İtopya Bilgisayardan sıfır aldığım sistem ve yarattığı sorunlar.

Bu konuyu okuyanlar

meiloth

Öğrenci
Katılım
20 Mayıs 2019
Mesajlar
6
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
23
Arkadaşlar merhabalar.
Baya uzun bir metin oldu bilginize :)
Şimdiden vereceğiniz destekler için çok teşekkürler.
Öncelikle hastane bilgi işlem çalışanı ve bilgisayar programcısı olduğum için hem nöbetlerimde yardımcı olacak hem kod+photoshop ve oyun odaklı sistem toplamaya karar verdim.
Bunun için 29.11.2020 tarihinde İtopya Acıbadem mağazasından toplamış olduğum;
AMD Ryzen 5 3600x İşlemci
Asus Prime B550 Plus Anakart
G-Skill 3200 MHz 2x16 Trident Z Neo RGB Ram
Gigabyte RTX 2060 Windforce OC
Kingston 250 GB M.2 SSD
Sandisk 500 GB M.2 SSD
WD 1 TB HDD
Cooler Master ML240L Sıvı soğutma
Thermaltake Versa J24 RGB 650 W 80+ Kasa PSU'lu
Sistemimi 30.11.2020 tarihinde mağazadan toplanmış bir şekilde aldım. Bu sistemim 04.12.2020 tarihinde aynı hafta cuma günü oynamış olduğum oyunlarda bir anda görüntü gidiyor ama bilgisayar açık arkada arkadaşlarımla discord konuşması yapabiliyor ve müzik dinleyebiliyorum. Fakat bilgisayar hep açık kalıyor sadece görüntü gidiyor kasadan kapatmak zorunda kalıyorum. Bu hatanın üzerine 07.12.2020 tarihinde İtopya Bilgisayar'ın mağazasının yanındaki Müşteri Hizmetleri kısmına götürdüm ve bana sorunun nvcpl.dll ve ekran kartı driverlerinden olduğunu söyleyerek hem dll yükleyerek hemde driver kurarak 08.12.2020 tarihinde teslim ettiler. Ve ben aynı akşam gene win kurulumu driver kurulumları bios update vs. gerçekleştirdim. 09.12.2020 tarihinde oyun oynarken yine aynı sorunu yaşadım. 10.12.2020 tarihinde tekrardan aynı yere götürdüm. Bu sefer aynı sorundan 2 defa götürdüğüm ve 14 günlük süreyi aşmadığımdan iade talep ettim fakat bana iade yapmadıklarını söylediler. 11.12.2020 tarihinde kasanız hazır diye aradılar ne yapıldığını sordum bios güncellendi dediler. Ben onlara zaten bios güncelleyip vermiştim fakat onlara bunu dememe rağmen ya aynı sürümü yada daha önceki sürümü yükleyip bana geri vereceklerdi ben almak istemedim telefonda da iade talep ettim yapamıyoruz dediler başka bir yol var mı değişim dedim değişime servis karar veriyor servise göndermemiz gerekli dediler 20 iş günü süresi var dediler. Bende o sinirle gönderin demekten başka çarem yoktu. Ve bu 20 iş günlük süre 2 gün önce 08.01.2021 tarihinde doldu.
Servis süresi sonunda yapılanlar;
İşlemci fabrika hatalı stokta yok ücreti iade olacak
Anakart stoktan değişim
RAM'ler değişti
500 GB M.2 SSD stokta olmadığından iade yapıldı.
Bizde iade olan parçaları itopyadan tekrar satın alarak aynı tarihte topladılar ve win 10 kurulumu yaptılar. Bu sefer sistemin içeriği şu şekilde oldu.
AMD Ryzen 5 3600 İşlemci
Asus Prime B550 Plus Anakart
G-Skill 3200 MHz 2x16 Trident Z Neo RGB Ram
Gigabyte RTX 2060 Windforce OC
Kingston 250 GB M.2 SSD
XPG Spectrix 512 GB RGB M.2 SSD
WD 1 TB HDD
Cooler Master ML240L Sıvı soğutma
Thermaltake Versa J24 RGB 650 W 80+ Kasa PSU'lu
Fakat ben yine aynı sorunları almaya devam ediyorum. Ama bu sefer sorun şöyle oldu oyun esnasında görüntü gidiyor ben arkada yine konuşup müzik dinleyebiliyorum 2 dakika sonra bilgisayar kendi kendine reset atıyor windows açılıyor. Mavi ekran hiçbir şekilde yok. Sorunun neyden kaynaklı olabileceği hakkında kafam karıştı sizlerden yardım bekliyorum. Sorunun videolarını dün çekmiştim ek kısmına koymayı deneyeceğim olmazsa isteyen kişilere atarım sorun yok. Metin biraz uzun oldu farkındayım inşallah sizler sayesinde bu sorunu çözeriz çok teşekkürler. Bu arada itopya bilgisayarı tüketici hakem heyeti vs. tüm yetkili mercilere bildirdim. Verdiği satış hizmeti sorunsuz fakat müşteri hizmetleri kısmında çalışan personeller bilgi düzeyleri yetersiz ve sorun çözümleri tamamen yok. Ben mağdur oldum başkaları mağdur olmasın.
 

rise

Dekan
Emektar
Katılım
12 Ocak 2009
Mesajlar
9,893
Reaksiyon puanı
3,247
Puanları
113
Bu sorunun monitör ile alakası yok değil mi, yani daha farklı bir başka monitör ve farklı basit bir ekran kartı takarak sorun tespit edilebilir. Tabi eğer kasaya müdahele etmek garantiyi bozmuyorsa..
 

meiloth

Öğrenci
Katılım
20 Mayıs 2019
Mesajlar
6
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
23
Bu sorunun monitör ile alakası yok değil mi, yani daha farklı bir başka monitör ve farklı basit bir ekran kartı takarak sorun tespit edilebilir. Tabi eğer kasaya müdahele etmek garantiyi bozmuyorsa..
Verdiğiniz cevap için çok teşekkür ederim. 2 adet monitörüm var aynı model ikiside 1 tanesini kasayı aldığım gün almıştım. Diğerini de 3 ay önce almıştım laptopla çift ekran kullanıyordum. Evdeki başka monitörle de denedim onlarda da yapıyor. Monitörlerimin modeli Rampage 31,5" RM-644S HDR 165Hz
 

meiloth

Öğrenci
Katılım
20 Mayıs 2019
Mesajlar
6
Reaksiyon puanı
1
Puanları
3
Yaş
23
SON GÜNCELLEME
Arkadaşlar sistemi toplamamdan itibaren tam tamına 3 ay oldu ve aynı sorunları bu 3 ay boyunca düzenli olarak yaşıyordum. İtopya bilgisayarın bu tutarsız davranışı müşteriyi hiç bir şekilde takmaması beni halen daha sinirlendiriyor. Sorunun sebebi ekran kartının fabrika hatalı olmasıymış. Bunu öğrenmem de baya bir uzun sürdü. 23 Şubat 2021 tarihinde Gigabyte RTX 2060 Windforce OC model ekran kartımı ithalatçı firma olan Arena Bilgisayar'ın yerine götürdüm. İstanbul Pendik'te yer alıyor. Şikayetlerimi anlattım servise aldılar doğal olarak ve 10 gün sonra arandım. Ekran kartınızın fabrika hatalı olduğu anlaşıldı size iade raporu göndereceğiz dediler bu raporla ürünü aldığınız firmadan iade ya da stoktan değişim talep edebilirsiniz dediler. Formu ekte bulabilirsiniz bu arada ve bunun üzerine 8 Mart tarihinde İtopya'ya bu raporla gittim. İtopya ilk önce bu rapora inanmadı biz servise göndermişiz bir sorun çıkmamış sizde nasıl çıkıyor diye beni azarlıyorlar bende aynen şunu söyledim "Sizin inanmadığınız müşteriye adamlar inanıyor kanıt göstermeme rağmen sorunun nerden olduğunu bulamadınız ve sallamaya devam ettiniz." Değişim talep ettim stokta 2060 yok gelmesi uzun sürer dedi yapmadı iade istiyorum ödediğim yola veya nakit o da olmaz dedi en sonunda aynı gün kullanmak üzere ekran kartının faturadaki fiyatı tutarında hediye çeki verdi bunla mağazadan alabilirsiniz dedi. Ben istemediğimi belirttim fakat şu an tek yapabileceğinin bu olduğunu söylediler (Külliyen Yalan). Aynı gün üstüne bir kasa parası daha ödeyerek MSI RTX 3070 Ventus 2X Modelini almış bulundum. Sorunlarım tamamen çözüldü. Ben tüketici hakem heyeti şikayetimi geri almayacağım sonuna kadar gideceğim benim başım yandı başkalarının başı yanmasın. Herkese çok teşekkürler.
 

Ekli dosyalar

  • iade formu.PNG
    iade formu.PNG
    94.2 KB · Görüntüleme: 180
Üst