1 Ay İçinde 4 Defa Bozulma ve İade Hakkında Bilgi Lazım

Bu konuyu okuyanlar

treelock

Asistan
Katılım
25 Ocak 2011
Mesajlar
367
Reaksiyon puanı
59
Puanları
28
Sony M4 Aqua telefonum var 1.5 yıldır sorunsuz çalışıyordu. Geçen ay kilitlenip arka arkaya reset atmaya başladı ve kapatamadım bile. Beyaz ekran Sony'de kalıyordu. Teleservice'ye verdim. 4 günde yaptık diye verdiler. Aldığım gün 1 saat geçmeden aynı arıza tekrar oldu. Tekrar verdim bu sefer 10 gün sürdü ve yine yaptık diye verdiler.

Aldım bu sefer sorun yok gibi 5 gün çalıştı ve sonra tekrar aynı arızayı verdi. Gittim yine verdim ve mümkünse iade istiyorum 3. defa veriyorum aynı hatadan dedim yazdılar ama anakart değişimi yapıp 5 gün sonra tekrar verdiler.

Şimdi de telefonun ön kamerası bozuk ve açılmıyor. diagnostics testinde de ''kamera açılamıyor'' diye uyarı veriyor.

Telefon 4. defa arıza yapmış oldu. Bu sefer servise verirken ne yapayım, THH'ye gitmeme gerek var mı para iadesi için? Değişim de XA veriyorlar ve M4'den daha kötü özelliklere sahip istemiyorum o cihazı.
 

JBoND

Asistan
Katılım
20 Nisan 2008
Mesajlar
324
Reaksiyon puanı
9
Puanları
18
Tüketici kanununa göre 3 kere aynı arızayı veya 4 kere farklı arıza yaparsa iade/değişim talebi hakkın var. Ama teleservice den sonuç alacağını zannetmiyorum, ikametgah adresinin bağlı olduğu yerdeki tüketici hakem heyetine giderek formları ve faturaları ile dilekçenle başvuruyorsun. Onlar sana değişim/iade yönünde karar veriyor. Bu kararı ister direk sen başvurarak firmadan talep ediyorsun ya da tüketici avukatı (tüketici mahkemesinde sana öneri sunuyorlar) ile resmi yoldan çözüyorsun. Biraz meşakkatli bir iş, zaman alacaktır ama hakkını arayarak mağduriyetin giderilecektir.

Hakların 4077 / 6502 sayılı kanunda da yer almaktadır.
 

treelock

Asistan
Katılım
25 Ocak 2011
Mesajlar
367
Reaksiyon puanı
59
Puanları
28
Tüketici kanununa göre 3 kere aynı arızayı veya 4 kere farklı arıza yaparsa iade/değişim talebi hakkın var. Ama teleservice den sonuç alacağını zannetmiyorum, ikametgah adresinin bağlı olduğu yerdeki tüketici hakem heyetine giderek formları ve faturaları ile dilekçenle başvuruyorsun. Onlar sana değişim/iade yönünde karar veriyor. Bu kararı ister direk sen başvurarak firmadan talep ediyorsun ya da tüketici avukatı (tüketici mahkemesinde sana öneri sunuyorlar) ile resmi yoldan çözüyorsun. Biraz meşakkatli bir iş, zaman alacaktır ama hakkını arayarak mağduriyetin giderilecektir.

Hakların 4077 / 6502 sayılı kanunda da yer almaktadır.

Ben mecburen 4. defa vereceğim servise, ısrarla da para iadesi istiyorum diye belirteceğim. Sonuç çıkmazsa elimde ki 4 adet servis fişi, fatura, garanti belgesi ile THH'ye başvurup gerekli işlemleri başlatacağım. Hatta o esnada Sony'ye de maddi ve manevi bir dava açmayı düşünüyorum başka bir sebepten daha dolayı ama bakalım üşenmezsem.
 

treelock

Asistan
Katılım
25 Ocak 2011
Mesajlar
367
Reaksiyon puanı
59
Puanları
28
1.5 ay önce THH'ye verdim ancak hala bekliyorum, orada ki yetkililer 3 ay içinde sonuçlanır dediler, beklemedeyim.
 

user.cm

Öğrenci
Katılım
30 Ekim 2017
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
33
1.5 ay önce THH'ye verdim ancak hala bekliyorum, orada ki yetkililer 3 ay içinde sonuçlanır dediler, beklemedeyim.

Merhaba, 4. kez servise verdikten sonra THH'ye mi verdiniz yoksa 4. kez servise gitmeden doğrudan THH'ye mi? Şuana kadar bir gelişme var mı?
 

treelock

Asistan
Katılım
25 Ocak 2011
Mesajlar
367
Reaksiyon puanı
59
Puanları
28
Merhaba ürünle ilgili bir sonuç aldınızmı ?
Merhaba, 4. kez servise verdikten sonra THH'ye mi verdiniz yoksa 4. kez servise gitmeden doğrudan THH'ye mi? Şuana kadar bir gelişme var mı?

Nisan ayında THH'ye verdim 4 defa üst üste servise gittiği için. THH haklı buldu beni ve Ağustos ayında kazandım. Ancak firmaya kayyum atanmış, ödeme yapmıyor icraya verdim 2 aydır icradan da ses çıkmadı. Benim şanssızlığım.
 

ömer ışık

Öğrenci
Katılım
10 Kasım 2017
Mesajlar
2
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
31
:( kötü olmuş kardeşim bende de m4 Aqua vardı Eşim kullanıyordu 19 ay filan kullandı son 5 ay kala arıza verdi bir defa servise verdim ekranı değiştiler daha sonra sudan sebeplerle 2 defa daha verdim 2 sindede arıza yoktu ama anakart değiştiler 2 defa :) Sony Xa ile değişim önerdiler ben kabul etmedim ücret iadesi istedim bu seferde onlar kabul etmedi , daha sonra tekrardan aynı şiyaketle götürdüm 4. defa yine arıza yok tabi, bu sefer sıfır m4 verdiler ben kabul etmiyorum filan dedim sonyi aradım filan ama mecbur cihazı aldım 2 gün sonra mesaj geldi cihazı getirin ücret iadesi yapacagız diye bende bir hevesle götürdüm kvk döndü cihazı farklı seri ile değişim yapacagız dedi bende dellendim hani ücret iadesiydi filan yanlış mesaj dedi değişimi var cihazın dedi daha sonra kvk yı filan aradım sizi şikayet edeceğim dedim onlarda durun ücret iadesi için tekrar sonyle görüşelim dedi 15 gün oldu sonyden cevap bekliyorum şimdi. Paramızı bi kurtaraydık iyiydi.
 
Üst