16 mbps aldığım interneti 12 mbps kullanabiliyorum

Bu konuyu okuyanlar

birbenbulut

Öğrenci
Katılım
21 Nisan 2020
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
0
Puanları
3
Öncellikle merhaba, sağlıklı günler diliyorum. Turk telekom ultranet full limitisiz 16 mbps paketinde internet kullanıcısıyım. Yaklaşık 5 senedir bu internet paketinde aynı hızı kullanıyorum ve eskiden akn li dönemlerde bile akn yi aşmadığımda 15 mbps altında download almadım. 24 Ocak 2020 ye kadar sorunsuz bir şekilde internetimi kullanıyordum.
Eski 2.jpg



24 ocakta aniden telefon ve internetim kesildi müşteri hizmetleri sorun olduğunu söyleyip yarın sabaha yetkili kişileri gönderdi. Görevliler geldiğinde binanın girişindeki kutudaki kablolarımızın birileri tarafından kesilmiş olduğunu gördük. Gelen turk telekom görevlisi bile hayretler içinde kaldı, bunu nasıl becerdiklerini düşündük. Sonradan öğrendim ki binamızda oturan biri superonline bağlatmış. Gerçekten nasılbunu becerdiler hayret ettim. Elektrikçi falan getirdiler heralde bağlatmak için. Görevli gerekli işlemleri yaptı ardından interneti kontrol ederken hızın düşük geldiğini söyledi ve elindeki dokunmatik ekranlı cihazdan bazı ayarlarla oynadı ve gitti. Sonrasında yaptığım hız testinde 586 kB/sn download hızı aldım.
Yeni 1.jpg



Müşteri hizmetlerini aradım ve durumu düzelteceklerini söylediler. Birkaç saat sonra cep telefonuma durumu düzelttiklerine dair mesaj attılar. Speed test yaptığımda 1.240 kB/sn hız aldım. Cumartesi günü olduğundan dolayı vs sorun etmedim.
Yeni 2.jpg


Ilerleyen dönemlerde aralıklı olarak arayıp hızımın düşük geldiğini önceden yaşadığım bu durumları tekrar tekrar anlatarak şikayetimi belirttim ama her defasında bir sıkıntı olmadığı söylendi. Hat değerlerime bir de siz bakıp yorumlar mısınız? Konuyla ilgili yorumlarınızı, çözüm önerilerilerinizi bekliyorum.
20200421_155626.jpg
 

Ekli dosyalar

  • Eski 1.jpg
    Eski 1.jpg
    41.2 KB · Görüntüleme: 304

darkstar

Müdavim
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,638
Reaksiyon puanı
1,481
Puanları
113
SNR Marjin değeriniz oldukça yüksek rahatlıkla 16 Mbit bağlanmanız gerekir;
Modeminizin marka ve modeli nedir?

Adsl bağlantınızın ADSL2+ modda bağlı olduğundan emin olun sanırım sizin bağlantınız AnnexM. AnnexM daha stabil bağlantı sağlar tabii biraz da hızdan ödün verir. AnnexM ile ADSL2+ arasında 1-2 Mbite kadar fark görmeniz normaldir.

Altta benim modemin bağlantı değerlerini ekliyorum SNR Marjin 1.3dB (Down) sizde bu değer 13.3dB

Normalde benim hat 4-5 dB marjin değeri ile 11,5 Mbit bağlanıyordu. Telekomdaki işgüzarlar sağolsunlar sürekli birşeylerle oynadıkları için bağlantı hızım 8 Mbite düşürüldü. Şimdi 4-5dB Marjinle ancak 8 Mbit bağlanabiliyorum. Mecburen modeme telnetten bağlanıp özel komut girerek bağlantı hızını 11,5 Mbitlere çıkartabiliyorum ancak bu sefer de SNR Marjin değeri düşüyor, yani hat stabil olmaktan çıkıyor. Neyse ki modem kapris yapmadan işini görüyor.

Modem: Zyxel VMG8924-B10A

1587505565570.png
 

birbenbulut

Öğrenci
Katılım
21 Nisan 2020
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
0
Puanları
3
SNR Marjin değeriniz oldukça yüksek rahatlıkla 16 Mbit bağlanmanız gerekir;
Modeminizin marka ve modeli nedir?

Adsl bağlantınızın ADSL2+ modda bağlı olduğundan emin olun sanırım sizin bağlantınız AnnexM. AnnexM daha stabil bağlantı sağlar tabii biraz da hızdan ödün verir. AnnexM ile ADSL2+ arasında 1-2 Mbite kadar fark görmeniz normaldir.

Altta benim modemin bağlantı değerlerini ekliyorum SNR Marjin 1.3dB (Down) sizde bu değer 13.3dB

Normalde benim hat 4-5 dB marjin değeri ile 11,5 Mbit bağlanıyordu. Telekomdaki işgüzarlar sağolsunlar sürekli birşeylerle oynadıkları için bağlantı hızım 8 Mbite düşürüldü. Şimdi 4-5dB Marjinle ancak 8 Mbit bağlanabiliyorum. Mecburen modeme telnetten bağlanıp özel komut girerek bağlantı hızını 11,5 Mbitlere çıkartabiliyorum ancak bu sefer de SNR Marjin değeri düşüyor, yani hat stabil olmaktan çıkıyor. Neyse ki modem kapris yapmadan işini görüyor.

Modem: Zyxel VMG8924-B10A

Ekli dosyayı görüntüle 94559

Hocam yanıtladığınız için teşekkür ederim.
Eylül ayına kadar Tp-Link TD-W8961ND ver:1.0 kullanıyordum. Uzun süre sorunsuz kullandım, son zamanlarında Wi-Fi ile bağlantı yapmada sorun çıkarmaya başladı ve en sonunda internete de bağlanmadı.
Memnun kalmamdan ötürü Tp-Link TD-W8961N ver:3.0 aldım, sıkıntısız kullanmaktayım.

Müşteri hizmetleri ilk başta modeme ve hattıma suç atmaya çok çalıştı ama alakası yok. Dediğim gibi yıllardır sorunsuz bir şekilde 16 mbps hız alıyordum, 14 mbpsdan aşağı da download hızı hiç almamıştım. Ne yaptıysam derdimi anlatamadım.

Müşteri hizmetlerine siz benim hızımı bilerek düşük veriyorsunuz, ya siz ordan bir şey yapıyorsunuz ya da evime gelen turk telekom yetkilisi bir şey yaptı diyorum, bizim öyle bir yetkimiz yok diyor, zaten 16 mbps ye kadar diyoruz diyor. Çıldırmak üzereyim verdiğim paramın hakkını almak istiyorum. Ve çokça kez tekrar ettiğim gibi 24 ocağa kadar sorunsuz bir şekilde internetimi kullanmaktaydım.
 

"Melih"

Müdavim
Katılım
21 Temmuz 2019
Mesajlar
3,034
Reaksiyon puanı
1,931
Puanları
113
Öncellikle merhaba, sağlıklı günler diliyorum. Turk telekom ultranet full limitisiz 16 mbps paketinde internet kullanıcısıyım. Yaklaşık 5 senedir bu internet paketinde aynı hızı kullanıyorum ve eskiden akn li dönemlerde bile akn yi aşmadığımda 15 mbps altında download almadım. 24 Ocak 2020 ye kadar sorunsuz bir şekilde internetimi kullanıyordum.
Ekli dosyayı görüntüle 94472


24 ocakta aniden telefon ve internetim kesildi müşteri hizmetleri sorun olduğunu söyleyip yarın sabaha yetkili kişileri gönderdi. Görevliler geldiğinde binanın girişindeki kutudaki kablolarımızın birileri tarafından kesilmiş olduğunu gördük. Gelen turk telekom görevlisi bile hayretler içinde kaldı, bunu nasıl becerdiklerini düşündük. Sonradan öğrendim ki binamızda oturan biri superonline bağlatmış. Gerçekten nasılbunu becerdiler hayret ettim. Elektrikçi falan getirdiler heralde bağlatmak için. Görevli gerekli işlemleri yaptı ardından interneti kontrol ederken hızın düşük geldiğini söyledi ve elindeki dokunmatik ekranlı cihazdan bazı ayarlarla oynadı ve gitti. Sonrasında yaptığım hız testinde 586 kB/sn download hızı aldım.
Ekli dosyayı görüntüle 94473


Müşteri hizmetlerini aradım ve durumu düzelteceklerini söylediler. Birkaç saat sonra cep telefonuma durumu düzelttiklerine dair mesaj attılar. Speed test yaptığımda 1.240 kB/sn hız aldım. Cumartesi günü olduğundan dolayı vs sorun etmedim.
Ekli dosyayı görüntüle 94474

Ilerleyen dönemlerde aralıklı olarak arayıp hızımın düşük geldiğini önceden yaşadığım bu durumları tekrar tekrar anlatarak şikayetimi belirttim ama her defasında bir sıkıntı olmadığı söylendi. Hat değerlerime bir de siz bakıp yorumlar mısınız? Konuyla ilgili yorumlarınızı, çözüm önerilerilerinizi bekliyorum.
Ekli dosyayı görüntüle 94475
Fiber destekliyor bilginiz olsun?
 

craxy27

Öğrenci
Katılım
11 Eylül 2018
Mesajlar
57
Reaksiyon puanı
6
Puanları
8
Yaş
23
Abi aynı sorunu bende yaşıyorum ben iş yerimde kullanıyorum iş yerimde 2 ayrı İnternet var biri Telefonlu diğeri yalın her iki internetimin de modemlerim aynı Airties 5650 v3 kullanmış olduğum hızda 16 mbps ping değeri için aramıştım sizin modeminiz arıza var dediler alakası yok yani 4 tane modem değiştirdim yine aynı ping değeri yüksek ve hız aynı değişen hiç birşey olmadı

Hızımı yükseltim dedim bana dediler sizin bulunduğunuz bina en yüksek hız 50 mbps ben şaşırdım yaanii fiyatıda 140 tl dediler yanlış hatırlamıyorsam...

ben her ayrı 80-90-100 tl arası fatura ödüyom hepsi dubara
 

birbenbulut

Öğrenci
Katılım
21 Nisan 2020
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
0
Puanları
3
Fiber destekliyor bilginiz olsun?
hocam turk telekomun kapmasa haritasından baktığımda sokağın başına imleci koyduğumda hipernet altyapısı olduğunu görüyorum ama 10 metre ötede olan evim için "Seçtiğiniz lokasyonla ilgili bilgiye ulaşılamamıştır." diye bildirim veriyor.
Hatta dün Türknet in sitesinden altyapı hız sorgulama yaptığımda "Adresinizin bağlı bulunduğu santralde çalışma olduğu için abonelik işlemlerinize devam edemiyoruz. İlerleyen günlerde tekrar deneyebilirsiniz. " diyor ama yan binamız için aynı sorgulamayı yaptığımda 35 MBPS'E KADAR DOWNLOAD, 3 MBPS'E KADAR UPLOAD çıkıyor. Durumu anlayabilmiş değilim.
 

birbenbulut

Öğrenci
Katılım
21 Nisan 2020
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
0
Puanları
3
Abi aynı sorunu bende yaşıyorum ben iş yerimde kullanıyorum iş yerimde 2 ayrı İnternet var biri Telefonlu diğeri yalın her iki internetimin de modemlerim aynı Airties 5650 v3 kullanmış olduğum hızda 16 mbps ping değeri için aramıştım sizin modeminiz arıza var dediler alakası yok yani 4 tane modem değiştirdim yine aynı ping değeri yüksek ve hız aynı değişen hiç birşey olmadı

Hızımı yükseltim dedim bana dediler sizin bulunduğunuz bina en yüksek hız 50 mbps ben şaşırdım yaanii fiyatıda 140 tl dediler yanlış hatırlamıyorsam...

ben her ayrı 80-90-100 tl arası fatura ödüyom hepsi dubara
kesinlikle katılıyorum turk telekom nabza göre şerbet veriyor. alt katımda oturan komşum 35 mbps interneti benimle aynı fiyata kullanıyor hatta inanmadım faturasını gösterdi.
konudan farklı olarak ayrıca turk telekom mobil kullanıcısıyım kullandığım paketin aynı ücretine tt ye yeni geçenlere özel paket satıyorlar, paketin içeriğindeki internet de kullandığımın 2 katı olan 20 gb.
 

"Melih"

Müdavim
Katılım
21 Temmuz 2019
Mesajlar
3,034
Reaksiyon puanı
1,931
Puanları
113
Servis sağlayıcı iletişim hızınız artış yapınız.
 

"Melih"

Müdavim
Katılım
21 Temmuz 2019
Mesajlar
3,034
Reaksiyon puanı
1,931
Puanları
113
İnternet iyi sağlayıcı görüşme yapınız hız artışı istiyorum diyen
 

"Melih"

Müdavim
Katılım
21 Temmuz 2019
Mesajlar
3,034
Reaksiyon puanı
1,931
Puanları
113
Türk Telekom hattınız kullanıyorumusunuz
 

"Melih"

Müdavim
Katılım
21 Temmuz 2019
Mesajlar
3,034
Reaksiyon puanı
1,931
Puanları
113
Ozaman TTNet online gir tüketici şikayetleri bas şikayet oluşturun.
 

Sansar667

Müdavim
Katılım
19 Ekim 2012
Mesajlar
2,425
Reaksiyon puanı
524
Puanları
113
o yüzden 16'e kadar diye bir tabir kullanıyorlar. Max 16 veririz ama daha az verirsekte hiç ağlama diyorlar.
 

darkstar

Müdavim
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,638
Reaksiyon puanı
1,481
Puanları
113
Hocam yanıtladığınız için teşekkür ederim.
Eylül ayına kadar Tp-Link TD-W8961ND ver:1.0 kullanıyordum. Uzun süre sorunsuz kullandım, son zamanlarında Wi-Fi ile bağlantı yapmada sorun çıkarmaya başladı ve en sonunda internete de bağlanmadı.
Memnun kalmamdan ötürü Tp-Link TD-W8961N ver:3.0 aldım, sıkıntısız kullanmaktayım.

Müşteri hizmetleri ilk başta modeme ve hattıma suç atmaya çok çalıştı ama alakası yok. Dediğim gibi yıllardır sorunsuz bir şekilde 16 mbps hız alıyordum, 14 mbpsdan aşağı da download hızı hiç almamıştım. Ne yaptıysam derdimi anlatamadım.

Müşteri hizmetlerine siz benim hızımı bilerek düşük veriyorsunuz, ya siz ordan bir şey yapıyorsunuz ya da evime gelen turk telekom yetkilisi bir şey yaptı diyorum, bizim öyle bir yetkimiz yok diyor, zaten 16 mbps ye kadar diyoruz diyor. Çıldırmak üzereyim verdiğim paramın hakkını almak istiyorum. Ve çokça kez tekrar ettiğim gibi 24 ocağa kadar sorunsuz bir şekilde internetimi kullanmaktaydım.
Bağlantı hızınız 12888 / 1024 = 12 Mbit tam değer çıkıyor. Sinyal gücüne göre bağlantının tam 12 Mbit olması pek mümkün değil. Hattınız sanırım 12 Mbite sabitlenmiş bu sabitlemeyi kaldırtmanız gerekir.

Modeminizin bağlantı ayarlarının da kontrol edilmesi gerekiyor. Bağlantı protokolü ADSL2+ olarak ayarlanmalı sanırım sizinki AnnexM olarak ayarlanmış. Telekom destekteki kişilere muhtemelen farklı talimatlar veriliyor.

Bende Türktelekoma şikayet açmıştım saha teknisyeni hattımda 15 Mbiti gördüğünü söylüyordu ancak modem bağlantısı 8Mbit olarak bağlanıyordu. sonrasında sıkıştırınca hattımın hızını 8 Mbite sabitlediğini itiraf etti. Ben Türktelekoma şikayet açtım defalarca sorun giderildi diye geri döndü hepsinde itiraz ettim. Faturama +40TL teknik destek bedeli fatura ettiler. Türk Telekom bayiine itiraz ettim birşey yapamayız dediler. Ben böyle bir hizmet almadım diye diretince sistemde servis kaydı olduğunu söylediler. Bu kaydı görmek istiyorum dediğimde de gösteremeyeceklerini söylediler, yine direndim oradan ayrılmayacağımı söyledim. Sonunda benim yerime başka birinin imzaladığı sahte bir belgeyi gösterdiler. Kopyasını istedim vermediler, istersem mahkemeye başvurabileceğimi söylediler. Pardon siz ne iş yapıyorsunuz dediğimde de cevap alamadım.

En son BTK'nın sitesine olayı anlatan bir şikayet oluşturdum 2 hafta içinde Türk Telekomdan cevap geldi. Hattımdaki sınırlama kaldırıldı 40 TL yi de iade ettiler.
 
Son düzenleme:

birbenbulut

Öğrenci
Katılım
21 Nisan 2020
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
0
Puanları
3
Bağlantı hızınız 12888 / 1024 = 12 Mbit tam değer çıkıyor. Sinyal gücüne göre bağlantının tam 12 Mbit olması pek mümkün değil. Hattınız sanırım 12 Mbite sabitlenmiş bu sabitlemeyi kaldırtmanız gerekir.

Modeminizin bağlantı ayarlarının da kontrol edilmesi gerekiyor. Bağlantı protokolü ADSL2+ olarak ayarlanmalı sanırım sizinki AnnexM olarak ayarlanmış. Telekom destekteki kişilere muhtemelen farklı talimatlar veriliyor.

Bende Türktelekoma şikayet açmıştım saha teknisyeni hattımda 15 Mbiti gördüğünü söylüyordu ancak modem bağlantısı 8Mbit olarak bağlanıyordu. sonrasında sıkıştırınca hattımın hızını 8 Mbite sabitlediğini itiraf etti. Ben Türktelekoma şikayet açtım defalarca sorun giderildi diye geri döndü hepsinde itiraz ettim. Faturama +40TL teknik destek bedeli fatura ettiler. Türk Telekom bayiine itiraz ettim birşey yapamayız dediler. Ben böyle bir hizmet almadım diye diretince sistemde servis kaydı olduğunu söylediler. Bu kaydı görmek istiyorum dediğimde de gösteremeyeceklerini söylediler, yine direndim oradan ayrılmayacağımı söyledim. Sonunda benim yerime başka birinin imzaladığı sahte bir belgeyi gösterdiler. Kopyasını istedim vermediler, istersem mahkemeye başvurabileceğimi söylediler. Pardon siz ne iş yapıyorsunuz dediğimde de cevap alamadım.

En son BTK'nın sitesine olayı anlatan bir şikayet oluşturdum 2 hafta içinde Türk Telekomdan cevap geldi. Hattımdaki sınırlama kaldırıldı 40 TL yi de iade ettiler.
Böyle bir durumu sizin sayenizde fark ettim, sağolun. Bayağı bayağı bilinçli olarak sabitlemişler.

Ayrıca bugün aşağıya eklediğim görsellerdeki ayarlardan adsl modunu ADSL2+ yaptım ve ardından speed test yaptığımdadaha düşük bir sonuç aldığımı da belirtmek isterim. Bir kez daha deneyeceğim.
20200422_234647.jpg

20200422_234711.jpg

20200422_234730.jpg


Bu hız sabitleme olayını müşteri hizmetleri önceki aramalarımda kabul etmemişti, bizim öyle bir yetkimiz yok diye tekrarlayıp durdular. Ne yapmam gerektiği konusunda hiç bir fikrim yok. Bir de inadına daha da düşürürler mi diye düşünmüyor değilim.
Mesaj otomatik birleştirildi:

Az önce adsl modunu ADSL2+ moduna aldım ve yaptığım speed test sonucu:
20200423_000918.jpg
 
Son düzenleme:

birbenbulut

Öğrenci
Katılım
21 Nisan 2020
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
0
Puanları
3
Arkadaşlar son gelişmeleri paylaşmak istiyorum. 23 Nisan 2020 saat 10.25 turk telekom müşteri hizmetlerini aradım. saat 10.40 da arıza kaydı oluşturuldu. 10.42'de internet hattınıza ait arıza ile ilgili gerekli kontroller yapılmış arınız çözümlenmiştir diye mesaj geldi. Fakat modemden hat değerlerime baktığımda sorun hala devam etmekte idi.

Saat 11.15'te tekrar müşteri hizmetlerini aradım ve durumu sert ve kararlı bir tavırla tekrar anlattım. 11.34'te arıza kaydımı tekrar oluşturdular. Saat 12.04 'te cep telefonumu arayıp durumun düzelip düzelmediğini sordular. Modemden hat değerlerime baktığımda aşağıdaki gibi olduğunu olduğunu gördüm ve durumun düzeldiğini söyledim.
Aramadan sonra.png


Konu ve hat değerlerim hakkındaki yorumlarınızı bekliyorum
Mesaj otomatik birleştirildi:

Şimdi de kablolu bağlantılarda hızım normal ama kablosuz bağlantım aşırı yavaş neden oldu böyle
 
Son düzenleme:

darkstar

Müdavim
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,638
Reaksiyon puanı
1,481
Puanları
113
DSL bağlantısı ile Wifi ın çok bir ilgisi yoktur. Wifi yayın yaptığı kanalı otomatik seçiyorsa o kanalda parazit olabilir. Yani aynı kanalı kullanan başka cihazlar olabilir o zaman sinyal kalitesi zayıflar.
Wifi ayarlarında değişiklik yapabilirsiniz, modemi kapatıp açanbilirsiniz, yayın yaptığı kanalı veya diğer özelliklerini değiştirebilirsiniz.

Düzeltemezseniz son çare modemin yazılımını güncellemeyi veya fabrika ayarlarına döndürmeyi deneyebilirsiniz. Tabii sıfırlarsanız adsl ayarlarınız da gidecek unutmayın.

Geçmiş olsun.
 

birbenbulut

Öğrenci
Katılım
21 Nisan 2020
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
0
Puanları
3
DSL bağlantısı ile Wifi ın çok bir ilgisi yoktur. Wifi yayın yaptığı kanalı otomatik seçiyorsa o kanalda parazit olabilir. Yani aynı kanalı kullanan başka cihazlar olabilir o zaman sinyal kalitesi zayıflar.
Wifi ayarlarında değişiklik yapabilirsiniz, modemi kapatıp açanbilirsiniz, yayın yaptığı kanalı veya diğer özelliklerini değiştirebilirsiniz.

Düzeltemezseniz son çare modemin yazılımını güncellemeyi veya fabrika ayarlarına döndürmeyi deneyebilirsiniz. Tabii sıfırlarsanız adsl ayarlarınız da gidecek unutmayın.

Geçmiş olsun.
Teşekkür ederim.
Tavsiyeniz üzerine ilk modeme reset attım. Resetlemeden önce bağlantının olduğu ama internete giremediğim yerlerde internette 2-3 mbps kayıp ile girebildim. Sinyalin tek çizgi olduğu yerlerde 100 kbps zor gördüm, bu durumun normal olduğunu düşünüyorum. Router ile menzil genişletmeliyim.

Sizin de dediğiniz gibi wifi yayın kanalını otomatik seçiyordu, ek uygulamalarla evime uygun olan kanalı seçtim ama herhangi bir faydasını görmedim eski düzene geri döndüm.
Bir de kanal genişliği olarak 20 mi 40 mı seçilmeli, öneriniz nedir? Ayrıca birkaç sitede 802.11 b+g+n yerine 802.11 n kullanın demişler, bu değişiklik de faydalı olur mu?
 

darkstar

Müdavim
Katılım
21 Ağustos 2016
Mesajlar
1,638
Reaksiyon puanı
1,481
Puanları
113
Teşekkür ederim.
Tavsiyeniz üzerine ilk modeme reset attım. Resetlemeden önce bağlantının olduğu ama internete giremediğim yerlerde internette 2-3 mbps kayıp ile girebildim. Sinyalin tek çizgi olduğu yerlerde 100 kbps zor gördüm, bu durumun normal olduğunu düşünüyorum. Router ile menzil genişletmeliyim.

Sizin de dediğiniz gibi wifi yayın kanalını otomatik seçiyordu, ek uygulamalarla evime uygun olan kanalı seçtim ama herhangi bir faydasını görmedim eski düzene geri döndüm.
Bir de kanal genişliği olarak 20 mi 40 mı seçilmeli, öneriniz nedir? Ayrıca birkaç sitede 802.11 b+g+n yerine 802.11 n kullanın demişler, bu değişiklik de faydalı olur mu?
40 seçerseniz 2 kanalı aynı anda kullanır sinyal gücü ve bant 2 katına çıkar tabii ki 40'ı seçmelisiniz.
Sadece 802.11n seçerseniz sinyalin zayıfladığı noktalarda daha fazla problem yaşarsınız.
Modem normalde sürekli 802.11n ile bağlanmaya çalışır b+g de aktifse hızlı bir şekilde b veya g yi seçer.
Sinyal kaliteniz iyi ise sadece n seçmeniz son derece mantıklı ama zayıf sinyalde n seçmenin bir artısı olmaz tam tersine eksisi olur.

Modeminizde 2 adet anten var ve bu antenleri doğru ayarlamanız gerekir. ( anteni bazen 1-2cm oynatmak bile size 1-2 diş kazandırabilir). Antenlerle küçük oynamalar yapıp en iyi konumu bulmalısınız.
 

birbenbulut

Öğrenci
Katılım
21 Nisan 2020
Mesajlar
14
Reaksiyon puanı
0
Puanları
3
40 seçerseniz 2 kanalı aynı anda kullanır sinyal gücü ve bant 2 katına çıkar tabii ki 40'ı seçmelisiniz.
Sadece 802.11n seçerseniz sinyalin zayıfladığı noktalarda daha fazla problem yaşarsınız.
Modem normalde sürekli 802.11n ile bağlanmaya çalışır b+g de aktifse hızlı bir şekilde b veya g yi seçer.
Sinyal kaliteniz iyi ise sadece n seçmeniz son derece mantıklı ama zayıf sinyalde n seçmenin bir artısı olmaz tam tersine eksisi olur.

Modeminizde 2 adet anten var ve bu antenleri doğru ayarlamanız gerekir. ( anteni bazen 1-2cm oynatmak bile size 1-2 diş kazandırabilir). Antenlerle küçük oynamalar yapıp en iyi konumu bulmalısınız.
Hocam yardımlarınız teşekkür ederim.
 
Üst