ALLAH (c.c) VE ŞEYTAN

attigo

Asistan
Katılım
5 Mayıs 2009
Mesajlar
149
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Otobüsle trabzon a giderken bizim yeğen rahassızlandıgı için ben onu kucağımda uyutuyoedum yolun belirli bir kısmı.
gece sabaha karşı yolda giderken bu yiğen uyandı ve bana dedi ki :
-İsmail abi şeytan iyi midir , kötümüdür?
-ben de dedim: şeytan kötüdür.
-peki ismail abi ALLAH (c.c) neden şeytanı yarattı o zaman?

Acıkcası ben de bu soruya cevap veremedim.
dedim- yat ulan aşşa saat kaç? hastasın sen uyuman lasım.

bu soruları bana sorduunda saat gece4-5 sularıydı.uykudan kalktığı gibi bunları sordu ve de bu çocuk daha 6 yaşında.gelin de çözüm bulun bakalım ?
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
Allah eğer herkesi iyi yaratacak olsa idi, herkesi cennetine koyar ve onları hiç sınav etmezdi. O zaman da sırf kendini tesbih edecek başıboş bir sürü gereksiz yaratmış olacaktı.

Üstelik Allah şeytanı kötü olması için yaratmadı, şeytan kendisi kötü olmayı seçti. Dolayısıyla "Allah niye şeytanı yarattı" sorusunda şeytanın kötü olması temel alınıyorsa, Allah kötü insanları da niye yarattı diye sormak gerekir. O zaman da şunu düşünürüz; Allah bu insanları yaratırken mi kötü yarattı? Yoksa Allah onları tertemiz ve masum yarattı da onlar mı kötü olmayı seçtiler? Şüphesiz ki Allah onları tertemiz yarattı, ancak onlar kötü olmayı seçtiler. Şeytanın yaratılışında bir kötülük yoktur, o kendisi kötü olmayı seçenlerdendir.
 

berckai

Profesör
Katılım
17 Mayıs 2008
Mesajlar
2,394
Reaksiyon puanı
9
Puanları
0
Allah şeytanı yaratmıştır çünkü şeytan nefstir kötü arzu ve isteklerdir şehvettir kibir ve hasl olmayan şer kuvvetidir.Eğer şeytan olmasa idi hepimiz arzu ve isteklerimizin esiri olmaz nefsimizi düşünmez ve sadece melekler gibi Allaha dua eder idik.O zamanda bizler meleklerden farksız olur irademizi kullanamaz idik.Yani o zaman dünyanın da imtihanın da anlamı kalmazdı.Şüphesiz büyük ilim ve kudret sahibi olan Rabbimiz bunu su sebeplemi yaratmıştır bilemeyiz ama hakiki unsurlarından biridir yaratılmasının.
 

ilahiyatci

Doçent
Katılım
22 Ağustos 2008
Mesajlar
577
Reaksiyon puanı
10
Puanları
18
malesef çocuk yanlış birsoru sormuş ve siz de bu yanlış sorunun yanlışlığının farkına varamamışsınız. soru yanlış çünkü Allah şeytan diye apayrı bir varlık yaratmamıştır. şeytan dediğimiz Allaha isyan etmesi sonucu şeytanlaşan iblis isimli cinin vasfıdır. şeytan kelime olarak uzaklaş/tır/an demektir. şeytanlaşmak iblisin tercihiydi. Allah gel ben seni şeytan yapayım bu kullarımın başına bela ol dememiştir. şeytanlaşmış olan iblis, yine şeytanlaşmış aklının bir neticesi olarak kendi isyanına sebep olarak ademi bilmiş ve ademe düşman olmuştur. Rabbimiz bize şeytan dahil her türlü düşmanla baş edebilecek gerekli organlarla donatmıştır.
hulasa çocuk çocukluğunu yapmış. fakat biz büyüklük yapıp ona yanlış düşündüğünü anlatmalıyız.
 

Reflex

Profesör
Katılım
1 Ocak 2009
Mesajlar
1,446
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Rüyasında falan görmüştür belki.
 

ersan26

Öğrenci
Katılım
13 Mayıs 2008
Mesajlar
1
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Çok eskiden yeryüzünde yaratık yoktu

Allahü Teala kendisinin tanınmasını istedi

İbadet etsinler diye insanları yaratmak istedi

Meleklere yeryüzünde bir halife yaratacağım dedi

Melekler insanlar orda bozgunculuk yapacaklar

Kan akıtacak birini mi yaratacaksın Rabbim dediler

Melekler biz seni Yarabbi devamlı övüyor

Sana devamlı itaat ediyoruz dediler

Alllahü Teala ben sizin bilmediklerinizi bilirim dedi

Melekler birbirlerine şüphesiz Rabbimiz herşeyin en iyisini bilir dediler

Sonra Allah onlara

Ey meleklerim

Ben Ademi topraktan yaratıp

Ruhumdan üfleyip, şekillendirip can vereceğim

Hepiniz ona secde edin dedi meleklere

Melekler hep birden Rabbimiz seni dinler

Rabbimiz sana itaat ederiz dediler



Ancak Allahın bu emri

Şeytanın hoşuna gitmedi

Gururlandı, kibirlendi

Ben üstün yaratığım dedi içinden



Nihayet Allah Adem (A.S.) ruhundan üfledi

Ve insan olarak topraktan yarattı

Bütün melekler ona secde ettiler

Şeytan böbürlenip isyan etti

Adem (A.S.) topraktan yaratıldı

Ben ise ateşten yaratıldım dedi

Ateş, topraktan üstündür dedi

Bu sözüyle Allahın emrini dinlemedi



Allahın emriyle şeytan cennetten kovuldu

Adem (A.S.) secde etmedim diye

Ey Rabbim bende onun evlatlarını azdıracağım dedi

Adem oğullarını doğru yoldan çıkaracağım dedi



Allahü Teala buyurdu

Ey cennetimden kovulan şeytan

Ey rahmetimden uzaklaştırılan şeytan

Adem oğullarına akıl verdim

Bu sayede iyiliği, kötülükten ayırılar dedi

Seni dinlemezler

Sana uyanları cehenneme

Sana uymayanları cennetime koyarım dedi

Ey şeytan sana kıyamete kadar müsade dedi Allahü Teala



Her şeyin en iyisini bilen Allah

Adem (A.S.) daha bilgili olduğunu

Meleklere göstermek istedi

Meleklerin karşılarına

Yüzlerce hayvan, yüzlerce kuş çıkardı

Meleklerim bunların isimlerini söyleyin dedi

Melekler senin bildiklerini bilmeyiz dediler

Herşeyi Rabbimiz sen bilirsin dediler

Yüce Allah bu sefer Adem (A.S.) döndü

Bunların isimlerini meleklere söyle dedi

Hz.Adem hayvanların isimlerini bir bir saydı

Alllah meleklerim gördünüz mü dedi

Ben herşeyin en iyisini bilirim dedi



Sonra Allah Adem (A.S.) cennetine koydu

Hz.Adem orada tek başına yaşıyordu

Cennete meyva yeyip, sularından içiyordu

Allahü Teala onun yanlızlığına baktı

Beraber yaşasınlar diye

Hz. Ademin (A.S.) kaburga kemiğinden Hz. Havvayı yarattı

Adem (A.S.) cenet'te Havva'ya kimsin dedi

O da ben Havva'yım dedi

Bende Alahın bir kuluyum dedi

Cennet'te beraber yaşamaya başladılar

Huzur ve mutluluk sürüyorlardı cennet'te

Canlarının arzu ettiğişeyleri yiyorlar

Açlık, susuzluk bilmiyorlardı

Hiç kaygıları, hiç dertleri yoktu



Allahü Teala Adem (A.S.) eşin ve sen cenet'te kalın

İstediğiniz herşeyden yiyip, için

Yanlız şu ağaca yaklaşmayın dedi

Sonra zalimlerden olursunuz dedi

Böylece Allah onları İmtihan etmek istedi

Ve buyurdu Adem (A.S.)

Şeytanın kötülüklerinden kendini koru, onun dediklerine uyma

Çünkü şeytan apaçık sizin düşmanınızdır, sizi kandırmak ister

Sizi cenet'ten çıkarmak ister bunu unutmayın dedi Allahü Teala



Fakat şeytan boş durmuyordu, çeşitli hileler düşünüyordu

Bir defasında yanlarına sokulup

Ey Adem sonsuzluk ağacını göstereyim mi İşte şu ağaç dedi şeytan

Adem(A.S.) inanmadı şeytanı kovdu yanından

Fakat şeytan bıkmadı yine geldi

Eğer o ağacın meyvasından yerseniz, cennet'te edebiyen kalırsınız dedi

Adem ve Havva ağaca yaklaşıp, doğrudur belki deyip

Şeyatının vesvesesiyle, o ağacın meyvasından yediler

Birden kendilerini çırılçıplak gördüler

Ne yapacaklarını şaşırdılar

Allahın yasakladığı ağacın meyvasını yemişlerdi

ve Allahın emrine karşı gelmişlerdi

Allah onların yaptıklarından haberdardı



Allah Adem (A.S.) Adem ve Havva'ya ve hain şeytana seslenip

Birbirinize düşman olarak, yeryüzüne inin dedi

Orada bir müddet yerleşip geçineceksiniz dedi

Hz. Adem (A.S.) üzülüp ağlıyordu

Bütün yaptıklarına pişmandı

Allaha tövbe etmişti

Allah merhamet sahibiydi

Tövbelerini kabul etmişti Adem ile Havvanın

Yeryüzünde yaşamaya başladılar

bu sana biraz bişeyler anlatır umarım
 

Ugur.pc

Profesör
Katılım
10 Mayıs 2009
Mesajlar
1,142
Reaksiyon puanı
5
Puanları
0
Bu konular ciddi konular tam kesin söylemiyim ama ben şöyle biliyorum
ALLAH (c.c) şeytanı yarattı ama o kötü yolu seçti ve hep ALLAHIN kurallarına karşı çıktı ve ALLAH şeytanı sonsuza dek lanetledi (Kesin demiyim ama ben böyle biliyorum)
 

ExCeLLeNT

Dekan
Katılım
20 Şubat 2009
Mesajlar
5,774
Reaksiyon puanı
17
Puanları
218
Kardeş söyleseydin ya şeytan önceden meleklerin başıymış.Sonra Allah Adem'e secde edin diyince o da ben ateşten o topraktan yaratıldı ben daha üstünüm diyip kafirlere geçti.Sonra Allah'a dünyaya gidiyim insanları yoldan çevirmeye çalışıyim görürüz bakalım sana iman edecekler mi yoksa kötü tarafa geçip benden mi olacaklar gibi birşey vardı yani gerçekte işte tam hatırlayamıyorum son cümleyi.Sen bunları de kardeş bilmiyorsan bulursun internette sanıyorum ya da büyüklerin söyler.Benim yazdıklarımda sadece son 4 ya da 5 kelime de kafam karıştı.Gerisi doğru.
 

Turab Garip

Dekan
Emektar
Katılım
30 Mayıs 2007
Mesajlar
6,902
Reaksiyon puanı
181
Puanları
1,243
sadece melekler gibi Allaha dua eder idik.O zamanda bizler meleklerden farksız olur irademizi kullanamaz idik.

Selamlar.

Melekler iradesiz olarak robot gibi Allah'ı tesbih eden yaratıklar değillerdir. Melekler, kendi akılları ve iradeleri olan, kendi kararlarını kendileri veren yaratıklardır. Allah Hekimdir, bu kadar yaratığı boş yere halk etmez.

Melekler nasıl irade sahibi olur ve irade sahibiyse neden hiç hata yapmaz? Çünkü irade demek illa ki nefis demek değildir. İnsanoğluna verilmiş olan nefs ve şehvet meleklerde yoktur. Yani kısacası sadece akıl verilerek yaratılmışlardır. Onlar da nefs olmadığı için, sadece akli olarak hareket ederler ve akla uygun olmayan hiç bir şeyi yapmazlar. Meleklerin hatasız oluşunun ve sürekli Allah'ı tesbih edişlerinin sebebi de budur.
 

ZorhaK

Rektör
Katılım
24 Kasım 2008
Mesajlar
10,757
Reaksiyon puanı
259
Puanları
243
Arkadaşlar çok güzel açıklamalr yapmışlar zaten.

6 yaşındaki çocuğun bu sorsuna yanlış tepki vermişsin bence.:)

Çok ayrıntıya girmeden olayı basitleştirerek ve somut örnekler kullanarak birşeyler anlatabilirsin.O yaştaki çocuklar tam olarak soyut düşünme özelliğini kazanmamış oluyorlar.


Elmacık arkadaşın yorumu zaten sade sen daha da sadeleştirip anlatıver çocuğa:)
 

tuvana

Doçent
Katılım
14 Şubat 2009
Mesajlar
816
Reaksiyon puanı
1
Puanları
0
Şeytan yaratılmasaydı, hepimiz cennette mi olurduk?

insanın aklını meşgul eden ve zihnini yoran hadiselerden birisi de, Hz. Âdemin cennetten çıkarılışı, dünyaya gönderilişi ve bu hadiseye de şeytanın sebep oluşudur. Bazı kimselerin aklına şöyle bir soru gelmektedir: “Eğer şeytan olmasaydı, Hz. Âdem cennette kalacak ve biz de orada mı bulunacaktık?”

Bu konunun izahında, Cenabı Hakkın, Hz. Âdemi yaratmazdan önce meleklerle olan konuşmasına dikkat edelim. Bakara Suresinde şöyle anlatılmaktadır: “Hani, rabbin meleklere, ben yeryüzünde bir halife yaratacağım dedi. Onlar, Bizler hamdinle sana tesbih ve seni takdis edip dururken, yeryüzünde fesat çıkaracak, orada kan dökecek insanı mı halife kılıyorsun? dediler. Allah da onlara, sizin bilemeyeceğinizi herhalde ben bilirim dedi.” (Bakara Sûresi, 30)

Ayet-i Kerimenin mealinde de görüldüğü gibi, Cenabı Hak daha Hz. Âdemi yaratmadan önce insan nevini yeryüzünde var edeceğini haber vermektedir. Yani insanların cennette değil de, dünyada yaşayacaklarını bildirmektedir. Şeytanın Hz. Âdemi aldatması, insanın dünyaya gönderilmesine sadece bir sebep olmuştur.

Diğer taraftan, meleklerden farklı olarak insana nefis ve şehevi hisler verilmiştir. Bu hislerin akislerinin görülmesi için insanların dünyaya gönderilmesi, onlara bazı sorumlulukların verilmesi ve bir imtihana tabi tutulması gerekliydi. Ta ki, insan bu imtihan ve tecrübe sonunda ya cennete layık bir kıymet alsın, yahut cehenneme ehil olacak bir vaziyete girsin.


Şeytan niçin yaratılmıştır?

Bu sorunun iki yönü var. Birisi şeytanın yaratılış gayesi, diğeri ise yaratılış hikmeti. Önce gaye üzerinde kısaca duralım. Bilindiği gibi şeytan cin türünden bir varlıktır. “Ben cinleri ve insanları ancak bana ibadet etsinler diye yarattım” ayetine göre cinlerin yaratılış gayesi de, insanlarda olduğu gibi, Allaha inanmak, ona ibadet ve onu tanıma yolunda terakki etmektir. İnsanlar içerisinde bu imtihanı kaybeden küfür ehli insanlar bulunduğu gibi cinlerde de bulunuyor. İşte şeytan bu ikinci kısım cinlerdendir. Kendisi Hz.Ademe (as.) secde etmediği için İlahi rahmetten kovulmuş ve kendi arzusu üzerine bir İlahî hikmet olarak, kendisine kıyamete kadar insanlara musallat olma, onları yoldan çıkarmak için çalışma izni verilmiştir.

Bu iznin verilme hikmeti ise bir değil yüzlercedir. Bunlardan en önemlileri şu iki hikmettir. Cenab-ı Hak, şeytan vesvesesi olmaksızın da insanları imtihan edebilir, şeytanın görevini de insan nefsine yükleyebilirdi. Ama böyle yapmakla, şeytanın o çirkin arzusunu, yani kıyamete kadar insanları hak yoldan saptırma arzusunu kabul etmekle şeytanın cehennemde çekeceği azabı milyarlarca kat artırmış oldu. Zira, “Sebep olan işleyen gibidir.” hadis-i şerifine göre, insanların şeytan vesvesesine uyarak işledikleri günahların bir katı da şeytana yazılıyor ve böylece onun azabı attıkça artıyordu.

Diğer hikmet ise, insanların nefis ve şeytan ile bir imtihan geçirmeleri ve bu imtihanı kazanan müminlerin meleklerden daha ileri derecelere yükselmeleridir. Eğer, insan nefsine kötülüğü emretme özelliği verilmemiş olsaydı ve insanlara şeytan musallat olmasaydı insanların dereceleri de meleklerde olduğu gibi sabit kalacaktı.

Alaaddin Başar (Prof.Dr.)
Sorularla İslamiyet
 

berckai

Profesör
Katılım
17 Mayıs 2008
Mesajlar
2,394
Reaksiyon puanı
9
Puanları
0
malesef çocuk yanlış birsoru sormuş ve siz de bu yanlış sorunun yanlışlığının farkına varamamışsınız. soru yanlış çünkü Allah şeytan diye apayrı bir varlık yaratmamıştır. şeytan dediğimiz Allaha isyan etmesi sonucu şeytanlaşan iblis isimli cinin vasfıdır. şeytan kelime olarak uzaklaş/tır/an demektir. şeytanlaşmak iblisin tercihiydi. Allah gel ben seni şeytan yapayım bu kullarımın başına bela ol dememiştir. şeytanlaşmış olan iblis, yine şeytanlaşmış aklının bir neticesi olarak kendi isyanına sebep olarak ademi bilmiş ve ademe düşman olmuştur. Rabbimiz bize şeytan dahil her türlü düşmanla baş edebilecek gerekli organlarla donatmıştır.
hulasa çocuk çocukluğunu yapmış. fakat biz büyüklük yapıp ona yanlış düşündüğünü anlatmalıyız.

bizim buradaki kastımız tüm yaratılanların Allah tarafından yaratılmışlığıdır.Hülasa şeytan kendi iradesinin basitliğiyle şirke koşmuştur.Burada diyecek sözümüz yok.Ki zira insanlar iblisin vesvesesinden kötülük eder yoksa insan kötülük yapmaz onu şeytan yapar diyerek sıyrılamazyız hiçbir zaman işin içinden.Bknz. çocuk doğru bir soru sormuş 3 yaşından itibaren tanrı kavramı başlar
 

byndr

Asistan
Katılım
28 Nisan 2009
Mesajlar
330
Reaksiyon puanı
6
Puanları
0
Cevapları okuduğumda hemen hemen hepside özünde aynı. katılıyorum.
Allah cc bir ayetinde ( Habibim ya Muhammed ezelde seni yaratcağımı takdir buyurmasaydım hiçbir zerreyi yaratmayacaktım) Allah cc ruhları yarattığı zaman onlara sordu <Ben sizin rabbiniz değilmiyim> hep birden evet sen bizim rabbimizsin dediler. Fakat Allah cc yalan söyleyenler olduğunu biliyordu ve Dünyayı imtihan yeri olarak yarattı. Allah cc 99 isminden 2 si El EVVELÜ - EL AHİRÜ yani Allah cc geçmişi ve geleceği bilir. Her yaratılanda bir hikmet vardır.
ATTİGO kardeş yeğenini azarlamak yerine en azından ( bana Allah neden şeytanı yarattı diyorsun Hiç Yaraan yaratandan kötü olabilirmi. Biz bu düntada Allah'ın imtihanındayız.) gibi söyleyerek konuyu yatıştıra bilirdi. Bir çocuğu bu şekilde (yat ulan aşşağı ) gibi kelimeler çok yanlış ve ayıptır. Kardeşimin bu konuları araştırıp biraz daha bilgi edinmes en doğru olandır. Herkes her şeyi bilecek diye bir kaide yok ama Allah herkese akıl vermiş.
 

attigo

Asistan
Katılım
5 Mayıs 2009
Mesajlar
149
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
ilahiyatçı: Allah şeytan diye apayrı bir varlık yaratmamıştır.şeytan dediğimiz Allaha isyan etmesi sonucu şeytanlaşan iblis isimli cinin vasfıdır.
EXCELLENT:ben ateşten o topraktan yaratıldı


ÇELİŞKİ DEİLMİ
 

ferdi35

Öğrenci
Katılım
21 Nisan 2009
Mesajlar
12
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
ilahiyatçı: Allah şeytan diye apayrı bir varlık yaratmamıştır.şeytan dediğimiz Allaha isyan etmesi sonucu şeytanlaşan iblis isimli cinin vasfıdır.
EXCELLENT:ben ateşten o topraktan yaratıldı


ÇELİŞKİ DEİLMİ

İki farklı cümle neresi çelişki ki?!

Sorunuzun samimi olmadığını düşünüyorum ama cevap vermeye çalışıyım...

Allah şeytanın kötülük yapacağını biliyordu peki neden yarattı deniliyor.Şimdi Allah şeytanın kötü olacağını biliyordu fakat onu yaşatmadan cehenneme gönderse şeytan ben isyan etmem diyecekti.Edecekti ama etmem diyecekti,Allah bunu ona kanıtlamak için yarattı ve yaşattı.Diğer soruya gelelim neden kötü olduğu halde yarattı sorusu?.İnsanın yaratılması,cennetten kovulması vb hepsi belli zaten.Allah bazı meseleleri sebep kılmış.Ama bu meseleleri başkasının iradesine karışıp yapmamaış oacakları bildiğinden.Bu yüzden şeytan insanların imtihanına bir sebep olarak yaratılmış.Kötü şeylerin yaratılmasına tasavvufta şu açıdan bakıyor.Eğer çirkin,kötü şeyler olmasa güzel ve iyi şeyler bilinmezz.Şeytan olmasa iyilik nedir bilinmeyecekti?!

Tabi neden yarattı sorusuna en iyi cevap onu Allah bilir'dir.Çünkü o yaratırken senden bi karşılık almadı yani neyin var yok ona borçlusun.O da istediğini yaratır istemediğini yaratmaz.Kendi bilir,o en iyi bilir...
 

by efsane

Rektör
Emektar
Katılım
10 Aralık 2008
Mesajlar
14,677
Reaksiyon puanı
2,135
Puanları
293
Çok eskiden yeryüzünde yaratık yoktu

Allahü Teala kendisinin tanınmasını istedi

İbadet etsinler diye insanları yaratmak istedi

Meleklere yeryüzünde bir halife yaratacağım dedi

Melekler insanlar orda bozgunculuk yapacaklar

Kan akıtacak birini mi yaratacaksın Rabbim dediler

Melekler biz seni Yarabbi devamlı övüyor

Sana devamlı itaat ediyoruz dediler

Alllahü Teala ben sizin bilmediklerinizi bilirim dedi

Melekler birbirlerine şüphesiz Rabbimiz herşeyin en iyisini bilir dediler

Sonra Allah onlara

Ey meleklerim

Ben Ademi topraktan yaratıp

Ruhumdan üfleyip, şekillendirip can vereceğim

Hepiniz ona secde edin dedi meleklere

Melekler hep birden Rabbimiz seni dinler

Rabbimiz sana itaat ederiz dediler



Ancak Allahın bu emri

Şeytanın hoşuna gitmedi

Gururlandı, kibirlendi

Ben üstün yaratığım dedi içinden



Nihayet Allah Adem (A.S.) ruhundan üfledi

Ve insan olarak topraktan yarattı

Bütün melekler ona secde ettiler

Şeytan böbürlenip isyan etti

Adem (A.S.) topraktan yaratıldı

Ben ise ateşten yaratıldım dedi

Ateş, topraktan üstündür dedi

Bu sözüyle Allahın emrini dinlemedi



Allahın emriyle şeytan cennetten kovuldu

Adem (A.S.) secde etmedim diye

Ey Rabbim bende onun evlatlarını azdıracağım dedi

Adem oğullarını doğru yoldan çıkaracağım dedi



Allahü Teala buyurdu

Ey cennetimden kovulan şeytan

Ey rahmetimden uzaklaştırılan şeytan

Adem oğullarına akıl verdim

Bu sayede iyiliği, kötülükten ayırılar dedi

Seni dinlemezler

Sana uyanları cehenneme

Sana uymayanları cennetime koyarım dedi

Ey şeytan sana kıyamete kadar müsade dedi Allahü Teala



Her şeyin en iyisini bilen Allah

Adem (A.S.) daha bilgili olduğunu

Meleklere göstermek istedi

Meleklerin karşılarına

Yüzlerce hayvan, yüzlerce kuş çıkardı

Meleklerim bunların isimlerini söyleyin dedi

Melekler senin bildiklerini bilmeyiz dediler

Herşeyi Rabbimiz sen bilirsin dediler

Yüce Allah bu sefer Adem (A.S.) döndü

Bunların isimlerini meleklere söyle dedi

Hz.Adem hayvanların isimlerini bir bir saydı

Alllah meleklerim gördünüz mü dedi

Ben herşeyin en iyisini bilirim dedi



Sonra Allah Adem (A.S.) cennetine koydu

Hz.Adem orada tek başına yaşıyordu

Cennete meyva yeyip, sularından içiyordu

Allahü Teala onun yanlızlığına baktı

Beraber yaşasınlar diye

Hz. Ademin (A.S.) kaburga kemiğinden Hz. Havvayı yarattı

Adem (A.S.) cenet'te Havva'ya kimsin dedi

O da ben Havva'yım dedi

Bende Alahın bir kuluyum dedi

Cennet'te beraber yaşamaya başladılar

Huzur ve mutluluk sürüyorlardı cennet'te

Canlarının arzu ettiğişeyleri yiyorlar

Açlık, susuzluk bilmiyorlardı

Hiç kaygıları, hiç dertleri yoktu



Allahü Teala Adem (A.S.) eşin ve sen cenet'te kalın

İstediğiniz herşeyden yiyip, için

Yanlız şu ağaca yaklaşmayın dedi

Sonra zalimlerden olursunuz dedi

Böylece Allah onları İmtihan etmek istedi

Ve buyurdu Adem (A.S.)

Şeytanın kötülüklerinden kendini koru, onun dediklerine uyma

Çünkü şeytan apaçık sizin düşmanınızdır, sizi kandırmak ister

Sizi cenet'ten çıkarmak ister bunu unutmayın dedi Allahü Teala



Fakat şeytan boş durmuyordu, çeşitli hileler düşünüyordu

Bir defasında yanlarına sokulup

Ey Adem sonsuzluk ağacını göstereyim mi İşte şu ağaç dedi şeytan

Adem(A.S.) inanmadı şeytanı kovdu yanından

Fakat şeytan bıkmadı yine geldi

Eğer o ağacın meyvasından yerseniz, cennet'te edebiyen kalırsınız dedi

Adem ve Havva ağaca yaklaşıp, doğrudur belki deyip

Şeyatının vesvesesiyle, o ağacın meyvasından yediler

Birden kendilerini çırılçıplak gördüler

Ne yapacaklarını şaşırdılar

Allahın yasakladığı ağacın meyvasını yemişlerdi

ve Allahın emrine karşı gelmişlerdi

Allah onların yaptıklarından haberdardı



Allah Adem (A.S.) Adem ve Havva'ya ve hain şeytana seslenip

Birbirinize düşman olarak, yeryüzüne inin dedi

Orada bir müddet yerleşip geçineceksiniz dedi

Hz. Adem (A.S.) üzülüp ağlıyordu

Bütün yaptıklarına pişmandı

Allaha tövbe etmişti

Allah merhamet sahibiydi

Tövbelerini kabul etmişti Adem ile Havvanın

Yeryüzünde yaşamaya başladılar

bu sana biraz bişeyler anlatır umarım

arkadaşın direkt asistan olması lazım ne uzun msjdı yaa:D
 

ilahiyatci

Doçent
Katılım
22 Ağustos 2008
Mesajlar
577
Reaksiyon puanı
10
Puanları
18
bazı arkadaşlar Allah şeytanın kötü olacağını bilmiyor muydu o zaman niye yaratıyor gibi tamamen düz mantığa dayanan, belki eksik bilgi ya da bilnçten dolayı affedilebilecek bir soru sormuşlar.
sevgili arkadaşlar, Allah'ın bilgisi sonsuzdur. Allah olanları olacakları bildiği gibi olabilecekleri de bilir. Biz Allah'ın ne bildiğini bilmediğimiz için, meçhul bir bilgiye dayanarak iradi eylemlerimizi boşa çıkaran yorumlara prim vermemeliyiz. islam tarihi böyle yanlış algılamalarla doludur. Unutmayalım ki şeytan en çok kişinin yanlış sorularla yanlış gündemlerin peşinde olmasını sever.
çocuk yanlış bir soru sormuş derken kastım çocuğun yanlışı değil. büyüğün bu soruyu yönlendirememesi. Allah niye şeytanı yarattı diye bir şeyi biz sormamalıyız, çocuk tabi ki istediğini sorar.
beni ateşten onu çamurdan yarattın ifadesini çelişki olarak ortaya koyan aklı da malesef anlamakta güçlük çekiyorum. ne ile nasıl çeliştiğini ifade ederek beni aydınlatırsa müteşekkir kalacağım.
insanın nerde nasıl konuşacağını bilmesi kadar, nerede susacağını bilmesi de ilimdir. Onun için konuşmamız gereken yerleri konuşalım. konuşmamızın cehaletimizi ortaya çıkarmak zorunda kalacağı yerleri bilmiyorum demekten çekinmeyelim.
 

attigo

Asistan
Katılım
5 Mayıs 2009
Mesajlar
149
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
İki farklı cümle neresi çelişki ki?!

Sorunuzun samimi olmadığını düşünüyorum ama cevap vermeye çalışıyım...

Allah şeytanın kötülük yapacağını biliyordu peki neden yarattı deniliyor.Şimdi Allah şeytanın kötü olacağını biliyordu fakat onu yaşatmadan cehenneme gönderse şeytan ben isyan etmem diyecekti.Edecekti ama etmem diyecekti,Allah bunu ona kanıtlamak için yarattı ve yaşattı.Diğer soruya gelelim neden kötü olduğu halde yarattı sorusu?.İnsanın yaratılması,cennetten kovulması vb hepsi belli zaten.Allah bazı meseleleri sebep kılmış.Ama bu meseleleri başkasının iradesine karışıp yapmamaış oacakları bildiğinden.Bu yüzden şeytan insanların imtihanına bir sebep olarak yaratılmış.Kötü şeylerin yaratılmasına tasavvufta şu açıdan bakıyor.Eğer çirkin,kötü şeyler olmasa güzel ve iyi şeyler bilinmezz.Şeytan olmasa iyilik nedir bilinmeyecekti?!

Tabi neden yarattı sorusuna en iyi cevap onu Allah bilir'dir.Çünkü o yaratırken senden bi karşılık almadı yani neyin var yok ona borçlusun.O da istediğini yaratır istemediğini yaratmaz.Kendi bilir,o en iyi bilir...


benm de zaten demek istediğim biri iblis seytana donusmusturuldu dio...bir ide seytanın ateşten yaratıldıgını soluo.bunlar birbirinden bağımsız 2 cumle . Ok!!!
 

umutumut1

Öğrenci
Katılım
15 Şubat 2009
Mesajlar
39
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
şeytan daha iblis olmadan önce adı azazil idi ve arşın ordularının baş komutanıydı. Ve allahu teala ya en yakın melek idi. Taa ki içinde kötülük ve kıskancı hissedene dek..
 

respector

Asistan
Katılım
15 Mart 2009
Mesajlar
475
Reaksiyon puanı
2
Puanları
0
şeytan daha iblis olmadan önce adı azazil idi ve arşın ordularının baş komutanıydı. Ve allahu teala ya en yakın melek idi. Taa ki içinde kötülük ve kıskancı hissedene dek..

Kuran'da ya da sahih hadislerde böyle bir bilgi yok. Azazil, Azazel adları daha ziyade Eski ibrani metinlerinde, kabala inanışında ve özellikle yezidilikte geçiyor.

Ayrıca bu Arş (gökyüzü - Feza) orduları kime karşı savaşıyorlardı?

Ezazil, efsanenin gerçek dine karışması gibi geldi bana... Özellikle yezidiliği biraz inceleyince işin efsane boyutu daha da çoğalıyor. Mitra inanışı ve zerdüştlük ile islamın çarpık bir harmanı olan yezidiliğe ait isim ya da terimlerin islama sokulmaması daha hayırlı olur kanaatindeyim. Tabi yanılma hakkımı da saklı tutuyorum. Daha iyi bilen biri bizi aydınlatabilir.
 

ersen64

Asistan
Katılım
11 Ocak 2008
Mesajlar
161
Reaksiyon puanı
0
Puanları
0
Bu makamda diyorsun ki: "Kâinatı hüsün ve cemâl ve güzellik ve adalet ihata etmiştir. Halbuki, gözümüz önünde bu kadar çirkinliklere ve musibetlere Çok güzellikleri intaç(netice veren ) veya izhar eden bir çirkinlik dahi, dolayısıyla bir güzelliktir ve hastalıklara ve beliyyelere ve ölümlere ne diyeceksin?" Elcevap:. Ve çok güzelliklerin görünmemesine ve gizlenmesine sebep olan bir çirkinliğin yok olması, görünmemesi, yalnız bir değil, belki müteaddit defa çirkindir. Meselâ, vâhid-i kıyasî gibi bir(kötülük) kubh bulunmazsa, hüsnün hakikatı bir tek nevi olur; pek çok mertebeleri gizli kalır. Ve kubhun tedahülü ile mertebeleri inkişaf eder. Nasıl ki soğuğun vücuduyla hararetin mertebeleri ve karanlığın bulunmasıyla ziyanın dereceleri tezahür eder. Aynen öyle de, cüzî şer ve zarar ve musibet ve çirkinliğin bulunmasıyla, küllî hayırlar ve küllî menfaatler ve küllî nimetler ve küllî güzellikler tezahür ederler.
Demek çirkinin icadı çirkin değil, güzeldir. Çünkü, neticelerin çoğu güzeldir. Evet, yağmurdan zarar gören tembel bir adam, yağmura rahmet namını verdiren hayırlı neticelerini hükümden iskat etmez, rahmeti zahmete çeviremez.
Amma, fena ve zevâl ve mevt ise, Yirmi Dördüncü Mektupta gayet kuvvetli ve katî bürhanlarla ispat edilmiş ki, onlar umumî rahmete ve ihatalı hüsne ve şümûllü hayra münâfi değiller; belki muktezalarıdırlar. Hattâ şeytanın dahi, mânevî terakkiyat-ı beşeriyenin zembereği olan müsabakaya ve mücadeheye sebep olduğundan, o nevin icadı dahi hayırdır, o cihette güzeldir. Hem, hattâ kâfir, küfürle bütün kâinatın hukukuna bir tecavüz ve şerefini tahkir ettiğinden, ona cehennem azabı vermek güzeldir. Başka risalelerde bu iki nokta tamamen tafsil edildiğinden, burada bir kısa işaretle iktifa ediyoruz.
Sonuç:Yaratılışta ki şer ve çirkinlikler dolayısıyla güzelliklerdir.Şeytan da hayr-ı tamamlamak için hilkate dahil edilmiştir...
 
Üst