gurme_woo
Öğrenci
- Katılım
- 7 Eylül 2020
- Mesajlar
- 22
- Reaksiyon puanı
- 20
- Puanları
- 3
- Yaş
- 34
Herkese Merhaba! Uzun bir aradan sonra WordPress sever ve aktif kullananlar için tavsiye, teknik detay ve eklenti geliştirme hakkında bilgi vermeye devam ediyorum.
Çoğu WordPress kullanıcısı post alanını sıklıkla kullanmaktadır. Blog paylaşımı bir sitenin aramalarda yükselmesi için çok önemli bir etkendir. Ama asıl amaç kullanıcıyı sitede tutabilmek ve ona bir şeyler sunmaktır. Bu yazımda SEO eklentileri veya site hızından öte ziyaretçilerinize blog postlarınızı nasıl daha çok okutabileceğinizi elimden geldiğince anlatacağım. Öncelikle bahsedeceğim özellikler ile değişen site performansımızı göstermek istiyorum.
Bu değişim sadece blog UI tasarımımızı değiştirerek sağladık. Elde ettiğim tecrübeyi paylaşarak WordPress severlere katkı sağlamak istiyorum. Tabii ki verdiğim bilgide eksik veya yanlış ifadeler olabilir. Lütfen görüşlerinizi PAYLAŞIN!
Gördüğünüz gibi blog sayfasında 3 farklı alan var. 1. büyük alan son paylaşılan blog postumuzu, sağ taraftaki 1. alan geliştirdiğimiz eklentileri, sağ 2. alan ise ilk sırada son paylaşılan blog postumuzu ve sonrasında ise en çok okunan postlarımızı getirmekte. Ekstra olarak göz yoran anlaşılması zor başka bir alan bulunmuyor. Ziyaretçi ilgisini çeken herhangi bir blog postu okuyabilir veya direkt olarak geliştirmiş olduğumuz eklentileri inceleyebilir durumda. Buradaki asıl amaç ise kullanıcı nereye giderse gitsin sitede zaman geçirsin ve aradığı bilgiyi bulabilsin olmalıdır. Basit ama kullanışlı bir yapı çok önemlidir. Düşündüğümüzün aksine çoğu ziyaretçi iyi bir bilgisayar kullanıcı değildir. Bu yüzden tasarımınızı kullanışlı, basit bir arayüz ile sağlamalısınız.
Ayrıca google ile reklamlardan para kazanmak süper bir şey. Ama unutmayın google reklam alanları ile ilgili bir planlama ve tasarım yapmazsanız ziyaretçileriniz olur olmadık yerlerde çıkan reklamlardan bıkacaktır. Düşünsenize bir bilgi arıyorsunuz veya blog postunu merak uyandırıcı bulundunuz ve okumak istiyorsunuz, her paragrafta reklam var. Bu durum herkesi posttan soğutur.
Çoğu WordPress kullanıcısı post alanını sıklıkla kullanmaktadır. Blog paylaşımı bir sitenin aramalarda yükselmesi için çok önemli bir etkendir. Ama asıl amaç kullanıcıyı sitede tutabilmek ve ona bir şeyler sunmaktır. Bu yazımda SEO eklentileri veya site hızından öte ziyaretçilerinize blog postlarınızı nasıl daha çok okutabileceğinizi elimden geldiğince anlatacağım. Öncelikle bahsedeceğim özellikler ile değişen site performansımızı göstermek istiyorum.
Bu değişim sadece blog UI tasarımımızı değiştirerek sağladık. Elde ettiğim tecrübeyi paylaşarak WordPress severlere katkı sağlamak istiyorum. Tabii ki verdiğim bilgide eksik veya yanlış ifadeler olabilir. Lütfen görüşlerinizi PAYLAŞIN!
Blog Sayfası Örneği
Gördüğünüz gibi blog sayfasında 3 farklı alan var. 1. büyük alan son paylaşılan blog postumuzu, sağ taraftaki 1. alan geliştirdiğimiz eklentileri, sağ 2. alan ise ilk sırada son paylaşılan blog postumuzu ve sonrasında ise en çok okunan postlarımızı getirmekte. Ekstra olarak göz yoran anlaşılması zor başka bir alan bulunmuyor. Ziyaretçi ilgisini çeken herhangi bir blog postu okuyabilir veya direkt olarak geliştirmiş olduğumuz eklentileri inceleyebilir durumda. Buradaki asıl amaç ise kullanıcı nereye giderse gitsin sitede zaman geçirsin ve aradığı bilgiyi bulabilsin olmalıdır. Basit ama kullanışlı bir yapı çok önemlidir. Düşündüğümüzün aksine çoğu ziyaretçi iyi bir bilgisayar kullanıcı değildir. Bu yüzden tasarımınızı kullanışlı, basit bir arayüz ile sağlamalısınız.
Ayrıca google ile reklamlardan para kazanmak süper bir şey. Ama unutmayın google reklam alanları ile ilgili bir planlama ve tasarım yapmazsanız ziyaretçileriniz olur olmadık yerlerde çıkan reklamlardan bıkacaktır. Düşünsenize bir bilgi arıyorsunuz veya blog postunu merak uyandırıcı bulundunuz ve okumak istiyorsunuz, her paragrafta reklam var. Bu durum herkesi posttan soğutur.