Yardım 4 Tb SSD yerine 512 GB SSD teslim edildi

Hakan Abaci

Öğrenci
Katılım
20 Haziran 2023
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
1
Yaş
50
Merhabalar,

Başıma gelen bir olayı anlatmak, diğer arkadaşları uyarmak ve benzer olay yaşayan arkadaşlar var ise, nasıl çözdüklerini sormak amacıyla yazıyorum.

Yıllardır teknolojiyi hobi olarak takip eder ve kendime, aileme, arkadaşlarıma bilgisayar toplar, upgrade eder ve bunun için farklı mecralardan alışveriş yaparım. 11.05.2023 tarihinde yerli bilindik bir alışveriş sitesinden adını şu an zikretmek istemediğim (sorunumu çözmez ise zikretmek zorunda kalacağım) bir mağazadan 4 Tb kapasiteli Kingston NV2 SNV2S/4000G PCIe 4.0 x4 NVMe M.2 2280 marka bir SSD satın aldım. Ancak kutusu ve etiketi satın aldığım parçaya ait gibi ve orijinal gibi görünüyor olmasına rağmen, SSD kutusuna takıp bilgisayara bağladığımda 512 Gb kapasiteli olduğunu gördüm. Ayrıca boş olması gerekirken içinde bazı dosyalar ve windows kurulumuna ait dosyalar vardı. Yani bana gönderilen SSD düşük kapasiteli ve kullanılmış idi. Satıcı ile görüştüğümde bilgisayara bağlamamı isteyip, BIOS'da ne göründüğünü sordu. Bilgisayara bağladığımda da durum farklı değildi. Satıcıya sorunu incelemesi ve satın aldığım kapasitede parça göndermesi için düşük kapasiteli ürünü iade ettim. İncelemesinin tamamlanması için beklerken ne duysam beğenirsiniz? Alıcı olarak benim etiketi değiştirip kendisine düşük kapasiteli SSD iade ettiğimi iddia ediyor. Gönderdiği 512 Gb SSD'yi iade ettim, param iade olmadı, bana parasını ödediğim 4 Tb SSD ulaşmadı ve anladığım kadarı ile dolandırıcılıkla suçlanıyorum! Üstelik, ihtiyacım giderilmediği için aynı parayı vererek (bu sefer mağazadan ve elden) yeni (ama farklı bir marka) bir SSD satın aldım ve ihtiyacımı giderdim.

Mağaza, bana gönderdiği ve kendisine iade ettiğim SSD içindeki dosyaların bana ait olması durumunda benim de başımın ağrıyacağını söylüyor. Yani onun fikrine göre, dolandırıcılık yapıyorum, 4 TB SSD'yi alıp kendisine 512 GB SSD iade ediyorum ama içinde kendime ait dosyalarım olduğu halde. Gerçekten komik. Neyse.

Çok büyük ihtimalle, kendisinden alışveriş yapan birisi 4 Tb SSD'yi bir şekilde kutusunu zedelemeden içinden almış, yerine elindeki 512 GB bir SSD'yi etiketleyip koymuş ve kutusunu açmadan iade etmiş gibi görünüp, iade etmiş. O iade de bana denk gelmiş. Ya da daha düşük ihtimal fabrikada 4 TB SSD'ler içine bir adet bilgisayara takılmak üzere bekleyen bir 512 GB SSD karışmış. Başkaca bir ihtimal gelmiyor aklıma.

Internet üzerinden alışverişlerde benzer bir durumla karşılaşan var mı? Ve nasıl bir çözüm bulunabilir? Ben şunları yaptım ama süreç devam ediyor:

1. Alışveriş sitesine şikayette bulundum.
2. Harcamayı yaptığım kredi kartının olduğu bankadan harcama itirazında bulundum ama taksitler çekilmeye devam ediyor
3. Tüketici hakem heyetine şikayetimi ilettim,
4. Kingston Türkiye'ye durumu bildirdim
5. Kingston Global'e durumu bildirdim.
6. Sikayetvar.com gibi, teknoloji forumları gibi ortamlarda benzer durumlarda ne yapılması gerekir diye fikir danışıyorum.

Herkese dolandırılmadıkları güvenli alışverişler diliyorum.

Hakan Abacı
 

Ekli dosyalar

  • 5239378003960838647.jpg
    5239378003960838647.jpg
    36.6 KB · Görüntüleme: 50
  • 8201575315263762514.jpg
    8201575315263762514.jpg
    24.9 KB · Görüntüleme: 47
  • 20230517_011938.jpg
    20230517_011938.jpg
    89.9 KB · Görüntüleme: 49
Üst