) Bu Yetkilendirme Planında geçen;

a) 2N: GSM 900 ve GSM 1800 sistemleri de dâhil olmak üzere ikinci nesil mobil telekomünikasyon sistemini,
b) 3N: IMT-2000/UMTS standartlarında veya bu standartlar temel alınarak geliştirilen standartlarda kurulan üçüncü nesil mobil telekomünikasyon sistemini,
c) Ar-Ge projeleri: Amacı, kapsamı, süresi, bütçesi, özel şartları, diğer kurum, kuruluş, gerçek ve tüzel kişilerce sağlanacak ayni ve/veya nakdi destek miktarları, sonuçta doğacak fikri ve sınai mülkiyet hakları ile bu hakların ilgililer arasındaki paylaşım esasları belirlenmiş, yeni bir ürün üretilmesi, ürün kalitesi veya standardının yükseltilmesi, maliyet düşürücü ve standart yükseltici mahiyette yeni tekniklerin geliştirilmesi veya yeni bir teknoloji geliştirilmesi konusunda bilimsel esaslara uygun, araştırma-geliştirme faaliyetlerinin aşamalarını içerecek biçimde hazırlanmış ve sonuçlarının faydalı araç, gereç, malzeme, ürün, yöntem, sistem ve üretim tekniklerine dönüştürülmesine yönelik çalışmaları,
ç) CEPT (Conference of European Postal and Telecommunications Administrations): Avrupa Posta ve Telekomünikasyon İdareleri Konferansını,
d) ECC (Electronic Communications Committee): Elektronik Haberleşme Komitesini,
e) ETSI (European Telecommunications Standards Institute): Avrupa Telekomünikasyon Standartları Enstitüsünü,
f) IMT-2000 (International Mobile Telecommunications-2000): ITU tavsiye kararları ile belirlenen 3N mobil telekomünikasyon standartları ailesini,
g) ITU (International Telecommunications Union): Uluslararası Telekomünikasyon Birliğini,
ğ) İlgili mevzuat: Telekomünikasyon sektörüne ilişkin kanun, tüzük, Bakanlar Kurulu kararı, yönetmelik, tebliğ, lisans, genel izin, genelge, usul ve esaslar, Telekomünikasyon Kurulu kararı ve ilgili diğer düzenleme ve mevzuatı,
h) KOBİ: 3143 sayılı Sanayi ve Ticaret Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanunun ek 1 inci maddesine dayanılarak hazırlanan "Küçük ve Orta Büyüklükteki İşletmelerin Tanımı, Nitelikleri ve Sınıflandırılması Hakkında Yönetmelik" kapsamında belirlenen küçük ve orta büyüklükteki işletmeleri,
ı) Kurum: Telekomünikasyon Kurumunu,
i) R&TTE (Radio and Telecommunications Terminal Equipment): Telsiz ve telekomünikasyon terminal ekipmanlarını,
j) Tedarikçi şirket: Yer kiralama, kule, direk, boru, konteynır, kanal, enerji nakil hatları ve benzeri altyapı niteliğindeki tesislere yapılan yatırımlar hariç olmak üzere, işletmecilerin şebekeye ilişkin yatırımlarını (donanım, yazılım gibi), adına ve markasıyla sağlayacak olan şirketi,
k) Teknik destek merkezi: İşletmecilerin talebi halinde verdikleri hizmetlerin kesintisiz olarak sunulabilmesini teminen ve şebekeye ilişkin sorunlara anında müdahale etmek üzere tedarikçi şirket tarafından Türkiye'de kurulmuş olan merkezi,
l) Telsiz erişim şebekesi: Mobil kullanıcıların, mobil terminal cihazları vasıtasıyla, ilgili oldukları şebekenin kapsama alanından faydalanarak telsiz frekans kanalları üzerinden hizmetlere ulaşabilmelerini sağlayan baz istasyonlarını, baz istasyon kontrol istasyonlarını ve bu birimler arasındaki iletim hatlarını içeren sistemi,
m) UMTS (Universal Mobile Telecommunications System): ITU tavsiye kararlarına uygun olarak standartları ETSI tarafından belirlenen 3N mobil telekomünikasyon sistemlerinden evrensel mobil telekomünikasyon sistemini,
ifade eder.

Yetkilendirmenin tanım ve kapsamı


MADDE 4 -
(1) IMT-2000/UMTS hizmet ve altyapılarına ilişkin yetkilendirme, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde;
a) IMT-2000/UMTS standartlarındaki veya bu standartlar temel alınarak geliştirilen standartlardaki sistemin işletilmesi amacıyla Kurum tarafından tespit ve tahsis edilen frekansların kullanılması,
b) Abonelik hizmet merkezleri kurulması ve abonelerle sözleşmeler imzalanması da dâhil olmak üzere abonelere hizmetlerin pazarlanması ile ilgili mevzuat ve imtiyaz sözleşmesi çerçevesinde IMT-2000/UMTS altyapısının başka işletmecilere kullandırılması,
c) IMT-2000/UMTS standartları içinde yer alan ve CEPT ECC'nin ERC/DEC/(06)01 sayılı Kararı ile Kurumun yapacağı düzenlemeler ve ülkemizin taraf olduğu uluslararası kuruluşların (ITU, CEPT, ETSI vb.) kararlarında ve/veya tavsiye kararlarında belirtilen teknik özellikleri sağlayan uygun bir standardın kullanılması,
kaydıyla IMT-2000/UMTS standartlarında mobil telekomünikasyon sisteminin kurulmasını, geliştirilmesini, işletilmesini ve sistemin sözleşme süresi sonunda Kuruma veya Kurumun göstereceği kuruluşa çalışır vaziyette bedelsiz olarak devredilmesini kapsar.
(2) Söz konusu yetkilendirme kapsamında işletmeci, IMT-2000/UMTS standartlarında veya bu standartlar temel alınarak geliştirilen standartlar çerçevesinde kuracağı ve işleteceği şebeke üzerinden; haberleşmenin gizliliği ilkesine, milli güvenliğe, kamu düzenine ve ilgili mevzuata aykırı davranışta bulunmamak kaydıyla, imzalayacağı imtiyaz sözleşmesi kapsamında her türlü telekomünikasyon hizmetini verebilir.

İşletmeci adayları tarafından teklif edilebilecek
IMT-2000/UMTS standartları

MADDE 5 -
(1) İşletmeci adayları, yetkilendirme kapsamında, Türkiye'de kullanılan GSM şebekeleriyle tam dolaşım dâhil kesintisiz ve birlikte çalışabilecek IMT-2000/UMTS standartlarından birini teklif etme hakkına sahiptir. İşletmeciler, kurdukları ve işlettikleri IMT-2000/UMTS şebekelerinde, ETSI standartlarına, 1999/5/EC sayılı R&TTE direktifine ve ilgili kurum düzenlemelerine uygun cihazları kullanacak ve kullandıracaklardır.

Yetkilendirilecek işletmeci sayısı


MADDE 6 -
(1) Yetkilendirilmesi planlanan işletmeci sayısı dört olarak belirlenmiştir. Ancak, Kurum gelecek talepler doğrultusunda yetkilendirilecek işletmeci sayısında değişikliğe gidebilir.

Yetkilendirme yöntemi


MADDE 7 -
(1) 3N ihalesinde, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu uyarınca kapalı teklif usulü uygulanacaktır.
(2) IMT-2000/UMTS lisansı için başvuran şirketlerin, borsaya kote hisseler hariç olmak üzere, ortakları veya ortaklarının doğrudan veya dolaylı bir biçimde hisse sahibi oldukları ya da başka yollarla kontrolleri altında bulundurdukları şirketler ve iştirakleri ve bunların tamamının yöneticileri ile birinci ve ikinci dereceden kan ve kayın hısımları, hangi surette olursa olsun IMT-2000/UMTS lisansı için ihaleye katılamazlar. Birbiri ile bu yönde ortaklığı veya iştiraki tespit edilen şirketler ihaleye katılmaları halinde ihaleden elenir, ihaleyi kazanmaları halinde bu şirketler ile imtiyaz sözleşmesi imzalanmaz, imzalanmış ise feshedilir, verilen teminatlar da irat kaydedilir.

Yetkilendirme süresi


MADDE 8 -
(1) Yetkilendirme süresi, imtiyaz sözleşmesinin taraflarca imzalanmasından itibaren yirmi yıldır.

Yapılacak ihalenin muhtemel zamanı


MADDE 9 -
(1) Bu Yetkilendirme Planının yayımlanmasını müteakip altı ay içinde ihaleye çıkılacaktır.

Kapsama alanı yükümlülüğü


MADDE 10 -
(1) İşletmeci, sözleşmenin imzalanmasını müteakip; üç yıl içerisinde büyükşehir belediyeleri sınırları içinde kalan nüfusu, altı yıl içinde tüm il ve ilçe belediye sınırları içinde kalan nüfusu, sekiz yıl içinde nüfusu 5000'in üzerinde olan tüm yerleşim alanları içinde kalan nüfusu, on yıl içinde nüfusu 1000'in üzerinde olan tüm yerleşim alanları içinde kalan nüfusu kapsama alanı içine alacaktır. Bu alanlar, işletmecinin tek başına kapsaması gereken alanlar olup dolaşım (roaming) ile sağlanmayacaktır.
(2) İşletmeci, kapsama alanında Kurum düzenlemelerine, ETSI standartlarına ve ITU standart, karar ve tavsiye kararlarına uygun hizmet kalitesini sağlamakla yükümlüdür.
(3) Kurumun istemi üzerine, yılda en fazla iki adet alan (yerleşim yeri) işletmeci tarafından öncelikli olarak kapsama alanı içine alınacaktır.

Ulusal dolaşım


MADDE 11 -
(1) İlgili mevzuat hükümlerine aykırı olmamak kaydıyla;
a) İşletmeciler, kendi aralarında 3N-3N dolaşım anlaşmaları yapabilirler.
b) 3N işletmecileri, 2N lisansına da sahip olmaları halinde; 2N lisansı olmayan 3N işletmecilerine 3N-2N dolaşımı sağlamakla yükümlüdürler. Bu yükümlülük, 2N lisansı olmayan 3N işletmecileriyle ulusal dolaşım anlaşması imzalanmasından itibaren üç yıl süreyle geçerlidir.

Altyapı kullanım taleplerinin karşılanması


MADDE 12 -
(1) 3N işletmecisi, bu yetkilendirme kapsamında kendi hizmetlerinin yürütülmesinde kullandığı telekomünikasyon altyapısını talep etmeleri halinde, kendilerine ait olmayan mobil telekomünikasyon şebekelerini kullanarak hizmet vermeye yetkili diğer işletmecilerin kullanımına ilgili mevzuat çerçevesinde sunar.

Telekomünikasyon altyapısının paylaşımı


MADDE 13 -
(1) İlgili mevzuat hükümlerine aykırı olmamak şartıyla 3N işletmecileri, sadece kendilerine imtiyaz sözleşmesi gereği tahsis edilmiş frekansları kullanmaları kaydıyla, 3N hizmetlerinin verilmesi için kurulacak olan telsiz erişim şebekesini diğer 3N işletmecileri ile birlikte kurup kullanabilecek, ayrıca telsiz erişim şebekesi içerisindeki bağlantıları gerçekleştirebilmek için gerekli iletim hatlarını bu konuda yetkilendirilmiş işletmecilerden kiralayabileceklerdir.
(2) Bu hak, işletmecilerin yetkilendirme kapsamındaki yükümlülüklerini ortadan kaldırmaz ve söz konusu yükümlülüklerin yerine getirilmemesi için dayanak teşkil etmez. İşletmeciler, altyapı paylaşımından kaynaklanan sorunlar sebebiyle yetkilendirme kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmekten kaçınamaz. İşletmeciler, altyapı paylaşımı yapmaları halinde yetkilendirmeleri kapsamında verdikleri hizmetlerin kesintiye uğramaması için gerekli tüm tedbirleri almakla yükümlüdür.

Tesis paylaşımı


MADDE 14 -
(1) İlgili mevzuat hükümlerine aykırı olmamak kaydıyla 3N işletmecileri, diğer işletmecilerden talep gelmesi halinde, kullandıkları kuleler, direkler, borular, konteynırlar, kanallar, enerji nakil hatları ve benzeri altyapı niteliğindeki tesisler bakımından tesis paylaşımı yükümlüsüdür.
(2) 3N işletmecilerinin yeni kuracakları kuleleri, direkleri, boruları, konteynırları, kanalları, enerji nakil hatlarını ve benzeri altyapı niteliğindeki tesisleri öncelikli olarak tesis paylaşımı yoluyla temin etmeleri esastır. Kurum, gerek görmesi halinde 3N işletmecilerine bu hususta zorunluluk getirebilir.

İşletmenin devri


MADDE 15 -
(1) İmtiyaz sözleşmesinin herhangi bir nedenle feshi veya sona ermesi durumunda işletmeci, sistemi oluşturan ve sistemin işleyişini etkileyen her türlü yazılımı, teçhizatı, bu teçhizatın kurulu bulunduğu işletmecinin kullanımında olan taşınmazları ve bunlarla ilgili her türlü bilgi ve belgeyi Kuruma veya Kurumun göstereceği kuruluşa, her türlü rehin, ipotek, haciz ve benzeri hukuki takyidattan ari, bedelsiz ve bütün fonksiyonları ile çalışır durumda devredecektir.
(2) Devir işlemiyle ilgili her türlü çalışmalar ilgili mevzuat hükümlerine göre yürütülecektir.

Şebekede kullanılan donanım ve yazılımlara ilişkin yatırımlar


MADDE 16 -
(1) İşletmeci, her yıl yer kiralama, kule, direk, boru, konteynır, kanal, enerji nakil hatları ve benzeri altyapı niteliğindeki tesislere yaptıkları yatırımlar hariç olmak üzere, şebekeye ilişkin yatırımlarının (donanım, yazılım gibi);
a) En az %40'ını, imtiyaz sözleşmesinin imzalanmasından itibaren birinci yıl içinde en az 200, ikinci yıl içinde en az 300 ve üçüncü yıl içinde en az 500 mühendisin çalıştığı bilgi ve iletişim teknolojileri alanında Ar-Ge projeleri geliştirmek üzere Türkiye'de kurulmuş Ar-Ge merkezi bulunan tedarikçi şirketlerden veya imtiyaz sözleşmesinin imzalanmasından itibaren; birinci yıl içinde en az 150, ikinci yıl içinde en az 250 ve üçüncü yıl içinde en az 350 mühendisin çalıştığı Ar-Ge merkezi ile birlikte ayrıca birinci yıl içinde en az 50, ikinci yıl içinde en az 100 ve üçüncü yıl içinde en az 150 mühendisin çalıştığı teknik destek merkezi bulunan tedarikçi şirketlerden sağlamakla yükümlüdür.
Bir tedarikçi şirket, Ar-Ge ve teknik destek merkezlerini diğer tedarikçi şirketler hariç olmak üzere bilgi ve iletişim teknolojileri alanında faaliyet gösteren ve diğer tedarikçi şirketlerle birlikte kurduğu Ar-Ge ve teknik destek merkezleri bulunmayan, Türkiye'de yerleşik bir şirket, kurum veya kuruluşla beraber kurabilir. Tedarikçi şirketlerin söz konusu merkezlerde en az %50 ortaklığı bulunmalıdır.
b) En az %10'unu da Türkiye'de ürün veya sistem geliştirmek üzere kurulmuş olan KOBİ niteliğindeki tedarikçilerden sağlamakla yükümlüdür.
(2) Tedarikçi şirket tarafından çalıştırılacak mühendisler içerisinde mevzuat çerçevesinde kısmi zamanlı çalışacak üniversite öğretim elemanları da yer alabilir. Öğretim elemanları sayısı, yukarıda belirtilen toplam çalışan mühendis sayısının %5'inden fazla olamaz.
(3) İşletmecinin şebekesinde kullanacağı tüm bağımsız yazılım ve donanım birimleri, birbirleri ile açık arayüzler ile bağlantılı olacaktır.
(4) İşletmeci şebekeye ilişkin yatırımlarını (donanım, yazılım gibi), tedarikçi şirketlerin yukarıda ifade edilen şartları sağlayıp sağlamadıklarını kontrol ve tespit ederek gerçekleştirmekle yükümlüdür. Kurum söz konusu maddenin uygulanmasına yönelik, gerekli gördüğünde denetim yapabilir veya uygun gördüğü kurum veya kuruluşa denetim yaptırabilir. Bu konuda yapılacak denetimin masrafları işletmeciler tarafından karşılanır.
(5) İşletmecinin, yukarıda yer alan hükümler dışında mal tedarik ettiğinin tespit edilmesi durumunda, işletmeciye bir önceki takvim yılındaki cirosunun %1'ine kadar idari para cezası uygulanır.

Kanunlar çerçevesinde imtiyaz sözleşmesine müdahale yetkisi


MADDE 17 -
(1) Kurum, imtiyaz sözleşmesinde, kanunlarda meydana gelen değişikliklerle ilişkili olarak tek taraflı değişiklik yapmaya yetkilidir.
Yürürlük
MADDE 18 - (1) Bu Yetkilendirme Planı yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19 - (1) Bu Yetkilendirme Planı hükümlerini Telekomünikasyon Kurulu Başkanı yürütür.

::
3G'ye yaklşaıyoruz, hissediyor musunuz?

Yazan:
Hakkı Alkan
SDN - http://shiftdelete.net
 

Nemesis

Dekan
Katılım
31 Ekim 2007
Mesajlar
7,765
Reaksiyon puanı
13
Puanları
38
Yaş
37
Evet ben hissediyorum :)

Artık cep telefonu ile her yerde konusmak bitiyor :D
 

MegaWolt

Profesör
Katılım
29 Mayıs 2007
Mesajlar
3,522
Reaksiyon puanı
42
Puanları
48
onu geçinde kullanıcı ne kadar para verecek bu hizmete. orası önemli
 

emelden

Dekan
Katılım
30 Ocak 2007
Mesajlar
5,260
Reaksiyon puanı
8
Puanları
0
Benim merak ettiğim konu bundan sonraki süreç. O kadar atıp tutuyordu bir çok kişi... Neden 3G teknolojisi varken kullanamıyoruz diye isyanlar vardı. Bakalım ne kadar verimli ve yaygın olacak...

Hadi hayırlısı...
 

cndr

Öğrenci
Katılım
20 Eylül 2007
Mesajlar
80
Reaksiyon puanı
0
Puanları
6
avea ve vodafone çıkarları için 3g'ye engel olmasalardı şuanda çoktan kullanıyo olurduk..

inşallah bundan sonra kendi çıkarları için bu şekilde teknolojileri engelleyip türkiye'nin gelişimine engel olmazlar..
 

PcMaSTeR

Profesör
Katılım
18 Ağustos 2006
Mesajlar
3,511
Reaksiyon puanı
5
Puanları
38
Cem yılmazın Reklamlarda dediği gibi " Bu Bir Mucize (o.0) " :D
 

tktukaci

Öğrenci
Katılım
26 Mart 2008
Mesajlar
88
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
başlık en iyi yorum olmuş vatana millete hayırlı olsun bunu da gördük ve ben arkadaşa katılmıyorum avea zaten en çok gelmesini isteyen kurumdu 3G nin esas turkcell karşı çikti çnükü 3G için numara taşınabilirliği olması gerekiyordu yanılmıyorsam ve Turkcell de numara taşınabilirliğine olumsuz bakıyordu.
 

rampapa

Öğrenci
Katılım
6 Eylül 2006
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
gelecek sene 2. çeyreğin sonlarına doğru hiale yapılır sonbahara doğruda kullanıma başlanır hemen hemen bir senesi daha var o zamana kadar neler olur bilinmez
Gün doğmadan neler doğar
 
Üst